En Shag ¤8duits ¤24nlquote:Op zondag 29 oktober 2023 17:36 schreef Jahr00n het volgende:
gewoon met de aanhanger naar duitsland en bier en chips inladen
Ik woon in Duitsland dus heb er niet dagelijks mee te maken. Maar als ik dan in Nederland ben, zoals deze week, en de supermarkt en andere winkels in ga, valt me dat gewoon op.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:36 schreef Jahr00n het volgende:
gewoon met de aanhanger naar duitsland en bier en chips inladen
Zeg je dit zomaar of weet je dit?quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:41 schreef Nober het volgende:
Alleen in de aanbieding betaal je de normale prijs.
Keuringsdienst van Waarde heeft daar een aflevering over gemaakt.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:46 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Zeg je dit zomaar of weet je dit?
Hoewel ik dit topic in KLB heb geplaatst, ben ik serieus ook wel benieuwd naar waarom dit hier zo is, en bijv. in Duitsland niet.
Tof, dankjewel!quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Keuringsdienst van Waarde heeft daar een aflevering over gemaakt.
[ twitter ]
https://kro-ncrv.nl/persberichten/keuringsdienst-van-waarde-11
https://www.npostart.nl/k(...)5-04-2021/KN_1725007
Je hebt er niet dagelijks mee te maken, je woont in Duitsland, en toch loop je te klagen over aanbiedingen alhierquote:Op zondag 29 oktober 2023 17:40 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ik woon in Duitsland dus heb er niet dagelijks mee te maken. Maar als ik dan in Nederland ben, zoals deze week, en de supermarkt en andere winkels in ga, valt me dat gewoon op.
Je hebt een punt jaquote:Op zondag 29 oktober 2023 18:02 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Je hebt er niet dagelijks mee te maken, je woont in Duitsland, en toch loop je te klagen over aanbiedingen alhier
Onterechte klacht.
......acceptabelquote:Op zondag 29 oktober 2023 18:05 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Je hebt een punt ja
Maar toch blijf ik Nederlander, dus moet gewoon ff wat te zeiken hebben.
Dit is Nederland. Land van zakkenvullers. Handelaren, kruideniersmentaliteit dus.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:33 schreef Hojdhopper het volgende:
3 halen, 2 betalen!
1 + 1 gratis!
2 + 2 gratis!
2e gratis!
3e halve prijs!
Wat de fak man! Waarom zijn Nederlandse aanbiedingen altijd in de bovenstaande vorm?
Waarom niet, zoals in tig andere (Europese) landen: gewoon 10, 20, 30 of 50% korting op een artikel?
Wat heb ik verdomme aan 4 bussen deo (2+2) of 3 hele broden (2+1 gratis), of twee flessen shampoo (1+1) gratis?
Dan heb ik een jaar lang dezelfde geur onder mijn oksel, of mijn vriezer vol met brood terwijl ik misschien eens ander brood wil. Of als ik die shampoo niet fijn vind, dan zit ik opgescheept met 2 flacons.
Dikke klacht: Nederlandse aanbiedingen
Bonusklacht: onnodig extra consumptie
Oplossing: gewoon korting op één product geven.
Bednakt voor het lezen en fijne avond!
Ja, leuk idee het ouderwetse smokkelen dus. Jammer dat dit vandaag de dag niet meer mogelijk is.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:01 schreef BaksteenMongool het volgende:
Eigenlijk zou het wel lonen om gewoon zwart een bedrijfje op te zetten waarbij je dit soort producten naar Nederland haalt, een foldertje maakt en dit dan aan vrienden, familieleden en connecties daarvan verkoopt.
Mensen gunnen je ook niks meer tegenwoordig hequote:Op zondag 29 oktober 2023 20:34 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, leuk idee het ouderwetse smokkelen dus. Jammer dat dit vandaag de dag niet meer mogelijk is.
Slechts een persoon van de familie, vrienden of connecties kan door afgunst of ontevreden de boel verlinken waardoor je met bloed, zweet en tranen opgebouwde 'winkeltje' deskundig wordt gesloopt door ambtenaren en ander bureaucratisch tuig.
Of je krijgt te maken met keiharde criminelen die jou 'bescherming' geven tegen een 'schappelijk prijsje'.
Ja nou, ik zat ook maar wat hardop te denken hoor.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:39 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Mensen gunnen je ook niks meer tegenwoordig he
Die van die 'bescherming' lijkt mij wat overdreven aangezien zo'n handeltje je hoogstens enkele honderden euros winst op gaat leveren als je het als side hustle houdt.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja nou, ik zat ook maar wat hardop te denken hoor.
Gisteren nog twee gekocht. Wel voor de normale prijs.quote:Op zondag 29 oktober 2023 18:48 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Jumbo:
1+1 courgette gratis
Welke halve eet er überhaupt courgette
Hm, ja klopt idd soms. Zag alleen toevallig deze week in de folder (ja, die papieren dingen) echt een aanbieding van 2+2 van hetzelfde product.quote:Op zondag 29 oktober 2023 21:26 schreef Evangelion het volgende:
Op zich wel terechte klacht, maar je kan die drogisterij-zooi toch meestal wel combineren qua smaken/geuren en zo, en 100 jaar bewaren.
Ja, dat ook wel een beetje inderdaad. Maar zoals al werd gezegd: dat is blijkbaar de Nederlandse "ondernemersmentaliteit".quote:Op maandag 30 oktober 2023 07:37 schreef Näsenbar het volgende:
Dat komt doordat niet alleen de Nederlandse consumenten vrekken zijn maar ook de ondernemers. Als je kijkt naar andere landen is me daar over het algemeen veel gastvrijer en vriendelijker en gunnen de consument ook meer. In Nederland is het alleen maar graaien, graaien en nog eens graaien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |