abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 januari 2022 @ 16:02:18 #151
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203302068
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 15:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Had geen idee dat dit kon. Best bizar... en ook wel een beetje eng dat formules en dergelijke bepalen hoe veilig je leeft :P
Dat doen alle verzekeraars. Met algoritmes risico bepalen. Alleen mag je heel wat factoren in NL niet gebruiken in premiebepaling. En deze data is nu niet beschikbaar voor Jan en alleman. Maar met die black-out eis die vanaf komende zomer in gaat, gaat dat niet lang meer duren :P .

Overigens is het ook al 10 jaar bekend dat er een moment komt dat een autoverzekering onverkoopbaar is omdat dat gewoon bij de aankoop van de auto inbegrepen zit. Dus verder weinig disruptive (vanuit verzekeraars gezien). Gaat anders worden als Musk totaal verzekeringen aan gaat bieden op deze manier.

Heb zelf jaren geleden met een projectgroepen een disruptive verzekering geplugd bij de raad van bestuur van een grote verzekeraar als onderdeel van een trainingsprogramma. Durfde ze niet aan -O- . Maar goed, is niet gek dat verzekeraars aardig risicomijdend zijn ;) .
  vrijdag 21 januari 2022 @ 16:04:55 #152
36431 bleiblei
pi_203302108
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Een bod doen kan toch altijd, weet niet wat de eisen daaromheen zijn maar als je die laag genoeg insteekt is dat toch praktisch ook gewoon geen bod.
Het kan ja. Daarom zei ik "ik acht de kans klein". ;)
Wordt of duur of hij biedt te laag en het haalt niets uit. Maar overall, dit bericht zou voor mijn geen reden zijn om mijn positie in PostNL te vergroten.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 16:06:31 #153
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203302132
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:02 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dat doen alle verzekeraars. Met algoritmes risico bepalen. Alleen mag je heel wat factoren in NL niet gebruiken in premiebepaling. En deze data is nu niet beschikbaar voor Jan en alleman. Maar met die black-out eis die vanaf komende zomer in gaat, gaat dat niet lang meer duren :P .

Overigens is het ook al 10 jaar bekend dat er een moment komt dat een autoverzekering onverkoopbaar is omdat dat gewoon bij de aankoop van de auto inbegrepen zit. Dus verder weinig disruptive (vanuit verzekeraars gezien). Gaat anders worden als Musk totaal verzekeringen aan gaat bieden op deze manier.

Heb zelf jaren geleden met een projectgroepen een disruptive verzekering geplugd bij de raad van bestuur van een grote verzekeraar als onderdeel van een trainingsprogramma. Durfde ze niet aan -O- . Maar goed, is niet gek dat verzekeraars aardig risicomijdend zijn ;) .
Weet dat het kan, maar dacht dat veel niet mocht idd. Ik weet nog dat er ooit een ideetje werd opgegooid om pin data te delen met derde partijen (was dat niet ing?) heel eng...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203302149
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:04 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Het kan ja. Daarom zei ik "ik acht de kans klein". ;)
Wordt of duur of hij biedt te laag en het haalt niets uit. Maar overall, dit bericht zou voor mijn geen reden zijn om mijn positie in PostNL te vergroten.
Oh, mij wel, ik vind het wel gunstig zo een overname spectakel. Van een bod wordt niemand armer.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 21 januari 2022 @ 16:09:48 #155
36431 bleiblei
pi_203302178
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Weet dat het kan, maar dacht dat veel niet mocht idd. Ik weet nog dat er ooit een ideetje werd opgegooid om pin data te delen met derde partijen (was dat niet ing?) heel eng...

Dat is toch data die Tesla al heeft? Ja, er is data die niet uitgewisseld mag worden. Zorg gerelateerde data mag niet buiten zorgdivisies gebruikt worden. En natuurlijk mag er niet etnisch geprofileerd worden. Maar als je bij de Hema een fiets verzekerd scheelt het nogal of je in centrum Amsterdam woont, een bepaalde claim historie hebt en student bent... of niet :P .
  vrijdag 21 januari 2022 @ 16:10:36 #156
36431 bleiblei
pi_203302187
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Oh, mij wel, ik vind het wel gunstig zo een overname spectakel. Van een bod wordt niemand armer.
Nouja, klinkt verstandig. Gokken op een bod dat er überhaupt waarschijnlijk niet gaat komen :P . Misschien pak je wat rendement door alle mensen die op hetzelfde hopen en nu ff PostNL inslaan. Maar verder denk ik dat het je weinig brengt.
pi_203302382
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Nouja, klinkt verstandig. Gokken op een bod dat er überhaupt waarschijnlijk niet gaat komen :P . Misschien pak je wat rendement door alle mensen die op hetzelfde hopen en nu ff PostNL inslaan. Maar verder denk ik dat het je weinig brengt.
Mjoah als je een beetje meeleest zou je ook wel weten dat ik het aandeel ondergewaardeerd vind. :7 Koop op 3.3 een zooi bij en wss ergens op 2.5 ofzo weer als die door blijft zakken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203302487
S en p nu minus 7.7procent eraf vanaf intraday high :o

Sta nu in de min sinds mijn instapmoment op black friday.

Etfs ongeveer 3 procent in de min (vooral door biotech etf). Aandelen plus 0.x procent.

-O-

Als k aegon en shell niet had was het janken geblazen :D
  vrijdag 21 januari 2022 @ 16:55:26 #159
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203302865
Iemand Netflix? -24%. :D

Overigens ook geen aanrader lijkt me. Er komen zoveel andere, goedkopere en (soms) betere alternatieven. De meerwaarde van Netflix neemt elk jaar wel iets af. Ik zie dat ook niet meer veranderen eigenlijk.
pi_203303095
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:55 schreef Zwansen het volgende:
Iemand Netflix? -24%. :D

Overigens ook geen aanrader lijkt me. Er komen zoveel andere, goedkopere en (soms) betere alternatieven. De meerwaarde van Netflix neemt elk jaar wel iets af. Ik zie dat ook niet meer veranderen eigenlijk.
Is ook al een factor 10 overgewaardeerd, put opties kopen of met je klauwen vanaf blijven dus.
pi_203303102
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik weet nog dat er ooit een ideetje werd opgegooid om pin data te delen met derde partijen (was dat niet ing?
Dat bestaat al (met opt-in).
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_203303111
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:13 schreef ludovico het volgende:
Is ook al een factor 10 overgewaardeerd,
Netflix valt toch wel mee? PE van rond de 30. Alleen die eigen producties...
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_203303123
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:31 schreef SOG het volgende:
S en p nu minus 7.7procent eraf vanaf intraday high :o

Sta nu in de min sinds mijn instapmoment op black friday.

Etfs ongeveer 3 procent in de min (vooral door biotech etf). Aandelen plus 0.x procent.

-O-

Als k aegon en shell niet had was het janken geblazen :D
Aegon, Shell, Heijmans en BAM zijn mijn redding.

Nu hopen dat het de komende 1.5maand niet weer stijgt. Volgende maand komt als het goed is bovenop mijn salaris extra uitbetaalde vakantiedagen binnen (in totaal zo'n 3-4 maand salarissen) dus dan wil ik bijkopen :9
pi_203303247
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:14 schreef nostra het volgende:

[..]
Netflix valt toch wel mee? PE van rond de 30. Alleen die eigen producties...
Ik dacht dat het wat dramatischer gesteld was dan dat, maar de berekening 15 dollar pm met 0.5 miljard abonnees...
Maakt een revenue van 15*12*0.5miljard = 90 miljard.

Dan zou in het meest gunstige geval de schaalbaarheid nog x4 kunnen.
Het probleem bij Netflix met die earnings is vooral dat ze hun content maar langzaam afschrijven, mocht je interesse hebben in jaarrekeningen uitpluizen zou ik vooral daar naar kijken.

Je kan de kosten wel vooruit schuiven maar na 10 jaar accumuleert dat allemaal jaarlijks naar hetzelfde bedrag als je jaarlijkse capex.

Onder een paar aannames zoals stabiel bedrijf....
In 10 jaar afschrijven... etc.

De keer dat ik er een beetje naar keek kwam het allemaal onhaalbaar op me over.
pi_203303288
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:26 schreef ludovico het volgende:
Je kan de kosten wel vooruit schuiven maar na 10 jaar accumuleert dat allemaal jaarlijks naar hetzelfde bedrag als je jaarlijkse capex.
Probleem bij Netflix lijkt me vooral dat dat juist niet gebeurt en de capex ten opzichte van je ideaalcomplex alleen maar blijven toenemen: meer concurrentie, meer eigen producties, meer grote namen, meer landen(producties). Dat geeft een enorme druk op hun forward fcf. Maar goed, ik ben er niet ingedoken verder, heb ook geen interesse om te kopen. Dat had ik moeten doen toen ik nog de dvd'tjes van ze kreeg per post. :)
pi_203303458
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Probleem bij Netflix lijkt me vooral dat dat juist niet gebeurt en de capex ten opzichte van je ideaalcomplex alleen maar blijven toenemen: meer concurrentie, meer eigen producties, meer grote namen, meer landen(producties). Dat geeft een enorme druk op hun forward fcf. Maar goed, ik ben er niet ingedoken verder, heb ook geen interesse om te kopen. Dat had ik moeten doen toen ik nog de dvd'tjes van ze kreeg per post. :)
Sowieso is zo een Netflix qua future best wel redelijk in te schatten, naar mijn idee. Dat maakt het wel interessant.
pi_203303701
Ik heb nu toch maar wat Netflix opgepikt op $402,312 per stuk.
Is wel een risico dat het nog verder zakt, aan de andere kant ook wel een forse korting.

Volgende maand is iedereen welkom in mijn KLB topic.

[ Bericht 11% gewijzigd door TheFreshPrince op 21-01-2022 18:13:06 ]
  vrijdag 21 januari 2022 @ 18:39:17 #168
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203304121
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

Gezellig!
Misschien wordt het wel een topic in JUI, je weet nooit.
pi_203304151
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb nu toch maar wat Netflix opgepikt op $402,312 per stuk.
Is wel een risico dat het nog verder zakt, aan de andere kant ook wel een forse korting.

RIP money.

Maar het zal wel weer 0.03% van je portefeuille ofzo zijn, ouwe boef.
pi_203308748
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Geld opzij zetten heeft weer als nadeel dat je de markt niet kan voorspellen en dat je met dat deel van je vermogen misschien jaren geen rendement maakt (en uiteindelijk zelfs geld verliest door inflatie).

Wat doen / deden "de grote jongens" als Lynch, Buffett, Bogle en Munger? Gewoon wachten.

zaterdag 22 januari 2022 @ 14:33:54 #171
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_203315494
Ik zat even naar netflix financials te kijken: https://s22.q4cdn.com/959853165/files/doc_financials/2021/q4/Q4'21-Website-Financials.xlsx

Flinke cash burn over de laatste 12 maanden. Vorig jaar wisten ze nog $1.9B aan FCF te generen (zit je nog steeds op bijna 100x fcf..).

Ik blijf er persoonlijk van af voorlopig. Mocht het verder dalen misschien wel een interessant instapmoment. Het is natuurlijk wel een leuk snoepje voor Apple/Meta/Amazon.

[edit] Bij nader inzien toch op de watchlist gezet om te volgen.

[ Bericht 3% gewijzigd door JimmyJames op 22-01-2022 18:40:51 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_203315704
quote:
Jeremy Grantham wist dat ook al zeker in 2020:

https://www.businessinsider.nl/legendary-investor-jeremy-grantham-says-hes-certain-the-stock-market-is-in-a-bubble-after-its-truly-crazy-rally-this-year/

En in 2015:

https://www.investmentnews.com/gmos-grantham-stocks-near-bubble-but-theres-nothing-to-pop-it-63051

Stel, de S&P 500 zakt echt 50% zoals hij voorspelt, waar investeert men dat geld dan in? Wat is het alternatief?

Als je ieder jaar wat roept krijg je vroeg of laat een keer gelijk.
Of dat dit jaar het geval is en of het zo erg wordt als dat hij verwacht?

* haalt glazen bol tevoorschijn *

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 22-01-2022 15:01:34 ]
pi_203315774
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 14:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Jeremy Grantham wist dat ook al zeker in 2020:

https://www.businessinsid(...)azy-rally-this-year/
Als het nu 50% te hoog staat stond het ook te hoog toen in 2020.
En laat ik het zo zeggen: Als dit type figuren zeggen dat de markt duur is, of zelfs bubbel achtige karakters laat zien - en ik ben het er gewoon mee eens - betekent niet dat ze vinden dat je geen geld in de markt moet hebben zitten. Zij zijn ook gewoon nuchter in wanneer een bubbel zou barsten etc. Je moet de wijsheid in het verhaal zien, niet de domheid, dit type investeerders weet het namelijk veel beter dan jij, grote kans dat je hen verkeerd interpreteert.

Een crash voorspellen gaat je niet lukken, zeggen ze allemaal, stuk voor stuk. Maar ze zullen je tegelijkertijd niet aanraden om teveel geld te betalen voor een aandeel.
pi_203315804
quote:
Stel, de S&P 500 zakt echt 50% zoals hij voorspelt, waar investeert men dat geld dan in? Wat is het alternatief?
Serverpark van Fok! Je moet iets.
pi_203315812
quote:
https://www.investmentnew(...)hing-to-pop-it-63051

Als je ieder jaar wat roept krijg je vroeg of laat een keer gelijk.
Of dat dit jaar het geval is en of het zo erg wordt als dat hij verwacht?

* haalt glazen bol tevoorschijn *
Als de SP500 50% zakt? Dan zou ik aandelen kopen want dan zijn die goedkoper dan nu, met hogere te verwachten rendementen en minder risico.

Nouja je roept wat over roepen, maar een Michael Burry of een Grantham bijv zijn geen slechte stock pickers en hebben hun hele leven de markt flink outperformed.

Waar bij hun de nuchterheid erin zit dat je praat over probabilities en je de markt niet kan timen, lijken sommigen te denken "de markt kan 50% zakken" dat dat gelijk vandaag of morgen moet gebeuren. Of dat het sowieso moet plaatsvinden.

Neem ook mee het onconventionele beleid van de centrale banken met de immens lage interest en je ziet één van de parameters waarom de stocks nóg hoger kunnen noteren.
Je zegt het note bene zelf:
waar investeert men dat geld dan in? Wat is het alternatief?

TINA.

Ik heb wel een mening over dat nerveuze investeren en dat is simpel, A het is niet houdbaar B het geeft hogere kans op volatiele gebeurtenissen. CQ out of money opties, als dat niet ingeprijsd is, waren zelden zo goedkoop.

Maar dat is mijn mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')