abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203359646
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 15:22 schreef deedeetee het volgende:
nos
[..]
^O^
Kijk, DAT is een vooruitgang waar ze op zaten te wachten! *O*
pi_203359757
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 15:17 schreef archito het volgende:
Als 1 op de 50 mensen corona heeft opgelopen afgelopen week dan testen patiënten die voor iets anders worden opgenomen waarschijnlijk ook in 1 op de 50 gevallen of meer positief.

Je rekensom klopt, maar die 1 op 50 GGD-positief getesten is slechts het topje van de ijsberg. Ik schat in (dikke duim / glazenbol) dat het aantal besmetten zo maar een factor 5 tot 10 hoger kan zijn.

Zou leuk zijn om nu een beetje grote aselecte proef te doen. Als dat gaat zoals op mijn dochter's school dan zitten we nu 1 op de 5.
pi_203359835
Mijn grafieken van vandaag:

De cijfers lijken nu compleet tot en met dinsdag 18 januari. Op deze dag een stijging ten opzichte van de maandag ervoor.

Ook de dagcurve van vandaag heeft last van de vertraging in verwerking van het aantal meldingen. De piek is op de dag van eergisteren met weinig registraties op de dag van gisteren. De staart van de grafiek lijkt wel weer een knik te hebben, net zoals voordat de registratie problemen begonnen.

De laatste paar dagen (van 16 tm 18 januari) lijken de percentages van de verschillende groepen redelijk stabiel te zijn. De jongste drie groepen gaan licht omhoog, die van 60-80 jaar licht omlaag (op 18 januari was dat aandeel 4%)

In absolute aantallen is er wel een stijging te zien bij alle leeftijdsgroepen, vooral bij de jongste leeftijdsgroepen is deze sterk.

Vandaag minder meldingen dan gisteren (54000 ipv 65000) daarom is er ook bij de verschillende leeftijdsgroepen een daling zichtbaar ten opzichte van het aantal meldingen van gisteren.

Het aantal ziekenhuisopnames van vandaag is nog steeds lager dan de voorspelling op basis van de verhouding besmettingen/opnames in december.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 15:54:58 #104
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203359838
Het percentage positieve tests is gestegen, van 45,1 naar 47,8.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203359863
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 15:47 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Je rekensom klopt, maar die 1 op 50 GGD-positief getesten is slechts het topje van de ijsberg. Ik schat in (dikke duim / glazenbol) dat het aantal besmetten zo maar een factor 5 tot 10 hoger kan zijn.

Zou leuk zijn om nu een beetje grote aselecte proef te doen. Als dat gaat zoals op mijn dochter's school dan zitten we nu 1 op de 5.
In de eerste golf van maart 2020 is hier wel eens iets over gezegd, toen ging men er vanuit dat ze 1 op de 10 besmettingen vonden. Weet niet hoe dat nu ligt, de doelpalen zijn goed verzet dankzij de al opgebouwde immuniteit en Omikron.

Het zou mijn niet verbazen als we momenteel een factor ergens tussen de 10 a 20 hebben.
pi_203360046
Denemarken schrapt alle Corona maatregelen. Heerlijk voor de mensen daar!
pi_203360396
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 15:38 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Kijk, DAT is een vooruitgang waar ze op zaten te wachten! *O*
Beter laat dan nooit, maar ze zeiden volgens mij altijd dat het niet te doen was....nu blijkt het dus wel te doen. Wat ik al dacht, zo moeilijk kan het toch niet zijn....
  dinsdag 25 januari 2022 @ 16:50:49 #108
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203360547
Ziekenhuizen gaan patiënten opgenomen mét en dóór corona apart bijhouden

Dit vind ik positief. Geeft toch meer reële informatie over hoe gevaarlijk corona is. Wel is het natuurlijk zo dat het in het ziekenhuis zelf voor veel dingen niet uitmaakt, zoals George_of_the_Jungle laatst al schreef, omdat ze in isolatie moeten etc.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203360848
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 16:50 schreef Federer-fan het volgende:

Dit vind ik positief. Geeft toch meer reële informatie over hoe gevaarlijk corona is. Wel is het natuurlijk zo dat het in het ziekenhuis zelf voor veel dingen niet uitmaakt, zoals George_of_the_Jungle laatst al schreef, omdat ze in isolatie moeten etc.
Het zou iets kunnen zeggen over het percentage van het aantal besmetten die in het ziekenhuis belandt. Maar omdat we geen beeld van het totaal besmettingen meer van hebben, denk ik dat het op dit moment zinloos is.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 17:30:41 #110
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203361018
twitter

* Besmettingen lijken na een paar weken van daling zich nu te stabiliseren in het VK.

* Ziekenhuizen dalen voor de tweede week op rij in Engeland. Maar wel in een rustig tempo.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 17:31:55 #111
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203361034
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 16:50 schreef Federer-fan het volgende:

LCPS blijft het nog op de oude manier doorgeven. NICE gaat dit wel van elkaar scheiden.
pi_203361379
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 14:28 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Ja, vergeleken met het aantal besmettingen stelt het weinig voor. Ze gingen gisteren op de middelbare school van mijn dochter testen: 200 positief van de ca. 1000 leerlingen. Dat omicron is zo vreselijk besmettelijk dat we over een week of twee wel door de hele populatie heen zijn. ik denk dat de huidige besmettingscijfers heel erg veel hoger zijn dan wat er nog als positief uit de GGD-testen komt.
Dat weet ik nog ze net niet, dat duurt toch wel langer dan 2 weken. Eerder voorspelden we hier dat de piek in besmettingen voor het einde van de maand zou zijn, dat zou nog wel best kunnen.
Hier in de UK is de week-op-week daling eruit inmiddels en als ik op de kaartjes kijk lijkt het in veel gebieden zelfs al vanaf 16/17 januari wat toe te nemen. Er is nog wel steeds sprake van een daling in de ziekenhuizen trouwens. Die toename zal vooral ook zijn doordat de scholen opengingen 10 januari. Zolang de ziekenhuizen dalen is het mooi.
pi_203361427
De Omikron golf in de UK in beeld.

pi_203361512
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 15:47 schreef blissard1984 het volgende:

[..]

Monitoren, daar schort het heel erg aan in Nederland.
In de UK mikken ze erop op om elke 14 dagen van 180.000 random geselecteerde mensen een swab-sample te analyseren op aanwezigheid van coronavirus. Dan doe je er dus ongeveer 75.000 per week, wat een goed beeld geeft hoeveel mensen het virus bij zich dragen.
In Nederland is er niet echt een vergelijkbaar onderzoek, daar probeert men het op andere manieren te schatten.

https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/healthandsocialcare/conditionsanddiseases/methodologies/covid19infectionsurveypilotmethodsandfurtherinformation#study-design-sampling
  dinsdag 25 januari 2022 @ 18:37:10 #115
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203361971
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 17:15 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Het zou iets kunnen zeggen over het percentage van het aantal besmetten die in het ziekenhuis belandt. Maar omdat we geen beeld van het totaal besmettingen meer van hebben, denk ik dat het op dit moment zinloos is.
Het gaat erom dat als er op een gegeven moment wordt gezegd hoe erg corona was, ook wordt gekeken naar het aantal ziekenhuisopnames. Dan mag iemand zijn zijn hand heeft verbrand aan de barbecue en in het ziekenhuis positief test op corona daar van mij wel uit worden gefilterd.
pi_203362281
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:37 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Het gaat erom dat als er op een gegeven moment wordt gezegd hoe erg corona was, ook wordt gekeken naar het aantal ziekenhuisopnames. Dan mag iemand zijn zijn hand heeft verbrand aan de barbecue en in het ziekenhuis positief test op corona daar van mij wel uit worden gefilterd.
Het wordt sowieso lastig om daar een cijfer uit te krijgen waar iedereen het mee eens is. Bij de directe besmetting -> ziekenhuis en IC is dat wellicht nog het duidelijkst, maar hoe beoordeel je iemand die COPD heeft en met longklachten en Corona binnen komt. Telt die dan voor de helft mee?
De discussie wordt volgens mij vooral gevoerd om te kunnen sturen op de uitkomst. Het zorgt voor nog een twist-punt en dat lijkt me helemaal niets bijdragen aan gezondheid, goede zorg of andere positieve zaken.
pi_203362765
Voor het eerst in tijdens eens een persco gekeken, die Kuipers is echt een verademing zeg. Gewoon to the point met feiten en een paar simpele slides.

Begrijp alleen niet dat alles tot 22:00 open mag, maar winkels zijn daar niet bij genoemd?
pi_203363072
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:16 schreef GereDathan het volgende:
Voor het eerst in tijdens eens een persco gekeken, die Kuipers is echt een verademing zeg. Gewoon to the point met feiten en een paar simpele slides.

Begrijp alleen niet dat alles tot 22:00 open mag, maar winkels zijn daar niet bij genoemd?
Hier wel: https://www.rijksoverheid(...)s-open-tot-22.00-uur

Er geldt voor alle locaties een algemene openingstijd van 05.00 uur tot 22.00 uur.
Alpha kenny one
pi_203363327
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:16 schreef GereDathan het volgende:

inderdaad, en eindelijk ook het ziekenhuis vaccinactie overzicht.
pi_203363614
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:40 schreef koemleit het volgende:

[..]
inderdaad, en eindelijk ook het ziekenhuis vaccinactie overzicht.
Inderdaad, duidelijker dan dit wordt het niet. Het is jammer dat de mensen die je wilt bereiken met deze info geen persco’s kijken, maar hopelijk sijpelt het door.

Ik ben, ondanks beperkingen, wel blij met deze versoepelingen. Eindelijk maken we eens meters en proberen we iets.

Hopelijk gaan we deze week over de piek heen, ik heb niet het idee dat de versoepelingen een extra stijging zullen veroorzaken.
pi_203363853
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:37 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Het kan ook een andere kant doorslaan, als de politiek wilt dat er minder patienten in het ziekenhuis liggen. Ik las gisteren dat dat gebeurd in een aantal Amerikaanse staten (Florida bijv) maar mogelijk ook in Italie. Dan worden er patienten op de IC die meer dan 10-12 dagen geleden positief testen niet meer gezien als Covid-patient, maar post-Covid, en dus niet meer als Covid-patient geregistreerd. Ondanks dat zo iemand bijvoorbeeld gewoon nog aan de beademing ligt, en er niks verandert is verder.
pi_203364225
Deze blijven ook sterk.
VS loopt tot begin december, dus nog geen effect Omikron, die van Zwitserland loopt tot 8 januari, dus wel al wat effect van Omikron te zien.

dinsdag 25 januari 2022 @ 20:28:32 #123
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203364385
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 20:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Het kan ook een andere kant doorslaan, als de politiek wilt dat er minder patienten in het ziekenhuis liggen. Ik las gisteren dat dat gebeurd in een aantal Amerikaanse staten (Florida bijv) maar mogelijk ook in Italie. Dan worden er patienten op de IC die meer dan 10-12 dagen geleden positief testen niet meer gezien als Covid-patient, maar post-Covid, en dus niet meer als Covid-patient geregistreerd. Ondanks dat zo iemand bijvoorbeeld gewoon nog aan de beademing ligt, en er niks verandert is verder.
Mee eens. Ik zou willen dat dat soort dingen fair gebeurt, zonder agenda.
pi_203370006
Hier positieve getest. Vrouw ook. Kinderen nog geen uitslag.

Ik heb lichte klachten. Moe, hoofdpijn en licht verkouden. Vrouw heeft hoofdpijn.
De kinderen zijn zo goed als klachten vrij.

Een voordeel, straks heb ik in mijn corona checkapp 3 vaccinatiebewijzen en en een herstel bewijs. Gotta catch 'em all :P
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  woensdag 26 januari 2022 @ 10:48:16 #125
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_203370269
Vrouw hier vanmorgen ook positief getest. Nog geen booster gehad. Voelt zich een beetje ziekjes maar niet zo erg als toen ze het vorig jaar had.

Ik ben geboosterd en geen klachten, zal zo eens een zelftest doen.

Vrouw gaat nu kijken of ze nog ergens bij de GGD terecht kan voor een herstelbewijs _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')