abonnement Unibet Coolblue
pi_203281661
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:46 schreef molloot200 het volgende:
Deze man heeft meegeschreven aan het Nicky Byrne liedje in 2016 overigens. Kan je ook wel een beetje merken :@
Oh andersom, Nicky Byrne heeft aan dit liedje meegeschreven.
pi_203281728
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:46 schreef molloot200 het volgende:
Deze man heeft meegeschreven aan het Nicky Byrne liedje in 2016 overigens. Kan je ook wel een beetje merken :@
Oh ja dat was ook zo niksig _O-
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_203281812
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:48 schreef Momo het volgende:

[..]
Het leeft ook totaal niet, in een land als Finland hebben bijna alle nummers binnen 24 uur 100k views, hier zie je alleen een paar eurovisiefans erop reageren...
Het kan prima weer gaan leven. Een eerste stap is sowieso het team hierachter veranderen want dit werkt voor geen ene centimeter. Of laat het Ierse team met wat Ierse fans praten etc. Die kunnen ook echt wel vertellen waar het minstens mis gaat.

Kom op, je gaat me niet vertellen dat in die honderden aanmeldingen die hiervoor kwamen geen één bekwaam leuk liedje van bv. een opkomende indieband zat. Maar nee, dat is natuurlijk weer niet "Eurovisie" genoeg, en dat is te riskant etc. :') :') :')

Kan zo pissed worden op dit soort landen als UK en Ierland. Doen verdomme nog minder moeite dan een Montenegro of San Marino.
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 12:10:23 #79
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203281905
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:03 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Het kan prima weer gaan leven. Een eerste stap is sowieso het team hierachter veranderen want dit werkt voor geen ene centimeter. Of laat het Ierse team met wat Ierse fans praten etc. Die kunnen ook echt wel vertellen waar het minstens mis gaat.

Kom op, je gaat me niet vertellen dat in die honderden aanmeldingen die hiervoor kwamen geen één bekwaam leuk liedje van bv. een opkomende indieband zat. Maar nee, dat is natuurlijk weer niet "Eurovisie" genoeg, en dat is te riskant etc. :') :') :')

Kan zo pissed worden op dit soort landen als UK en Ierland. Doen verdomme nog minder moeite dan een Montenegro of San Marino.
Ik geloof er ook niet veel van eigenlijk. Geen rappert, geen modern rockbandje, geen hiphop achtige track tussen al die nummers? Dit lijkt allemaal zo cliche oud songfestival.
pi_203282390
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:10 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik geloof er ook niet veel van eigenlijk. Geen rappert, geen modern rockbandje, geen hiphop achtige track tussen al die nummers? Dit lijkt allemaal zo cliche oud songfestival.
Maar heeft dat dan ook niet te maken met de reputatie van het festival in Ierland?

Geen idee hoe slecht die reputatie daar is, maar als het zo ongeveer is zoals in de rampjaren van Nederland dat geen enkele gerenommeerde artiest (tenzij uitgerangeerd) er zijn handen nog aan wilde branden want slecht voor het imago en waarom zou je?

Daarbij dan ook een beeld van een "typisch Songestivalliedje" en dat alles wat daarvan afwijkt 'niet geschikt voor het Songfestival' is, en de onbekende, opkomende artiesten blijven ook weg onder het mom van 'dat past niet bij mij'.

Ik denk ook nog steeds niet dat er in 2012 in de Troskoffer ook echt daadwerkelijk stiekem heel interessante inzendingen zaten, ondanks dat we in Nederland die artiesten op zich wel hebben :P
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 11:37:38 #81
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 11:58:25 #82
375570 crew  Cyan9
pi_203298571
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_203298626
Okay kies voor die laatste please. Het is niet heel erg competitief of zo, maar dat zijn ze allemaal niet, en ik vind die laatste wel nog gewoon aardig om naar te luisteren en het klinkt in elk geval niet alsof het in 2004 op het songfestival had kunnen staan. Het is het meest """"""gedurfde"""""" (met gedurfd tussen heeeeeel veel aanhalingstekens) lied in deze voorronde.
pi_203298707
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:37 schreef Momo het volgende:

Dit is het laatste nummer, deze valt ook wel mee :)
De titel slaat niet op de semi in elk geval.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203298718
Ah social media is niet echt enthousiast, it's over _O- Ik ben heel erg benieuwd wat hier straks uit gaat komen. Wie weet weet iemand me nog te overtuigen met de live performance maar mweh.

Wat een contrast tussen dit en Finland die tegelijkertijd die liedjes dag voor dag vrijgaven.
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 12:11:21 #86
375570 crew  Cyan9
pi_203298752
Ik vind het nummer van Brooke het beste, dat zou de finale moeten kunnen halen. Maar ik denk niet dat het daar dan heel veel kan bereiken.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 12:32:04 #87
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203299025
twitter


Dit is wel :X
pi_203299239
Wat een dramatische selectie. Alleen That’s Rich heeft misschien nog wel een kansje, maar dat moet live ook nog maar goed zijn.

Kan eigenlijk ook maar moeilijk geloven dat er niet wat beters tussen de ingezonden nummers zat. Het is bijna een prestatie om dit te selecteren. _O-
pi_203306475
Ik kwam hier om over dat van George Floyd te :r-en, maar Momo was mij voor. Wat ongepast.

Het is nu trouwens (erg slecht) geblurde, zo rond 2 minuut 20.

[ Bericht 0% gewijzigd door Meridiaan op 21-01-2022 22:50:46 ]
pi_203307705
Wat een matige nummers. Was dit echt het beste van alles? :@
Dan hadden ze nog beter The Script of Niall Horan kunnen vragen. Ik geloof dat die nog met betere nummers waren gekomen.

(Die laatste zal wel een enorme fanbase met zich meebrengen, maar ik bedoel het hypothetisch ;))
pi_203312236
Ierland bewijst echt keer op keer op weer dat het 0 ambitie heeft om hun gloriejaren van de jaren 90 weer te herpakken. En zelfs bij die gloriejaren begin ik nu te denken dat het puur lag aan de Engelse taal dat ze hadden gewonnen. Ze vallen gewoon ontzettend door de mand
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_203312316
twitter


Ik kwam deze net tegen van een Ierse fan op Twitter
  Moderator zaterdag 22 januari 2022 @ 10:34:07 #93
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203312545
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 10:08 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]

Ik kwam deze net tegen van een Ierse fan op Twitter
Ik heb me er even mee bemoeid :)
pi_203312945
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 10:08 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]

Ik kwam deze net tegen van een Ierse fan op Twitter
Oeh straks maar eens even lezen!

Maar moet voor fans uit landen waarbij de aanpak zo in het slop zit ook frustrerend zijn; zij kunnen er verder ook niks aan doen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_203313028
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 10:34 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik heb me er even mee bemoeid :)
Ik vind het ook echt een goed betoog van deze persoon ^O^ Kan nooit kwaad als de fans zich even goed laten horen
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_203313138
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 10:08 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]

Ik kwam deze net tegen van een Ierse fan op Twitter
Uitstekende brief, met meerdere goede punten. Ik denk dat hij iets te veel als fan redeneert, want de rest van de wereld wacht niet noodzakelijkerwijs op iets in het Iers en de Tsjechische voorronde met stemmende buitenlandse ESF-fans levert geen scorend liedje op (dat komt uiteraard ook door het deelnemersveld). Maar een oproep om iets te sturen dat past bij de Ierse traditie is de spijker op de kop.

Ik vrees alleen voor de schrijver dat niemand bij de omroep hier ook maar iets mee gaat doen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203313552
De enige hoop voor Ierland die ik (waarschijnlijk tegen beter weten in) heb, is dat het UK dit jaar verbazingwekkend goed gaat scoren. Dat de Ierse HoD daar eens mee gaat praten en er dan voor 2023 verbetering in zit.

Maar dat is natuurlijk tevergeefs hopen _O-

Gooi die HoD er maar uit :')

Het erge is nog dat ik het oprecht een contrast vind met Ierland op het JESC. Dat wordt door een andere zender daar gedaan (TG4, een Ierstalige zender). Die lijken wel een voorliefde voor het format te hebben en komen met een speciale voorronde en nummers die minder als een 2005-demo klinken dan deze nummers. Geef het dan gewoon aan hen.
pi_203313659
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 11:32 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Uitstekende brief, met meerdere goede punten. Ik denk dat hij iets te veel als fan redeneert, want de rest van de wereld wacht niet noodzakelijkerwijs op iets in het Iers en de Tsjechische voorronde met stemmende buitenlandse ESF-fans levert geen scorend liedje op (dat komt uiteraard ook door het deelnemersveld). Maar een oproep om iets te sturen dat past bij de Ierse traditie is de spijker op de kop.

Ik vrees alleen voor de schrijver dat niemand bij de omroep hier ook maar iets mee gaat doen.
Iets in de Ierse taal is natuurlijk ook meer een voorbeeld (tenminste, zo las ik het erin) van iets authentieks. Een nummer in het Engels dat wat meer de Ierse cultuur uitdraagt, eventueel in combinatie met modernere muziek (zoals Oekraïne dit jaar) voldoet daar ook aan.

Ik vermoed dat ze bij Ierland ook een beetje dezelfde mindset hebben als Nederland in de rampjaren, dat een inzending vooral een "ESF liedje" moet zijn, en alles wat een beetje anders is wordt doodgejureerd met argumenten als 'dit snappen ze in Moldavië niet' of 'dit is niet voor iedereen', waardoor je eenheidsworst overhoudt. Meer beredeneerd vanuit het niet op je bek willen gaan of je voor een inzending moeten schamen, terwijl iets meer lef nodig is om überhaupt boven het maaiveld uit te steken.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_203313722
Ik las ook ergens dat de artiesten die ze dit jaar gekozen hebben ook allemaal een connectie ofzo hebben met de zender. De artiest zelf of de schrijvers, etc. Dus dat ze hier bijvoorbeeld alleen de typische AvroTros artiesten een kans zouden geven.

Dan heb je daarbuiten blijkbaar ook zowat geen kans.

[ Bericht 0% gewijzigd door Em31 op 22-01-2022 12:38:05 ]
pi_203313762
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:18 schreef Aoibhin het volgende:

[..]
Iets in de Ierse taal is natuurlijk ook meer een voorbeeld (tenminste, zo las ik het erin) van iets authentieks. Een nummer in het Engels dat wat meer de Ierse cultuur uitdraagt, eventueel in combinatie met modernere muziek (zoals Oekraïne dit jaar) voldoet daar ook aan.

Ik vermoed dat ze bij Ierland ook een beetje dezelfde mindset hebben als Nederland in de rampjaren, dat een inzending vooral een "ESF liedje" moet zijn, en alles wat een beetje anders is wordt doodgejureerd met argumenten als 'dit snappen ze in Moldavië niet' of 'dit is niet voor iedereen', waardoor je eenheidsworst overhoudt. Meer beredeneerd vanuit het niet op je bek willen gaan of je voor een inzending moeten schamen, terwijl iets meer lef nodig is om überhaupt boven het maaiveld uit te steken.
Ik vind het vooral verwonderlijk dat een HoD dit niet snapt. Zo iemand komt toch al jaren op Eurovisie, dan zie je toch de trend dat je niet met van die afgezaagde zielloze nummers meer aan kunt komen zetten? Ik wil mezelf geen Eurovisie-expert noemen, maar laat mij twee dagen door Dublin lopen en ik heb bij een open mic in een of andere pub al een betere Eurovisiekandidaat gevonden dan waar die HoD mee aan komt zetten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')