VRAAG NIET WAT KOOPMANS VOOR JOU KAN DOEN.quote:Op zondag 23 januari 2022 22:58 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]![]()
Tijd om Koopmans te cancellen.
Vandaag bij mij, omdat de buurvrouw heb had geactiveerd na een positieve test. (GGD)quote:Op zondag 23 januari 2022 19:39 schreef MevrouwCactus het volgende:
Die Corona-melder app hè, is die ooit bij iemand af gegaan?
Besmettelijk genoeg .quote:Op zondag 23 januari 2022 22:22 schreef Aventura het volgende:
Ik denk ook, als dat ene derde kind nou ff niet preventief had getest, ze had geen klachten, dan had mijn kind morgen naar school gekund. Het is ook nog eens een week vol Cito. Ik weet dat het niet goed is om dit te denken, maar ergens voelt dit wel als doorslaan. Hoe besmettelijk is een asymptomatisch kind eigenlijk?!
‘Wat kunnen we doen’ , haha helemaal niks joh. Geen enkele maatregelen heeft effect op Omikron. Gelukkig maar.quote:Op zondag 23 januari 2022 22:58 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]![]()
Tijd om Koopmans te cancellen.
Dan weet je zeker dat elke school op slot gaat.quote:Op zondag 23 januari 2022 23:10 schreef quirina het volgende:
Maar goed eigenlijk vind ik dat kinderen die omikron hebben gewoon naar school kunnen gaan.
Het is niks anders dan een verkoudheidje geworden. Dagje keelpijn en verder is het niks.
Wat ze wil zeggen is dat ze niet wil horen "Het is klaar nu!" Nee want het idee dat het 'klaar' is moeten we zeker niet willen met z'n allen.quote:Op zondag 23 januari 2022 23:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waar iedereen zijn verantwoordelijkheid pakt? Wat wil ze daar mee zeggen?
Neem je verantwoordelijkheid, en trek de conclusie dat geen enkele maatregel in deze fase nog zin heeft.
Zo sta ik er ook in. Mijn jongste(8) heeft ook een oproep gekregen, maar ik had besloten dat ik hem niet laat vaccineren.quote:Op zondag 23 januari 2022 23:16 schreef quirina het volgende:
Kinderen hoeven niet gevaccineerd te worden, ze hebben namelijk geen last van omikron.
Het vaccin is veel riskanter dan een besmetting door te maken. Bovendien het vaccin werkt voor iedereen ook voor kinderen maar tijdelijk.
En denk maar eens na wil jij dat je kind komt te overlijden aan hartklachten door het vaccin? Dan maar even verkouden door omikron en gezond weer verder.
Ik weet niet wat ik erger vind, deze tweet van Koopmans of alle gekkies die erop reageren en zeggen dat we nu maskers moeten gaan verplichten op scholen. Goede argumentatie ook, in andere landen doen ze het ook… alsof het in die andere landen allemaal zo lekker gaat…quote:Op zondag 23 januari 2022 22:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Gezien deze tweet (inclusief handmatig overtypen van de conclusie), of interpreteer ik dat dan te ruim?
[ twitter ]
Waarom ga je met een positieve test werken? Naar je werk, bedoel je dan, niet thuiswerken?quote:Op zondag 23 januari 2022 23:19 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Zo sta ik er ook in. Mijn jongste(8) heeft ook een oproep gekregen, maar ik had besloten dat ik hem niet laat vaccineren.
Toeval wilt dat wij hier vandaag allemaal positief hebben getest(zelftest).
Hij heeft lichte verhoging en, zoals hij het zelf omschrijft,
een keel die niet lekker zit.![]()
Zelf ga ik morgen ook gewoon met een positieve test werken.
Nee, niet thuiswerken.quote:Op zondag 23 januari 2022 23:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom ga je met een positieve test werken? Naar je werk, bedoel je dan, niet thuiswerken?
Je gaat bij je werkgever melden dat je positief getest bent en toch naar je werk gaat?quote:Op zondag 23 januari 2022 23:37 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Nee, niet thuiswerken.
Hier zit een verhaal achter. Mijn werkgever heeft ooit een bonus verzonnen gekoppeld aan ziekteverzuim.
Elke dag dat ik ziek thuis ben kost mij ¤220,--.
Wanneer je ziek bent, krijg je gelijk de vraag of je het niet verstandiger vind om verlof op te nemen.
Op deze manier ga ik de confrontatie aan.
Klopt helemaal.quote:Op zondag 23 januari 2022 23:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je gaat bij je werkgever melden dat je positief getest bent en toch naar je werk gaat?
Op zich is het issue wat zij hebben natuurlijk vrij snel op te lossen:quote:Op zondag 23 januari 2022 23:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik erger vind, deze tweet van Koopmans of alle gekkies die erop reageren en zeggen dat we nu maskers moeten gaan verplichten op scholen. Goede argumentatie ook, in andere landen doen ze het ook… alsof het in die andere landen allemaal zo lekker gaat…
Je geeft aan dat je corona hebt, getest via zelftest, maar je gaat morgen gewoon naar je werk, en vertelt tegen jouw werkgever dat je positief bent.... dan ga je ook iemand ook besmetten...... Ik vind het niet verstandig, maar op deze manier ga je ook meer mensen besmetten via jouw werk......quote:Op zondag 23 januari 2022 23:41 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Kan jij mij een reden geven waarom het niet verstandig is?
Zelf ben ik gevaccineerd. (Janssen)quote:Op zondag 23 januari 2022 23:44 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Je geeft aan dat je corona hebt, getest via zelftest, maar je gaat morgen gewoon naar je werk, en vertelt tegen jouw werkgever dat je positief bent.... dan ga je ook iemand ook besmetten...... Ik vind het niet verstandig, maar op deze manier ga je ook meer mensen besmetten via jouw werk......
Stel, als ik corona heb blijf ik gewoon in quarantaine. Maar nog een vraagje, ik las ook dat je dat aangeeft dat jouw zoon niet gevaccineerd wil worden. Ben je zelf ook gevaccineerd of niet?
Heb je een booster gehad? Want dan hoef je volgens mij niet in quarantaine (tenzij klachten). Dat je jezelf positief hebt getest maakt het dan wel weer lastig.quote:Op zondag 23 januari 2022 23:37 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Nee, niet thuiswerken.
Hier zit een verhaal achter. Mijn werkgever heeft ooit een bonus verzonnen gekoppeld aan ziekteverzuim.
Elke dag dat ik ziek thuis ben kost mij ¤220,--.
Wanneer je ziek bent, krijg je gelijk de vraag of je het niet verstandiger vind om verlof op te nemen.
Op deze manier ga ik de confrontatie aan.
Ik had de afspraak al staan voor een booster, naar uiteindelijk toch maar afgezegd toen ze met het bericht kwamen dat een booster hooguit 10 weken effectief zou zijn.quote:Op zondag 23 januari 2022 23:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Heb je een booster gehad? Want dan hoef je volgens mij niet in quarantaine (tenzij klachten). Dat je jezelf positief hebt getest maakt het dan wel weer lastig.
Want als je geen klachten hebt en niet test heb je geen corona.
Dan kun je jezelf beter maar wel nog bij de ggd laten testen voor een herstelbewijs.quote:Op zondag 23 januari 2022 23:58 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Ik had de afspraak al staan voor een booster, naar uiteindelijk toch maar afgezegd toen ze met het bericht kwamen dat een booster hooguit 10 weken effectief zou zijn.
Zoals omicron nu verloopt, lijk ik de goede beslissing te hebben gemaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |