abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203515998
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 08:47 schreef Fisherman het volgende:
Ik denk dat de stelling waar is, maar een hele andere reden. Het is simpelweg niet houdbaar om autorijden zo bereikbaar te houden voor iedereen. Althans niet al we het hebben over een eigen auto. Steeds meer mensen zullen gebruik gaan maken van een deelauto.
Een privé auto wordt weer een stuk exclusiever.
Buiten de steden is dat redelijk niet te doen omdat de reistijd naar een deelauto dan veel te lang is. Ik vrees dat ik minimaal 15 km moet reizen voor een deelauto. Als je dat terug weet te brengen tot minder dan 1 km of liever tot max 250 meter dan is de optie van een deelauto opeens wel aantrekkelijk als je geen dagelijks gebruiker bent.

Die afstand tot je deelauto is opeens nul als je autonome auto's hebt. Op dat moment is het dus ook buiten de steden eenvoudiger te organiseren. Echt interessant wordt het als het concept ook bij dagelijks gebruik goedkoper kan dan eigen bezit. Ik verwacht dat je dan binnen een paar jaar een halvering hebt van het eigen auto bezit.

Wat zal er dan meer ruimte vrij komen in zowel stad als in het land. Meer groen in de wijk of de wijken compacter bouwen zodat je nog minder vervoer nodig hebt.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 11:58:07 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203518490
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:04 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Buiten de steden is dat redelijk niet te doen omdat de reistijd naar een deelauto dan veel te lang is. Ik vrees dat ik minimaal 15 km moet reizen voor een deelauto. Als je dat terug weet te brengen tot minder dan 1 km of liever tot max 250 meter dan is de optie van een deelauto opeens wel aantrekkelijk als je geen dagelijks gebruiker bent.

Die afstand tot je deelauto is opeens nul als je autonome auto's hebt. Op dat moment is het dus ook buiten de steden eenvoudiger te organiseren. Echt interessant wordt het als het concept ook bij dagelijks gebruik goedkoper kan dan eigen bezit. Ik verwacht dat je dan binnen een paar jaar een halvering hebt van het eigen auto bezit.

Wat zal er dan meer ruimte vrij komen in zowel stad als in het land. Meer groen in de wijk of de wijken compacter bouwen zodat je nog minder vervoer nodig hebt.
deel auto.s al dan niet autonoom, zullen het eigen bezit van de auto opheffen
Alles zal dan autonoom OV worden, pay per km
Beter ook, geen jaloerse blikken meer naar mijn Maseratie voor de deur

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 05-02-2022 14:29:57 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_203535252
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:04 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Buiten de steden is dat redelijk niet te doen omdat de reistijd naar een deelauto dan veel te lang is. Ik vrees dat ik minimaal 15 km moet reizen voor een deelauto. Als je dat terug weet te brengen tot minder dan 1 km of liever tot max 250 meter dan is de optie van een deelauto opeens wel aantrekkelijk als je geen dagelijks gebruiker bent.

Die afstand tot je deelauto is opeens nul als je autonome auto's hebt. Op dat moment is het dus ook buiten de steden eenvoudiger te organiseren. Echt interessant wordt het als het concept ook bij dagelijks gebruik goedkoper kan dan eigen bezit. Ik verwacht dat je dan binnen een paar jaar een halvering hebt van het eigen auto bezit.

Wat zal er dan meer ruimte vrij komen in zowel stad als in het land. Meer groen in de wijk of de wijken compacter bouwen zodat je nog minder vervoer nodig hebt.
De periode waarin autobezit exclusiever wordt zal korter duren dan de tijd die nodig is om autonome deelauto's te ontwikkelen.
Veel mensen hebben zich onnodig afhankelijk gemaakt van een auto door ver weg te gaan werken. Er zal een grote omschakeling moeten plaatsvinden. Maar hoewel dit in meerdere decennia zo ontstaan, zal dat niet zo lang kunnen duren om dit weer terug te draaien. Vooral die tussenliggende periode zal voor velen vrij onaangenaam worden al ze zich niet snel kunnen aanpassen.
  zondag 6 februari 2022 @ 10:40:20 #37
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203535334
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 10:37 schreef Fisherman het volgende:

