En wat is jouw nieuwe speeltje voor in de keuken?quote:
Is er veel verschil in gebruik/resultaat t.o.v. een grillpan?quote:Op woensdag 19 januari 2022 17:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[ afbeelding ]
Grillplaat voor op het fornuis. Vlees grillen gaat daarmee geweldig, maar wel de afzuigkap op standje Linda Lovelace want anders staat de keuken blauw.
Bamix Superbox dus.quote:Op woensdag 19 januari 2022 17:17 schreef yinu het volgende:
Wij hebben een nieuwe mixert/keukenmachine van een fancy merk (Bamix). Want de keukenmachine die lief 20 jaar geleden 2ehands kocht is stuk en de staafmixer zei ook ineens poef. Dus we eten al een paar dagen soepen, sauzen en geraspte groenten. Gisteren pasta met tomatensaus en 'pesto' van een restje rucola, walnoten, restje zongedroogde tomaten in olie (+ die olie) en een restje kaas. Dat is nog eens restjes opmaken! Heerlijk.
Die groentenpaté die ik laatst postte heb ik nog eens gemaakt, dat is ook wel een succes. Leve de Bamix!
Ja, hij is 48,5 x 26cm en veel zwaarder dan een grillpan, past over 2 pitten, dus je kan er meer hitte kwijt en je kan hem beter op temperatuur houden. Je kan er meerdere steaks tegelijkertijd op kwijt en als je die dan keert kan dat naar een stuk waar geen steak lag,dus wat erg heet is. Resultaat zijn erg mooie grill strepen en grill smaak.quote:Op woensdag 19 januari 2022 17:42 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Is er veel verschil in gebruik/resultaat t.o.v. een grillpan?
Ah, oké, bedankt!quote:Op woensdag 19 januari 2022 17:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, hij is 48,5 x 26cm en veel zwaarder dan een grillpan, past over 2 pitten, dus je kan er meer hitte kwijt en je kan hem beter op temperatuur houden. Je kan er meerdere steaks tegelijkertijd op kwijt en als je die dan keert kan dat naar een stuk waar geen steak lag,dus wat erg heet is. Resultaat zijn erg mooie grill strepen en grill smaak.
Wacht maar tot je slagroom gaat kloppen. Dikke kans dat de eerste keer meer boter isquote:Op woensdag 19 januari 2022 17:53 schreef yinu het volgende:
[..]
Echt! Alsof ik nog nooit eerder gestaafmixerd heb. Heel blij mee.
Ja? Nog tips? Het lijkt me sowieso al heel ongeloofwaardig dat dat ronde dingetje echt slagroom kan kloppen... maar ik heb het nog niet geprobeerd. Wel mayonnaise trouwens, dat was echt binnen 10 seconden klaar. En ook aardappelpuree met het hetzelfde dingetje met de halvemaanvormige gaatjes... dat vond ik ook erg ongeloofwaardig, aardappelpuree met de staafmixer, ik vreesde voor behangplaksel, maar het was prima. Uit de pureeknijper is nog ietsje lekkerder maar ook wat bewerkelijker en tijdrovender dus voor doordeweekse stamppot is dit prima.quote:Op woensdag 19 januari 2022 18:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wacht maar tot je slagroom gaat kloppen. Dikke kans dat de eerste keer meer boter is
Mooie aankoop! Meestal doe ik een jaar of zo met een staafmixer (Braun...niet eens een goedkoop ding) en Bamix gaat al 6 jaar mee!quote:Op woensdag 19 januari 2022 21:58 schreef yinu het volgende:
[..]
Ja? Nog tips? Het lijkt me sowieso al heel ongeloofwaardig dat dat ronde dingetje echt slagroom kan kloppen... maar ik heb het nog niet geprobeerd. Wel mayonnaise trouwens, dat was echt binnen 10 seconden klaar. En ook aardappelpuree met het hetzelfde dingetje met de halvemaanvormige gaatjes... dat vond ik ook erg ongeloofwaardig, aardappelpuree met de staafmixer, ik vreesde voor behangplaksel, maar het was prima. Uit de pureeknijper is nog ietsje lekkerder maar ook wat bewerkelijker en tijdrovender dus voor doordeweekse stamppot is dit prima.
Oeh, aardappelpuree heb ik nog niet geprobeerd ermee.quote:Op woensdag 19 januari 2022 21:58 schreef yinu het volgende:
[..]
Ja? Nog tips? Het lijkt me sowieso al heel ongeloofwaardig dat dat ronde dingetje echt slagroom kan kloppen... maar ik heb het nog niet geprobeerd. Wel mayonnaise trouwens, dat was echt binnen 10 seconden klaar. En ook aardappelpuree met het hetzelfde dingetje met de halvemaanvormige gaatjes... dat vond ik ook erg ongeloofwaardig, aardappelpuree met de staafmixer, ik vreesde voor behangplaksel, maar het was prima. Uit de pureeknijper is nog ietsje lekkerder maar ook wat bewerkelijker en tijdrovender dus voor doordeweekse stamppot is dit prima.
Wij deden zowel met antieke keukenmachine en (wel goedkope) staafmixer al heel lang dus ik verwacht dat dit mijn laatste staafmixer isquote:Op woensdag 19 januari 2022 23:05 schreef Yinny het volgende:
[..]
Mooie aankoop! Meestal doe ik een jaar of zo met een staafmixer (Braun...niet eens een goedkoop ding) en Bamix gaat al 6 jaar mee!
Ik verwacht een toetje met slagroom op het menu vandaag of morgen! Als het werkt zoals dat ding met die halve maantjes voor de mayo dan is het inderdaad even schrikken hoe snel het gaat dus ik zal voor de zekerheid 2 bekertjes slagroom kopen...quote:Op donderdag 20 januari 2022 08:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oeh, aardappelpuree heb ik nog niet geprobeerd ermee.
De slagroomtip is vooral niet te lang doorkloppen. Het werkt nl wel degelijk, dat gekke ronde ding.
Leuk!quote:Op vrijdag 15 juli 2022 07:31 schreef Yinny het volgende:
[ afbeelding ]
Overstag gegaan voor een ijsmachine! Moet nog wachten tot het bezorgd wordt...
Wat kan die allemaal?quote:
Raspen zijn altijd erg handig. Gebruik die het meestquote:Op vrijdag 15 juli 2022 17:12 schreef foodlover het volgende:
[ link | afbeelding ]
Bosch Mum5. Tweedehands maar denk ik ongebruikt. Om deegjes mee te kneden. En ik loer ook al naar uitbreidingen (gehaktmolen/Fleischwolf) bijvoorbeeld. Of de raspen want ik heb geen keukenmachine nog.
Ik heb de voorloper (en dan 800 watt) van deze https://www.bol.com/nl/nl(...)tt/9200000124427826/ en daar maak ik maandelijks cashewnotenpasta mee.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 16:48 schreef Seven. het volgende:
Ik zoek een fijne blender voor zaken als gazpacho, dadels met walnoten mengen tot pasta's en dat soort zaken. Kun je voor onder 100 euro iets fatsoenlijks krijgen?
Het enige waar deze sinds een paar maanden moeite mee heeft is het raspen van kaas. Maar da's eigen schuld, ik heb m nog net niet door laten branden.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 17:41 schreef Seven. het volgende:
We hebben nu een staafmixer maar die verslikt zich in dadels. Maar kan zijn dat we met een betere staafmixer beter af zijn. M'n man is geen voorstander van een blender.
Heb je geen fuck aan dus. Kost waarschijnlijk ook nog eens veel in onderhoudquote:Op vrijdag 15 juli 2022 17:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als ik die keuken zie, poetsen iig niet
Fijne machine he! Ik heb hem ook, inclusief gehaktmolen, maar eet tegenwoordig vegan. Mocht je interesse hebben, dan kunnen we misschien wel iets regelen?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 17:12 schreef foodlover het volgende:
[ link | afbeelding ]
Bosch Mum5. Tweedehands maar denk ik ongebruikt. Om deegjes mee te kneden. En ik loer ook al naar uitbreidingen (gehaktmolen/Fleischwolf) bijvoorbeeld. Of de raspen want ik heb geen keukenmachine nog.
Zet je de staafmixer erop of gebruik je een bijbehorende hakmolen?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 17:41 schreef Seven. het volgende:
We hebben nu een staafmixer maar die verslikt zich in dadels. Maar kan zijn dat we met een betere staafmixer beter af zijn. M'n man is geen voorstander van een blender.
Blenders zijn geweldig voor Cocktails, Milkshakes, zelfgemaakte Nutella, Pesto etc etcquote:Op zaterdag 16 juli 2022 17:41 schreef Seven. het volgende:
Voor de dadels had ik wel de hakmolen gebruikt maar dat ging niet lekker.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 12:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zet je de staafmixer erop of gebruik je een bijbehorende hakmolen?
Mijn staafmixer plus hakmolens van Braun kunnen veel aan.
Dit idee.
Zou kunnen dat dadels in de blender niet zo'n goed idee zijn inderdaad.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 12:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Blenders zijn geweldig voor Cocktails, Milkshakes, zelfgemaakte Nutella, Pesto etc etc
Dadels zijn ook wel lastig, omdat ze taai en plakkerig zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Voor de dadels had ik wel de hakmolen gebruikt maar dat ging niet lekker.
Thanks voor de tip!
Dat zou best kunnenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zou kunnen dat dadels in de blender niet zo'n goed idee zijn inderdaad.
Jaquote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dadels zijn ook wel lastig, omdat ze taai en plakkerig zijn.
Verwijderingsbijdrage is ook torenhoog, zo ongeveer de helft van wat je hebt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:25 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Heb je geen fuck aan dus. Kost waarschijnlijk ook nog eens veel in onderhoud
Jaa ben erg blij met de machine. Tof dat je iets zou willen regelen qua gehaktmolen het enige is...ik woon in Spanje en denk dat verzending niet opweegt tegen kosten en gedoe. Nogmaals bedankt, leuk dat je eraan denkt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:52 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Fijne machine he! Ik heb hem ook, inclusief gehaktmolen, maar eet tegenwoordig vegan. Mocht je interesse hebben, dan kunnen we misschien wel iets regelen?
Ik begrijp 'm nu pasquote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Verwijderingsbijdrage is ook torenhoog, zo ongeveer de helft van wat je hebt.
Hoe bevalt deze? Ik overweeg ook een Kenwood, maar dan met mengkom en deze opties (alleen de citruspers en de gehaktmolen zijn voor ons niet van toegevoegde waarde).quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:12 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik wilde nooit aan een keukenmachine/foodprocessor. Vond al die losse apparaten ook nooit echt een probleem.
Maargoed, er gingen wat dingen kapot en mijn hakding die bij de staafmixer hoorde vond ik 10x ruk en de staafmixer werkte ookal niet prettig.
Nu dan toch maar voor een enkel apparaat gekozen.
Hopelijk heb ik er veel plezier van. Morgen ga ik de blender als eerste proberen voor een smoothie.
De Kenwood FDM301SS
[ link | afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |