De kritiek is natuurlijk nooit dat een spreker onwetenschappelijk is. Het is niet alsof er woedende studenten op de campus over de validiteit van iemands onderzoeksmethoden.quote:Op woensdag 12 januari 2022 09:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Verder is "sprekers weren" natuurlijk nogal een rekkelijk begrip. Als een spreker antiwetenschappelijke onzin komt verkondigen dan is het niet raar als die niet welkom is.
quote:"Een aantal studenten voelt zich onveilig als er polariserende sprekers komen," zegt Ganzevoort. "Daar wil de VU rekening mee houden.
Nee. Ze wilden een extra spreker voor een betere balans. Geen boycot.quote:Op woensdag 12 januari 2022 09:14 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik zie op zich de relevantie niet van je vraag. Moet er voor elke (theoretische) kwestie een praktijkvoorbeeld zijn?
Maar google eens op “ spreker geweerd universiteit” en je krijgt een volle SERP.
Ik haal er even eentje uit;
https://nos.nl/artikel/22(...)canadese-gastspreker
[..]
Dit is al zó doorgedraaid dat de mensen die een boycot wilden met de dood bedreigd werden! Dit loopt gewoon volstrekt uit de klauwen.
quote:Zo'n honderd medewerkers en enkele studentengroepen startten een petitie waarin ze vroegen om een extra spreker bij de discussie, om zo een betere balans te krijgen.
Marginaal?quote:Op woensdag 12 januari 2022 09:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik denk dat men zich een beetje verkijkt op het dvd en diens ideologie, want het gaat inmiddels wel verder dan een politieke stroming.
Het is en blijft een marginale groep maar die groep groeit wel, wordt steeds extremer en vocaler. Dit soort geteisem wil je eigenlijk helemaal niet in dit land hebben. Maar ja..als streng islamitisch onderwijs mag, dan mag dit zeker.
Tja dat blijven natuurlijk vaagheden. "Niet in het ideologische straatje" kan natuurlijk ook van alles betekenen. En het is heel begrijpelijk dat een universiteit geen podium wenst te zijn voor extremistische figuren die even zieltjes willen komen winnen. Die vrijheid is er ook.quote:Op woensdag 12 januari 2022 09:39 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De kritiek is natuurlijk nooit dat een spreker onwetenschappelijk is. Het is niet alsof er woedende studenten op de campus over de validiteit van iemands onderzoeksmethoden.
Nee, het is omdat iemand niet in het ideologische straatje past. On-feministisch, aartsconservatief. Het is een zorgelijke trend in Amerika waarvan we moeten zorgen dat die niet overwaait. Cliteur of Peterson moeten gewoon een podium kunnen krijgen. Bij de VU krijg ik daar niet veel vertrouwen in bij dit soort quotes:
[..]
Boreaal rekenen om het ledenaantal van de Partij op peil te houden.quote:Op woensdag 12 januari 2022 08:04 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe een gemiddelde schooldag eruit ziet
9:00 We starten de dag met het zingen van het volkslied
9:10 Schrijfles, we schrijven het partijprogramma van de FvD over
10:30 Lezen, we gaan klassikaal het nieuwste boek van de Grote leider Baudet lezen
11:45 Geschiedenis, we hebben een speciale methode ontwikkeld. "Boreale Historie". Dat gaat deels over vaderlandse geschiedenis zoals hoe goed de slavernij voor onze economie was en wat de mooie kanten waren van de Duitse bezetting. Ook hoofdstukken over de beste jaren van de VS onder Trump en de levensloop van de vader des Vaderlands Pim Fortuyn.
12:00 Pauze, kinderen mogen op de stormbaan spelen
12:30 Rekenen, omdat het moet.
13:00 Biologie, in het boek "Boreale Biologie" leren we hoe het zwarte ras inferieur is. Een later hoofdstuk gaat over klimaar en welke leugens daarover verteld worden door links. En over hoe de elite ziektes bedenkt om chips te implanteren. Plus een hoofdstuk waarom homo of transgender zijn slecht is.
13:45 We zetten het tv scherm aan om naar het dagelijkse FvD-jeugdjournaal te kijken om te weten wat er echt speelt in ons land
14:15 Seksuele voorlichting, we leren hoe nee van vrouwen niet echt nee is. En dat vrouwen gemeen zijn en alleen maar door chads geneukt worden. Dus daarom moet de staat ingrijpen in herverdeling van seks.
15:00-16:00 We eindigen de dag met gymnastiek. Een paar keer over de stormbaan. Verder leren met wapens om te gaan. Ook vechtsporten zodat je linksen in elkaar kan rossen.
Een hoop verzonnen leden jaquote:Op woensdag 12 januari 2022 09:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Marginaal?
JFVD heeft meer dan 50.000 leden. Als je dan nog marginaal bent.....
Op maatschappelijke schaal is dat natuurlijk niets, maar soit dat zijn relatief forse cijfers voor zo'n tulpenclub.quote:Op woensdag 12 januari 2022 09:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Marginaal?
JFVD heeft meer dan 50.000 leden. Als je dan nog marginaal bent.....
Dat het verzonnen is is je eigen aanname. In de artikelen staat slechts dat FvD er niet transparant over is. Gelukkig is transparantie ook geen verplichting.quote:Op woensdag 12 januari 2022 09:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een hoop verzonnen leden ja
https://www.accountant.nl(...)niet-te-achterhalen/
https://www.ad.nl/politie(...)ransparant~a351fd0b/
Met die logica doet geen enkele politieke partij er toe.quote:Op woensdag 12 januari 2022 09:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Op maatschappelijke schaal is dat natuurlijk niets, maar soit dat zijn relatief forse cijfers voor zo'n tulpenclub.
Het is vooral griezelig omdat het verder gaat dan politiek alleen.
De enige reden om niet transparant te zijn lijkt me dat je niet wenst dat mensen de werkelijkheid te weten komen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 09:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat het verzonnen is is je eigen aanname. In de artikelen staat slechts dat FvD er niet transparant over is. Gelukkig is transparantie ook geen verplichting.
Het zijn allemaal van die vage nieuwsberichten. Bovenstaande is strafbaar. Waarom doen de (ex)leden geen aangifte??quote:Op woensdag 12 januari 2022 10:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De enige reden om niet transparant te zijn lijkt me dat je niet wenst dat mensen de werkelijkheid te weten komen.
Overigens lijkt lid worden van FvD ook een soort Hotel California
https://www.geenstijl.nl/(...)ij-voormalige-leden/
Zo kan ik ook veel leden behouden. Gewoon weigeren de opzeggingen te verwerken.
Ik heb het dan ook niet over het politieke aspect van deze groepquote:Op woensdag 12 januari 2022 10:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Met die logica doet geen enkele politieke partij er toe.
Dank voor de nuancering.quote:Op woensdag 12 januari 2022 09:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Ze wilden een extra spreker voor een betere balans. Geen boycot.
[..]
Wat bedoel je dan wel? je zegt dat ze marginaal zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2022 10:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over het politieke aspect van deze groep
Met Maurice de Hond als docent? 'Creatief met cijfers'quote:Op woensdag 12 januari 2022 08:04 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe een gemiddelde schooldag eruit ziet
9:00 We starten de dag met het zingen van het volkslied
9:10 Schrijfles, we schrijven het partijprogramma van de FvD over
10:30 Lezen, we gaan klassikaal het nieuwste boek van de Grote leider Baudet lezen
11:45 Geschiedenis, we hebben een speciale methode ontwikkeld. "Boreale Historie". Dat gaat deels over vaderlandse geschiedenis zoals hoe goed de slavernij voor onze economie was en wat de mooie kanten waren van de Duitse bezetting. Ook hoofdstukken over de beste jaren van de VS onder Trump en de levensloop van de vader des Vaderlands Pim Fortuyn.
12:00 Pauze, kinderen mogen op de stormbaan spelen
12:30 Rekenen, omdat het moet.
13:00 Biologie, in het boek "Boreale Biologie" leren we hoe het zwarte ras inferieur is. Een later hoofdstuk gaat over klimaar en welke leugens daarover verteld worden door links. En over hoe de elite ziektes bedenkt om chips te implanteren. Plus een hoofdstuk waarom homo of transgender zijn slecht is.
13:45 We zetten het tv scherm aan om naar het dagelijkse FvD-jeugdjournaal te kijken om te weten wat er echt speelt in ons land
14:15 Seksuele voorlichting, we leren hoe nee van vrouwen niet echt nee is. En dat vrouwen gemeen zijn en alleen maar door chads geneukt worden. Dus daarom moet de staat ingrijpen in herverdeling van seks.
15:00-16:00 We eindigen de dag met gymnastiek. Een paar keer over de stormbaan. Verder leren met wapens om te gaan. Ook vechtsporten zodat je linksen in elkaar kan rossen.
Als stroming/ideologie want dat is het meer imoquote:Op woensdag 12 januari 2022 10:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan wel? je zegt dat ze marginaal zijn.
De stroming/ideologie heeft bij de jongeren dus circa 50.000 leden (laten we er voor het gemak even vanuit gaan dat dat waar is) en FvD heeft 5 zetels.quote:Op woensdag 12 januari 2022 10:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als stroming/ideologie want dat is het meer imo
Dat noem ik marginaal ja. Verontrustend, maar marginaal.quote:Op woensdag 12 januari 2022 10:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De stroming/ideologie heeft bij de jongeren dus circa 50.000 leden (laten we er voor het gemak even vanuit gaan dat dat waar is) en FvD heeft 5 zetels.
Marginaal - verontrustend.quote:Op woensdag 12 januari 2022 10:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat noem ik marginaal ja. Verontrustend, maar marginaal.
Wat ben jij vermoeiend zegquote:Op woensdag 12 januari 2022 10:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Marginaal - verontrustend.
Ahja.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |