Voor zover ik weet (maar daar kan @Lenny_Leonard denk ik meer over vertellen) komt het niet zo veel voor dat mensen direct de IC op gerold worden, Die komen over 't algemeen eerst in de kliniek.quote:Op maandag 24 januari 2022 12:44 schreef Questular het volgende:
Is er normaal gezien veel doorstroming vanuit de gewone opnames naar de IC?
Dat lijkt me wat hoog ingeschat. Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 24 januari 2022 12:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
De kans is ook aanzienlijk dat de hoge opname-aantallen op de kliniek mensen met covid zijn. Realistisch gezien test 1 op de 10 a 15 personen positief op covid met PCR zelfs zonder klachten.
quote:Op maandag 24 januari 2022 12:35 schreef Tijger_m het volgende:
Ik denk dat er een aanzienlijk deel is van de complot aanhangers die liever de zekerheid hebben dat er een plan achter zit (waar ze dan tegen kunnen zijn, uiteraard) dan dat ze moeten accepteren dat het allemaal maar een gevalletje shit happens is wat hun leven overhoop gooit.
Niet met Omikron.quote:Op maandag 24 januari 2022 12:44 schreef Questular het volgende:
Is er normaal gezien veel doorstroming vanuit de gewone opnames naar de IC?
We hebben 1 keer een Corona patiënt gehad die van de IC naar huis ging. Tegen doktersadvies in. Hij was er klaar mee.quote:Op maandag 24 januari 2022 12:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voor zover ik weet (maar daar kan @:Lenny_Leonard denk ik meer over vertellen) komt het niet zo veel voor dat mensen direct de IC op gerold worden, Die komen over 't algemeen eerst in de kliniek.
Ik heb wel 's voorbij zien komen dat je op dat moment dus eigenlijk kliniek -1 en IC +1 hebt, of andersom. Andersom lijkt het me ook niet dat als je van de IC af komt je direct naar huis mag. Naast hoe je er lichamelijk aan toe bent hangt het ook af van je 'support'systeem thuis.
Natte vingerwerk, maar op de piek van Londen een maandje geleden werd ingeschat dat 1 op 10 mensen daar op dat moment covid had. Nu zit Nederland ongeveer op een piek qua besmettingen, meegerekend dat een positieve PCR-test nog lang positief blijft na een besmetting (soms wel maanden) en er enorm veel besmettingen zijn geweest afgelopen maanden lijkt 1 op de 10 a 15 mij zeer realistisch.quote:Op maandag 24 januari 2022 12:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat lijkt me wat hoog ingeschat. Hoe kom je daarbij?
Die piek qua besmettingen is er nog niet. De achterstand is de afgelopen dagen ook nog eens opgelopen.quote:Op maandag 24 januari 2022 12:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Natte vingerwerk, maar op de piek van Londen een maandje geleden werd ingeschat dat 1 op 10 mensen daar op dat moment covid had. Nu zit Nederland ongeveer op een piek qua besmettingen, meegerekend dat een positieve PCR-test nog lang positief blijft na een besmetting (soms wel maanden) en er enorm veel besmettingen zijn geweest afgelopen maanden lijkt 1 op de 10 a 15 mij zeer realistisch.
Daadwerkelijk besmet zal wel lager zijn.
De piek qua besmettingen wellicht wel, de piek qua registraties nietquote:Op maandag 24 januari 2022 12:53 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die piek qua besmettingen is er nog niet. De achterstand is de afgelopen dagen ook nog eens opgelopen.
Het is trouwens @_serial_quote:Op maandag 24 januari 2022 12:59 schreef Oliver23 het volgende:
De prognose van het FOK OMT!
@:Lenny_Leonard @:serial @:Zipportal
* Aankomende versoepelingen zorgen voor extra besmettingen. De piek van de besmettingen schatten wij midden/eind volgende week.
* Het aantal patiënten op de Verpleegafdelingen zullen in de loop van deze week (licht) gaan stijgen, terwijl het aantal patiënten op de IC afdelingen steeds verder (in een langzaam tempo) zullen dalen.
Dat is nogal een uitspraak.quote:Op maandag 24 januari 2022 13:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zou je ze cruciaal durven te noemen?
Zeker, we moeten toch even afwachten of we de stijging op de verpleegafdeling terug gaan zien op de IC.quote:Op maandag 24 januari 2022 13:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Gewaagd, maar mogelijk wel.quote:Op maandag 24 januari 2022 13:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maar er is helemaal niets volgens mij wat op dit moment in die richting wijst. De stijging lijkt alleen maar sneller te gaan en zelfs in bijvoorbeeld Belgie waar de regels al een tijdje minder strict zijn en ze per 100.000 meer besmettingen hebben gaat het nog omhoog. Dus ik denk dat er voor het virus nog genoeg mensen zijn om te besmetten.quote:Op maandag 24 januari 2022 12:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
De piek qua besmettingen wellicht wel, de piek qua registraties niet
Ik denk dat de grootste 'fout' die ze gemaakt hebben binnen het OMT is te vergeten dat de grafieken die naar buiten gebracht worden overkomen als 'de waarheid' of 'de meest waarschijnlijke voorspelling'.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan komt wel de vraag of die grafieken allemaal naar het OMT gaan en het OMT op basis van alle grafieken een advies richting de regering maakt, of dat alleen sommige grafieken op geadviseerd wordt.
Ik kan me goed voorstellen dat het publiek sommige van die grafieken niet kan lezen, maar die grafieken horen niet alleen naar het OMT maar ook richting de regering te gaan (Kuipers, Rutte etc) om te bepalen of ze het risico om een bepaald scenario te volgen acceptabel vinden.
Gelet op de OMT adviezen lijkt dat niet zo te zijn en wordt er door óf het RIVM of het OMT besloten welke grafieken in de stukken terecht komen om te adviseren aan de regering, waarmee het OMT stuurt.
Een beetje modeleur kan er simpelweg verschillende scenario's in kwijt met een paar drukken op de knop.quote:Op maandag 24 januari 2022 13:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat de grootste 'fout' die ze gemaakt hebben binnen het OMT is te vergeten dat de grafieken die naar buiten gebracht worden overkomen als 'de waarheid' of 'de meest waarschijnlijke voorspelling'.
In dit geval hadden ze bijvoorbeeld ook grafieken kunnen presenteren als:
- Wat als omikron 20% minder ziekmakend is? Of 40? Of 60? Het is dan aan het kabinet om te bepalen hoeveel risico ze bereid zijn te nemen adhv de geluiden uit Zuid-Afrika destijds.
Ik weet verder overigens niet hoe complex het model is, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ze dagenlang bezig zijn om zo'n parameter in het model te wijzigen/toe te voegen.
Ik hoop dat ze de regering zo ver krijgen.quote:British Airways dringt in Londen aan op reizen zonder beperkingen
Grote luchtvaartmaatschappijen hebben er in het Verenigd Koninkrijk op aangedrongen reizen zonder beperkingen mogelijk te maken. Dat moet op z'n minst gelden voor mensen die zijn gevaccineerd, schreven onder meer British Airways en Ryanair in een brief aan de Britse minister van Volksgezondheid. Zo vinden ze dat recente beperkende maatregelen niet hebben geholpen bij het voorkomen van de verspreiding van de omikronvariant van het coronavirus.
Daarnaast riepen de vliegmaatschappijen op grenssluitingen en vliegverboden uit te sluiten als reactie op toekomstige virusvarianten. Ze willen ook geen toevlucht tot hotelquarantaines of universeel testen. De Britse luchtvaartsector wil dat de meeste algemene beperkingen worden opgeheven, net als eerder gebeurde voor onder meer de horeca.
Een groot deel van de coronamaatregelen in Engeland wordt donderdag opgeheven. Het is dan niet langer verplicht om mondkapjes te dragen en ook de thuiswerkplicht en het coronatoegangsbewijs vervallen. Nadat de omikronvariant eind vorig jaar is opgedoken, bereikte het aantal coronabesmettingen per dag begin januari een recordhoogte van 200.000. Daarna nam het aantal nieuwe gevallen af.
Yesquote:Op maandag 24 januari 2022 12:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Een daling op de IC van 13 op een maandag.
Dit is gespeeld hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |