abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203239949

[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203239988
Discussie in het vorige topic: Wanneer was het OMT de afgelopen 2 jaar te optimistisch?

Mijn stelling was dat ze (los van het geen rekening houden met Delta) structureel te pessimistisch zijn geweest. De modellen zaten er met enorme aantallen naast bij welke lockdown dan ook.
pi_203240234
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 17:33 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Gewoon wat elke man daar doet denk ik, pissen en schijten.
_O-
Nee niet dit soort woorden uit de mond van een vrouw. ;(
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_203240423
Wat is de reden dat het in de groep 60+ amper stijgt? Wellicht toch iets van effect van de booster?
pi_203240457
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 17:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Discussie in het vorige topic: Wanneer was het OMT de afgelopen 2 jaar te optimistisch?

Mijn stelling was dat ze (los van het geen rekening houden met Delta) structureel te pessimistisch zijn geweest. De modellen zaten er met enorme aantallen naast bij welke lockdown dan ook.
Voor de laatste deltagolf die van november/december. Waren ze wel degelijk te optimistisch, en liep de werkelijkheid steeds boven de lijn die het RIVM had getekend. En dan heb ik het over ziekenhuisopnames. Volgens het RIVM zou er zeer waarschijnlijk geen ingrijpende maatregelen nodig zijn. In werkelijkheid scheerde langs de max IC bezetting. Ergo het RIVM was de positief.
pi_203240536
3 doden vandaag, waar hebben we het over.
pi_203240572
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:26 schreef Bolasie het volgende:
3 doden vandaag, waar hebben we het over.
Over de ziekenhuisopnames.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_203240603
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:20 schreef koemleit het volgende:

[..]
Voor de laatste deltagolf die van november/december. Waren ze wel degelijk te optimistisch, en liep de werkelijkheid steeds boven de lijn die het RIVM had getekend. En dan heb ik het over ziekenhuisopnames. Volgens het RIVM zou er zeer waarschijnlijk geen ingrijpende maatregelen nodig zijn. In werkelijkheid scheerde langs de max IC bezetting. Ergo het RIVM was de positief.
Indd, ze zijn niet te optimistisch of te pessimistisch, ze zitten er in het algemeen gewoon naast.
  maandag 17 januari 2022 @ 18:45:46 #9
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203240834

Situatie in ZA nu
pi_203240889
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 17:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:

De logica die je hier gebruikt is nogal gebrekking. De modellen kwamen niet uit door de lockdowns (of mede door, whatever), de modellen waren gebaseerd op het NIET nemen van maatregelen.
Dus achteraf, na een lockdown, roepen dat het model niet goed was slaat helemaal nergens op, natuurlijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2022 18:49:17 ]
pi_203240916
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Indd, ze zijn niet te optimistisch of te pessimistisch, ze zitten er in het algemeen gewoon naast.
Niet altijd, vorig jaar hadden ze het versoeplmoment precies op de top van de alfa golf(1 mei) bijna op de dag goed voorspelt. Toen ging men dus boven op de piek versoepelen, omdat een daling was voorspelt. Deze kwam ook. Dat vond ik toen een knap staaltje voorspellen. (De yoricks en Marinos waren ziedend omdat er versoepelt werd in een opgaande golf). Maar inderdaad ze zitten er ook weleens naast.
  maandag 17 januari 2022 @ 18:51:53 #12
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203240957
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De logica die je hier gebruikt is nogal gebrekking. De modellen kwamen niet uit door de lockdowns (of mede door, whatever), de modellen waren gebaseerd op het NIET nemen van maatregelen.
Dus achteraf, na een lockdown, roepen dat het model niet goed was slaat helemaal nergens op, natuurlijk.
Klopt deels, maar in veel modellen worden verschillende scenario’s gebruikt, waaronder eentje als versoepeld wordt, meer maatregelen, etc.
pi_203240977
quote:
7s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:51 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Klopt deels, maar in veel modellen worden verschillende scenario’s gebruikt, waaronder eentje als versoepeld wordt, meer maatregelen, etc.
Ja, maar dat zijn niet de modellen waarover hier gesproken word, volgens mij.
pi_203240978
hey luitjes zitten we al in golf nr. 8? of niet dan hopen dat die er ook niet komt

anywayyy vraagie, kan antwoord niet vinden: hoeveel procent van al die 40-45k besmettingen zijn nu de omicronvariant? is dat bekend?
  maandag 17 januari 2022 @ 18:53:03 #15
68638 Zwansen
pi_203240983
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:18 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat is de reden dat het in de groep 60+ amper stijgt? Wellicht toch iets van effect van de booster?
Vakanties voorbij. Niemand meer naar opa en oma. Eerst worden nu de kinderen even besmet, straks zullen wel de 30-40’ers besmet raken. :P
  maandag 17 januari 2022 @ 18:54:42 #16
68638 Zwansen
pi_203241020
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:52 schreef Golf8 het volgende:
hey luitjes zitten we al in golf nr. 8? of niet dan hopen dat die er ook niet komt

anywayyy vraagie, kan antwoord niet vinden: hoeveel procent van al die 40-45k besmettingen zijn nu de omicronvariant? is dat bekend?
Nagenoeg 100 gok ik?
pi_203241024
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:52 schreef Golf8 het volgende:

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/varianten

Daar staat de laatst beschikbare info volgens mij (week 52)
pi_203241124
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:49 schreef koemleit het volgende:

[..]
Niet altijd, vorig jaar hadden ze het versoeplmoment precies op de top van de alfa golf(1 mei) bijna op de dag goed voorspelt. Toen ging men dus boven op de piek versoepelen, omdat een daling was voorspelt. Deze kwam ook. Dat vond ik toen een knap staaltje voorspellen. (De yoricks en Marinos waren ziedend omdat er versoepelt werd in een opgaande golf). Maar inderdaad ze zitten er ook weleens naast.
Oei ik neem aan dat Yorick en Marino toen hun nederige excuses hebben aangeboden
  maandag 17 januari 2022 @ 19:02:55 #19
68638 Zwansen
pi_203241146
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:54 schreef Anton91 het volgende:

[..]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/varianten

Daar staat de laatst beschikbare info volgens mij (week 52)
Ah, dus omikron zeker nog geen 100% dus. Dat restantje delta kan mogelijk ook nog voor de huidige opnames zorgen.
pi_203241161
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die discussie voeren we hier al tijden. Voorstanders van de lockdown roepen altijd heel hard dat deze het land gered heeft, tegenstanders (waaronder ik behoor) zullen zeggen dat het niet zoveel had uitgemaakt en dat je het zonder lockdown ook wel zou hebben gered.

Gelukkig maakte het RIVM ook modellen mét lockdown en bleken deze ook vaak te pessimistisch. Waarvan de afgelopen weken wel het ultieme voorbeeld is lijkt me.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2022 19:05:03 ]
pi_203241217
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:20 schreef koemleit het volgende:

[..]
Heb je artikelen/bronnen uit die tijd? Gewoon NOS of Volkskrant-artikeltje is al genoeg.
pi_203241267
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 19:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Die discussie voeren we hier al tijden. Voorstanders van de lockdown roepen altijd heel hard dat deze het land gered heeft, tegenstanders (waaronder ik behoor) zullen zeggen dat het niet zoveel had uitgemaakt en dat je het zonder lockdown ook wel zou hebben gered.

Gelukkig maakte het RIVM ook modellen mét lockdown en bleken deze ook vaak te pessimistisch. Waarvan de afgelopen weken wel het ultieme voorbeeld is lijkt me.
Had het niet veel uitgemaakt? Lijkt mij een vrij lachwekkende stelling, persoonlijk, gegeven het feit hoe dicht we met maatregelen al zaten op een code zwart.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2022 19:09:20 ]
pi_203241347
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:18 schreef Spablauw214 het volgende:
En, hoeveel duidelijker wil je het hebben dat je <50 niet meer lastig moet vallen met prikken voor een vinkje. Hou het voor die groep optioneel en voor >50 verplicht.

Het kan zo simpel zijn 👍
pi_203241416
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 19:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Oei ik neem aan dat Yorick en Marino toen hun nederige excuses hebben aangeboden
Allicht niet :').
Ook dit keer zeiden ze dat code zwart onvermijdelijk was. Ook niet gebeurd. (nippertje maar toch).
pi_203241453
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 19:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Heb je artikelen/bronnen uit die tijd? Gewoon NOS of Volkskrant-artikeltje is al genoeg.
https://www.google.com/ur(...)dmuQoWoX4HI4s_g8qiIa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')