Het is inderdaad heel erg van Move afgeleidquote:Op dinsdag 18 januari 2022 11:21 schreef Fred_B het volgende:
Een B-kantje van The Mama’s, dat diversificeert het deelnemersveld in elk geval wel.
Het is echt vreselijk, zelfs Nederland zou moeite moeten doen om met zoiets te komen.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 12:49 schreef Momo het volgende:
Ja maar jongens, al deze drie nummers zijn toch ranzig slecht? Dit zou niet eens in aanmerking komen om bijvoorbeeld op een Melodifestivalen of MPG te staan?
Ik moest eraan denken dat die HoD van Ierland een aantal maanden geleden zei dat het niveau van de inzendingen zo hoog was en dat hij dacht dat het lastig zou worden een uiteindelijke selectie te moeten maken en daarmee "darlings te moeten killen" zeg maar.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 12:49 schreef Momo het volgende:
Ja maar jongens, al deze drie nummers zijn toch ranzig slecht? Dit zou niet eens in aanmerking komen om bijvoorbeeld op een Melodifestivalen of MPG te staan?
Ierland is zo'n sterk muziekland qua bandjes, singer-songwriters etc, het is inderdaad knap om telkens bij generieke popliedjes uit te komen (2015 en 2018 uitgezonderd)quote:Op dinsdag 18 januari 2022 13:14 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik moest eraan denken dat die HoD van Ierland een aantal maanden geleden zei dat het niveau van de inzendingen zo hoog was en dat hij dacht dat het lastig zou worden een uiteindelijke selectie te moeten maken en daarmee "darlings te moeten killen" zeg maar.
Lol Ik had echt een beetje hoop bij Ierland op een tof indiebandje à la Lake Malawi. Dat had echt leuk kunnen zijn en ook wel bij Ierland gepast. Maar dat zal al wel weer te "gevaarlijk" en out-of-the-box zijn.
Zowaar een leuk liedje in deze voorrondequote:Op dinsdag 18 januari 2022 14:06 schreef Funhouse het volgende:
Het nummer van Brooke Scullion dat morgen uit zou moeten komen is ondertussen gelekt
https://eurovisionfun.com(...)-at-eurovision-2022/
Dit heeft nog wel iets, een beetje attitude en een niet compleet debiele tekst. Alsnog is het niet een garantie voor de finale.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 14:06 schreef Funhouse het volgende:
Het nummer van Brooke Scullion dat morgen uit zou moeten komen is ondertussen gelekt
Oh dit is wel echt een leuk liedje, in ieder geval geen standaard uptempo-dertien in een dozijn. Misschien zijn we ook wel onrealistisch met betrekking tot Ierland.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 14:06 schreef Funhouse het volgende:
Van dit lijstje missen we alleen nog Miles Graham dus die zal morgen wel komen.quote:Op maandag 17 januari 2022 00:03 schreef Momo het volgende:
Brendan Murray
Miles Graham
Janet Grogan
Patrick O'Sullivan
Brooke Scullion
Zouden de artiesten zijn dus
Scoort dit soort muziek nog zo goed in Ierland ofzo echt weer niets aanquote:Op donderdag 20 januari 2022 11:18 schreef molloot200 het volgende:
De vijfde optie:
Morgen komt de laatste optie
Ja, als je dit stuurt, gaat heel Europa zo collectief naar de WC dat Ierland en UK weer even aan het vasteland zitten. Hoe kan dit nou door de voorselectie komenquote:Op donderdag 20 januari 2022 11:18 schreef molloot200 het volgende:
De vijfde optie:
Ja maar dit is helemaal songfestival hoor!quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:29 schreef Em31 het volgende:
[..]
Scoort dit soort muziek nog zo goed in Ierland ofzo echt weer niets aan
Valt voor mij in de categorie 'wel aardig', de coupletten vind ik beter dan de refreinen. Als het iets meer folky was geweest dan had ik het oprecht leuk kunnen vinden. Nu toch wat te generiekquote:Op donderdag 20 januari 2022 11:18 schreef molloot200 het volgende:
De vijfde optie:
Het leeft ook totaal niet, in een land als Finland hebben bijna alle nummers binnen 24 uur 100k views, hier zie je alleen een paar eurovisiefans erop reageren...quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:45 schreef molloot200 het volgende:
Je zou toch hopen dat ze de klapperrrrrr van de week hebben bewaard voor de laatste dag. Maar ik vrees met grote vreze.
Oh andersom, Nicky Byrne heeft aan dit liedje meegeschreven.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:46 schreef molloot200 het volgende:
Deze man heeft meegeschreven aan het Nicky Byrne liedje in 2016 overigens. Kan je ook wel een beetje merken
Oh ja dat was ook zo niksigquote:Op donderdag 20 januari 2022 11:46 schreef molloot200 het volgende:
Deze man heeft meegeschreven aan het Nicky Byrne liedje in 2016 overigens. Kan je ook wel een beetje merken
Het kan prima weer gaan leven. Een eerste stap is sowieso het team hierachter veranderen want dit werkt voor geen ene centimeter. Of laat het Ierse team met wat Ierse fans praten etc. Die kunnen ook echt wel vertellen waar het minstens mis gaat.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Het leeft ook totaal niet, in een land als Finland hebben bijna alle nummers binnen 24 uur 100k views, hier zie je alleen een paar eurovisiefans erop reageren...
Ik geloof er ook niet veel van eigenlijk. Geen rappert, geen modern rockbandje, geen hiphop achtige track tussen al die nummers? Dit lijkt allemaal zo cliche oud songfestival.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:03 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Het kan prima weer gaan leven. Een eerste stap is sowieso het team hierachter veranderen want dit werkt voor geen ene centimeter. Of laat het Ierse team met wat Ierse fans praten etc. Die kunnen ook echt wel vertellen waar het minstens mis gaat.
Kom op, je gaat me niet vertellen dat in die honderden aanmeldingen die hiervoor kwamen geen één bekwaam leuk liedje van bv. een opkomende indieband zat. Maar nee, dat is natuurlijk weer niet "Eurovisie" genoeg, en dat is te riskant etc.
Kan zo pissed worden op dit soort landen als UK en Ierland. Doen verdomme nog minder moeite dan een Montenegro of San Marino.
Maar heeft dat dan ook niet te maken met de reputatie van het festival in Ierland?quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik geloof er ook niet veel van eigenlijk. Geen rappert, geen modern rockbandje, geen hiphop achtige track tussen al die nummers? Dit lijkt allemaal zo cliche oud songfestival.
De titel slaat niet op de semi in elk geval.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:37 schreef Momo het volgende:
Dit is het laatste nummer, deze valt ook wel mee
Ik heb me er even mee bemoeidquote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:08 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
Ik kwam deze net tegen van een Ierse fan op Twitter
Oeh straks maar eens even lezen!quote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:08 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
Ik vind het ook echt een goed betoog van deze persoon Kan nooit kwaad als de fans zich even goed laten horenquote:
Uitstekende brief, met meerdere goede punten. Ik denk dat hij iets te veel als fan redeneert, want de rest van de wereld wacht niet noodzakelijkerwijs op iets in het Iers en de Tsjechische voorronde met stemmende buitenlandse ESF-fans levert geen scorend liedje op (dat komt uiteraard ook door het deelnemersveld). Maar een oproep om iets te sturen dat past bij de Ierse traditie is de spijker op de kop.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:08 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
Iets in de Ierse taal is natuurlijk ook meer een voorbeeld (tenminste, zo las ik het erin) van iets authentieks. Een nummer in het Engels dat wat meer de Ierse cultuur uitdraagt, eventueel in combinatie met modernere muziek (zoals Oekraïne dit jaar) voldoet daar ook aan.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 11:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Uitstekende brief, met meerdere goede punten. Ik denk dat hij iets te veel als fan redeneert, want de rest van de wereld wacht niet noodzakelijkerwijs op iets in het Iers en de Tsjechische voorronde met stemmende buitenlandse ESF-fans levert geen scorend liedje op (dat komt uiteraard ook door het deelnemersveld). Maar een oproep om iets te sturen dat past bij de Ierse traditie is de spijker op de kop.
Ik vrees alleen voor de schrijver dat niemand bij de omroep hier ook maar iets mee gaat doen.
Ik vind het vooral verwonderlijk dat een HoD dit niet snapt. Zo iemand komt toch al jaren op Eurovisie, dan zie je toch de trend dat je niet met van die afgezaagde zielloze nummers meer aan kunt komen zetten? Ik wil mezelf geen Eurovisie-expert noemen, maar laat mij twee dagen door Dublin lopen en ik heb bij een open mic in een of andere pub al een betere Eurovisiekandidaat gevonden dan waar die HoD mee aan komt zetten.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 12:18 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Iets in de Ierse taal is natuurlijk ook meer een voorbeeld (tenminste, zo las ik het erin) van iets authentieks. Een nummer in het Engels dat wat meer de Ierse cultuur uitdraagt, eventueel in combinatie met modernere muziek (zoals Oekraïne dit jaar) voldoet daar ook aan.
Ik vermoed dat ze bij Ierland ook een beetje dezelfde mindset hebben als Nederland in de rampjaren, dat een inzending vooral een "ESF liedje" moet zijn, en alles wat een beetje anders is wordt doodgejureerd met argumenten als 'dit snappen ze in Moldavië niet' of 'dit is niet voor iedereen', waardoor je eenheidsworst overhoudt. Meer beredeneerd vanuit het niet op je bek willen gaan of je voor een inzending moeten schamen, terwijl iets meer lef nodig is om überhaupt boven het maaiveld uit te steken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |