Hier gaat precies fout waar het in kwetsbare situaties dan ook fout gaat en zoiets ook de Mol hoe hij reageerde met mijn deur staat altijd open voor erkende klachten en mensen moeten dan wel wat zeggen anders kan ik niets doen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:29 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Uiteraard hebben ze daarvoor te zorgen, maar we moeten nu niet doen alsof er middels een boeteclausule voor is gezorgd dat kandidaten geen strafbare feiten aan de kaak kunnen stellen. Er mag gewoon aangifte gedaan worden van strafbare feiten, of een kandidaat nou zwak staat of niet. Zolang er geen sprake is van een valse aangifte heeft RTL juridisch gezien geen poot om op te staan m.b.t. die clausule. Die is daar niet voor.
Stel dat jij in je arbeidsovereenkomst hebt staan dat je je werkgever niet in diskrediet mag brengen op straffe van ontslag. Zou je dan ook geen aangifte mogen doen als er een strafbaar feit tegen je wordt gepleegd denk je?
Wat ziet ie eruitquote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:52 schreef Nober het volgende:
Beelden van interviews met pikante vragen van Tim Hofman van BOOS gaan viraal
Sommige mensen snacken alweer naar het dagelijkse pandemie-nieuws, want alles staat heel de dag in het teken van de onthullingen in de uitzending van BOOS. Zo hebben wij jullie ook wat oude beelden voorgeschoteld die helemaal tenenkrommend zijn met het nieuws wat nu over straat ligt van bepaalde coaches, zoals van Ali B.
Niet alleen van de coaches gaan er beelden rond, maar ook van BOOS presentator Tim Hofman. Die heeft voor het programma Spuiten en Slikken gepresenteerd en fragmenten uit een interview met Zimra Geurts gaan viraal. Ook een antwoord van Tim uit een interview met Anna Nooshin over de sfeer bij BNN gaat viraal.
Veel mensen op social media vinden Tim Hofman hypocriet, maar de setting was totaal anders. Bij BNN moest je in die tijd juist brutaal zijn en Zimra Geurts zat in de entertainment-industrie voor volwassen mensen en wist dat ze dit soort vragen kon verwachten.
https://www.vkmag.com/mag(...)van-boos-gaan-viraal
quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tim Hofman was nogal van de vreemde seksistische vraagstellingen.
Victor Reinier kreeg in 2013 dubieuze vragen tijdens een interview. onverwacht stelde Tim vragen over seks met de moeder van Victor. En Victor was daar niet van gediend.
Oh ok, dan gaan de aantijgingen aan het adres van Ali, Marco en Jeroen Riet B. nergens over.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
Victor Reinier kreeg in 2013 dubieuze vragen tijdens een interview. onverwacht stelde Tim vragen over seks met de moeder van Victor. En Victor was daar niet van gediend.
OOFquote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:52 schreef Nober het volgende:
Beelden van interviews met pikante vragen van Tim Hofman van BOOS gaan viraal
Sommige mensen snacken alweer naar het dagelijkse pandemie-nieuws, want alles staat heel de dag in het teken van de onthullingen in de uitzending van BOOS. Zo hebben wij jullie ook wat oude beelden voorgeschoteld die helemaal tenenkrommend zijn met het nieuws wat nu over straat ligt van bepaalde coaches, zoals van Ali B.
Niet alleen van de coaches gaan er beelden rond, maar ook van BOOS presentator Tim Hofman. Die heeft voor het programma Spuiten en Slikken gepresenteerd en fragmenten uit een interview met Zimra Geurts gaan viraal. Ook een antwoord van Tim uit een interview met Anna Nooshin over de sfeer bij BNN gaat viraal.
Veel mensen op social media vinden Tim Hofman hypocriet, maar de setting was totaal anders. Bij BNN moest je in die tijd juist brutaal zijn en Zimra Geurts zat in de entertainment-industrie voor volwassen mensen en wist dat ze dit soort vragen kon verwachten.
https://www.vkmag.com/mag(...)van-boos-gaan-viraal
Haha deze herinner ik nog. Leuke vent Die victorquote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nou zeg. Toen was het nog een recalcitrante puber. Dat is van jaren geleden.quote:
Vind dit ook niet zo bijzonder nee. Daarbij ziet hij nu gewoon in dat zulke opmerkingen ook niet wenselijk zijn, prima danquote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou zeg. Toen was het nog een recalcitrante puber. Dat is van jaren geleden.²
Nee nee.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vind dit ook niet zo bijzonder nee. Daarbij ziet hij nu gewoon in dat zulke opmerkingen ook niet wenselijk zijn, prima dan
Ik maak me oprecht zorgen om figuren zoals jij. Tientallen meisjes en vrouwen aangerand en misbruikt en jij windt je op over een woke presentator. Ziek.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:43 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee nee.
Get woke go broke.
Zo werkt die cancelcultuur.
Met het koningslied zijn niet alleen minderjarige meisjes, maar álle Nederlanders verkracht.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 14:33 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Als blijkt dat ook hij aan kindertjes heeft gezeten dan hoop ik van harte dat het koningslied alsnog word gecanceld
Het staat buiten kijf dat de slachtoffers niet het probleem zijn. Dat zou de omgekeerde wereld zijn. Maar dit soort dingen gebeurd doorgaans niet heel openlijk. Kijk naar slachtoffers van huiselijk geweld. Dat kan ook jaren aan de gang zijn zonder dat de buitenwereld het merkt. Uiteraard zijn de mannen (en soms vrouwen) die dit doen het probleem, maar dat dit soort misdragingen vaak niet gemeld wordt maakt het niet makkelijker om het uit te bannen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:55 schreef Vallon het volgende:
Hier gaat precies fout waar het in kwetsbare situaties dan ook fout gaat en zoiets ook de Mol hoe hij reageerde met mijn deur staat altijd open voor erkende klachten en mensen moeten dan wel wat zeggen anders kan ik niets doen.
Ik zeg dan in lijn met de advertentie : "John: De slachtoffers zijn niet het probleem"
Dat zal ik ook zeker niet ontkennen en ik kan me ook heel goed voorstellen dat de drempel om aangifte te doen in dit soort gevallen hoog is. Maar er wordt hier gesteld dat kandidaten geen aangifte zouden doen vanwege een boeteclausule die van toepassing is bij het in diskrediet brengen van het programma. Dat staat los van het kunnen doen van aangifte van strafbare feiten. Het is gewoon pertinent onjuist dat daarmee zo'n boeteclausule (rechtsgeldig) in werking kan treden.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:55 schreef Vallon het volgende:
Iedereen mag natuurlijk aangifte doen van een STRAFBAAR FEIT dat dan wel eerst zo zeker moet zijn dat zelfs de slimste advocaat het niet kan weg redeneren.
Punt wat hier vaak speelt is het vermeende eigen aandeel in een situatie en meestal niet begrepen wordt dat situatie en/of fysieke reactie haaks kan staan op wat wordt beleefd. Termen als de persoon vond het ook lekker, ging niet weg, daagde uit en er werd overeenkomstig gereageerd etc.etc. Genoeg mensen die helaas denken dat als iemand bv klaarkomt dit een bewijs is van instemming.
Dit dan juridisch benaderen, waarbij het wetboek in dit opzicht volledig faalt, wordt een lijdensweg.
Menigmaal heb ik mee mogen maken dat mensen die aangifte wilde doen van wat hun werd aangedaan, (ook door mijzelf) in hun belang werd geadviseerd dat maar niet te doen en op een andere wijze hulp te zoeken om hun leven weer wat op te kunnen pakken.
Gelijk hebben en dat dan zien te krijgen, liggen in ons stelsel doorgaans mijlenver uit elkaar.
Zeker als het gaat om machtsposities en helaas, overtuigingen.
Is tering seksueel overdraagbaar?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:53 schreef GayGuy het volgende:
Je bent wel dom als je, als BNNER denkt met zoveel smeerlapperij weg te kunnen komen. "Ik ben niet bang dat het uitkomt, want niemand gaat jou geloven" bah, smerige tering lullen zijn het
quote:Verkrachting is het ongewenst seksueel binnendringen van het lichaam door een ander. Het is een vorm van seksueel geweld. De precieze juridische definitie van de term verschilt per land.[1] Volgens engere definities is er pas sprake van verkrachting wanneer de dader fysiek geweld of dwang gebruikt, volgens ruimere definities is er ook sprake van verkrachting als het slachtoffer geen toestemming heeft gegeven,[2][3] zoals in geval van bewusteloosheid of verstandelijke beperking.
Bij seksuele penetratie gaat het niet alleen om gedwongen geslachtsgemeenschap. Een verkrachting kan ook ongewenste penetratie zijn van anus of mond. De penetratie hoeft niet met de penis te worden uitgevoerd, ook binnendringen met vingers of voorwerpen kan gelden als verkrachting.
Ik hoop het voor hunquote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Is tering seksueel overdraagbaar?
#durftevragen
Het is volstrekt kwaliteitsloze huisvrouwenmuziek voor mensen die niet in staat zijn (een eigen muzikale) smaak te ontwikkelen en daarom maar naar sky radio luisteren.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 14:59 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Nou nou nou, met zijn muziek is echt niet zoveel mis hoor.
Lopen over water, vliegen zonder vleugels, het is werkelijk niet om aan te horen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 14:59 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Nou nou nou, met zijn muziek is echt niet zoveel mis hoor.
Zoals ik schreef, als het woord tegen woord is dan gaan ze bot vangen en begint wellicht het smaad laster verhaal want reken maar dat als Nienke destijds aangifte had gedaan Jeroen daar niet meer als bandleider gezeten had tot de zaak afgehandeld zou zijn.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:06 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het staat buiten kijf dat de slachtoffers niet het probleem zijn. Dat zou de omgekeerde wereld zijn. Maar dit soort dingen gebeurd doorgaans niet heel openlijk. Kijk naar slachtoffers van huiselijk geweld. Dat kan ook jaren aan de gang zijn zonder dat de buitenwereld het merkt. Uiteraard zijn de mannen (en soms vrouwen) die dit doen het probleem, maar dat dit soort misdragingen vaak niet gemeld wordt maakt het niet makkelijker om het uit te bannen.
[..]
Dat zal ik ook zeker niet ontkennen en ik kan me ook heel goed voorstellen dat de drempel om aangifte te doen in dit soort gevallen hoog is. Maar er wordt hier gesteld dat kandidaten geen aangifte zouden doen vanwege een boeteclausule die van toepassing is bij het in diskrediet brengen van het programma. Dat staat los van het kunnen doen van aangifte van strafbare feiten. Het is gewoon pertinent onjuist dat daarmee zo'n boeteclausule (rechtsgeldig) in werking kan treden.
Blijkbaar zijn er te veel mensen die denken: aangifte betekent negatieve publiciteit, dus breng ik het programma in diskrediet en moet ik misschien wel die boete betalen. Zo werkt zo'n boeteclausule niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |