abonnement Unibet Coolblue
pi_202128966
Voor alle niet-gevaccineerden: Wat zijn jouw 3 belangrijkste redenen om je niet te laten vaccineren? Lees niet eerst de reacties van anderen, maar overdenk eerst wat die redenen voor jou zijn en post dan je reactie, voor je de reacties van anderen gaat lezen, zodat je niet andermans redenen kopieert.

Voor iedereen die wel gevaccineerd is: Wat zijn jouw 3 belangrijkste redenen om je wél te laten vaccineren? Voor jullie geldt hetzelfde: Lees niet eerst de reacties van anderen, maar overdenk eerst wat die redenen voor jou zijn en post dan je reactie, voor je de reacties van anderen gaat lezen, zodat je niet andermans redenen kopieert.

Nadat je je reactie hebt geplaatst, mag je de overige reacties lezen, en evt daarop reageren.
NIET STIEKEM TOCH EERST KIJKEN!!
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
pi_202129209
En het nut van dit topic is?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_202129264
Wij prikken ons een weg naar de vrijheid(Hugo 2020). Dat is de enigste reden waarom ik het gedaan heb. Helaas dus :(
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202129287
Mijn redenen om wel het vaccin te nemen:
1. Toch wel voor mijn eigen gezondheid. Ik heb geen idee hoe mijn lichaam op het virus zo reageren, dus voor de zekerheid gewoon een vaccinatie genomen.
2. Mijn omgeving/familie. Al weet ik dat zij ook allemaal gevaccineerd zijn.
3. Verder heb ik eigenlijk geen reden. Nummer 1 was voor mij voldoende om gewoon het vaccin te nemen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_202129306
Oh, ik ben de enige die serieus reageert. ;( :')
ROBODEMONS..................|:(
pi_202129334
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En het nut van dit topic is?
Om een beetje een idee te krijgen van de redenen van mensen om zich wel of juist niet te vaccineren, die enorm kunnen verschillen, en te ontdekken of er een bepaalde trend in is te vinden. Misschien dat sommigen zich niet laten vaccineren omdat ze bv. een artikel hebben gelezen of een bepaald programma hebben gezien waarin wordt bepleit waarom je het vooral wel of juist niet moet doen, en zich daardoor hebben laten beinvloeden. Als heel veel mensen dezelfde redenen opgeven, is zoiets mogelijk terug te herleiden naar dat artikel of programma, vandaar ook het verzoek om niet eerst de reacties van anderen te lezen, zodat ze door die reacties niet worden beinvloed, maar echt alleen hun eigen beweegredenen opgeven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Forumtijger op 11-11-2021 18:00:54 ]
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
pi_202129464
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:27 schreef Forumtijger het volgende:
Voor alle niet-gevaccineerden: Wat zijn jouw 3 belangrijkste redenen om je niet te laten vaccineren? Lees niet eerst de reacties van anderen, maar overdenk eerst wat die redenen voor jou zijn en post dan je reactie, voor je de reacties van anderen gaat lezen, zodat je niet andermans redenen kopieert.

Voor iedereen die wel gevaccineerd is: Wat zijn jouw 3 belangrijkste redenen om je wél te laten vaccineren? Voor jullie geldt hetzelfde: Lees niet eerst de reacties van anderen, maar overdenk eerst wat die redenen voor jou zijn en post dan je reactie, voor je de reacties van anderen gaat lezen, zodat je niet andermans redenen kopieert.

Nadat je je reactie hebt geplaatst, mag je de overige reacties lezen, en evt daarop reageren.
NIET STIEKEM TOCH EERST KIJKEN!!
1. Vanaf het begin werd 'het vaccin' als DE ENIGE manier gepropageerd om uit de crisis te komen. Elke andere alternatieve behandelmethode werd veroordeeld, de mensen gecensureerd, het distribueren verboden. Dat wekte bij mij onmiddellijk argwaan op. Men laat artsen hun werk niet doen. Er leek dus vanaf het begin duidelijk een agenda te zijn geweest om die vaccins op massale schaal te distribueren door mensen die geen zuivere motieven lijken te hebben. Dit gaat tot op de dag van vandaag voor door bijv. ivermectine als 'paardenontwormingsmiddel' weg te zetten terwijl dit pertinente onzin is, nog afgezien van het feit of het werkt of niet. We zijn gebombardeerd met propaganda en hersenspoeling om iedereen maar aan dat vaccin te krijgen, en dat stinkt.

2. Op basis van de gegevens is de kans extreem klein dat ik overlijd of ernstige gevolgen aan Covid overhoud. Dus al zou ik het krijgen, zou ik waarschijnlijk niet in het ziekenhuis belanden. Daarmee acht ik mijn risico door covid laag. Dat risico hoef ik niet verder te verlagen met een vaccin, want je kunt bijna nul niet verder verlagen. Mijn risico's door een nieuw onbekend geneesmiddel wil ik op 0 houden. Dus ik kies liever voor covid dan een vaccin. Aangezien ik net covid heb gehad en gewoon lijk te herstellen, lijkt die afweging de juiste te zijn geweest.

3. Eigenlijk waren bovenstaande redenen al genoeg. Maar als ik een derde moet noemen: dezelfde mensen die beweren dat er te veel mensen op aarde zijn voor een duurzame toekomst, beweren dat iedereen vaccins moet nemen om zijn leven te redden. Diezelfde vaccins worden bijna door je strot geduwd door je vrijheden en rechten steeds verder in te perken en door je het leven steeds moeilijker te maken. Ook dat wijst niet op zuivere motieven.

Oftewel: ik heb geen enkel vertrouwen in de mensen die covid-vaccins propageren en de daadwerkelijke gegevens ondersteunen hun voorstelling van zaken ook niet.
pi_202129475
1. Ik wil even wachten om te zien wat er naar boven komt als er wat meer onderzoeken zijn geweest.
2. Ik wil niet om de half jaar een prik moeten nemen, en volgens mij val ik niet in een risicogroep.
3. Ik vind de qr code zorgwekkend en wil daar niet aan mee doen.

Ik wil ook geen covid trouwens, en heb het ook nog niet gehad voor zover ik weet.
Ik hou me aan alle maatregelen.
Afstand, buiten afspreken, handen wassen, en mondkapje als het moet.
Ik ben nergens geweest waar een qr code nodig is.
Ik doe elke week een zelftest, als ik klachten heb doe ik er ook 1.
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
pi_202129486
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:52 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Om een beetje een idee te krijgen van de redenen van mensen om zich wel of juist niet te vaccineren, die enorm kunnen verschillen, en te ontdekken of er een bepaalde trend in is te vinden. Misschien dat sommigen zich niet laten vaccineren omdat ze bv. een artikel hebben gelezen of een bepaald programma hebben gezien waarin wordt bepleit waarom je het vooral wel of juist niet moet doen, en zich daardoor hebben laten beinvloeden. Als heel veel mensen dezelfde redenen opgeven, is zoiets mogelijk terug te herleiden naar dat artikel of programma, vandaar ook het verzoek om niet eerst de reacties van anderen te lezen, zodat ze door die reacties niet worden beinvloed, maar echt alleen hun eigen beweegredenen opgeven.
Oh je doet onderzoek.

:')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_202129552
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 18:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Oh je doet onderzoek.

:')
Nee, dat niet, ik wil gewoon een interessante, boeiende discussie op gang brengen waar iedereen lekker op los kan gaan... ;)
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
pi_202129797
Ikzelf ben trouwens wel gevaccineerd, en mijn 3 belangrijkste redenen daarvoor zijn:
1. Ik ben astmatisch, en behoor daarmee tot een risico-groep, en wil door me te laten vaccineren, erger voorkomen.
2. Ik wil niet dat door mijn toedoen anderen besmet raken en daardoor (ernstig) ziek worden of zelfs overlijden, waardoor ik er mogelijk mede schuldig aan ben dat de IC overbelast wordt.
3. Ik heb er geen trek in om, als ik de vaccinatie niet had genomen,elke keer een test te doen, om toegang te krijgen met de Corona check-app tot bepaalde sectoren/evenementen, teveel gedoe en gewoon erg onhandig/omslachtig.
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
pi_202130640
1, solidariteit.
2, bescherming van mijn directe omgeving.
3, gemoedsrust.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_202131235
- Het vaccin zit in de testfase
- Niemand is verantwoordelijk
- Geen behoefte om telkens boosters bij te spuiten
  donderdag 11 november 2021 @ 20:01:55 #14
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_202131437
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:47 schreef halfway het volgende:
Wij prikken ons een weg naar de vrijheid(Hugo 2020). Dat is de enigste reden waarom ik het gedaan heb. Helaas dus :(
Dit inderdaad.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_202131809
- het beschermen van mijzelf en de medemens
- ik wil kunnen reizen
- ik heb vertrouwen in de wetenschap
pi_202132224
3x pieter borger
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_202132555
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 18:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]


2. Op basis van de gegevens is de kans extreem klein dat ik overlijd of ernstige gevolgen aan Covid overhoud. Dus al zou ik het krijgen, zou ik waarschijnlijk niet in het ziekenhuis belanden. Daarmee acht ik mijn risico door covid laag. Dat risico hoef ik niet verder te verlagen met een vaccin, want je kunt bijna nul niet verder verlagen. Mijn risico's door een nieuw onbekend geneesmiddel wil ik op 0 houden. Dus ik kies liever voor covid dan een vaccin. Aangezien ik net covid heb gehad en gewoon lijk te herstellen, lijkt die afweging de juiste te zijn geweest.

Dit is dus echt een kul argument. Geen nieuw onbekend geneesmiddel willen nemen... Benieuwd of je er nog zo over denkt als je een ernstige ziekte krijgt en een experimenteel medicijn je enige mogelijkheid is op genezing. Als je dan toch voor een medicijn kiest ben je gewoon hypocriet.
Wakadoodle!
pi_202132574
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 20:56 schreef IkEetSlakken het volgende:

[..]
Dit is dus echt een kul argument. Geen nieuw onbekend geneesmiddel willen nemen... Benieuwd of je er nog zo over denkt als je een ernstige ziekte krijgt en een experimenteel medicijn je enige mogelijkheid is op genezing. Als je dan toch voor een medicijn kiest ben je gewoon hypocriet.
Als de kans sowieso groot is dat je doodgaat, ja, waarom niet.

Maar die kans was al zo goed als nihil.

Dus appels met peren.

Volgens mij schatten de meeste mensen de ernst van covid voor hen persoonlijk veel te hoog in op basis van alle doemberichten die zijn verspreid.

Maar kijk gewoon naar de objectieve cijfers en dan blijken de meeste mensen weinig te vrezen te hebben.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 11 november 2021 @ 21:00:42 #19
408813 crew  trein2000
pi_202132649
Even in een spoiler om het idee van de OP in stand te houden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202132767
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nou nou, dim eens even. Wat ik zeg is volstrekt logisch. Als de kans sowieso groot is dat je doodgaat, kun je in wezen alles nemen om die kans te verbeteren, ongeacht de risico's. Maar als dat niet het geval is, hoef je ook geen onnodige risico's te nemen.
Ik ben het in principe wel met je eens dat je dan een experimenteel medicijn zou nemen, alleen vind ik het argument rondom covid vaccinatie gewoon slecht. Ik kan ook zeggen "lekker wachten tot iedereen gevaccineerd is om vervolgens mee te liften op goede resultaten" Als je nu tegen de vaccinatie bent moet je dat structureel zijn. Maar ook jij zal in het verleden vaccinaties hebben gehad. Als niemand zich laat vaccineren dan zal het altijd een nieuw medicijn blijven.

Maar goed, wat mij vooral tegenstaat is mensen die bewust niet gaan vaccineren en bewust niet gaan testen en dan gaan lopen zeiken dat ze buitengesloten worden. Je hebt verdomme zelf een keus. Als niet vaccineren en niet testen jou keus is, dan moet je gewoon je bek houden. Zelfde als met stemmen. Stem je bewust niet, ga dan ook niet zeiken op de regering.

Maar verder niets persoonlijks hoor ^O^
Wakadoodle!
  Moderator donderdag 11 november 2021 @ 21:10:06 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202132822
1. Bescherming van mensen rond om mijzelf
2. Bescherming van mijzelf
3. Als wetenschapper wil ik aan mijn naasten en buitenwereld laten zien dat ik vertrouw in de huidige medische wetenschap en zijn procedures.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202132853
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:06 schreef IkEetSlakken het volgende:

[..]
Ik ben het in principe wel met je eens dat je dan een experimenteel medicijn zou nemen, alleen vind ik het argument rondom covid vaccinatie gewoon slecht. Ik kan ook zeggen "lekker wachten tot iedereen gevaccineerd is om vervolgens mee te liften op goede resultaten" Als je nu tegen de vaccinatie bent moet je dat structureel zijn. Maar ook jij zal in het verleden vaccinaties hebben gehad. Als niemand zich laat vaccineren dan zal het altijd een nieuw medicijn blijven.
Nee, ik zie dat heel anders. Mijn lichaam, mijn keuze. Wat anderen doen moeten ze zelf weten. Hun lichaam, hun keuze. Ik ga niet op de culpabiliseringstoer en anderen beschuldigen van het onheil in de wereld of wat de overheid over ons heen heeft gestort (want covid is een virus, maar de maatregelen worden door mensen genomen).

quote:
Maar goed, wat mij vooral tegenstaat is mensen die bewust niet gaan vaccineren en bewust niet gaan testen en dan gaan lopen zeiken dat ze buitengesloten worden. Je hebt verdomme zelf een keus. Als niet vaccineren en niet testen jou keus is, dan moet je gewoon je bek houden. Zelfde als met stemmen. Stem je bewust niet, ga dan ook niet zeiken op de regering.

Maar verder niets persoonlijks hoor ^O^
Enige verschil is dat het hier om ingrepen op je lichaam gaat. Lichamelijke integriteit is een recht. De overheid bezit je niet, de maatschappij bezit je niet, niemand bezit jou. Iedereen heeft dus het volste recht om dat soort dingen te weigeren en anderen hebben dat maar te respecteren.
pi_202132865
Overigens heb ik mijzelf laten vaccineren omdat ik wel in het nut van vaccineren geloof. Daarbij heeft mijn vriendin afgelopen jaar en het jaar daarvoor behandeld tegen borstkanker (het hele pretpakket) dus ook een stukje bescherming. Daarbij vind ik het ook egoïstisch om mijn gezin dingen te moeten ontzeggen omdat ik mij niet zou laten vaccineren.
Wakadoodle!
  donderdag 11 november 2021 @ 21:15:01 #24
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202132897
Mijn 3 redenen, niet noodzakelijkerwijs in volgorde van belangrijkheid:

1. Zelfbescherming. (De kans op een ernstig verloop is klein, maar je weet maar nooit.)
2. (Een betere) bescherming van anderen om mij heen door kleinere kans op overdracht van mijn kant.
3. Bespoediging van een terugkeer naar de samenleving zoals we die kenden.

Dit alles tevens in de veronderstelling dat je hiermee een structurele oplossing helpt creëren door middel van een relatief kleine inspanning met laag persoonlijk risico.
pi_202132915
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee, ik zie dat heel anders. Mijn lichaam, mijn keuze. Wat anderen doen moeten ze zelf weten. Hun lichaam, hun keuze. Ik ga niet op de culpabiliseringstoer en anderen beschuldigen van het onheil in de wereld of wat de overheid over ons heen heeft gestort (want covid is een virus, maar de maatregelen worden door mensen genomen).
[..]
Enige verschil is dat het hier om ingrepen op je lichaam gaat. Lichamelijke integriteit is een recht. De overheid bezit je niet, de maatschappij bezit je niet, niemand bezit jou. Iedereen heeft dus het volste recht om dat soort dingen te weigeren en anderen hebben dat maar te respecteren.
Iedereen heeft het volste recht om voor zichzelf te beslissen. Dat ben ik met je eens. Maar men moet dan ook de consequenties er van ervaren.

Ik acht jou daar gelukkig wel toe in staat, maar de bagger die je op Facebook tegenkomt vind ik vrij verontrustend. Ook vermakelijk overigens aangezien die volgens mij volledig van het padje zijn, of überhaupt het pad nooit gevonden hebben maar goed...
Wakadoodle!
pi_202132971
Ik ben wel gevaccineerd
- voor mijn naasten en mijzelf. Was niet bang om het te krijgen, maar liever niet natuurlijk.
- Ik wil mijn leven terug. Dit is geen leven. Het leven is al kort genoeg.
- Ik geloof niet in die complottheorieën. Heb niks te verbergen en ik geloof ook niet dat de overheid interesse heeft in mijn leven. En als er mensen zijn die echt denken dat wij naar een China-maatschappij gaan..ja dan heb ik daar best wel medelijden mee. Ik denk dat we met zijn allen heel blij mogen zijn dat we in Nederland wonen.
pi_202133265
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:16 schreef IkEetSlakken het volgende:

[..]
Iedereen heeft het volste recht om voor zichzelf te beslissen. Dat ben ik met je eens. Maar men moet dan ook de consequenties er van ervaren.
Maar die consequenties zijn volstrekt artificieel en het gevolg van menselijk (wan)beleid, niet omdat het virus ineens een doos maatregelen uit de kast heeft getrokken. Men doet maar wat. Die maatregelen hebben nauwelijks wat uitgehaald. Ik heb er in ieder geval geen enkel onderbouwd bewijs van gezien dat het wat heeft uitgemaakt. Het zou wat mij betreft zeer onredelijk zijn om dat dan ook zonder meer te accepteren.

quote:
Ik acht jou daar gelukkig wel toe in staat, maar de bagger die je op Facebook tegenkomt vind ik vrij verontrustend. Ook vermakelijk overigens aangezien die volgens mij volledig van het padje zijn, of überhaupt het pad nooit gevonden hebben maar goed...
Ik weet niet wat je allemaal op Facebook hebt gezien. Er wordt natuurlijk ontzettend veel informatie verspreid. Het is inderdaad steeds moeilijker om nu te bepalen wat waar en onwaar is, wat betrouwbaar en onbetrouwbaar. Ook dat moet iedereen voor zichzelf bepalen. Zelf ben ik wantrouwig om bovengenoemde redenen, plus nog een heleboel andere redenen die ik niet heb genoemd. Ik heb maar 1 lichaam. Daar ga ik mijn hele level al zuinig mee om. Dus ik ben niet bereid om zomaar iets in te laten spuiten waarvan ik geen idee heb wat het met _mijn_ lichaam zal doen. Misschien ben ik toevallig wel een van die ongelukkigen die er een hartspierontsteking of iets anders aan overhoud. Ik heb daar geen zin in en ik laat me daar ook niet toe dwingen of chanteren. De gevolgen accepteer ik gewoon, ik volg de wet. Maar dat wil niet zeggen dat ik mijn rug niet recht zal houden en ook alle misstanden zal blijven aankaarten. Ergens moet je een grens trekken, want bepaalde mensen met macht zullen je altijd proberen te manipuleren om je klein te krijgen. Ik weiger daaraan mee te doen en voor zover ik begrijp is dat precies wat er nu plaatsvindt. Gehoorzaam en denk niet zelf na, lijkt het motto te zijn.
pi_202133359
Niet: omdat deze hele covid-toestand al in een heel vroeg stadium nep op me overkwam. Wereldwijd zó enorm hysterisch doen over een zogenaamd 'killer virus', dat nog geen 0,23% van de mens doodt, ontbeert voor mij iedere rationele logica.

En meteen dat alles WERELDWIJD! Overal ongeveer hetzelfde liedje. Dat één land zo gek is, is nog tot daaraantoe...

Het neerslaan van vreedzame demonstraten op zeer brute wijze, vooral in Australië. Maar ook hier hebben we dat gezien in Nederland.

De enorme censuur ineens op internet en overal. Zoiets hebben we nooit eerder gezien in een vrij land als dit. Het zogenaamde 'met één mond praten'.

Ik nam het idee van de Nieuwe Wereld Orde altijd een soort een beetje met een korreltje zout. Maar deze hele toestand heeft dat idee steeds meer werkelijk gestalte gegeven, en lijkt het ook steeds meer te doen.

En dán nog een vaccin gaan zitten nemen? Dat zou echt zó dom en ontrouw zijn aan wat ik denk te zie gebeuren op dit moment. Je kan dat dan niet meer aan jezelf verkopen. Voelt als puur zelfverraad. Dus vandaar....

Maar ik zeg wel: het is niet makkelijk om je rug recht te houden in dezer situatie. Wat als het werkelijk m'n baan gaat kosten...
Eens kijken
pi_202133398
Ik ben gevaccineerd omdat ik chronisch ziek ben dus extra kwetsbaar, de andere reden is dat ik geen andere mensen wil besmetten en uiteindelijk de derde reden is dat als ik de grens over zou willen dat dat minder problemen zou opleveren
pi_202133450
Is het niet juist interessant om te vragen of de gevaccineerde 1 voor hem “tegen” reden zou willen noemen
En aan de ongevaccineerde 1 “voor”?
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_202133563
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 18:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
1. Vanaf het begin werd 'het vaccin' als DE ENIGE manier gepropageerd om uit de crisis te komen. Elke andere alternatieve behandelmethode werd veroordeeld, de mensen gecensureerd, het distribueren verboden. Dat wekte bij mij onmiddellijk argwaan op. Men laat artsen hun werk niet doen. Er leek dus vanaf het begin duidelijk een agenda te zijn geweest om die vaccins op massale schaal te distribueren door mensen die geen zuivere motieven lijken te hebben. Dit gaat tot op de dag van vandaag voor door bijv. ivermectine als 'paardenontwormingsmiddel' weg te zetten terwijl dit pertinente onzin is, nog afgezien van het feit of het werkt of niet. We zijn gebombardeerd met propaganda en hersenspoeling om iedereen maar aan dat vaccin te krijgen, en dat stinkt.

2. Op basis van de gegevens is de kans extreem klein dat ik overlijd of ernstige gevolgen aan Covid overhoud. Dus al zou ik het krijgen, zou ik waarschijnlijk niet in het ziekenhuis belanden. Daarmee acht ik mijn risico door covid laag. Dat risico hoef ik niet verder te verlagen met een vaccin, want je kunt bijna nul niet verder verlagen. Mijn risico's door een nieuw onbekend geneesmiddel wil ik op 0 houden. Dus ik kies liever voor covid dan een vaccin. Aangezien ik net covid heb gehad en gewoon lijk te herstellen, lijkt die afweging de juiste te zijn geweest.

3. Eigenlijk waren bovenstaande redenen al genoeg. Maar als ik een derde moet noemen: dezelfde mensen die beweren dat er te veel mensen op aarde zijn voor een duurzame toekomst, beweren dat iedereen vaccins moet nemen om zijn leven te redden. Diezelfde vaccins worden bijna door je strot geduwd door je vrijheden en rechten steeds verder in te perken en door je het leven steeds moeilijker te maken. Ook dat wijst niet op zuivere motieven.

Oftewel: ik heb geen enkel vertrouwen in de mensen die covid-vaccins propageren en de daadwerkelijke gegevens ondersteunen hun voorstelling van zaken ook niet.
Dit is veel beter verwoord dan ik deed :D 100% mee eens!
Eens kijken
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 november 2021 @ 22:07:40 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202133595
Ik heb mij geprikt omdat:
1 - Ik heb vertrouwen in de wetenschap.
2 - Om mijzelf en omgeving te beschermen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202133620
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:04 schreef Maharski het volgende:

[..]
Dit is veel beter verwoord dan ik deed :D 100% mee eens!
Ik vond jouw uitleg ook zeer helder. Kan me er helemaal in vinden. Het was meteen hysterie en dwingende maatregelen, denk zelf niet meer na, word een robot, zet geen masker op, zet wel een masker op, we werden als kleuters toegesproken. Hersenspoeling van A tot Z om je tot een angstig, gehoorzaam knechtje van de overheid te maken dat zelf om zijn eigen beroving van fundamentele rechten staat te roepen en iedereen die zijn mond open durft te trekken tot achterlijk of egoist verklaart.
pi_202133674
1. Bescherming van de meer kwetsbare mensen en het normaliseren van de maatschappij.
2. Om mijn eigen gezondheid te beschermen.
3. Ik vertrouw op de (medische) wetenschap.
pi_202133719
- bescherming voor de kwetsbare mensen waarmee ik in nauw contact kom, mijn naasten en mezelf (die volgorde)
- vertrouwen in de wetenschap die in korte tijd een verfijning heeft ontwikkeld op een techniek die al decennia lang bestaat
- mijn steentje bijdragen aan het voorkomen van code zwart in de zorg. Als zorgprofessional en als burger.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 11 november 2021 @ 22:32:03 #36
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202133977
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 18:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

3. Eigenlijk waren bovenstaande redenen al genoeg. Maar als ik een derde moet noemen: dezelfde mensen die beweren dat er te veel mensen op aarde zijn voor een duurzame toekomst, beweren dat iedereen vaccins moet nemen om zijn leven te redden. Diezelfde vaccins worden bijna door je strot geduwd door je vrijheden en rechten steeds verder in te perken en door je het leven steeds moeilijker te maken. Ook dat wijst niet op zuivere motieven.
De mening dat de aarde overbevolkt is heeft niet als enige logische consequentie dat men vindt dat personen 4 t/m 7 miljard dus maar ter plekke moeten creperen. Meestal denkt men dan aan een humanere vorm van reductie van het aantal mensen, namelijk geboortebeperking.
pi_202134138
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:32 schreef Iblardi het volgende:

[..]
De mening dat de aarde overbevolkt is heeft niet als enige logische consequentie dat men vindt dat personen 4 t/m 7 miljard dus maar ter plekke moeten creperen. Meestal denkt men dan aan een humanere vorm van reductie van het aantal mensen, namelijk geboortebeperking.
Het verleden laat zien dat mensen tot allerlei dingen in staat zijn en sommige mensen er geen enkel probleem mee hebben om miljoenen over de kling te jagen.
pi_202134309
gevaccineerd:

1. voor mijn vrouw die een hele zwakke gezondheid heeft, en alle andere vrienden/familie.
2. voor mezelf omdat ik mijn vrouw moet verzorgen, gaat beetje moeilijk als je zelf doodziek word.
3. meer vrijheid
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 11 november 2021 @ 23:04:05 #39
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202134546
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Het verleden laat zien dat mensen tot allerlei dingen in staat zijn en sommige mensen er geen enkel probleem mee hebben om miljoenen over de kling te jagen.
Ja, maar de onderbouwing "Ik wou iets doen aan de groeiende wereldpopulatie" heb ik daarbij nooit langs zien komen.
pi_202134634
Ik ben wel gevaccineerd.

Gevoel dat er iets moest gebeuren om de pandemie onder controle te krijgen
De zorg ontlasten (ziekenhuizen waren behoorlijk vol)
Grotere kans om weer naar normaal terug te gaan
pi_202134950
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 23:04 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ja, maar de onderbouwing "Ik wou iets doen aan de groeiende wereldpopulatie" heb ik daarbij nooit langs zien komen.
Wat maakt dat uit.

Na de Franse revolutie had men een werkloosheidsprobleem.

Oplossing: vermoord mensen.

Het gaat om de houding, niet het motief.
pi_202135498
Gevaccineerd:

1. Bescherming mensen om me heen en mezelf.
2. Omdat ik op de wetenschap vertrouw.
3. Verantwoordelijkheidsgevoel en gevoelsmatige plicht als soort van werkende in de zorg.
  vrijdag 12 november 2021 @ 00:15:03 #43
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202135524
Waarom wel:
1. Mijn vrouw moest van de zomer bevallen en was bang dat de bevalling en corona haar op hetzelfde moment zouden overkomen.

2. Mijn ouders zijn rond de 69, 1 met wat long issues in het verleden.

3. De mogelijk naïeve hoop dat het het beste voor de situatie zou zijn dat de overheid een plan had en dat niet tegen te willen werken.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  vrijdag 12 november 2021 @ 04:24:08 #44
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_202136189
1. Mijn imuunsysteem werkt prima en ik zit niet in een risicogroep en heb genetisch gezien een goede eerste lijn afweer tegen virussen. Heb zelfs nooit een snotneus. Heb het wss ook al gehad.

2. Niet veel ellende gezien in mijn omgeving door covid, geen doden, iedereen heeft het als een griep (of minder) ervaren en er waren ook mensen ziek na het (helaas niet zelf te kiezen, ik zou eerder voor een traditionele variant gaan) vaccin daarom zou ik liever natuurlijke ipv kunstmatige antistoffen opbouwen. (heb geen TV trouwens en denk dat de angstcampagne daardoor minder goed is binnengekomen is bij mij)

3. Geen vertrouwen in onze liegende overheid en ook niet in de 'big pharma' met lobby's en belangenverstrengelingen en verontrustende afkoopschandalen in het verleden. Dit vaccin is als een griepspuit die kwetsbaren kan helpen maar totaal overbodig is voor gezonde mensen die als verdienmodel gaan worden gebruikt als een groep mensen hun zin gaan krijgen. Daarbij is het langetermijneffect ook nog niet bekend.


Ik denk serieus dat de hele wereld in een collectieve angststoornis is geschoten en daardoor absurde situaties zijn ontstaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door oppiedoppie op 12-11-2021 13:03:36 ]
To BG or not to BG!
pi_202136236
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:58 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
Is het niet juist interessant om te vragen of de gevaccineerde 1 voor hem “tegen” reden zou willen noemen
En aan de ongevaccineerde 1 “voor”?
twee voor dan:
Kwetsbare mensen in de risico groep zouden de vaccinatie en booster moeten nemen.
Mensen die het zelf willen moeten het kunnen nemen, vrijwillig.
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 09:23:51 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202137854
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 04:24 schreef oppiedoppie het volgende:
1. Mijn imuunsysteem werkt prima en ik zit niet in een risicogroep en heb genetisch gezien een goede eerste lijn afweer tegen virussen. Heb zelfs nooit een snotneus. Heb het wss ook al gehad.

2. Niet veel ellende gezien in mijn omgeving door covid, geen doden, iedereen heeft het als een griep (of minder) ervaren en er waren ook mensen ziek na het (helaas niet zelf te kiezen, ik zou eerder voor een traditionele variant gaan) vaccin daarom zou ik liever natuurlijke ipv kunstmatige antistoffen opbouwen. (heb geen TV trouwens en denk dat de angstcampagne daardoor minder goed is binnengekomen is bij mij)

3. Geen vertrouwen in onze liegende overheid en ook niet in de 'big pharma' met lobby's en belangenverstrengelingen en verontrustende afkoopschandalen in het verleden. Dit vaccin is als een griepspuit die kwetsbaren kan helpen maar totaal overbodig is voor gezonde mensen die als verdienmodel gaan worden gebruikt als een groep mensen hun zin gaan krijgen.

Ik denk serieus dat de hele wereld in een collectieve angststoornis is geschoten en daardoor absurde situaties zijn ontstaan.
Argument 1 zou voor mij een reden zijn om wel een vaccin te nemen. En wtf zijn kunstmatige antistoffen?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202137961
1. Bescherming van een heleboel mensen in Nederland/Europa die anders dood zouden gaan aan Corona
2. Ik ben geen risico geval, maar ik wil liefst geen COVID en wil de kans op long en ernstige COVID minimaliseren. Wat ik tot nu toe hoor en zie is dat flink wat mensen er toch heel erg ziek van zijn en na maanden niet hersteld.
3. De wetenschappelijke informatie is overtuigend. De vaccins werken goed, risico’s zijn extreem klein dus zelfs voor mij is het risico van het vaccin vele malen kleiner dan Corona krijgen en de kans op ernstige schade daarvan.
Whatever...
pi_202137984
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 04:24 schreef oppiedoppie het volgende:
1. Mijn imuunsysteem werkt prima en ik zit niet in een risicogroep en heb genetisch gezien een goede eerste lijn afweer tegen virussen. Heb zelfs nooit een snotneus. Heb het wss ook al gehad.

2. Niet veel ellende gezien in mijn omgeving door covid, geen doden, iedereen heeft het als een griep (of minder) ervaren en er waren ook mensen ziek na het (helaas niet zelf te kiezen, ik zou eerder voor een traditionele variant gaan) vaccin daarom zou ik liever natuurlijke ipv kunstmatige antistoffen opbouwen. (heb geen TV trouwens en denk dat de angstcampagne daardoor minder goed is binnengekomen is bij mij)

3. Geen vertrouwen in onze liegende overheid en ook niet in de 'big pharma' met lobby's en belangenverstrengelingen en verontrustende afkoopschandalen in het verleden. Dit vaccin is als een griepspuit die kwetsbaren kan helpen maar totaal overbodig is voor gezonde mensen die als verdienmodel gaan worden gebruikt als een groep mensen hun zin gaan krijgen.


Ik denk serieus dat de hele wereld in een collectieve angststoornis is geschoten en daardoor absurde situaties zijn ontstaan.
Doe angststoornis vermoed ik juist bij al die mensen die het vaccin niet vertrouwen.

Die trappen in de klassieke val waardoor vliegen enger lijkt dan autorijden.
Whatever...
  vrijdag 12 november 2021 @ 09:38:41 #49
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_202138044
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Argument 1 zou voor mij een reden zijn om wel een vaccin te nemen. En wtf zijn kunstmatige antistoffen?
Antistoffen die niet op de natuurlijke manier zijn ontstaan maar kunstmatig dmv een vaccin noem ik kunstmatige anti-stoffen, weet niet hoe ze anders te noemen.
To BG or not to BG!
pi_202138063
Niet gevaccineerd
- Het is geen (permanente) oplossing voor het probleem in de zorg en ik wil geen abonnement op boostershots.
- Ik heb weinig kans om ernstige klachten te krijgen omdat ik al eerder besmet, jong en fit ben.
- Als protest ondersteun de kleine minderheid die gediscrimineerd wordt omdat ik onaantastbaarheid van het lichaam belangrijker vind dan een paar dikke oudjes die dood gaan.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2021 @ 09:45:04 #51
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202138137
Gevaccineerd.

Ik wil gewoon fatsoenlijk vreemd kunnen gaan zonder dat ik bang hoef te zijn om in de IC te belanden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 09:47:37 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202138173
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:38 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Antistoffen die niet op de natuurlijke manier zijn ontstaan maar kunstmatig dmv een vaccin noem ik kunstmatige anti-stoffen, weet niet hoe ze anders te noemen.
Die antistoffen onstaan op exact dezelfde manier als andere antistoffen in je lichaam, namelijk ze bestaan al voordat je uberhaupt corona of het vaccin hebt gehad, zelfs voordat deze corona bestond. Het enige dat gebeurt is dat de antistoffen (die je al hebt) een indringer herkennen en dat er dan veel meer van die specifieke antistoffen door je lijf gemaakt worden. Daar is helemaal niets kunstmatigs aan.

Maar offtopic voor dit topic, ieder zijn redenen. :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 12 november 2021 @ 09:53:04 #53
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_202138250
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:33 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Doe angststoornis vermoed ik juist bij al die mensen die het vaccin niet vertrouwen.

Die trappen in de klassieke val waardoor vliegen enger lijkt dan autorijden.
Maar waarom zou ik een angststoornis hebben voor een vaccin die ik niet hoef te nemen? Ik vind het vaccin juist een uitkomst. Voor de kwetsbaren, waar ik zelf niet onder val. Dat ik de rest om het vaccin heen niet vertrouw staat los van het vaccin zelf. Het vaccin blijkt niet de gehoopte uitkomst omdat het de verspreiding niet tegenhoud maar heeft wss wel levens gered.

Imo zijn er mensen die echt bang zijn geworden voor het virus en deze mensen zijn ontzettend opgelucht dat ze het vaccin hebben mogen krijgen, ook mensen die totaal niet in de risicogroep zitten. Deze mensen hebben echt stress gehad en angsgevoelens.
Daarnaast een hele hoop die het alleen heeft gedaan om hun (beloofde) vrijheid terug te krijgen en deze mensen zijn nu de extra groep binnen de vaxx groep die zich bedonderd voelen omdat ze nu alsnog restricties hebben en daar ook een ongenuanceerde zondebok voor hebben aangewezen gekregen.
To BG or not to BG!
pi_202138628
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:53 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Maar waarom zou ik een angststoornis hebben voor een vaccin die ik niet hoef te nemen? Ik vind het vaccin juist een uitkomst. Voor de kwetsbaren, waar ik zelf niet onder val. Dat ik de rest om het vaccin heen niet vertrouw staat los van het vaccin zelf. Het vaccin blijkt niet de gehoopte uitkomst omdat het de verspreiding niet tegenhoud maar heeft wss wel levens gered.

Imo zijn er mensen die echt bang zijn geworden voor het virus en deze mensen zijn ontzettend opgelucht dat ze het vaccin hebben mogen krijgen, ook mensen die totaal niet in de risicogroep zitten. Deze mensen hebben echt stress gehad en angsgevoelens.
Daarnaast een hele hoop die het alleen heeft gedaan om hun (beloofde) vrijheid terug te krijgen en deze mensen zijn nu de extra groep binnen de vaxx groep die zich bedonderd voelen omdat ze nu alsnog restricties hebben en daar ook een ongenuanceerde zondebok voor hebben aangewezen gekregen.
Een hele hoop hersengymnastiek en taalfouten. De bezuinigingen het onderwijs komen met de Coronacrisis ook wel naar boven.

Een vaccin nemen is niet altijd omdat je zo bang bent voor jezelf, maar omdat het een deel van de oplossing is voor de pandemie. Dat is behoorlijk rationeel.

Grappig hoe antivaxers toch steeds de boel proberen om te draaien. Helaas werkt die logica zelden. Ik vind echt dat er van alles beter kan mbt maatregelen, communicatie, lockdowns codes etc. Maar houd sowieso eens op met mensen steeds van van alles te. Beschuldigen en allerlei onzin over ze aan te nemen.

Notabene is dit topic er waarin mensen heel helder uitleggen waarom ze wel of niet gevaccineerd Zijn.
Whatever...
pi_202138773
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:20 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Een hele hoop hersengymnastiek en taalfouten. De bezuinigingen IN het onderwijs komen met de Coronacrisis ook wel naar boven.

Een vaccin nemen is niet altijd omdat je zo bang bent voor jezelf, maar omdat het een deel van de oplossing is voor de pandemie. Dat is behoorlijk rationeel.

Grappig hoe antivaxers toch steeds de boel proberen om te draaien. Helaas werkt die logica zelden. Ik vind echt dat er van alles beter kan mbt maatregelen, communicatie, lockdowns codes etc. Maar houd sowieso eens op met mensen steeds van van alles te. Beschuldigen en allerlei onzin over ze aan te nemen.

Notabene is dit topic er waarin mensen heel helder uitleggen waarom ze wel of niet gevaccineerd Zijn.
Verder is de algemene stijl van je tekstje behoorlijk slecht, zeg ik als iemand die zelf elke dag foutloos moet schrijven voor zijn werk.

Het is meestal geen goed idee om anderen op hun taal aan te spreken, gegarandeerd dat je zelf allerlei fouten maakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 12-11-2021 10:42:19 ]
pi_202138980
Wel vaccineren:

1. Ik wil niet iemand zijn die de weg dwarsboomt
2. Ik vind het fijn als ik niet heel ziek zou worden
3. Ik was enthousiast om iets te kunnen doen aan de klote situatie
pi_202138992
Ik heb er 1, nl ik heb er geen zin in.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:03:39 #58
16305 Jappie
parttime reverend
pi_202139214
Niet gevaccineerd

Heb wat moeite dit in korte bewoordingen neer te pennen maar ik zal een poging doen om tegemoet te komen aan de doelstelling van de topicopener.

1) Ik hecht aan het idee “zero waste to landfill” wat voor mij zoveel betekent als de huidige emotionele/mentale/biologische balans niet nog verder op te rekken maar terugkeren naar de essentie van het zijn ten einde een mooiere maatschappij achter te kunnen laten voor onze kinderen en kinds kinderen. Vaccinatie zie ik als een noodzakelijk kwaad voor hun die al te ver heen zijn om de balans in zichzelf te herstellen (lees de ouderen en de zwakkeren) maar kan mijn inziens op lange termijn nooit bijdragen aan de gezondheid van hun die na ons komen.

Verplichting voor hun die het niet nodig hebben zie ik als onlogisch en zelfs contraproductief omdat de natuurlijke opbouw van weerstand hiermee wordt verstoord. Mensen en al helemaal kinderen hebben het nodig met elkaar in contact te zijn om weerstand op te kunnen bouwen en alle maatregelen (mondkapjes, afstand houden, lockdowns etcetera etcetera) welke totnutoe vanuit regeringswijze werden opgelegd gaan daar lijnrecht tegenin.

Kort gezegd de quickfixes zijn een noodzakelijk kwaad voor hun die het nodig hebben maar zullen uiteindelijk destructief voor het/ons leven zelf blijken indien onnodig toegepast net als elk ander medicijn.

2) Het huidige vaccinatiebeleid is niet gericht op het gezondmaken of houden van de gemeenschap maar is feitelijk gericht op het oplossen van een economisch probleem. De verzorgingsstaat is de afgelopen decennia flink uitgekleed omdat deze te duur werd, niet om het welzijn van de mensen te bevorderen. Op zich vind ik het idee de zorg verder terug te dringen niet verkeerd (mijn filosofie is immers gericht op herstel van de maatschappij als geheel en niet op het mensen afhankelijk maken van allerlei hulpmiddelen) maar ik heb altijd geleerd je oude schoenen niet weg te gooien voordat je nieuwe hebt. Evenzogoed als dat je nu gedwongen bent kwetsbaren te vaccineren terwijl je de rest van de maatschappij probeert te repareren had je dit principe ook moeten hanteren bij het afbouwen van de zorg.

3) Daarmee raak je tevens aan het 3e punt te weten de pharmaceutische industrie. Deze industrie staat eigenijk model voor alles wat er mis is in onze maatschappij. Patient genezen is niet het doel anders zou men wel verder gaan dan symptoombestrijding. Men kiest er echter voor de lichamelijke ziekte geisoleerd te bestrijden en daar gaat het precies mis. De mens is geen complex van geisoleerde elementen maar is een geheel in zichzelf alsook met zijn/haar habitat. De pharmaceutische industrie is feitelijk een vanuit regeringswijze geaccepteerde drugdealer welke vrijelijk zijn verslavende goedjes aan de gemeente mag verkopen tegen absurd hoge winsten.

De huidige opzet waarbij alle door het gebruik van de vaccinaties ontstane konsekwenties zijn afgekocht/ontlopen zijn op zijn zachtst gezegd opmerkelijk te noemen maar tevens valt mijn bek open dat men ondanks dat de vaccinaties feitelijk hun oorspronkelijk beoogde doel niet hebben bereikt (volledige immuniteit na 2 prikken) toch weet te bedenken hogere prijzen te vragen om grotere winstmarges te kunnen behalen.

Dit alles is gebaseerd op angst, je zelf veel meer toeeigenen dan nodig vanuit het idee dat je daarmee een betere overlevingskans hebt. Aan alles om je heen kun je zien dat dit systeem niet werkt. Socialisme werkt zo is gebleken niet maar kapitalisme evenmin. Veel zo niet alle van de moderne ziekten zijn terug te brengen naar dit zelfde principe van op angst gebaseerd egoisme/kapitalisme.
Het is hierdoor dat we zoveel zieke zwakke mensen hebben te verzorgen omdat dat wat het is om mens te zijn volledig ondergeschikt is gemaakt aan het draaiende houden van een ziekmakende economie.

Anyway, inmiddels veel te lang verhaal maar het is m.n. om bovenstaande redenen dat deze te zware 56 jarige bereid is het risico te lopen corona te krijgen terwijl het voor mij toch oh zo makkelijk zou zijn mijn “zogenaamde” vrijheid terug te krijgen dmv het nemen van een paar lullige prikjes.

p.s. over werkelijke vrijheid en de door vaccinatie aangeboden schijnvrijheid zou je ook nog een heel boek kunnen schrijven maar dat laten we maar tot een volgende keer.
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 11:06:30 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202139260
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:03 schreef Jappie het volgende:
2) Het huidige vaccinatiebeleid is niet gericht op het gezondmaken of houden van de gemeenschap maar is feitelijk gericht op het oplossen van een economisch probleem. De verzorgingsstaat is de afgelopen decennia flink uitgekleed omdat deze te duur werd, niet om het welzijn van de mensen te bevorderen. Op zich vind ik het idee de zorg verder terug te dringen niet verkeerd (mijn filosofie is immers gericht op herstel van de maatschappij als geheel en niet op het mensen afhankelijk maken van allerlei hulpmiddelen) maar ik heb altijd geleerd je oude schoenen niet weg te gooien voordat je nieuwe hebt. Evenzogoed als dat je nu gedwongen bent kwetsbaren te vaccineren terwijl je de rest van de maatschappij probeert te repareren had je dit principe ook moeten hanteren bij het afbouwen van de zorg.
Er is niet zo heel veel bezuinigd op de zorg, 1 op de 6 mensen in nederland werkt in de zorg dat kan in de toekomst nog wel eens naar 1 op de 3 moeten gaan dat is op een gegeven moment niet meer houdbaar. Daarnaast waarom is zorg aan het bed wel zorg en een vaccin geen zorg? Waar ligt precies die afsplitsing van zorg?

Feitelijk gaat er juist steeds meer en meer geld naar de zorg, dat komt ook mede door de vergrijzing en (grappig genoeg) ook doordat de zorg kwalitatief steeds beter wordt (lees we houden mensen steeds langer op de been)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202139303
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 19:52 schreef Nober het volgende:
- Het vaccin zit in de testfase
- Niemand is verantwoordelijk
- Geen behoefte om telkens boosters bij te spuiten
Volgens mij hebben de westerse overheden de verantwoordelijkheid voor de veiligheid van de vaccins op zich genomen.
(Waarna Pfizer en Moderna doodleuk de prijzen stevig verhoogd hebben, wel de lusten maar niet de lasten, helemaal in lijn met de verzorgingsstaat voor multinationals.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 11:09:50 #61
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202139320
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 19:52 schreef Nober het volgende:
- Het vaccin zit in de testfase
- Niemand is verantwoordelijk
- Geen behoefte om telkens boosters bij te spuiten
De gebruikte vaccins zijn door de drie gangbare testfases heen gegaan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:11:33 #62
16305 Jappie
parttime reverend
pi_202139358
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Er is niet zo heel veel bezuinigd op de zorg, 1 op de 6 mensen in nederland werkt in de zorg dat kan in de toekomst nog wel eens naar 1 op de 3 moeten gaan dat is op een gegeven moment niet meer houdbaar. Daarnaast waarom is zorg aan het bed wel zorg en een vaccin geen zorg? Waar ligt precies die afsplitsing van zorg?

Feitelijk is er juist steeds meer en meer geld naar de zorg, dat komt ook mede door de vergrijzing en (grappig genoeg) ook doordat de zorg kwalitatief steeds beter wordt (lees we houden mensen steeds langer op de been)
De vraag stellen zeker zoals jij het doet is hem tevens beantwoorden. Ik zeg dat de zorg is uitgekleed...daar waar gezien de vergrijzing je eigenlijk een uitbreiding zou mogen verwachten is het omgekeerde gebeurd. Minder personeel langere uren meer patienten per medewerker..minder ziekenhuizen minder bedden noem het allemaal maar op. Je kunt dan per saldo nog steeds hogere uitgaven hebben maar je hebt het systeem wel uitgekleed. ;)
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:12:06 #63
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_202139373
1. Voor mijn bejaarde ouders (vader heeft uitgezaaide longkanker fase IV)
2. Voor mezelf (longpatiënt)
3. Als vader van een schoolgaand kind kom ik ook regelmatig bij ouders van klasgenootjes thuis, dus ook ter bescherming van de medemensch.
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 11:12:07 #64
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202139374
(oh en sorry ik blijf dit topic misbruiken is niet persee mijn insteek maar soms kan ik slecht op handen blijven zitten, mocht ik het weer doen roep gerust :X )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 11:23:26 #65
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202139559
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:11 schreef Jappie het volgende:

[..]
De vraag stellen zeker zoals jij het doet is hem tevens beantwoorden. Ik zeg dat de zorg is uitgekleed...daar waar gezien de vergrijzing je eigenlijk een uitbreiding zou mogen verwachten is het omgekeerde gebeurd. Minder personeel langere uren meer patienten per medewerker..minder ziekenhuizen minder bedden noem het allemaal maar op. Je kunt dan per saldo nog steeds hogere uitgaven hebben maar je hebt het systeem wel uitgekleed. ;)
Duurdere meer succesvolle behandelingen moet je ook mee factureren en de hoeveelheid zorg die nodig is. Wellicht is het uitgekleed maar maken ze wel meer mensen warm.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:25:10 #66
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202139584
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:12 schreef Bosbeetle het volgende:
(oh en sorry ik blijf dit topic misbruiken is niet persee mijn insteek maar soms kan ik slecht op handen blijven zitten, mocht ik het weer doen roep gerust :X )
Hoe bedoel je? Teveel posts die we allemaal al in andere topics gezien hebben terwijl dit topic bedoeld was om vooral (of enkel) lijstjes met antwoorden te bevatten?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202139587
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:06 schreef IkEetSlakken het volgende:

[..]
Ik ben het in principe wel met je eens dat je dan een experimenteel medicijn zou nemen, alleen vind ik het argument rondom covid vaccinatie gewoon slecht. Ik kan ook zeggen "lekker wachten tot iedereen gevaccineerd is om vervolgens mee te liften op goede resultaten" Als je nu tegen de vaccinatie bent moet je dat structureel zijn. Maar ook jij zal in het verleden vaccinaties hebben gehad. Als niemand zich laat vaccineren dan zal het altijd een nieuw medicijn blijven.

Maar goed, wat mij vooral tegenstaat is mensen die bewust niet gaan vaccineren en bewust niet gaan testen en dan gaan lopen zeiken dat ze buitengesloten worden. Je hebt verdomme zelf een keus. Als niet vaccineren en niet testen jou keus is, dan moet je gewoon je bek houden. Zelfde als met stemmen. Stem je bewust niet, ga dan ook niet zeiken op de regering.

Maar verder niets persoonlijks hoor ^O^
Aangezien ik vaccinatie voor mezelf niet nodig vind (een keuze, een gok en dus een risico) en ik het geen probleem vind mezelf aan de maatregelen te houden (zolang het over spelen en niet over brood gaat), heb ik vooralsnog een afwachtende houding aangenomen.
Ik heb geen ouderen/kwetsbaren in mijn directe omgeving.

Men is met voorrang (terecht) ouderen en kwetsbaren gaan vaccineren, en pas veel later is naar voren gekomen dat de vaccinaties juist bij die doelgroepen niet altijd goed aanslaat.
Als Novavax goedgekeurd wordt zal ik vaccinatie heroverwegen.

Overigens is dat vooral een emotionele reactie, ik heb niet de kennis om de veiligheid van mRNA- en vectorvaccins goed te kunnen beoordelen.
Een vaccin is trouwens eigenlijk geen medicijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tanatos op 12-11-2021 11:31:06 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 11:27:30 #68
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202139612
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:25 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? Teveel posts die we allemaal al in andere topics gezien hebben terwijl dit topic bedoeld was om vooral (of enkel) lijstjes met antwoorden te bevatten?
Dat dit een open topic is met beweegredenen en niet persee een discussie topic over die beweegredenen. Daar moet ik me een beetje op inhouden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:30:46 #69
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202139658
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Dat dit een open topic is met beweegredenen en niet persee een discussie topic over die beweegredenen. Daar moet ik me een beetje op inhouden.
Ja helemaal mee eens, jij niet alleen. Misschien even de bezem er doorheen halen?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202139682
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
De gebruikte vaccins zijn door de drie gangbare testfases heen gegaan.
Dat klopt maar dit is de eerste grootschalige toepassing van mRNA- en vectorvaccins, en de westerse overheden hebben de verantwoordelijkheid voor de veiligheid op zich genomen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:36:09 #71
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_202139741
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:20 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Een hele hoop hersengymnastiek en taalfouten. De bezuinigingen het onderwijs komen met de Coronacrisis ook wel naar boven.

Een vaccin nemen is niet altijd omdat je zo bang bent voor jezelf, maar omdat het een deel van de oplossing is voor de pandemie. Dat is behoorlijk rationeel.

Grappig hoe antivaxers toch steeds de boel proberen om te draaien. Helaas werkt die logica zelden. Ik vind echt dat er van alles beter kan mbt maatregelen, communicatie, lockdowns codes etc. Maar houd sowieso eens op met mensen steeds van van alles te. Beschuldigen en allerlei onzin over ze aan te nemen.

Notabene is dit topic er waarin mensen heel helder uitleggen waarom ze wel of niet gevaccineerd Zijn.
Eerst mij even wijzen op mijn taalfouten en vervolgens mij erop wijzen dat ik moet ophouden andere mensen te beschuldigen. :D

Waar ik mij niet eens van bewust ben, zelfs niet nu ik het nogmaals lees, wie beschuldig ik dan ergens van? :@
To BG or not to BG!
pi_202139754
quote:
88s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:10 schreef Bosbeetle het volgende:
3. Als wetenschapper wil ik aan mijn naasten en buitenwereld laten zien dat ik vertrouw in de huidige medische wetenschap en zijn procedures.
Ik vind dit een heel zorgwekkend argument.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_202139955
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:32 schreef Iblardi het volgende:

[..]
De mening dat de aarde overbevolkt is heeft niet als enige logische consequentie dat men vindt dat personen 4 t/m 7 miljard dus maar ter plekke moeten creperen. Meestal denkt men dan aan een humanere vorm van reductie van het aantal mensen, namelijk geboortebeperking.
Het probleem van overbevolking bestaat niet alleen uit de hoeveelheid mensen, maar ook uit de welvaart waarin ze leven.
Zolang ze allebei toenemen kunnen we verwachten dat het fout gaat.
Alhoewel ik vrij veel van de zogenaamde welvaart overbodige rommel vind, ben ik wel ook van mening dat geboortebeperking de meer ethische oplossing is.
Het lullige is wel dat die dan juist in de groep met de minste welvaart het meest nodig is.
Hun gebrek aan sociale zekerheid (/welvaart), ondermijnt de neiging tot geboortebeperking juist weer.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202140425
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Die antistoffen onstaan op exact dezelfde manier als andere antistoffen in je lichaam, namelijk ze bestaan al voordat je uberhaupt corona of het vaccin hebt gehad, zelfs voordat deze corona bestond. Het enige dat gebeurt is dat de antistoffen (die je al hebt) een indringer herkennen en dat er dan veel meer van die specifieke antistoffen door je lijf gemaakt worden. Daar is helemaal niets kunstmatigs aan.

Maar offtopic voor dit topic, ieder zijn redenen. :Y
Er zit toch wel degelijk verschil in de immuunreactie na vaccinatie en na natuurlijk herstel?
(Wat naar mijn verwachting bij een subunit-vaccin niet anders zal zijn trouwens, maar dat vind ik lastig te beoordelen.)
Overigens is het natuurlijk wel lastig daar dan de juiste term voor te vinden, ik vond kunstmatige antistoffen alhoewel niet helemaal correct wel begrijpelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tanatos op 12-11-2021 12:36:48 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202140637
Ik zie het nut niet van een vaccinatie.

- zonder of met verandert er niks voor mij, ik ben jong, sport 5x per week, werk in de buitenlucht vijf dagen in de week. De laatste keer dat ik ziek was was in de winter van 2018 tijdens de influenza epidemie
- voor mij geldt er een testsysteem op corona als ik ergens naar toe wil in tegenstelling tot gevaccineerde, maart/april 2020 dacht ik dat ik dood ging door deze pandemie door de realisatie dat het een heftig virus kon zijn na de toespraak van Rutte uit het torentje, een jogger buiten schreeuwde het uit van angst toen ik naar de winkel liep. Al snel bleek dat het virus wel meeviel als je niet oud was en een onderliggende ziekte had. De problemen in de ziekenhuizen bleken een probleem te zijn dat pre-corona al meespeelde. Corona is een factor maar niet de reden.
- ik heb van kleins af aan moeite met autoriteit, opgegroeid in een sociaal-economische arme wijk dit heeft zich doorontwikkeld in mijn jeugd met de oorlog in Irak en Afghanistan om redenen die niet klopten (Saddam had geen kernwapens ondanks het rapport van de CIA van wel) en de laatste jaren (corona speelde een factor) met de Toeslagendrama, #OmtzigtGate, het doden van onschuldige burgers van Hawija ondanks dat de VS daarvoor waarschuwden, het ontslag van Mona Keizer omdat ze haar mening uitte, Shell die doodleuk blijft boren in Groningen en daarna Drenthe en een afgetreden kabinet dat nog machtiger bleek te zijn geworden. Ik zie overheden, corruptie, spindoctoren, lobbyisten en centrale banken als het kwaad wereldwijd (betekent niet dat het zo is). Een FED dat doodleuk anderhalf jaar later triljoenen blijft doorprinten ondanks dat de inflatie erg hoog staat, rijken die rijker zijn geworden tijdens een wereldwijde crisis en pandemie. In de EU hebben we dan weer een probleem met de ECB dat pre-corona 100 miljard per maand printte (bron: Arno Wellens) waardoor de huizenprijzen ontiegelijk hard blijven stijgen terwijl de salarissen achter bleven. Het zorgt mede voor veel armoede waar starters geen huis kunnen kopen terwijl er een half miljoen huizen leeg staan (bron: FTM). En dan heb ik het niet eens over de echte armoede, de mensen die wekelijks naar de voedselbank gaan, het NIBUD dat berekent dat een op de vier huishoudens in Nederland betalingsachterstanden heeft (financieel onder water staat en dit was pre-corona, horecaeigenaren zullen vast niet zijn meegenomen).
  vrijdag 12 november 2021 @ 12:44:52 #76
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202140651
Gevaccineerd (gelieve niet op te slaan, is medisch persoonsgegeven :'))
1. Mijn eigen gezondheid
2. Reductie besmettingskans van ouderen in mijn omgeving en familie (deels achterhaald)
3. geen*

Ik vind dat je persoonlijk medisch baat bovenaan moet staan, de eventuele voordelen voor de samenleving zijn mooi meegenomen, maar voor mij géén reden om mij te laten vaccineren.

*Bij een volledige 2G samenleving komt op 3 gedwongen toch toegang tot dagelijks werk etc te staan, mocht ik voor dezelfde keuze staan
Sui cuique mores fingunt fortunam
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 12:51:18 #77
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202140717
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 12:28 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Er zit toch wel degelijk verschil in de immuunreactie na vaccinatie en na natuurlijk herstel?
(Wat naar mijn verwachting bij een subunit-vaccin niet anders zal zijn trouwens, maar dat vind ik lastig te beoordelen.)
Overigens is het natuurlijk wel lastig daar dan de juiste term voor te vinden, ik vond kunstmatige antistoffen alhoewel niet helemaal correct wel begrijpelijk.

Het grootste verschil is of het tegen een compleet virus is (dus tegen de virusdeeltjes en de eiwitten die je eigen cellen tot expressie brengen na infectie ) of alleen tegen het spike eiwit. Want daar heb je gelijk het grootste verschil tussen het vaccin en het virus. Het virus is een lipide blaasje met daarin eiwitten en RNA dmv RNA brengen je eigen cellen alle viruseiwitten tot expressie en worden nieuwe virussen gebouwd. Het vaccin is een lipide blaasje met daarin RNA dmv RNA brengen je eigen cellen één virus eiwit tot expressie. (dikgedrukt overeenkomsten onderstreept verschillen tussen virus en vaccin). De immuun reactie is wat milder na vaccinatie omdat er geen productie van virusdeeltjes is en de hoeveelheid eiwit (antigenen) waarop gereageerd hoeft te worden vele malen lager is dan bij een corona infectie. De mechanismen van de immunisatie zijn verder hetzelfde.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202141127
Mijn vriendin heeft zich niet laten vaccineren. Redenen: 1. een gecompromitteerd immuunsysteem; 2. geloofsovertuiging; 3. gelooft dat er allerlei slechte stoffen in zitten.
Ze kreeg corona, maar gelukkig leek het op een verkoudheidje.

Ik ben wel gevaccineerd, en daarvoor had ik ook al corona gehad, want ik had een rare zoute smaak in mijn mond. Er waren toen nog geen PCR-testen.
1. ik vind het een mooie, typisch 21e eeuwse techniek. De eeuw van de biotechnologie!
2. ik vertrouw het administratieve systeem. Dat je geen zooi maar het echte vaccin krijgt.
3. ik neem aan, dat echte corona erger is dan de gevolgen van de vaccinatie.
Mijn vriendin stak mij aan. Twee dagen flink ziek. Ik had het dus erger dan zij.

Reden 4. de wet van de kleine aantallen betekent, dat je op grond van 1 waarneming (ons geval dus) géén statische gevolgtrekkingen mag maken.
Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
pi_202141783
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 november 2021 12:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Het grootste verschil is of het tegen een compleet virus is (dus tegen de virusdeeltjes en de eiwitten die je eigen cellen tot expressie brengen na infectie ) of alleen tegen het spike eiwit. Want daar heb je gelijk het grootste verschil tussen het vaccin en het virus. Het virus is een lipide blaasje met daarin eiwitten en RNA dmv RNA brengen je eigen cellen alle viruseiwitten tot expressie en worden nieuwe virussen gebouwd. Het vaccin is een lipide blaasje met daarin RNA dmv RNA brengen je eigen cellen één virus eiwit tot expressie. (dikgedrukt overeenkomsten onderstreept verschillen tussen virus en vaccin). De immuun reactie is wat milder na vaccinatie omdat er geen productie van virusdeeltjes is en de hoeveelheid eiwit (antigenen) waarop gereageerd hoeft te worden vele malen lager is dan bij een corona infectie. De mechanismen van de immunisatie zijn verder hetzelfde.
Dat wist ik, en dat snap ik tot op zekere hoogte.
Er zitten echter grote verschillen in de immuunreactie van mensen op zowel vaccinatie als na natuurlijk herstel.
Ook het probleem van de relatieve nieuwheid van de corona virussen en het ontbreken van herkenning daarvan in ons aspecifieke immuunsysteem snap ik enigszins.
Maar volgens mij speelt ook T-cel immuniteit een belangrijke rol in langdurige immuniteit, wat toch is waar we naar streven.

Overigens wordt hier:
https://www.news-medical.(...)mmune-responses.aspx
(Wel een pre-print, nog niet peer-reviewed.)
wel gesproken over verschillen in de immuniteit tussen vaccinatie een natuurlijk herstel.

Overigens doe ik (vrijwillig) mee aan een onderzoek voor de ontwikkeling van een test voor T-cel immuniteit, als we immuniteit niet goed kunnen meten vind ik dat nogal problematisch.
Daarnaast is mijn vertrouwen in de wetenschap natuurlijk niet 100%, we kunnen zaken over het hoofd zien en veel onderzoek wordt betaald door commerciële partijen.
Dat is tot op zekere hoogte natuurlijk onvermijdelijk, maar het roept wel vragen op over wat men publiceert en wat men weglaat.
Ook zou ik het toejuichen als overheden hun rol oppakken en fundamenteel onderzoek naar zowel virussen als ons immuunsysteem gaan financieren.

Daarnaast wacht ik op goedkeuring van Novavax, en zal dan vaccinatie heroverwegen als ik daar de keuze in krijg.
Alhoewel je dat irrationeel zou kunnen noemen, heb ik een stevige voorkeur voor een subunit-vaccin boven een mRNA- of vector-vaccin.
(Maar goed ik ben een mens en dus een emotionele aap met een (beperkt en vertroebeld) vermogen tot rationaliteit, en niet een rationeel wezen met het vermogen tot emotie.)
Daar hebben we tenslotte veel meer ervaring mee, alhoewel het qua gerichtheid ongeveer hetzelfde is en ik wat dat betreft (ten hoogste) ongeveer dezelfde immuniteit verwacht.

Als het een periodiek herhaalvaccinatie wordt die ik moet blijven halen haak ik vooralsnog af.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 12 november 2021 @ 14:31:55 #80
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_202142032
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
De gebruikte vaccins zijn door de drie gangbare testfases heen gegaan.
Ja maar het zit nog steeds in soort van noodgebruik ivm crisis omdat de laatste fase te lang duurde om te wachten op dat moment, logisch ook.

En vind ook dat er nu steeds data vrijkomt over het vaccin alsof ze het nog niet wisten...........bijna alsof het nog in een experimentele fase zit ofzo >:)
To BG or not to BG!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2021 @ 14:44:21 #81
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202142145
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:33 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat klopt maar dit is de eerste grootschalige toepassing van mRNA- en vectorvaccins, en de westerse overheden hebben de verantwoordelijkheid voor de veiligheid op zich genomen.
Onderzoek naar vectorvaccins is al sinds de jaren '70. Daarnaast word het ook gebruikt bij Ebola, Zika, griep en HIV.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202142319
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 14:44 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Onderzoek naar vectorvaccins is al sinds de jaren '70. Daarnaast word het ook gebruikt bij Ebola, Zika, griep en HIV.
Ik denk dat je ze verward met subunit-vaccins.

https://en.wikipedia.org/wiki/Viral_vector_vaccine

Daarnaast is onderzoek volstrekt niet hetzelfde als grootschalige toepassing in mensen.

Goedgekeurde HIV en influenza vector vaccins zijn er volgens mij nog niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tanatos op 12-11-2021 15:09:41 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2021 @ 15:15:29 #83
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202142546
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:00 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik denk dat je ze verward met subunit-vaccins.

https://en.wikipedia.org/wiki/Viral_vector_vaccine

Daarnaast is onderzoek volstrekt niet hetzelfde als grootschalige toepassing in mensen.

Goedgekeurde HIV en influenza vector vaccins zijn er volgens mij nog niet.

https://www.cdc.gov/coron(...)-vaccine-basics.html
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202142574
quote:
?

Nogmaals, onderzoek is heel wat anders dan daadwerkelijke grootschalige toepassing in mensen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2021 @ 15:19:26 #85
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202142619
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:17 schreef Tanatos het volgende:

[..]
?

Nogmaals, onderzoek is heel wat anders dan daadwerkelijke grootschalige toepassing in mensen.

Lees dat stuk dan eerst, voordat je reageert.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202142667
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:19 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Lees dat stuk dan eerst, voordat je reageert.
Ik heb dat stuk gelezen, er staat voor mij niets nieuws in.
De wikipedia link die ik heb gepost geeft glashelder aan welke vector-vaccins voor mensen goedgekeurd zijn.

A viral vector vaccine is a vaccine that uses a viral vector to deliver genetic material coding for a desired antigen into the recipient's host cells. As of April 2021, six viral vector vaccines have been authorized for use in humans in at least one country: four COVID-19 vaccines and two Ebola vaccines.

https://en.wikipedia.org/wiki/Viral_vector_vaccine
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 12 november 2021 @ 20:25:29 #87
495427 LiptonLemon
Houdt van ijsthee drinken
pi_202148840
Reden voor wel vaccineren.

1 Zodat ik niet dood ga
2 Zodat ik weer zo veel mogelijk mag (kijk wat daar van terecht gekomen is :N)
3 Zodat ik mij verheven kan voelen boven de niet gevaccineerde wappies.
pi_202150235
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Verder is de algemene stijl van je tekstje behoorlijk slecht, zeg ik als iemand die zelf elke dag foutloos moet schrijven voor zijn werk.

Het is meestal geen goed idee om anderen op hun taal aan te spreken, gegarandeerd dat je zelf allerlei fouten maakt.
Lekker afleiden van het punt. Jij komt er wel op de Willem Engel academie.
Whatever...
pi_202150443
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 21:31 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Lekker afleiden van het punt. Jij komt er wel op de Willem Engel academie.
Soms moet je het het er gewoon even inwrijven.
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2021 @ 22:42:49 #90
88815 The_Emotion
98.3
pi_202151440
Ik heb om 1 reden het vaccin genomen en dat was om verzekerd te zijn om naar Mexico te verkassen, die prikjes bleken achteraf niet nodig geweest te zijn.

Voor de boosters wil ik niet gaan.
1: Mijn doel heb ik bereikt.
2: De vaccins waren toch niet de heilige graal, de boosters zijn dat dan ook niet.
3: Geen zin om me lek te prikken voor wat privileges. Dan blijf ik wel binnen.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_202151641
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:25 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Aangezien ik vaccinatie voor mezelf niet nodig vind (een keuze, een gok en dus een risico) en ik het geen probleem vind mezelf aan de maatregelen te houden (zolang het over spelen en niet over brood gaat), heb ik vooralsnog een afwachtende houding aangenomen.
Ik heb geen ouderen/kwetsbaren in mijn directe omgeving.

Men is met voorrang (terecht) ouderen en kwetsbaren gaan vaccineren, en pas veel later is naar voren gekomen dat de vaccinaties juist bij die doelgroepen niet altijd goed aanslaat.
Als Novavax goedgekeurd wordt zal ik vaccinatie heroverwegen.

Overigens is dat vooral een emotionele reactie, ik heb niet de kennis om de veiligheid van mRNA- en vectorvaccins goed te kunnen beoordelen.
Een vaccin is trouwens eigenlijk geen medicijn.

Een vaccin is inderdaad geen medicijn. Maar goed, ik was niet degene die die vergelijking trok. Maar iedereen z'n eigen keuze, zolang men dan maar niet gaat zeuren over buitengesloten worden.

Hier wordt morgen trouwens bij mijn wederhelft de boosterprik gezet! :7
Wakadoodle!
pi_202151684
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Verder is de algemene stijl van je tekstje behoorlijk slecht, zeg ik als iemand die zelf elke dag foutloos moet schrijven voor zijn werk.

Het is meestal geen goed idee om anderen op hun taal aan te spreken, gegarandeerd dat je zelf allerlei fouten maakt.
Wat is er mis met ‘sowieso’? Verder mag ‘notabene’ ook aan elkaar geschreven worden, dus zit je hem af te zeiken over een paar hoofdletter.
Beetje pot ketel denk ik

[ Bericht 7% gewijzigd door cemeteryslut op 12-11-2021 22:59:43 ]
pi_202151891
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:51 schreef IkEetSlakken het volgende:

[..]
Een vaccin is inderdaad geen medicijn. Maar goed, ik was niet degene die die vergelijking trok. Maar iedereen z'n eigen keuze, zolang men dan maar niet gaat zeuren over buitengesloten worden.

Hier wordt morgen trouwens bij mijn wederhelft de boosterprik gezet! :7
Kijk dat is mooi snel.
Hoe is dat geregeld, via de huisarts?

Ik hoop dat de boostershots voor zoveel mogelijk kwetsbaren zo snel mogelijk beschikbaar zijn.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202151914
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:53 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]
Wat is er mis met ‘sowieso’? Verder mag ‘notabene’ ook aan elkaar geschreven worden, dus zit je hem af te zeiken over een paar hoofdletter.
Beetje pot ketel denk ik
Lol, hij zat zelf iemand af te zeiken. Ik wijs hem alleen op zijn eigen fouten, lijkt me wel terecht. "Sowieso" is erg raar na de vorige zin, daardoor volgen de zinnen niet logisch op elkaar.
  vrijdag 12 november 2021 @ 23:43:42 #95
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_202152423
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:27 schreef Forumtijger het volgende:
Voor alle niet-gevaccineerden: Wat zijn jouw 3 belangrijkste redenen om je niet te laten vaccineren? Lees niet eerst de reacties van anderen, maar overdenk eerst wat die redenen voor jou zijn en post dan je reactie, voor je de reacties van anderen gaat lezen, zodat je niet andermans redenen kopieert.

Voor iedereen die wel gevaccineerd is: Wat zijn jouw 3 belangrijkste redenen om je wél te laten vaccineren? Voor jullie geldt hetzelfde: Lees niet eerst de reacties van anderen, maar overdenk eerst wat die redenen voor jou zijn en post dan je reactie, voor je de reacties van anderen gaat lezen, zodat je niet andermans redenen kopieert.

Nadat je je reactie hebt geplaatst, mag je de overige reacties lezen, en evt daarop reageren.
NIET STIEKEM TOCH EERST KIJKEN!!
1:Wij hebben in onze familie een nogal agressief immuunsysteem dat korte mette maakt met virussen maar ook met vaccins.
Vandaar dat we ook nooit gevaccineerd zijn, ook geen geen DKTP prik enz.

2: Één Griep vaccinatie 20 jaar geleden (aangeraden door mijn huisarts en mijn vrouw) resulteerde in een gevecht tegen de dood, met dagenlang meer dan 40 graden koorts en een huilende huisarts die spijt had dat hij de spuit gezet had.

3: Ik heb nu nog last van die flauwekul, dus flikker op met je vaccin.
pi_202152672
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 23:43 schreef DrDarwin het volgende:

[..]
1:Wij hebben in onze familie een nogal agressief immuunsysteem dat korte mette maakt met virussen maar ook met vaccins.
Vandaar dat we ook nooit gevaccineerd zijn, ook geen geen DKTP prik enz.

2: Één Griep vaccinatie 20 jaar geleden (aangeraden door mijn huisarts en mijn vrouw) resulteerde in een gevecht tegen de dood, met dagenlang meer dan 40 graden koorts en een huilende huisarts die spijt had dat hij de spuit gezet had.

3: Ik heb nu nog last van die flauwekul, dus flikker op met je vaccin.
Wow heftig, cytokinestorm?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Beste debater 2022 zaterdag 13 november 2021 @ 01:29:19 #97
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202153213
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:37 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ik vind dit een heel zorgwekkend argument.
Ik heb daar meer vertrouwen in dan in de 'research' en het 'kritisch denkvermogen' van de doorsnee complotdenker.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202153297
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 23:06 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Kijk dat is mooi snel.
Hoe is dat geregeld, via de huisarts?

Ik hoop dat de boostershots voor zoveel mogelijk kwetsbaren zo snel mogelijk beschikbaar zijn.
Via het ziekenhuis. Maar goed, vanwege kanker behoort ze tot de risico groep. Nu schoon gelukkig, maar na chemo, immuuntherapie en bestraling toch een risico groep.
Wakadoodle!
pi_202153386
- Niet het idee dat het vaccin (goed) werkt
- Geen behoefte op een vaccin-abonnementje
- Wanneer de overheid mij zo hard dwingt om iets te nemen waar ik zelf niet achter sta door het leven mij (bijna) onmogelijk te maken, dan kan dat nooit goed zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2021 02:33:41 (.) ]
pi_202154311
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 01:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik heb daar meer vertrouwen in dan in de 'research' en het 'kritisch denkvermogen' van de doorsnee complotdenker.
Wat valt er niet te vertrouwen aan het argument dat hij het doet als blijk van vertrouwen?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_202154456
mijn gezondheid en die van anderen beschermen
het virus bestrijden
ik hou van prikjes, liefst twee/drie per jaar, gezellig. en ik wil een microchip. en ben voor de NWO en agenda 235
pi_202154562
Redenen om het niet te nemen:
1. Ik heb reeds COVID-19 gehad.
2. Ik beschik dus over (enige mate van) immuniteit.
3. De druk die ik ervaar om het alsnog te nemen die telkens hoger wordt doen mij de hakken in het zand zetten. Hoe meer druk hoe minder ik overweeg om het alsnog te zetten. Ik ben het probleem niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_202154953
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 01:58 schreef IkEetSlakken het volgende:

[..]
Via het ziekenhuis. Maar goed, vanwege kanker behoort ze tot de risico groep. Nu schoon gelukkig, maar na chemo, immuuntherapie en bestraling toch een risico groep.
Dat vind ik na chemo en bestraling ook wel begrijpelijk.
Hoe belastend was de immuuntherapie eigenlijk?
Wat ik daarover terug geeft me wel het idee dat we door de ontwikkelingen qua kennis op het gebied van de eiwitten wel behoorlijke sprongen hebben gemaakt die helpen bij het bestrijden van kanker maar ook inzichten in virale infectes kunnen geven.
Heeft de verzekeraar de immuuntherapie vergoed?

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 13-11-2021 10:35:58 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 13 november 2021 @ 13:27:58 #104
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_202156967
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 10:19 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat vind ik na chemo en bestraling ook wel begrijpelijk.
Hoe belastend was de immuuntherapie eigenlijk?
Wat ik daarover terug geeft me wel het idee dat we door de ontwikkelingen qua kennis op het gebied van de eiwitten wel behoorlijke sprongen hebben gemaakt die helpen bij het bestrijden van kanker maar ook inzichten in virale infectes kunnen geven.
Heeft de verzekeraar de immuuntherapie vergoed?
Op zich waren de chemo's en immuuntherapie voor haar goed te doen, eigenlijk alleen vermoeidheidsklachten. Nu na alle behandelingen heeft ze wel last van neuropathie en een jaar later heeft ze bijvoorbeeld nog altijd geen vingerafdruk, maar goed daar valt mee te leven. En al je slijmvliezen gaan eigenlijk kapot. Maar dat herstelt rustig aan ook weer. Tot 3 kwart van de behandelingen heeft ze gewoon nog kunnen hardlopen. De verzekeraar heeft alles inderdaad vergoed. Gelukkig wel :s)
Wakadoodle!
pi_202157033
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 13:27 schreef IkEetSlakken het volgende:

[..]
Op zich waren de chemo's en immuuntherapie voor haar goed te doen, eigenlijk alleen vermoeidheidsklachten. Nu na alle behandelingen heeft ze wel last van neuropathie en een jaar later heeft ze bijvoorbeeld nog altijd geen vingerafdruk, maar goed daar valt mee te leven. En al je slijmvliezen gaan eigenlijk kapot. Maar dat herstelt rustig aan ook weer. Tot 3 kwart van de behandelingen heeft ze gewoon nog kunnen hardlopen. De verzekeraar heeft alles inderdaad vergoed. Gelukkig wel :s)
Dat is goed om te horen, succes met het verdere herstel.
Als ze nog hardloopt is ze wel erg jong getroffen, ik hoop dat ze schoon blijft.
Wellicht geeft de immuuntherapie daar ook meer zekerheid op, alhoewel dat wel van de vorm daarin zal afhangen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 13 november 2021 @ 15:07:30 #106
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_202157958
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 13:33 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat is goed om te horen, succes met het verdere herstel.
Als ze nog hardloopt is ze wel erg jong getroffen, ik hoop dat ze schoon blijft.
Wellicht geeft de immuuntherapie daar ook meer zekerheid op, alhoewel dat wel van de vorm daarin zal afhangen.
Ze is 44, dus relatief jong. Voordeel is wel dat ze al trainde voor de halve marathon toen ze ziek werd. Dat het terugkomt is geloof ik 15% kans. Maar goed, dat zegt eigenlijk toch vrij weinig. Komende jaren in ieder geval onder controle ^O^
Wakadoodle!
pi_202158729
1) Ik heb in april 2020 covid opgelopen, flink ziek geweest. Ben pas 40 dus icm deze informatie geen risicogroep. Nu zelfs een coronabooster gehad, twee dagen verkoudheidsklachten gehad. Wel reuk nog volledig kwijt. Dus beter beschermd dan vele anderen die alle problemen op mij afschuiven en geen kans om op de ic terecht te komen.
2) Afwachtende op meer informatie van de vaccins (bijgoedkeuring was er maar heel weinig informatie, o.a. dat ze gegarandeerd drie maanden werkten, en verder moest het zich uitwijzen) bleken er zo veel hiaten en onduidelijkheden te zijn met percentages van bescherming die wekelijks veranderden, vaccins die dan hier, dan daar weer verboden werden etc. wat heeft gemaakt dat ik langere tijd zou afwachten (minimaal 2 jaar).
3) Nu er steeds meer info komt dat vaccins teleurstellend kort effectief blijken tegen symptomatische doorbraakinfectie ga ik het niet meer overwegen tot er een update op de markt komt.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_202196105
Waarom niet:

Niet nodig:
Heel waarschijnlijk al corona gehad helemaal in het begin, toen je nog niet kon testen. Nu nog steeds antistoffen, (aangetoond), maar dat is niet geldig voor een groen vinkje omdat je er geen specifieke datum aan kan hangen 8)7
Je verspreidt het virus met of zonder vaccin nog net zo hard, op grote schaal is er geen link aangetoond tussen besmettingscijfers en vaccinatiegraad, integendeel zelfs (wie een bron wilt zien zegt het maar). Ik ben zelf jong en gezond, en de kans dat ik in het ziekenhuis kom ermee is miniem. Als ik ziek ben blijf ik wel thuis, zoals vroeger bij de griep ook. Mocht ik tch zo ziek worden dat ik op de ic aan de beademing moet ofzo, dan neem ik afscheid en mogen ze me een pil van Drion in mn mik gooien. Die lijdensweg heb ik sowieso geen zin in.

Veiligheid:
Er is nog 0,0 data over veiligheid op lange termijn. En op korte termijn: Ik ken persoonlijk al meer mensen dan ik op mijn vingers kan tellen, met serieuze medische klachten die zomaar opeens zijn ontstaan binnen een paar dagen na die spuit. Artsen weigeren het serieus te nemen, maar kunnen ook geen andere verklaring geven. Sommige willen het zelfs niet bespreken. En als ik dat bespreek met mensen buitelen ze over elkaar heen om het als 'nepnieuws en complottheorieen' af te wimpelen. Dan ben ik maar een wappie. ^p^

En gebrek aan vertrouwen in de overheid en het beleid. Ik heb zelf chronische problemen gekregen omdat mijn fysio tijdens de 1e lockdown bijna 4 maanden stil lag. Het is nu, 1,5 jaar later, nog steeds maar de vraag of ik ooit nog fatsoenlijk zal kunnen sporten of mijn beroep nog kan uitoefenen. En dan krijg je van mensen te horen 'nou, als je corona had gekregen was het nog erger geweest'. Flikker een eind op zeg :') Daarnaast ook iemand in de familie op die manier verloren, uitgestelde kankerbehandeling.

Er wordt nu al meer dan 1,5 jaar de ene leugen na de andere verkondigd door hugo en rutte, ik zou nog geen tweedehands fiets van die lui vertrouwen. Laat staan een vaccin van een nieuw type. Het is ondertussen wel duidelijk dat alle nevenschade van de coronamaatregelen heel makkelijk voor lief genomen wordt (het advies van de SER om geen 2e lockdown te doen is een perfect voorbeeld), en daar doe ik niet meer aan mee. Ik heb wel genoeg opgeofferd denk ik zo.

[ Bericht 7% gewijzigd door MylittleTony op 15-11-2021 23:48:01 ]
pi_202196215
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:47 schreef halfway het volgende:
Wij prikken ons een weg naar de vrijheid(Hugo 2020). Dat is de enigste reden waarom ik het gedaan heb. Helaas dus :(
Je moet ook geen politici vertrouwen. Daar ging je al de mist in.
pi_202197287
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 23:20 schreef MylittleTony het volgende:
Waarom niet:

Niet nodig:
Heel waarschijnlijk al corona gehad helemaal in het begin, toen je nog niet kon testen. Nu nog steeds antistoffen, (aangetoond), maar dat is niet geldig voor een groen vinkje omdat je er geen specifieke datum aan kan hangen 8)7
Je verspreidt het virus met of zonder vaccin nog net zo hard, op grote schaal is er geen link aangetoond tussen besmettingscijfers en vaccinatiegraad, integendeel zelfs (wie een bron wilt zien zegt het maar). Ik ben zelf jong en gezond, en de kans dat ik in het ziekenhuis kom ermee is miniem. Als ik ziek ben blijf ik wel thuis, zoals vroeger bij de griep ook. Mocht ik tch zo ziek worden dat ik op de ic aan de beademing moet ofzo, dan neem ik afscheid en mogen ze me een pil van Drion in mn mik gooien. Die lijdensweg heb ik sowieso geen zin in.

Veiligheid:
Er is nog 0,0 data over veiligheid op lange termijn. En op korte termijn: Ik ken persoonlijk al meer mensen dan ik op mijn vingers kan tellen, met serieuze medische klachten die zomaar opeens zijn ontstaan binnen een paar dagen na die spuit. Artsen weigeren het serieus te nemen, maar kunnen ook geen andere verklaring geven. Sommige willen het zelfs niet bespreken. En als ik dat bespreek met mensen buitelen ze over elkaar heen om het als 'nepnieuws en complottheorieen' af te wimpelen. Dan ben ik maar een wappie. ^p^

En gebrek aan vertrouwen in de overheid en het beleid. Ik heb zelf chronische problemen gekregen omdat mijn fysio tijdens de 1e lockdown bijna 4 maanden stil lag. Het is nu, 1,5 jaar later, nog steeds maar de vraag of ik ooit nog fatsoenlijk zal kunnen sporten of mijn beroep nog kan uitoefenen. En dan krijg je van mensen te horen 'nou, als je corona had gekregen was het nog erger geweest'. Flikker een eind op zeg :') Daarnaast ook iemand in de familie op die manier verloren, uitgestelde kankerbehandeling.

Er wordt nu al meer dan 1,5 jaar de ene leugen na de andere verkondigd door hugo en rutte, ik zou nog geen tweedehands fiets van die lui vertrouwen. Laat staan een vaccin van een nieuw type. Het is ondertussen wel duidelijk dat alle nevenschade van de coronamaatregelen heel makkelijk voor lief genomen wordt (het advies van de SER om geen 2e lockdown te doen is een perfect voorbeeld), en daar doe ik niet meer aan mee. Ik heb wel genoeg opgeofferd denk ik zo.
dus bij corona denk je: fuck it, doe mij maar een pilletje dan, kom maar op met de dood.
maar bij vaccin denk je; te hoog risico, straks gebeurt er wat met me..
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:22:03 #111
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_202197985
Ik ben wel gevaccineerd, omdat

-als eerste en meest belanrijke, ik met mijn astma tot een risicogroep behoor en ik mezelf wil beschermen
-er in mijn familie nog een aantal risicogevallen zijn en ik die ook wil beschermen
-er in mijn familie- en vriendenkring een aantal zorgmedewerkers zijn en ik er niet voor wil zorgen dat zij hun werk niet meer kunnen doen
-ik weet hoe vaccins werken en ik van mening ben dat het een prima manier is om een virus te bestrijden en het te laten verworden tot dezelfde status als wat een griepje nu is
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:24:16 #112
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202198002
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:27 schreef Forumtijger het volgende:
Voor alle niet-gevaccineerden: Wat zijn jouw 3 belangrijkste redenen om je niet te laten vaccineren? Lees niet eerst de reacties van anderen, maar overdenk eerst wat die redenen voor jou zijn en post dan je reactie, voor je de reacties van anderen gaat lezen, zodat je niet andermans redenen kopieert.

Voor iedereen die wel gevaccineerd is: Wat zijn jouw 3 belangrijkste redenen om je wél te laten vaccineren? Voor jullie geldt hetzelfde: Lees niet eerst de reacties van anderen, maar overdenk eerst wat die redenen voor jou zijn en post dan je reactie, voor je de reacties van anderen gaat lezen, zodat je niet andermans redenen kopieert.

Nadat je je reactie hebt geplaatst, mag je de overige reacties lezen, en evt daarop reageren.
NIET STIEKEM TOCH EERST KIJKEN!!
Niet lezen als optie gekozen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202198294
1. Omdat ik het als de meest effectieve korte termijnoplossing zie van de pandemie.
2. Het is dé manier om de zorg te ontlasten.

Dat was het eigenlijk. Ik ben niet echt bang voor mijn eigen gezondheid, ook niet voor bijwerkingen. Moet eerlijk bekennen dat ik mijn vaccin zo snel mogelijk gepland heb en bewust voor Jansen heb gekozen om gewoon zo snel mogelijk een bewijs te hebben. Dat groene vinkje zag ik al ruimschoots aankomen.
pi_202198689
Ik voel me niet bedreigt en acht ik mezelf dan ook geen bedreiging voor anderen. Omdat ik leef als een kluizenaar. Ga niet meer naar de kroeg want is te duur en wat het dorp betreft zitten er tegenwoordig alleen nog maar gefrustreerde werkeloze losers te zuipen. Bioscoop is ook niet mijn ding want er wordt niets meer gemaakt dat de moeite waard is. Ik kan lekker koken en een restaurant is qua prijs kwaliteit over rated, dan doe ik het liever zelf, dus dat kan ik ook missen als kiespijn. Vakantie in het buitenland is ook nooit een pree geweest. Was al redelijk afstandelijk voor al dat geleuter. Heb geen contact met zwakke ouderen, ze zijn allemaal al dood. Dus ik zal mogelijk de saaiste persoon op aarde zijn. Ga één avond per week op privé terrein met wat vrienden potje Petanque spelen die nergens over zeuren en dat is het dan.

Onder de streep dacht ik, geef mijn vaccin maar aan iemand die zich er goed bij voelt. Ik wacht even af hoe het zich ontwikkeld. Al die tijd dus weinig van al het geleuter gemerkt, niet ziek geweest en heel weinig zieke mensen gekend uit mijn directe omgeving, slechts van horen zeggen en de media. Dit geldt trouwens ook voor het griep vaccin, nooit gehad en mijn laatste griep kan ik me nauwelijks nog herinneren. Dus al dat gespuit, lijkt me meer eventueel symptoombestrijding dan een genezing of remedie, die 2 laatste zitten mijns inziens ergens anders.

Nadat 85% wel al was gevaccineerd en Markje zei "Al" nee het is "Maar" en Hugo'tje daarop begon te leuteren over de Pandemie van de ongevaccineerden en extra maatregelen. Begon ik nattigheid te voelen dat dit wel hele vreemde vorm van tweespalt begint aan te nemen. Ook waren er inmiddels wel bekenden uit mijn omgeving besmet met dit psychologische Mark-Hugo3 virus, die dan zo nodig elke week de discussie aan wilden gaan hoe onverantwoord het wel niet is om het niet te doen,stel je dit, stel je dat blablabla.

Ik heb een broer in België wonen die samen met zijn vriendin een restaurant runt. Wil ik hem opzoeken kom ik ongewild toch in een restaurant. Die 2G voelde ik redelijk vroeg al aankomen. Dat dit in zijn geheel Europees uitgerold gaat worden ook. En kreeg wel heel erg sterk het gevoel dat ik paria ga worden zonder dat spuitje.

Dus ondanks alles onder die druk meegesleept te worden in een groep waar ik niet bijhoor dan toch maar gegaan en morgen krijg ik nummer 2...

Zou ik voor nummer 3 moeten gaan etc. Dan zit het er dik in dat ik me dan toch maar bedank voor deze gekte.. Dan maar paria. Uiteindelijk wordt het leven goedkoper wanneer je nergens meer naar binnen mag om je geld uit te geven. De essentiële behoefte wordt ons in de tweespalt toch niet afgenomen want dan worden het getto's met veel erger dan covid. Dat zie ik in mijn generatie nog niet gebeuren.

If you can't fight it enjoy it!... Heb toch al weinig zin om me tussen de zotten te begeven met een Coronabewijs. Blijf nog liever thuis achter de geraniums.

Wordt tijd dat de mens zich eens gaat realiseren dat niet zij het gevaar voor de volksgezondheid zijn. Maar in het wanbeleid van de baas van de overheid schuilt het gevaar voor de volksgezondheid. Maar dat is dan vooralsnog onder de mat geveegd en snel weer vergeten. :* De mensen hebben het nu te druk met elkaar als angsthazen met argusogen te volgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 16-11-2021 10:37:31 ]
  dinsdag 16 november 2021 @ 10:30:55 #115
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_202198691
Van mensen die niet gevaccineerd zijn lees ik vaak (ook een aantal keer in dit topic nu ik het doorgelezen heb) dat ze de overheid niet vertrouwen, niet in hun leugens willen trappen, niet achter de QR-code staan etc. Ik vraag me dan altijd af, je haalt zo'n vaccinatie toch niet omdat Hugo de Jonge het wil? Of omdat er een QR-code is? Ik vraag me dan ook altijd af of mensen die die argumenten hebben wél een prik zouden halen als er in de persconferenties met geen woord over vaccinaties zou worden gerept en er geen QR-code zou bestaan. Want als men dan wel zou gaan zou ik dat pas zorgwekkend en onnadenkend vinden. De meeste reacties van fanatieke anti-vaxxers komen neer op DENK ZELF EENS NA EN VOLG NIET ALS EEN SCHAAP DE REGERING!!111!!11 terwijl ikzelf juist wél nadenkend en weloverwogen het vaccin heb genomen in plaats van per definitie tegen de regering in te gaan zonder argumenten.
pi_202198841
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:27 schreef Forumtijger het volgende:
Voor alle niet-gevaccineerden: Wat zijn jouw 3 belangrijkste redenen om je niet te laten vaccineren? Lees niet eerst de reacties van anderen, maar overdenk eerst wat die redenen voor jou zijn en post dan je reactie, voor je de reacties van anderen gaat lezen, zodat je niet andermans redenen kopieert.

Voor iedereen die wel gevaccineerd is: Wat zijn jouw 3 belangrijkste redenen om je wél te laten vaccineren? Voor jullie geldt hetzelfde: Lees niet eerst de reacties van anderen, maar overdenk eerst wat die redenen voor jou zijn en post dan je reactie, voor je de reacties van anderen gaat lezen, zodat je niet andermans redenen kopieert.

Nadat je je reactie hebt geplaatst, mag je de overige reacties lezen, en evt daarop reageren.
NIET STIEKEM TOCH EERST KIJKEN!!
Mijn redenen om mij wel te laten vaccineren waren:
1. Uit alle informatie die ik erover kon vinden, leek het erop dat de vaccinaties behulpzaam waren in het verminderen van ernstige klachten en ziekenhuisopnames, en dat de risico's van vaccinatie kleiner waren dan de risico's van corona. Daarom leek het me ongeacht mijn goede gezondheid en redelijk jonge leeftijd het verstandigst om het maar te doen.

2. Ik reis graag en hoopte dat mijn vaccinatie het reizen in de zomer en toekomst makkelijker zou maken.

3. Ik hoopte dat mijn vaccinatie angst bij mezelf voor het virus weg zou nemen. Die angst zat er in het begin bij mij vrij diep in. Vaccinatie was voor mij een manier om mijn oude leven weer op te pakken en te stoppen met voorzichtig zijn de hele dag.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_202198955
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:04 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
dus bij corona denk je: fuck it, doe mij maar een pilletje dan, kom maar op met de dood.
maar bij vaccin denk je; te hoog risico, straks gebeurt er wat met me..
Ja, want iedereen die corona krijgt komt op de ic :')
pi_202199030
Redenen voor het vaccineren:

1. Voorkomen is beter als genezen. Waarom ziek worden als je ook via vaccinatie de dans kan ontspringen?

2. Massale vaccinatie is veel goedkoper voor de maatschappij dan vele duizenden ziekenhuisopnames. Ik zie geen reden om de maatschappij op kosten te jagen.

3. Alle data wijst erop dat vaccineren effectief en veilig is.
pi_202199785
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 10:51 schreef MylittleTony het volgende:

[..]
Ja, want iedereen die corona krijgt komt op de ic :')
dat doet er niet echt toe he... je zegt wat je zegt, en het is volledig tegenstrijdig. bang voor een veilig vaccin, totaal niet bang om dood te gaan aan corona.
dus gewoon ook niet bang zijn voor een vaccin, lijkt me. of bang voor allebei.
pi_202202071
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:56 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
dat doet er niet echt toe he... je zegt wat je zegt, en het is volledig tegenstrijdig. bang voor een veilig vaccin, totaal niet bang om dood te gaan aan corona.
dus gewoon ook niet bang zijn voor een vaccin, lijkt me. of bang voor allebei.
Is begrijpend lezen zo moeilijk? In mijn eerste bericht staan al die punten al.
pi_202202082
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 14:30 schreef MylittleTony het volgende:

[..]
Is begrijpend lezen zo moeilijk? In mijn eerste bericht staan al die punten al.
ik dacht, je bent je er niet bewust van dat je jezelf tegenspreekt.
pi_202202179
Wel gevaccineerd en de redenen om te vaccineren zijn:

1. Ik werk in een (niet verplegende) ziekenhuis en heb omet eigen ogen gezien hoe de patiënten erbij lagen op de IC, hoe radeloos de intensivisten waren en hoe we met Ipads patiënten en familieleden hun laatste woorden hebben gegeven; dat was verschrikkelijk.

2. Ik zie nu op eerste hand hoe radeloos het ziekenhuis is met een aankomende code zwart en hoe weinig het mensen doet (totdat ze straks met een acute blinde darmontsteking niet terecht kunnen waarschijnlijk)

3. Ik als diabeet uitgebreid heb gelezen, gevraagd en onderzocht uit verschillende bronnen wat een vaccin doet, hoe het werkt en welke effecten het heeft, en ik er voor mezelf echt op geen enkele manier kon bedenken hoe een bijwerking of lange termijn effect van een vaccin ook maar enigsins slechter uit kan pakken dat de "bijwerkingen" en "lange termijn effecten" van Covid, en gezien Covid hier is om te blijven, de kans dat je het krijgt op een moment in je leven 100 procent is. Ik ben niet gek om zo'n dergelijk risico te gaan lopen.
pi_202202914
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:
De gebruikte vaccins zijn door de drie gangbare testfases heen gegaan.
Nee, gangbaar is meerdere jaren testen. Als dat was gebeurd dan hadden mensen die Janssen namen, vooraf geweten dat het maar ongeveer 5 maanden bescherming zou bieden. bron: https://www.medrxiv.org/c(...)21264966v1.full-text Om maar een voorbeeld te noemen. En dan kan je zeggen, daar was de tijd niet voor. Maar dan kan je niet tegelijkertijd zeggen dat het veilig en effectief is, want dat weet je dan niet zeker.
pi_202203582
Mijn belangrijkste reden om niet te vaccineren is dat ik denk dat we onze vrijheden verliezen als we allemaal gehoorzaam zijn. Als bij volgende prikrondes de dwang en drang normaal is geworden, dan hebben we weinig meer te kiezen, dan bepaalt de overheid wat er in ons lichaam komt. Ik denk ook dat zo’n QR-systeem eindeloos uitbreidingsmogelijkheden heeft, bijvoorbeeld een jaar lang een rood vinkje als je je misdraagt op een festival. Uiteindelijk kom je uit op een sociaal krediet systeem, waarbij de overheid al je gedrag registreert en je op basis hiervan meer of minder vrijheden krijgt. Op z’n best krijgen we dan de rol van kind en de overheid wordt onze betuttelende moeder. Op zijn slechtst wordt het ooit een kwaadaardig systeem en krijgen we ellende, zoals dit normaal is in de geschiedenis.

Hieronder al mijn redenen om geen vaccin te nemen, zoals ik deze al eerder heb gepost op dit forum:

quote:
Waarom ik geen vaccin neem.

- Het vaccin beschermt anderen niet. Het vaccin verminderd de symptomen, maar verminderd de kans op overdracht maar met een beetje (een recent onderzoek komt op 42% (1)), waardoor het virus onder gevaccineerden nog zal verspreiden. Zeker als zij deze winter met hun groene vinkje weer in de kroeg zitten met de deltavariant met 1000x viral load (2). In Nature staat: “…vaccinated people who become infected with Delta SARS-CoV-2 can carry as much virus in their nose as do unvaccinated people”(3). Dus... zonder vaccin krijg ik corona, word ik ziek en blijf ik thuis. Met vaccin voel ik het niet en ga ik bij mijn oma op bezoek. Dus ik verwacht dat ik kwetsbaren beter bescherm als ik geen vaccin neem.

- Er is een risico dat deze massavaccinatie met een vaccin dat overdracht niet stopt, juist zorgt voor meer nieuwe varianten. In ieder geval niet voor minder, want het houdt verspreiding niet tegen. Er zijn verschillende onafhankelijke wetenschappers(4)(5) (die dus minder hoeven te vrezen voor hun baan als ze kritisch zijn) die zeggen dat het virus in een gevaccineerde persoon juist “leert” het vaccin te omzeilen en hierdoor meer virulentere varianten ontstaan. Op eenzelfde manier als massaal gebruik van antibiotica leidt tot resistente bacteriën. We zouden door massavaccinatie in een wereldwijde vicieuze cirkel kunnen komen van steeds nieuwe varianten en nieuwe vaccins. Zij adviseren het vaccin alleen voor groepen met hoog risico, waar ik niet toe behoor.

- Is het vaccin goed voor mijn gezondheid? Als ik de reeds bekende risico’s bekijk, dan lijkt het beter om het vaccin te nemen dan corona te krijgen. Maar ik weet niet in hoeverre de informatie is te vertrouwen, de overheid houdt niet eens het aantal doden na vaccin goed bij(6). Ik denk dat het vaccin meer onbekende risico’s heeft. Mensenlichamen hebben altijd al op grote schaal te maken met (corona) virussen, maar pas sinds een jaar op grote schaal met mRNA vaccins. Een risico van onbekende grootte is bijvoorbeeld Antibody-dependent enhancement: dat door vaccinatie het immuunsysteem slechter gaat werken bij een toekomstige infectie. En dan het feit dat natuurlijke immuniteit na infectie lang werkt (7), waarschijnlijk zelfs levenslang en het vaccin snel in werking achteruit gaat. Dus je moet één keer besmet worden, afwegen tegen een heel aantal keer zo’n (steeds korter getest) mRNA vaccin. Als gezonde persoon die drie keer per week en rondje hardloopt, gok ik op één keer corona.

- Hoe meer mensen het vaccin nemen, hoe makkelijker het wordt om de ongevaccineerden buiten te sluiten of anders te benadelen. Hierdoor zal het bij volgende vaccinatierondes moeilijker worden om te weigeren. Of anders geformuleerd: als een volk zich laat chanteren, dan wordt het chanteerbaar. We verliezen zo steeds meer de zeggenschap over ons eigen lichaam.

- Ik heb geen vertrouwen in het hele systeem dat mij het vaccin wil opdringen.

- Ik wil zo min mogelijk meewerken aan een wereld waar overheid, EU, NGOs, Big Pharma en Big tech steeds meer zeggenschap krijgen over ons leven, minder individuele vrijheden, meer censuur en medische apartheid.(8)(9)

PS:

- Het argument van te weinig IC capaciteit vind ik onterecht. Met een nood-breekt-wet-mentaliteit had in het begin van corona IC-personeel aangetrokken kunnen worden dat afgelopen jaren was wegbezuinigd, met pensioen was gegaan, etc.. Anderen met een zorg- of medische achtergrond hadden een verkorte IC cursus kunnen krijgen gericht op corona. De toelatingseisen soepel en het salaris dubbel, dan heb je binnen de kortste tijd voldoende personeel. Maar in plaats hiervan is er gekozen(10) om de nood-breekt-wet-mentaliteit toe te passen om alle 18 miljoen mensen hun vrijheid, plezier en sociaal contact te ontnemen. En nu 90% (11) van de Nederlandse bevolking antistoffen heeft, zou de IC-capaciteit nog steeds een probleem zijn volgens Hugo de Jonge. En dan geeft hij de ongevaccineerden de schuld, het is bewust groepen tegen elkaar opzetten.

- Het eindresultaat zal zijn dat bijna iedereen, gevaccineerd of niet, één keer besmet raakt. En pas na besmetting ben je goed beschermd (12), ook tegen overdracht. Na verloop van tijd kunnen nieuwe varianten weer onder bepaalde groepen verspreiden, maar dan niet meer voor grote problemen zorgen, omdat de brede natuurlijke immuniteit na infectie nog gedeeltelijk bescherming biedt, dit in tegenstelling tot immuniteit voor alleen een spike eiwit. Dus; besmettingen zijn de oplossing, niet het probleem. Alle maatregelen die besmettingen tegenhouden zorgen dus dat we langer een probleem hebben.

Bronvermelding:

1. Mayo reports declining COVID-19 vaccine effectiveness https://www.startribune.com/mayo-reports.../600087246/
2. 21 July 2021 How the Delta variant achieves its ultrafast spread https://www.nature.com/articles/d41586-021-01986-w
3. How do vaccinated people spread Delta? What the science says https://www.nature.com/articles/d41586-021-02187-1
4. Imperfect Vaccination Can Enhance the Transmission of Highly Virulent Pathogens Andrew F. Read ,Susan J. Baigent,Claire Powers,Lydia B. Kgosana,Luke Blackwell,Lorraine P. Smith,David A. Kennedy,Stephen W. Walkden-Brown,Venugopal K. Nair. Published: July 27, 2015 https://doi.org/10.1371/journal.pbio.1002198
5. https://www.geertvandenbossche.org/
6. https://maurice.nl/2021/08/20/te-weinig-dood-na-vaccinatie/
7. All questions Covid with Dr. Al Johnson and Dr. Peter McCullough youtu.be/xWBC-JX6lsg?t=371
8. Explosive Truth About Vaccines & COVID Inventor Of mRNA Vaccine Technology, Robert Malone youtube.com/watch?v=iwPKnOhJRYg
9. Is Big Pharma lobby blocking treatments? | Rajiv Malhotra & Dr. Pierre Kory FLCCC youtube.com/watch?v=0GAIA8Ml328
10. Diederik Gommers, Lof der Geneeskunst, 2 Oct 2020, Bron: youtu.be/PBxpL_rcCZU?t=4282 tijd: 1:11:23
11. https://www.sanquin.nl/.../corona-antistoffen-bij-93...
12. Comparing SARS-CoV-2 natural immunity to vaccine-induced immunity: reinfections versus breakthrough infections Sivan Gazit, Roei Shlezinger, Galit Perez, Roni Lotan, Asaf Peretz, Amir Ben-Tov, Dani Cohen, Khitam Muhsen, GabrielChodick, Tal Patalon medRxiv doi: https://doi.org/10.1101/2021.08.24.21262415
pi_202207815
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 15:57 schreef HayeOpReis het volgende:
Op zijn slechtst wordt het ooit een kwaadaardig systeem en krijgen we ellende, zoals dit normaal is in de geschiedenis.

De eerste indruk is er al...
pi_202213503
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:20 schreef CR7 het volgende:
En als er mensen zijn die echt denken dat wij naar een China-maatschappij gaan..ja dan heb ik daar best wel medelijden mee. Ik denk dat we met zijn allen heel blij mogen zijn dat we in Nederland wonen.
Ik denk dat veel Nederlanders jouw mening delen, maar ik vind het naïef. Ik denk dat het gebaseerd is op een gevoel van dat jouw leefwereld wel zal blijven zoals je dat gewend bent, gewoon omdat je dat gewend bent.

“En langs het tuinpad van m'n vader
zag ik de hoge bomen staan.
Ik was een kind en wist niet beter,
dan dat nooit voorbij zou gaan.”

Ik zie veel veranderingen. Er is een centralisering van macht gaande, van NL naar EU, en naar NGOs zoals het WHO en naar grote bedrijven. youtube.com/watch?v=HRLw6trwXco&ab_channel=CNBCInternationalTV Klaus Schwab vind dit juist goed, hij vind corona een “unique opportunity” en China doet het volgens hem heel goed, maar “other countries with more personal freedoms have more difficulty to get control over the virus”. Rutte heeft “veel respect” voor Schwab: youtu.be/jjPAr3YFktk?t=141

Grondrechten zijn minder belangrijk geworden, want “het kan even niet anders, want crisis”, zoals ze dat vorige winter ook zeiden, en in de toekomst waarschijnlijk weer gaan zeggen. Zie ook motie van Omtzicht: https://www.tweedekamer.n(...)19373&did=2021D41590 Er worden allerlei wetten veranderd, zoals dat het virus de A-status heeft gekregen, maar ook die wetten die (gaan) bepalen dat werkgevers naar een coronabewijs mogen vragen. Dit soort wetten gaan niet zomaar weer weg. Net zoals die hele QR controle infrastructuur echt niet helemaal wordt ontmanteld, ze verzinnen wel toepassingen. Er is niets zo permanent als een tijdelijke overheidsmaatregel.

En kijk eens naar de steeds grotere bevoegdheden van de AIVD, zoals het een paar jaar geleden invoeren van de “sleepwet” https://www.amnesty.nl/me(...)nsenrechten/sleepwet waarmee de overheid alles van je in de gaten mag houden, maar je daar niets van merkt. En kijk eens naar hoe overheden steeds meer samenwerken met Big Tech youtube.com/watch?v=B00RVN27pt8&t=16s , zodat de overheden het censureerwerk niet zelf hoeven te doen. Is het je wel opgevallen dat de mensen die kritisch zijn op het coronabeleid vaak worden verwijderd van sociaal media? Het is mij wel opgevallen, want het is mij vaak overkomen. En de meerderheid vind dat wel okay, omdat ze het er toch niet mee eens waren. Maar we hebben nu al een systeem gecreëerd waar je niet meer vrijelijk kan discussiëren op social media over bepaalde onderwerpen. En dan gaat het echt niet alleen over vergezochte complottheorieën, ook wetenschappers met een kritisch kijk, worden verwijderd of monddood gemaakt. Bijvoorbeeld Sam Brokken. YouTube verwijderd alles wat niet in lijn is met het WHO https://edition.cnn.com/v(...)ss-reliable-sources/ , dus ook wetenschappers met andere inzichten. En trouwens, door wie denk jij dat de fack-checkers worden betaald?

En dan heb je lange termijn trends, zoals dat we steeds meer slimme apparaten krijgen, naast je smartphone, een slimme meter, een slimme auto, koelkast, etc. Overal zit gps in, een cameraatje, en overal mag de overheid een achterdeurtje in hebben. Wist je dat de AIVD het recht heeft om al je apparaten te hacken https://www.privacybarome(...)internet_afluisteren ?

En wat denk je van de Digitale Euro https://www.dnb.nl/innova(...)o-wat-waarom-en-hoe/ , de nieuwe “Central bank digital currencie” van de EU. Dit is een soort CENTRAAL geregelde crypto valuta, een bankrekening die je hebt bij de centrale bank. Er is geen enkele logische reden waarom dit zou moeten bestaan, anders dan controle. De verwachting is dat contant geld langzaam verder wordt afgebouwd en dat we op deze digitale euro overgaan. En dan kan de EU al je geldzaken inzien. En je rekening blokkeren, als jij in hun ogen een gevaar bent. Dan kan je nergens meer je boodschappen betalen.

En wat denk je van de plannen van een Europese Digitale Identiteit, de Europese overheid die al je documenten beheerd, zoals Identiteitskaart, loonadministratie, e.d. https://ec.europa.eu/info(...)-digital-identity_nl Dan kunnen al je medische gegevens uit je patiëntendossier van je huisarts er ook wel aan gekoppeld worden: https://digital-strategy.(...)ronic-health-records En hier wordt natuurlijk ook je portemonnee met digitale euros aan gekoppeld . Het idee is ook dat je via deze identiteit internet toegang hebt!!! En dan is er volledige controle.

En gooi hier nog eens Artificial Intelligence overheen en dan kunnen ze je er zo uitpikken als je je kritisch uitlaat of wil gaan demonstreren. Dan worden de middelen bijna onbeperkt om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen.

En dan de trend van transhumanisme https://nl.wikipedia.org/wiki/Transhumanisme , je gaat de mens aanpassen aan het systeem, dus niet een natuurlijke leefomgeving creëren waar de mens zich prettig bij voelt. Ik verwacht dat dit steeds meer opgedrongen gaat worden. Op medisch vlak zie je dit met het opgedrongen corona vaccin, maar ook wel met ADHD medicatie en antidepressiva, de mens aanpassen aan het groepsbelang. Het is de verwachting dat dit door gaat zetten. Ook met virtuele werelden en de nieuwe Neurolink technieken van Elon Musk.

Het zal je altijd worden gebracht alsof het in je voordeel is (net als het vaccin). En alles is eerst vrijwillig, zonder dwang of drang. En als bijna iedereen er gebruik van maakt, dan heb je geen keuze meer.

Jij vind dat jij niets te verbergen hebt. Zet dan eens op het dit forum: je naam, adres, geboortedatum, je pincode, google emailadres en wachtwoord, wat persoonlijke foto’s en je medische gegevens? Iedereen heeft wel iets te verbergen. Maar het gaat ook niet om jou. Het gaat om mensen die kritisch zijn op de overheid, klokkenluiders, dat zij beschermt worden tegen de overheid. Dat zal moeilijk worden als de overheid met een druk op de knop kan zorgen dat deze mensen geen internettoegang krijgen, geen toegang tot hun geld, geen toegang tot al het maatschappelijke leven: ineens overal rode kruisjes.

Even samenvatten: de trends gaan richting minder individuele vrijheid, minder zeggenschap over je leven, meer surveillance, meer overheidscontrole. Ik vind inderdaad dat we meer worden zoals China. Denk jij dat het hier blijft zoals het is? Waarom?

Ik had een Chinese vriendin, zij hield zich niet met politiek bezig en voor haar was China een heel vrij land. Die Oeigoeren, daar wist ze weinig van.

[ Bericht 0% gewijzigd door HayeOpReis op 17-11-2021 13:25:53 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')