abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 januari 2022 @ 17:55:52 #201
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203335367
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Zweet staat nu ook wel in mijn bilnaad. :') Zeker na het zien van jouw grafiek.
zolang rusland blijft dreigen blijven beleggers zich afmelden, dat de USA zich er mee gaat bemoeien zeker
\Kans opp oorlog is 75%

Als dar gebeurt dan zal China ook de kans schoon zien met Taiwan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_203336573
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 17:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zolang rusland blijft dreigen blijven beleggers zich afmelden, dat de USA zich er mee gaat bemoeien zeker
\Kans opp oorlog is 75%

Als dar gebeurt dan zal China ook de kans schoon zien met Taiwan
Meer mensen die dit denken?
pi_203336634
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 08:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Mensen, een dilemma: Ik heb dit jaar een vrij grote som (we hebben het over tienduizenden euro's) in Nasdaq ETF's gezet.
Als tienduizenden euro's zodanig veel geld voor je zijn dat je je niet senang voelt als daar 30% vanaf gaat, kan je het sowieso maar beter niet in etf's stoppen, laat staan in q's. Wat we nu aan "correctie" zien is kinderspel bij wat er kán gebeuren - zie 2000. Heen en weer inspelen op (gepercipieerd) marktsentiment kost je in ieder geval geld.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_203336954
quote:
7s.gif Op zondag 23 januari 2022 19:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Als tienduizenden euro's zodanig veel geld voor je zijn dat je je niet senang voelt als daar 30% vanaf gaat, kan je het sowieso maar beter niet in etf's stoppen, laat staan in q's. Wat we nu aan "correctie" zien is kinderspel bij wat er kán gebeuren - zie 2000. Heen en weer inspelen op (gepercipieerd) marktsentiment kost je in ieder geval geld.
30 procent kan er prima vanaf. Meer niet.
pi_203337737
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 19:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
30 procent kan er prima vanaf. Meer niet.
Meer ook makkelijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203339318
Breaking news uit de iex podcast. Koreaanse jeugd koopt onroerend goed in manhattan in de metaverse.
  zondag 23 januari 2022 @ 22:30:59 #207
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_203339350
Hmmm even een domme vraag: als je nu Unilever PLC koopt op de AEX vanuit het buitenland (niet NL of UK). Betaal je dan Britse of Nederlandse dividendbelasting?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_203339417
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 22:30 schreef JimmyJames het volgende:
Hmmm even een domme vraag: als je nu Unilever PLC koopt op de AEX vanuit het buitenland (niet NL of UK). Betaal je dan Britse of Nederlandse dividendbelasting?
Het valt onder Brits recht en die kennen geen dividendbelasting. Koop je bijvoorbeeld URW betaal je wel Franse.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_203341085
Jammer, weer een pareltje opgekocht door een schobbejak als KKR.
pi_203342096
Unilever staat iig in de plus in m'n portfolio *O*

"Never catch a falling knife" is dus niet altijd waarheid ;)

Aan de andere kant lag het misschien al op de vloer en viel het niet meer.
pi_203342268
Ja de koers van Unilever wordt tot op zekere hoogte altijd overeind gehouden door het dividendrendement. Alle aandelen die ik zelf uitgekozen heb staan nu weer allemaal in de plus en al mijn ETF's staan in de min. Dat is ook wel een rare gewaarwording.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_203342469
Mensen, ik ben zo eigenwijs geweest om vandaag toch een aanzienlijk deel van mijn ETF's te verkopen. Nu maar hopen dat de daling nog even flink gaat doorzetten de komende weken. Dan koop ik wel weer een keer bij. :)
  maandag 24 januari 2022 @ 11:21:45 #213
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203342826
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Mensen, ik ben zo eigenwijs geweest om vandaag toch een aanzienlijk deel van mijn ETF's te verkopen. Nu maar hopen dat de daling nog even flink gaat doorzetten de komende weken. Dan koop ik wel weer een keer bij. :)
Hoezo eigenwijs? Het is jouw geld hè.

Als je einde dag trouwens terugkoopt heb je al meteen een paar procent winst volgens mij. :+
pi_203342869
quote:
7s.gif Op maandag 24 januari 2022 11:21 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Hoezo eigenwijs? Het is jouw geld hè.

Als je einde dag trouwens terugkoopt heb je al meteen een paar procent winst volgens mij. :+
Inmiddels is de NASDAQ alweer enorm aan het dalen. :) Ik houd het gewoon in de gaten, heb het idee dat mijn keuze weleens goed kan uitpakken.
pi_203343180
Deze kan je nu iedere dag wel posten :P

pi_203343277
Ik blijf altijd rustig als de beurs aan het dalen is, totdat ik hier kom..dan wordt ik altijd onrustig van bepaalde mensen die mensen snel uit te moeten stappen. Wij zitten vol in ETF's . Blijf maar gewoon zitten. Wil voorkomen dat ik straks met mijn zak geld aan de zijkant sta. Uiteindelijk gaat het erom waar het staat als ik het geld na 25 jaar eraf wil halen. Als het echt diep gaat koop ik extra bij.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_203343432
Lijkt me het verstandigst, het is niet de eerste correctie en het zal ook niet de laatste zijn in de komende 25 jaar.
pi_203343457
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 11:54 schreef Patroon het volgende:
Ik blijf altijd rustig als de beurs aan het dalen is, totdat ik hier kom..dan wordt ik altijd onrustig van bepaalde mensen die mensen snel uit te moeten stappen. Wij zitten vol in ETF's . Blijf maar gewoon zitten. Wil voorkomen dat ik straks met mijn zak geld aan de zijkant sta. Uiteindelijk gaat het erom waar het staat als ik het geld na 25 jaar eraf wil halen. Als het echt diep gaat koop ik extra bij.
Het is altijd lastig om de algehele lijn in de gaten te houden, en ik snap dat mijn actie (die ik natuurlijk puur voor mijzelf doe) misschien ook wel wat vervelend kan zijn voor het sentiment.

Maar in mijn persoonlijke situatie had ik simpelweg te weinig cash aan de zijlijn staan om bij te kunnen kopen. En ik heb ook niet in 1 keer alles verkocht, ik wil gewoon wat kapitaal hebben als we echt heel diep gaan.

Zou niet snel volledig eruit stappen.
pi_203343621
Gaat goed in Ukraïne?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203343641
quote:
De zorgen over de Russische troepenopbouw aan de Oekraïense grens lopen op, ondanks een Russisch voorstel voor vredesbesprekingen later deze maand en
pi_203343649
Ach, als Poetin iets niet is, is het wel dom. Hij zal Donetsk wel gaan erkennen, kan je ook bar weinig aan doen.
pi_203343653
quote:
Navo-bondgenoten zoals Polen, Groot-Brittannië en voormalige Oostbloklanden als Tsjechië willen wapens leveren aan Kiev, Duitsland houdt vast aan zijn principe geen dodelijke wapens naar conflictgebieden te exporteren. De Duitse regering verhindert zelfs een voorgenomen wapenleverantie aan Oekraïne door Estland door geen exportvergunning af te geven voor wapens afkomstig uit Duitsland.
Ja Rusland jullie kunnen wel lief zijn voor ons nog en gas verkopen aan ons want wij hebben geen wapens geleverd.
pi_203343674
quote:
7s.gif Op maandag 24 januari 2022 12:22 schreef nostra het volgende:
Ach, als Poetin iets niet is, is het wel dom. Hij zal Donetsk wel gaan erkennen, kan je ook bar weinig aan doen.
Hoe bedoel je deze?
pi_203343677
quote:
7s.gif Op maandag 24 januari 2022 12:22 schreef nostra het volgende:
Hoe werkt dit dan, soort van enclave geworden door wat rebellen?
pi_203343736
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 12:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Hoe bedoel je deze?
Donetsk en Luhansk hebben hun eigen onafhankelijkheid uitgeroepen. Als Poetin die republieken erkent, ondermijnt hij zowel de positie van de Oekraïense president als die van de eensgezindheid van de EU, terwijl het een unilaterale beslissing is waar geen hond wat tegen kan doen.

Dat zie ik eerder gebeuren dan invasieplannetjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')