Dirk zit inmiddels ook in Assen en Emmen en al langere tijd in Drachtenquote:Op zondag 3 december 2023 09:12 schreef marcel.de het volgende:
van andere smaak tandpasta weet ik niet, zijn meestal grote ketens met internationale tubes toch? Baal nog steeds dat Parodontax overgenomen werd door PG en de zoute smaak weg is
Goedkoper is: Biologische groente, losse onverpakte groente, een aantal drogisterij artikelen, frisdrank, bier en toch ook wel weer vlees (was eerder opeens duurder in DLD dan NL maar de prijzen in NL zijn nu ook gestegen). En brandstof natuurlijk
En Dirk kan ik niet inschatten, die zit niet in t noorden
Met de Marktguru app kan je folders laden EN op producten/merknamen enzo zoeken. Kan wel handig zijn
Zag trouwens de eerste vaandels voor vuurwerk al weer, al heb ik daar niets mee
ik woon Ostfriesland dus veel te ver voor mijquote:Op zondag 3 december 2023 12:21 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Dirk zit inmiddels ook in Assen en Emmen en al langere tijd in Drachten
KLB / Nederlandse aanbiedingenquote:Op vrijdag 1 december 2023 23:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat ligt ook een beetje aan de prijscultuur van de Nederlandse drogisterij, die zich vooral op de aanbiedingen focust (2 voor de prijs van 1, dan moet de prijs normaal gesproken wel duur zijn, anders kan dat niet uit).
Dat lijkt mij een incorrecte observatie, zelfs wanneer het in Nederland in de aanbieding is zijn producten vaak goedkoper bij DM. Zie bijvoorbeeld dit voorbeeld van Nivea deodorant:quote:Op vrijdag 1 december 2023 23:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat ligt ook een beetje aan de prijscultuur van de Nederlandse drogisterij, die zich vooral op de aanbiedingen focust (2 voor de prijs van 1, dan moet de prijs normaal gesproken wel duur zijn, anders kan dat niet uit).
Inkoopmuur zal hier misschien ook wel een rol spelen allicht? Feit blijft dat je bij de aanbieding de normale prijs betaalt, zie ook de aflevering van keuringsdienst van waarde erover:quote:Op maandag 4 december 2023 10:20 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een incorrecte observatie, zelfs wanneer het in Nederland in de aanbieding is zijn producten vaak goedkoper bij DM. Zie bijvoorbeeld dit voorbeeld van Nivea deodorant:
https://www.ah.nl/product(...)ti-transpirant-spray
https://www.dm.de/nivea-m(...)-p4006000049069.html
¤2,35 per bus bij DM, ¤4,99 bij AH. Zelfs bij twee halen één betalen is DM goedkoper...
Ik snap ook niet per se waarom alle Nederlanders zo gefocust zijn op de a-merken die ze bij de DM goedkoper kunnen krijgen, los van dat aspect zijn b.v. huismerk producten ook flink goedkoper. Zie b.v. de goedkoopste douchegel bij de DM (55 cent) vs. die van de Kruidvat (99 cent)quote:Op vrijdag 1 december 2023 23:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Tja je kiest toch zelf wat je meeneemt, als een aanbieding te duur is laat ik het gewoon liggen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 01:45 schreef BasEnAad het volgende:
Het is zo'n fucking scam, nu komt de Plus weer met 100 aanbiedingen voor 1 euro, leuk die aanbiedingen, maar de helft daarvan is geen 1 euro waard. En de rest van de prijzen in de supermarkt blijven structureel zeker 20% te duur.
Het is net als met de benzineprijzen; inkoop en energie worden goedkoper, maar de super in Nederland verlaagt de prijzen maar mondjesmaat en maakt goeie sier met zulke aanbiedingen. Toen grondstoffen schaars waren en gas duurder werd, schoten de prijzen omhoog, nu dat normaliseert betalen we net zo veel, we krijgen enkel een doekje voor het bloeden met een paar aanbiedingen. Krijgen we hier dan nu hetzelfde mechanisme als met de drogisterijen?
Dat het bij de DM altijd goedkoop is en bij Kruidvat alleen bij de 1+1 gratis aanbieding?
Je vergeet natuurlijk wel dat 99,9% van de nederlanders nog nooit een DM vanbinnen gezien heeftquote:Op maandag 4 december 2023 10:48 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik snap ook niet per se waarom alle Nederlanders zo gefocust zijn op de a-merken die ze bij de DM goedkoper kunnen krijgen, los van dat aspect zijn b.v. huismerk producten ook flink goedkoper. Zie b.v. de goedkoopste douchegel bij de DM (55 cent) vs. die van de Kruidvat (99 cent)
https://www.dm.de/search?(...)oduct&sort=price_asc
https://www.kruidvat.nl/s(...)ze=20&sort=price-asc
Ja tuurlijk, maar ik post dit niet voor niks in het topic voor Duitse supermarkten. Een goedkopere optie is er in Nederland vaak niet.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 02:09 schreef 111210 het volgende:
[..]
Tja je kiest toch zelf wat je meeneemt, als een aanbieding te duur is laat ik het gewoon liggen.
Een van de twee zit volgens mij in de oude Marktkauf. Geen idee of die is aangepast maar ik vond dat een donker hol en klein voor een Marktkauf. Wel ruim voldoende parkeergelegenheid en andere winkels in het pand.quote:Op maandag 22 januari 2024 20:43 schreef marcel.de het volgende:
Twee Kaufland filialen in Nordhorn? Welke adviseren jullie?
Dus?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 02:10 schreef 111210 het volgende:
[..]
Je vergeet natuurlijk wel dat 99,9% van de nederlanders nog nooit een DM vanbinnen gezien heeft
okay thanksquote:Op dinsdag 23 januari 2024 05:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een van de twee zit volgens mij in de oude Marktkauf. Geen idee of die is aangepast maar ik vond dat een donker hol en klein voor een Marktkauf. Wel ruim voldoende parkeergelegenheid en andere winkels in het pand.
Dan kan je toch niet vergelijken, als gewone nederlander die nooit over de grens komt om boodschappen te doen?quote:
In de grensstreek zijn er maar weinig mensen die niet in D wel eens boodschappen gaan doen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 08:33 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dan kan je toch niet vergelijken, als gewone nederlander die nooit over de grens komt om boodschappen te doen?
Ik kom ook maar een enkele keer per jaar in duitsland, dus de rest van het jaar zal ik het ook moeten doen met de hogere prijzen van de nederlandse aanbiedingen.
Andersom ook.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 09:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
In de grensstreek zijn er maar weinig mensen die niet in D wel eens boodschappen gaan doen.
Klopt, in Winterswijk zit bv een terreintje buiten de stad met een aantal winkels puur gericht op Duitse kopers.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 09:39 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Andersom ook.
De koffie is extra belast in DL. Veel Duitsers halen dat in NL.
Ja snap ik, maar voor het gros van de nederlanders is dat de moeite nietquote:Op dinsdag 23 januari 2024 09:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
In de grensstreek zijn er maar weinig mensen die niet in D wel eens boodschappen gaan doen.
Er is meer dan de Randstad.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 09:45 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar voor het gros van de nederlanders is dat de moeite niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |