abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_203149976
Hallo allemaal,

Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal, en hopelijk jullie adviezen/reacties. Ik zal het proberen kort te houden.

Ruim een jaar geleden heb ik via een datingapp een dame (van destijds 27 jaar) leren kennen, die ongeveer een half uur van me vandaan woonde. Het klikte vrij snel erg goed en we waren al snel veel bij elkaar. Ik was zelf toen 26 jaar en had al een eigen woning, terwijl zij nog thuis woonde. Om die reden was ze het grootste gedeelte van de tijd dus ook bij mij te vinden als we samen waren. Afgelopen oktober zijn we voor het eerst samen op vakantie geweest, en in november hebben we besloten dat ze bij me in zou trekken. Al voor die vakantie hadden we besloten een gezamenlijke rekening te openen, met name voor de boodschappen en uitjes en vooral omdat we al vaak samen waren.

De afgelopen tijd merkte ik al dat ze vrij snel geïrriteerd kon reageren op bepaalde dingen. Ze gaf aan soms niet lekker in haar vel te zitten maar we konden er beide de vinger niet op leggen. Totdat ze afgelopen weekend plotseling aangaf een jaar of 2 geleden in een phishingmail te zijn getrapt, waarmee ze enorm veel (spaar)geld is verloren. Hoe slim dat ze was, probeerde ze toen het eea terug te verdienen dmv online te gokken. Maar in plaats van dat ze het daadwerkelijk terugverdiende, raakte ze alleen nog maar meer geld kwijt. Ze gaf aan daar uiteindelijk na verloop van tijd mee gestopt te zijn.

Vervolgens raakte ze afgelopen zomer tijdens een weekend weg met een vriendin haar pinpas kwijt, en wederom is ze toen flink wat geld kwijtgeraakt wat van haar rekening is opgenomen. Voor haar was dat, bleek nu, de trigger om (opnieuw) te gaan gokken. Kort gezegd, vanaf afgelopen zomer tot afgelopen weekend is ze voor duizenden euro’s aan het gokken geslagen waardoor ze nu ook voor een paar duizend euro in de min staat, op haar eigen rekening. Het viel me al op dat ze onze rekening ook vaak gebruikte voor andere dingen dan boodschappen en uitjes, maar omdat het uiteindelijk wel weer werd teruggestort door haar heb ik daar nooit wat achter gezocht.

Hoe dan ook, door haar bekentenis ben ik helemaal ten einde raad, ik voel me enorm voor de gek gehouden en het vertrouwen in de relatie is echt verdwenen. Ze zegt dat ze het nooit tegen me durfde te vertellen omdat ze zich enorm schaamde, wat ik aan de andere kant ergens ook wel weer begrijp. Naast mij weten alleen haar ouders het, maar zoals ik het van haar begrijp hebben die haar nooit heel erg actief geprobeerd te helpen. Ze zegt dat ze niks liever wil dan haar verslaving overwinnen, maar dat ze mij daarbij ook heel erg nodig heeft.

Voor nu hebben we samen al haar accounts laten blokkeren en een afspraak gemaakt bij de huisarts voor begin volgende week hoe nu verder. Aan de ene kant wil ik haar niet laten vallen omdat ik echt om haar geef, aan de andere kant is het vertrouwen verdwenen en weet ik niet of ik dit nog moet willen.

Ik kan bij niemand mijn verhaal kwijt omdat ik beloofd heb het (voor nu) geheim te houden, maar ik weet echt niet meer hoe en of ik hiermee verder moet. Wat is jullie advies in deze situatie?
pi_203150017
Als het vertrouwen weg is, dan uitmaken. Komt nooit 100% terug.

En gokverslaving is een zwakheid, geen vangst.
pi_203150068
Ik denk dat het sowieso goed is om in ogenschouw te nemen dat er mogelijk meer zaken niet kloppen in haar verhaal. Denk aan het pinpasje of de scam bijvoorbeeld. Mocht blijken dat dit leugens zijn en dat ook dit geld vergokt is dan kun je concluderen dat er nog geen sprake is van complete openheid. Wellicht is dat logisch gezien de schaamte maar het zou niet helpen. Ik zou dus zelf eerst kijken of je het plaatje zo compleet mogelijk kunt krijgen.

Verder is de huisarts een prima stap. Gokverslavingen kunnen gewoon behandeld worden en komen vaak voort uit een onderliggende oorzaak. Voor mij, als zorgverlener, is intrinsieke motivatie het belangrijkste. Als iemand geholpen wil worden dan is alles mogelijk. Weliswaar kan dit een proces worden van ups en downs, als de motivatie aanwezig is dan kan je gewoon afkomen van een gokverslaving. Ik raad je dan ook aan om het proces in ieder geval zoveel mogelijk, en zoveel je uiteraard wilt, te blijven volgen. Ook omdat je met persoonlijke vragen en onzekerheden zit rondom vertrouwen en de toekomst. Legitieme vragen uiteraard!

Ten slotte, veel sterkte TS. Een verslaving is in elke hoedanigheid moeizaam en energievretend. Besef wel dat dit niet het einde van de wereld hoeft te zijn en dat het ook zowel goed als mooi is dat het nu boven tafel is gekomen en niet na een huwelijk of iets dergelijks.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_203150078
Ha, zeker niet geheim houden. Hulp zoeken, anders dumpen.
pi_203150510
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:18 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Ik denk dat het sowieso goed is om in ogenschouw te nemen dat er mogelijk meer zaken niet kloppen in haar verhaal. Denk aan het pinpasje of de scam bijvoorbeeld. Mocht blijken dat dit leugens zijn en dat ook dit geld vergokt is dan kun je concluderen dat er nog geen sprake is van complete openheid. Wellicht is dat logisch gezien de schaamte maar het zou niet helpen. Ik zou dus zelf eerst kijken of je het plaatje zo compleet mogelijk kunt krijgen.

Verder is de huisarts een prima stap. Gokverslavingen kunnen gewoon behandeld worden en komen vaak voort uit een onderliggende oorzaak. Voor mij, als zorgverlener, is intrinsieke motivatie het belangrijkste. Als iemand geholpen wil worden dan is alles mogelijk. Weliswaar kan dit een proces worden van ups en downs, als de motivatie aanwezig is dan kan je gewoon afkomen van een gokverslaving. Ik raad je dan ook aan om het proces in ieder geval zoveel mogelijk, en zoveel je uiteraard wilt, te blijven volgen. Ook omdat je met persoonlijke vragen en onzekerheden zit rondom vertrouwen en de toekomst. Legitieme vragen uiteraard!

Ten slotte, veel sterkte TS. Een verslaving is in elke hoedanigheid moeizaam en energievretend. Besef wel dat dit niet het einde van de wereld hoeft te zijn en dat het ook zowel goed als mooi is dat het nu boven tafel is gekomen en niet na een huwelijk of iets dergelijks.
Het voelt inderdaad alsof ze nog steeds niet open tegen me is, sterker nog, dat is/was ze ook nog niet voor 100%.

In eerste instantie was het verhaal namelijk enkel dat ze gokverslaafd is geweest na die eerste scam, na lang pushen vanuit mij bleek dat ze opnieuw is gaan gokken nadat haar pasje was kwijtgeraakt afgelopen zomer (als dat verhaal ten minste wel klopt inderdaad). In eerste instantie zei ze namelijk dat ze een X bedrag aan haar broer had geleend en mede daardoor nu zelf financiële problemen had, maar later gaf ze toe dat dat geleende bedrag een heel stuk lager was en dat het andere tekort was veroorzaakt door het opnieuw beginnen met gokken.
pi_203150627
Verslaving gaat samen met schaamte en je moet niet onderschatten hoe groot en allesomvattend die schaamte is. Die bepaalt voor een belangrijk deel hoe ze met je omgaat, en het is erg lastig te accepteren natuurlijk, maar het zegt niet zo veel over hoe ze naar je kijkt en hoe ze je respecteert. Jullie zijn ook nog niet zo lang bij elkaar, maar ze moet om de schaamte in de hand te houden iedere leugen bedekken met een andere. Dus voor jou voelt het alsof ze 50 x tegen je gelogen heeft, maar in feite zal ze zelf voelen dat ze maar 1 x tegen je gelogen hebt en 49 x die leugen met stutpalen probeert te redden.

Ben jij in staat haar te helpen? Want een verslaafde helpen gaat niet met een stijgende lijn. Ze gaat terugvallen, liegen, draaien, janken en meer voordat het beter wordt. En dan ga jij boos worden en begin je over 'het vertrouwen' maar die vrouw zit op een hele donkere plek en wat jij voelt is van ondergeschikt belang, totdat ze geholpen is.

Houd op met de leugens analyseren. Ze is verslaafd, ze liegt de hele teringzooi bij elkaar en beschadigd alles en iedereen om haar heen. Maar als jij je daardoor laat verrassen, dat is jouw probleem.
-nee-
pi_203150677
Openheid kan je ook niet afdwingen. Ze zal met zichzelf aan de slag moeten om daar voor zichzelf uit te komen, en vervolgens ook inzien dat ze jouw vertrouwen geschaad heeft. Dat is een heel traject, met vallen en opstaan, en ze zit nu nog in de ontkenningsfase. Prima, maar laat het over aan de hulpverleners en aan haar om daaruit te komen. Je kan hoogstens steeds je eigen grenzen blijven stellen.
Jijzelf kan ondertussen twee dingen doen denk ik :
Haar steunen.
Bedenken of je idd nog steeds voor haar wil gaan.
Somebody that I used to know
pi_203150790
Hét kenmerk van een verslaving is het downplayen van zo'n beetje alles en dat doet jouw vriendin d.m.v. liegen, bedriegen en nog meer liegen. Wat de oorzaken daarvan zijn laat ik even in het midden (jij zegt zelf schaamte), maar ik zou je vriendin daardoor niet laten vallen, maar haar actief helpen daarin. Vergeet niet: een verslaving is een ziekte die overwonnen kan worden.

Bedenk goed voor jezelf of je je hier overheen kunt zetten en of je dus voor haar wilt blijven gaan. Zet haar positieve eigenschappen eens op papier. Maakt dat je weer blij? Ga dan voor de relatie en help haar!
pi_203150801
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:57 schreef PH280395 het volgende:

[..]
Het voelt inderdaad alsof ze nog steeds niet open tegen me is, sterker nog, dat is/was ze ook nog niet voor 100%.
Dat zou me niets verbazen. Het verhaal klinkt niet heel geloofwaardig. Hoe raak je in hemelsnaam al je spaargeld kwijt door een phishingmail? En welk weldenkend mens zou gaan gokken om dat geld terug te verdienen? Het zou niet eens bij me opkomen. Mogelijk is die verslaving al langer aanwezig en hardnekkiger dan ze toe durft te geven.

Ik kan er niet over oordelen in hoeverre je haar zou moeten steunen. Van een afstand is het makkelijk om te zeggen dat je nog maar een jaar samen bent en jullie levens niet enorm vervlochten zijn zodat je eenvoudig een punt achter de relatie kunt zetten. Je gevoel zal wel anders zijn. En ik snap dat je haar het voordeel van de twijfel wilt gunnen.

Maar... ik zou totale openheid willen en de financiën strikt van elkaar gaan scheiden. Daarnaast vind ik het dubieus dat ze aangeeft dat ze jou hard nodig heeft om haar verslaving te 'overwinnen'. Da's niet jouw verantwoordelijkheid. Tot slot vind ik dat je er met je naasten over moet kunnen praten. Ik snap dat je niet aan jan en alleman over haar verslaving vertelt, maar met totale geheimhouding word je geïsoleerd en nog meer een op dit moment niet al te gezonde relatie ingezogen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203150863
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:07 schreef Marsenal het volgende:

Houd op met de leugens analyseren. Ze is verslaafd, ze liegt de hele teringzooi bij elkaar en beschadigd alles en iedereen om haar heen. Maar als jij je daardoor laat verrassen, dat is jouw probleem.
Het klinkt alsof je er ervaring mee hebt. Is dat zo?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:33:35 #11
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_203150909
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat zou me niets verbazen. Het verhaal klinkt niet heel geloofwaardig. Hoe raak je in hemelsnaam al je spaargeld kwijt door een phishingmail? En welk weldenkend mens zou gaan gokken om dat geld terug te verdienen? Het zou niet eens bij me opkomen. Mogelijk is die verslaving al langer aanwezig en hardnekkiger dan ze toe durft te geven.

Ik kan er niet over oordelen in hoeverre je haar zou moeten steunen. Van een afstand is het makkelijk om te zeggen dat je nog maar een jaar samen bent en jullie levens niet enorm vervlochten zijn zodat je eenvoudig een punt achter de relatie kunt zetten. Je gevoel zal wel anders zijn. En ik snap dat je haar het voordeel van de twijfel wilt gunnen.

Maar... ik zou totale openheid willen en de financiën strikt van elkaar gaan scheiden. Daarnaast vind ik het dubieus dat ze aangeeft dat ze jou hard nodig heeft om haar verslaving te 'overwinnen'. Da's niet jouw verantwoordelijkheid. Tot slot vind ik dat je er met je naasten over moet kunnen praten. Ik snap dat je niet aan jan en alleman over haar verslaving vertelt, maar met totale geheimhouding word je geïsoleerd en nog meer een op dit moment niet al te gezonde relatie ingezogen.
Inderdaad. Elk mens maakt fouten.

Maar als ze oprecht heeft gedacht geld te gaan verdienen met gokken, dan is dat wel het meest storende in het verhaal.

Klinkt allemaal bijzonder naïef.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_203150965
quote:
9s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het klinkt alsof je er ervaring mee hebt. Is dat zo?
Zeker wel, maar gelukkig niet met een partner, dat lijkt me verschrikkelijk.
-nee-
pi_203151091
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:07 schreef PH280395 het volgende:
Ze zegt dat ze niks liever wil dan haar verslaving overwinnen, maar dat ze mij daarbij ook heel erg nodig heeft.
Dus als jij haar nu verlaat dan ben jij het schuld?
Als ik jou was zou ik zo snel als mogelijk weg wezen, je zult er zelf door ten onder gaan. Gokken heeft consequenties
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_203151092
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat zou me niets verbazen. Het verhaal klinkt niet heel geloofwaardig. Hoe raak je in hemelsnaam al je spaargeld kwijt door een phishingmail? En welk weldenkend mens zou gaan gokken om dat geld terug te verdienen? Het zou niet eens bij me opkomen. Mogelijk is die verslaving al langer aanwezig en hardnekkiger dan ze toe durft te geven.

Ik kan er niet over oordelen in hoeverre je haar zou moeten steunen. Van een afstand is het makkelijk om te zeggen dat je nog maar een jaar samen bent en jullie levens niet enorm vervlochten zijn zodat je eenvoudig een punt achter de relatie kunt zetten. Je gevoel zal wel anders zijn. En ik snap dat je haar het voordeel van de twijfel wilt gunnen.

Maar... ik zou totale openheid willen en de financiën strikt van elkaar gaan scheiden. Daarnaast vind ik het dubieus dat ze aangeeft dat ze jou hard nodig heeft om haar verslaving te 'overwinnen'. Da's niet jouw verantwoordelijkheid. Tot slot vind ik dat je er met je naasten over moet kunnen praten. Ik snap dat je niet aan jan en alleman over haar verslaving vertelt, maar met totale geheimhouding word je geïsoleerd en nog meer een op dit moment niet al te gezonde relatie ingezogen.
Bedankt voor je reactie. Ja precies wat je zegt, ik weet ook niet welk gedeelte ik wel en niet moet geloven. Hoe ik het verhaal beschreven heb is haar laatste 'versie', maar voor mij is het ook niet geheel logisch als ik eerlijk ben. Daarom dat ik ook aangeef het vertrouwen kwijt te zijn.

Ik ben nu sterk aan het aandringen om het in ieder geval tegen haar beste vriend(en) te vertellen, zodat ze vanuit daar ook steun kan krijgen die ze nodig heeft. Ik ben er bewust van dat het oplossen van haar problemen uiteindelijk niet mijn verantwoordelijkheid is, maar ik voel me op het moment enorm verantwoordelijk voor haar,, ook al is dat misschien fout of onterecht. Enerzijds wil ik een punt achter de relatie zetten, anderzijds wil ik haar niet laten vallen. Ik geef nog te veel om haar en ben bang dat het dan alleen maar verder verkeerd gaat..
pi_203151145
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:45 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Dus als jij haar nu verlaat dan ben jij het schuld?
Als ik jou was zou ik zo snel als mogelijk weg wezen, je zult er zelf door ten onder gaan. Gokken heeft consequenties
Nee niet zozeer de schuld. Maar wat ik in mijn vorige bericht aangaf, ik ben bang dat ze zichzelf gaat isoleren en alleen maar verder afglijdt als ik haar nu laat vallen. Enerzijds kan ik dat gewoon niet over mijn hart verkrijgen omdat ik enorm veel om haar geef.
pi_203151177
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:48 schreef PH280395 het volgende:

[..]
Nee niet zozeer de schuld. Maar wat ik in mijn vorige bericht aangaf, ik ben bang dat ze zichzelf gaat isoleren en alleen maar verder afglijdt als ik haar nu laat vallen. Enerzijds kan ik dat gewoon niet over mijn hart verkrijgen omdat ik enorm veel om haar geef.
Dat is je eigen keuze. Je hebt wel het risico als je 5 jaar laten een mooi zakcentje heb opgebouwd samen dat dit binnen een dag weg kan zijn. Als je dat risico kunt accepteren dan zeker doen.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Vis een optie? woensdag 12 januari 2022 @ 11:19:14 #17
70532 loveli
N
pi_203151493
Hoeveel geld heeft het jou al gekost?
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 12 januari 2022 @ 11:23:24 #18
70532 loveli
N
pi_203151544
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:57 schreef PH280395 het volgende:

[..]
Het voelt inderdaad alsof ze nog steeds niet open tegen me is, sterker nog, dat is/was ze ook nog niet voor 100%.

In eerste instantie was het verhaal namelijk enkel dat ze gokverslaafd is geweest na die eerste scam, na lang pushen vanuit mij bleek dat ze opnieuw is gaan gokken nadat haar pasje was kwijtgeraakt afgelopen zomer (als dat verhaal ten minste wel klopt inderdaad). In eerste instantie zei ze namelijk dat ze een X bedrag aan haar broer had geleend en mede daardoor nu zelf financiële problemen had, maar later gaf ze toe dat dat geleende bedrag een heel stuk lager was en dat het andere tekort was veroorzaakt door het opnieuw beginnen met gokken.
Ik zie een paar rode vlaggen, zie je ze zelf ook?

En een goed middel tegen verslaving is rekenschap afleggen aan de omgeving, alles geheim houden houdt het juist in stand.
crap in = crap out
pi_203151761
Ze heeft haar probleem al jouw probleem gemaakt, dus is het verstandig om iig open met haar te zijn. En dat betekent dat zij ook met de billen bloot moet. De vragen zijn heel simpel. Ga je met haar verder? En is zij bereid om met jou verder te gaan? Dan moeten er wel duidelijke afspraken worden gemaakt. Gaan jullie samen verder, dan moet ze over alles open zijn. Vooral op financieel gebied. Als ze dat niet wil, dan houdt het op.

Het is dus heel zwart/wit, samen verder is 100% ervoor gaan. Kan dat niet, neem dan vandaag nog afscheid van haar.

Overigens, mijns inziens is de scam en verloren pinpas dikke bullshit, maar dat mag ze zelf uitleggen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 11:41:43 #20
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203151798
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:45 schreef PH280395 het volgende:

[..]
Bedankt voor je reactie. Ja precies wat je zegt, ik weet ook niet welk gedeelte ik wel en niet moet geloven. Hoe ik het verhaal beschreven heb is haar laatste 'versie', maar voor mij is het ook niet geheel logisch als ik eerlijk ben. Daarom dat ik ook aangeef het vertrouwen kwijt te zijn.

Ik ben nu sterk aan het aandringen om het in ieder geval tegen haar beste vriend(en) te vertellen, zodat ze vanuit daar ook steun kan krijgen die ze nodig heeft. Ik ben er bewust van dat het oplossen van haar problemen uiteindelijk niet mijn verantwoordelijkheid is, maar ik voel me op het moment enorm verantwoordelijk voor haar,, ook al is dat misschien fout of onterecht. Enerzijds wil ik een punt achter de relatie zetten, anderzijds wil ik haar niet laten vallen. Ik geef nog te veel om haar en ben bang dat het dan alleen maar verder verkeerd gaat..
Ik zou er helemaal niets van geloven, want die phishing mail, pas kwijtraken...blablabla. Ik geloof er geen fluit van. Ze heeft dat geld vergokt zou ik zeggen. Dat hele 'door gokken geld terug te krijgen' is gewoon een verhaaltje om het zachter te laten landen dat ze gokt.

Overigens, een gezamenlijke rekening openen zo snel is écht geen goed idee. In het gunstigste geval verdwijnt er geen geld, maar dat is ook zo als je géén gezamenlijke rekening hebt, dus daarvoor hoef je die gezamenlijke rekening niet te openen.

In het ergste geval verdwijnt er wel geld, wat niet was gebeurt als je geen gezamenlijke rekening had gehad. Die gezamenlijke rekening moet je vanaf, hef de mogelijkheid tot roodstand op op die rekening als je dat eventueel hebt, sluit die hele rekening, nog beter.

En van die meid moet je ook af. Heel vervelend dat zij issues heeft, maar dat is haar issue, en ze trekt jou daar in mee. Dit wordt nooit meer een succesvolle relatie, want gezamenlijke rekening openen dat wilde ze maar al te graag, maar openheid van zaken, not so much.

Dit is gewoon geen gezonde basis voor een relatie. Ik zou mijn conclusies trekken en wegwezen, want dit gaat je alleen maar ellende opleveren. JIJ hebt een eigen huis, zij heeft niets. Zorg er nou in hemelsnaam voor dat jij niet zo diep in de shit komt dat je je huis kwijt raakt.

Dat kan niet mét haar. Je komt wel iemand anders tegen, of niet, maar zelfs indien niet is dat nog altijd beter dan deze ellende.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_203151958
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:48 schreef PH280395 het volgende:

Overigens, een gezamenlijke rekening openen zo snel is écht geen goed idee. In het gunstigste geval verdwijnt er geen geld, maar dat is ook zo als je géén gezamenlijke rekening hebt, dus daarvoor hoef je die gezamenlijke rekening niet te openen.
Ik zou die rekening ook z.s.m. stopzetten. En ik zou op m'n hoede zijn voor het aangaan van gemeenschappelijke financiële verplichtingen en elke vorm van aansprakelijk kunnen zijn voor haar schulden. Ik heb in mijn directe omgeving twee personen geruïneerd zien raken door financieel wangedrag van hun partners. De ellende valt nauwelijks te overzien.

quote:
Dat kan niet mét haar. Je komt wel iemand anders tegen, of niet, maar zelfs indien niet is dat nog altijd beter dan deze ellende.
En wat ik mee zou willen geven, is dat je haar ook kunt helpen zonder haar geliefde te zijn. Met helpen bedoel ik dan niet haar problemen voor haar oplossen, maar naar haar luisteren en aanmoedigen om zelf haar problemen aan te pakken.

Wees blij dat je (nog) geen huis en/of kinderen samen hebt...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203152683
Nou nou, er wordt hier boven wel erg makkelijk over gedaan om de relatie maar te beëindigen. Ja, ze zijn nog 'maar' een jaar samen, ja, er zijn ongetwijfeld veel ervaringsverhalen over partners die de ander meetrekken in hun verslaving en alle gevolgen vandien, maar er zullen ook succesverhalen zijn en er zal ongetwijfeld veel liefde bij TS zijn. Zij kan niet zoveel doen aan haar verslaving, wel aan hoe ze ermee omgaat. TS is er (nog redelijk) op tijd bij vind ik, als in, hij is (nog) niet meegetrokken in de financiële ellende, dus er kan nog van alles aan gedaan worden, mits je dat zelf ook wilt natuurlijk.

Het opheffen van die gezamenlijke rekening is een goede eerste stap. Betrek haar ouders en/of vrienden erbij. Ze zal je dat niet in dank afnemen, maar jij kunt dit niet alleen oplossen. Als blijkt dat na een aantal stappen de vriendin geen verbetering laat zien, kan er alsnog een een punt achter de relatie gezet worden. En misschien blijkt dat dan de zet te zijn die zij nodig heeft. Als ik echt van iemand houd, knok ik daarvoor en zou ik er echt niet zo snel een einde aan breien, helemaal niet als dit het meisje is waar je knotsknettergek op bent. En zij op jou. Wie weet kom je er wel als een ijzersterk koppel uit. Je moet er alleen wel zin in (én doorzettingsvermogen voor) hebben natuurlijk.
pi_203152719
@PH280395: Nog niks op papier en allebei onder een apart dak??? Afblazen en evacueren!!!!

Of je kan natuurlijk inspelen op haar gokverslaving en weddenschappen afsluiten.

Als zij verliest pijpt zij je en als zij wint bef je haar.
Win-win. 👍
  Vis een optie? woensdag 12 januari 2022 @ 12:54:53 #24
70532 loveli
N
pi_203152940
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik zou er helemaal niets van geloven, want die phishing mail, pas kwijtraken...blablabla. Ik geloof er geen fluit van. Ze heeft dat geld vergokt zou ik zeggen. Dat hele 'door gokken geld terug te krijgen' is gewoon een verhaaltje om het zachter te laten landen dat ze gokt.

Overigens, een gezamenlijke rekening openen zo snel is écht geen goed idee. In het gunstigste geval verdwijnt er geen geld, maar dat is ook zo als je géén gezamenlijke rekening hebt, dus daarvoor hoef je die gezamenlijke rekening niet te openen.

In het ergste geval verdwijnt er wel geld, wat niet was gebeurt als je geen gezamenlijke rekening had gehad. Die gezamenlijke rekening moet je vanaf, hef de mogelijkheid tot roodstand op op die rekening als je dat eventueel hebt, sluit die hele rekening, nog beter.

En van die meid moet je ook af. Heel vervelend dat zij issues heeft, maar dat is haar issue, en ze trekt jou daar in mee. Dit wordt nooit meer een succesvolle relatie, want gezamenlijke rekening openen dat wilde ze maar al te graag, maar openheid van zaken, not so much.

Dit is gewoon geen gezonde basis voor een relatie. Ik zou mijn conclusies trekken en wegwezen, want dit gaat je alleen maar ellende opleveren. JIJ hebt een eigen huis, zij heeft niets. Zorg er nou in hemelsnaam voor dat jij niet zo diep in de shit komt dat je je huis kwijt raakt.

Dat kan niet mét haar. Je komt wel iemand anders tegen, of niet, maar zelfs indien niet is dat nog altijd beter dan deze ellende.
X2
crap in = crap out
pi_203153161
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik zou er helemaal niets van geloven, want die phishing mail, pas kwijtraken...blablabla. Ik geloof er geen fluit van. Ze heeft dat geld vergokt zou ik zeggen. Dat hele 'door gokken geld terug te krijgen' is gewoon een verhaaltje om het zachter te laten landen dat ze gokt.

Overigens, een gezamenlijke rekening openen zo snel is écht geen goed idee. In het gunstigste geval verdwijnt er geen geld, maar dat is ook zo als je géén gezamenlijke rekening hebt, dus daarvoor hoef je die gezamenlijke rekening niet te openen.

In het ergste geval verdwijnt er wel geld, wat niet was gebeurt als je geen gezamenlijke rekening had gehad. Die gezamenlijke rekening moet je vanaf, hef de mogelijkheid tot roodstand op op die rekening als je dat eventueel hebt, sluit die hele rekening, nog beter.

En van die meid moet je ook af. Heel vervelend dat zij issues heeft, maar dat is haar issue, en ze trekt jou daar in mee. Dit wordt nooit meer een succesvolle relatie, want gezamenlijke rekening openen dat wilde ze maar al te graag, maar openheid van zaken, not so much.

Dit is gewoon geen gezonde basis voor een relatie. Ik zou mijn conclusies trekken en wegwezen, want dit gaat je alleen maar ellende opleveren. JIJ hebt een eigen huis, zij heeft niets. Zorg er nou in hemelsnaam voor dat jij niet zo diep in de shit komt dat je je huis kwijt raakt.

Dat kan niet mét haar. Je komt wel iemand anders tegen, of niet, maar zelfs indien niet is dat nog altijd beter dan deze ellende.
Wel hard hoor. Als mijn vriendinnen en ouders en broers zo met mij om waren gegaan ten tijde van mijn ziekte (waarin ik ook veel mensen veel pijn heb gedaan, vanuit mijn ziekte), dan had ik dit niet meer kunnen typen (hetzij dood, het zij ergens in een isoleercel achteraf). Natuurlijk, er zijn mensen die mij niet konden steunen (even goede vrienden), maar er zijn ook mensen die echt het verschil voor me hebben gemaakt doordat ze er voor me bleven.
En ik was blij dat ik geen vriend had, want blijkbaar schijn je volgens sommigen op Fok iemands liefde te moeten verdienen. Nou, die had me volgens sommigen hier ook de bons moeten geven. Terwijl ik echt niet bij machte was om daar iets aan te doen (inmiddels wel weer :Y) )

Het is niet allemaal zo zwart-wit. Ja, natuurlijk zorgen dat je zelf niet meegesleurd wordt, maar tegelijkertijd kan je ook nog steeds voor iemand willen gaan. Gewoon, omdat iemand het waard is. Of omdat iemand mens is. Of omdat je van die persoon houdt.
Somebody that I used to know
pi_203153210
Neemt niet weg dat het een lastige situatie is. Er zijn goede tips gegeven (professionele hulp inschakelen, vrienden inschakelen (want je hoeft het niet alleen te dragen), rekeningen splitten (better safe than sorry)), ga daar eerst maar eens aan de slag voordat er overhaaste beslissingen over relaties en gevoelens genomen hoeven te worden.
Somebody that I used to know
  Vis een optie? woensdag 12 januari 2022 @ 13:18:37 #27
70532 loveli
N
pi_203153274
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:10 schreef Postbus100 het volgende:
Het is niet allemaal zo zwart-wit.
Het gaat niet om de aandoening/gokverslaving, maar om het liegen. Als ze eerlijk was geweest vanaf het begin, dan hadden ze geen gezamenlijke bankrekening gehad en misschien had TS dan nog even gewacht met samenwonen.

Nu is TS een hoop tijd en energie kwijt die hij als hij de waarheid vanaf het begin had gekend, op een andere manier had gebruikt.

En als je om je partner geeft, dan neem je geen gezamenlijke bankrekening terwijl je weet dat je een grote financiële puinhoop en gokproblemen hebt.
crap in = crap out
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 13:21:01 #28
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203153313
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:18 schreef loveli het volgende:

[..]
Het gaat niet om de aandoening/gokverslaving, maar om het liegen. Als ze eerlijk was geweest vanaf het begin, dan hadden ze geen gezamenlijke bankrekening gehad en misschien had TS dan nog even gewacht met samenwonen.

Nu is TS een hoop tijd en energie kwijt die hij als hij de waarheid vanaf het begin had gekend, op een andere manier had gebruikt.

En als je om je partner geeft, dan neem je geen gezamenlijke bankrekening terwijl je weet dat je een grote financiële puinhoop en gokproblemen hebt.
Dit.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 12 januari 2022 @ 13:25:56 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203153384
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:18 schreef loveli het volgende:

[..]
Het gaat niet om de aandoening/gokverslaving, maar om het liegen. Als ze eerlijk was geweest vanaf het begin, dan hadden ze geen gezamenlijke bankrekening gehad en misschien had TS dan nog even gewacht met samenwonen.

Nu is TS een hoop tijd en energie kwijt die hij als hij de waarheid vanaf het begin had gekend, op een andere manier had gebruikt.

En als je om je partner geeft, dan neem je geen gezamenlijke bankrekening terwijl je weet dat je een grote financiële puinhoop en gokproblemen hebt.
Het liegen is onderdeel van de verslaving. En zoals ik het lees, heeft ze bedragen die ze mogelijk van de gezamenlijke rekening heeft gebruikt voor het gokken tot nu toe altijd nog teruggestort. Dus je kunt ook zeggen dat ze die grens (het geld van TS vergokken) nog niet over is gegaan.

Ik zou adviseren: alle kaarten op tafel. Huisarts werd al genoemd, verslavingszorg lijkt me dan de goede stap. Kijk hoe je daar als partner bij betrokken kunt worden. Er is ongetwijfeld kennis beschikbaar over welke maatregelen goed zijn om te treffen buiten die al zijn getroffen.

Als ze een traject ingaat, kun je verwachten dat er eerst nog meer leugens boven tafel komen. Maar hopelijk wil ze zich inzetten en krijgt ze ook snel de handvatten om met dit verslavingsgedrag om te gaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203153406
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:18 schreef loveli het volgende:

[..]
Het gaat niet om de aandoening/gokverslaving, maar om het liegen. Als ze eerlijk was geweest vanaf het begin, dan hadden ze geen gezamenlijke bankrekening gehad en misschien had TS dan nog even gewacht met samenwonen.

Onderschat nooit de invloed van schaamte. Is het sjiek? Nee. Getuigt het van karakter? Nee. Is het menselijk? Ja.

Daarom ook wel handelen. Daarom ook professionele hulpverlening. Die kunnen je helpen bij deze ingewikkelde materie.

En natuurlijk is er vertrouwen beschaamd. Maar misschien is ze onmachtig om daar mee om te gaan. Dat weet je niet.
Somebody that I used to know
  Vis een optie? woensdag 12 januari 2022 @ 13:32:40 #31
70532 loveli
N
pi_203153463
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:25 schreef Lienekien het volgende:
En zoals ik het lees, heeft ze bedragen die ze mogelijk van de gezamenlijke rekening heeft gebruikt voor het gokken tot nu toe altijd nog teruggestort. Dus je kunt ook zeggen dat ze die grens (het geld van TS vergokken) nog niet over is gegaan.
Ik ben zo benieuwd waar ze dat geld dan wel vandaan heeft gehaald...
/ene gat met het andere vullen
crap in = crap out
pi_203153685
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 12:35 schreef DjVero het volgende:
Nou nou, er wordt hier boven wel erg makkelijk over gedaan om de relatie maar te beëindigen. Ja, ze zijn nog 'maar' een jaar samen, ja, er zijn ongetwijfeld veel ervaringsverhalen over partners die de ander meetrekken in hun verslaving en alle gevolgen vandien, maar er zullen ook succesverhalen zijn en er zal ongetwijfeld veel liefde bij TS zijn. Zij kan niet zoveel doen aan haar verslaving, wel aan hoe ze ermee omgaat. TS is er (nog redelijk) op tijd bij vind ik, als in, hij is (nog) niet meegetrokken in de financiële ellende, dus er kan nog van alles aan gedaan worden, mits je dat zelf ook wilt natuurlijk.

Het opheffen van die gezamenlijke rekening is een goede eerste stap. Betrek haar ouders en/of vrienden erbij. Ze zal je dat niet in dank afnemen, maar jij kunt dit niet alleen oplossen. Als blijkt dat na een aantal stappen de vriendin geen verbetering laat zien, kan er alsnog een een punt achter de relatie gezet worden. En misschien blijkt dat dan de zet te zijn die zij nodig heeft. Als ik echt van iemand houd, knok ik daarvoor en zou ik er echt niet zo snel een einde aan breien, helemaal niet als dit het meisje is waar je knotsknettergek op bent. En zij op jou. Wie weet kom je er wel als een ijzersterk koppel uit. Je moet er alleen wel zin in (én doorzettingsvermogen voor) hebben natuurlijk.
Wist je niet dat in R&P het standaard advies is om de relatie af te breken zodra er een tegenslag is? :+
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 15:09:50 #33
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203155121
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:10 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Wel hard hoor. Als mijn vriendinnen en ouders en broers zo met mij om waren gegaan ten tijde van mijn ziekte (waarin ik ook veel mensen veel pijn heb gedaan, vanuit mijn ziekte), dan had ik dit niet meer kunnen typen (hetzij dood, het zij ergens in een isoleercel achteraf). Natuurlijk, er zijn mensen die mij niet konden steunen (even goede vrienden), maar er zijn ook mensen die echt het verschil voor me hebben gemaakt doordat ze er voor me bleven.
En ik was blij dat ik geen vriend had, want blijkbaar schijn je volgens sommigen op Fok iemands liefde te moeten verdienen. Nou, die had me volgens sommigen hier ook de bons moeten geven. Terwijl ik echt niet bij machte was om daar iets aan te doen (inmiddels wel weer :Y) )

Het is niet allemaal zo zwart-wit. Ja, natuurlijk zorgen dat je zelf niet meegesleurd wordt, maar tegelijkertijd kan je ook nog steeds voor iemand willen gaan. Gewoon, omdat iemand het waard is. Of omdat iemand mens is. Of omdat je van die persoon houdt.
Ja, dat is hard. Dat ben ik met je eens. Maar ze zijn 'ruim jaar' samen, maar voor de vakantie van afgelopen oktober, dat is dus 3 maanden geleden, dus ben je wellicht op net aan een jaar dat ze samen zijn, wel al besloten om een gezamenlijke rekening te nemen.

En in dat hele jaar kon zij het niet opbrengen om open kaart te spelen, en nu nog steeds niet denk ik, want die verhalen over pas kwijt en phishing, ik geloof het niet, dat geld is opgegaan aan gokken. Niet uit zichzelf mee komen, nog steeds niet de hele waarheid vertellen als er dingen op beginnen te vallen. Prima dat dat moeilijk is, maar het was helemaal niet moeilijk om geld van die rekening te halen want dát kwam wel even lekker uit.

Dan is dat geld wel weer terug gekomen tot nu toe, maar dat was niet waar die rekening voor bedoeld was. In mijn boekje is een relatie gestoeld op vertrouwen, en vertrouwen kan er alleen zijn door eerlijkheid. Dus als de eerlijkheid ontbreekt heb ik geen basis om je te vertrouwen.

Ja, ik weet het, moeilijk te vertellen dit dat, en dat zal allemaal vast wel, maar, ja, hoe bot het ook klinkt, als je probeert om je gedoe in stand te houden (en dat is geld van de rekening halen, dat is er niet eerlijk over zijn, dat is kwaad worden omdat je wordt aangesproken op iets, etc) en je vindt dat belangrijker dan je relatie, dan moet je gewoon nog geen relatie hebben imho.

Ik snap prima dat andere mensen daar anders over kunnen denken, maar dit is niet hoe een gezonde relatie begint. Getuige wat TS schrijft staat hij er een beetje hetzelfde in, en ik kan hem alleen maar mijn mening geven.
Breitling - Instruments for Professionals
  Vis een optie? woensdag 12 januari 2022 @ 15:16:10 #34
70532 loveli
N
pi_203155229
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:09 schreef CoolGuy het volgende:
Niet uit zichzelf mee komen, nog steeds niet de hele waarheid vertellen als er dingen op beginnen te vallen.
Ik geloof niet dat er een goede nederlandse vertaling is voor trickle truth, maar dat is het. Alleen als er ontdekt wordt dat iets in het verhaal niet klopt komt er een druppeltje waarheid.
Van de hele emmer in 1x leeg word je maar 1x nat.
crap in = crap out
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 15:22:12 #35
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203155323
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:16 schreef loveli het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat er een goede nederlandse vertaling is voor trickle truth, maar dat is het. Alleen als er ontdekt wordt dat iets in het verhaal niet klopt komt er een druppeltje waarheid.
Van de hele emmer in 1x leeg word je maar 1x nat.
Ik snap wat je zegt. En dan komt die schaamte weer om de hoek kijken, of gewoon niet geholpen willen worden, of het gewoon niet willen vertellen, of wat het ook is, en dat kan allemaal wel zijn, maar zoiets groots niet delen maar wél die dingen doen waar je beter van wordt (op hele korte termijn dan), ja dat is een grote rode vlag voor mij.

Dan zij wij geen match, en dat is jammer, maar ik heb in die hoofdpijn gewoon geen zin.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_203155386
Die wijven worden ook steeds goorder. Vallen totaal door de mand.
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 15:27:05 #37
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203155396
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:26 schreef Begeleiding het volgende:
Die wijven worden ook steeds goorder. Vallen totaal door de mand.
Dit slaat nergens op. Doe dat maar niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_203155430
- Nee, dat dat tast m'n geduld aan dat ik heb met uitspraken die generaliserend zijn vanuit een verwrongen beeld in een topic dat gaat over 1 specifiek individu. -

[ Bericht 93% gewijzigd door CoolGuy op 12-01-2022 15:35:49 ]
  woensdag 12 januari 2022 @ 16:13:19 #39
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_203156125
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:47 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]
Wist je niet dat in R&P het standaard advies is om de relatie af te breken zodra er een tegenslag is? :+
Het bekt zo lekker hé.

DUMPEN DIE HAP
MAKEN DAT JE WEGKOMT
UITMAKENNNNNN
  woensdag 12 januari 2022 @ 16:44:12 #40
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_203156604
Deze meid is problemen. Wegwezen TS. Zsm die rekening sluiten.
pi_203157420
Toevallig tot twee keer toe een financiële tegenvaller voordat het gokken begon. Lijkt er eerder op dat ze dit aangrijpt om het eerste verlies te maskeren.

Mocht je samen verder willen , zorg dat ze dan eerst openheid geeft in de stand van zaken. Waar heeft ze nog meer schulden en bij wie staan er leningen open?

Vaak staan verslavingen ook niet op zichzelf en wordt bij het stoppen van in dit geval gokken snel overgestapt naar een nieuwe verslaving. Ik weet niet in hoeverre daar al spraken van is, maar wees op je hoede en weet waar je aan begint.
pi_203160796
Als je een ander nodig hebt om een verslaving te overwinnen gaat het helaas nooit lukken.

Ik heb ervaring met het overwinnen van verslavingen en het werkt echt alleen als je her vanuit je eigen motivatie doet en niet voor een ander. En al zeker niet je partner. Jij bent haar partner, niet haar hulpverlener. En je hele relatie gaat hierdoor scheef groeien.

Persoonlijk zou ik hier niet voor kiezen. Dit soort verslavingen zijn heel moeilijk voor altijd te overwinnen. Wat nou als je straks samen een huis koopt en kindjes hebben ofzo en ze krijgt een terugval... Dan vergokt ze straks alles wat jullie hebben opgebouwd...
Maar goed als je toch door wil gaan dan zou ik de financiën echt heel erg strikt gescheiden houden. Wat ze met haar geld doet moet zij weten maar zorg dat ze niet aan jou geld of spullen kan komen.
.
pi_203161016
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:10 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Wel hard hoor. Als mijn vriendinnen en ouders en broers zo met mij om waren gegaan ten tijde van mijn ziekte (waarin ik ook veel mensen veel pijn heb gedaan, vanuit mijn ziekte), dan had ik dit niet meer kunnen typen (hetzij dood, het zij ergens in een isoleercel achteraf). Natuurlijk, er zijn mensen die mij niet konden steunen (even goede vrienden), maar er zijn ook mensen die echt het verschil voor me hebben gemaakt doordat ze er voor me bleven.
En ik was blij dat ik geen vriend had, want blijkbaar schijn je volgens sommigen op Fok iemands liefde te moeten verdienen. Nou, die had me volgens sommigen hier ook de bons moeten geven. Terwijl ik echt niet bij machte was om daar iets aan te doen (inmiddels wel weer :Y) )

Het is niet allemaal zo zwart-wit. Ja, natuurlijk zorgen dat je zelf niet meegesleurd wordt, maar tegelijkertijd kan je ook nog steeds voor iemand willen gaan. Gewoon, omdat iemand het waard is. Of omdat iemand mens is. Of omdat je van die persoon houdt.
Ik vin
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:10 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Wel hard hoor. Als mijn vriendinnen en ouders en broers zo met mij om waren gegaan ten tijde van mijn ziekte (waarin ik ook veel mensen veel pijn heb gedaan, vanuit mijn ziekte), dan had ik dit niet meer kunnen typen (hetzij dood, het zij ergens in een isoleercel achteraf). Natuurlijk, er zijn mensen die mij niet konden steunen (even goede vrienden), maar er zijn ook mensen die echt het verschil voor me hebben gemaakt doordat ze er voor me bleven.
En ik was blij dat ik geen vriend had, want blijkbaar schijn je volgens sommigen op Fok iemands liefde te moeten verdienen. Nou, die had me volgens sommigen hier ook de bons moeten geven. Terwijl ik echt niet bij machte was om daar iets aan te doen (inmiddels wel weer :Y) )

Het is niet allemaal zo zwart-wit. Ja, natuurlijk zorgen dat je zelf niet meegesleurd wordt, maar tegelijkertijd kan je ook nog steeds voor iemand willen gaan. Gewoon, omdat iemand het waard is. Of omdat iemand mens is. Of omdat je van die persoon houdt.
Sja hard... maar een partner is na je kinderen de belangrijkste persoon in je leven. En als je samen het doel hebt om iets op te bouwen dan lijkt me dat niet te matchen met haar gokverslaving.

In mijn leven genoeg mensen met verslavingen meegemaakt. Ook ik heb een aantal verslavingen overwonnen. Maar die mensen zijn tijdens de verslaving of tijdens het overwinnen ervan geen leuke/goede partner. Er komt heel wat drama bij kijken meestal. Meestal is dit nog maar het begin van de beerput die open gaat. En als je dan nog niet samen woont en geen gezamenlijke verplichtingen en geen kinderen hebt dan kan je beter weg gaan. Ook voor haar. Ze kan dan zelf van haar gokverslaving afkomen en orde op zaken stellen.

Verslavingen komen meestal niet alleen door iets simpels als geld terug willen winnen. Elk rationeel mens weet dat gokken daar niet mee gaat helpen. Meestal is er een onderliggend probleem. En dat kan niemand voor diegene oplossen. De enige manier om af te kicken is door het zelf te doen. Als to nu bij haar weg gaat en ze alleen maar meer gaat gokken dan wil ze dus niet stoppen voor zichzelf. En het is sowieso nooit een motivatie om bij iemand te blijven. Je bent niet verantwoordelijk voor een ander. Je blijft ook niet bij een birderliner omdat ie anders zelfmoord pleegt.
.
pi_203161206
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:07 schreef PH280395 het volgende:

De afgelopen tijd merkte ik al dat ze vrij snel geïrriteerd kon reageren op bepaalde dingen. Ze gaf aan soms niet lekker in haar vel te zitten maar we konden er beide de vinger niet op leggen.

Totdat ze afgelopen weekend plotseling aangaf een jaar of 2 geleden in een phishingmail te zijn getrapt ....
hieruit haal ik twee zaken die je goed moet afwegen:

- De irritatie bestond al langer en jullie hebben daarover gesproken, maar zij heeft toen niet eerlijk aangegeven wat speelde, terwijl ze dat moet hebben geweten.

- haar uiteindelijke uitleg wekt een beetje 'opgezet', alsof ze een 'excuus' zoekt (het verloren geld door een scam, later door een 'veerloren pinpas, waarbij vreemd genoeg dat geld 'plots' ook opgenomen is, wat erg ongeloofwaardig is) die erom draait dat ze niet werkelijk zelf verantwoordelijkheid neemt.

Vraag jezelf af of je haar volledig kunt vertrouwen.
Het is lovenswaardig dat je haar niet zomaar wil laten vallen, maar zet ook bepaalde grenzen.
als je merkt dat ze afspraken niet nakomt en blijft liegen, is dat een duidelijk teken dat ze niet veranderd, maak het dan gelijk uit.
tevens, zorg dat je controle momenten hebt, en bespreek ook met haar dat je dit zult doen omdat je nu dat vertrouwen niet hebt, probeer tegenover haar ook transparant te zijn hoe je dat controleert (ga niet iemand achter de rug controleren) maar besef je wel goed dat er zeker een reele optie zal zijn dat ze mogelijk _kan_ verder liegen.

Sowieso natuurlijk die gezamelijke rekening stopzetten en haar zeker geen toegang tot jouw financiele middelen geven, zoiets kan voorlopig juist ook een 'uitdaging' vormen.

Overigens zou ik als je kennelijk haar wil helpen ook het gesprek verder voeren...
haar huidige 'verklaring' lijkt erg ongeloofwaardig en erg gericht op het wegpraten van de eigen verantwoordelijkheid.... ik zou ook verder praten daarover, als het zou kloppen zouden daarvoor bewijzen eigenlijk moeten zijn (bv een bankrekening die iemand leeghaalt verwacht ik wel een aangifte).

Ook dat verhaal dat 'haar ouders haar niet steunen' is iets waarvoor je moet oppassen...
bepaalde personen in financiele problemen hebben de neiging een strategie aan te houden waarbij ze mensen die hen helpen tegen elkaar uitspelen en net doen alsof 'de ander helemaal niet helpt'......
Het is niet uit te sluiten dat ook zij dat zou kunnen doen...
Ik zou zeker erop aandringen ook samen met haar ouders eeens te praten hierover en zélf vast te stellen of dat klopt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_203161493
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:27 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Onderschat nooit de invloed van schaamte. Is het sjiek? Nee. Getuigt het van karakter? Nee. Is het menselijk? Ja.

Daarom ook wel handelen. Daarom ook professionele hulpverlening. Die kunnen je helpen bij deze ingewikkelde materie.

En natuurlijk is er vertrouwen beschaamd. Maar misschien is ze onmachtig om daar mee om te gaan. Dat weet je niet.
En het is vanuit hem bekeken heel menselijk om bedrog en leugens niet te accepteren. Hij is niet moreel verplicht om bij haar te blijven. Dat heeft niets te maken met liefde moeten verdienen, maar met het gegeven dat vertrouwen belangrijk is in een relatie en dat fundament nu is verdwenen.

In zijn positie zou ik haar eerst helpen als een gewone vriend en in de toekomst misschien kijken of er nog een relatie in zit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203165434
Bedankt voor al jullie reacties allereerst

quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]
hieruit haal ik twee zaken die je goed moet afwegen:

- De irritatie bestond al langer en jullie hebben daarover gesproken, maar zij heeft toen niet eerlijk aangegeven wat speelde, terwijl ze dat moet hebben geweten.

- haar uiteindelijke uitleg wekt een beetje 'opgezet', alsof ze een 'excuus' zoekt (het verloren geld door een scam, later door een 'veerloren pinpas, waarbij vreemd genoeg dat geld 'plots' ook opgenomen is, wat erg ongeloofwaardig is) die erom draait dat ze niet werkelijk zelf verantwoordelijkheid neemt.

Vraag jezelf af of je haar volledig kunt vertrouwen.
Het is lovenswaardig dat je haar niet zomaar wil laten vallen, maar zet ook bepaalde grenzen.
als je merkt dat ze afspraken niet nakomt en blijft liegen, is dat een duidelijk teken dat ze niet veranderd, maak het dan gelijk uit.
tevens, zorg dat je controle momenten hebt, en bespreek ook met haar dat je dit zult doen omdat je nu dat vertrouwen niet hebt, probeer tegenover haar ook transparant te zijn hoe je dat controleert (ga niet iemand achter de rug controleren) maar besef je wel goed dat er zeker een reele optie zal zijn dat ze mogelijk _kan_ verder liegen.

Sowieso natuurlijk die gezamelijke rekening stopzetten en haar zeker geen toegang tot jouw financiele middelen geven, zoiets kan voorlopig juist ook een 'uitdaging' vormen.

Overigens zou ik als je kennelijk haar wil helpen ook het gesprek verder voeren...
haar huidige 'verklaring' lijkt erg ongeloofwaardig en erg gericht op het wegpraten van de eigen verantwoordelijkheid.... ik zou ook verder praten daarover, als het zou kloppen zouden daarvoor bewijzen eigenlijk moeten zijn (bv een bankrekening die iemand leeghaalt verwacht ik wel een aangifte).

Ook dat verhaal dat 'haar ouders haar niet steunen' is iets waarvoor je moet oppassen...
bepaalde personen in financiele problemen hebben de neiging een strategie aan te houden waarbij ze mensen die hen helpen tegen elkaar uitspelen en net doen alsof 'de ander helemaal niet helpt'......
Het is niet uit te sluiten dat ook zij dat zou kunnen doen...
Ik zou zeker erop aandringen ook samen met haar ouders eeens te praten hierover en zélf vast te stellen of dat klopt.
Ik heb haar gisterenavond eenmalig de kans gegeven om alles op te biechten wat ze eventueel nog voor me achter heeft gehouden, om zo in ieder geval een poging te doen om het vertrouwen opnieuw op te bouwen.
Hierbij heb ik heel duidelijk aangegeven dat indien ik erachter kom dat wanneer er vanaf vandaag nog iets nieuws boven water komt ik er per direct mee stop.

Ik heb haar ook heel duidelijk gemaakt dat ik haar voor nu alleen kan ondersteunen, maar dat ze uiteindelijk zelf het probleem moet oplossen en dat het niet 'ons' probleem is. As dinsdag moeten we dus naar de huisarts, en ik heb al aangeven dat ze hoogstwaarschijnlijk doorgestuurd gaat worden om therapie te krijgen. Hier is ze zich van bewust en staat ze ook 100% achter.

We hebben haar gisteren samen aangemeld bij Cruks (uitsluitingsregister), en ze heeft het nu ook aan haar beste vriendinnen verteld. Ze heeft ook haar credit card aan me gegeven, dus daar kan ze ook niks meer mee doen.

Wat betreft de gezamenlijke rekening - ik heb er voor gekozen om deze toch aan te houden, zodat ik er juist zicht op houdt. Hier staat altijd een redelijk laag bedrag op (max. 300 euro), en mijn eigen spaargeld zit volledig in eigen beheer dus hier heeft ze geen toegang toe. Wel hebben we afgesproken dat ze nu maandelijks geld gaat storten op de gezamenlijke spaarrekening waar ik ook toegang tot heb (maar dus zelf geen eigen spaargeld op zet) zodat ik zelf precies kan controleren en bijhouden hoeveel ze maandelijks opzij zet. Kortom, dit wil ik dus gebruiken om min of meer haar financiën te doen, en ook hier staat ze achter.
  Vis een optie? donderdag 13 januari 2022 @ 10:04:59 #47
70532 loveli
N
pi_203165826
Heeft ze nog veel opgebiecht?
crap in = crap out
pi_203166331
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:07 schreef PH280395 het volgende:
Hallo allemaal,

Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal, en hopelijk jullie adviezen/reacties. Ik zal het proberen kort te houden.

Ruim een jaar geleden heb ik via een datingapp een dame (van destijds 27 jaar) leren kennen, die ongeveer een half uur van me vandaan woonde. Het klikte vrij snel erg goed en we waren al snel veel bij elkaar. Ik was zelf toen 26 jaar en had al een eigen woning, terwijl zij nog thuis woonde. Om die reden was ze het grootste gedeelte van de tijd dus ook bij mij te vinden als we samen waren. Afgelopen oktober zijn we voor het eerst samen op vakantie geweest, en in november hebben we besloten dat ze bij me in zou trekken. Al voor die vakantie hadden we besloten een gezamenlijke rekening te openen, met name voor de boodschappen en uitjes en vooral omdat we al vaak samen waren.

De afgelopen tijd merkte ik al dat ze vrij snel geïrriteerd kon reageren op bepaalde dingen. Ze gaf aan soms niet lekker in haar vel te zitten maar we konden er beide de vinger niet op leggen. Totdat ze afgelopen weekend plotseling aangaf een jaar of 2 geleden in een phishingmail te zijn getrapt, waarmee ze enorm veel (spaar)geld is verloren. Hoe slim dat ze was, probeerde ze toen het eea terug te verdienen dmv online te gokken. Maar in plaats van dat ze het daadwerkelijk terugverdiende, raakte ze alleen nog maar meer geld kwijt. Ze gaf aan daar uiteindelijk na verloop van tijd mee gestopt te zijn.

Vervolgens raakte ze afgelopen zomer tijdens een weekend weg met een vriendin haar pinpas kwijt, en wederom is ze toen flink wat geld kwijtgeraakt wat van haar rekening is opgenomen. Voor haar was dat, bleek nu, de trigger om (opnieuw) te gaan gokken. Kort gezegd, vanaf afgelopen zomer tot afgelopen weekend is ze voor duizenden euro’s aan het gokken geslagen waardoor ze nu ook voor een paar duizend euro in de min staat, op haar eigen rekening. Het viel me al op dat ze onze rekening ook vaak gebruikte voor andere dingen dan boodschappen en uitjes, maar omdat het uiteindelijk wel weer werd teruggestort door haar heb ik daar nooit wat achter gezocht.

Hoe dan ook, door haar bekentenis ben ik helemaal ten einde raad, ik voel me enorm voor de gek gehouden en het vertrouwen in de relatie is echt verdwenen. Ze zegt dat ze het nooit tegen me durfde te vertellen omdat ze zich enorm schaamde, wat ik aan de andere kant ergens ook wel weer begrijp. Naast mij weten alleen haar ouders het, maar zoals ik het van haar begrijp hebben die haar nooit heel erg actief geprobeerd te helpen. Ze zegt dat ze niks liever wil dan haar verslaving overwinnen, maar dat ze mij daarbij ook heel erg nodig heeft.

Voor nu hebben we samen al haar accounts laten blokkeren en een afspraak gemaakt bij de huisarts voor begin volgende week hoe nu verder. Aan de ene kant wil ik haar niet laten vallen omdat ik echt om haar geef, aan de andere kant is het vertrouwen verdwenen en weet ik niet of ik dit nog moet willen.

Ik kan bij niemand mijn verhaal kwijt omdat ik beloofd heb het (voor nu) geheim te houden, maar ik weet echt niet meer hoe en of ik hiermee verder moet. Wat is jullie advies in deze situatie?
In een phishingmail getrapt zijn en pinpas verloren... ik hoop echt voor je dat je niet zo naïef bent om dat te geloven.
  donderdag 13 januari 2022 @ 10:44:32 #49
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_203166359
Gezamenlijke rekening opzeggen en een gokkast in de woonkamer installeren.
pi_203167327
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 09:29 schreef PH280395 het volgende:
Wat betreft de gezamenlijke rekening - ik heb er voor gekozen om deze toch aan te houden, zodat ik er juist zicht op houdt. Hier staat altijd een redelijk laag bedrag op (max. 300 euro), en mijn eigen spaargeld zit volledig in eigen beheer dus hier heeft ze geen toegang toe. Wel hebben we afgesproken dat ze nu maandelijks geld gaat storten op de gezamenlijke spaarrekening waar ik ook toegang tot heb (maar dus zelf geen eigen spaargeld op zet) zodat ik zelf precies kan controleren en bijhouden hoeveel ze maandelijks opzij zet. Kortom, dit wil ik dus gebruiken om min of meer haar financiën te doen, en ook hier staat ze achter.
Maar ze heeft toch een eigen rekening waar ze duizenden euros in de min staat?
wat doet ze daar dan mee?

Tevens, heb je contact met die ouders gehad? Past hun kant van het verhaaal bij wat zij je verteld? Zolang je enkel afgaat op wat zij je verteld, kun je wel heel grote consequenties op liegen stellen, maar blijft het hooguit één kant geloven of niet.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator donderdag 13 januari 2022 @ 12:26:04 #51
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203167986
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Maar ze heeft toch een eigen rekening waar ze duizenden euros in de min staat?
wat doet ze daar dan mee?

Tevens, heb je contact met die ouders gehad? Past hun kant van het verhaaal bij wat zij je verteld? Zolang je enkel afgaat op wat zij je verteld, kun je wel heel grote consequenties op liegen stellen, maar blijft het hooguit één kant geloven of niet.
Ja, maar ik denk dat TS het ook wel wíl geloven. Ik krijg niet het gevoel dat TS bereid is om weg te lopen. Maar, ik kan het mis hebben.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_203168209
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 12:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, maar ik denk dat TS het ook wel wíl geloven. Ik krijg niet het gevoel dat TS bereid is om weg te lopen. Maar, ik kan het mis hebben.
ik denk ook dat die mogelijkheid er zeer zeker ligt...
Veel verslaafden zijn ook goed in het manipuleren van anderen tot een moment dat deze de verslaving deels faciliteren.

Daarbij draagt ook bij dat TS aangeeft: "dat hij dit aan niemand anders kwijt kan, omdat hij beloofd heeft het niet verder te vertellen".
dat kan zeer goed deel zijn van een 'manipulatie-strategie' van haar zijde, de kans is groot dat als hij dit met anderen bespreekt deze hem aansporen veel strenger en sterker te zijn en haar minder ruimte te bieden hem te 'bespelen'..
Of er is een kans dat ze al meer schulden bij anderen heeft of soms andere verhalen tegen anderen verteld
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_203168337
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 12:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, maar ik denk dat TS het ook wel wíl geloven. Ik krijg niet het gevoel dat TS bereid is om weg te lopen. Maar, ik kan het mis hebben.
Het is maar goed dat één van mijn vrienden jou niet als beste vriend had (no offense), dan had hij nooit het mooie leven op kunnen bouwen wat hij nu heeft. Zijn vriendin (nu vrouw) destijds kwam na zes maanden (!!) achter zijn speedgebruik en ondanks het vele liegen, ontkennen, bedriegen en nog meer liegen (en zelfs stelen van haar) bleef zij achter hem staan. Ze bleef hem steunen in de hoop dat hij zijn verslaving kon overwinnen. En dat is gelukt. Weliswaar met vallen en opstaan, maar het is wel gelukt!

Inmiddels zijn ze zo'n tien jaar samen. En dat na slechts een halfjaar een relatie gehad te hebben. Maar nogmaals, zo iemand moet daar wel zin in hebben. En vooral (!!) vol kunnen houden. Zijn vrouw is wel echt iemand met een flinke bos haar op de tanden, maar toch.
  Vis een optie? donderdag 13 januari 2022 @ 13:14:57 #54
70532 loveli
N
pi_203168643
TS gaat iig een les leren. Hoop dat het geen dure wordt.
crap in = crap out
pi_203171813
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:04 schreef loveli het volgende:
Heeft ze nog veel opgebiecht?
Ze heeft aangegeven dat ze vóór die phishingmail ooit een flink bedrag heeft gewonnen met vrienden (met een lage inzet), en dat ze daarom vanuit een combinatie van naïviteit en paniek heeft geprobeerd het verloren 'phishing' geld terug te verdienen. Of dit echt zo gebeurd is kan ik nog niet 100% aannemen, maar ze heeft gezworen dat het echt zo gegaan is. Haar pinpas lag schijnbaar al even uit bescherming bij haar ouders, dus zodra we daar langs gaan kan ik ook inzicht krijgen in haar transactiehistorie om zo haar verhaal na te kunnen gaan. Mocht nu blijken dat ze hier gisteren wederom over heeft gelogen is het voor mij klaar.

Daarnaast heeft ze het afgelopen half jaar vergokte geldbedrag opgebiecht, en ook dit kan ik checken zodra ik toegang heb tot haar internetbankieren.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Maar ze heeft toch een eigen rekening waar ze duizenden euros in de min staat?
wat doet ze daar dan mee?

Tevens, heb je contact met die ouders gehad? Past hun kant van het verhaaal bij wat zij je verteld? Zolang je enkel afgaat op wat zij je verteld, kun je wel heel grote consequenties op liegen stellen, maar blijft het hooguit één kant geloven of niet.
Met die rekening kan/doet ze niet veel. Ze gebruikte haar creditcard (die ik nu in bezit heb) voor veel dingen, omdat haar ouders schijnbaar al even haar pinpas hebben.

Ik heb hier nog geen contact over gehad met haar ouders, maar het plan is om dit weekend langs te gaan om de situatie te bespreken, maar ook om direct het verhaal te dubbelchecken.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 12:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, maar ik denk dat TS het ook wel wíl geloven. Ik krijg niet het gevoel dat TS bereid is om weg te lopen. Maar, ik kan het mis hebben.
Direct weglopen wil ik niet, nee. Maar mocht nu blijken dat ze gisteren toch niet helemaal eerlijk is geweest, is het ook wel meteen klaar voor mij.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 12:40 schreef RM-rf het volgende:

[..]
ik denk ook dat die mogelijkheid er zeer zeker ligt...
Veel verslaafden zijn ook goed in het manipuleren van anderen tot een moment dat deze de verslaving deels faciliteren.

Daarbij draagt ook bij dat TS aangeeft: "dat hij dit aan niemand anders kwijt kan, omdat hij beloofd heeft het niet verder te vertellen".
dat kan zeer goed deel zijn van een 'manipulatie-strategie' van haar zijde, de kans is groot dat als hij dit met anderen bespreekt deze hem aansporen veel strenger en sterker te zijn en haar minder ruimte te bieden hem te 'bespelen'..
Of er is een kans dat ze al meer schulden bij anderen heeft of soms andere verhalen tegen anderen verteld
Ik wil en kan het nog niet aan mijn eigen vrienden vertellen, ook omdat ik haar eerst nog de kans wil geven om het tegen haar (verdere) familie en beste vriendinnen te vertellen. Hier heb ik ook sterk op aangedrongen, heb ook gezegd dat het geen geheim kan en moet blijven. Precies om te voorkomen wat jij nu zegt, ik wil zelf echt niet bespeeld worden. Vanavond komt ook een van haar beste vriendinnen langs om het verder in detail te vertellen.

Maar, omdat ik het nu nog tegen niemand uit mijn directe omgeving kwijt kan lucht het wel enorm op om hier van me af te kunnen schrijven. Het is nogal zwaar om dit te verwerken zonder het met iemand van je eigen vrienden te kunnen bespreken..
  Vis een optie? donderdag 13 januari 2022 @ 16:38:05 #56
70532 loveli
N
pi_203172105
Ik hoop voor je dat ze eerlijk is geweest, maar ik wil er zo 5 euro op inzetten dat er meer is ;)
(haar ouders hebben niet zomaar de pinpas en zij heeft niet zomaar een geheime creditcard)
crap in = crap out
pi_203173058
Nou, sterkte TS. Ik hoop voor je dat je die knop bij haar hebt weten te vinden (van 'dit nooit weer')
Somebody that I used to know
  donderdag 13 januari 2022 @ 18:08:00 #58
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_203173134
Lekker begin wel. Ik denk dat je beter af bent zonder die ellende.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_203178144
En om
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 16:13 schreef PH280395 het volgende:

[..]
Ze heeft aangegeven dat ze vóór die phishingmail ooit een flink bedrag heeft gewonnen met vrienden (met een lage inzet), en dat ze daarom vanuit een combinatie van naïviteit en paniek heeft geprobeerd het verloren 'phishing' geld terug te verdienen. Of dit echt zo gebeurd is kan ik nog niet 100% aannemen, maar ze heeft gezworen dat het echt zo gegaan is. Haar pinpas lag schijnbaar al even uit bescherming bij haar ouders, dus zodra we daar langs gaan kan ik ook inzicht krijgen in haar transactiehistorie om zo haar verhaal na te kunnen gaan. Mocht nu blijken dat ze hier gisteren wederom over heeft gelogen is het voor mij klaar.

Daarnaast heeft ze het afgelopen half jaar vergokte geldbedrag opgebiecht, en ook dit kan ik checken zodra ik toegang heb tot haar internetbankieren.
[..]
Met die rekening kan/doet ze niet veel. Ze gebruikte haar creditcard (die ik nu in bezit heb) voor veel dingen, omdat haar ouders schijnbaar al even haar pinpas hebben.

Ik heb hier nog geen contact over gehad met haar ouders, maar het plan is om dit weekend langs te gaan om de situatie te bespreken, maar ook om direct het verhaal te dubbelchecken.
[..]
Direct weglopen wil ik niet, nee. Maar mocht nu blijken dat ze gisteren toch niet helemaal eerlijk is geweest, is het ook wel meteen klaar voor mij.
[..]
Ik wil en kan het nog niet aan mijn eigen vrienden vertellen, ook omdat ik haar eerst nog de kans wil geven om het tegen haar (verdere) familie en beste vriendinnen te vertellen. Hier heb ik ook sterk op aangedrongen, heb ook gezegd dat het geen geheim kan en moet blijven. Precies om te voorkomen wat jij nu zegt, ik wil zelf echt niet bespeeld worden. Vanavond komt ook een van haar beste vriendinnen langs om het verder in detail te vertellen.

Maar, omdat ik het nu nog tegen niemand uit mijn directe omgeving kwijt kan lucht het wel enorm op om hier van me af te kunnen schrijven. Het is nogal zwaar om dit te verwerken zonder het met iemand van je eigen vrienden te kunnen bespreken..
en om hoeveel ging het het afgelopen half jaar?
pi_203179014
Ah ja.

"Phishing mail getrapt dus heel veel geld verloren"
"Pinpas kwijtgeraakt en toen bankrekening leeggehaald"

Yeah right.
pi_203180418
Blokkeer eerst die rekening maar eens om verdere schade te voorkomen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_203180524
Ik zou zo hard wegrennen van die relatie dat Usain Bolt er jaloers op zou zijn.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:36:09 #63
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_203180800
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:11 schreef laforest het volgende:
Als het vertrouwen weg is, dan uitmaken. Komt nooit 100% terug.

En gokverslaving is een zwakheid, geen vangst.
Dit, been there done that.
Die van mij zat alleen aan poeder toen.
Vertrouwen is weg en je gaat aan alles twijfelen.
pi_203182871
Hoe raak je geld kwijt als je je pinpas verliest?
Stond de pin code er op geschreven?
pi_203184235
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 11:27 schreef DerekB het volgende:
Hoe raak je geld kwijt als je je pinpas verliest?
Stond de pin code er op geschreven?
Keer of 100 contactloos betalen.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 13:05:19 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203184425
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 12:53 schreef jesseax het volgende:

[..]
Keer of 100 contactloos betalen.
Dat kan niet. Na een x-bedrag moet je weer je pincode intikken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203192191
Ik heb adhd en raak ongeveer om de maand mijn pinpas kwijt. Ik ben altijd bang dat de bank me geen nieuwe meer wil geven... en er is nog nooit ook maar een cent van mijn rekening gehaald.
.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 20:24:39 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203192237
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 20:22 schreef Gordeldiertje het volgende:
Ik heb adhd en raak ongeveer om de maand mijn pinpas kwijt. Ik ben altijd bang dat de bank me geen nieuwe meer wil geven... en er is nog nooit ook maar een cent van mijn rekening gehaald.
En wat wil je daar mee zeggen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_203192269
Vermoeiend en onbetrouwbaar wijf heb je TS. Sterkte met de situatie en let aub op je eigen financiële situatie. Dit soort mensen kunnen je helemaal leeg plukken als ze wanhopig zijn.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 14 januari 2022 @ 20:51:42 #70
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_203192857
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 20:22 schreef Gordeldiertje het volgende:
Ik heb adhd en raak ongeveer om de maand mijn pinpas kwijt. Ik ben altijd bang dat de bank me geen nieuwe meer wil geven... en er is nog nooit ook maar een cent van mijn rekening gehaald.
Ik ook , En ik ben in een ver verleden ook vaak pasjes kwijtgeraakt.
Als je daar vrede mee hebt , moet je dat lekker in stand houden , maar ik vond het vervelend om iedere keer in de stress te schieten en om er niets mee te doen. Om afhankelijk te zijn van anderen , op het matje te staan.
Het is een kwestie van patronen aanleren , goede patronen , en verantwoordelijkheid nemen .

Ik snap alleen niet wat dat met de verslaving van de vriendin van TS te maken heeft :?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_203193664
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 20:51 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Ik ook , En ik ben in een ver verleden ook vaak pasjes kwijtgeraakt.
Als je daar vrede mee hebt , moet je dat lekker in stand houden , maar ik vond het vervelend om iedere keer in de stress te schieten en om er niets mee te doen. Om afhankelijk te zijn van anderen , op het matje te staan.
Het is een kwestie van patronen aanleren , goede patronen , en verantwoordelijkheid nemen .

Ik snap alleen niet wat dat met de verslaving van de vriendin van TS te maken heeft :?
Hij bedoelt daarmee aan te geven dat het verhaal over de verloren pinpas en dat er toen geld gestolen zou zijn BS is.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 21:28:37 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203193758
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 21:23 schreef jesseax het volgende:

[..]
Hij bedoelt daarmee aan te geven dat het verhaal over de verloren pinpas en dat er toen geld gestolen zou zijn BS is.
Ja, dat bedoelt hij vast. Maar zijn redenatie is BS.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203193918
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 21:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, dat bedoelt hij vast. Maar zijn redenatie is BS.
Want?
pi_203194933
Phishing mail en pinpas verloren klinkt als bullshit. Bij een gokverslaving is geld verdienen bijzaak. Het draait vooral om de 'rush', de spanning. Geld is slechts wat het mogelijk maakt, het spelen en het winnen of verliezen.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 22:22:24 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203195050
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 21:36 schreef jesseax het volgende:

[..]
Want?
Echt? :')

Omdat hij doorlopend passen kwijtraakt en zo nooit geld is kwijtgeraakt van zijn rekening kan niemand die ooit zijn/haar pas kwijtraakt op die manier geld kwijtraken van zijn/haar rekening.

Rammel, rammel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203195056
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 20:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En wat wil je daar mee zeggen?
Dat als je je pinpas kwijt bent geraakt, je niet automatisch geld verliest van rekening. Denk ik.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 22:23:31 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203195084
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:22 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Dat als je je pinpas kwijt bent geraakt, je niet automatisch geld verliest van rekening. Denk ik.
Automatisch is weer het andere uiterste van nooit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203195331
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Echt? :')

Omdat hij doorlopend passen kwijtraakt en zo nooit geld is kwijtgeraakt van zijn rekening kan niemand die ooit zijn/haar pas kwijtraakt op die manier geld kwijtraken van zijn/haar rekening.

Rammel, rammel.
Hij kan toch aangeven obv zijn eigen ervaringen dat de verklaring van de vriendin van TS rammelt.
pi_203196384
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 22:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Automatisch is weer het andere uiterste van nooit.
Tja, zo las ik het iig vanuit op:

Vervolgens raakte ze afgelopen zomer tijdens een weekend weg met een vriendin haar pinpas kwijt, en wederom is ze toen flink wat geld kwijtgeraakt wat van haar rekening is opgenomen”

Hoe kan het dat die pinpas kwijt is en geld er af is gegaan? Is dat ergens opgenomen? Wist de vinder de pincode? Is er contact loos mee betaald?
pi_203247013
Status?
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 18 januari 2022 @ 10:49:15 #81
414785 sirdanilot
pi_203250499
Na de eerste alinea denk ik al van wegwezen en snel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203254807
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:21 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Tja, zo las ik het iig vanuit op:

Vervolgens raakte ze afgelopen zomer tijdens een weekend weg met een vriendin haar pinpas kwijt, en wederom is ze toen flink wat geld kwijtgeraakt wat van haar rekening is opgenomen”

Hoe kan het dat die pinpas kwijt is en geld er af is gegaan? Is dat ergens opgenomen? Wist de vinder de pincode? Is er contact loos mee betaald?
Is er aangifte gedaan? Want dat is gewoon strafbaar?

Zal wel niet. 99,9% kans dat dit ook weer een kletsverhaal is. Verslaafden en liegen horen bij elkaar als honden en blaffen.

Het oplossen van een probleem begint toch met volledig open kaart te spelen. Dat doet ze niet. Ik zou d'r mee stoppen. Gokverslaving kom je lastig vanaf. Je kunt accounts laten blokkeren, maar er zijn honderden online casino's, overal zie je wel reclame. Een zwak moment en je spaarrekening is leeg.
pi_203254870
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:26 schreef Halcon het volgende:

[..]
Is er aangifte gedaan? Want dat is gewoon strafbaar?

Zal wel niet. 99,9% kans dat dit ook weer een kletsverhaal is. Verslaafden en liegen horen bij elkaar als honden en blaffen.

Het oplossen van een probleem begint toch met volledig open kaart te spelen. Dat doet ze niet. Ik zou d'r mee stoppen. Gokverslaving kom je lastig vanaf. Je kunt accounts laten blokkeren, maar er zijn honderden online casino's, overal zie je wel reclame. Een zwak moment en je spaarrekening is leeg.
Klopt, en daarnaast wordt een gokverslaving niet serieus genoeg genomen maar man wat een schade kan het aanrichten zeg
pi_203254961
Datingapps zijn dan ook een afvoerputje. Die moet je alleen gebruiken om even een avondje iemand te pakken, niet voor een langdurige relatie, zoals nu weer blijkt.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:37:38 #85
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203255011
Weet je wel zeker dat het alleen gok verslaafd is?
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:38:30 #86
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203255023
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:49 schreef sirdanilot het volgende:
Na de eerste alinea denk ik al van wegwezen en snel.
Dit, Run Forest, Run!
pi_203255551
Update:

Ik heb inzicht gekregen in al haar bankafschriften en haar verhaal lijkt te kloppen.
Er is inderdaad een enorm bedrag van haar spaarrekening weggesluist naar een buitenlandse (phishing) rekening, en aan haar afschriften na die gebeurtenis kun je zien dat het gokken toen is begonnen.

Daarna bleek ook dat het verhaal van de pinpas waar was, er is - na een hele lange tijd niet gegokt te hebben - een flink bedrag opgenomen bij een geldautomaat waar zij fysiek zelf niet is geweest (heb ik kunnen checken met locatiehistorie), en toen is het gokken wederom begonnen aan haar afschriften te zien, eigenlijk tot aan ze het me vorige week heeft verteld.

Kortom - hoe ik het nu kan beoordelen is haar verhaal opmerkelijk, maar wel hoe het daadwerkelijk gegaan is volgens de afschriften. Voor nu heb ik besloten om haar een kans te geven om het vertrouwen terug te winnen, deze avond moeten we naar de huisarts en we verwachten dan een doorverwijzing te krijgen. Hoe ik haar nu beluister wil ze niets liever dan er van af komen, dus tot nu toe is de intentie er.
pi_203255613
Hoe zie je dat dat een phising rekening is en niet de bankrekening van een of andere vage, buitenlandse goktoko?

En hoe kan iemand die haar pinpas vindt geld opnemen? Daar heb je toch echt de pincode voor nodig.
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 16:40:48 #89
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203255938
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:14 schreef Halcon het volgende:
Hoe zie je dat dat een phising rekening is en niet de bankrekening van een of andere vage, buitenlandse goktoko?

En hoe kan iemand die haar pinpas vindt geld opnemen? Daar heb je toch echt de pincode voor nodig.
Dit ja. Ik kan bij wijze van 450 passen (dat is echt fantastisch) vinden ergens op straat, maar van geen enkele pas kan ik noemenswaardig geld opnemen zonder de pincode.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_203256160
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:14 schreef Halcon het volgende:
Hoe zie je dat dat een phising rekening is en niet de bankrekening van een of andere vage, buitenlandse goktoko?

En hoe kan iemand die haar pinpas vindt geld opnemen? Daar heb je toch echt de pincode voor nodig.
Omdat er vlak daarvoor, op dezelfde dag, 8 euro is overgemaakt naar diezelfde Duitse rekening. Dit heeft ze zelf gedaan als gevolg van die phishingmail van Woningnet, waar wordt gevraagd een bedrag van 8 euro over te maken waarna ze je internetbankieren kunnen hacken zodra je dat doet. In de beschrijving van de transactie stond een hele lap tekst met ook een referentie naar Woningnet. Het lijkt me te sterk dat je dat op voorhand allemaal in scène zet, zeker ook omdat er daarvoor geen gokrelateerde afschrijvingen waren. Na dit verloren geld zag je de gokbedragen ook na verloop van tijd steeds meer oplopen dus ik durf wel zeker te stellen dat het toen is begonnen.

Die afschrijving na de verloren pinpas zet ik inderdaad ook wat dat betreft nog wel meer mijn vraagtekens bij, maar ook daar zag je in de periode daarvoor helemaal geen gokrelateerde afschrijvingen, en ook daarna zijn ze pas na die gebeurtenis begonnen. Plus dat ze fysiek daar niet is geweest…
  dinsdag 18 januari 2022 @ 17:05:16 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203256180
Er wordt iig veel gephist met Woningnet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203256884
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 17:02 schreef PH280395 het volgende:

[..]
Omdat er vlak daarvoor, op dezelfde dag, 8 euro is overgemaakt naar diezelfde Duitse rekening. Dit heeft ze zelf gedaan als gevolg van die phishingmail van Woningnet, waar wordt gevraagd een bedrag van 8 euro over te maken waarna ze je internetbankieren kunnen hacken zodra je dat doet. In de beschrijving van de transactie stond een hele lap tekst met ook een referentie naar Woningnet. Het lijkt me te sterk dat je dat op voorhand allemaal in scène zet, zeker ook omdat er daarvoor geen gokrelateerde afschrijvingen waren. Na dit verloren geld zag je de gokbedragen ook na verloop van tijd steeds meer oplopen dus ik durf wel zeker te stellen dat het toen is begonnen.

Die afschrijving na de verloren pinpas zet ik inderdaad ook wat dat betreft nog wel meer mijn vraagtekens bij, maar ook daar zag je in de periode daarvoor helemaal geen gokrelateerde afschrijvingen, en ook daarna zijn ze pas na die gebeurtenis begonnen. Plus dat ze fysiek daar niet is geweest…
Als er woningnet staat, dan zal het wel van of via woningnet zijn. Wel apart dat ze dan gaat gokken om het terug te winnen. Gokken, als je het doet, doe je met geld dat je over hebt en kunt missen. Niet om op een andere manier verprutst geld proberen terug te winnen.

Als ze er fysiek niet is geweest, dan is toch nog de vraag hoe de pinner aan d'r pincode is gekomen en waarom er geen aangifte is gedaan.
pi_203257682
Als jullie verder gaan, maak haar dan in ieder geval duidelijk dat ze NOOIT NOOIT NOOIT meer moet liegen/dingen verdoezelen omdat ze zich ergens voor schaamt. Recept voor ellende. Afspreken om altijd openheid van zaken te geven, ook al is het vervelend.
Somebody that I used to know
  Vis een optie? dinsdag 18 januari 2022 @ 19:01:59 #94
70532 loveli
N
pi_203257807
En de creditcard?
/durf te vragen

Mooi dat het verhaal klopt/lijkt te kloppen. Kleine slag om de arm.
crap in = crap out
pi_203258329
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:55 schreef Postbus100 het volgende:
Als jullie verder gaan, maak haar dan in ieder geval duidelijk dat ze NOOIT NOOIT NOOIT meer moet liegen/dingen verdoezelen omdat ze zich ergens voor schaamt. Recept voor ellende. Afspreken om altijd openheid van zaken te geven, ook al is het vervelend.
Een verslaafde kan van alles beloven, maar als iemand eenmaal in de ban is van zijn of haar verslaving, dan telt vooral dat en is de rest bijzaak.

Z.s.m. hulp zoeken in elk geval. Lijkt me ook het beste als ze tot ze wat verder is in het traject, niet bij teveel geld kan.
pi_203259578
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 19:27 schreef Halcon het volgende:

[..]
Een verslaafde kan van alles beloven, maar als iemand eenmaal in de ban is van zijn of haar verslaving, dan telt vooral dat en is de rest bijzaak.

Z.s.m. hulp zoeken in elk geval. Lijkt me ook het beste als ze tot ze wat verder is in het traject, niet bij teveel geld kan.
Maar je verwachting expliciet uitspreken kan misschien wel net dat stapje zijn die iemand over een drempel heen helpt om het toch te vertellen. En ook de grens trekken van wat wel en niet meer kan vanaf nu.
Somebody that I used to know
pi_203259661
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:10 schreef PH280395 het volgende:
Daarna bleek ook dat het verhaal van de pinpas waar was, er is - na een hele lange tijd niet gegokt te hebben - een flink bedrag opgenomen bij een geldautomaat waar zij fysiek zelf niet is geweest (heb ik kunnen checken met locatiehistorie),
En welke locatiehistorie is dat? Die van haar telefoon?

Hoe check je zoiets? En is het dan niet mogelijk dat ze (expres, omdat ze weet dat locatiehistorie aan staat) haar telefoon niet meegenomen heeft?
pi_203259973
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:24 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Maar je verwachting expliciet uitspreken kan misschien wel net dat stapje zijn die iemand over een drempel heen helpt om het toch te vertellen. En ook de grens trekken van wat wel en niet meer kan vanaf nu.
Denk dat dat alleen niet genoeg is. Het probleem zelf zal aangepakt moeten worden. Die gokverslaving en misschien ook wel psychologische hulp.

Verder de komende tijd heel erg kort houden met de financiën. Kans op terugval is groot bij gokverslaving.
  woensdag 19 januari 2022 @ 05:51:25 #99
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_203264623
Het beste advies is ... stoppen, kappen met deze relatie. Het uitmaken. Ik lees 1- in een phissing mail trappen en 2 - gokken en 3- gok-VERSLAAFD.

Deze vrouw kan jou op termijn alleen maar ongelukkig maken. Die trekt jou naar beneden. Wil je met zo iemand een toekomst, eventueel kinderen, hebben?

Met zo een vrouw heb je geen vijanden meer nodig !!!!

Sorry, leuk is anders maar kies voor een normaal leven en niet met een probleem iemand, een loser. Hoe erg het ook is, maar het gaat hier ook om jouw eigen leven en dat van je toekomstige gezin.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_203265163
Ja, gokken en een domme phishingmail. TS moet er rekening mee houden dat als hij verder gaat dat hij mevrouw heel kort en bij voorkeur aan het lijntje moet houden qua financiën.

Zo'n dame kan in één dag zichzelf en misschien ook hem compleet financieel ruïneren. Je zou maar samen een huisje kopen, waarna mevrouw weer gaat gokken, allerlei leningen aangaat die ze niet terugbetaald en dan beslag op het huis.
  woensdag 19 januari 2022 @ 08:46:49 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203265173
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:10 schreef PH280395 het volgende:
Update:

Ik heb inzicht gekregen in al haar bankafschriften en haar verhaal lijkt te kloppen.
Er is inderdaad een enorm bedrag van haar spaarrekening weggesluist naar een buitenlandse (phishing) rekening, en aan haar afschriften na die gebeurtenis kun je zien dat het gokken toen is begonnen.

Daarna bleek ook dat het verhaal van de pinpas waar was, er is - na een hele lange tijd niet gegokt te hebben - een flink bedrag opgenomen bij een geldautomaat waar zij fysiek zelf niet is geweest (heb ik kunnen checken met locatiehistorie), en toen is het gokken wederom begonnen aan haar afschriften te zien, eigenlijk tot aan ze het me vorige week heeft verteld.

Kortom - hoe ik het nu kan beoordelen is haar verhaal opmerkelijk, maar wel hoe het daadwerkelijk gegaan is volgens de afschriften. Voor nu heb ik besloten om haar een kans te geven om het vertrouwen terug te winnen, deze avond moeten we naar de huisarts en we verwachten dan een doorverwijzing te krijgen. Hoe ik haar nu beluister wil ze niets liever dan er van af komen, dus tot nu toe is de intentie er.
Hoe ging het gesprek bij de huisarts?
The love you take is equal to the love you make.
pi_203266024
Ik zou altijd een slag om de arm houden bij verslaafden, want die zijn niet van de eerste leugen gebarsten (ook dingen waarvan je achteraf denkt, hoe kun je hier over liegen).

Het is wel goed dat ze zelf hulp wil. Dat is al een eerste stap in de goede richting.

Ik weet alleen niet of zij misschien eerst zelf in haar eentje aan haar problemen moet werken voordat ze überhaupt klaar is om een relatie aan te gaan met jou. Plus in ogenschouw genomen dat ze jou ook potentieel financieel kan misbruiken zoals meerderen hier al terecht aangeven.

Heb er zelf de nodige ervaring mee, en daar kwam uiteindelijk ook alleen maar ellende uit voort. Voor beide partijen. Hoe goed het ook lijkt te gaan, je zal altijd bang blijven voor leugens en/of een terugval. Daar moet je of mee kunnen/willen leven, of je moet zeggen dit gaat niet meer werken zo.

Het kan natuurlijk wel goed gaan, maar ik heb teveel verslaafden gezien aan allerlei verschillende soorten zaken, en dat loopt bijna nooit goed af, omdat ze toch net die tweede stap met hulp en een goed traject niet zelf willen zetten.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 19 januari 2022 @ 12:55:01 #103
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_203268186
Als je slachtoffer bent van phishing, dan doe je daar toch wat mee :?
Je bank rekening blokkeren , aangifte doen en ik zou (toch ook wel) in paniek zijn en mijn verhaal kwijt willen bij de mensen waar ik wat mee deel. Gedeelde smart is halve smart oid.
Maar in plaats daarvan ga je dan gokken :')
Ik vind het maar een raar en ongeloofwaardig verhaal.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 19 januari 2022 @ 13:40:16 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203268808
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:55 schreef puzziepie het volgende:
Als je slachtoffer bent van phishing, dan doe je daar toch wat mee :?
Je bank rekening blokkeren , aangifte doen en ik zou (toch ook wel) in paniek zijn en mijn verhaal kwijt willen bij de mensen waar ik wat mee deel. Gedeelde smart is halve smart oid.
Maar in plaats daarvan ga je dan gokken :')
Ik vind het maar een raar en ongeloofwaardig verhaal.
Ik ben toch wel verbaasd over de reacties die zich gedrag als het gokken zo slecht kunnen voorstellen. Mensen doen soms domme dingen. Dat is des mens.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 19 januari 2022 @ 20:08:21 #105
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_203274447
Ik hoop dat je zo slim bent om haar even op afstand te houden. Van die phishing geloof ik namelijk niets. Kan evengoed een vooropgezet plannetje zijn om haar eigen geld ergens veilig te stellen zodat ze een toekomstig excuus heeft. Let er goed op dat jij degene bent die de zaken voor elkaar heeft en zij niet. Als ze echt om jou gaf was ze wel eerlijk geweest. Ze liegt echter daarentegen alles bij elkaar en dat is omdat er bij jou wat te halen valt. De opmerking 'daar heb ik jou bij nodig' is daar het beste voorbeeld van. Let op uwen zaeck en pas op voor het om hulp vragen. Daar zijn officiele instanties voor, die had ze allang om hulp kunnen vragen als ze om je gaf. In plaats daarvan koos ze ervoor om te liegen en het pas 'uit te laten komen' toen jullie erg close begonnen te worden. Dat alleen al geeft al aan dat ze denkt dat er bij jou meer te halen valt dan de relatie.

Heel goed uitkijken, let op je spullen en rekening want dit soort types haalt je huis leeg en verdwijnt met de noorderzon.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_203275655
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik ben toch wel verbaasd over de reacties die zich gedrag als het gokken zo slecht kunnen voorstellen. Mensen doen soms domme dingen. Dat is des mens.
Ja, mensen doen soms stomme dingen. Maar is 'n partner je waard om voor jaren financieel geruïneerd te zijn of om iemand in huis te hebben die alleen maar financiële problemen inbrengt.

Gokken is verraderlijk. Je kunt met online gokken duizenden euro's verspelen op 'n avond.
  donderdag 20 januari 2022 @ 19:49:26 #107
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_203289842
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_203295519
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:07 schreef PH280395 het volgende:

Vervolgens raakte ze afgelopen zomer tijdens een weekend weg met een vriendin haar pinpas kwijt, en wederom is ze toen flink wat geld kwijtgeraakt wat van haar rekening is opgenomen.
:') en dat geloof jij..
pi_203295654
Die phisingmail van 'woningnet' had ik ook gehad en ik moet zegen dat die er echt vrij realistisch uit zag.
Ik zou er niet intrappen maar ik heb wel zelfs mijn ex gewaarschuwd voor het geval zij die mail zou ontvangen. Die stond ingeschreven bij woningnet en zou daar geheid in kunnen trappen.

Indien het nog niet is gedaan zou het handig zijn om lagere limieten op haar rekening aan te houden en aan te zetten dat rood staan niet mogelijk is.
pi_203303190
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 08:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hoe ging het gesprek bij de huisarts?
Ze heeft dinsdag een doorverwijzing van de huisarts gekregen voor (waarschijnlijk) ambulante therapie.
Vandaag telefonische intake gehad en volgende week een intake op locatie. De verwachting is dat ze daarna 1/2 keer per week therapie krijgt voor ongeveer 4 maanden, maar dit is allemaal nog niet zeker.

Ik heb het gevoel dat ze dit echt wil, maar zoals sommigen hier ook al (terecht) aangeven: ik weet niet of ik haar nog ooit helemaal zal kunnen vertrouwen... Voor nu heb ik wel besloten om het voorlopig nog aan te kijken en een kans te geven.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:55 schreef puzziepie het volgende:
Als je slachtoffer bent van phishing, dan doe je daar toch wat mee :?
Je bank rekening blokkeren , aangifte doen en ik zou (toch ook wel) in paniek zijn en mijn verhaal kwijt willen bij de mensen waar ik wat mee deel. Gedeelde smart is halve smart oid.
Maar in plaats daarvan ga je dan gokken :')
Ik vind het maar een raar en ongeloofwaardig verhaal.
Jep, ze heeft daar destijds ook het nodige mee gedaan. Gesprekken met de bank, aangifte bij de politie, en het met haar ouders gedeeld. Maar tevergeefs, daar heeft ze het geld niet mee teruggekregen, de politie kan daar te weinig mee doen.
  Vis een optie? vrijdag 21 januari 2022 @ 17:26:03 #111
70532 loveli
N
pi_203303241
Vertrouwen is een (mogelijk) gevolg van haar daden. Geen mindset die je aan- of uitzet.
crap in = crap out
pi_203308521
En om wat voor bedragen hebben we het nou? Wanneer ik mijn pinpas verlies kan er max 500 gepind worden, dat is nou ook niet een bedrag waarvan ik op tilt zou slaan en aan de roulettetafel zou plaatsnemen. Of om wat voor gokspelen gaat het ?
  zaterdag 22 januari 2022 @ 15:57:31 #113
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_203316436
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:26 schreef loveli het volgende:
Vertrouwen is een (mogelijk) gevolg van haar daden. Geen mindset die je aan- of uitzet.
Ja en nee.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  maandag 24 januari 2022 @ 19:51:38 #114
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_203349809
Bespaar jezelf veel pijn en verdriet en zet haar je huis uit.
pi_203350959
Over dat pinpas gebeuren etc en dan die andere smoesjes. Dat komt niet echt eerlijk en oprecht over. Het is typisch leugenachtig gedrag voor een bedrieger/verslaafde. Als je niet oplet trekt ze je helemaal leeg. En dat is niet omdat ze een slecht mens is maar omdat ze verslaafd is.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')