abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211125905
3 halen, 2 betalen!
1 + 1 gratis!
2 + 2 gratis!
2e gratis!
3e halve prijs!

Wat de fak man! Waarom zijn Nederlandse aanbiedingen altijd in de bovenstaande vorm?

Waarom niet, zoals in tig andere (Europese) landen: gewoon 10, 20, 30 of 50% korting op een artikel? :')

Wat heb ik verdomme aan 4 bussen deo (2+2) of 3 hele broden (2+1 gratis), of twee flessen shampoo (1+1) gratis?

Dan heb ik een jaar lang dezelfde geur onder mijn oksel, of mijn vriezer vol met brood terwijl ik misschien eens ander brood wil. Of als ik die shampoo niet fijn vind, dan zit ik opgescheept met 2 flacons.

Dikke klacht: Nederlandse aanbiedingen
Bonusklacht: onnodig extra consumptie

Oplossing: gewoon korting op één product geven.

Bednakt voor het lezen en fijne avond!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_211125928
Een beetje korting had de OP niet misstaan. Zo'n 75% bijvoorbeeld.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_211125939
gewoon met de aanhanger naar duitsland en bier en chips inladen
pi_211125971
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 17:36 schreef Jahr00n het volgende:
En Shag ¤8duits ¤24nl
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_211125986
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 17:36 schreef Jahr00n het volgende:
Ik woon in Duitsland dus heb er niet dagelijks mee te maken. Maar als ik dan in Nederland ben, zoals deze week, en de supermarkt en andere winkels in ga, valt me dat gewoon op.
pi_211125997
Alleen in de aanbieding betaal je de normale prijs.
pi_211126066
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 17:41 schreef Nober het volgende:
Alleen in de aanbieding betaal je de normale prijs.
Zeg je dit zomaar of weet je dit?

Hoewel ik dit topic in KLB heb geplaatst, ben ik serieus ook wel benieuwd naar waarom dit hier zo is, en bijv. in Duitsland niet.
pi_211126164
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 17:46 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Zeg je dit zomaar of weet je dit?

Hoewel ik dit topic in KLB heb geplaatst, ben ik serieus ook wel benieuwd naar waarom dit hier zo is, en bijv. in Duitsland niet.
Keuringsdienst van Waarde heeft daar een aflevering over gemaakt.

twitter

https://kro-ncrv.nl/persberichten/keuringsdienst-van-waarde-11
https://www.npostart.nl/k(...)5-04-2021/KN_1725007
pi_211126236
Slechts 2 garnalen voor 3,95!
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_211126247
quote:
Tof, dankjewel!
  Redactie Frontpage zondag 29 oktober 2023 @ 18:02:39 #11
38148 crew  Innisdemon
pi_211126262
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 17:40 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Ik woon in Duitsland dus heb er niet dagelijks mee te maken. Maar als ik dan in Nederland ben, zoals deze week, en de supermarkt en andere winkels in ga, valt me dat gewoon op.
Je hebt er niet dagelijks mee te maken, je woont in Duitsland, en toch loop je te klagen over aanbiedingen alhier

Onterechte klacht.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_211126293
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 18:02 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Je hebt er niet dagelijks mee te maken, je woont in Duitsland, en toch loop je te klagen over aanbiedingen alhier

Onterechte klacht.
Je hebt een punt ja :')

Maar toch blijf ik Nederlander, dus moet gewoon ff wat te zeiken hebben.
pi_211126577
quote:
10s.gif Op zondag 29 oktober 2023 17:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
Slechts 2 garnalen voor 3,95!
Kilo paling is duurder
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_211126824
Jumbo:

1+1 courgette gratis

Welke halve eet er überhaupt courgette :')
  Redactie Frontpage zondag 29 oktober 2023 @ 19:23:14 #15
38148 crew  Innisdemon
pi_211127256
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 18:05 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Je hebt een punt ja :')

Maar toch blijf ik Nederlander, dus moet gewoon ff wat te zeiken hebben.
......acceptabel :P
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_211127603
quote:
13s.gif Op zondag 29 oktober 2023 17:33 schreef Hojdhopper het volgende:
3 halen, 2 betalen!
1 + 1 gratis!
2 + 2 gratis!
2e gratis!
3e halve prijs!

Wat de fak man! Waarom zijn Nederlandse aanbiedingen altijd in de bovenstaande vorm?

Waarom niet, zoals in tig andere (Europese) landen: gewoon 10, 20, 30 of 50% korting op een artikel? :')

Wat heb ik verdomme aan 4 bussen deo (2+2) of 3 hele broden (2+1 gratis), of twee flessen shampoo (1+1) gratis?

Dan heb ik een jaar lang dezelfde geur onder mijn oksel, of mijn vriezer vol met brood terwijl ik misschien eens ander brood wil. Of als ik die shampoo niet fijn vind, dan zit ik opgescheept met 2 flacons.

Dikke klacht: Nederlandse aanbiedingen
Bonusklacht: onnodig extra consumptie

Oplossing: gewoon korting op één product geven.

Bednakt voor het lezen en fijne avond!
Dit is Nederland. Land van zakkenvullers. Handelaren, kruideniersmentaliteit dus.
Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Geen cent teveel hoor!!!

Mooiste voorbeeld van deze schrapersmentaliteit was jaren geleden te zien bij Poets (voorloper van Banana Split), waar in een of andere snackbar een klant een slaatje bestelde. Klant krijgt een slaatje om U tegen te zeggen.
Groot, mooi en vooral veel.
De sukkel bestelt het zelfde en krijgt een vies armoedig slaatje, een slablaadje, geen tomaten, slechts wat zielige worteldraadjes.
Zegt die lul: waar zijn mijn tomaten en augurken en zilveruitjes? Ik lust geen tomaten maar ik wil wel een tomaat in mijn slaatje.

Nog een voorbeeld: Consumentenprogramma; na een flinke staking deelt de NS een gratis kopje koffie uit aan de treinpassagiers. Dus iedereen die een treinkaartje had, kreeg gratis een kop koffie.
Staat er een of andere lul ook aan zijn koffie te slobberen en hem wordt gevraagd of hij vaak met de trein reist.
Antwoord: Neuh, nooit want ik ga altijd met mijn auto naar mijn werk.
Waarom dan nu met de trein? Nou, het is gratis. De lul had niet eens in de gaten dat hij meer geld kwijt was door zijn treinkaartje. Maar ook de NS liet zien een zuinige schrieper te zijn. Gratis warm water met een dropkleur. Beter hadden ze voor die dag alle treinreizen gratis weggegeven. Let wel: toen was de NS nog een semioverheidbedrijf.

Dat is dus de mentaliteit van de doorsnee Nederlander. Mensen lokken met goedkope voordeeltjes.
  zondag 29 oktober 2023 @ 20:01:18 #17
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_211127811
Eigenlijk zou het wel lonen om gewoon zwart een bedrijfje op te zetten waarbij je dit soort producten naar Nederland haalt, een foldertje maakt en dit dan aan vrienden, familieleden en connecties daarvan verkoopt.
pi_211128248
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 20:01 schreef BaksteenMongool het volgende:
Eigenlijk zou het wel lonen om gewoon zwart een bedrijfje op te zetten waarbij je dit soort producten naar Nederland haalt, een foldertje maakt en dit dan aan vrienden, familieleden en connecties daarvan verkoopt.
Ja, leuk idee het ouderwetse smokkelen dus. Jammer dat dit vandaag de dag niet meer mogelijk is.
Slechts een persoon van de familie, vrienden of connecties kan door afgunst of ontevreden de boel verlinken waardoor je met bloed, zweet en tranen opgebouwde 'winkeltje' deskundig wordt gesloopt door ambtenaren en ander bureaucratisch tuig.
Of je krijgt te maken met keiharde criminelen die jou 'bescherming' geven tegen een 'schappelijk prijsje'.
  zondag 29 oktober 2023 @ 20:39:14 #19
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_211128336
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 20:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja, leuk idee het ouderwetse smokkelen dus. Jammer dat dit vandaag de dag niet meer mogelijk is.
Slechts een persoon van de familie, vrienden of connecties kan door afgunst of ontevreden de boel verlinken waardoor je met bloed, zweet en tranen opgebouwde 'winkeltje' deskundig wordt gesloopt door ambtenaren en ander bureaucratisch tuig.
Of je krijgt te maken met keiharde criminelen die jou 'bescherming' geven tegen een 'schappelijk prijsje'.
Mensen gunnen je ook niks meer tegenwoordig he :')
pi_211128469
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 20:39 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Mensen gunnen je ook niks meer tegenwoordig he :')
Ja nou, ik zat ook maar wat hardop te denken hoor. |:)
  zondag 29 oktober 2023 @ 21:10:44 #21
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_211129269
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 20:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja nou, ik zat ook maar wat hardop te denken hoor. |:)
Die van die 'bescherming' lijkt mij wat overdreven aangezien zo'n handeltje je hoogstens enkele honderden euros winst op gaat leveren als je het als side hustle houdt.

Dat verlinken klinkt een stuk aannemelijker.
pi_211129707
Op zich wel terechte klacht, maar je kan die drogisterij-zooi toch meestal wel combineren qua smaken/geuren en zo, en 100 jaar bewaren.
  maandag 30 oktober 2023 @ 07:37:04 #23
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_211133542
Dat komt doordat niet alleen de Nederlandse consumenten vrekken zijn maar ook de ondernemers. Als je kijkt naar andere landen is me daar over het algemeen veel gastvrijer en vriendelijker en gunnen de consument ook meer. In Nederland is het alleen maar graaien, graaien en nog eens graaien.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_211134761
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 18:48 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Jumbo:

1+1 courgette gratis

Welke halve eet er überhaupt courgette :')
Gisteren nog twee gekocht. Wel voor de normale prijs.
pi_211134791
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 21:26 schreef Evangelion het volgende:
Op zich wel terechte klacht, maar je kan die drogisterij-zooi toch meestal wel combineren qua smaken/geuren en zo, en 100 jaar bewaren.
Hm, ja klopt idd soms. Zag alleen toevallig deze week in de folder (ja, die papieren dingen) echt een aanbieding van 2+2 van hetzelfde product.

quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 07:37 schreef Näsenbar het volgende:
Dat komt doordat niet alleen de Nederlandse consumenten vrekken zijn maar ook de ondernemers. Als je kijkt naar andere landen is me daar over het algemeen veel gastvrijer en vriendelijker en gunnen de consument ook meer. In Nederland is het alleen maar graaien, graaien en nog eens graaien.
Ja, dat ook wel een beetje inderdaad. Maar zoals al werd gezegd: dat is blijkbaar de Nederlandse "ondernemersmentaliteit".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')