abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203290108
Kwartaalcijfers komen nog, productiecijfers waren al boven verwachting, 2 fabrieken extra erbij dit jaar dus ook dit jaar weer een recordproductie, groei van de energy storage, CATL fabriek die opschaalt, etc.

Het lijkt me nogal een gok om Tesla nu te gaan shorten ;)
pi_203290302
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 13:55 schreef JimmyJames het volgende:
Zilver en grondstoffenaandelen doen het uitstekend nu. Kan het niet echt rijmen met macro en financieel nieuws (stijgende rentes lijkt mij niet positief voor edelmetalen)? Stijgen die omdat China dit jaar lekkerder gaat?
Hard asset, inflatie, mega-laag gewaardeerd tov equities.

By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_203290741
Vind dat Seedrs ook wel een grappig concept. Echt alleen met een paar honderd per keer, puur voor de lol. In het VK kan je op je investeringen ook een tax credit claimen, zouden ze hier ook moeten doen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_203290764
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 21:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik zou denk ik niet meer dan tien verschillende aandelen willen hebben. Anders zie je door de bomen het bos niet meer. En Vijf trackers max. Lijkt me wel voldoende.
Ik heb er nu 13, en er komen er vast nog wel wat bij. Maar hebben is houden dus dan hoef je er niet heel veel naar te kijken. Volg het wel allemaal op de voet maar dat is ook meer hobby.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_203290881
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:12 schreef Anton91 het volgende:
Altijd als ik aandelen koop dan zakt de markt de dagen erna wat in _O-

[ afbeelding ]
Ik kocht op de 18e :9
Dat blijft pijnlijk ja.. ik had dat laatst met Aegon… gekocht en dag er na -9% dat was wel ff kut. Als het na een week of 2 gebeurd dan maakt het me niet veel uit maar de eerste paar dagen doet het wel pijn :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_203291999
En richting het sluiten van de beurs verdampt alle winst van de dag weer...

[ Bericht 20% gewijzigd door TheFreshPrince op 20-01-2022 21:24:13 ]
pi_203292540
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 21:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
En richting het sluiten van de beurs verdampt alle winst van de dag weer...

[ afbeelding ]
Wederom inderdaad, heb December 2020 Amazon gekocht en sta nu nog maar 2% in de plus.
pi_203292822
Au, de Nasdaq dondert lekker in elkaar vandaag.
  donderdag 20 januari 2022 @ 22:00:27 #84
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203292927
Ik blijf voorlopig even ver weg van aandelen met enorme koerswinstverhoudingen. Daar gaan de hardste klappen vallen met de inflatie en renteverhogingen die in de lucht hangen. Er zitten er een aantal aandelen tussen waarbij je 50% van de koers af kunt trekken en dan nog te veel betaalt.
pi_203293806
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 22:00 schreef BasEnAad het volgende:
Er zitten er een aantal aandelen tussen waarbij je 50% van de koers af kunt trekken en dan nog te veel betaalt.
Netflix er een van? After market ff 20% eraf.
pi_203294336
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 22:49 schreef DIJK het volgende:

[..]
Netflix er een van? After market ff 20% eraf.
Zeker!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203294373
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 22:00 schreef BasEnAad het volgende:
Ik blijf voorlopig even ver weg van aandelen met enorme koerswinstverhoudingen. Daar gaan de hardste klappen vallen met de inflatie en renteverhogingen die in de lucht hangen. Er zitten er een aantal aandelen tussen waarbij je 50% van de koers af kunt trekken en dan nog te veel betaalt.
Aan welke aandelen denk je dan?
Cindy De Vuyst
  donderdag 20 januari 2022 @ 23:44:17 #88
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203294467
Křetínský heeft zijn belang in PostNL vergroot van 20 naar 25%.
https://www.afm.nl/en/pro(...)en/details?id=119029
pi_203294587
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 23:44 schreef BasEnAad het volgende:
Křetínský heeft zijn belang in PostNL vergroot van 20 naar 25%.
https://www.afm.nl/en/pro(...)en/details?id=119029
Groot gelijk, ben benieuwd welke neerwaartse koersdruk er wel niet is van welke partij dat dit aandeel zo naar beneden klapt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203294836
Wat vinden jullie van investeren in Blackrock? Prijs per aandeel is redelijk hoog, dus niet direct geschikt om maandelijks in te leggen. Dividendrendement is matig/redelijk stijgt wel al jaren. Koers is stevig opgelopen sinds 2020.

Mijn inschatting: stabiel bedrijf, populaire producten (iShares). De focus die meer op ESG komt te liggen begrijp ik. Al zou ik zelf een ETF met lage kosten die lijkt op het Vice fund ook tof vinden.
pi_203294847
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 01:03 schreef Bucketlist het volgende:
Wat vinden jullie van investeren in Blackrock? Prijs per aandeel is redelijk hoog, dus niet direct geschikt om maandelijks in te leggen. Dividendrendement is matig/redelijk stijgt wel al jaren. Koers is stevig opgelopen sinds 2020.

Mijn inschatting: stabiel bedrijf, populaire producten (iShares). De focus die meer op ESG komt te liggen begrijp ik. Al zou ik zelf een ETF met lage kosten die lijkt op het Vice fund ook tof vinden.
Haha. Great reset investment company.

Zal wel goed zijn, ze dicteren wat de wereld gaat doen in de toekomst immers.
pi_203296144
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 01:03 schreef Bucketlist het volgende:

Vraag me af wat een normalisatie of correctie van de markten gaat doen met de populariteit van etf's.
pi_203296631
Wanneer gaat de NASDAQ weer omhoog? ;( Zie al mijn cash verdampen.
pi_203296704
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
M'n eerste (kwartaal)dividend in het nieuwe jaar komt van Procter & Gamble.

$0,8698 per aandeel.
Heb het dividend nog niet binnen, maar de eerste die dividend declared binnen mijn portfolio is McDonald's, $1.38 per aandeel.
pi_203296886
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wanneer gaat de NASDAQ weer omhoog? ;( Zie al mijn cash verdampen.
Ergens tussen 1 week en 5 jaar.
pi_203297101
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ergens tussen 1 week en 5 jaar.
;(
pi_203297119
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
;(
Het is niet te voorspellen.

Het enige wat je kan stellen: er is vrijwel niets dat rendement oplevert, dus kan je net zo goed in aandelen blijven zitten. En dat zal ook gelden voor de beleggers die nu in paniek uitstappen.
pi_203297161
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het enige wat je kan stellen: er is vrijwel niets dat rendement oplevert, dus kan je net zo goed in aandelen blijven zitten. En dat zal ook gelden voor de beleggers die nu in paniek uitstappen.
Ik blijf lekker zitten, voor ik weer helemaal op 0 zit aan rendement over de laatste 5 jaar kan ik nog enorm ver zakken.

Maar toch is het zonde als je elke dag grote bedragen ziet verdampen.
pi_203297169
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als niks rendeert kan je toch beter ff wachten op de klap 20% naar beneden ofzo. Dan is het verwachte rendement ook weer 25% hoger.
pi_203297399
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:27 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als niks rendeert kan je toch beter ff wachten op de klap 20% naar beneden ofzo. Dan is het verwachte rendement ook weer 25% hoger.
Mijn gedachte is: de uiteindelijke som geld die er in aandelen zit (of beschikbaar is om te beleggen) verandert niet echt snel.

Met kan wel massaal aandelen verkopen met de gedachte "we kopen straks lager terug" maar dan ben je mede oorzaak van de daling, een soort "self fulfilling prophecy".
En de stijging is dan niet veel anders dan het terug instappen van die som geld.

Het wordt anders als men denkt "ik ga uit voorzichtigheid het geld maar een jaartje op m'n rekening zetten" maar met inflatie is dat momenteel ook geen lolletje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')