abonnement Unibet Coolblue
pi_203213466
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 23:06 schreef Bredemug het volgende:

[..]
We hebben nog nooit op zo een massale gigantische schaal wereldwijd mensen tegelijkertijd gevaccineerd voor iets wat redelijk nieuw is. Wist jij dat opgezwollen lymfklieren een bijwerking was voordat je de vaccin nam ?
lymfklieren zij. Onderdeel van het immuunsysteem.
Dus zo raar is dat niet.
Verder zijn de genoemde bijwerkingen bijwerkingen op korte termijn.


quote:
Hetzelfde geldt voor myocarditis of vrouwen die last hebben van langdurige en heftige ongesteldheid.
Beide zijn ook symptomen van Covid.


quote:
Het is al wereldwijd erkend, dat wij gewoon nog niks weten over de lang termijn effecten, dat komt wel vanzelf naarmate de tijd doorgaat.
[..]
Noem eens een lange termijn effect van bijvoorbeeld het griepvaccin.


quote:
Griepvaccin wordt niet door iedereen genomen maar een selectief groep.
Dat maakt verder niet uit.
Als te vaak vaccineren je immuunsysteem sloopt, dan gebeurt dat ook bij die selectieve groep.


quote:
Daarnaast werken beide polio- en griep vaccin op een andere wijze dan de mrna vaccins.
[..]
Er zijn iets van 7 verschillende typen vaccins.
Die werken uiteraard allen op een andere wijze.
Binnen griep- en poliovaccins heb je al verschillende soorten, bij Covid kennen we er nu 4, terwijl er meer soorten in het vat zitten.
Zoals eentje in poedervorm, gebaseerd op nanotechnologie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203215476
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 22:27 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Het vaccin is, evenals covid verre van levensgevaarlijk. Daarom is een vaccinatieplicht ook niet nodig. Als we 6 miljoen mensen onder de 30 hadden gevaccineerd, hadden we in het beste geval 10 levens bespaard. Waarom die verplichting?

Als de overheid had gezegd, we gaan de ouderen en kwetsbare vaccineren had iedereen dit prima gevonden. Daar vallen de slachtoffers. Maar omdat de overheid iets anders zegt vind fok! en 90% van nederland dat iedereen zich verplkcht moet vaccineren. Ook al vallen er in bepaalde leeftijdsgroepen 0 doden. Toch allemaal verplicht vaccineren.

Waar ik moeite mee heb, is dat covid is weggezet als een levensgevaarlijke ziekte. Dit klopt voor ouderen. Onder de 50 gaan er 100(!) mensen per jaar dood aan covid. Dat is, hoe vreselijk ook, niet veel toch? Zie rivm.

Om voor die aantallen een vaccin te verplichten is absurd.

Nou kan je zeggen, we doen het om besmettingen terug te dringen en de ouderen die al gevaccineerd zijn(?) te beschermen. Maar, kijkende naar de miljoenen besmettingen (wereldwijd) per dag, ook in landen met de hoogste vaccinatiegraad gaat dat argument niet op.
Covid wordt sinds laten we zeggen april 2020 (dit is 20 maanden geleden) al niet meer weggezet als 'levensgevaarlijke'ziekte maar als ziekte waarbij op grote schaal een ernstig beloop mogelijk is die intensieve zorg vraagt.
pi_203216242
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 22:37 schreef Bredemug het volgende:

[..]
Die conclusie moeten ze er wel bij zitten om mensen zoals jou gerust te stellen.

https://ibb.co/jZ5gL6C

Het ligt er maar net aan wat jij WILT zien en WILT geloven.
Leuke confirmation bias. Hardop gelachen. Dat je onderzoeken zeer selectief leest zegt wel weer genoeg.
pi_203217117
Nederland is knettergek dat we nog geen 2G hebben.
Zo veel landen om ons heen hebben al een hele tijd 2G en dat is gewoon een zeer simpele manier om gewoon alles open te houden. Duitsland wordt ook zo geprezen in Nederland omdat alles open is, nou kijk precies die 2G.

Invoeren die hap en klaar ben je. Dan heb je in elk geval een reden om alles open te houden!

Nu is het telkens net niet. Je ziet die achterlijke protesten van de horeca en direct gaat het weer mis en blijven figuren overal hangen en moet soms zelfs de politie/ME optreden.
En die wappie schaap gekken krijg je toch niet verder met de feiten.
pi_203217545
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:03 schreef bianconeri het volgende:
Nederland is knettergek dat we nog geen 2G hebben.
Zo veel landen om ons heen hebben al een hele tijd 2G en dat is gewoon een zeer simpele manier om gewoon alles open te houden. Duitsland wordt ook zo geprezen in Nederland omdat alles open is, nou kijk precies die 2G.

Invoeren die hap en klaar ben je. Dan heb je in elk geval een reden om alles open te houden!

Nu is het telkens net niet. Je ziet die achterlijke protesten van de horeca en direct gaat het weer mis en blijven figuren overal hangen en moet soms zelfs de politie/ME optreden.
En die wappie schaap gekken krijg je toch niet verder met de feiten.
Wat? Sorry ik begrijp je echt niet... wat is er zo fantastisch aan het 2g beleid? Behalve dat het ongegronde discrimantie is?
In duitsland zijn er 80k besmettingen per dag, hoogste ooit.

Of België, ander buurland. Die gaan 50000 zorgmedewerkers ontslaan tijdens een pandemie. Omdat ze niet willen inenten.

Fantastisch! Wat slim

[ Bericht 1% gewijzigd door bellamy13 op 16-01-2022 11:48:27 ]
pi_203217977
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:33 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Wat? Sorry ik begrijp je echt niet... wat is er zo fantastisch aan het 2g beleid? Behalve dat het ongegronde discrimantie is?
In duitsland zijn er 80k besmettingen per dag, hoogste ooit.

Of België, ander buurland. Die gaan 50000 zorgmedewerkers ontslaan tijdens een pandemie. Omdat ze niet willen inenten.

Fantastisch! Wat slim
Wat is er niet fantastisch aan dan?
Het is geen discriminatie en het zorgt ervoor dat iedereen die op pad gaat gewoon bescherming heeft en ook voor iedereen om zich heen dat beter heeft.

Daardoor komt er veel minder druk op ziekenhuizen en andere dingen te staan.
Dat er meer besmettingen zouden komen is dan ook minder erg omdat die hele groep gevaccineerd is.
In Nederland breken we ook record na record, met heel veel wappie schaap gekkies die niet gevaccineerd zijn en dus een ongelofelijk grote druk leggen op de ziekenhuizen en ook andere beroepen. En het sociale leven daardoor.

België top bezig dan ^O^
Als je als zorgmedewerker niets geeft om zorg, om gezondheid en om anderen?
Wegwezen dan maar, zo simpel is het toch. Het zorgt voor minder druk, minder risico. Daardoor zijn er ook minder personeelsleden nodig, klaar.
pi_203218040
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 12:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat is er niet fantastisch aan dan?
Het is geen discriminatie en het zorgt ervoor dat iedereen die op pad gaat gewoon bescherming heeft en ook voor iedereen om zich heen dat beter heeft.

Daardoor komt er veel minder druk op ziekenhuizen en andere dingen te staan.
Dat er meer besmettingen zouden komen is dan ook minder erg omdat die hele groep gevaccineerd is.
In Nederland breken we ook record na record, met heel veel wappie schaap gekkies die niet gevaccineerd zijn en dus een ongelofelijk grote druk leggen op de ziekenhuizen en ook andere beroepen. En het sociale leven daardoor.

België top bezig dan ^O^
Als je als zorgmedewerker niets geeft om zorg, om gezondheid en om anderen?
Wegwezen dan maar, zo simpel is het toch. Het zorgt voor minder druk, minder risico. Daardoor zijn er ook minder personeelsleden nodig, klaar.
Deze past daar mooi bij :7

https://youtube.com/shorts/whD2QkuRwVs?feature=share
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203218213
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 12:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat is er niet fantastisch aan dan?
Het is geen discriminatie en het zorgt ervoor dat iedereen die op pad gaat gewoon bescherming heeft en ook voor iedereen om zich heen dat beter heeft.

Daardoor komt er veel minder druk op ziekenhuizen en andere dingen te staan.
Dat er meer besmettingen zouden komen is dan ook minder erg omdat die hele groep gevaccineerd is.
In Nederland breken we ook record na record, met heel veel wappie schaap gekkies die niet gevaccineerd zijn en dus een ongelofelijk grote druk leggen op de ziekenhuizen en ook andere beroepen. En het sociale leven daardoor.

België top bezig dan ^O^
Als je als zorgmedewerker niets geeft om zorg, om gezondheid en om anderen?
Wegwezen dan maar, zo simpel is het toch. Het zorgt voor minder druk, minder risico. Daardoor zijn er ook minder personeelsleden nodig, klaar.
Lekker hoor. Voelt het goed. Een trap na geven aan wereldwijd miljoenen verplegers die straks zonder inkomen zitten? De helden van deze crisis. Gezonde verplegers die een kans van (nagenoeg) 0 hebben op ziekenhuisopname, en de afgelopen twee jaar 60 uur per week hebben gewerkt, en om wat voor reden dan ook (wat hun eigen goed recht is) niet willen vaccineren mogen wat jou betreft onbetaald thuis zitten. Dan maar geen geld meer voor ze. Dan maar niet meer de straat op.

Fantastisch, laten we allemaal feestvieren en hun ramen bekogelen met eieren ! Tuig dat het is.

En mensen van 57 met 160 kilo die zich hebben ingeent, en sowieso de komende 15 jaar de ziekenhuizen platlopen omdat ze obesitas en/of kanker hebben door hun levensstijl hebben hun 'verantwoordelijkheid genomen' en zijn de helden van de dag.

Logica....
pi_203218317
Is dit echt wat we willen allemaal? Of dit nou in een buurland gebeurt of straks hier in Nederland. Als ik het hier lees is dit wat we willen:

-Zorgmedewerkers ontslaan

-Mensen die niet willen boosteren boete van 1200 euro per maand

-Mensen die niet willen vaccineren boetes geven, niet betalen is naar aparte wappie gevangenis

-Wereldwijd miljoenen mensen ontslaan

-Kinderen 'bannen' van de scholen

-Vaccinatieweigeraars niet meer op straat laten lopen

-Voedsel weigeren

-Demonstraties verbieden

  zondag 16 januari 2022 @ 13:26:32 #60
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_203219437
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 12:22 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Lekker hoor. Voelt het goed. Een trap na geven aan wereldwijd miljoenen verplegers die straks zonder inkomen zitten? De helden van deze crisis. Gezonde verplegers die een kans van (nagenoeg) 0 hebben op ziekenhuisopname, en de afgelopen twee jaar 60 uur per week hebben gewerkt, en om wat voor reden dan ook (wat hun eigen goed recht is) niet willen vaccineren mogen wat jou betreft onbetaald thuis zitten. Dan maar geen geld meer voor ze. Dan maar niet meer de straat op.

Fantastisch, laten we allemaal feestvieren en hun ramen bekogelen met eieren ! Tuig dat het is.

En mensen van 57 met 160 kilo die zich hebben ingeent, en sowieso de komende 15 jaar de ziekenhuizen platlopen omdat ze obesitas en/of kanker hebben door hun levensstijl hebben hun 'verantwoordelijkheid genomen' en zijn de helden van de dag.

Logica....
Dit inderdaad, belachelijk. Ik was eerst wel pro vaccinatieverplichting, maar met omicron en dat abonnementje op half jaarlijkse boosters, nee. Laat het maar rondgaan. Zorg voor jezelf en naasten zo goed als je kan en door met het leven.
Ignorance is bliss
pi_203219471
Ben in Roemenië nu, in een restaurant-café.

Denk dat er zeker 200 man binnen is. Je loopt over de koppen heen. Niemand een mondkapje. Formeel is het 3G, maar niemand iets gevraagd.
pi_203224850
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 23:15 schreef Morrigan het volgende:

[..]
En wie zijn precies die kwetsbare mensen? Men doet wel lekker populistisch door het over de ‘kwetsbaren’ te hebben, maar het is nog steeds niet duidelijk wie dat precies zijn.

Komt bij dat dit een nieuw virus is waarbij je sowieso niet weet hoe je lichaam en vooral immuunsysteem hierop reageert.
Dat laat ik aan de virologen. Bijv iedereen boven de 50 en mensen met obesitas. Je kan 6 miljoen nederlanders onder de 30 vaccineren met als resultaat maximaal 10 doden minder per jaar. Er zijn namelijk 20 mensen onder de 30 overleden. Is dat alle lockdowns waard voor deze groep?

Iedereen weet bijv dat mensen met een bmi boven de 25 kwetsbaar zijn. Die groep kan je vaccineren, samen met de ouderen. Leuk trouwens als obesitas patienten zich vaccineren. Fantastisch voor de ziekenhuisoverbelasting. Helden! Maarrr binnen drie jaar loopt deze groep alsnog het ziekenhuis plat met kanker of andere kwalen omdat ze ongezond leven.

En de tiener die 4x per week sport, gezond eet en zich niet wil vaccineren is het uitschot vd samenleving. Mag niet meer deelnemen aan de samenleving zelfs.

Lekker logisch allemaal.

Djokovic, nu de meest gehate persoon vd wereld mag niet deelnemen aan de australian open. Ondertussen zijn er ook 3 gevaccineerde tennisers die niet deel KUNNEN nemen vanwege ademhalingsproblemen. Hoe goed werkt het vaccin dan? Of komt hrt door het vaccin?
Standpunt van de advocaten: Djokovic kan een gevaarlijk icoon worden voor de antivaxxers. Letterlijke woorden.

Logica.
pi_203225482
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 18:40 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Dat laat ik aan de virologen. Bijv iedereen boven de 50 en mensen met obesitas. Je kan 6 miljoen nederlanders onder de 30 vaccineren met als resultaat maximaal 10 doden minder per jaar. Er zijn namelijk 20 mensen onder de 30 overleden. Is dat alle lockdowns waard voor deze groep?

Iedereen weet bijv dat mensen met een bmi boven de 25 kwetsbaar zijn. Die groep kan je vaccineren, samen met de ouderen. Leuk trouwens als obesitas patienten zich vaccineren. Fantastisch voor de ziekenhuisoverbelasting. Helden! Maarrr binnen drie jaar loopt deze groep alsnog het ziekenhuis plat met kanker of andere kwalen omdat ze ongezond leven.

50% van de volwassenen in Nederland heeft een bmi van 25 of hoger.
https://www.volksgezondhe(...)rgewicht-volwassenen

Dat zijn dus een hoop kwetsbare mensen in Nederland. :o
ROBODEMONS..................|:(
pi_203225637
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 19:13 schreef Morrigan het volgende:

[..]
50% van de volwassenen in Nederland heeft een bmi van 25 of hoger.
https://www.volksgezondhe(...)rgewicht-volwassenen

Dat zijn dus een hoop kwetsbare mensen in Nederland. :o
Klopt, en dat is ook het probleem, je kunt niet eenvoudig een lijn trekken tussen wie wel en wie niet risico loopt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203226174
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 12:29 schreef bellamy13 het volgende:
Is dit echt wat we willen allemaal? Of dit nou in een buurland gebeurt of straks hier in Nederland. Als ik het hier lees is dit wat we willen:

-Zorgmedewerkers ontslaan

-Mensen die niet willen boosteren boete van 1200 euro per maand

-Mensen die niet willen vaccineren boetes geven, niet betalen is naar aparte wappie gevangenis

-Wereldwijd miljoenen mensen ontslaan

-Kinderen 'bannen' van de scholen

-Vaccinatieweigeraars niet meer op straat laten lopen

-Voedsel weigeren

-Demonstraties verbieden

[ afbeelding ]
Overdrijf je niet een beetje?
pi_203226397
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 22:08 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
In de uk gaan ze de coronapas afschaffen. Wij hier ook.
Niet op de korte termijn. Voorjaar 2023.
pi_203226561
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:03 schreef bianconeri het volgende:
En die wappie schaap gekken krijg je toch niet verder met de feiten.
:') aldus sprak de evolutie ontkenner
pi_203227067
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 19:45 schreef Intint het volgende:

[..]
Overdrijf je niet een beetje?
Volg je het nieuws van Australië niet, waar je de straat niet op mag als je niet gevaccineerd bent? En Oostenrijk
, waar ze vaccinweigeraars een boete van 1200 per maand geven, en als je niet betaald opsluiten in wappie gevangenis? En België, waar straks 50k zorgverleners ontslagen worden?

Canada: boete voor vaccinweigeraars. Klinkt logisch. Tot je er over nadenkt en je beseft dat iemand van 13 of 18 ook een vaccinweigeraar is, en niets te maken heeft (gevaccineerd of niet) met de ziekenhuisoverbelasting. Zuur dat die persoon boetes betaald aan iets waar hij niet verantwoordelijk voor is, en op dezelfde hoop gegooid wordt als de obesitas patiënten met 160 kilo.

https://www.welingelichte(...)accineerden-beboeten

[ Bericht 5% gewijzigd door bellamy13 op 16-01-2022 21:10:51 ]
pi_203227431
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 21:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als je je in de zaken verdiept had, had je geweten dat corona veel vaker myocarditis veroorzaakt en een vaccin dit juist voorkomt.
Wappies gebruiken enkel hun eigen onbetrouwbare bronnen. Ze zijn werkelijk onverbeterlijk. :{
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_203228176
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 11:03 schreef bianconeri het volgende:
Nederland is knettergek

En die wappie schaap gekken krijg je toch niet verder met de feiten.
https://www.sron.nl/vrage(...)822/v-ontstaan-leven
pi_203228465
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 20:02 schreef Flurona het volgende:

:') aldus sprak de evolutie ontkenner
quote:
Dat is geen feit, dus waarom je die onzin erbij wilt halen? Geen idee.
  maandag 17 januari 2022 @ 05:05:36 #72
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_203231360
In Frankrijk is door het parlement juist met veel gallische poeha de 2G-samenleving uitgeroepen.

Restaurants, musea, theaters, bioscopen, openbaar vervoer, overal 2G.

Nu weet ik ook wel dat iedereen gewoon zou moeten laten inenten, maar van zo’n bericht word ik niet vrolijk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 17 januari 2022 @ 05:52:35 #73
267137 Cl04d
"Knowledge Is Power."
pi_203231392
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 19:34 schreef Newsworld het volgende:
Over 2 maanden is corona voorbij dan is 2G niet meer nodig , dus 2G komt er niet.
Voorbij? Dat is een groot woord en geen 2G? Heb je meer info?
"If everything's a dream, don't wake me up."
pi_203231470
Zelf ben ik volledig gevaccineerd en discriminatie van ongevaccineerden interesseert me geen hol.

Maar over 2G en 3G heb ik slechts één vraag: helpt het?

Ik heb daarvan nog geen snipper bewijs gezien. Zelfs geen poging daartoe.
pi_203231526
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 22:37 schreef Bredemug het volgende:

[..]
Die conclusie moeten ze er wel bij zitten om mensen zoals jou gerust te stellen.

https://ibb.co/jZ5gL6C

Het ligt er maar net aan wat jij WILT zien en WILT geloven.
Weer zo'n abscuur kut linkje......
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 08:08:21 #76
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203231727
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 07:30 schreef Monkeyclaw het volgende:

[..]
Weer zo'n abscuur kut linkje......
ibb.co is een ‘korte’ link voor imgbb, een plek om afbeeldingen te uploaden. De link is niets mis mee in elk geval
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203247733
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 07:10 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zelf ben ik volledig gevaccineerd en discriminatie van ongevaccineerden interesseert me geen hol.

Maar over 2G en 3G heb ik slechts één vraag: helpt het?

Ik heb daarvan nog geen snipper bewijs gezien. Zelfs geen poging daartoe.
Helpt het? Nee. Kijk maar bij andere landen waar dit al van toepassing is. Maarja als 2G niet werkt, dan staan de politici te springen om 1G in te voeren.
pi_203248313
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 07:30 schreef Monkeyclaw het volgende:

[..]
Weer zo'n abscuur kut linkje......
Naar een volledig van context gestript grafiekje...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 18 januari 2022 @ 07:15:50 #79
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_203248343
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 07:10 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zelf ben ik volledig gevaccineerd en discriminatie van ongevaccineerden interesseert me geen hol.

Maar over 2G en 3G heb ik slechts één vraag: helpt het?

Ik heb daarvan nog geen snipper bewijs gezien. Zelfs geen poging daartoe.
NWS / BREAKING Onderzoek opdracht ministerie: 2G voegt ivm omicron niets toe :!
pi_203248354
Kuipers wil 1G en dat is eigenlijk nog het beste , maar onuitvoerbaar lijkt mij
  dinsdag 18 januari 2022 @ 09:19:23 #81
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_203249268
Nieuw onderzoek: 2G is amper effectiever dan 3G

https://f7td5.app.goo.gl/oi4FDu

Bye discriminatie ongevaccineerden (hoe graag men dat ook zou willen) :W
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203293972
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 19:13 schreef Morrigan het volgende:

[..]
50% van de volwassenen in Nederland heeft een bmi van 25 of hoger.
https://www.volksgezondhe(...)rgewicht-volwassenen

Dat zijn dus een hoop kwetsbare mensen in Nederland. :o
Tja en wat hebben we daar de afgelopen 2 jaar aan gedaan?

Leuk om iedereen in te enten. De levensverwachting blijft in het beste geval gelijk. De obesitas patiënt blijft kanker krijgen en in het ziekenhuis belanden de komende jaren.

Gaan we iets aan het ECHTE (welvaarts) probleem doen, dat mensen dagelijks te veel eten en in het ziekenhuis belanden dan:

Mensen worden bewezen gelukkiger
Ziekenhuizen raken minder overbelast. Gevolg: nooit meer een lockdown meer nodig voor een virus als dit.
Mensen worden 13(!) jaar ouder

[ Bericht 1% gewijzigd door bellamy13 op 20-01-2022 23:05:25 ]
pi_203295262
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2022 22:58 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Tja en wat hebben we daar de afgelopen 2 jaar aan gedaan?
Nou, ben 25 kilo kwijt, en jij?

quote:
Leuk om iedereen in te enten. De levensverwachting blijft in het beste geval gelijk. De obesitas patiënt blijft kanker krijgen en in het ziekenhuis belanden de komende jaren.

Gaan we iets aan het ECHTE (welvaarts) probleem doen, dat mensen dagelijks te veel eten en in het ziekenhuis belanden dan:

Mensen worden bewezen gelukkiger
Ziekenhuizen raken minder overbelast. Gevolg: nooit meer een lockdown meer nodig voor een virus als dit.
Mensen worden 13(!) jaar ouder
Dat je kanker kunt krijgen van obesitas is nieuw voor mij.
Maar dat terzijde, wat is jouw voorstel om mensen aan te zetten tot een gezondere levensstijl?

Velen vinden een gedwongen prikkie al veel te veel overheidsbemoeienis. Gedwongen een andere leefstijl er op na te houden is nog ingrijpender.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203295265
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:19 schreef PzKpfw het volgende:
Nieuw onderzoek: 2G is amper effectiever dan 3G

https://f7td5.app.goo.gl/oi4FDu

Bye discriminatie ongevaccineerden (hoe graag men dat ook zou willen) :W
Het is wel effectiever in het dwingen gevaccineerd te worden...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 21 januari 2022 @ 07:05:35 #86
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203295302
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:19 schreef PzKpfw het volgende:
Bye discriminatie ongevaccineerden (hoe graag men dat ook zou willen) :W
Ongevaccineerden die ziek worden door covid hebben voorrang in de zorg en het ziekenhuis. Heb je kanker en of een tumor heb je pech. Kom je op de wachtlijst dood gaan uitgestelde zorg. Dus met medische discriminatie en discriminatie valt het wel mee denk ik. Eerder worden gevaccineerden juist onderdrukt en in hun vrijheid en recht op zorg beperkt. En het kan niet anders dat men daar wel wat aan moet gaan doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 07:12:53 #87
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_203295327
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 07:05 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ongevaccineerden die ziek worden door covid hebben voorrang in de zorg en het ziekenhuis. Heb je kanker en of een tumor heb je pech. Kom je op de wachtlijst dood gaan uitgestelde zorg. Dus met medische discriminatie en discriminatie valt het wel mee denk ik. Eerder worden gevaccineerden juist onderdrukt en in hun vrijheid en recht op zorg beperkt.
Ah, zo ken ik er nog wel een : had je je longen maar niet kapot moeten roken.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 21 januari 2022 @ 07:17:22 #88
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203295342
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 07:12 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ah, zo ken ik er nog wel een : had je je longen maar niet kapot moeten roken.
Heeft niets met covid en de onevenredige belasting daarvan op de zorg te maken. Dus je post slaat nergens op. Ander voorbeeld heb je een liesbreuk mag je met pijn doorlopen en blijven de deuren van het ziekenhuis voor jou gesloten. En staan de voor ongevaccineerde wappies de deuren van een IC wagen wijd open. Ook gevaccineerden met mindere klachten zijn slachtoffer van het covid/wappie voorrangsbeleid.

[ Bericht 3% gewijzigd door Megumi op 21-01-2022 07:23:12 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203295471
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 07:17 schreef Megumi het volgende:

[..]
Heeft niets met covid en de onevenredige belasting daarvan op de zorg te maken. Dus je post slaat nergens op. Ander voorbeeld heb je een liesbreuk mag je met pijn doorlopen en blijven de deuren van het ziekenhuis voor jou gesloten. En staan de voor ongevaccineerde wappies de deuren van een IC wagen wijd open. Ook gevaccineerden met mindere klachten zijn slachtoffer van het covid/wappie voorrangsbeleid.
Vind dit zo apart: jij, en 90% van de wereld, zegt dat ongevaccineerden associaal zijn en een probleem veroorzaken. Dit zeg jij, dit zegt de politiek dit zegt iedereen. Dit klopt niet en stop daar nou is mee.

Er is een verschil tussen iemand van 12, of 18, of 30 die sport, gezond eet, en het niet nodig vindt zich te vaccineren. En iemand van 60 met 130 kilo. Die tweede is onverantwoordelijk. Die kan je aanspreken. De eerste persoon niet, zal niet in het ziekenhuis komen, en is geen associale wappie. Die leeft gezond, en wilt zich niet vaccjneren. Die persoon loopt een risico van nagenoeg 0 om in het ziekenhuis te belanden. Sterker nog, een gevaccineerde kwetsbare maakt een 100x grote kans in het ziekenhuis te belanden.

Stop aub met deze mensen op 1 hoop bij elkaar gooien.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 08:16:07 #90
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203295641
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 07:49 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Vind dit zo apart: jij, en 90% van de wereld, zegt dat ongevaccineerden associaal zijn en een probleem veroorzaken. Dit zeg jij, dit zegt de politiek dit zegt iedereen. Dit klopt niet en stop daar nou is mee.
Stop aub met deze mensen op 1 hoop bij elkaar gooien.
Ik vindt het omgekeerde juist apart? En zoals je zelf aangeeft zijn velen dat met me eens. Maar die staan niet elke zondag op het Museumplein.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203295727
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 08:16 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik vindt het omgekeerde juist apart? En zoals je zelf aangeeft zijn velen dat met me eens. Maar die staan niet elke zondag op het Museumplein.
Stel dat de overheid had gezegd dat onder de 18 we niet hoeven te vaccineren.. had je dan ook gezegd dat deze mensen associaal zijn als ze zich niet zouden vaccineren?
  vrijdag 21 januari 2022 @ 08:35:24 #92
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203295770
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 08:29 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Stel dat de overheid had gezegd dat onder de 18 we niet hoeven te vaccineren.. had je dan ook gezegd dat deze mensen associaal zijn als ze zich niet zouden vaccineren?
Ik heb daar geen invloed op en voel me niet geroepen iets recht te praten wat krom is. Als je los van regels en medische gronden je bewust niet laat vaccineren mogen daar van mij best gevolgen aan vast zitten. En dat zijn velen het met mij over eens.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203301774
De hypocrisie van D66: voor een inclusieve samenleving en voor 2G beleid.

pi_203302650
Goeie truc van Agema. Het 2G-debat is weer uitgesteld waardoor door gunstige corona-ontwikkelingen de politieke steun voor deze ellende ook steeds meer afbrokkelt.
pi_203307002
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 08:35 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik heb daar geen invloed op en voel me niet geroepen iets recht te praten wat krom is. Als je los van regels en medische gronden je bewust niet laat vaccineren mogen daar van mij best gevolgen aan vast zitten. En dat zijn velen het met mij over eens.
Oke dus we moeten volgen wat de overheid zegt. Waar leg je de grens?

En als de overheid zegt dat je kinderen niet meer naar school mogen ben je het er ook mee eens? Gebeurt nu in Amerika

En als de overheid zegt dat je 1200,- boete moet betalen per maand als je niet boostert, ben je het daar ook mee eens? (Oostenrijk). Niet betalen is op eigen kosten de gevangenis in. (zelfs een seriemoordenaar die tientallen kinderen heeft verkracht hoeft dit niet). Hoe kan de media dit normaal vinden. Dit moet wereldnieuws zijn, maar ik heb nog niemand gehoort die dit ook maar enigssinds interesseert.

En als je niet verder dan 1km van je huis mag, ben je het daar ook mee eens? (Australië)

En als de overheid zegt dat je niet meer mag werken, ben je het daar ook mee eens? (België, Italië, Amerika, Oostenrijk, Australië)

Al deze maatregelen kunnen hier ook binnenkort van toepassing zijn.

En als we dit met zn allen normaal vinden zullen dit soort dingen ook hier gaan gebeuren.

Bovenstaande maatregelen zijn buiten proportie absurt. Maar 90% van de mensen wil dit soort maatregelen.
pi_203310954
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 21:25 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Oke dus we moeten volgen wat de overheid zegt. Waar leg je de grens?

En als de overheid zegt dat je kinderen niet meer naar school mogen ben je het er ook mee eens? Gebeurt nu in Amerika

En als de overheid zegt dat je 1200,- boete moet betalen per maand als je niet boostert, ben je het daar ook mee eens? (Oostenrijk). Niet betalen is op eigen kosten de gevangenis in. (zelfs een seriemoordenaar die tientallen kinderen heeft verkracht hoeft dit niet). Hoe kan de media dit normaal vinden. Dit moet wereldnieuws zijn, maar ik heb nog niemand gehoort die dit ook maar enigssinds interesseert.

En als je niet verder dan 1km van je huis mag, ben je het daar ook mee eens? (Australië)

En als de overheid zegt dat je niet meer mag werken, ben je het daar ook mee eens? (België, Italië, Amerika, Oostenrijk, Australië)

Al deze maatregelen kunnen hier ook binnenkort van toepassing zijn.

En als we dit met zn allen normaal vinden zullen dit soort dingen ook hier gaan gebeuren.

Bovenstaande maatregelen zijn buiten proportie absurt. Maar 90% van de mensen wil dit soort maatregelen.
Eens. dit is een glijdende schaal waar je niet naartoe wilt. Deze zaken kunnen ook ingevoerd worden voor mensen die positief getest zijn (gevaccineerd of ongevaccineerd), zijn mensen het daar ook mee eens?
Plaats hier uw advertentie
pi_203312473
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 02:03 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Eens. dit is een glijdende schaal waar je niet naartoe wilt. Deze zaken kunnen ook ingevoerd worden voor mensen die positief getest zijn (gevaccineerd of ongevaccineerd), zijn mensen het daar ook mee eens?
Iemand die positief test mag de deur niet uit, dus op zich heeft die al fikse beperkende maatregelen opgelegd gekregen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203312867
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 07:17 schreef Megumi het volgende:

[..]
Heeft niets met covid en de onevenredige belasting daarvan op de zorg te maken. Dus je post slaat nergens op. Ander voorbeeld heb je een liesbreuk mag je met pijn doorlopen en blijven de deuren van het ziekenhuis voor jou gesloten. En staan de voor ongevaccineerde wappies de deuren van een IC wagen wijd open. Ook gevaccineerden met mindere klachten zijn slachtoffer van het covid/wappie voorrangsbeleid.
Hier is een mooie zoekopdracht voor je aangezien je zit te janken over onevenredige druk op de zorg:

https://www.google.com/se(...)A11%2F30%2F2019&tbm=
pi_203313013
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 08:35 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik heb daar geen invloed op en voel me niet geroepen iets recht te praten wat krom is. Als je los van regels en medische gronden je bewust niet laat vaccineren mogen daar van mij best gevolgen aan vast zitten. En dat zijn velen het met mij over eens.
https://yourlogicalfallacyis.com/bandwagon
pi_203314532
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 23:15 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]
Ik heb het niet over complotten, ik heb het over veranderingen die inderdaad de overheid en EU meer zeggenschap over ons leven geven, en dat we hiermee meer worden zoals China (zie HayeOpReis in COR / Vraagje voor alle niet-gevaccineerden, en 1 voor alle gevaccineerden: ). Ik denk dat de meeste mensen die werken bij de overheid geen verkeerde bedoelingen hebben bij deze machtsvergrotingen. Maar macht corrumpeert altijd. Daarom leiden systemen waar de overheid haar bevolking tot in detail controleert, registreert en sanctioneert, vrijwel altijd tot een ellendige samenleving. Het wordt te makkelijk voor machthebbers om het systeem te misbruiken. Om ons in Nederland te beschermen tegen dit machtsmisbruik, hebben we de grondwet en democratie. Maar we doen nu alsof dit niet meer belangrijk is, alsof er nooit voor gevochten is.

Ik merk dat mensen die reageren van "haha, complot", zelf meestal meestal weinig inzicht hebben in hoe de maatschappij gaat veranderen.

De machtsvergroting is een verkeerde bedoeling. Ook omdat die huichelachtig wordt opgelegd onder het mom van covid en doordoor met meer slachtoffers door covid, zowel direct als indirect. Het op die wijze een einde maken aan vierenhalve eeuw vrijheid is natuurlijk ronduit schofterig, misdadig en nu we gered lijken te worden door omicron ipv door grondrechten, rechters, politici met fatsoen en kritische journalisten zitten we met een heleboel collaborateurs.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')