SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 24 januari 2022 22:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het OMT adviseert wel om het verbod op alcoholverkoop eruit te halen zie ik.
Cc @:leolinedance![]()
![]()
Nogmaals, hoezo is het hier het OMT dat zich druk aan het maken is over de continuiteit van het onderwijs en aan het overleggen is met "sociale partners"?quote:Het OMT heeft in het 138ste advies geadviseerd het quarantainebeleid tijdelijk
aan te passen waarbij personen die in de afgelopen 8 weken en vanaf 1 januari
corona hebben doorgemaakt of een booster hebben gehad niet in quarantaine
hoeven. Daarnaast heeft het OMT geadviseerd om onder bepaalde voorwaarden
en in bepaalde omstandigheden de quarantaine regels te versoepelen. Dit advies
wordt op dit moment nader bekeken en besproken met sociale partners. De
continuteit van het onderwijs en kinderopvang staat onder druk doordat veel
klassen of groepen op dit moment in quarantaine zitten.![]()
https://www.rivm.nl/covid(...)-vaccinatieprogramma
"De basisserie", interessante term. Met alleen de basisserie ben je straks wel gewoon ongevaccineerd maar ok.![]()
![]()
https://www.welingelichte(...)lijk-onderbouwd.html
Armand Girbes weer met common sense. Mag hem echt wel.
Het OMT moet als de bliksem opgeheven worden. Het is een soort mengsel van politiek en wetenschap geworden.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Paginanummer?quote:Op maandag 24 januari 2022 23:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nogmaals, hoezo is het hier het OMT dat zich druk aan het maken is over de continuiteit van het onderwijs en aan het overleggen is met "sociale partners"?
Staat hier nu echt dat het OMT overlegt met sociale partners? Dat kan toch niet waar zijn.zie email 27 oktober![]()
quote:Op maandag 24 januari 2022 23:17 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ck-coronamelder-apps
Ernst gooit Hugo voor de bus 2.0Nicequote:De focus zal naar verwachting verschuiven naar borging, in beheer nemen en mogelijk uitfaseren van de instrumenten die tot op heden gerealiseerd zijnwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
10quote:Op maandag 24 januari 2022 23:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Paginanummer?
Staat hier nu echt dat het OMT overlegt met sociale partners? Dat kan toch niet waar zijn.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Verderop nog een keer.quote:In het vervolg zal het advies van de DOBC voortaan alleen op aanvraag advies geven, en niet meer ongevraagd. Die afweging komt weer voort uit de verwachting van de minister dat digitale ondersteuningsmiddelen de komende tijd mogelijk uitgefaseerd zullen worden.zie email 27 oktober![]()
Helemaal juist - politieke aanwijzingen onder het mom van wetenschap maar in werkelijkheid gebaseerd op natte vingerwerk en duimzuigerij. Uiterst gevaarlijk!quote:Op maandag 24 januari 2022 23:17 schreef Discombobulate het volgende:
Het OMT moet als de bliksem opgeheven worden. Het is een soort mengsel van politiek en wetenschap geworden.![]()
Volgens mij is dat de vraag van VWS aan het OMT. Pagina 10, bij "Quarantaine kinderen"quote:Op maandag 24 januari 2022 23:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Paginanummer?
Staat hier nu echt dat het OMT overlegt met sociale partners? Dat kan toch niet waar zijn.
Ohja, dit is ook wel een punt:Dat kan dus nog alle kanten op.quote:Een avondsluiting zoals deze in de deltavariant fase gold, heeft een meerwaarde laten zien, met een duidelijk remmend effect op de epidemie. Het effect van het eventueel loslaten van quarantaine voor kinderen is nog niet meegenomen in de prognoses.![]()
Ja mooi hquote:Op maandag 24 januari 2022 23:17 schreef trein2000 het volgende:
Ernst gooit Hugo voor de bus 2.0![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Was daar geen film over? Onlangs nog gezien.quote:Op maandag 24 januari 2022 23:15 schreef quirina het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)pr8FexKuqhtqjdbLdqh8
Kreeg deze net op whatsapp.
COVID apen ontsnapt.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.![]()
Pagina 10, onderaan.quote:Op maandag 24 januari 2022 23:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Paginanummer?
Staat hier nu echt dat het OMT overlegt met sociale partners? Dat kan toch niet waar zijn.
Edit: whoops, my bad. Enfin, het OMT zou continuiteit van het onderwijs niet mee moeten wegen.![]()
Ja hij heeft totaal geen blad voor zijn mond, heb zijn ongenuanceerde mening altijd wel gewaardeerd, net zoals zijn podcasts.quote:Op maandag 24 januari 2022 23:17 schreef Discombobulate het volgende:
Het OMT moet als de bliksem opgeheven worden. Het is een soort mengsel van politiek en wetenschap geworden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het advies is verstrekt aan de minister en die bespreekt het met de sociale partners.quote:Op maandag 24 januari 2022 23:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nogmaals, hoezo is het hier het OMT dat zich druk aan het maken is over de continuiteit van het onderwijs en aan het overleggen is met "sociale partners"?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Is het er al door dat per 1 februari het QR bewijs van ongeboosterden vervalt? Ik dacht dat deze 9 maanden geldig zou zijn?
In mijn app staat: Vaccinatiebewijs (2 doses) geldig vanaf 29 juli 2021
9 maanden later is toch 29 april pas?![]()
Is nog geen formeel besluit over gevallen.quote:Op maandag 24 januari 2022 23:28 schreef leolinedance het volgende:
Is het er al door dat per 1 februari het QR bewijs van ongeboosterden vervalt? Ik dacht dat deze 9 maanden geldig zou zijn?
9 maanden later is toch 29 april pas?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Immer ende tegelijkertijd neinzquote:
quote:Op maandag 24 januari 2022 23:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, als je je QR code straks in je eID wallet kunt zetten is de CoronaCheck app overbodig![]()
Vaccinationcard wordt daar wel in geplot door de tijd ja
Hij uit zich mild, het is geleuter in de lucht en onwetenschappelijk dat hele zooitje.quote:Op maandag 24 januari 2022 23:17 schreef Discombobulate het volgende:
Het OMT moet als de bliksem opgeheven worden. Het is een soort mengsel van politiek en wetenschap geworden."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ja, zeker als je ziet dat die rechtzaken tegen de staat kansloos zijn omdat "Ja maar de experts zeggen dat het zinvol is"quote:Op maandag 24 januari 2022 23:21 schreef Perox het volgende:
[..]
Helemaal juist - politieke aanwijzingen onder het mom van wetenschap maar in werkelijkheid gebaseerd op natte vingerwerk en duimzuigerij. Uiterst gevaarlijk!
Inhoudelijk wordt het niet, juridisch blijft het hangen bij autoriteit drogredenen.
Het is dus brood nodig dat de wetenschappelijke wereld zich met het debat gaat bemoeien en dat OMT kortwiekt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Voor de voetballiefhebberswegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Voor de struisvogels in dit topic.quote:Op maandag 24 januari 2022 23:43 schreef _serial_ het volgende:
Voor de voetballiefhebbers
[ twitter ]"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Tja:quote:Op maandag 24 januari 2022 23:43 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]Oftewel, de eerdere uitkomsten van de modellen achtervolgen het nu nog, ook al waren die (achteraf gezien) onjuist.quote:Een belangrijk argument om nu eerst deze tussenstap naar nog meer versoepelingen te onderzoeken, was de uitkomst van eerdere modellering met daarnaast de ervaring van eerdere stapsgewijze versoepeling dat loslaten van alle maatregelen ineens, de capaciteit van de zorgketen zou overtreffen. Daarom werd de stapsgewijze aanpak van versoepelen aangehouden, en de avondsluiting onderzocht.![]()
Mooiquote:Op maandag 24 januari 2022 23:17 schreef trein2000 het volgende:
Ernst gooit Hugo voor de bus 2.0
Erg mooi.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Je snapt toch werkelijk niet meer dat ze dat nog in een document durven te tikken?quote:Op maandag 24 januari 2022 23:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja:
[..]
Oftewel, de eerdere uitkomsten van de modellen achtervolgen het nu nog, ook al waren die (achteraf gezien) onjuist.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
En dan De Goffert als foto plaatsenquote:Op maandag 24 januari 2022 23:43 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]goed man.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Die modellen zaten er maar een factor 5 tot 10 naastquote:Op maandag 24 januari 2022 23:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja:
[..]
Oftewel, de eerdere uitkomsten van de modellen achtervolgen het nu nog, ook al waren die (achteraf gezien) onjuist.![]()
![]()
dat geldt sowieso toch alleen internationaal vooralsnog? ik ben geboosterd maar op mijn nl pas staat nog steeds 1 juli dus de datum van de 2e prik met als vermelding dat ik er 3 gehad heb, op de internationale staat wel de boosterdatum vermeldquote:Op maandag 24 januari 2022 23:28 schreef leolinedance het volgende:
9 maanden later is toch 29 april pas?![]()
Volgens mij gaat de '9 maanden geldigheid' regel per 1 februari in. Dus dan zou jouw pas inderdaad 'gewoon' tot 29 April geldig zijn in Nederland. Ik zit in hetzelfde schuitje.quote:Op maandag 24 januari 2022 23:28 schreef leolinedance het volgende:
9 maanden later is toch 29 april pas?
In andere landen kun je wel pech hebben.Alpha kenny one![]()
Geen advies is goed advies behalve naar de sloop en nooit meer terughalen.quote:Op maandag 24 januari 2022 23:51 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Over die QR-code kunnen ze misschien deze man vragen om advies?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dit.quote:Op maandag 24 januari 2022 22:02 schreef DonDruiper het volgende:
Geplaceerd zitten in een voetbalstadion.. 2 stoeltjes ertussen.. blijven zitten.. mondkapjes.. 88% gevaccineerd.. met de omicronvariant.
Wie verzint dit. Echt.
Het is godverdomme geen oktober 2020 meer.
Al die shit zou in plaats van het vorige. Maar het is en en en en. Fuck off.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
10% kans op ic?quote:Op maandag 24 januari 2022 22:09 schreef trein2000 het volgende: De OMT hulptroepen zijn ook weer uitgerukt (draadje): [ twitter ]
Pardon?
Wat is dit voor een onzin?
Er zijn al 10000'en mens met O en niemand met O is nog op de ic beland volgens Gommers.
10% kap toch met die ongein.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nu nog een elegante aftocht zonder - al te veel - gezichtsverlies zoeken.quote:Op maandag 24 januari 2022 23:17 schreef Discombobulate het volgende:
Het OMT moet als de bliksem opgeheven worden. Het is een soort mengsel van politiek en wetenschap geworden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
In de UK is de IC bezetting ook niet meer omhoog gegaan sinds 4 januari.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 00:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
10% kans op ic?
Pardon?
Wat is dit voor een onzin?
Er zijn al 10000'en mens met O en niemand met O is nog op de ic beland volgens Gommers.
10% kap toch met die ongein.
Je zou toch denken dat ze wel kijken naar die informatie, maar nee hoor.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik kijk Op1 even terug.. die Bruls.. die wordt gewoon met de week dikker of niet
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Nope.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 00:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In de UK is de IC bezetting ook niet meer omhoog gegaan sinds 4 januari.
Je zou toch denken dat ze wel kijken naar die informatie, maar nee hoor.![]()
Buitenland is onzin en niet toepasbaarheid in NL is niet mogelijk.
Ofso.
Geen idee
1947-2016![]()
resultaat Pandemie, sportscholen dicht enzoquote:Op dinsdag 25 januari 2022 00:12 schreef DonDruiper het volgende:
Ik kijk Op1 even terug.. die Bruls.. die wordt gewoon met de week dikker of niet![]()
aliens ipv gewone mensen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 00:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope.
Buitenland is onzin en niet toepasbaarheid in NL is niet mogelijk.
Ofso.
Geen idee![]()
[Insert 'its aliens' dude]quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Anne Wensing mag ik wel trouwens.
Die zegt dat we moeten stoppen met massa testen. Is volkomen zinloos.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dit inderdaad. Met de huidige testvolumes per week, smijten we 65 miljoen per week over de balk.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 00:19 schreef DonDruiper het volgende:
Die zegt dat we moeten stoppen met massa testen. Is volkomen zinloos.
Dat geld kan je aan betere dingen besteden.
Ik heb daar een pittige mening over.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Kost ook bakken met geld.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 00:19 schreef DonDruiper het volgende:
Die zegt dat we moeten stoppen met massa testen. Is volkomen zinloos.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)aan-corona-overledenLaat je je met tegenzin vaccineren, overlijd je nog aan corona. Triestquote:Sport oud-olympisch kampioen turnen Szilveszter Csollany (51) aan corona overleden
De Hongaarse ex-turner en voormalig olympisch kampioen Szilveszter Csollany is aan de gevolgen van Covid-19 overleden, zo hebben de turnfederatie en het olympisch comit van zijn land laten weten. Csollany was 51 jaar oud. Hij liep het virus begin december op en verbleef sindsdien in een ziekenhuis in Boedapest, waar hij aan de beademing lag.
Op de Olympische Spelen van 1996 in Atlanta veroverde Csollany zilver aan de ringen. Vier jaar later werd hij in Sydney aan hetzelfde toestel olympisch kampioen. In 2002 werd hij ook wereldkampioen, nadat hij op vijf vorige WK's met zilver genoegen had moeten nemen.
Csollany was een bekende antivaxer. Op zijn Facebookpagina postte hij daarover meerdere publicaties. Volgens het Hongaarse tabloid Blikk liet hij zichzelf toch vaccineren, omdat hij anders niet langer als turncoach kon blijven werken. Kort daarna zou hij ziek zijn geworden.![]()
![]()
Horeca en cultuur gaan woensdag toch weer open? Net zoals toen de kappers, niet-winkels etc ook de dag na de persconferentie open gingen?![]()
Ach ja, die stadioneisen zijn een flop. Ik hoop op protesten van voetbalsupporters in alle steden.
Maar gelukkig zijn de horeca versoepelingen goed genoeg om de besmettingen flink de hoogte in te jagen om voor scherpe piek + daling te zorgen.- verwijderd door admin -![]()
Het wordt gezegd ja.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 00:24 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Horeca en cultuur gaan woensdag toch weer open? Net zoals toen de kappers, niet-winkels etc ook de dag na de persconferentie open gingen?![]()
Dat is wel de verwachting.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 00:24 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Horeca en cultuur gaan woensdag toch weer open? Net zoals toen de kappers, niet-winkels etc ook de dag na de persconferentie open gingen?
Ik heb voor vrijdag in elk geval gereserveerd bij de bar/restaurant van een vriend van mij in Rotterdam, om 16:30 met 5 vrienden, nuchter zullen we in elk geval niet naar huis gaan.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Klap in het gezicht van Lenny.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 00:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is wel de verwachting.
Ik heb voor vrijdag in elk geval gereserveerd bij de bar/restaurant van een vriend van mij in Rotterdam, om 16:30 met 5 vrienden, nuchter zullen we in elk geval niet naar huis gaan.
Je mag maar met 4.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
In mijn tijd was een date gewoon thuis filmpje kijken en na een kwartier had je je hand al in der broekje.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 00:32 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Mooi. Ik heb woensdag een date staan. Ik heb nu veel meer optiesZuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik verwacht wembleytaferelen in een aantal stadions hoor. De paupers van Feyenoord voorop.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 00:25 schreef groenen het volgende:
Ach ja, die stadioneisen zijn een flop. Ik hoop op protesten van voetbalsupporters in alle steden.
Maar gelukkig zijn de horeca versoepelingen goed genoeg om de besmettingen flink de hoogte in te jagen om voor scherpe piek + daling te zorgen.zie email 27 oktober![]()
En terecht. Hekken open.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 00:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik verwacht wembleytaferelen in een aantal stadions hoor. De paupers van Feyenoord voorop.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dat zeg ik. Hekken open. De Cambuur hooligans lukken dat zelf niet.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 00:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De hooligans van Cambuur. HAHAHAHAHA.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Klompen doen pijn, hoor.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 00:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De hooligans van Cambuur. HAHAHAHAHA.![]()
Wie zijn dat?quote:Op maandag 24 januari 2022 23:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Voor de struisvogels in dit topic.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Ondertussen liggen er 3303 mensen in Belgi in het ziekenhuis met/door(?) Covid-19. Dat zijn er 981 meer dan een week geleden en 264 meer dan gisteren.![]()
En de IC's daar?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 06:09 schreef asco het volgende:
Ondertussen liggen er 3303 mensen in Belgi in het ziekenhuis met/door(?) Covid-19. Dat zijn er 981 meer dan een week geleden en 264 meer dan gisteren.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Vandaag 371 en gisteren 364. Een week geleden 396.quote:
Ik ben benieuwd wat de Nederlandse overheid gaat doen zou de ziekenhuisbezetting zo snel gaan stijgen.![]()
Dus de IC's dalen en kliniek stijgt.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 06:20 schreef asco het volgende:
[..]
Vandaag 371 en gisteren 364. Een week geleden 396.
Ik ben benieuwd wat de Nederlandse overheid gaat doen zou de ziekenhuisbezetting zo snel gaan stijgen.
Dat bevestigd dus dat omikron (bijna) geen IC opnames veroorzaakt.
En als je honderdmiljard besmettingen hebt, treed de wet van de grote getallen in en zullen er altijd mensen op de kliniek terecht komen. Dat is onvermijdelijk. Waarvan overigens ook nog bij een (flink) deel corona toevallig wordt gevonden.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik dacht vanochtend, godsamme dat gekut met placeren, kapjes, afstand... zo fucking onnatuurlijk. De tijd ligt al even achter me maar in mijn concerttijd gingen we stagediven, dicht op elkaar staan meebleren, beetje goeie pit ook altijd leuk. Op feestjes dansen in de drukte, urenlang, beetje kleffen en knuffelen (oh de tijd van de goeie pillen). En nu mag je bij gratie gods met een kapje op in je eentje staan, oh nee zitten. Met je ratel. Wat een treurigheid om nu jong te zijn.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Ik dacht eerst dat het een post van Eragon was maar ik miste de onmenselijke 1,5 meter-hel alquote:Op dinsdag 25 januari 2022 06:49 schreef josja het volgende:
Ik dacht vanochtend, godsamme dat gekut met placeren, kapjes, afstand... zo fucking onnatuurlijk. De tijd ligt al even achter me maar in mijn concerttijd gingen we stagediven, dicht op elkaar staan meebleren, beetje goeie pit ook altijd leuk. Op feestjes dansen in de drukte, urenlang, beetje kleffen en knuffelen (oh de tijd van de goeie pillen). En nu mag je bij gratie gods met een kapje op in je eentje staan, oh nee zitten. Met je ratel. Wat een treurigheid om nu jong te zijn.
Maar je hebt wel gelijk. Gewoon kut.![]()
Voormalig gabbertje hierquote:Op dinsdag 25 januari 2022 06:49 schreef josja het volgende:
. Lijkt me inderdaad vreselijk kut en spastisch. Vraag me ook af hoe en wanneer we er weer vanaf komen. Het blijft toch stuivertje wisselen met al die regeltjes. Je mag weer dit maar je moet dan wel zus en zo. Vooral dat geklungel met die mensonterende mondkapjes en afstand houden zullen nog wel even blijven.
blablablabla![]()
Maar dat doen ze ook helemaal niet, joh. Die jongeren (meesten) geven geen neuk en hebben al maanden kekke feestjes waarbij ze in elkaars aura staan te hijgen. Een beetje zoals Andr Hazes een liedje zingt voor zn moeder.
No worries, they are fine!
En terecht ook, hoor. Een feestje laat zich niet managen. Dat onderga je.
Go hard or go home![]()
Oke oke, maar the joy van een van de eerste Sepultura shows in een vunzig benauwd rokerig zaaltje, dat missen ze toch welquote:Op dinsdag 25 januari 2022 07:14 schreef Noek het volgende:
Maar dat doen ze ook helemaal niet, joh. Die jongeren (meesten) geven geen neuk en hebben al maanden kekke feestjes waarbij ze in elkaars aura staan te hijgen. Een beetje zoals Andr Hazes een liedje zingt voor zn moeder.
En terecht ook, hoor. Een feestje laat zich niet managen. Dat onderga je.![]()
Thuis is dat toch ietsje anders. Hopelijk worden er flink wat illegale viaduct raves georganiseerd.
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Over een week of vier carnaval in kleine groepjes
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!![]()
God, ik geloof niet dat de jeugd dat nu mist hoor.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 07:19 schreef josja het volgende:
[..]
Oke oke, maar the joy van een van de eerste Sepultura shows in een vunzig benauwd rokerig zaaltje, dat missen ze toch welThuis is dat toch ietsje anders. Hopelijk worden er flink wat illegale viaduct raves georganiseerd.
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 07:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
God, ik geloof niet dat de jeugd dat nu mist hoor.Niemand mist Sepultura.
Ik ga zwemmen in Bacardi Lemon ontstijgt dit wel nt.
Terug naar de vreselijke penarie toestand wb corona in huize Noek. De man heeft gepiekt en voelt zich alweer beter. Hoger dan 38 graden ging het gewoon niet. Nu wel een aanstellerig hoestje dat vast 6 weken aanblijft.
Ik blijf negatief testen en heb er maar weinig vertrouwen in zodat ik alsnog die booster moet gaan halen als ik met mn ass naar zonnige oorden wil.Go hard or go home![]()
Ik ben er ook bang voor haha, toch was het fantastisch. De good old days toen de mannen beter haar hadden dan jijquote:Op dinsdag 25 januari 2022 07:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
God, ik geloof niet dat de jeugd dat nu mist hoor.
Sterkte. Hier net een negatieve zelftest dus ik ga de booster deze ochtend maar halen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 07:51 schreef Noek het volgende:
[..]Niemand mist Sepultura.
Terug naar de vreselijke penarie toestand wb corona in huize Noek. De man heeft gepiekt en voelt zich alweer beter. Hoger dan 38 graden ging het gewoon niet. Nu wel een aanstellerig hoestje dat vast 6 weken aanblijft.
Ik blijf negatief testen en heb er maar weinig vertrouwen in zodat ik alsnog die booster moet gaan halen als ik met mn ass naar zonnige oorden wil.![]()
Kun je nagaan als de horeca weer open is.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 00:12 schreef DonDruiper het volgende:
Ik kijk Op1 even terug.. die Bruls.. die wordt gewoon met de week dikker of niet![]()
Hoe is ‘t met je schouder eigenlijk?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 07:51 schreef Noek het volgende:
[..]Niemand mist Sepultura.
Ik blijf negatief testen en heb er maar weinig vertrouwen in zodat ik alsnog die booster moet gaan halen als ik met mn ass naar zonnige oorden wil.![]()
Dat lijkt me wel overschatting hoor. Er is ook gewoon een flinke groep, zeker in de grote steden, die wel blijft stilzitten tot ieder moment dat ze los mogen gaan. Dat ze dan flink losgaan is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 07:14 schreef Noek het volgende:
En terecht ook, hoor. Een feestje laat zich niet managen. Dat onderga je.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)og-klachten-a4082888
Zeer vervelend, understatement, tuurlijk.
Maar hoe is dat bij andere redenen tot opname op de IC?
Ik ken namelijk niet anders uit de zorgpraktijk, dat een IC opname heel vaak gevolgd wordt door of leidt tot langdurige klachten. Hoe langer de IC opname, hoe heftiger en langer de nasleep.
Vraag me echt af hoe dit zich tot elkaar verhoudt. Eenzijdig artikel nu
Kan het JAMA artikel niet lezen, krijg een 404Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zelfde. Volgende week voor 2e cortisone injectie omdat bloedplasma minimaal werkte.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 08:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe is ‘t met je schouder eigenlijk?
Misschien is dit wel gewoon de status, hoor, maar het kan ook zeker wel een jaar duren.
Sommigen herstellen nooit meer als vanouds.
Zeker met mn sport is het wel heel kut en altijd pijn in de nacht. Maar verder gaat het goed.
Go hard or go home![]()
Elke dag IC staat volgens mij gelijk aan ongeveer een week revalideren. In normale omstandigheden lig je er nooit langer dan een paar dagen. Met een goede COVID al snel 15-20 dus helemaal niet zo gek dat ze een half jaar jaar later nog nog aan het revalideren zijn en een jaar later nog wat klachten houden die niet voorbij zijn.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 08:32 schreef Molo het volgende:
Ik ken namelijk niet anders uit de zorgpraktijk, dat een IC opname heel vaak gevolgd wordt door of leidt tot langdurige klachten. Hoe langer de IC opname, hoe heftiger en langer de nasleep.
Kan het JAMA artikel niet lezen, krijg een 404
Daarmee wil ik het overigens niet bagatelliseren.
We kunnen beter dit soort artikelen schrijven over hoe de bevolking zich voelt na 2 jaar Coronabeleid, daar krijg ik pas long-COVID vanwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Jij stuk minder lief nu.quote:
1947-2016![]()
De covid is voornamelijk bijvangst toch?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 06:09 schreef asco het volgende:
Ondertussen liggen er 3303 mensen in Belgi in het ziekenhuis met/door(?) Covid-19. Dat zijn er 981 meer dan een week geleden en 264 meer dan gisteren.![]()
Uit mijn omgeving trek ik de volgende conclusie. Degene die er over het algemeen het slechtst aan toe zijn zijn degene die net niet ziek genoeg waren om in het zkhs terecht te komen en degene die op de ic kwamen. Dat laatste klinkt natuurlijk logisch. Maar het gaat mij vooral om de mensen die net niet in het zkhs terechtkwamen. Die hebben echt langdurige klachten.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 08:32 schreef Molo het volgende:
Degene die wel in ziekenhuis zijn behandeld of die echt geringe klachten hadden komen er het best vanaf. Geen representatief onderzoek natuurlijk, maar dat is mijn ervaring.![]()
Zelfde ervaring hier (al durf ik het over de IC niet te zeggen, die zijn volgens mij echt wel slechter af met alle orgaanschade die ze opgelopen hebben. Zeker als je het over de hele levensloop bekijkt).quote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:08 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Uit mijn omgeving trek ik de volgende conclusie. Degene die er over het algemeen het slechtst aan toe zijn zijn degene die net niet ziek genoeg waren om in het zkhs terecht te komen en degene die op de ic kwamen. Dat laatste klinkt natuurlijk logisch. Maar het gaat mij vooral om de mensen die net niet in het zkhs terechtkwamen. Die hebben echt langdurige klachten.
Degene die wel in ziekenhuis zijn behandeld of die echt geringe klachten hadden komen er het best vanaf. Geen representatief onderzoek natuurlijk, maar dat is mijn ervaring.
Ik heb zelf met een week zuurstof in het ziekenhuis gelegen (als gezonde dertiger zonder relevante voorgeschiedenis), en was sneller op de been dan een aantal collega's die thuis gebleven zijn (met ongeveer dezelfde saturaties, alleen iets minder hoge koorts).Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Carnaval gaat gewoon in grooooote groepen gebeuren hoor.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 07:28 schreef Sjeen het volgende:
Over een week of vier carnaval in kleine groepjesHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Heel simpel. Carnaval moet gevierd worden. Maar nu de voorbereiding zo kort is het gewoon definitief verplaatsen naar ergens in Juni de beste oplossing. Weet dat de "traditie" er dan vanaf is maar het geeft zoveel voordelen tov het nu alsnog gehaast doen dat dit de weg zou moeten zijn. Hopelijk krijgt men de (feest)neuzen dezelfde kant op.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:20 schreef popje het volgende:
[..]
Carnaval gaat gewoon in grooooote groepen gebeuren hoor.![]()
Met al dat randstad volk erop afkomtquote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:20 schreef popje het volgende:
[..]
Carnaval gaat gewoon in grooooote groepen gebeuren hoor.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Schouderproblemen zijn echt een bitch en langdurig... Wat klote zegquote:Op dinsdag 25 januari 2022 08:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Zelfde. Volgende week voor 2e cortisone injectie omdat bloedplasma minimaal werkte.
Misschien is dit wel gewoon de status, hoor, maar het kan ook zeker wel een jaar duren.
Zeker met mn sport is het wel heel kut en altijd pijn in de nacht. Maar verder gaat het goed.
Hoe heeft de vaccinatie nou hiervoor gezorgd eigenlijk? Ik vat de link nog niet helemaal met je schouderOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Det die hollenjers mer heim blieve.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Met al dat randstad volk erop afkomt“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
verplaatsen kan ook niet, dan maar in kleine groepjes, krijgt Jaap toch gelijkquote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:21 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Heel simpel. Carnaval moet gevierd worden. Maar nu de voorbereiding zo kort is het gewoon definitief verplaatsen naar ergens in Juni de beste oplossing. Weet dat de "traditie" er dan vanaf is maar het geeft zoveel voordelen tov het nu alsnog gehaast doen dat dit de weg zou moeten zijn. Hopelijk krijgt men de (feest)neuzen dezelfde kant op.![]()
Ik heb op IC's en post IC trajecten gewerkt, maar daar kijk je doorgaans meer op patintniveau.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 08:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Elke dag IC staat volgens mij gelijk aan ongeveer een week revalideren. In normale omstandigheden lig je er nooit langer dan een paar dagen. Met een goede COVID al snel 15-20 dus helemaal niet zo gek dat ze een half jaar jaar later nog nog aan het revalideren zijn en een jaar later nog wat klachten houden die niet voorbij zijn.
Daarmee wil ik het overigens niet bagatelliseren.
We kunnen beter dit soort artikelen schrijven over hoe de bevolking zich voelt na 2 jaar Coronabeleid, daar krijg ik pas long-COVID van
Naast de algemene stelregels gelden er ziekte/persoonsspecifieke bijstellingen daarop.
Vraag me enorm af welk effect Covid daarop heeft
Zolang we IC opname niet kunnen voorkomen behalve door vaccineren, is dit onderzoek idd best leuk maar niet echt van heel veel waarde op de korte termijn.
Lange termijn uiteraard wel, maar wat voegt nu publiceren en dit mediastuk nou echt toe?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Beeld wat je schetst in je vetgedrukte tekst herken ik niet zo uit de grotere getallenquote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:08 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Uit mijn omgeving trek ik de volgende conclusie. Degene die er over het algemeen het slechtst aan toe zijn zijn degene die net niet ziek genoeg waren om in het zkhs terecht te komen en degene die op de ic kwamen. Dat laatste klinkt natuurlijk logisch. Maar het gaat mij vooral om de mensen die net niet in het zkhs terechtkwamen. Die hebben echt langdurige klachten.
Degene die wel in ziekenhuis zijn behandeld of die echt geringe klachten hadden komen er het best vanaf. Geen representatief onderzoek natuurlijk, maar dat is mijn ervaring.
Of doel je op de Long Covid getypeerde langdurige covidklachten? Want daar vind ik wat van, vanuit mijn revalidatiebril bekekenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Is al bekend wanneer de versoepelingen in gaan? Donderdag lijkt me logisch gezien de voorbereidingen..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Woensdag schijnbaar.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Is al bekend wanneer de versoepelingen in gaan? Donderdag lijkt me logisch gezien de voorbereidingen..wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Is er al meer bekend over de geldigheid van de QR code als je nog geen booster hebt?
Wordt dat 9 maanden (270 dagen) vanaf 1 februari, want dan zou ik als het goed is nog uit kunnen stellen tot begin april, gezien mijn 2e vaccinatie op 19 juli was?![]()
Mijn buurman met horecatent gaat iig woensdag weer volle bak openquote:
Vlak voor corona begonnen dus nergens recht op
Gelukkig werkt zijn vrouw ook in de horeca in een tent die inmiddels failliet is gegaan
Voor Nederland, nee, nog niet afgetiktquote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:44 schreef Morm_NL het volgende:
Is er al meer bekend over de geldigheid van de QR code als je nog geen booster hebt?
Wordt dat 9 maanden (270 dagen) vanaf 1 februari, want dan zou ik als het goed is nog uit kunnen stellen tot begin april, gezien mijn 2e vaccinatie op 19 juli was?
En alles verandert zo vaak alle kanten op, zou er niet al teveel waarde aan hechtenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Er is een summiere kans dat over een half jaar er nog zo weinig aan de hand is dat politici geen zin meer hebben om politiek kapitaal te verstoken aan de toegangsbewijzen. Zinloze maatregelen overeind houden is niet bepaald gratis voor politici.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Voor Nederland, nee, nog niet afgetikt
En alles verandert zo vaak alle kanten op, zou er niet al teveel waarde aan hechtenJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Mag ik het trouwens nog toejuichen dat het OMT advies nu bekend is voor de Persco?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ja dat was Hugo voor de bus 1.0quote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:54 schreef zalkc het volgende:
Mag ik het trouwens nog toejuichen dat het OMT advies nu bekend is voor de Persco?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Beetje stemmingmakerij ik heb in maart 2020 mijn heup gebroken en heb daar ook nog steeds last van. Ik kan er wel 100 mee worden dat wel. Het is niet gek dat je iets overhoudt aan zoiets.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 08:32 schreef Molo het volgende:
Kan het JAMA artikel niet lezen, krijg een 404Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Het heet Sirva shoulder. Dan is het vloeistof gaan lekken in de schouder en is er gewoon knullig niet in de spier geprikt.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Schouderproblemen zijn echt een bitch en langdurig... Wat klote zeg
Hoe heeft de vaccinatie nou hiervoor gezorgd eigenlijk? Ik vat de link nog niet helemaal met je schouder
Is gewoon een foutje. Ik legde eerst de link niet tot de orthopeed erover begon of het was ontstaan na vaccinatie en het was idd vlak na het vaccin.
Toen kon ik mn arm gewoon niet meer omhoog krijgen. Dat gaat dan ontsteken en bij mij ontstond een frozen shoulder en nu resten er nog ontstekingen en een beperking.
Hopelijk verbetert het alsnog.Go hard or go home![]()
Godsamme, zo voelde het zondag wel ja, toen ik probeerde uit te vinden tot wanneer we met z'n allen in quarantaine moesten blijven. Werkelijk waar iedere website zei wat anders.quote:![]()
Vond de 7 dagen (met 24u klachtenvrij) die m'n werk opgaf het beste uitkomen
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Ik moet zeggen dat ik dat soort dingen tegenwoordig pas geloof als iemand anders ze plaatstquote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:29 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Wtf, dat kan toch niet kloppen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Klopt dat beleid wel? Dit gaat om positieve huisgenoten (gezin). Had zelf tot gisteren geen klachten en ben geboosterd. Volgens de quarantaine check kon ik tot gisteren alles doen. Gisteren nog negatieve zelftest. Vandaag positieve Ggd uitslag en sinds vannacht ook klachten.quote:Je hoeft op dit moment niet in quarantaine omdat je geen klachten hebt en uitgezonderd bent door recent herstel of booster vaccinatie.
Zou toch denken dat ik voorgaande dagen dan ook besmettelijk geweest kan zijn.![]()
Klap in het gezicht van ome Adolf.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Toen kon ik mn arm gewoon niet meer omhoog krijgen.![]()
IC opname is altijd kut en daar blijf je heel vaak last van houden.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 08:32 schreef Molo het volgende:
Het is gewoon een hele nare opname.
Dus niet exclusief voorbehouden aan 'rona.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Tot 48 uur voor je klachten krijgt kan je besmettelijk zijn (volgens de folder die ik mee kreeg van het werkquote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:01 schreef Ericr het volgende:
Klopt dat beleid wel? Dit gaat om positieve huisgenoten (gezin). Had zelf tot gisteren geen klachten en ben geboosterd. Volgens de quarantaine check kon ik tot gisteren alles doen. Gisteren nog negatieve zelftest. Vandaag positieve Ggd uitslag en sinds vannacht ook klachten.
Zou toch denken dat ik voorgaande dagen dan ook besmettelijk geweest kan zijn.).
Geen idee hoe dat zit als je geen klachten hebt, maar wel positief bent getest. Zal vast niet heel veel anders zijnIk zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Ik heb hem vanmorgen aan mijn 2-vmbo klas uitgelegd. Ze zaten me allemaal aan te kijken of ik ze enorm in de zeik aan het nemen was.quote:
En daar hadden ze dan ook volkomen gelijk in
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Het zou al heel wat zijn als die discussie over boosters die verlopen een keer verstomt. Na drie prikken vind ik het eigenlijk wel welletjes geweest.![]()
Was een tijdje geleden ook al onder Hugoquote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:54 schreef zalkc het volgende:
Mag ik het trouwens nog toejuichen dat het OMT advies nu bekend is voor de Persco?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Er is ook wel groter leed dan ergens op een blauwe maandag even een prikje halen toch?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het zou al heel wat zijn als die discussie over boosters die verlopen een keer verstomt. Na drie prikken vind ik het eigenlijk wel welletjes geweest.
Ik snap de enorme kritiek op de maatregelen maar het gezeik om de vaccins niet zo.![]()
Ik had na de booster hartkloppingen en een rode, dikke arm. Ik sta niet te springen om nog een boosterquote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Er is ook wel groter leed dan ergens op een blauwe maandag even een prikje halen toch?
Ik snap de enorme kritiek op de maatregelen maar het gezeik om de vaccins niet zo.
Tap tap tap![]()
Elke keer verplicht prikken om een QR-abo voor de horeca en de bioscoop te verlengen terwijl je zelf amper risico loopt? Nee, laat maar zitten.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Er is ook wel groter leed dan ergens op een blauwe maandag even een prikje halen toch?
Ik snap de enorme kritiek op de maatregelen maar het gezeik om de vaccins niet zo.
Vrijwillig is een ander verhaal, van mij mogen ze iedereen een (vervolg)prik aanbieden maar ga het niet lopen pushen. Dat heeft verder niks te maken met het vaccin maar vooral met het (chantage)beleid van de overheid.![]()
Ook iets dergelijks meegemaakt, eerst opgezette klieren en nu iets wat lijkt op een slijmbeursontsteking. 4 jaar geleden ook in die schouder zoiets gehad maar niet regelmatig. Het is wel erg toevallig dat het zo vlak na de booster opkomt. Hoewel ik de schuld nog geef aan de opgezette lymfeklieren.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Het heet Sirva shoulder. Dan is het vloeistof gaan lekken in de schouder en is er gewoon knullig niet in de spier geprikt.
Is gewoon een foutje. Ik legde eerst de link niet tot de orthopeed erover begon of het was ontstaan na vaccinatie en het was idd vlak na het vaccin.
Toen kon ik mn arm gewoon niet meer omhoog krijgen. Dat gaat dan ontsteken en bij mij ontstond een frozen shoulder en nu resten er nog ontstekingen en een beperking.
Hopelijk verbetert het alsnog.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
https://www.knvb.nl/nieuw(...)gen-13-bezetting-vanquote:BETAALD VOETBAL ZEGT 'NEE' TEGEN 1/3 BEZETTING VAN STADIONS
Het betaald voetbal zegt "nee" tegen 1/3 bezetting van de stadions. De KNVB, Keuken Kampioen Divisie en Eredivisie CV hebben dit gisteravond laten weten aan het kabinet.
"Het is een voorstel zonder perspectief. Het is niet uit te leggen aan de supporters, het vergroot de onrust onder de achterban alleen maar en bovendien kost het de clubs weer handen vol met geld.
Wij stellen ons constructief op en willen meedenken in oplossingen. Voor ons is het alleen acceptabel om met 1/3 te beginnen als we vanaf 4 februari kunnen doorschakelen naar minimaal 2/3 bezetting. Dat kunnen wij veilig en verantwoord organiseren. Met alles wat daarbij hoort. En van daaruit snel toewerken naar volle stadions.
Wij gaan ervanuit dat het kabinet gehoor geeft aan deze oproep."
Marianne van Leeuwen, KNVB
Marc Boele, Keuken Kampioen Divisie
Jan de Jong, Eredivisie CV
Edwin Reijntjes, ADO Den Haag
Edwin van der Sar, AFC Ajax
John Bes, Almere City FC
Robert Eenhoorn, AZ
Hans Martijn Ostendorp, De Graafschap
Daan Bovenberg, S.B.V. Excelsior
Rob Almering, FC Den Bosch
Hans de Zeeuw, FC Dordrecht
Gnther Peeters, FC Eindhoven
Frank Maatje, FC Emmen
Wouter Gudde, FC Groningen
Paul van der Kraan, FC Twente
Thijs Otto van Es, FC Utrecht
Richard de Weijze, FC Volendam
Dennis te Kloese, Feyenoord
Ivo Pfennings, Fortuna Sittard
Jan Willem van Dop, Go Ahead Eagles
Philippe van Esch, Helmond Sport
Rob Toussaint, Heracles Almelo
Erik Noor, MVV Maastricht
Wilco van Schaik, N.E.C. Nijmegen
Mattijs Manders, NAC Breda
Marcel Boudesteyn, PEC Zwolle
Toon Gerbrands, PSV
Frank van Mosselveld, RKC Waalwijk
Jordens Peters, Roda JC Kerkrade
Ard de Graaf, SC Cambuur
Cees Roozemond, sc Heerenveen
Pieter de Waard, sc Telstar
Manfred Laros, Sparta Rotterdam
Peter Bijvelds, TOP Oss
Pascal van Wijk, Vitesse
Marco Bogers, VVV-Venlo
Martin van Geel, Willem II
2/3e or we riot
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het "gezeik" over om de drie maanden opnieuw gevaccineerd moeten worden om op een enigszins normale wijze aan de samenleving deel te kunnen nemen is gewoon terecht.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Al helemaal omdat zowel de geldigheidsduur van het "volledig gevaccineerd zijn" en de frequentie van de herhalingsinentingen bepaald worden door politici, die 0,0 kennis van immuunsysteem, vaccinaties enz. hebben.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Waarom zou de overheid ons telkens een soort van moeten dwingen om een vaccin te nemen? Misschien is dat helemaal wel niet de beste keuze. Voor risico groepen misschien wel, maar dat wil niet zeggen dat dit ook verstandig is voor iedereen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik snap de enorme kritiek op de maatregelen maar het gezeik om de vaccins niet zo.https://www.sanquin.nl/ov(...)-donors-daalt-verderquote:De hoeveelheid corona-antistoffen in het bloed van donors is verder gedaald in de periode tussen september en december 2021, toont onderzoek van Sanquin Research aan. Dat was ook de verwachting. Interessant is dat diegenen die zijn genfecteerd met corona meer antistoffen hebben n minder afname van antistoffen vertonen, dan diegenen die alleen zijn gevaccineerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid ons telkens een soort van moeten dwingen om een vaccin te nemen? Misschien is dat helemaal wel niet de beste keuze. Voor risico groepen misschien wel, maar dat wil niet zeggen dat dit ook verstandig is voor iedereen.
[..]
https://www.sanquin.nl/ov(...)-donors-daalt-verderJe kunt een booster of een ander vaccin best vrijwillig aanbieden, maar ga het niet door de strot duwen van je hele bevolking. Al helemaal niet als een out-of-jail-card zodat je daarna weer aan het maatschappelijk verkeer mag deelnemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dan ga je toch lekker niet open, kijken we over drie weken wel weer verder.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:15 schreef Caland het volgende:
[..]
https://www.knvb.nl/nieuw(...)gen-13-bezetting-van
2/3e or we riot![]()
Groet,
Ernst![]()
Ze doen het wel slim om die 4 februari aan te halen, dit weekend is er toch geen eredivisie.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dan ga je toch lekker niet open, kijken we over drie weken wel weer verder.
Groet,
ErnstVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
vanavond 2/3 open, want ze zijn bang hoor, in Den haag.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:15 schreef Caland het volgende:
[..]
2/3e or we riot![]()
![]()
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze doen het wel slim om die 4 februari aan te halen, dit weekend is er toch geen eredivisie.
Ook wel stoer dat er clubs ondertekenen die blij mogen zijn als ze het stadion meer dan 1/3e gevuld krijgen
En is dit dezelfde KNVB die uitsupporters wil weren, 'vanwege de reisbewegingen'?![]()
![]()
Ik heb dat nergens verder terug zien komen behalve bij die post van AwayDays op Twitter.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:23 schreef Piles het volgende:
[..]
Ook wel stoer dat er clubs ondertekenen die blij mogen zijn als ze het stadion meer dan 1/3e gevuld krijgen
En is dit dezelfde KNVB die uitsupporters wil weren, 'vanwege de reisbewegingen'?'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
quote:Driekwart van coronapatinten op IC heeft na een jaar nog klachten
Driekwart van de coronapatinten die op de intensive care zijn behandeld, ervaart een jaar later nog altijd problemen. Ze melden vooral lichamelijke klachten, maar ook problemen met geheugen en concentratie of angstgevoelens. Meer dan de helft werkt na een jaar nog altijd minder of helemaal niet, blijkt uit een onderzoek onder leiding van het Radboudumc.
246 coronapatinten die tussen maart en juli 2020 op de IC werden opgenomen, in de eerste coronagolf dus, kregen een jaar later een vragenlijst opgestuurd. Daarop geeft de helft aan last te hebben van vermoeidheidsklachten. Daarnaast ervaren ze ook andere problemen, zoals een verminderde conditie, pijn, spierzwakte en kortademigheid.![]()
STADIONS. OPEN. NU.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:15 schreef Caland het volgende:
[..]
2/3e or we riot![]()
![]()
Ze hebben volkomen gelijkquote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:15 schreef Caland het volgende:
[..]
2/3e or we riot
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 08:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Zelfde. Volgende week voor 2e cortisone injectie omdat bloedplasma minimaal werkte.
Zeker met mn sport is het wel heel kut en altijd pijn in de nacht. Maar verder gaat het goed.Och wat lelijk. Hoop dat je wel herstelt in elk geval.
Ik heb 3 weken na mn booster nog steeds een donkerblauwe arm ervan. Beviel me in elk geval stuk slechter dan de eerste twee.![]()
En terecht.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:15 schreef Caland het volgende:
[..]
2/3e or we riot![]()
Hele fucking waslijst aan 'voorzorgsmaatregelen'. Hou toch op. Fieldlabs hebben bewezen dat het prima kan en nu hebben we nog een pussymutatie ook.
Openen die shit.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
100.000x dit.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het "gezeik" over om de drie maanden opnieuw gevaccineerd moeten worden om op een enigszins normale wijze aan de samenleving deel te kunnen nemen is gewoon terecht.
Al helemaal omdat zowel de geldigheidsduur van het "volledig gevaccineerd zijn" en de frequentie van de herhalingsinentingen bepaald worden door politici, die 0,0 kennis van immuunsysteem, vaccinaties enz. hebben.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maar komt dat door corona of door het liggen op de IC? Een vergelijking met normale IC-liggers zou fijn zijn.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Wil je niet van die moeilijke vragen stellen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:45 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Maar komt dat door corona of door het liggen op de IC? Een vergelijking met normale IC-liggers zou fijn zijn.![]()
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:45 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Maar komt dat door corona of door het liggen op de IC? Een vergelijking met normale IC-liggers zou fijn zijn.quote:Fourth, we did not study ICU patients with non–COVID-19 diagnoses, and we therefore cannot conclude that the symptoms at 1 year were specific for COVID-19.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Dat laatste is een beetje een vreemd argument. Er zijn tal van zaken waarover politici beslissen waarvan ze zelf geen primaire kennis hebben.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
Al helemaal omdat zowel de geldigheidsduur van het "volledig gevaccineerd zijn" en de frequentie van de herhalingsinentingen bepaald worden door politici, die 0,0 kennis van immuunsysteem, vaccinaties enz. hebben.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Well, ik vond dit ook echt weer zo'n non-nieuws headliner.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:45 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Maar komt dat door corona of door het liggen op de IC? Een vergelijking met normale IC-liggers zou fijn zijn.
"Mensen hebben na corona op IC nog lang klachten" ... jah, no shit. Mensen die met covid op IC belanden liggen er meestal weken. En zijn ook vaak oudere mensen. Dat is een gi-ga aanslag op het lichaam. Dus nogal wiedes dat ze daar lang last van hebben en moeten revalideren![]()
![]()
De huidige vaccins werken ook niet tegen Omicron dus dit gaat nergens meer over.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het zou al heel wat zijn als die discussie over boosters die verlopen een keer verstomt. Na drie prikken vind ik het eigenlijk wel welletjes geweest.![]()
Ik zou ook niet weten wat ik persoonlijk met een Omicron-vaccin moet nu, zeker niet als ik daar nog een paar maanden op moet wachten. Kans is groot dat ik het tegen die tijd wel een keer ergens heb opgelopen en gelet op de mildheid van deze variant zie ik de noodzaak hoe dan ook niet voor mezelf.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:05 schreef Specularium het volgende:
[..]
De huidige vaccins werken ook niet tegen Omicron dus dit gaat nergens meer over.![]()
Bron?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:05 schreef Specularium het volgende:
[..]
De huidige vaccins werken ook niet tegen Omicron dus dit gaat nergens meer over.![]()
![]()
CORRED!Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Noodhospitalen.quote:
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Jaa! Sepulturaquote:Op dinsdag 25 januari 2022 07:19 schreef josja het volgende:
[..]
Oke oke, maar the joy van een van de eerste Sepultura shows in een vunzig benauwd rokerig zaaltje, dat missen ze toch welThuis is dat toch ietsje anders. Hopelijk worden er flink wat illegale viaduct raves georganiseerd.
Of lekker op festivals in de kleinere tenten nieuwe bandjes ontdekken.
Die raves worden zeker georganiseerd, nichtje van me van 18 gaat regelmatig heen![]()
![]()
Ah, dat is ruk zeg, pechvogel.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Het heet Sirva shoulder. Dan is het vloeistof gaan lekken in de schouder en is er gewoon knullig niet in de spier geprikt.
Hopelijk verbetert het alsnog.
Er zijn best wel behoorlijk goede lange termijn resultaten daarmee, alleen duurt het allemaal godsgruwelijk lang![]()
Sterkte!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik ken wel hele goede prothesemakersquote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:43 schreef chratnox het volgende:
[..]Och wat lelijk. Hoop dat je wel herstelt in elk geval.
Ik heb 3 weken na mn booster nog steeds een donkerblauwe arm ervan. Beviel me in elk geval stuk slechter dan de eerste twee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ken wel hele goede prothesemakersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als er ook protheseribben zijn ben ik voor, kom mar op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
is dat die Eva rib die je mist?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als er ook protheseribben zijn ben ik voor, kom mar op.![]()
Dus de cultuur moet om 22.00 uur dicht, want om 23.00 uur dicht - wat een normale tijd zou zijn, geen hectiek - geeft 13.765 meer besmettingen en 701 meer ziekenhuisopnames?
Er zitten duidelijk geen cultuurmensen bij het overleg, want je lost het zo makkelijk op door te zeggen: we schenken geen alcohol na de voorstelling.![]()
Jezus wat kansloosquote:![]()
![]()
![]()
Beter gewend van die tokoOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
is 23U de normale tijd?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:36 schreef Mondkapje het volgende:
Dus de cultuur moet om 22.00 uur dicht, want om 23.00 uur dicht - wat een normale tijd zou zijn, geen hectiek - geeft 13.765 meer besmettingen en 701 meer ziekenhuisopnames?![]()
Voordat iedereen de deur uit is wel. Veel voorstellingen zijn tot 22.30, halfuur voor iedereen om jas aan te doen en te vertrekken.quote:![]()
ik zou een "niet meer binnenlaten" regel ook beter vinden, ik vind het sowieso allemaal geneuzel in de margequote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:39 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Voordat iedereen de deur uit is wel.![]()
De laatste ziekenhuiscijfers in Isral laten helaas een opwaartse lijn zien, ondanks de 4 prikken.![]()
https://www.timesofisrael(...)end-of-the-pandemic/
As of Monday evening, 550,751 Israelis were actively infected, with 2,173 hospitalized, 817 of those in serious condition and 163 on ventilators. A week ago, serious cases stood at 459, and two weeks ago the figure was just 215.![]()
Zeker, hl irritant.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik zou een "niet meer binnenlaten" regel ook beter vinden, ik vind het sowieso allemaal geneuzel in de marge![]()
Dus over een maand kan alles weer dicht hier.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:41 schreef Nia het volgende:
De laatste ziekenhuiscijfers in Isral laten helaas een opwaartse lijn zien, ondanks de 4 prikken.![]()
As of Monday evening, 550,751 Israelis were actively infected, with 2,173 hospitalized, 817 of those in serious condition and 163 on ventilators. A week ago, serious cases stood at 459, and two weeks ago the figure was just 215.Tap tap tap![]()
In april komt dat omicron specifieke vaccin uit; je kan er garant op staan dat ze ook iedereen indirect gaan dwingen om die te halen. Met een beetje mazzel zijn dat ook weer een of twee prikken. Plus eventuele boosters uiteraard.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:05 schreef Specularium het volgende:
[..]
De huidige vaccins werken ook niet tegen Omicron dus dit gaat nergens meer over.
Je mag weigeren natuurlijk, mr....![]()
want iedereen heeft 4 prikken gehad?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:41 schreef Nia het volgende:
As of Monday evening, 550,751 Israelis were actively infected, with 2,173 hospitalized, 817 of those in serious condition and 163 on ventilators. A week ago, serious cases stood at 459, and two weeks ago the figure was just 215.![]()
Miste ik die ribben maarquote:
Nog steeds 2 gebroken, 3 gekneusd en kraakbeenontsteking gehad. Die is inmiddels gelukkig achter de rug![]()
![]()
denk dat het wel mee gaat vallen, zelfs Pfizer weet dat dit niet eindeloos door kan gaanquote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In april komt dat omicron specifieke vaccin uit; je kan er garant op staan dat ze ook iedereen indirect gaan dwingen om die te halen. Met een beetje mazzel zijn dat ook weer een of twee prikken. Plus eventuele boosters uiteraard.
Je mag weigeren natuurlijk, mr....![]()
Ik hoop toch echt dat ze met een langetermijnvisie komen van: als het enigszins open kan, dan open. Stel er komt een gevaarlijk virus aan waarna je dicht mt, dan heb je in elk geval nog een tijd gehad dat de boel open was.
En er moet natuurlijk iets gedaan worden aan die virussenontwikkeling, niet wegkijken voor de vogelgriep die nu plaatsvindt.
En een adviesorgaan moet zich beperken tot feitelijkheden. Ik kan me goed voorstellen dat politici bang worden als er wordt geroepen: niet doen, dat is spelen in een casino!
[ Bericht 16% gewijzigd door Mondkapje op 25-01-2022 11:58:56 ]![]()
Ik heb precies hetzelfde, half jaar later nog steeds last van schouder/arm. Daarvoor nooit problemen gehad.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Hopelijk verbetert het alsnog.
Ik kon ook niet meer zwemmen/sauna gebruik maken hier in Zwitserland, want moest je booster hebben, is het weer verergerd de laatste maanden. Net de booster gehad, in de andere arm.![]()
Jij dacht, dan heb ik last van allebei mn armen, loop ik in elk geval weer recht?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde, half jaar later nog steeds last van schouder/arm. Daarvoor nooit problemen gehad.
Ik kon ook niet meer zwemmen/sauna gebruik maken hier in Zwitserland, want moest je booster hebben, is het weer verergerd de laatste maanden. Net de booster gehad, in de andere arm.![]()
![]()
Damn.. met de nieuwe geldigheidstermijn van 180/270 dagen en het invalideren van bestaande QR codes per 1 april, wordt ik alsnog gedwongen een booster te nemen om straks het vinkje te behouden
Dan probeer ik die wel te mikken op 1 mei zodat ik in juni en september op vakantie kan en in de zomer nog wat festivals kan meepakken.
Hopelijk volgt ook in NL snel een debat over de afschaffing van het CTB.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ik walg ook echt van die CTB regel en de verplichte prikken.Zeker nu ik ook overal om me heen hoor hoeveel last men van die booster schijnt te hebben.
Waar de flying fuck zijn we mee bezig? Waarom worden miljoenen mensen gedwongen zich te laten prikken voor een virus dat vrijwel geen gevaar voor ze oplevert. Ik weet dat het hier door anderen al is gezegd, maar hou op met die one-size-fits-all aanpak. Bied de prik aan voor risicogroepen en voor de rest KLAAR.![]()
In april is iedereen al een keer met omikron besmet geweest en is dat hele vaccin niet meer nodig.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In april komt dat omicron specifieke vaccin uit; je kan er garant op staan dat ze ook iedereen indirect gaan dwingen om die te halen. Met een beetje mazzel zijn dat ook weer een of twee prikken. Plus eventuele boosters uiteraard.
Je mag weigeren natuurlijk, mr....Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Flikkers eens op met dat nutteloze ctb bewijs. 2g/2g+/3g/1/QR maatschappij. Allemaal nutteloze onzin en controledrang van de overheid.quote:![]()
Ik had nergens last van en veel mensen in mijn omgeving ook niet. Zo'n booster is niet leuk, maar ach, als die erin zit en je hebt nergens last van, dan heb je weer een groen vinkje.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:02 schreef dick_laurent het volgende:
Ik walg ook echt van die CTB regel en de verplichte prikken.Zeker nu ik ook overal om me heen hoor hoeveel last men van die booster schijnt te hebben.
Waar de flying fuck zijn we mee bezig? Waarom worden miljoenen mensen gedwongen zich te laten prikken voor een virus dat vrijwel geen gevaar voor ze oplevert. Ik weet dat het hier door anderen al is gezegd, maar hou op met die one-size-fits-all aanpak. Bied de prik aan voor risicogroepen en voor de rest KLAAR.
Ik vind het ook bullshit, zo'n booster is voor het grootste gedeelte van de bevolking niet nodig.![]()
Omdat registratie in databases politici een gevoel van 'controle' geeft.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:02 schreef dick_laurent het volgende:
Waar de flying fuck zijn we mee bezig? Waarom worden miljoenen mensen gedwongen zich te laten prikken voor een virus dat vrijwel geen gevaar voor ze oplevert. Ik weet dat het hier door anderen al is gezegd, maar hou op met die one-size-fits-all aanpak. Bied de prik aan voor risicogroepen en voor de rest KLAAR.![]()
Ja eens hoor. Ik word er ook stront chagrijnig van. Sodemieter op met die ongein en gauw een beetje.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Flikkers eens op met dat nutteloze ctb bewijs. 2g/2g+/3g/1/QR maatschappij. Allemaal nutteloze onzin en controledrang van de overheid.Zonder wrijving geen glans![]()
Ze zeggen dat het is om in Europa de regels gelijk te trekken maar wat een gelul. In sommige landen is een booster 7 maanden geldig, in andere 6 en weer andere 9. Hoezo gelijke regels
Sowieso rot op met dat prikabonnement![]()
![]()
Medisch gezien niet, maar voor de toegang-dwang wel vrees ik.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:03 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
In april is iedereen al een keer met omikron besmet geweest en is dat hele vaccin niet meer nodig.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Want die toegang-dwang heeft verder nog een ander doel behalve een medische noodzaak?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:17 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Medisch gezien niet, maar voor de toegang-dwang wel vrees ik.
Of zijn er mensen die toegang-dwang willen omdat ze gewoon een harde plasser krijgen van toegang-dwang?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Nu alles weer opengaat en de ic's dalen.. twijfel ik om een booster te halen.
Heb nooit corona gehad. Familie en vrienden ook niet. Nooit ziek geweest.
Verstandig of.. ?![]()
Zou bijna gaan verhuizen naar het VK. Die hebben gewoon nul G. Hou eens op met al die dystopische onzin zeg. Jezus christus. Veel van mijn leeftijdgenoten hebben amper ergens last van, gewoon even verkouden. Moet je zoiets gaan koppelen aan een repressief systeem? Waarom...A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Zo'n systeem met vinkjes en registraties geeft bewindslieden een gevoel van 'controle'. Mocht het dan onverhoopt toch weer uit de hand lopen, kunnen zij altijd zeggen dat ze 'er alles aan hebben gedaan om veilig reizen en veilig uitgaan mogelijk te maken'.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want die toegang-dwang heeft verder nog een ander doel behalve een medische noodzaak?
Of zijn er mensen die toegang-dwang willen omdat ze gewoon een harde plasser krijgen van toegang-dwang?![]()
Ik denk alleen niet dat dat ze gaat tegenhouden.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:03 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
In april is iedereen al een keer met omikron besmet geweest en is dat hele vaccin niet meer nodig.![]()
Dan wordt die controle dus een doel op zich en dat is het moment waarop je collectief moet besluiten om er niet meer aan mee te doen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zo'n systeem met vinkjes en registraties geeft bewindslieden een gevoel van 'controle'.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Daar draait het vast ook op uit. Ze kunnen niet zeggen na de derde booster is het klaar. Dan kun je beter over een mnaand te horen krijgen dat de regels wat vaccinatie betreft versoepeld worden.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Elke keer verplicht prikken om een QR-abo voor de horeca en de bioscoop te verlengen terwijl je zelf amper risico loopt? Nee, laat maar zitten.
Vrijwillig is een ander verhaal, van mij mogen ze iedereen een (vervolg)prik aanbieden maar ga het niet lopen pushen. Dat heeft verder niks te maken met het vaccin maar vooral met het (chantage)beleid van de overheid.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Het nadeel is wel dat het VK niet al te best is om heel veel andere redenenquote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:19 schreef Discombobulate het volgende:
Zou bijna gaan verhuizen naar het VK. Die hebben gewoon nul G. Hou eens op met al die dystopische onzin zeg. Jezus christus. Veel van mijn leeftijdgenoten hebben amper ergens last van, gewoon even verkouden. Moet je zoiets gaan koppelen aan een repressief systeem? Waarom...![]()
![]()
Ik ben heel benieuwd hoeveel politiek draagvlak er voor een CTB gaat zijn als we in april zitten met 2 overlijdens per dag en 100 man op de IC door corona.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk alleen niet dat dat ze gaat tegenhouden.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Precies. Het was al tig maanden bekend dat de 'griepprik-doelgroep' deze coronavaccinaties zouden moeten krijgen, die sowieso jaarlijks al een oproep krijgen om zich te laten vaccineren. De zogeheten risicogroepen + voor mijn part de mensen met een BMI van laten we zeggen 27+.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:02 schreef dick_laurent het volgende:
Waar de flying fuck zijn we mee bezig? Waarom worden miljoenen mensen gedwongen zich te laten prikken voor een virus dat vrijwel geen gevaar voor ze oplevert. Ik weet dat het hier door anderen al is gezegd, maar hou op met die one-size-fits-all aanpak. Bied de prik aan voor risicogroepen en voor de rest KLAAR.
Nee, laten we 'gewoon' iedereen gaan vaccineren i.p.v. de vaccins te verstrekken aan de risicogroepen in arme landen. Echt een actie voor het alsmaar dommer wordende geprivilegieerde Westen. En dan in de media blijven verkondigen dat er in arme landen wel weer eens een killermutatie-variant kan opduiken. Rot toch op met je angstporno![]()
![]()
Omdat de push naar eID.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:19 schreef Discombobulate het volgende:
Zou bijna gaan verhuizen naar het VK. Die hebben gewoon nul G. Hou eens op met al die dystopische onzin zeg. Jezus christus. Veel van mijn leeftijdgenoten hebben amper ergens last van, gewoon even verkouden. Moet je zoiets gaan koppelen aan een repressief systeem? Waarom...
Ofso..
Flikker op met de eu als politieke instelling. Het is stuk, we willen een nieuwe.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Exact.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:02 schreef dick_laurent het volgende:
Laat de maatschappij met rust en ga je richten op de risicogroep.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Enige waarom ik geen trek heb om meer prikken te nemen, is dat ze het verkloten tijdens het prikken. Wekenlang ibuprofen moeten slikken vanwege die shit, nu nog steeds chronisch stijve arm spier vanwege die eerste prik. Gelukkig kan ik nog wel werken.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jij dacht, dan heb ik last van allebei mn armen, loop ik in elk geval weer recht?
[ Bericht 5% gewijzigd door Jed1Gam op 25-01-2022 12:34:58 ]![]()
Ik las net dit artikel: https://www.telegraaf.nl/(...)ge-qr-code-binnen-euquote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Ze zeggen dat het is om in Europa de regels gelijk te trekken maar wat een gelul. In sommige landen is een booster 7 maanden geldig, in andere 6 en weer andere 9. Hoezo gelijke regels
Sowieso rot op met dat prikabonnement
Doen ze alsof er echt wat gaat veranderen. En dan aan het begin van het artikel:Wat heb je dan aan die EU afspraken joh?quote:Verschillende EU-landen hanteren nu nog extra inreisvoorwaarden, ook voor reizigers die gevaccineerd zijn. Zo heeft Oostenrijk bijvoorbeeld bepaald dat een gevaccineerde reiziger toch in quarantaine moet als hij niet getest f geboosterd is. Duitsland heeft dan weer bepaald dat een booster bovenop het Janssen-vaccin niet afdoende is om quarantaine te ontlopen.
Of dat na 1 februari gaat veranderen, is aan de lidstaten zelf. Maatregelen op het gebied van volksgezondheid zijn een nationale bevoegdheid. Met het omarmen van een aanbeveling spreken de landen wel de intentie uit om de regels op een lijn te brengen. Zo’n aanbeveling is een niet-bindend besluit en hoeft dus niet te worden opgevolgd.![]()
Mijn ervaring is dat het meestal niet zo snel afloopt als dat het wordt ingesteld. Maar in principe zou het het eerste CTB debat zonder medische noodzaak niet mogen overleven. Maar voor mijn vakantie zal dat waarschijnlijk niet snel genoeg zijn. Ik hoop dat het in elk geval voor de zomer WEG is, zodat er niet nog eens duizend jongeren moeten worden geprikt om naar hun festival te mogen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want die toegang-dwang heeft verder nog een ander doel behalve een medische noodzaak?
Of zijn er mensen die toegang-dwang willen omdat ze gewoon een harde plasser krijgen van toegang-dwang?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Dan moeten we daar massaal wat tegen gaan doen. Maar ja, wat? De EU is onderhand ook gewoon een soort controledictatuur aan het worden. Dat is wat de hedendaagse techniek met macht doet. We zijn misschien een haar beter dan China, maar we zijn evengoed eufemistisch die onzin aan het doen. Daarom ben ik ook echt blij dat het VK uit de EU is gegaan en z'n eigen koers aan het varen is.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat de push naar eID.
Ofso..
Flikker op met de eu als politieke instelling. Het is stuk, we willen een nieuwe.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Op dit punt kan ik het eigenlijk enkel op controle gooien. Met enorme druk vanuit de EU. Anders moet je het al gauw gaan zoeken in complotten (partijen die er aan willen verdienen), en daar ben ik niet zo'n fan van.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:19 schreef Discombobulate het volgende:
Zou bijna gaan verhuizen naar het VK. Die hebben gewoon nul G. Hou eens op met al die dystopische onzin zeg. Jezus christus. Veel van mijn leeftijdgenoten hebben amper ergens last van, gewoon even verkouden. Moet je zoiets gaan koppelen aan een repressief systeem? Waarom...![]()
Fleur is ziek."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Buiten dat ik niet perse een groot fan van de UK ben, helemaal eens met je postquote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan moeten we daar massaal wat tegen gaan doen. Maar ja, wat? De EU is onderhand ook gewoon een soort controledictatuur aan het worden. Dat is wat de hedendaagse techniek met macht doet. We zijn misschien een haar beter dan China, maar we zijn evengoed eufemistisch die onzin aan het doen. Daarom ben ik ook echt blij dat het VK uit de EU is gegaan en z'n eigen koers aan het varen is.
Sowieso weet je al dat Nederland als klein kikkerland toch never ever backbone gaat geven en in grote lijnen altijd meegaat met grote bruder Deutschland. Dus ja, dan weet je wel wat je gaat kunnen verwachten kwa 2G beleid![]()
![]()
Dan zijn we er aan gewend en het is goed om voorbereid te zijn op nieuwe varianten. Aldus het OMT.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:22 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd hoeveel politiek draagvlak er voor een CTB gaat zijn als we in april zitten met 2 overlijdens per dag en 100 man op de IC door corona.
In het beste geval stoppen ze er in de zomer even tijdelijk mee, maar halen ze het systeem in de herfst weer uit de gereedschapskist. Denk ik.![]()
Hoorde Arno Wellens nog erover bij de V for Valentine podcast, die Europese digitale ID of hoe het ook precies moet gaan heten. Zijn gewoon Chinese praktijken. Lekker makkelijk ook om dat weg te wuiven als wappie. Nou, dan ben ik maar een wappie hoor.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Op dit punt kan ik het eigenlijk enkel op controle gooien. Met enorme druk vanuit de EU. Anders moet je het al gauw gaan zoeken in complotten (partijen die er aan willen verdienen), en daar ben ik niet zo'n fan van.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Wat ik zo zie ziet het er niet goed uit.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:27 schreef Oliver23 het volgende:
@:Lenny_Leonard , had je al mail met de cijfertjes?
Anders wacht ik de LCPS Datafeed eventjes af.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Want?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:31 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat ik zo zie ziet het er niet goed uit.![]()
Vraag me af of ze gevaccineerd is. Weet iemand dat? Ze is ook echt best wel mollig trouwens. Of ze stelt zich ontzettend aan met "niet mild". Of ze heeft nog een resterende delta te pakken. Who knows.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
#prayforFleur
#Fleurisgevaccineerd
zoiets?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ook dat is tevens niet mild.quote:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Als je dat mollig noemt ben je zelf niet in orde.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vraag me af of ze gevaccineerd is. Weet iemand dat? Ze is ook echt best wel mollig trouwens. Of ze stelt zich ontzettend aan met "niet mild". Of ze heeft nog een resterende delta te pakken. Who knows.Tap tap tap![]()
Ja wat een onzin manquote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Sowieso rot op met dat prikabonnementEcht, wie bedenkt dit soort bullshit. In plaats van die QR rommel compleet opdoeken gaan ze het verzwaren nu corona bijna voorbij is. Niet te geloven
![]()
![]()
Wel vervelend dat zij net de enige Nederlander voor wie omikron blijkbaar niet alleen een snotneus is.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ga weg joh. Wat is dat toch tegenwoordig om alles en iedereen maar te dik te noemen?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:33 schreef Discombobulate het volgende:
Ze is ook echt best wel mollig trouwens.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Waarom wijst ze naar haar borsten op deze foto?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ga weg joh. Wat is dat toch tegenwoordig om alles en iedereen maar te dik te noemen?
[ afbeelding ]![]()
Dat je berhaupt naar haar handen kijkt.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom wijst ze naar haar borsten op deze foto?Tap tap tap![]()
Zelfde principe als een ketting.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom wijst ze naar haar borsten op deze foto?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Daar zit meer inhoud dan in haar hersenpan.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom wijst ze naar haar borsten op deze foto?Zonder wrijving geen glans![]()
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:38 schreef Haags het volgende:
[..]
Daar zit meer inhoud dan in haar hersenpan.![]()
![]()
je vrouw alweer een paar weken terug in NL zeker?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom wijst ze naar haar borsten op deze foto?![]()
Ze heeft MS, dat gaat niet echt lekker samen met covid lijkt me.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vraag me af of ze gevaccineerd is. Weet iemand dat? Ze is ook echt best wel mollig trouwens. Of ze stelt zich ontzettend aan met "niet mild". Of ze heeft nog een resterende delta te pakken. Who knows.Never explain, never apologize.![]()
Hoe oud is die foto wel niet. Heb je haar nu gezien? Dat is mollig ja. Kom op zeg. Mollig =/= dik.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ga weg joh. Wat is dat toch tegenwoordig om alles en iedereen maar te dik te noemen?
[ afbeelding ]A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Plasterk op de achtergrond? Dat is het oude normaal van voor de coronakilo's. Wel bijzonder dat het dwangmatig schoonmaken van de interruptiemicrofoon in de Tweede Kamer blijkbaar niet geholpen heeft een besmetting tegen te gaan.![]()
For real?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:41 schreef Lurf het volgende:
[..]
Ze heeft MS, dat gaat niet echt lekker samen met covid lijkt me.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Alsof Rutte en Kuipers het risico op long covid en nieuwe varianten kunnen inschatten/uitleggen. Die zijn daar helemaal niet voor gekwalificeerd.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:43 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Bij het wijlen RedTeam is paniek![]()
Mijn leidinggevende was ook gewoon gevaccineerd, jong en fit en behoorlijk ziek door Omicron, het is niet voor iedereen mild.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vraag me af of ze gevaccineerd is. Weet iemand dat? Ze is ook echt best wel mollig trouwens. Of ze stelt zich ontzettend aan met "niet mild". Of ze heeft nog een resterende delta te pakken. Who knows.![]()
Is tegenwoordig wel wat anders, maar goed, niet relevant verder.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Dat zijn watjes. Ik had er totaal geen last van. En eigenlijk van niemand gehoord dat ze dat wel hadden. Terwijl sommigen dat bij 1 of 2 wel hadden.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:02 schreef dick_laurent het volgende:
![]()
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Is tegenwoordig wel wat anders, maar goed, niet relevant verder.is dit een vrouw? @RamboDirkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[..]
Is tegenwoordig wel wat anders, maar goed, niet relevant verder.Ik zie nog steeds geen dikke vrouw hoor. Is ook gewoon de leeftijd dat in de overgang gaat en ze heeft ook nog eens MS.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nice data voor de verpleeg staat nu op 1001 waar lCPS gister 879 was. Ja daar zit een discrepantie in tussen deze twee instanties dus even afwachten hoe dat zich in LCPS data vertaalt. Het is ook mogelijk dat ik cijfers verkeerd interpreteer.quote:
Als Lenny klaar is met opereren weten we het zeker.
[ Bericht 2% gewijzigd door Gunner op 25-01-2022 12:55:38 ]Where law ends, tyrrany begins.![]()
Hier juist andersom. Voornamelijk mensen onder de 40 overigens. Eerste twee prikken waren niet echt een probleem (hoogstens dagje spierpijn), maar nu al meerderen die al 2/3 weken goed van slag zijn door de booster.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat zijn watjes. Ik had er totaal geen last van. En eigenlijk van niemand gehoord dat ze dat wel hadden. Terwijl sommigen dat bij 1 of 2 wel hadden.![]()
En lekker geen last meer van de EU. Die brengt ook alleen maar ellende. En nu in deze coronacrisis zie je ook eens wat die daadwerkelijk voorstelt, hoe er wordt samengewerkt en een lijn getrokken en zo. Niet dus.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:19 schreef Discombobulate het volgende:
Drie dagen een zere arm, dat was het. En rete sterk in de gym ineensquote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat zijn watjes. Ik had er totaal geen last van. En eigenlijk van niemand gehoord dat ze dat wel hadden. Terwijl sommigen dat bij 1 of 2 wel hadden.Tweede prik wel flink beroerd van geweest.
Niet naar het ziekenhuis hoeven =/= mild. Dat lijkt nog niet iedereen door te hebben. Tegelijkertijd geen reden om aan te zware maatregelen vast te houden.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Mijn leidinggevende was ook gewoon gevaccineerd, jong en fit en behoorlijk ziek door Omicron, het is niet voor iedereen mild.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Hoge koorts en hondsberoerd voor meer dan 5 dagen vind ik niet mild, ook al wordt iemand niet opgenomen in het ziekenhuis. Ook een griep kan zwaar vallen. Heeft niks te maken met maatregelen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Niet naar het ziekenhuis hoeven =/= mild. Dat lijkt nog niet iedereen door te hebben. Tegelijkertijd geen reden om aan te zware maatregelen vast te houden.![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)erkt-na-booster.html
Gelden die 270 dagen / 180 dagen dan vanaf het moment dat de tweede prik is gezet, de persoon hersteld is of gaan die pas lopen vanaf 1 februari?![]()
Denk het eerste.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:52 schreef Nielsch het volgende:
Gelden die 270 dagen / 180 dagen dan vanaf het moment dat de tweede prik is gezet, de persoon hersteld is of gaan die pas lopen vanaf 1 februari?Tap tap tap![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)oronabeleid-a4082758
NRC gooit er maar weer eens een opiniestuk in dat de huidige manier van besluitvorming rond het coronabeleid niet democratisch verantwoord is. Hoeveel van dit soort stukken moeten er nog verschijnen voordat er wat verandert?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik had eind april / begin mei 2021 Covid, heb in juni 2021 mijn eerste prik gehaald omdat het beleid toen was dat je na besmetting maar 1 prik nodig had. In december 2021 heb ik mijn tweede prik gehaald (zelfde dosering als de booster, maar formeel niet de booster natuurlijk).
Is mijn QR-code dan straks 270 dagen na die twee prik in december geldig?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2022 12:59:23 ]![]()
Eens, is klote. En zwaar de griep hebben is ook gewoon naar, dat ontkent denk ik niemand.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoge koorts en hondsberoerd voor meer dan 5 dagen vind ik niet mild, ook al wordt iemand niet opgenomen in het ziekenhuis. Ook een griep kan zwaar vallen. Heeft niks te maken met maatregelen.
Maar hey, toen mensen in... ik roep maar wat, 2017 de griep kregen en zich "hondsberoerd" voelden een aantal dagen.... wat gebeurde er toen?
Gingen ze toen halsoverkop iedereen een verplichte griepprik geven? Ook (jonge) mensen zonder medische indicatie?
Neen. Mensen ziekten het thuis uit en meldden zich daarna weer beter.
Einde van dit niet zo spannende verhaal.![]()
Mensen moeten zich ook niet zo aanstellen. Word je hard van. Ziekenhuis kom je echt niet in terecht als je gevaccineerd bent. Nou, dan heb je maar even een paar daagjes er last van. En als je geluk hebt, of wellicht de meerderheid, helemaal niet.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Niet naar het ziekenhuis hoeven =/= mild. Dat lijkt nog niet iedereen door te hebben. Tegelijkertijd geen reden om aan te zware maatregelen vast te houden.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik denk het wel ja. Ze kijken naar de datum van de laatste prik.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:54 schreef Nielsch het volgende:
Ik had eind april / begin mei 2021 Covid, heb in juni 2022 mijn eerste prik gehaald omdat het beleid toen was dat je na besmetting maar 1 prik nodig had. In december 2022 heb ik mijn tweede prik gehaald (zelfde dosering als de booster, maar formeel niet de booster natuurlijk).
Is mijn QR-code dan straks 270 dagen na die twee prik in december geldig?![]()
Zeg eens.. gaat Rusland Oekrane ook echt binnenvallen of niet?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:54 schreef Nielsch het volgende:
Ik had eind april / begin mei 2021 Covid, heb in juni 2022 mijn eerste prik gehaald omdat het beleid toen was dat je na besmetting maar 1 prik nodig had. In december 2022 heb ik mijn tweede prik gehaald (zelfde dosering als de booster, maar formeel niet de booster natuurlijk).
Is mijn QR-code dan straks 270 dagen na die twee prik in december geldig?Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:54 schreef Nielsch het volgende:
Is mijn QR-code dan straks 270 dagen na die twee prik in december geldig?Tap tap tap![]()
De laatste prik van je oorspronkelijke vaccinatie of je laatste booster?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk het wel ja. Ze kijken naar de datum van de laatste prik.![]()
Dan zou mijn QR-code geldig zijn tot 23 september van dit jaar. Mooi, hoef ik voor de zomer geen booster te halen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk het wel ja. Ze kijken naar de datum van de laatste prik.![]()
Maar dan zou je in sommige landen wel verplicht moeten testen om binnen te komen toch?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan zou mijn QR-code geldig zijn tot 23 september van dit jaar. Mooi, hoef ik voor de zomer geen booster te halen.
Geen idee verder, ik vind het sowieso dikke onzin allemaal die regeltjes.![]()
ja dat is wel waar ja, als ik naar het buitenland ga is een booster wellicht wel nodig. dat zie ik dan wel weer. voorlopig niks gepland.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar dan zou je in sommige landen wel verplicht moeten testen om binnen te komen toch?
Geen idee verder, ik vind het sowieso dikke onzin allemaal die regeltjes.![]()
Welke handen?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat je berhaupt naar haar handen kijkt.![]()
Zouden ze dan niet stiekem al een besmetting er bij hebben? Dan schijnt het effect nogal heftig te zijn.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hier juist andersom. Voornamelijk mensen onder de 40 overigens. Eerste twee prikken waren niet echt een probleem (hoogstens dagje spierpijn), maar nu al meerderen die al 2/3 weken goed van slag zijn door de booster.![]()
Dus als ik het goed begrijp is je QR straks 6 maanden geldig na het doormaken vh virus maar na een booster is die voor nu onbeperkt geldig?
En de wetenschap zegt toch dat een natuurlijke infectie langere resultaten geeft?Go hard or go home![]()
Ik vind dat wel mild in de zin van waar de maatschappelijke discussie over gaat. Maatregelen nodig of niet. Dat zijn inderdaad de verschijnselen die men bij een griep kan hebben. Hoor je ook niemand over.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoge koorts en hondsberoerd voor meer dan 5 dagen vind ik niet mild, ook al wordt iemand niet opgenomen in het ziekenhuis. Ook een griep kan zwaar vallen. Heeft niks te maken met maatregelen.![]()
Hopelijk stoppen ondernemers ook met die QR onzin. Handhaven in de lange termijn gaat toch niet werken. Ik heb 'm gelukkig nog maar n keer hoeven laten zien.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ja, dat is toch de laatste actie geweest?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:54 schreef Nielsch het volgende:
Ik had eind april / begin mei 2021 Covid, heb in juni 2021 mijn eerste prik gehaald omdat het beleid toen was dat je na besmetting maar 1 prik nodig had. In december 2021 heb ik mijn tweede prik gehaald (zelfde dosering als de booster, maar formeel niet de booster natuurlijk).
Is mijn QR-code dan straks 270 dagen na die twee prik in december geldig?![]()
Horeca en betaald voetbalclubs controleren er wel goed op, maar ja die liggen ook onder vergrootglas.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:05 schreef Discombobulate het volgende:
Hopelijk stoppen ondernemers ook met die QR onzin. Handhaven in de lange termijn gaat toch niet werken. Ik heb 'm gelukkig nog maar n keer hoeven laten zien.
Sportverenigingen e.d. waren er afgelopen najaar al vrij laks mee dus dat zal nu wel niet anders zijn.![]()
Jup. Volslagen gestoord dit ook. Het wordt puur als repressiemiddel gebruikt om een maar zo hoog mogelijke vaccinatiegraad te krijgen. Verder heeft het met niets te maken. Niets. Ik kan me daar zo ontzettend kwaad om maken.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:03 schreef Noek het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is je QR straks 6 maanden geldig na het doormaken vh virus maar na een booster is die voor nu onbeperkt geldig?
En de wetenschap zegt toch dat een natuurlijke infectie langere resultaten geeft?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
hoe vaker een virus overspringt, hoe meer mutaties er zijn, hoe groter de kans op een ernstige mutatie. maar die kans kan in principe nog steeds erg klein zijn.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alsof Rutte en Kuipers het risico op long covid en nieuwe varianten kunnen inschatten/uitleggen. Die zijn daar helemaal niet voor gekwalificeerd.![]()
Niets.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik las net dit artikel: https://www.telegraaf.nl/(...)ge-qr-code-binnen-eu
Doen ze alsof er echt wat gaat veranderen. En dan aan het begin van het artikel:
[..]
Wat heb je dan aan die EU afspraken joh?
Sowieso zsm kappen met al die test heisa. zowel binnen als buiten de EU![]()
Kortom: haal die booster?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mensen moeten zich ook niet zo aanstellen. Word je hard van. Ziekenhuis kom je echt niet in terecht als je gevaccineerd bent. Nou, dan heb je maar even een paar daagjes er last van. En als je geluk hebt, of wellicht de meerderheid, helemaal niet.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik weet niet, zou wel wat toevallig zijn. Ik weet dat er een paar een zelftest hebben genomen en die was negatief.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zouden ze dan niet stiekem al een besmetting er bij hebben? Dan schijnt het effect nogal heftig te zijn.![]()
Ik wil ook echt niet weten wat het kost alle infra in de lucht te houden, inclusief personeel wat de controles moet doen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niets.
Sowieso zsm kappen met al die test heisa. zowel binnen als buiten de EUwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ook hoe groter de kans op een gunstigere mutatie.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
hoe vaker een virus overspringt, hoe meer mutaties er zijn, hoe groter de kans op een ernstige mutatie. maar die kans kan in principe nog steeds erg klein zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Zeker voor maatregelen zou het niet uit moeten maken als wat personen een week ziek op bed liggen. Maar het is niet mild en zeker voor oude en zieke mensen zou het nog wel eens meer kunnen zijn als ze niet gevaccineerd zijn. Maar als de impact niet groter is dan een griepseizoen is het zeker niet waard om die maatregelen aan te houden. Covid gaat sowieso niet weg, dus we moeten er mee leren leven. Als de ziekenhuizen niet overstromen dan moeten we weer verder als samenleving.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik vind dat wel mild in de zin van waar de maatschappelijke discussie over gaat. Maatregelen nodig of niet. Dat zijn inderdaad de verschijnselen die men bij een griep kan hebben. Hoor je ook niemand over.![]()
Tot het nieuwe vaccin op de markt is, dus begin april. Dan wordt de oude booster ook nog maar t/m eind september geldig.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:03 schreef Noek het volgende:
En de wetenschap zegt toch dat een natuurlijke infectie langere resultaten geeft?![]()
dat van die booster is voorlopig zonder einddatum, dus die kan nog wel komen en immuniteit na natuurlijke infectie varieert nogal dus vandaar dat ze daarmee ook wat meer op zeker gaan.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:03 schreef Noek het volgende:
En de wetenschap zegt toch dat een natuurlijke infectie langere resultaten geeft?![]()
Booster weet ik niet, denk dat niet risicogroepen en ouderen daar niet zo veel aan hebben. Dubbele vaccinatie is wel mooi meegenomen.quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Eens, maar ik zie het niet gebeuren. Er ligt zoveel druk op; dat systeem moet en zal relevant en actief blijven.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niets.
Sowieso zsm kappen met al die test heisa. zowel binnen als buiten de EU![]()
voorlopig nog wel ja, zie ze dat niet wijzigen voor voorjaar 23quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eens, maar ik zie het niet gebeuren. Er ligt zoveel druk op; dat systeem moet en zal relevant en actief blijven.![]()
Vanaf 1 februari mag ik nergens meer in, het herstelbewijs is weer ingetrokken na 6 maanden. Fijn hoor zo'n speelbal van de regering zijn. Ik zoek mijn vertier dan wel ergens anders.![]()
met tvt mag het toch wel?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:14 schreef mir1986 het volgende:
Vanaf 1 februari mag ik nergens meer in, het herstelbewijs is weer ingetrokken na 6 maanden. Fijn hoor zo'n speelbal van de regering zijn. Ik zoek mijn vertier dan wel ergens anders.![]()
Ik ga me niet laten testen als de gevaccineerde mensen net zo besmettelijk zijn als mensen zonder herstelbewijs. Dan kan ik me zeker laten besmetten door iemand die gevaccineerd is?quote:![]()
Schandalig eigenlijk.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:52 schreef Nielsch het volgende:
Gelden die 270 dagen / 180 dagen dan vanaf het moment dat de tweede prik is gezet, de persoon hersteld is of gaan die pas lopen vanaf 1 februari?![]()
[..]
Is tegenwoordig wel wat anders, maar goed, niet relevant verder.nog steeds lekker, zou door de muur heen duwen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heb je wel je vinkje weer.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik ga me niet laten testen als de gevaccineerde mensen net zo besmettelijk zijn als mensen zonder herstelbewijs. Dan kan ik me zeker laten besmetten door iemand die gevaccineerd is?Tap tap tap![]()
wel met je eens over de onzin van dat testen maar dat is dus niet hetzelfde dat je nergens meer in magquote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik ga me niet laten testen als de gevaccineerde mensen net zo besmettelijk zijn als mensen zonder herstelbewijs. Dan kan ik me zeker laten besmetten door iemand die gevaccineerd is?![]()
En jij denkt dat je anders niet besmet raakt? Ik neem aan dat je in je omgeving ook gewoon omgaat met mensen die zowel gevaccineerd als ongevaccineerd zijn.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik ga me niet laten testen als de gevaccineerde mensen net zo besmettelijk zijn als mensen zonder herstelbewijs. Dan kan ik me zeker laten besmetten door iemand die gevaccineerd is?![]()
Ik kan het wel waarderen dat je principes zo sterk zijn trouwens.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Omikron gaat ons gewoon allemaal de moeder besmetten, vaccin of niet.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En jij denkt dat je anders niet besmet raakt? Ik neem aan dat je in je omgeving ook gewoon omgaat met mensen die zowel gevaccineerd als ongevaccineerd zijn.![]()
Het zou toch voor de gezondheid zijn? Dit heeft toch niets meer te maken met gezondheid, maar alleen met het pesten van mensen, of dwingen die prik te nemen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En jij denkt dat je anders niet besmet raakt? Ik neem aan dat je in je omgeving ook gewoon omgaat met mensen die zowel gevaccineerd als ongevaccineerd zijn.
Ik heb corona gehad, minder ernstig ziek geweest dan de meeste mensen nu om me heen die gevaccineerd zijn. Er zijn onderzoeken genoeg dat je na een besmetting meer antistoffen hebt dan na vaccinatie, zie onderzoek Sanquin.![]()
Maar goed, ik had hier al op gerekend en heb nog een papieren bewijs dat tot halverwege juli geldig is. Benieuwd wat ze daarmee gaan doen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:22 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Het zou toch voor de gezondheid zijn? Dit heeft toch niets meer te maken met gezondheid, maar alleen met het pesten van mensen, of dwingen die prik te nemen.
Ik heb corona gehad, minder ernstig ziek geweest dan de meeste mensen nu om me heen die gevaccineerd zijn. Er zijn onderzoeken genoeg dat je na een besmetting meer antistoffen hebt dan na vaccinatie, zie onderzoek Sanquin.![]()
dit inderdaad, in mijn omgeving inmiddels echt wel veel en dat was bij de vorige varianten niet zo, dus ik verwacht het ook binnen afzienbare tijd op te lopen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omikron gaat ons gewoon allemaal de moeder besmetten, vaccin of niet.![]()
Ben het helemaal met je eens en ik was degene die dat vandaag nog postte, maar ik zou mijzelf niet van de samenleving uitsluiten omdat ik het niet eens ben met bepaalde maatregelen. Dan zou ik eerder zorgen voor alternatieven zodat ik ook mee kan doen. Sociaal geaccepteerde of niet sociaal geaccepteerde alternatieven.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:22 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Het zou toch voor de gezondheid zijn? Dit heeft toch niets meer te maken met gezondheid, maar alleen met het pesten van mensen, of dwingen die prik te nemen.
Klopt, ik hoor het ook overal en nergens nu. Zelf nog ff thuistestje gedaan van t weekend want afgelopen week ook alweer in contact geweest met mensen die later positief testten. Tot nu toe zelf nog niks.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit inderdaad, in mijn omgeving inmiddels echt wel veel en dat was bij de vorige varianten niet zo, dus ik verwacht het ook binnen afzienbare tijd op te lopen.![]()
Dat komt ook wel goed, genoeg mensen die ik ken die er hetzelfde in staan als ik. Dan wat vaker weekendjes weg met een vriendengroep.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens en ik was degene die dat vandaag nog postte, maar ik zou mijzelf niet van de samenleving uitsluiten omdat ik het niet eens ben met bepaalde maatregelen. Dan zou ik eerder zorgen voor alternatieven zodat ik ook mee kan doen. Sociaal geaccepteerde of niet sociaal geaccepteerde alternatieven.![]()
het schijnt dat een omicron besmetting wel antistoffen geeft tegen delta maar andersom niet en iedereen die besmet was laten we zeggen voor 1 december heeft geen omicron opgelopen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:22 schreef mir1986 het volgende:
was bekend,jaquote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omikron gaat ons gewoon allemaal de moeder besmetten, vaccin of niet.![]()
Als de vaccins ook maar een beetje helpen tegen omikron komt het allemaal wel goed joh[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Heeft PSV een vaccin gehad?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als de vaccins ook maar een beetje helpen tegen omikron komt het allemaal wel goed joh
Forum Opties Forumhop: Hop naar: