abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 januari 2022 @ 09:10:00 #51
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203149999
Philips krijgt harde klappen (-11%).

Wat de zeesluis was voor BAM en VolkerWessels zijn die apneu-apparaten nu voor Philips. Grote vraag is waar dit eindigt…
pi_203150134
Ja, PHI kan je maar beter ver weg van blijven. Meer dan voldoende aantrekkelijkere alternatieven in de medtech-hoek.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_203151881
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Maar de wet zelf klopt niet, zegt de rechter. Dus die wordt dan altijd geacht niet te hebben bestaan (?).

Hoe kan een wet die niet bestaat invloed hebben.
Dat er regeltjes zijn dat je in time slot X moet aanvragen dat zal, maar dan kan die wetgeving nog kloppen.

We praten nu over wetgeving die niet klopt voor zover ik weet.
Achteraf kan je ook nog je aangifte aanpassen overigens.
Zou wel een logische en eerlijke benadering zijn misschien, maar zo werkt het niet. Zelfs als de wetgeving niet klopt, dan is te laat in beginsel te laat. Dan moet je al hopen dat de politiek het met wetgeving wil repareren. Komt een beetje overeen met de ID-kaartzaak jaren geleden: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-kaart-direct-gratis.
pi_203152398
<boomermodus>
Voor wie nog ASN of BrandNewDay overweegt:

Je portfolio opheffen bij ASN is: verkooporders zetten, wordt een dag later tussen 10:00 en 11:00 verkocht, het geld is direct beschikbaar en staat ook vrijwel direct op je tegenrekening als je het overboekt.
Dus op werkdagen in principe binnen 24 uur je geld.

Je portfolio opheffen bij BrandNewDay is: aangeven dat je alles wil opnemen, je ziet dan ~5 dagen lang de melding dat er iets gebeurt, op de 5e dag is je portfolio ineens ¤0 en is het geld onderweg naar je tegenrekening.
Nu zat er wel een weekend tussen maar het is sowieso minder snel.
De verkooporders zijn grotendeels wel doorgevoerd rond de datum van de opdracht, alleen 1 fonds werd pas maandag verkocht.

Gezien m'n totale aan- en verkoopervaring zou ik ASN van die 2 aanraden als je niet actief met beleggingen bezig wil zijn.

</boomermodus>
  woensdag 12 januari 2022 @ 12:45:07 #55
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203152811
Filmpje staat ook op WSB nu, dan weet je 't wel!

https://www.reddit.com/r/(...)_app&utm_name=iossmf
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_203152874
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 12:45 schreef Tyr80 het volgende:
Filmpje staat ook op WSB nu, dan weet je 't wel!

https://www.reddit.com/r/(...)_app&utm_name=iossmf
Het lijkt wel de crypto subreddit op zaterdagmiddag :P
pi_203152897
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:23 schreef nostra het volgende:
Ja, PHI kan je maar beter ver weg van blijven. Meer dan voldoende aantrekkelijkere alternatieven in de medtech-hoek.
Eens ja, maar als dit straks achter de rug is dan durf ik het wel weer aan, al mis je dan waarschijnlijk wel de eerst zoveel procent winst.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_203152928
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 20:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hmm, daar lijkt iets niet helemaal goed te gaan. Hij geeft nog steeds 2,5% per aandeel aan en dat lijkt me stug gezien de koersen :P

Mss moet ik ze overzetten op een ander platform, zal er morgen eens naar kijken.
[..]
Ik zie dividend niet als noodzaak, het is wel welkom.

Maar goed, het is nu een kwestie van op m'n handen zitten :P
Fair enough, maar waar ga jij dan precies voor? Of gewoon meer een beetje hier en daar wat handelen enzo?
pi_203153012
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 12:54 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Fair enough, maar waar ga jij dan precies voor? Of gewoon meer een beetje hier en daar wat handelen enzo?
Hier en daar beetje handelen...klinkt zo makkelijk maar dan moet je toch wel al winst boeken boven op de fee's?
Of praat je dan ook al echt over bedragen van 10k schuif ik even over naar B..en pak ik 500 euro?
Ik zwaai naar dieren.
pi_203153041
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:00 schreef Geerd het volgende:

[..]
Hier en daar beetje handelen...klinkt zo makkelijk maar dan moet je toch wel al winst boeken boven op de fee's?
Of praat je dan ook al echt over bedragen van 10k schuif ik even over naar B..en pak ik 500 euro?
Dat was mijn vraag aan hem, ik ben zelf een pure buy & hold dividend belegger. En inmiddels tikt dat wel echt aan maar als ik dat dan tegen collega's vertel dan vinden ze dat allemaal saai en degelijk en willen ze liever crypto handelen.

Dat je op mijn manier waarschijnlijk toch meer verdiend is aan dovemans oren gericht..

Daarom ben wel benieuwd wat hij precies doet of wil doen :P
pi_203153057
Handelen is sowieso niet mijn ding. Dat met BESI was een uitzondering, het stond veel lager dan waar ik ze voor had verkocht.

In de basis is m'n doel om een "evenwichtig" portfolio te hebben dat bestaat uit stabiele bedrijven of bedrijven met goede groeikansen. Ik hoop dus vooral op koerswinst, dividend is niet doorslaggevend om het wel of niet aan te kopen.

Ben voor nu wel weer tevreden met m'n holdings dus het eerste half jaar zal ik proberen er sowieso vanaf te blijven :+
pi_203153105
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Handelen is sowieso niet mijn ding. Dat met BESI was een uitzondering, het stond veel lager dan waar ik ze voor had verkocht.

In de basis is m'n doel om een "evenwichtig" portfolio te hebben dat bestaat uit stabiele bedrijven of bedrijven met goede groeikansen. Ik hoop dus vooral op koerswinst, dividend is niet doorslaggevend om het wel of niet aan te kopen.

Ben voor nu wel weer tevreden met m'n holdings dus het eerste half jaar zal ik proberen er sowieso vanaf te blijven :+
Ik heb eigenlijk beide dus zowel mooie koerstwinst als dividend, het voordeel daarvan is wat mij betreft dat je toch gewoon elke maand wat geld krijgt en dus niet perse iets hoeft te doen.

Nu inleggen om eventueel over 20 jaar te verkopen met winst wil ook zeggen dat je er al die jaren niets aan hebt naar mijn idee dan.

Ik kan rustig 20 jaar wachten want krijg elk jaar al een dividend.

Een beetje als een appelboom die elke jaar groeit en waar je ook elk jaar appels (dividend) van hebt.. :P
pi_203153142
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:48 schreef maan_man het volgende:

[..]
Zou wel een logische en eerlijke benadering zijn misschien, maar zo werkt het niet. Zelfs als de wetgeving niet klopt, dan is te laat in beginsel te laat. Dan moet je al hopen dat de politiek het met wetgeving wil repareren. Komt een beetje overeen met de ID-kaartzaak jaren geleden: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-kaart-direct-gratis.
Nou dat voelt dan als diefstal.
Achja, doen we wel andere fiscale trucjes.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203153180
Zoals het er nu voor staat.

Bij DeGiro heb ik ook nog 3 ETF's (S&P 500 / Nasdaq / AEX) maar dat is geen nieuws.

DeGiro:

Rabo:

Het is dus meer een groentetuin met wat verdwaalde bessenstruiken en doorgeschoten kroppen sla :+
pi_203153190
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:06 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Ik heb eigenlijk beide dus zowel mooie koerstwinst als dividend, het voordeel daarvan is wat mij betreft dat je toch gewoon elke maand wat geld krijgt en dus niet perse iets hoeft te doen.

Nu inleggen om eventueel over 20 jaar te verkopen met winst wil ook zeggen dat je er al die jaren niets aan hebt naar mijn idee dan.

Een beetje als een appelboom die elke jaar groeit en waar je ook elk jaar appels (dividend) van hebt.. :P
Jajoh en als je appels ziet als extra'tje is dat mooi meegenomen.
Maar een mooi sierboom is ook niet verkeerd (geen dividend) maar wordt steeds sierlijker naarmate die verder groeit (groeiaandeel).

En op zijn piek heb je dan een mooie boom in de tuin om extra van te genieten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203153213
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jajoh en als je appels ziet als extra'tje is dat mooi meegenomen.
Maar een mooi sierboom is ook niet verkeerd (geen dividend) maar wordt steeds sierlijker naarmate die verder groeit (groeiaandeel).

En op zijn piek heb je dan een mooie boom in de tuin om extra van te genieten.
Daar heb je ook wel weer gelijk in ja, en dividend blijft ook een soort sigaar uit eigen doos natuurlijk.

Maargoed daarom raad ik altijd aan om eerst te kijken wat je precies wil en dan te beginnen.
  woensdag 12 januari 2022 @ 13:13:50 #67
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203153219
Ik probeer voor 80% in dividendgroeiaandelen te zitten. Zelfs als ik niks doe, wordt mijn dividendinkomen elk jaar een beetje hoger. Die aandelen verkoop ik in principe niet. De enige tactiek die ik toepas is bij een grote daling extra veel te kopen om relatief goedkoop meer maandelijks dividendinkomen te genereren.

De andere 20% zit in aandelen die ik interessant vind en waar ik groei in zie. Deze aandelen verkoop ik ook weer makkelijk als ik genoeg winst heb gemaakt of er niet meer in geloof. Dit is mijn speelgeld en dat zorgt er ook voor dat beleggen wat minder saai wordt.
pi_203153228
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:13 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Daar heb je ook wel weer gelijk in ja, en dividend blijft ook een soort sigaar uit eigen doos natuurlijk.

Maargoed daarom raad ik altijd aan om eerst te kijken wat je precies wil en dan te beginnen.
Mja ik snap het wel dat dividend lekker voelt hoor, tis ergens emotioneel want je kan ook verpatsen maarja. Het voelt toch een beetje als extra maandsalaris, als je daarvan op vakantie kan is dat toch wel erg lekker weer.
pi_203153234
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:02 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Dat was mijn vraag aan hem, ik ben zelf een pure buy & hold dividend belegger. En inmiddels tikt dat wel echt aan maar als ik dat dan tegen collega's vertel dan vinden ze dat allemaal saai en degelijk en willen ze liever crypto handelen.

Dat je op mijn manier waarschijnlijk toch meer verdiend is aan dovemans oren gericht..

Daarom ben wel benieuwd wat hij precies doet of wil doen :P
Ben ik ook meer van..,.crypto heb ik maar iets in zitten maar dat zie ik toch wel als verloren zaak...gewoon houden en niet naar omkijken...

Aandelen begint zelfde vorm aan te nemen...ik was aan het hardlopen, rond 1200 gaan al die 9 tot 5 mannetjes het zelfde rondje doen in de pauze...ik quote "Heb jij aandelen?" op een manier alsof het heel bijzonder was...vond ik wel grappig, mand
Ik zwaai naar dieren.
pi_203153255
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zoals het er nu voor staat.

Het is dus meer een groentetuin met wat verdwaalde bessenstruiken en doorgeschoten kroppen sla :+
:D

In elk geval heb je dan geen saaie tuin!
pi_203153271
Beyond Meat gekocht op $69 maar dat kan wel een lange zit worden...
Afijn, leuk "gokje".

Sony is er gisteren nog doorheen gekomen voor net onder de $124.
pi_203153278
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is dus meer een groentetuin met wat verdwaalde bessenstruiken en doorgeschoten kroppen sla
Al nagedacht om je eigen groentekas o.i.d. te maken?
pi_203153289
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Al nagedacht om je eigen groentekas o.i.d. te maken?
Die staat er ook al, daar staan Tesla en Nvidia in de warmte en zon te groeien.
pi_203153304
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Die staat er ook al, daar staan Tesla en Nvidia in de warmte en zon te groeien.
Zo eentje met tomaten enzo?

Dat is ook rendement.
pi_203153330
quote:
80s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:20 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zo eentje met tomaten enzo?

Dat is ook rendement.
Daar heb ik net Heinz ketchup van gemaakt :P
pi_203153362
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Daar heb ik net Heinz ketchup van gemaakt :P
Mja allemaal mooi en aardig maar ik zou het wel weten hoor, je was toch al praktisch met pensioen? Ik zou lekker groentes gaan telen.
pi_203153405
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:06 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

En dat weer laten beleggen...het 8e wereldwonder ..snoep je ervan kan maar...
Ik zwaai naar dieren.
pi_203153421
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:27 schreef Geerd het volgende:

[..]
En dat weer laten beleggen...het 8e wereldwonder ..snoep je ervan kan maar...
Ja inderdaad das nog mooier al moet ik zeggen dat ik het tegenwoordig vaak wel allemaal laat uitkeren en het gewoon de maandelijke hoop op gaat. En als dat weer te veel is opgelopen dan koop ik eventueel weer iets of ik los extra af. Ondanks dat dat niet heel veel zoden aan de dijk zet ben ik daar ook wel voorstander van.
pi_203153506
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:29 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Ja inderdaad das nog mooier al moet ik zeggen dat ik het tegenwoordig vaak wel allemaal laat uitkeren en het gewoon de maandelijke hoop op gaat. En als dat weer te veel is opgelopen dan koop ik eventueel weer iets of ik los extra af. Ondanks dat dat niet heel veel zoden aan de dijk zet ben ik daar ook wel voorstander van.
Betaal je toch ook weer kosten,
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:00:55 #80
68638 Zwansen
pi_203153897
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
Beyond Meat gekocht op $69 maar dat kan wel een lange zit worden...
Afijn, leuk "gokje".

Sony is er gisteren nog doorheen gekomen voor net onder de $124.
Beyond Meat is ook een interessante! Totale ‘meat’-markt wordt steeds groter en gaat naar 1000+ miljard. Omzet van Beyond Meat is slechts 400 miljoen dacht ik. Zit dus nog genoeg groeipotentieel.

Ik weet alleen niet of we de switch maken naar plantaardige vleesvervangers of dat we gewoon anders gaan eten (kweekvlees of wellicht helemaal zonder vleesalternatieven). Beyond Meat zit niet in kweekvlees toch?
pi_203153945
Beyond meat is inderdaad een erg interessant aandeel en ook al een aantal keren aan gedacht. Ze hebben inmiddels ook een partnership met KFC, Mac Donalds en Pizza hut. Dus het gaat de komende jaren wel groeien verwacht ik.
pi_203153964
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:00 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Beyond Meat is ook een interessante! Totale ‘meat’-markt wordt steeds groter en gaat naar 1000+ miljard. Omzet van Beyond Meat is slechts 400 miljoen dacht ik. Zit dus nog genoeg groeipotentieel.

Ik weet alleen niet of we de switch maken naar plantaardige vleesvervangers of dat we gewoon anders gaan eten (kweekvlees of wellicht helemaal zonder vleesalternatieven). Beyond Meat zit niet in kweekvlees toch?
Niet dat ik weet, lees alleen "plant based".

Het is wel een interessante markt, als "flexitariër" ook wel interesse naar de producten.

"Glitter Bomb" Mark Rober en Bill Gates zijn enthousiast iig :P

Sowieso wel een interessante / informatieve video.

pi_203154025
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:00 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wanneer je in kweek vlees wilt beleggen moet je denk ik over 1000 jaar kijken
Ik zwaai naar dieren.
pi_203154050
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:09 schreef Geerd het volgende:

[..]
Wanneer je in kweek vlees wilt beleggen moet je denk ik over 1000 jaar kijken
Ik spreek je over 1000 jaar wel om te zien of je gelijk had :P
pi_203154292
quote:
Is het dieptepunt al bereikt?
pi_203154373
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Is het dieptepunt al bereikt?
Het koersdoel blijft op 45,- zegt ING, dus komt goed...

EUR 32,2650 heb ik ervoor betaald.
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:57:24 #88
68638 Zwansen
pi_203154936
Philips -15%, maar de AEX wel op +1%.

Geeft al een beetje aan dat het vergane glorie is… Weging is minimaal gok ik?
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:02:00 #89
136343 BasEnAad
pi_203155004
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:57 schreef Zwansen het volgende:
Philips -15%, maar de AEX wel op +1%.

Geeft al een beetje aan dat het vergane glorie is… Weging is minimaal gok ik?
Lol, Zwansen op het FOK!-forum schrijft hier Philips even af in 1 zin.
pi_203155310
Ooit, toen ik nog een klein fris prinsje was, had ik m'n kamer vol met Philips apparatuur en promotiemateriaal.

Heb nog een leuke verzameling Philips / Aristona / Erres catalogi van 1988 tot 1994 ongeveer O+

De apparatuur haalde ik bij een elektrozaak bij ons in het dorp. Ik had de deal dat ik spullen die daar onder het afdakje stonden mocht meenemen, zolang ik het maar niet ter plekke sloopte. Het waren spullen die meestal door klanten achtergelaten waren (inruil of niet gerepareerd).

Vaak werkte het nog prima, kwestie van een nieuw snaartje, printje doorsolderen, zekering vervangen ( :')) en soms hing er weer urenlang de geur van doorgebrande elektronica in m'n slaapkamer waarna m'n moeder al snuffelend de trap op kwam om uit te zoeken waar de brand was.
pi_203155341
Ik zie wel kansen in gas als de prijs van 6 weer bereikt gaat worden en om dan short te gaan...tip van de dag

"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_203155429
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:23 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik zie wel kansen in gas als de prijs van 6 weer bereikt gaat worden en om dan short te gaan...tip van de dag

[ link | afbeelding ]
Niet al in shell zitten B-)
Ik zwaai naar dieren.
pi_203155455
Wel mooi om rond 15:29 je portfolio te openen als de futures omhoog wijzen en dan te wachten tot het 15:30 wordt.
pi_203155474
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wel mooi om rond 15:29 je portfolio te openen als de futures omhoog wijzen en dan te wachten tot het 15:30 wordt.
After 8 wordt het altijd kut
Ik zwaai naar dieren.
pi_203155515
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Futures zijn vaak onbetrouwbare indicatoren is mijn ervaring
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_203155912
Inflatie 7%, beurzen rap omhoog.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 12 januari 2022 @ 16:01:52 #97
68638 Zwansen
pi_203155932
Vrijwel alle aandelen donkergroen behalve Unilever. -O-
pi_203155945
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 16:01 schreef Zwansen het volgende:
Ongeveer m'n hele lijstje nieuwe aandelen staat nog rood :P (maar Tesla compenseert daar eigenhandig al ruim voor).

Tech en m'n Nederlandse banken gaan wel lekker.
  woensdag 12 januari 2022 @ 16:03:45 #99
68638 Zwansen
pi_203155962
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:02 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Lol, Zwansen op het FOK!-forum schrijft hier Philips even af in 1 zin.
Tja, met pijn in het hart hoor. Ooit toch Neerlands trots. ;(
  woensdag 12 januari 2022 @ 16:04:23 #100
136343 BasEnAad
pi_203155971
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 16:01 schreef Zwansen het volgende:
Unilever is ook een beetje een zorgenkindje. Aandeel blijft hopeloos achter op peers. De omzet van Unilever stijgt ook al 10 jaar nauwelijks, ja gemiddeld met 1%. Ik laat het aandeel liever even links liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')