abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:43:38 #251
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_203203541
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik vind dit echt te makkelijk. Het zal wel weer victimblaming genoemd worden, maar zolang ik niet in die kamer er bij was, ga ik niet uitsluiten dat er ook deelneemsters/deelnemers zijn die maar wat graag een piemeltje in de mond nemen om verder te komen in hun carrière. Natuurlijk moet je dat als presentator niet doen (super oneerlijk naar de andere kandidaten!), maar ik vind het te makkelijk om altijd maar te wijzen zonder dat je de exacte situatie kent.
Dus als ze zich opdringen is het opeens minder erg? Hoe professioneel is dat, om er dan op in te gaan? Dat kan toch niet? Dus dat moet maar gewoon normaal zijn?

Ik werk ook met cliënten die ten opzichte van mij een afhankelijke positie hebben, en heb zelfs wel eens meegemaakt dat ze zich opdrongen. En het hoort bij je professionaliteit dat je daar niks mee doet, ipv daar gebruik van te maken.
Stuitend dat mensen dit goedpraten.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 15 januari 2022 @ 14:43:52 #252
74056 crew  ToT
pi_203203543
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:42 schreef Begeleiding het volgende:
De Lidl ook weer blij als sponsor van de voice.
"Al 10 jaar achter elkaar winnaar op gebied van groente en fruit.....ZONDER dat we daar onze benen voor hebben hoeven te spreiden!"
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:44:36 #253
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203203551
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Het zal wel weer victimblaming genoemd worden, maar zolang ik niet in die kamer er bij was, ga ik niet uitsluiten dat er ook deelneemsters/deelnemers zijn die maar wat graag een piemeltje in de mond nemen om verder te komen in hun carrière.
Machtspositie. Ik mag aannemen dat jij je als ambtenaar ook niet liet pijpen door vrouwen in de bijstand in ruil voor een zakje wiet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:44:59 #254
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203203562
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:42 schreef Begeleiding het volgende:
De Lidl ook weer blij als sponsor van de voice.
Vele miljoenen betalen: geassocieerd worden met #metoo. Well played.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_203203572
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:43 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dus als ze zich opdringen is het opeens minder erg? Hoe professioneel is dat, om er dan op in te gaan? Dat kan toch niet? Dus dat moet maar gewoon normaal zijn?

Ik werk ook met cliënten die ten opzichte van mij een afhankelijke positie hebben, en heb zelfs wel eens meegemaakt dat ze zich opdrongen. En het hoort bij je professionaliteit dat je daar niks mee doet, ipv daar gebruik van te maken.
Stuitend dat mensen dit goedpraten.
Verklaar nu eens waarom je NOOIT gebruik zou mogen maken van wederzijdse aantrekkingskracht binnen een werkgerelateerde omgeving. Zonder op de emo-toer te gaan.
pi_203203586
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Machtspositie. Ik mag aannemen dat jij je als ambtenaar ook niet liet pijpen door vrouwen in de bijstand in ruil voor een zakje wiet.
En dit is dus het probleem. De ene machtspositie is de andere niet. Dit voorbeeld is misbruik maken van iemand zijn/haar benarde situatie.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:47:22 #257
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_203203596
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Verklaar nu eens waarom je NOOIT gebruik zou mogen maken van wederzijdse aantrekkingskracht binnen een werkgerelateerde omgeving. Zonder op de emo-toer te gaan.
Je snapt het verschil patiënt- behandelaar of collega’s echt niet hè.

Collega’s mogen dat. Vaak is het wel niet zo handig.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_203203600
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:43 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dus als ze zich opdringen is het opeens minder erg? Hoe professioneel is dat, om er dan op in te gaan? Dat kan toch niet? Dus dat moet maar gewoon normaal zijn?
Nee, dat is ook niet professioneel. Dat schrijf ik dan ook. Maar dan is het wat mij betreft niet strafbaar.

quote:
Ik werk ook met cliënten die ten opzichte van mij een afhankelijke positie hebben, en heb zelfs wel eens meegemaakt dat ze zich opdrongen. En het hoort bij je professionaliteit dat je daar niks mee doet, ipv daar gebruik van te maken.
Stuitend dat mensen dit goedpraten.
Dat is een totaal andere relatie natuurlijk. Je moet dit veel meer vergelijken met een baas-werknemer relatie. Neem daar moet je als leidinggevende ook niet op in gaan vind ik, maar strafbaar is het niet per definitie.

Als iedere man die ooit seksueel contact heeft gehad met een vrouw omdat die vrouw iets van hem gedaan wilde krijgen op moeten sluiten, dan wordt het heel stil op straat.
  Trouwste user 2022 zaterdag 15 januari 2022 @ 14:48:09 #259
7889 tong80
Spleenheup
pi_203203607
Jeroen Rietbergen bevestigt vandaag dat hij contact van seksuele aard heeft gehad met vrouwen die betrokken waren bij The Voice of Holland. Vanochtend meldde RTL dat er aantijgingen van seksueel grensoverschrijdend gedrag en machtsmisbruik zijn binnengekomen. ‘De dingen die ik heb gedaan had ik nooit moeten doen’, aldus Rietbergen in een verklaring.

RTL en producent ITV hebben besloten The Voice of Holland voorlopig niet uit te zenden nadat de redactie van het BNNVARA-programma BOOS een mail aan ze gestuurd met aantijgingen van seksueel grensoverschrijdend gedrag en machtsmisbruik rondom The Voice of Holland. De zender wil tot de bodem uitzoeken wat er precies speelt.

Bandleider Jeroen Rietbergen, de partner van presentatrice Linda de Mol en zwager van The Voice-bedenker John de Mol, stuurde volgens BNNVARA vandaag een bekentenis naar de redactie van BOOS. Volgens de omroep legt hij zijn werkzaamheden per direct neer. In een verklaring bevestigt Rietbergen de aantijgingen.

‘Tijdens mijn jarenlange betrokkenheid bij The Voice of Holland heb ik contact van seksuele aard gehad met enige bij het programma betrokken vrouwen en seksueel getinte WhatsAppberichten uitgewisseld. Mijn betrokkenheid bij The Voice of Holland was als pianist en bandleider.’ Volgens Rietbergen was er voor zijn gevoel destijds ‘geen sprake van een machtspositie’. ‘Ik ben in mijn positie ook niet in staat iemand te bevoorrechten in het programma, ik ga uitsluitend over de muziek. De contacten heb ik toen als wederkerig en gelijkwaardig gezien’.

Rietbergen stelt nu dat hij zich er ‘zeer bewust’ van is geworden dat zijn ‘eigen perceptie niet helemaal relevant is, maar veel meer de perceptie van betreffende vrouwen’. Hij meent zich door het inzicht te beseffen dat zijn gedrag ‘volledig verkeerd is geweest’. Rietbergen vervolgt: ‘De dingen die ik heb gedaan had ik nooit moeten doen. Uiteraard ben ik hierdoor ook ten opzichte van mijn gezin en mijn opdrachtgever in de fout gegaan. Dit alles ben ik mij al een aantal jaren zeer bewust, vanaf het moment dat ik door mijn opdrachtgever streng ben aangesproken op mijn gedrag’.

Uit elkaar
Rietbergen moest ook zijn vrouw, Linda de Mol, op de hoogte brengen van zijn gedrag. ‘Dat heeft tot gevolg gehad dat onze relatie is beëindigd en wij uit elkaar zijn gegaan, met veel verdriet voor mijn gezin.’ Het was de muzikant ‘meer dan duidelijk dat mijn gedrag richting een aantal personen ontoelaatbaar was geweest, maar ook dat ik er zonder professionele hulp niet uit zou komen’.

