abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 16 januari 2022 @ 03:01:35 #1
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203215217
https://www.msn.com/nl-nl(...)elf-kwijt/ar-AASOxD4

quote:
Gebrek aan vooruitzicht. Niks kunnen plannen. Na de zoveelste gecancelde klus – omdat zij zich beschikbaar moet houden voor de musical Titanic – stuurde actrice Julia Berendse via Instagram een DM-boodschap aan minister-president Mark Rutte en plaatste dat bericht later ook als open brief op Facebook. Antwoord kreeg ze (nog) niet.
Zestien shows van Titanic speelde ze. Een voorstelling waarover producent Hans Cornelisse beweert: „Die boot gaat na deze lockdown echt wel weer varen.” Julia Berendse is in de voorstelling te zien samen met haar vriend David van den Tempel, met wie ze sinds 9 maanden een kind heeft.

Twee jaar lang hebben zij zich allebei keurig aan alle coronaregels gehouden, maar dat valt steeds zwaarder. „Ik heb gewerkt in de zorg met mensen met dementie en zo voor mijn gevoel toch nog mijn steentje bijgedragen. Maar nu, 2 jaar verder weet ik het even niet meer. U moet begrijpen, theater is niet alleen een middel waarmee ik mijn hypotheek betaal. Het is wie ik ben. Al 2 jaar lang raak ik steeds meer stukjes kwijt van mezelf, ” schrijft de actrice.

Liedjes zingen met demente bejaarden

Berendse trad in die tijd in dienst van het Sarphatihuis in Amsterdam en ging liedjes zingen en muziek maken met demente bejaarden. „Goed voor de geestelijke gezondheid”, vertelt ze. „Want mensen zijn muzikale wezens. Zelfs onze hartslag is een ritme.” Ook haar vriend ging in de zorg werken: in Utrecht, ook op de ic. De actrice schrijft in haar brief onder meer over een arts die liet weten hoe erg zij het theater mist in deze zware tijden. „Omdat het vaak het enige is wat haar rust kon geven.”

Inmiddels krijgt bij Julia Berendse zelf haar onrust de overhand. „Ik stond altijd vooraan in de strijd tegen corona, maar nu weet zelfs ik het even niet meer’, schrijft zij aan Rutte. ’Alstublieft, wilt u eens nadenken over iets van perspectief? (…) Zodat ik andere klussen aan kan nemen of juist kan afwijzen, omdat ik weet hoe mijn beschikbaarheid er ongeveer uit gaat zien de komende tijd. Omdat ik weet of er een kans gaat zijn dat ik weer een stukje van mezelf terug mag gaan vinden op toneel. Met u en de rest van Nederland in de zaal die zacht een zucht van verlichting slaken, oh ja zo was dat.. Leven!’
Je raakt stukjes van jezelf kwijt? Weet je eigenlijk zelf wel wat je bedoelt of vind je het gewoon wel interessant klinken Julia?
Niet zo dramatisch meid. Je kan gewoon via een uitzendbureau in een fabriek gaan staan. Zo'n job kan je van het éne op het andere moment opzeggen als de theaters weer opengaan.
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 04:34:58 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203215281
Kan me er wel wat bij voorstellen eigenlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203215288
Ik raak elke dag wel een stukje van mezelf kwijt, maar dan trek ik het door en denk er verder niet meer aan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 16 januari 2022 @ 04:58:31 #4
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203215289
Ik denk dat je in zo'n beroep juist wel iets kunt hebben aan zo'n crisissituatie. Het leert je dat het leven breekbaar is. Dat niet ieder sommetje wat je maakt altijd uitkomt. Dat het leven vol zit met teleurstellingen ipv altijd glamour & fame. Ik denk dat dit soort ervaringen je kunnen helpen in het beter neerzetten van karakters die je later nog moet uitbeelden en dat mensen zich dan beter in jouw rol kunnen herkennen. Mauw dus niet zo, anders had je maar een vak moeten leren.
pi_203215345
Waar ik wel klaar mee ben is steeds die vermelding dat men zich 'keurig netjes' aan de regels heeft gehouden. Men denkt dan daarom een soort recht te hebben op iets? Een beloning? Waarom? We zitten toch allemaal in dit schuitje.
  zondag 16 januari 2022 @ 06:55:09 #6
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203215358
Podiumkunsten :')
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 16 januari 2022 @ 07:19:30 #7
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203215412
Waarom mogen winkeliers wel hun ongenoegen uiten, terwijl iemand uit de cultuursector als zeurtje wordt weg gezet?
Resistance is futile.
pi_203215461
quote:
2s.gif Op zondag 16 januari 2022 07:19 schreef Seven. het volgende:
Waarom mogen winkeliers wel hun ongenoegen uiten, terwijl iemand uit de cultuursector als zeurtje wordt weg gezet?
Omdat zij sowieso alleen maar kan bestaan(qua uitvoering “vak”), ook voor de crisis, dankzij de gratie van subsidies.
  zondag 16 januari 2022 @ 08:05:01 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203215504
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 07:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Omdat zij sowieso alleen maar kan bestaan(qua uitvoering “vak”), ook voor de crisis, dankzij de gratie van subsidies.
Dit gaat sowieso niet op voor de hele sector. Die draait namelijk voor een heel groot deel op vrijwilligers (denk bijvoorbeeld aan koren, onbekende bandjes). Verder bedruipen de meeste festivals zichzelf met volgens mij ook forse winsten. Televisie en radiowereld bedruipt zichzelf middels reclame inkomsten. Bekendere artiesten verdienen geld als water en hebben als het goed is nog wat vet op de botten.

Bioscopen zijn hard getroffen (geen subsidies), musea hoor je niet piepen (geen idee hoe die zich redden, mogelijk hebben die ook gewoon relatief lage kosten). En dan nog de podiumkunsten, slechts 1 van de vele aspecten van de cultuursector. Hoge kosten inderdaad. Maar voegt voor velen wel waarde toe.
Resistance is futile.
  zondag 16 januari 2022 @ 08:06:41 #10
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203215509
Ik kan het me wel voorstellen eerlijk gezegd. De ziekenhuizen stromen leeg, theaters zijn sowieso niet de plekken waar de besmettingen worden opgelopen, zeker niet met verminderde capaciteit en toch is dat perspectief er niet. De overheid heeft ten "bate" van de door henzelf uitgeklede zorg echt de baby met het badwater weggegooid.
  zondag 16 januari 2022 @ 08:15:38 #11
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203215537
quote:
2s.gif Op zondag 16 januari 2022 07:19 schreef Seven. het volgende:
Waarom mogen winkeliers wel hun ongenoegen uiten, terwijl iemand uit de cultuursector als zeurtje wordt weg gezet?
Als iemand door de pandemie financieel het water aan de lippen staat lukt het me medeleven te voelen. Bij mensen die stukjes van zichzelf kwijtraken, zeggen psychische klachten te hebben omdat ze hun klasgenoten, leraar of feestjes missen lukt me dat met de beste wil van de wereld niet. Er kruipen me net even te veel mensen in de slachtofferrol. Het "We doen het voor elkaar" blijkt na bijna twee jaar bij veel mensen toch vooral "Jullie doen het toch voor mij?" te zijn.
Als ik beelden zie van de mensen die vandaag de horeca bezochten en dramatisch verkondigen "Oh we hebben het zo gemist, oh wat hebben we het gemist" bekruipt me toch vooral het gevoel van "Doe verdomme effe normaal. Je zit gewoon een broodje ergens op straat te eten. Doe niet net alsof je de Sahara doorgekropen bent en eindelijk een oase bereikt hebt" Er zijn mensen die nooit poen hebben om buiten de deur te eten dus bespaar me die klaagzangen
Deze actrice vindt haar situatie in vergelijking met anderen zo belangrijk dat ze verwacht dat Rutte zich er persoonlijk om gaat bekommeren. Met dat soort egocentrische mensen heb ik helemaal niks. Deze juffrouw van de Instagram generatie leert maar dat buiten haar volgers nobody gives a fuck. Ze heeft een kind van 9 maanden. Genoeg om blij mee te zijn en tijd aan te besteden maar nee, we moeten medelijden hebben omdat ze nog niet aan het werk kan

Edit: Uiteraard zou ik the-eye niet zijn als ik niet ook een compliment uit zou delen en wel voor haar werk voor demente bejaarden.

[ Bericht 1% gewijzigd door the-eye op 16-01-2022 08:52:09 ]
pi_203215657
Ik ben vannacht nog een stukje van mezelf ergens in kwijt geraakt poooh poh poh

@Wereldgozer @Sfancta
U MAD?
pi_203215687
Gebrek aan perspectief, en vooral de onzekerheid, kan killing zijn. Zeker als je niet in staat bent om het naar je eigen hand te zetten (wat overigens ook lastig is als de maatregelen steeds veranderen, tot zelfs slechts thuisbezoek van 2 mensen).

Dus ja, ik begrijp deze actrice, maar ik begrijp ook de kritiek van TS, al denk ik dat je ook wat milder kunt zijn in je oordeel. Dat helpt haar /en soortgelijke mensen ook in het omgaan met de situatie...
Somebody that I used to know
  zondag 16 januari 2022 @ 08:49:15 #14
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203215694
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 08:41 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ben vannacht nog een stukje van mezelf ergens in kwijt geraakt poooh poh poh

@:wereldgozer @:sfancta
Dan zou ik er maar snel achteraan gaan. Ik vermoed dat die dichtgeknoopte condoom ergens in een vuilnisbak of rioolput ligt.
  zondag 16 januari 2022 @ 08:53:36 #15
338319 ZarB
Piña colada
pi_203215714
Als je na 2 jaar nog steeds alleen maar heel barmhartig aan ouderen en kwetsbaren (of failliete ondernemers) denkt ben je in mijn ogen een stuk vreemder dan wanneer je er nu helemaal klaar mee bent voor jezelf. Lijkt me toch wel een vrij normale reactie. Ook als je niet hebt geleden alsof je op je blote knietjes de sahara bent door gekropen.

Dat dat weer zo geëtaleerd moet worden hoeft van mij ook weer niet maar dat hypocriete gezeik dat het theaterprinsesje niet mag zeuren want er zijn ergere dingen is nog walgelijker.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 16 januari 2022 @ 09:04:26 #16
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203215778
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 07:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Omdat zij sowieso alleen maar kan bestaan(qua uitvoering “vak”), ook voor de crisis, dankzij de gratie van subsidies.
Mensen die in de zorg werken ook.
pi_203215785
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 09:04 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Mensen die in de zorg werken ook.
Geprivatiseerd, dus nee.
  zondag 16 januari 2022 @ 09:07:28 #18
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203215803
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 09:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Geprivatiseerd, dus nee.
Er gaat veel geld vanuit de staat naar die sector. Staatssteun = subsidie wat mij betreft.

Maar wat maakt het relevant voor het verhaal van die ene medewerker dat zijn of haar sector gebruik maakt van subsidies?
  zondag 16 januari 2022 @ 09:20:58 #19
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203215932
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 08:53 schreef ZarB het volgende:
Als je na 2 jaar nog steeds alleen maar heel barmhartig aan ouderen en kwetsbaren (of failliete ondernemers) denkt ben je in mijn ogen een stuk vreemder dan wanneer je er nu helemaal klaar mee bent voor jezelf. Lijkt me toch wel een vrij normale reactie. Ook als je niet hebt geleden alsof je op je blote knietjes de sahara bent door gekropen.

Dat dat weer zo geëtaleerd moet worden hoeft van mij ook weer niet maar dat hypocriete gezeik dat het theaterprinsesje niet mag zeuren want er zijn ergere dingen is nog walgelijker.
Misschien moet je eerst maar eens de betekenis van het woord hypocriet leren voordat je het gebruikt want dat slaat in deze context als een tang op een varken.
pi_203215979
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 09:20 schreef the-eye het volgende:

[..]
Misschien moet je eerst maar eens de betekenis van het woord hypocriet leren voordat je het gebruikt want dat slaat in deze context als een tang op een varken.
Vertel, leg uit. Ik heb zo het idee dat je trots bent op hoe je zelf je herpakt hebt in deze crisis, en dat je het niet kan uitstaan dat anderen het laten bij het in de klaagmodus gaan. Je voelt je niet gezien? Klopt dat?

(overigens niets mis met trots, voor mocht ik :') overkomen)
Somebody that I used to know
  zondag 16 januari 2022 @ 09:27:05 #21
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_203216003
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 08:15 schreef the-eye het volgende:

[..]
Als iemand door de pandemie financieel het water aan de lippen staat lukt het me medeleven te voelen. Bij mensen die stukjes van zichzelf kwijtraken, zeggen psychische klachten te hebben omdat ze hun klasgenoten, leraar of feestjes missen lukt me dat met de beste wil van de wereld niet. Er kruipen me net even te veel mensen in de slachtofferrol. Het "We doen het voor elkaar" blijkt na bijna twee jaar bij veel mensen toch vooral "Jullie doen het toch voor mij?" te zijn.
Als ik beelden zie van de mensen die vandaag de horeca bezochten en dramatisch verkondigen "Oh we hebben het zo gemist, oh wat hebben we het gemist" bekruipt me toch vooral het gevoel van "Doe verdomme effe normaal. Je zit gewoon een broodje ergens op straat te eten. Doe niet net alsof je de Sahara doorgekropen bent en eindelijk een oase bereikt hebt" Er zijn mensen die nooit poen hebben om buiten de deur te eten dus bespaar me die klaagzangen
Deze actrice vindt haar situatie in vergelijking met anderen zo belangrijk dat ze verwacht dat Rutte zich er persoonlijk om gaat bekommeren. Met dat soort egocentrische mensen heb ik helemaal niks. Deze juffrouw van de Instagram generatie leert maar dat buiten haar volgers nobody gives a fuck. Ze heeft een kind van 9 maanden. Genoeg om blij mee te zijn en tijd aan te besteden maar nee, we moeten medelijden hebben omdat ze nog niet aan het werk kan

Edit: Uiteraard zou ik the-eye niet zijn als ik niet ook een compliment uit zou delen en wel voor haar werk voor demente bejaarden.
Van de week zat je nog de wappie uit te hangen en had je het erover dat de doelpalen steeds verschoven werden en we een corona dictatuur hebben?
  zondag 16 januari 2022 @ 09:34:19 #22
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203216070
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 09:24 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Vertel, leg uit. Ik heb zo het idee dat je trots bent op hoe je zelf je herpakt hebt in deze crisis, en dat je het niet kan uitstaan dat anderen het laten bij het in de klaagmodus gaan. Je voelt je niet gezien? Klopt dat?

(overigens niets mis met trots, voor mocht ik :') overkomen)
Nee dat is beslist niet het geval. Als er iemand een (corona)oor aangenaaid is ben ik het wel.
pi_203216087
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 06:42 schreef Catatafishh het volgende:
Waar ik wel klaar mee ben is steeds die vermelding dat men zich 'keurig netjes' aan de regels heeft gehouden. Men denkt dan daarom een soort recht te hebben op iets? Een beloning? Waarom? We zitten toch allemaal in dit schuitje.
De Staatspropaganda heeft ze wijs gemaakt dat het naleven van de 'basisregels' besmettingen volledig uitsluiten. Daardoor denken deze mensen oprecht dat als je allemaal op 1.5m afstand zit iedereen veilig is en het hele evenement geen besmettingen oplevert.

Dit is natuurlijk onzin omdat mensen bewegen, daarnaartoe moeten, borrelen etc. Daarom worden ze toch iedere keer weer gesloten als er veel besmettingen zijn.
pi_203216108
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 06:42 schreef Catatafishh het volgende:
Waar ik wel klaar mee ben is steeds die vermelding dat men zich 'keurig netjes' aan de regels heeft gehouden. Men denkt dan daarom een soort recht te hebben op iets? Een beloning? Waarom? We zitten toch allemaal in dit schuitje.
Nederlanders die zichzelf als 'keurig netjes' betitelen zijn sowieso vaak allesbehalve. Dat zijn diezelfde mensen die zeggen dat ze altijd hard werken en netjes belasting betalen, alsof zij daar een keuze hebben. 'Ik hou me altijd netjes aan de regels, ik betaal altijd netjes belasting.' Ik ik ik, netjes netjes netjes.

Het is zo typisch dat mensen blijkbaar denken dat ze moeten laten zien dat ze deugen, voordat ze voor hun eigen belangen 'mogen' opkomen. Als ze dat achterwege had gelaten en gewoon had gezegd: 'Ik wil graag mijn werk weer kunnen doen waar ik goed in ben en waar mijn publiek voor betaalt', dan ben je tenminste eerlijk.
  zondag 16 januari 2022 @ 09:37:20 #25
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203216109
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 09:36 schreef Confetti het volgende:

[..]
De Staatspropaganda heeft ze wijs gemaakt dat het naleven van de 'basisregels' besmettingen volledig uitsluiten. Daardoor denken deze mensen oprecht dat als je allemaal op 1.5m afstand zit iedereen veilig is en het hele evenement geen besmettingen oplevert.

Dit is natuurlijk onzin omdat mensen bewegen, daarnaartoe moeten, borrelen etc. Daarom worden ze toch iedere keer weer gesloten als er veel besmettingen zijn.
:')
  zondag 16 januari 2022 @ 09:39:51 #26
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203216146
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 09:27 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Van de week zat je nog de wappie uit te hangen en had je het erover dat de doelpalen steeds verschoven werden en we een corona dictatuur hebben?
Ik ben gevaccineerd en geboosterd en zonder me al bijna twee jaar af van vriend en vijand omdat ik mantelzorger ben. Ben je dan tegenwoordig ook al een wappie?
pi_203216152
quote:
13s.gif Op zondag 16 januari 2022 09:37 schreef Zwansen het volgende:

[..]
:')
Is wel zo. De cultuur is juist woedend omdat ze echt overtuigd zijn dat ze het goed doen en besmettingen niet of amper kunnen plaatsvinden.

De regering durft na een QR-code, 1.5. Meter afstand, mondkapjes natuurlijk niet meer te zeggen: reisbewegingen, al die 'basisregels' zijn niet genoeg.
  zondag 16 januari 2022 @ 09:47:40 #28
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_203216238
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 09:39 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik ben gevaccineerd en geboosterd en zonder me al bijna twee jaar af van vriend en vijand omdat ik mantelzorger ben. Ben je dan tegenwoordig ook al een wappie?
Ik heb het over hoe je je opstelde in dit topic NWS / China: Zwangere vrouw verliest baby vanwege oude coronatest

je lijkt 180 graden gedraaid :) mooi, ik vind deze the-eye leuker.

Volledig met je eens over de verwende jankende Nederlander. Zijn niks gewend.
pi_203216328
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 09:34 schreef the-eye het volgende:

[..]
Nee dat is beslist niet het geval. Als er iemand een (corona)oor aangenaaid is ben ik het wel.
Dat bedoel ik: jou is een oor aangenaaid (ah, dat stuk had ik dus wel goed begrepen, aangezien je het hypocriete tegensprak). Maar blijkbaar vind je het dus totaal onredelijk met hoe deze actrice met de situatie omgaat? Wat doet ze jou voor kwaad ermee?
Somebody that I used to know
pi_203216724
Denken dat politici open brieven aan hen gericht ook lezen. Dan ben je toch wel ver van het pad af.
pi_203216867
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 09:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Geprivatiseerd, dus nee.
Jij denkt dat de zorgsector geen subsidies krijgt? Als er 1 sector is die uit vele potjes snoept is het de zorg wel.
  Redactie Frontpage zondag 16 januari 2022 @ 10:54:37 #32
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_203216994
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 09:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Geprivatiseerd, dus nee.
De zorg is na sociale zekerheid de hoogste kostenpost op de rijksbegroting (plm 94 mld).
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 11:02:03 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203217098
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 10:31 schreef torentje het volgende:
Denken dat politici open brieven aan hen gericht ook lezen. Dan ben je toch wel ver van het pad af.
Denk niet dat ze denkt dat haar brief de situatie gaat veranderen hoor, soms moet je je ei gewoon ergens kwijt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203217147
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 10:54 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
De zorg is na sociale zekerheid de hoogste kostenpost op de rijksbegroting (plm 94 mld).
Het grote verschil is het belang.
1000 actrices versus verpleegkundigen, wat minder lol versus code gitszwart.
  zondag 16 januari 2022 @ 11:27:54 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203217460
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 08:15 schreef the-eye het volgende:

[..]
Als iemand door de pandemie financieel het water aan de lippen staat lukt het me medeleven te voelen. Bij mensen die stukjes van zichzelf kwijtraken, zeggen psychische klachten te hebben omdat ze hun klasgenoten, leraar of feestjes missen lukt me dat met de beste wil van de wereld niet. Er kruipen me net even te veel mensen in de slachtofferrol. Het "We doen het voor elkaar" blijkt na bijna twee jaar bij veel mensen toch vooral "Jullie doen het toch voor mij?" te zijn.
Als ik beelden zie van de mensen die vandaag de horeca bezochten en dramatisch verkondigen "Oh we hebben het zo gemist, oh wat hebben we het gemist" bekruipt me toch vooral het gevoel van "Doe verdomme effe normaal. Je zit gewoon een broodje ergens op straat te eten. Doe niet net alsof je de Sahara doorgekropen bent en eindelijk een oase bereikt hebt" Er zijn mensen die nooit poen hebben om buiten de deur te eten dus bespaar me die klaagzangen
Deze actrice vindt haar situatie in vergelijking met anderen zo belangrijk dat ze verwacht dat Rutte zich er persoonlijk om gaat bekommeren. Met dat soort egocentrische mensen heb ik helemaal niks. Deze juffrouw van de Instagram generatie leert maar dat buiten haar volgers nobody gives a fuck. Ze heeft een kind van 9 maanden. Genoeg om blij mee te zijn en tijd aan te besteden maar nee, we moeten medelijden hebben omdat ze nog niet aan het werk kan

Edit: Uiteraard zou ik the-eye niet zijn als ik niet ook een compliment uit zou delen en wel voor haar werk voor demente bejaarden.
Dan kun je net zo goed zeggen dat niemand in NL ooit zijn of haar ongenoegen mag uiten. Met een bijstandsuitkering heb je in NL nog altijd meer inkomsten dan 91% van de wereldbevolking.
Resistance is futile.
pi_203217493
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:27 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dan kun je net zo goed zeggen dat niemand in NL ooit zijn of haar ongenoegen mag uiten. Met een bijstandsuitkering heb je in NL nog altijd meer inkomsten dan 91% van de wereldbevolking.
Inkomen =/= koopkracht.
pi_203218513
Laat haar maar haar baan doen. Op knietjes gaan voor B rollen.
  zondag 16 januari 2022 @ 12:47:45 #38
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203218649
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:27 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dan kun je net zo goed zeggen dat niemand in NL ooit zijn of haar ongenoegen mag uiten. Met een bijstandsuitkering heb je in NL nog altijd meer inkomsten dan 91% van de wereldbevolking.
Nou breng het in wanneer er iemand hier over de hoogte van z'n bijstandsuitkering komt klagen zou ik zeggen.
  zondag 16 januari 2022 @ 12:51:44 #39
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203218708
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:02 schreef sp3c het volgende:

[..]
Denk niet dat ze denkt dat haar brief de situatie gaat veranderen hoor, soms moet je je ei gewoon ergens kwijt
Ze heeft hem een DM gestuurd en heeft hem ook op Instagram gezet. Ik vermoed om zo een reactie van Rutte af te dwingen.
  zondag 16 januari 2022 @ 12:53:58 #40
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203218745
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 09:47 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ik heb het over hoe je je opstelde in dit topic NWS / China: Zwangere vrouw verliest baby vanwege oude coronatest

je lijkt 180 graden gedraaid :) mooi, ik vind deze the-eye leuker.

Volledig met je eens over de verwende jankende Nederlander. Zijn niks gewend.
Nee ik sta nog voor 100% achter dat topic.
  zondag 16 januari 2022 @ 12:56:18 #41
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203218787
quote:
2s.gif Op zondag 16 januari 2022 07:19 schreef Seven. het volgende:
Waarom mogen winkeliers wel hun ongenoegen uiten, terwijl iemand uit de cultuursector als zeurtje wordt weg gezet?
Heb ik al antwoord op gegeven. Behoorlijk uitgebreid zelfs.
pi_203218800
Oprecht super kut voor dr, en iedereen die (buiten schuld om) nu in de onzekerheid zit.

quote:
Na de zoveelste gecancelde klus – omdat zij zich beschikbaar moet houden voor de musical Titanic – stuurde actrice Julia Berendse [..]
Huh, wacht even ... Julia kiest er dus zelf voor om niets anders te doen omdat ze continue beschikbaar moet zijn voor een functie waarvan ze niet weet wanneer die weer gaat beginnen? Ja sorry hoor, maar dan doe je het jezelf ook gewoon deels aan. Die Hans Cornelisse is dan ook nogal een egocentrische eikel, die zijn blijkbaar van zijn acteurs verwacht dat ze continue volledig beschikbaar moeten zijn in een crisis met een open einde. Totaal onrealistisch en onmenselijk.

Waarom zegt Hans niet gewoon 'hej lui, als de regels het toelaten, beginnen we 1 maand later weer met de voorstellingen. Dan kunnen jullie eventuele andere banen nog netjes opzeggen'? Dan kan Julia gewoon een tijdelijk baantje met 1 maand opzegtermijn scoren.

Maarnee, Rutte dit, Rutte dat. Ja, Rutte is een enorme lul, maar dit doe je deels jezelf aan Julia.
"Pools are perfect for holding water"
pi_203218904
Ik ben echt moe van al die jankende ondernemers etc. die niks anders willen doen dan wat ze voor de pandemie ook deden. We zijn een paar jaar verder en je hebt nog steeds geen alternatief? wtf...
pi_203218974
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 07:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Omdat zij sowieso alleen maar kan bestaan(qua uitvoering “vak”), ook voor de crisis, dankzij de gratie van subsidies.
Grote bullshit natuurlijk. Genoeg theatermakers, festivals, podia, kunstenaars en dergelijke die het voor Kerona zonder subsidie konden rooien.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 13:07:49 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203219033
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 12:51 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ze heeft hem een DM gestuurd en heeft hem ook op Instagram gezet. Ik vermoed om zo een reactie van Rutte af te dwingen.
Zou ik ook doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 16 januari 2022 @ 13:49:14 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203219854
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 12:56 schreef the-eye het volgende:

[..]
Heb ik al antwoord op gegeven. Behoorlijk uitgebreid zelfs.
Heel eerlijk gezegd vind ik dat jij meer zeurt dan Julia Berendse.
Resistance is futile.
  zondag 16 januari 2022 @ 14:51:46 #47
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203221019
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 13:49 schreef Seven. het volgende:

[..]
Heel eerlijk gezegd vind ik dat jij meer zeurt dan Julia Berendse.
Ik heb niet meer gedaan dan de handschoen oppakken.
  zondag 16 januari 2022 @ 16:40:40 #48
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_203223152
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 03:01 schreef the-eye het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)elf-kwijt/ar-AASOxD4
[..]
Je raakt stukjes van jezelf kwijt? Weet je eigenlijk zelf wel wat je bedoelt of vind je het gewoon wel interessant klinken Julia?
Niet zo dramatisch meid. Je kan gewoon via een uitzendbureau in een fabriek gaan staan. Zo'n job kan je van het éne op het andere moment opzeggen als de theaters weer opengaan.
Ze heeft toch ook tijdelijk ander werk aangenomen. Haar vriend ook, in de zorg nota bene.

Ik ben zelf ook semiprof en ben twee jaar kwijt waarin ik niet heb kunnen optreden, nauwelijks heb kunnen repeteren en waarin ik diverse faciliteiten over de kop heb zien gaan dus het is de vraag of er daar straks genoeg van over gaan zijn.

De wereld vergaat niet, ik heb gewoon mijn fulltime baan dus er verhongert hier niemand maar ja, het voelt echt een beetje als stukjes van jezelf kwijtraken op het moment dat je alleen eet, slaapt en werkt.

Lijkt me niet heel verschillend van de rest van de bevolking waarvoor een hoop niet kon, dus waarom zo schamper?
pi_203223839
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 07:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Omdat zij sowieso alleen maar kan bestaan(qua uitvoering “vak”), ook voor de crisis, dankzij de gratie van subsidies.
Bedrijven krijgen ook subsidie. Maar die krijgen daar bovenop allemaal gratis geld van Rutte, om de pandemie door te komen.

Raar dat er voor de cultuur sector andere regels lijken te gelden.
pi_203224307
quote:
3s.gif Op zondag 16 januari 2022 17:31 schreef NgInE het volgende:

[..]
Bedrijven krijgen ook subsidie. Maar die krijgen daar bovenop allemaal gratis geld van Rutte, om de pandemie door te komen.

Raar dat er voor de cultuur sector andere regels lijken te gelden.
Welke subsidie krijgen bedrijven dan allemaal volgens jou?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')