[..]
De periode waarin autobezit exclusiever wordt zal korter duren dan de tijd die nodig is om autonome deelauto's te ontwikkelen.
Veel mensen hebben zich onnodig afhankelijk gemaakt van een auto door ver weg te gaan werken. Er zal een grote omschakeling moeten plaatsvinden. Maar hoewel dit in meerdere decennia zo ontstaan, zal dat niet zo lang kunnen duren om dit weer terug te draaien. Vooral die tussenliggende periode zal voor velen vrij onaangenaam worden al ze zich niet snel kunnen aanpassen.
ALs je eeen autonome auto koopt kun jij die ook aanmelden bij een site , dan gaat de auto geld voor je verdienen als ie jouw heeft afgezet op je werk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_203537319
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 10:37 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Veel mensen hebben zich onnodig afhankelijk gemaakt van een auto door ver weg te gaan werken. Er zal een grote omschakeling moeten plaatsvinden. Maar hoewel dit in meerdere decennia zo ontstaan, zal dat niet zo lang kunnen duren om dit weer terug te draaien. Vooral die tussenliggende periode zal voor velen vrij onaangenaam worden al ze zich niet snel kunnen aanpassen.
Ik zie om me heen dat veruit de meeste mensen na evt wat starterswoningen toch vrij vlot settelen in een huis en daar blijven wonen tot ze aan ouderen huisvesting toe zijn. Werkgevers of liever locaties van werk zijn veel meer aan wijzigen onderhavig. Het woon-werkverkeer is niet altijd een keus, vaak wordt dat opgedrongen door fusie of reorganisatie. Een hoop mensen hebben ook een sociaal leven en willen dus niet verder weg verhuizen.

De autonome auto maakt de trein opeens ook aantrekkelijker. Je kan dan met de autonoom naar het station en vanaf het andere station met een andere autonoom weer verder.

Wat betreft transitie, plofmobielen blijven minimaal tien/vijftien of zelfs twintig jaar op de weg. Het zal wel verschuiven naar het enthousiasme domein, aanschaf wordt goedkoper maar bezit en vooral gebruik wordt in rap tempo lastiger. Je houdt mensen met speciale wensen zoals het rijdende schuurtje. De kentering zal reeds inzetten als de TOC duurder is dan een abbo op autonoom. De nekslag is al het benzine station niet meer rendabel is na een paar jaar. Daarna gaat het hard. Weinig mensen hebben er lol in om te tanken op een hoekje achterop een industrieterrein.

quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 10:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ALs je eeen autonome auto koopt kun jij die ook aanmelden bij een site , dan gaat de auto geld voor je verdienen als ie jouw heeft afgezet op je werk
Dat veranderd niets aan het concept, dan heb je alleen een kleine vloot als eigenaar dus zal je moeten bundelen met anderen en dat wordt altijd minder voordelig dan een groter bedrijf die alles zelf in de hand heeft.
  zondag 6 februari 2022 @ 13:41:21 #39
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203538536
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 12:28 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik zie om me heen dat veruit de meeste mensen na evt wat starterswoningen toch vrij vlot settelen in een huis en daar blijven wonen tot ze aan ouderen huisvesting toe zijn. Werkgevers of liever locaties van werk zijn veel meer aan wijzigen onderhavig. Het woon-werkverkeer is niet altijd een keus, vaak wordt dat opgedrongen door fusie of reorganisatie. Een hoop mensen hebben ook een sociaal leven en willen dus niet verder weg verhuizen.

De autonome auto maakt de trein opeens ook aantrekkelijker. Je kan dan met de autonoom naar het station en vanaf het andere station met een andere autonoom weer verder.

Wat betreft transitie, plofmobielen blijven minimaal tien/vijftien of zelfs twintig jaar op de weg. Het zal wel verschuiven naar het enthousiasme domein, aanschaf wordt goedkoper maar bezit en vooral gebruik wordt in rap tempo lastiger. Je houdt mensen met speciale wensen zoals het rijdende schuurtje. De kentering zal reeds inzetten als de TOC duurder is dan een abbo op autonoom. De nekslag is al het benzine station niet meer rendabel is na een paar jaar. Daarna gaat het hard. Weinig mensen hebben er lol in om te tanken op een hoekje achterop een industrieterrein.
[..]
Dat veranderd niets aan het concept, dan heb je alleen een kleine vloot als eigenaar dus zal je moeten bundelen met anderen en dat wordt altijd minder voordelig dan een groter bedrijf die alles zelf in de hand heeft.
Eeen groot bedrij heeft personeel. AIRBNB heeft ook zelf de gelegenheden niet, en zit wel obnver de hele wereld, is eigenlijk het zelfde concept
zelf heb ik wel eens Snappcar gedaan , omdat ik mijn auto zelf weinig gebruik, als dat autonoom kon met een digitale sleutel, dan hoef ik er niets aan te doen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_203538712
Het probleem van autodelen zal uiteindelijk niet in de techniek zitten, maar meer erin dat (andere) mensen kut zijn en men liever iets voor zichzelf heeft dan iets deelt.
pi_203538778
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 10:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ALs je eeen autonome auto koopt kun jij die ook aanmelden bij een site , dan gaat de auto geld voor je verdienen als ie jouw heeft afgezet op je werk
Dat is inderdaad ook nog een goede optie voor mensen die hun eigen auto zouden willen delen. Voor mij is mijn eigen auto meer hobby (naast dat het natuurlijk een vervoersmiddel is). Ik zou mijn eigen auto niet willen delen, omdat ik er zuinig op ben.
  zondag 6 februari 2022 @ 13:58:10 #42
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203538823
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 13:55 schreef Fisherman het volgende:

[..]
Dat is inderdaad ook nog een goede optie voor mensen die hun eigen auto zouden willen delen. Voor mij is mijn eigen auto meer hobby (naast dat het natuurlijk een vervoersmiddel is). Ik zou mijn eigen auto niet willen delen, omdat ik er zuinig op ben.
Het is inderdaad dan wel even wennen als je auto savonds opeens vertrekt terwijl jij TV zit te kijken
Daar moet je wel tegen kunne/n
Maar ik neem aan dat je voordien al een melding op je phone krijgt , de auto is verhuurd vanaf 22:10

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 06-02-2022 14:03:57 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_203538843
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 12:28 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik zie om me heen dat veruit de meeste mensen na evt wat starterswoningen toch vrij vlot settelen in een huis en daar blijven wonen tot ze aan ouderen huisvesting toe zijn. Werkgevers of liever locaties van werk zijn veel meer aan wijzigen onderhavig. Het woon-werkverkeer is niet altijd een keus, vaak wordt dat opgedrongen door fusie of reorganisatie. Een hoop mensen hebben ook een sociaal leven en willen dus niet verder weg verhuizen.

De autonome auto maakt de trein opeens ook aantrekkelijker. Je kan dan met de autonoom naar het station en vanaf het andere station met een andere autonoom weer verder.

Wat betreft transitie, plofmobielen blijven minimaal tien/vijftien of zelfs twintig jaar op de weg. Het zal wel verschuiven naar het enthousiasme domein, aanschaf wordt goedkoper maar bezit en vooral gebruik wordt in rap tempo lastiger. Je houdt mensen met speciale wensen zoals het rijdende schuurtje. De kentering zal reeds inzetten als de TOC duurder is dan een abbo op autonoom. De nekslag is al het benzine station niet meer rendabel is na een paar jaar. Daarna gaat het hard. Weinig mensen hebben er lol in om te tanken op een hoekje achterop een industrieterrein.
[..]
Dat veranderd niets aan het concept, dan heb je alleen een kleine vloot als eigenaar dus zal je moeten bundelen met anderen en dat wordt altijd minder voordelig dan een groter bedrijf die alles zelf in de hand heeft.
Dan nog zijn het vooral keuzes die ertoe leiden dat mensen een eigen auto blijven rijden.
Keuzes op politiek gebied, waardoor een auto goedkoop en bereikbaar blijft. Ook zouden werkgevers gedwongen kunnen worden om mensen te ondersteunen om dichterbij te komen wonen en eerder vast aan te nemen dan in te huren. En natuurlijk keuzes van mensen zelf die zich niet aanpassen om zonder (eigen) auto door het leven te kunnen.
Het zijn stuk voor stuk keuzes die de transitie in de weg staan.
pi_203539858
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 13:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het is inderdaad dan wel even wennen als je auto savonds opeens vertrekt terwijl jij TV zit te kijken
Daar moet je wel tegen kunne/n
Maar ik neem aan dat je voordien al een melding op je phone krijgt , de auto is verhuurd vanaf 22:10
Een ander probleem zou natuurlijk ook zijn dat ik momenteel mijn auto oplaad voor de volgende dag. Doordeweeks zou dat geen probleem zijn. Woonwerk verkeer heb ik uiteraard geen auto voor nodig.
Vooral in het weekend wil ik toch voornamelijk met de auto op pad. Dat zou kunnen betekenen dat se auto niet vol zou zijn op zaterdagmorgen wanneer ik hem wil gebruiken.

Er blijft sowieso een heel klein clubje mensen over dat in de toekomst een eigen auto blijft rijden. Dan maakt het vrij weinig uit of die groep hun auro beschikbaar zou stellen als deelauto.
  zondag 6 februari 2022 @ 15:33:08 #45
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203540000
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 15:20 schreef Fisherman het volgende:

[..]
Een ander probleem zou natuurlijk ook zijn dat ik momenteel mijn auto oplaad voor de volgende dag. Doordeweeks zou dat geen probleem zijn. Woonwerk verkeer heb ik uiteraard geen auto voor nodig.
Vooral in het weekend wil ik toch voornamelijk met de auto op pad. Dat zou kunnen betekenen dat se auto niet vol zou zijn op zaterdagmorgen wanneer ik hem wil gebruiken.

Er blijft sowieso een heel klein clubje mensen over dat in de toekomst een eigen auto blijft rijden. Dan maakt het vrij weinig uit of die groep hun auro beschikbaar zou stellen als deelauto.
voor mensen die een eigen auto willen en hem vaak gebruikenis is het geen op/lossing , maar voor de miljoen AOW ers zou dat wel een goede zaak zijn

Ik gebruik mijn auto soms weken niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_203540066
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 15:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
voor mensen die een eigen auto willen en hem vaak gebruikenis is het geen op/lossing , maar voor de miljoen AOW ers zou dat wel een goede zaak zijn

Ik gebruik mijn auto soms weken niet
Voor mensen die hun auto inderdaad vaak langdurig niet gebruiken kan dat een uitkomst zijn. Immers is het niet goed dat een auto heel lang stil staat. Voor een elektrische auto zoals de mijne kan dat wellicht weer minder kwaad dan een auto op fossiele brandstoffen, maar voor beide is het goed om zo nu en dan even een stukje te rijden en bijvoorbeeld de airco te laten draaien.
pi_203540082
Ik geloop persoonlijk niet dat particulieren er veel aan hebben om hun autonoom rijdende auto te verhuren of zelfs te bezitten.

Om dat efficiënt te doen (ook het schoonmaken tussen ritten) kom je toch eerder op bedrijven die een hele vloot uitbaten.
pi_203540171
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 15:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
voor mensen die een eigen auto willen en hem vaak gebruikenis is het geen op/lossing , maar voor de miljoen AOW ers zou dat wel een goede zaak zijn

Ik gebruik mijn auto soms weken niet
Waarom zou je dan überhaupt zelf een autonome auto willen hebben als er binnen een paar minuten een autonoom uit een pool voor je klaar kan staan? Ja, het kan een investering zijn waar je geld aan wilt verdienen maar daar zij wel meer opties voor die bovendien mogelijk wat zekerder zijn.
pi_203540175
Yep, de huidige leasemaatschappijen zullen dat wel gaan doen.
pi_203540189
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 15:49 schreef Candymannetje het volgende:
Yep, de huidige leasemaatschappijen zullen dat wel gaan doen.
Of taxi uitbaters.
  zondag 6 februari 2022 @ 15:53:25 #51
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203540225
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 15:49 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Waarom zou je dan überhaupt zelf een autonome auto willen hebben als er binnen een paar minuten een autonoom uit een pool voor je klaar kan staan? Ja, het kan een investering zijn waar je geld aan wilt verdienen maar daar zij wel meer opties voor die bovendien mogelijk wat zekerder zijn.
ik neem aan dat als je zelf een automnome auto hebt , dat jezelf de tijden kunt vastleggen zodat jij zelf ALTIJD goed vervoer hebt

Dat is wel zo bij Snappcar waar ik een tijdje aan meegedaan heb
Eeen fiat Panda => 2020 is zeer gewild in de verhuur
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_203540298
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 15:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik neem aan dat als je zelf een automnome auto hebt , dat jezelf de tijden kunt vastleggen zodat jij zelf ALTIJD goed vervoer hebt

Dat is wel zo bij Snappcar waar ik een tijdje aan meegedaan heb
Eeen fiat Panda is zeer gewild in de verhuur
Ja, maar de vraag was: "Waarom zou je dat willen?" Als het bezit en onderhoud van een autonome auto zeer waarschijnlijk duurder is dan het zo nu en dan een voorlaten rijden. Dan sta jij dus dagelijks dat ding schoon te maken terwijl je er maar sporadisch gebruik van maakt. Plus de zorg van ander onderhoud en de kans op vandalisme of iets dergelijks. Laat dat lekker aan een bedrijf over.
pi_203540420
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 15:59 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ja, maar de vraag was: "Waarom zou je dat willen?" Als het bezit en onderhoud van een autonome auto zeer waarschijnlijk duurder is dan het zo nu en dan een voorlaten rijden. Dan sta jij dus dagelijks dat ding schoon te maken terwijl je er maar sporadisch gebruik van maakt. Plus de zorg van ander onderhoud en de kans op vandalisme of iets dergelijks. Laat dat lekker aan een bedrijf over.
Dat bedoel ik.

Als je 20.000 van die auto's uitbaat kan je met die schaalgrootte efficiënter werken, inkopen, schoonmaken en sneuvelt er eens 1 dan kan je dat dragen.
pi_203540439
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 15:49 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Waarom zou je dan überhaupt zelf een autonome auto willen hebben als er binnen een paar minuten een autonoom uit een pool voor je klaar kan staan? Ja, het kan een investering zijn waar je geld aan wilt verdienen maar daar zij wel meer opties voor die bovendien mogelijk wat zekerder zijn.
Dat is ook wel een punt inderdaad. Ik heb juist een eigen auto, omdat ik het heel leuk vind om in mijn vrjje tijd een stukje te rijden en dus zelf te sturen. Mensen die de auto puur als vervoer van A naar B gebruiken zullen in de toekomst niet snel meer veel geld over hebben om een eigen auto op de oprit te hebben staan.
pi_203540648
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 16:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat bedoel ik.

Als je 20.000 van die auto's uitbaat kan je met die schaalgrootte efficiënter werken, inkopen, schoonmaken en sneuvelt er eens 1 dan kan je dat dragen.
Precies, Ik voorzie een parkeerterrein met een paar honderd auto's die netjes bij toerbeurt geladen worden en waar een mannetje rond loopt voor technisch onderhoud en een paar met stofzuiger en dweil. In de spits alles op de weg en tussendoor dus allerlei onderhoud e.d. plus natuurlijk laden. Dat parkeren kan heel strak gebeuren want er hoeft nooit iemand in of uit en de volgorde is ook niet van belang.

Parkeerterrein kan je overdekken met zonnepaneel, dan staan de voertuigen ook nog eens droog en de dikke aansluiting moest er toch al zijn voor het laden. De locaties moeten wel gevonden worden in de onmiddellijke omgeving van steden anders krijg je te veel loze kilometers en files.

quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 16:11 schreef Fisherman het volgende:

[..]
Dat is ook wel een punt inderdaad. Ik heb juist een eigen auto, omdat ik het heel leuk vind om in mijn vrjje tijd een stukje te rijden en dus zelf te sturen. Mensen die de auto puur als vervoer van A naar B gebruiken zullen in de toekomst niet snel meer veel geld over hebben om een eigen auto op de oprit te hebben staan.
Precies. Vergelijk het met motorrijden, gewoon lekker sturen omdat je daar lol in hebt. Maar als al die auto's de wijk uit gaan en elders parkeren heb je ook weer meer ruimte in de wijk.

Maar goed, eerst maar eens de eerste echt autonome auto afwachten en dan zien wat er van dergelijke modellen overblijft.
pi_203540682
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 16:33 schreef qajariaq het volgende:

[...]

Maar goed, eerst maar eens de eerste echt autonome auto afwachten en dan zien wat er van dergelijke modellen overblijft.
De vooruitgang van autonoom rijden is indrukwekkend (zie recente FSD 10.10 video's op YouTube) maar tegelijk ook nog zoveel werk te verzetten.

Niet voor niets heb ik er maar geen datum op gedrukt ;)
pi_203541148
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 16:33 schreef qajariaq het volgende:

[..]

[..]
Precies. Vergelijk het met motorrijden, gewoon lekker sturen omdat je daar lol in hebt. Maar als al die auto's de wijk uit gaan en elders parkeren heb je ook weer meer ruimte in de wijk.

Maar goed, eerst maar eens de eerste echt autonome auto afwachten en dan zien wat er van dergelijke modellen overblijft.
Inderdaad. Voor mij is het gewoon lekker ontspannen en rustgevend.
Bij mij in de straat heeft iedereen een eigen oprit. Maar er zijn wel straten in de buurt waarbij dat niet zo is. Het zou mooi zijn als die auto's inderdaad verdwijnen van de straat. Overigens komen er in de stad waar ik woon steeds meer autovrije straten en wijken. Voorbereid op de toekomst dus.
  zondag 6 februari 2022 @ 17:39:28 #58
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203541348
Dit is wat ze willen. En dat we totaal afhankelijk worden van ze.
  zondag 6 februari 2022 @ 18:08:35 #59
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203541698
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 17:39 schreef Ixnay het volgende:
Dit is wat ze willen. En dat we totaal afhankelijk worden van ze.
nee dat je vervoer kunt oproepen zonder irritante sjofeur

en hoeft geen auto aan te schaffen
wil je een auto voor je zelf , koop maar een garage ergens dan of een deelstalling
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_203542588
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 18:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat je vervoer kunt oproepen zonder irritante sjofeur

en hoeft geen auto aan te schaffen
wil je een auto voor je zelf , koop maar een garage ergens dan of een deelstalling
Exact. Eigenlijk zouden ze parkeren op eigen terrein verplicht moeten stellen. Alleen als je ergens op bezoek bent zou je dan ergens tijdelijk aan de straat mogen staan. Dan hebben we ook gelijk geen discussies meer over hoeveel laadpalen er zouden moeten komen en dat het stroomnetwerk het zogenaamd niet aan zou kunnen.
Ook zijn er geen thuislaadproblemen meer voor mensen met een appartement.
Bijkomstig voordeel is een veel veiligere wijk met minder auto's.
pi_203544503
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 17:39 schreef Ixnay het volgende:
Dit is wat ze willen. En dat we totaal afhankelijk worden van ze.
Definieer 'ze'

In jouw geval zijn we pas tevreden als elke letter die je typt gecontroleerd wordt door een mod van een politieke partij naar keuze die d66 in de naam heeft.
  maandag 7 februari 2022 @ 10:29:47 #62
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203549256
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 15:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je overschat de snelheid van technologische ontwikkelingen gigantisch.
ookdat autonooom vervoer voor enorme veranderingen zal zorgen en mogelijk en forse wijzigingin hte bestedingspatroon in de westerse wereld

vooral garagebedrijven die doekennu al in sneltrein vaart op, doordat electrisch rijden nauwelijks onderhoud behoeft nog en updates en foutmeldingen al van te voren worden gesignaleerd

Ook vrachtwagens zullen geen bestuurder nog nodig hebben , maaar vooral de taxi en buschauffeur gaan het merken
parkeer garages kunnen ergens onder een weiland
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_203554925
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 10:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

vooral garagebedrijven die doekennu al in sneltrein vaart op, doordat electrisch rijden nauwelijks onderhoud behoeft nog en updates en foutmeldingen al van te voren worden gesignaleerd

Van alle auto's in NL zijn er 3 tot 4% elektrisch. Voor de duidelijkheid: dat zijn er dus niet veel.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_203555242
quote:
6s.gif Op maandag 7 februari 2022 14:45 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Van alle auto's in NL zijn er 3 tot 4% elektrisch. Voor de duidelijkheid: dat zijn er dus niet veel.
M'n broers hebben lease-auto's die rijden niet elektrisch, maar daar zit wel zoveel electronica in dat ze naar de merk-garage moeten omdat een gewone garage dat werk niet kan of wil doen of omdat ze garanties kwijt zijn als er iemand anders mee aan het werk gaat.

Ik weet niet of de stelling van michaelmoore klopt, maar er zijn de laatste jaren wel veranderingen in de automarkt geweest al. En er komen er meer aan. Op zich niet onlogisch om daar op voor te sorteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')