Wat volgde was een ‘lange tijd therapie’, wat er volgens Rietbergen voor heeft gezorgd dat hij zijn gedrag drastisch en permanent heeft kunnen veranderen. ‘Mijn gezin is weer bij elkaar, hoe moeilijk de situatie voor mijn vrouw ook is geweest en nu weer is. Voor haar kan ik alleen maar grote bewondering en liefde voelen met veel dankbaarheid voor het feit dat zij mij destijds uiteindelijk niet definitief heeft laten vallen. Bij mijn gezin en mijn werkgever ben ik al eerder diep door het stof gegaan, maar bij deze wil ik aan de betreffende vrouwen mijn oprecht gemeende excuses aanbieden voor dingen die ik nooit had mogen doen’, aldus Rietbergen.

Hij besluit: ‘Omdat ik niet wil dat mijn opdrachtgever als gevolg van mijn gedrag onnodig in verlegenheid zal worden gebracht stop ik direct met mijn werk voor The Voice programma’s. Alles spijt mij meer dan ik in deze verklaring kan verwoorden’.

https://www.ad.nl/show/je(...)aard-gehad~ad3688ad/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_203203608
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je snapt het verschil patiënt- behandelaar of collega’s echt niet hè.

Collega’s mogen dat. Vaak is het wel niet zo handig.
Ik snap het verschil heel goed. Jij kunt je gewoonweg niet nader verklaren.

Je wil relaties, seksuele contacten bij voorbaat al verdacht maken.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:49:25 #261
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203203625
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Verklaar nu eens waarom je NOOIT gebruik zou mogen maken van wederzijdse aantrekkingskracht binnen een werkgerelateerde omgeving. Zonder op de emo-toer te gaan.
Als jurylid is dat fout omdat het niet duidelijk is of de aantrekkingskracht echt wederzijds is, of dat de kandidaat maar met zich laat rommelen in de hoop om door te komen/ te winnen.

Het is dus anders dan twee collega's in precies dezelfde functie die de werkstress even van zich af ketsen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:50:32 #262
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_203203635
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik snap het verschil heel goed. Jij kunt je gewoonweg niet nader verklaren.

Je wil relaties, seksuele contacten bij voorbaat al verdacht maken.
Ja joh. Ik ga er niet meer op in.
Je zit maar wat te trollen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  FOK!fotograaf zaterdag 15 januari 2022 @ 14:50:37 #263
842 Zorro
Z
pi_203203637
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:43 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dus als ze zich opdringen is het opeens minder erg? Hoe professioneel is dat, om er dan op in te gaan? Dat kan toch niet? Dus dat moet maar gewoon normaal zijn?

Ik werk ook met cliënten die ten opzichte van mij een afhankelijke positie hebben, en heb zelfs wel eens meegemaakt dat ze zich opdrongen. En het hoort bij je professionaliteit dat je daar niks mee doet, ipv daar gebruik van te maken.
Stuitend dat mensen dit goedpraten.
Dat zegt hij niet. Dat de dader fout is daar is iedereen het wel over eens.
Waar het om gaat is dat die meiden nu niet moeten gaan doen alsof zij alleen maar onschuldig slachtoffer zijn.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_203203642
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Machtspositie. Ik mag aannemen dat jij je als ambtenaar ook niet liet pijpen door vrouwen in de bijstand in ruil voor een zakje wiet.
Nee, nooit gebeurd. Wel een paar leuke anekdotes over een vrouw die avances maakte en waar ik dankbaar geen gebruik van heb gemaakt. Maar dat is wel een totaal andere machtspositie. Daarom is er ook een verschil in strafbaarheid.

Ik ken daarentegen wel iemand die getrouwd is met een voormalig cliënte en waarbij de relatie ook al startte toen zij nog die relatie hulpverlener-cliënt hadden. Heel gelukkig gezinnetje met schattige kindjes.
pi_203203650
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Als jurylid is dat fout omdat het niet duidelijk is of de aantrekkingskracht echt wederzijds is, of dat de kandidaat maar met zich laat rommelen in de hoop om door te komen/ te winnen.
Dan is welliswaar de aantrekkingskracht niet wederzijds, maar de instemming wel.

Of moeten we rijke mannen die gebruik maken van goldiggers ook strafbaar maken?
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:51:30 #266
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_203203657
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:50 schreef Zorro het volgende:

[..]
Dat zegt hij niet. Dat de dader fout is daar is iedereen het wel over eens.
Waar het om gaat is dat die meiden nu niet moeten gaan doen alsof zij alleen maar onschuldig slachtoffer zijn.
Ik heb nog niks gehoord over die meiden. Dus dat is misschien ook een te snelle conclusie.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_203203661
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja joh. Ik ga er niet meer op in.
Je zit maar wat te trollen.
Nee, ik heb gewoon een andere mening dan jij. Dat kan he.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:52:17 #268
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203203667
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:48 schreef tong80 het volgende:
Jeroen Rietbergen bevestigt vandaag dat hij contact van seksuele aard heeft gehad met vrouwen die betrokken waren bij The Voice of Holland. Vanochtend meldde RTL dat er aantijgingen van seksueel grensoverschrijdend gedrag en machtsmisbruik zijn binnengekomen. ‘De dingen die ik heb gedaan had ik nooit moeten doen’, aldus Rietbergen in een verklaring.

RTL en producent ITV hebben besloten The Voice of Holland voorlopig niet uit te zenden nadat de redactie van het BNNVARA-programma BOOS een mail aan ze gestuurd met aantijgingen van seksueel grensoverschrijdend gedrag en machtsmisbruik rondom The Voice of Holland. De zender wil tot de bodem uitzoeken wat er precies speelt.

Bandleider Jeroen Rietbergen, de partner van presentatrice Linda de Mol en zwager van The Voice-bedenker John de Mol, stuurde volgens BNNVARA vandaag een bekentenis naar de redactie van BOOS. Volgens de omroep legt hij zijn werkzaamheden per direct neer. In een verklaring bevestigt Rietbergen de aantijgingen.

‘Tijdens mijn jarenlange betrokkenheid bij The Voice of Holland heb ik contact van seksuele aard gehad met enige bij het programma betrokken vrouwen en seksueel getinte WhatsAppberichten uitgewisseld. Mijn betrokkenheid bij The Voice of Holland was als pianist en bandleider.’ Volgens Rietbergen was er voor zijn gevoel destijds ‘geen sprake van een machtspositie’. ‘Ik ben in mijn positie ook niet in staat iemand te bevoorrechten in het programma, ik ga uitsluitend over de muziek. De contacten heb ik toen als wederkerig en gelijkwaardig gezien’.

Rietbergen stelt nu dat hij zich er ‘zeer bewust’ van is geworden dat zijn ‘eigen perceptie niet helemaal relevant is, maar veel meer de perceptie van betreffende vrouwen’. Hij meent zich door het inzicht te beseffen dat zijn gedrag ‘volledig verkeerd is geweest’. Rietbergen vervolgt: ‘De dingen die ik heb gedaan had ik nooit moeten doen. Uiteraard ben ik hierdoor ook ten opzichte van mijn gezin en mijn opdrachtgever in de fout gegaan. Dit alles ben ik mij al een aantal jaren zeer bewust, vanaf het moment dat ik door mijn opdrachtgever streng ben aangesproken op mijn gedrag’.

Uit elkaar
Rietbergen moest ook zijn vrouw, Linda de Mol, op de hoogte brengen van zijn gedrag. ‘Dat heeft tot gevolg gehad dat onze relatie is beëindigd en wij uit elkaar zijn gegaan, met veel verdriet voor mijn gezin.’ Het was de muzikant ‘meer dan duidelijk dat mijn gedrag richting een aantal personen ontoelaatbaar was geweest, maar ook dat ik er zonder professionele hulp niet uit zou komen’.

Wat volgde was een ‘lange tijd therapie’, wat er volgens Rietbergen voor heeft gezorgd dat hij zijn gedrag drastisch en permanent heeft kunnen veranderen. ‘Mijn gezin is weer bij elkaar, hoe moeilijk de situatie voor mijn vrouw ook is geweest en nu weer is. Voor haar kan ik alleen maar grote bewondering en liefde voelen met veel dankbaarheid voor het feit dat zij mij destijds uiteindelijk niet definitief heeft laten vallen. Bij mijn gezin en mijn werkgever ben ik al eerder diep door het stof gegaan, maar bij deze wil ik aan de betreffende vrouwen mijn oprecht gemeende excuses aanbieden voor dingen die ik nooit had mogen doen’, aldus Rietbergen.

Hij besluit: ‘Omdat ik niet wil dat mijn opdrachtgever als gevolg van mijn gedrag onnodig in verlegenheid zal worden gebracht stop ik direct met mijn werk voor The Voice programma’s. Alles spijt mij meer dan ik in deze verklaring kan verwoorden’.

https://www.ad.nl/show/je(...)aard-gehad~ad3688ad/

:T
Al besproken :P

Maar fijn om te zien dat het kennelijk al wat beter met je gaat.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_203203675
Had RTL ook al niet seksueel overschrijdend gedrag in een van de reality programma’s van ze sletteneiland of hoe dat heet even een seizoen van de buis en daarna weer vrolijk door. De enige manier om dat soort misstanden aan te pakken is om de reclame inkomsten te laten kelderen en adverteerders te vragen of ze met de nationale misbruik zender in zee willen blijven gaan.
Dit is ook wachten op een “excuus” gaat van de buis en volgend jaar een nieuwe versie waar ze nog stiekemer zijn in overschrijdend gedrag.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203203687
Volgens iemand op social media schijnt Jan Smit het ook met Maan gedaan te hebben ten tijdje van de voice.

Edit: dat kan heul niet. Jan Smit zat niet in de jury ten tijde van Maan
  FOK!fotograaf zaterdag 15 januari 2022 @ 14:54:36 #271
842 Zorro
Z
pi_203203702
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:52 schreef vipergts het volgende:
Had RTL ook al niet seksueel overschrijdend gedrag in een van de reality programma’s van ze sletteneiland of hoe dat heet even een seizoen van de buis en daarna weer vrolijk door. De enige manier om dat soort misstanden aan te pakken is om de reclame inkomsten te laten kelderen en adverteerders te vragen of ze met de nationale misbruik zender in zee willen blijven gaan.
Dit is ook wachten op een “excuus” gaat van de buis en volgend jaar een nieuwe versie waar ze nog stiekemer zijn in overschrijdend gedrag.
Een Akwasi grapje bij VI en de adverteerders vallen over elkaar heen om zich terug te trekken, en hier.... oorverdovende stilte,

Ze hebben de prioriteiten weer goed op orde :')
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_203203703
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
De vraag is. Wie wordt de nieuwe excuusmocro?
Jesse Klaver. Met steeds minder excuusmarokkanen zonder smet zitten we straks eeuwig vast aan die eikeltjespyjama.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_203203706
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Volgens iemand op social media schijnt Jan Smit het ook met Maan gedaan te hebben ten tijdje van de voice.
Iedereen heeft het met Maan gedaan.
pi_203203711
Ben zeer benieuwd. Donderdag ga ik zeker kijken. Maar dat het in medialand een slangenkuil is kan toch eigenlijk niemand verbazen?
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:56:17 #275
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203203724
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dan is welliswaar de aantrekkingskracht niet wederzijds, maar de instemming wel.

Of moeten we rijke mannen die gebruik maken van goldiggers ook strafbaar maken?
Golddiggers gaan actief op zoek naar rijke mensen voor de poen.

De kandidaten in zo'n show willen zanger(es) worden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')