abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203348907
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Maar goed dat ik Unilever vorige week niet in paniek verkocht heb. Verder heb ik niks positiefs te melden.
Ben je vader geworden?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203348962
quote:
7s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:55 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ben je vader geworden?
Uhh, niet dat ik weet?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_203348977
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:49 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
De EV-automarkt is inderdaad behoorlijk verzadigd. Er zullen vermoedelijk in de toekomst wel spelers omvallen. De vraag is: welke zullen dat zijn? (naast Tesla) Op dit moment noteert GPPI overigens $10,21. Zelf zal ik mijn handen er niet aan branden. Maar aangezien het hier al zo vaak over die andere EV-autobouwer is gegaan leek het mij aardig hier ook even wat aandacht voor Polestar te vragen.
Waarom denk je dat de EV-automarkt verzadigd is? Vanaf ~ 2030 zal iedere nieuwe auto in Europa een EV zijn. Dat gaat alleen al in Europa om zo'n 11,5 miljoen auto's per jaar.

De grootste fabrikant produceert er nu 930.000 wereldwijd (!) en waarschijnlijk alle merken bij elkaar zo'n 4 miljoen EV's in heel 2021.

En begrijp ik nu goed dat je denkt dat Tesla zal omvallen? Of formuleerde je die zin wat ongelukkig?


quote:
80s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
Iedereen dus
GM leverde in Q4 maar iets van 26 EV's uit ;) Nu komt dat ook doordat ze honderdduizenden recalls hebben en die eerst moeten afhandelen maar je ziet wel dat niet ieder merk makkelijk meekomt.

Daarnaast zitten al die legacy automerken nog met productielijnen, afschrijvingen en personeel dat geheel is afgestemd op ICE's. De transitie zelf is duur maar het omscholen, verbouwen, vervroegd afschrijven en bestaande schulden maken het ook niet veel makkelijker.

Ik denk dat daar wel eens te makkelijk over gedacht wordt, terwijl bijvoorbeeld VW zelf juist zegt dat ze een forse achterstand hebben.
pi_203348988
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:59 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Uhh, niet dat ik weet?
Das dan toch positief!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203349009
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Waarom denk je dat de EV-automarkt verzadigd is? Vanaf ~ 2030 zal iedere nieuwe auto in Europa een EV zijn. Dat gaat alleen al in Europa om zo'n 11,5 miljoen auto's per jaar.

De grootste fabrikant produceert er nu 930.000 wereldwijd (!)
[..]
GM leverde in Q4 maar iets van 26 EV's uit ;) Nu komt dat ook doordat ze honderdduizenden recalls hebben en die eerst moeten afhandelen maar je ziet wel dat niet ieder merk makkelijk meekomt.

Daarnaast zitten al die legacy automerken nog met productielijnen, afschrijvingen en personeel dat geheel is afgestemd op ICE's. De transitie zelf is duur maar het omscholen, verbouwen, vervroegd afschrijven en bestaande schulden maken het ook niet veel makkelijker.

Ik denk dat daar wel eens te makkelijk over gedacht wordt, terwijl bijvoorbeeld VW zelf juist zegt dat ze een forse achterstand hebben.
Er zullen wel synergies zijn en die omscholing kan je enigszins variabel inplannen.... Jongere instructeuren / zij die willen zullen wel omscholen maar 60+ sowieso niet bijvoorbeeld, die taaien over 5 jaar wel middels natuurlijk verloop uit de firma.

Achja.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203349034
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Waarom denk je dat de EV-automarkt verzadigd is?
Verzadigd is misschien niet juist uitgedrukt. Laat ik het anders stellen: er zijn de laatste tijd wel erg veel EV-autofabrikanten bijgekomen. Ik verwacht dat die het niet allemaal gaan redden. Dat gezegd hebben: als ov-reiziger zou ik het wel leuk vinden om aandelen in Ebusco Holding te kopen. Maar dat is natuurlijk niet zo'n goede reden om een aandeel te kopen.
  maandag 24 januari 2022 @ 19:11:41 #282
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203349129
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De automarkt verschuift naar elektrisch.
De merken die dat bij kunnen benen zijn de "winnaars", verwacht ik.
ieder merk is volop bezig met electrisch, en electrisch gaat twee keer zo lang mee
een gewone auto gaat ook met gemak 25 jaar mee
er worden veel en veel te veel autos gemaakt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_203349146
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:05 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Verzadigd is misschien niet juist uitgedrukt. Laat ik het anders stellen: er zijn de laatste tijd wel erg veel EV-autofabrikanten bijgekomen. Ik verwacht dat die het niet allemaal gaan redden. Dat gezegd hebben: als ov-reiziger zou ik het wel leuk vinden om aandelen in Ebusco Holding te kopen. Maar dat is natuurlijk niet zo'n goede reden om een aandeel te kopen.
Als het gaat om nieuwkomers dan ben ik dat met je eens.
Dat zal net als met de opkomst van nieuwe automerken in het begin van de 20e eeuw een hoop fusies en faillissementen opleveren.
pi_203349199
quote:
80s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:01 schreef ludovico het volgende:

[..]
Das dan toch positief!
Das waar ja.

Ik vind zelf Ford wel een interessant aandeel. Ze timmeren hard aan de weg met EV's en hebben met de Mustang Mach-E nu al een product wat kan wedijveren met de Tesla Model 3. Hun electrische truck heeft dat hele Lordstown Motors in één klap overbodig gemaakt. Volgens mij liggen ze ook mijlenver voor op GM. Het aandeel crasht wel vrij hard de laatste week.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_203349213
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ieder merk is volop bezig met electrisch, en electrisch gaat twee keer zo lang mee
een gewone auto gaat ook met gemak 25 jaar mee
er worden veel en veel te veel autos gemaakt
Gemiddeld zijn auto's zo'n 11 jaar oud in Nederland en ze zijn zo'n 18 jaar oud voor ze op de sloop liggen.

Merken die nu de transitie naar de EV goed oppakken, interessante modellen maken die klanten aantrekken die zitten de komende 15 jaar gebeiteld, aangezien het ongeveer 18 jaar duurt om 95% van het autopark te vervangen.

Daarna zal de slop er wat meer inkomen voor de EV.

Voorlopig zitten we nog onderaan in de S-curve, ongeveer halverwege in de eerste knik.
  maandag 24 januari 2022 @ 19:18:06 #286
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_203349217
twitter
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_203349249
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Das waar ja.

Ik vind zelf Ford wel een interessant aandeel. Ze timmeren hard aan de weg met EV's en hebben met de Mustang Mach-E nu al een product wat kan wedijveren met de Tesla Model 3. Hun electrische truck heeft dat hele Lordstown Motors in één klap overbodig gemaakt. Volgens mij liggen ze ook mijlenver voor op GM. Het aandeel crasht wel vrij hard de laatste week.
De Mach-E staat tegenover de Model Y ;)
Maar verder doet Ford dat best netjes volgens mij.

Bij Ford lijkt de urgentie wat meer aanwezig te zijn, bij GM is het vooral veel woorden en terugroepacties.
  maandag 24 januari 2022 @ 19:27:18 #288
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203349333
Als het morgen weer zo hard daalt koop ik bij. *O*

En de dag erna weer. *O*

Vast contract gekregen (overheid) dus mij kan niks meer gebeuren. :P
pi_203349558
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De Mach-E staat tegenover de Model Y ;)
Maar verder doet Ford dat best netjes volgens mij.

Bij Ford lijkt de urgentie wat meer aanwezig te zijn, bij GM is het vooral veel woorden en terugroepacties.
Misschien komt dat ook omdat GM niet meer in Europa actief is. Dat ze EV's daarom op een lager pitje hebben staan. Niet echt een partij die voor de muziek uitloopt iig.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_203349821
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:39 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Misschien komt dat ook omdat GM niet meer in Europa actief is. Dat ze EV's daarom op een lager pitje hebben staan. Niet echt een partij die voor de muziek uitloopt iig.
President Biden zei zelfs dat GM de EV revolutie geleid heeft :D

Mary Barra is er zelf van overtuigd dat ze Tesla in 2025 inhalen maar momenteel is er nog niets dat daar op wijst.

Als je een uurtje tijd steekt in alle deals die Tesla gesloten heeft met toeleveranciers (waaronder CATL en Panasonic) en welke fabrieken er online komen (het heten niet voor niets "Gigafactories"), dan is er voor 2030 geen partij in Japan, USA, Zuid Korea of Europa die de productie van Tesla passeert. Alleen China ben ik niet zeker over, die gaan zo rap met opschalen...



[ Bericht 17% gewijzigd door TheFreshPrince op 24-01-2022 19:57:09 ]
pi_203351298
Het trekt nog aardig bij zo, portfolio staat zelfs alweer in de plus :P
pi_203351345
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het trekt nog aardig bij zo, portfolio staat zelfs alweer in de plus :P
Momentopname.
pi_203351348
Ja de Chinezen zijn op dat gebied echt wel de partijen om in de gaten te houden. Die hebben niet dat gedoe met vergunningen zoals tesla in Berlijn als ze moeten opschalen. Daarnaast hebben ze ook nog diverse grondstoffenmarkten gecornerd.
pi_203351374
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Momentopname.
Het daalt nu iig omhoog.
pi_203351607
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het daalt nu iig omhoog.
Gloeiende gloeiende.
pi_203351666
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik vind zelf Ford wel een interessant aandeel. Ze timmeren hard aan de weg met EV's en hebben met de Mustang Mach-E nu al een product wat kan wedijveren met de Tesla Model 3. Hun electrische truck heeft dat hele Lordstown Motors in één klap overbodig gemaakt. Volgens mij liggen ze ook mijlenver voor op GM. Het aandeel crasht wel vrij hard de laatste week.
Ford is superinteressant inderdaad, maar had ik van mijn favolijst afgehaald toen-ie de 25 aantikte, rond de 12 erop gezet. Hun servicemodel in combinatie met het al aanwezige dealernetwerk is ook aardig qua recurring omzet. Van VW geloof ik ook nog wel dat die er op tijd bij zijn. Daar heb ik wel een klein plukje van.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_203352020
Alles weer groen

#buythedip
pi_203352091
Ja zo zie je maar weer. :D Blijf toch even wachten tot vrijdag.
pi_203352191
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ieder merk is volop bezig met electrisch, en electrisch gaat twee keer zo lang mee
een gewone auto gaat ook met gemak 25 jaar mee
er worden veel en veel te veel autos gemaakt
Hoezo gaat elektrisch 2x zo lang mee? Ja als je 3 aandrijflijnen en 3 batterijen vervangt ja...

Offtopic: Gister nog toevallig een model Y afgesleept zien worden. Sta je dan met je autootje van 150k.

Tesla staat helemaal onderaan qua betrouwbaarheid. Ben wel benieuwd naar de bron van jou uitspraak.
pi_203352394
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:07 schreef SOG het volgende:

[..]
Hoezo gaat elektrisch 2x zo lang mee? Ja als je 3 aandrijflijnen en 3 batterijen vervangt ja...
Aandrijflijnen van een EV zijn vrijwel onderhoudsvrij en kunnen in principe gewoon een miljoen kilometer mee.

Kijk je naar de LFP accu's, die kunnen ook al 2.500 ladingen mee tot ze op 80% restcapaciteit zitten, dan heb je het ook al over 900.000 gereden kilometers. Is dat nodig? Nee, de meeste auto's liggen met 3 ton al op de sloop.

Nu zitten die LiFePO4 accu's momenteel alleen in de SR+ uitvoeringen maar het is wel een teken van wat accu's aan kunnen. Lithium haalt zo'n 1000x laden (volledige laadcycli) tot 80% resterend en dat is ook al goed voor zo'n 350.000 kilometer of meer.

Het valt of staat natuurlijk met de kwaliteit waarmee iets geproduceerd wordt maar in principe kan dit al.
Er is al een Tesla met 1,5 miljoen kilometer op de teller waarvan bijna 1 miljoen (!) met de laatste accu.

https://insideevs.com/news/559261/tesla-models-p85-1500000-kilometers/

En niet iedere EV is een Tesla, mocht je toch specifiek dat merk willen aanvallen ;)

quote:
Offtopic: Gister nog toevallig een model Y afgesleept zien worden. Sta je dan met je autootje van 150k.
150k voor een Model Y? Was dat er 1 met bladgoud? :D

Maar goed, ook als je auto afgesleept wordt kan dat natuurlijk zijn vanwege een aanrijding met een stoeprand of vergeten te laden. Het hoeft niet direct een defect te zijn.

Mijn vorige Volvo V50 is meer dan eens afgesleept (maar die scoren niet voor niets een 4,6 in de betrouwbaarheidsindex :') ) M'n huidige Toyota laat zich gelukkig van een betere kant zien ;)

quote:
Tesla staat helemaal onderaan qua betrouwbaarheid. Ben wel benieuwd naar de bron van jou uitspraak.
Tesla staat inderdaad nog onderaan qua betrouwbaarheid. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat komt door accu's of motoren, dat kan ook door andere domme dingen als bodemplaten die loswaaien, handvatten die stuk gaan of andere domme problemen.

Het gekke is dat ondanks die lage score, de tevredenheidsscore voor Tesla wel erg hoog is.

Maar goed, zoals gezegd: er is meer dan Tesla als je het over EV's hebt.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/lexus-betrouwbaarste-automerk-tesla-het-minst/

quote:
Ongetwijfeld is Tesla minder gelukkig met de resultaten va het onderzoek van Test Aankoop, want dit merk staat onderaan de betrouwbaarheidslijst. Opvallend, Tesla scoort na Porsche namelijk wel het hoogste onder het kopje 'tevredenheid'.


[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 24-01-2022 22:30:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')