zolang rusland blijft dreigen blijven beleggers zich afmelden, dat de USA zich er mee gaat bemoeien zekerquote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zweet staat nu ook wel in mijn bilnaad.Zeker na het zien van jouw grafiek.
Meer mensen die dit denken?quote:Op zondag 23 januari 2022 17:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zolang rusland blijft dreigen blijven beleggers zich afmelden, dat de USA zich er mee gaat bemoeien zeker
\Kans opp oorlog is 75%
Als dar gebeurt dan zal China ook de kans schoon zien met Taiwan
Als tienduizenden euro's zodanig veel geld voor je zijn dat je je niet senang voelt als daar 30% vanaf gaat, kan je het sowieso maar beter niet in etf's stoppen, laat staan in q's. Wat we nu aan "correctie" zien is kinderspel bij wat er kán gebeuren - zie 2000. Heen en weer inspelen op (gepercipieerd) marktsentiment kost je in ieder geval geld.quote:Op zondag 23 januari 2022 08:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Mensen, een dilemma: Ik heb dit jaar een vrij grote som (we hebben het over tienduizenden euro's) in Nasdaq ETF's gezet.
30 procent kan er prima vanaf. Meer niet.quote:Op zondag 23 januari 2022 19:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Als tienduizenden euro's zodanig veel geld voor je zijn dat je je niet senang voelt als daar 30% vanaf gaat, kan je het sowieso maar beter niet in etf's stoppen, laat staan in q's. Wat we nu aan "correctie" zien is kinderspel bij wat er kán gebeuren - zie 2000. Heen en weer inspelen op (gepercipieerd) marktsentiment kost je in ieder geval geld.
Meer ook makkelijk.quote:Op zondag 23 januari 2022 19:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
30 procent kan er prima vanaf. Meer niet.
Het valt onder Brits recht en die kennen geen dividendbelasting. Koop je bijvoorbeeld URW betaal je wel Franse.quote:Op zondag 23 januari 2022 22:30 schreef JimmyJames het volgende:
Hmmm even een domme vraag: als je nu Unilever PLC koopt op de AEX vanuit het buitenland (niet NL of UK). Betaal je dan Britse of Nederlandse dividendbelasting?
Hoezo eigenwijs? Het is jouw geld hè.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Mensen, ik ben zo eigenwijs geweest om vandaag toch een aanzienlijk deel van mijn ETF's te verkopen. Nu maar hopen dat de daling nog even flink gaat doorzetten de komende weken. Dan koop ik wel weer een keer bij.
Inmiddels is de NASDAQ alweer enorm aan het dalen.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:21 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoezo eigenwijs? Het is jouw geld hè.
Als je einde dag trouwens terugkoopt heb je al meteen een paar procent winst volgens mij.
Het is altijd lastig om de algehele lijn in de gaten te houden, en ik snap dat mijn actie (die ik natuurlijk puur voor mijzelf doe) misschien ook wel wat vervelend kan zijn voor het sentiment.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:54 schreef Patroon het volgende:
Ik blijf altijd rustig als de beurs aan het dalen is, totdat ik hier kom..dan wordt ik altijd onrustig van bepaalde mensen die mensen snel uit te moeten stappen. Wij zitten vol in ETF's . Blijf maar gewoon zitten. Wil voorkomen dat ik straks met mijn zak geld aan de zijkant sta. Uiteindelijk gaat het erom waar het staat als ik het geld na 25 jaar eraf wil halen. Als het echt diep gaat koop ik extra bij.
quote:De zorgen over de Russische troepenopbouw aan de Oekraïense grens lopen op, ondanks een Russisch voorstel voor vredesbesprekingen later deze maand en
Ja Rusland jullie kunnen wel lief zijn voor ons nog en gas verkopen aan ons want wij hebben geen wapens geleverd.quote:Navo-bondgenoten zoals Polen, Groot-Brittannië en voormalige Oostbloklanden als Tsjechië willen wapens leveren aan Kiev, Duitsland houdt vast aan zijn principe geen dodelijke wapens naar conflictgebieden te exporteren. De Duitse regering verhindert zelfs een voorgenomen wapenleverantie aan Oekraïne door Estland door geen exportvergunning af te geven voor wapens afkomstig uit Duitsland.
Hoe bedoel je deze?quote:Op maandag 24 januari 2022 12:22 schreef nostra het volgende:
Ach, als Poetin iets niet is, is het wel dom. Hij zal Donetsk wel gaan erkennen, kan je ook bar weinig aan doen.
Hoe werkt dit dan, soort van enclave geworden door wat rebellen?quote:Op maandag 24 januari 2022 12:22 schreef nostra het volgende:
Ach, als Poetin iets niet is, is het wel dom. Hij zal Donetsk wel gaan erkennen, kan je ook bar weinig aan doen.
Donetsk en Luhansk hebben hun eigen onafhankelijkheid uitgeroepen. Als Poetin die republieken erkent, ondermijnt hij zowel de positie van de Oekraïense president als die van de eensgezindheid van de EU, terwijl het een unilaterale beslissing is waar geen hond wat tegen kan doen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |