Oh andersom, Nicky Byrne heeft aan dit liedje meegeschreven.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:46 schreef molloot200 het volgende:
Deze man heeft meegeschreven aan het Nicky Byrne liedje in 2016 overigens. Kan je ook wel een beetje merken
Oh ja dat was ook zo niksigquote:Op donderdag 20 januari 2022 11:46 schreef molloot200 het volgende:
Deze man heeft meegeschreven aan het Nicky Byrne liedje in 2016 overigens. Kan je ook wel een beetje merken
Het kan prima weer gaan leven. Een eerste stap is sowieso het team hierachter veranderen want dit werkt voor geen ene centimeter. Of laat het Ierse team met wat Ierse fans praten etc. Die kunnen ook echt wel vertellen waar het minstens mis gaat.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Het leeft ook totaal niet, in een land als Finland hebben bijna alle nummers binnen 24 uur 100k views, hier zie je alleen een paar eurovisiefans erop reageren...
Ik geloof er ook niet veel van eigenlijk. Geen rappert, geen modern rockbandje, geen hiphop achtige track tussen al die nummers? Dit lijkt allemaal zo cliche oud songfestival.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:03 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Het kan prima weer gaan leven. Een eerste stap is sowieso het team hierachter veranderen want dit werkt voor geen ene centimeter. Of laat het Ierse team met wat Ierse fans praten etc. Die kunnen ook echt wel vertellen waar het minstens mis gaat.
Kom op, je gaat me niet vertellen dat in die honderden aanmeldingen die hiervoor kwamen geen één bekwaam leuk liedje van bv. een opkomende indieband zat. Maar nee, dat is natuurlijk weer niet "Eurovisie" genoeg, en dat is te riskant etc.![]()
![]()
Kan zo pissed worden op dit soort landen als UK en Ierland. Doen verdomme nog minder moeite dan een Montenegro of San Marino.
Maar heeft dat dan ook niet te maken met de reputatie van het festival in Ierland?quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik geloof er ook niet veel van eigenlijk. Geen rappert, geen modern rockbandje, geen hiphop achtige track tussen al die nummers? Dit lijkt allemaal zo cliche oud songfestival.
De titel slaat niet op de semi in elk geval.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:37 schreef Momo het volgende:
Dit is het laatste nummer, deze valt ook wel mee
Ik heb me er even mee bemoeidquote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:08 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
Ik kwam deze net tegen van een Ierse fan op Twitter
Oeh straks maar eens even lezen!quote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:08 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
Ik vind het ook echt een goed betoog van deze persoonquote:
Uitstekende brief, met meerdere goede punten. Ik denk dat hij iets te veel als fan redeneert, want de rest van de wereld wacht niet noodzakelijkerwijs op iets in het Iers en de Tsjechische voorronde met stemmende buitenlandse ESF-fans levert geen scorend liedje op (dat komt uiteraard ook door het deelnemersveld). Maar een oproep om iets te sturen dat past bij de Ierse traditie is de spijker op de kop.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:08 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
Iets in de Ierse taal is natuurlijk ook meer een voorbeeld (tenminste, zo las ik het erin) van iets authentieks. Een nummer in het Engels dat wat meer de Ierse cultuur uitdraagt, eventueel in combinatie met modernere muziek (zoals Oekraïne dit jaar) voldoet daar ook aan.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 11:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Uitstekende brief, met meerdere goede punten. Ik denk dat hij iets te veel als fan redeneert, want de rest van de wereld wacht niet noodzakelijkerwijs op iets in het Iers en de Tsjechische voorronde met stemmende buitenlandse ESF-fans levert geen scorend liedje op (dat komt uiteraard ook door het deelnemersveld). Maar een oproep om iets te sturen dat past bij de Ierse traditie is de spijker op de kop.
Ik vrees alleen voor de schrijver dat niemand bij de omroep hier ook maar iets mee gaat doen.
Ik vind het vooral verwonderlijk dat een HoD dit niet snapt. Zo iemand komt toch al jaren op Eurovisie, dan zie je toch de trend dat je niet met van die afgezaagde zielloze nummers meer aan kunt komen zetten? Ik wil mezelf geen Eurovisie-expert noemen, maar laat mij twee dagen door Dublin lopen en ik heb bij een open mic in een of andere pub al een betere Eurovisiekandidaat gevonden dan waar die HoD mee aan komt zetten.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 12:18 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Iets in de Ierse taal is natuurlijk ook meer een voorbeeld (tenminste, zo las ik het erin) van iets authentieks. Een nummer in het Engels dat wat meer de Ierse cultuur uitdraagt, eventueel in combinatie met modernere muziek (zoals Oekraïne dit jaar) voldoet daar ook aan.
Ik vermoed dat ze bij Ierland ook een beetje dezelfde mindset hebben als Nederland in de rampjaren, dat een inzending vooral een "ESF liedje" moet zijn, en alles wat een beetje anders is wordt doodgejureerd met argumenten als 'dit snappen ze in Moldavië niet' of 'dit is niet voor iedereen', waardoor je eenheidsworst overhoudt. Meer beredeneerd vanuit het niet op je bek willen gaan of je voor een inzending moeten schamen, terwijl iets meer lef nodig is om überhaupt boven het maaiveld uit te steken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |