Zou wel een logische en eerlijke benadering zijn misschien, maar zo werkt het niet. Zelfs als de wetgeving niet klopt, dan is te laat in beginsel te laat. Dan moet je al hopen dat de politiek het met wetgeving wil repareren. Komt een beetje overeen met de ID-kaartzaak jaren geleden: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-kaart-direct-gratis.quote:Op woensdag 12 januari 2022 09:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar de wet zelf klopt niet, zegt de rechter. Dus die wordt dan altijd geacht niet te hebben bestaan (?).
Hoe kan een wet die niet bestaat invloed hebben.
Dat er regeltjes zijn dat je in time slot X moet aanvragen dat zal, maar dan kan die wetgeving nog kloppen.
We praten nu over wetgeving die niet klopt voor zover ik weet.
Achteraf kan je ook nog je aangifte aanpassen overigens.
Het lijkt wel de crypto subreddit op zaterdagmiddagquote:Op woensdag 12 januari 2022 12:45 schreef Tyr80 het volgende:
Filmpje staat ook op WSB nu, dan weet je 't wel!
https://www.reddit.com/r/(...)_app&utm_name=iossmf
Eens ja, maar als dit straks achter de rug is dan durf ik het wel weer aan, al mis je dan waarschijnlijk wel de eerst zoveel procent winst.quote:Op woensdag 12 januari 2022 09:23 schreef nostra het volgende:
Ja, PHI kan je maar beter ver weg van blijven. Meer dan voldoende aantrekkelijkere alternatieven in de medtech-hoek.
Fair enough, maar waar ga jij dan precies voor? Of gewoon meer een beetje hier en daar wat handelen enzo?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hmm, daar lijkt iets niet helemaal goed te gaan. Hij geeft nog steeds 2,5% per aandeel aan en dat lijkt me stug gezien de koersen
Mss moet ik ze overzetten op een ander platform, zal er morgen eens naar kijken.
[..]
Ik zie dividend niet als noodzaak, het is wel welkom.
Maar goed, het is nu een kwestie van op m'n handen zitten
Hier en daar beetje handelen...klinkt zo makkelijk maar dan moet je toch wel al winst boeken boven op de fee's?quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:54 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Fair enough, maar waar ga jij dan precies voor? Of gewoon meer een beetje hier en daar wat handelen enzo?
Dat was mijn vraag aan hem, ik ben zelf een pure buy & hold dividend belegger. En inmiddels tikt dat wel echt aan maar als ik dat dan tegen collega's vertel dan vinden ze dat allemaal saai en degelijk en willen ze liever crypto handelen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:00 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hier en daar beetje handelen...klinkt zo makkelijk maar dan moet je toch wel al winst boeken boven op de fee's?
Of praat je dan ook al echt over bedragen van 10k schuif ik even over naar B..en pak ik 500 euro?
Ik heb eigenlijk beide dus zowel mooie koerstwinst als dividend, het voordeel daarvan is wat mij betreft dat je toch gewoon elke maand wat geld krijgt en dus niet perse iets hoeft te doen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Handelen is sowieso niet mijn ding. Dat met BESI was een uitzondering, het stond veel lager dan waar ik ze voor had verkocht.
In de basis is m'n doel om een "evenwichtig" portfolio te hebben dat bestaat uit stabiele bedrijven of bedrijven met goede groeikansen. Ik hoop dus vooral op koerswinst, dividend is niet doorslaggevend om het wel of niet aan te kopen.
Ben voor nu wel weer tevreden met m'n holdings dus het eerste half jaar zal ik proberen er sowieso vanaf te blijven
Nou dat voelt dan als diefstal.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zou wel een logische en eerlijke benadering zijn misschien, maar zo werkt het niet. Zelfs als de wetgeving niet klopt, dan is te laat in beginsel te laat. Dan moet je al hopen dat de politiek het met wetgeving wil repareren. Komt een beetje overeen met de ID-kaartzaak jaren geleden: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-kaart-direct-gratis.
Jajoh en als je appels ziet als extra'tje is dat mooi meegenomen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:06 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk beide dus zowel mooie koerstwinst als dividend, het voordeel daarvan is wat mij betreft dat je toch gewoon elke maand wat geld krijgt en dus niet perse iets hoeft te doen.
Nu inleggen om eventueel over 20 jaar te verkopen met winst wil ook zeggen dat je er al die jaren niets aan hebt naar mijn idee dan.
Ik kan rustig 20 jaar wachten want krijg elk jaar al een dividend.
Een beetje als een appelboom die elke jaar groeit en waar je ook elk jaar appels (dividend) van hebt..
Daar heb je ook wel weer gelijk in ja, en dividend blijft ook een soort sigaar uit eigen doos natuurlijk.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jajoh en als je appels ziet als extra'tje is dat mooi meegenomen.
Maar een mooi sierboom is ook niet verkeerd (geen dividend) maar wordt steeds sierlijker naarmate die verder groeit (groeiaandeel).
En op zijn piek heb je dan een mooie boom in de tuin om extra van te genieten.
Mja ik snap het wel dat dividend lekker voelt hoor, tis ergens emotioneel want je kan ook verpatsen maarja. Het voelt toch een beetje als extra maandsalaris, als je daarvan op vakantie kan is dat toch wel erg lekker weer.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:13 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Daar heb je ook wel weer gelijk in ja, en dividend blijft ook een soort sigaar uit eigen doos natuurlijk.
Maargoed daarom raad ik altijd aan om eerst te kijken wat je precies wil en dan te beginnen.
Ben ik ook meer van..,.crypto heb ik maar iets in zitten maar dat zie ik toch wel als verloren zaak...gewoon houden en niet naar omkijken...quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:02 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat was mijn vraag aan hem, ik ben zelf een pure buy & hold dividend belegger. En inmiddels tikt dat wel echt aan maar als ik dat dan tegen collega's vertel dan vinden ze dat allemaal saai en degelijk en willen ze liever crypto handelen.
Dat je op mijn manier waarschijnlijk toch meer verdiend is aan dovemans oren gericht..
Daarom ben wel benieuwd wat hij precies doet of wil doen
quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zoals het er nu voor staat.
Het is dus meer een groentetuin met wat verdwaalde bessenstruiken en doorgeschoten kroppen sla![]()
Al nagedacht om je eigen groentekas o.i.d. te maken?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is dus meer een groentetuin met wat verdwaalde bessenstruiken en doorgeschoten kroppen sla
Die staat er ook al, daar staan Tesla en Nvidia in de warmte en zon te groeien.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Al nagedacht om je eigen groentekas o.i.d. te maken?
Zo eentje met tomaten enzo?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die staat er ook al, daar staan Tesla en Nvidia in de warmte en zon te groeien.
Daar heb ik net Heinz ketchup van gemaaktquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zo eentje met tomaten enzo?
Dat is ook rendement.
Mja allemaal mooi en aardig maar ik zou het wel weten hoor, je was toch al praktisch met pensioen? Ik zou lekker groentes gaan telen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daar heb ik net Heinz ketchup van gemaakt
En dat weer laten beleggen...het 8e wereldwonder ..snoep je ervan kan maar...quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:06 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk beide dus zowel mooie koerstwinst als dividend, het voordeel daarvan is wat mij betreft dat je toch gewoon elke maand wat geld krijgt en dus niet perse iets hoeft te doen.
Nu inleggen om eventueel over 20 jaar te verkopen met winst wil ook zeggen dat je er al die jaren niets aan hebt naar mijn idee dan.
Ik kan rustig 20 jaar wachten want krijg elk jaar al een dividend.
Een beetje als een appelboom die elke jaar groeit en waar je ook elk jaar appels (dividend) van hebt..
Ja inderdaad das nog mooier al moet ik zeggen dat ik het tegenwoordig vaak wel allemaal laat uitkeren en het gewoon de maandelijke hoop op gaat. En als dat weer te veel is opgelopen dan koop ik eventueel weer iets of ik los extra af. Ondanks dat dat niet heel veel zoden aan de dijk zet ben ik daar ook wel voorstander van.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:27 schreef Geerd het volgende:
[..]
En dat weer laten beleggen...het 8e wereldwonder ..snoep je ervan kan maar...
Betaal je toch ook weer kosten,quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:29 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ja inderdaad das nog mooier al moet ik zeggen dat ik het tegenwoordig vaak wel allemaal laat uitkeren en het gewoon de maandelijke hoop op gaat. En als dat weer te veel is opgelopen dan koop ik eventueel weer iets of ik los extra af. Ondanks dat dat niet heel veel zoden aan de dijk zet ben ik daar ook wel voorstander van.
Beyond Meat is ook een interessante! Totale ‘meat’-markt wordt steeds groter en gaat naar 1000+ miljard. Omzet van Beyond Meat is slechts 400 miljoen dacht ik. Zit dus nog genoeg groeipotentieel.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
Beyond Meat gekocht op $69 maar dat kan wel een lange zit worden...
Afijn, leuk "gokje".
Sony is er gisteren nog doorheen gekomen voor net onder de $124.
Niet dat ik weet, lees alleen "plant based".quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:00 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Beyond Meat is ook een interessante! Totale ‘meat’-markt wordt steeds groter en gaat naar 1000+ miljard. Omzet van Beyond Meat is slechts 400 miljoen dacht ik. Zit dus nog genoeg groeipotentieel.
Ik weet alleen niet of we de switch maken naar plantaardige vleesvervangers of dat we gewoon anders gaan eten (kweekvlees of wellicht helemaal zonder vleesalternatieven). Beyond Meat zit niet in kweekvlees toch?
Wanneer je in kweek vlees wilt beleggen moet je denk ik over 1000 jaar kijkenquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:00 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Beyond Meat is ook een interessante! Totale ‘meat’-markt wordt steeds groter en gaat naar 1000+ miljard. Omzet van Beyond Meat is slechts 400 miljoen dacht ik. Zit dus nog genoeg groeipotentieel.
Ik weet alleen niet of we de switch maken naar plantaardige vleesvervangers of dat we gewoon anders gaan eten (kweekvlees of wellicht helemaal zonder vleesalternatieven). Beyond Meat zit niet in kweekvlees toch?
Ik spreek je over 1000 jaar wel om te zien of je gelijk hadquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:09 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wanneer je in kweek vlees wilt beleggen moet je denk ik over 1000 jaar kijken
Het koersdoel blijft op 45,- zegt ING, dus komt goed...quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Is het dieptepunt al bereikt?
Lol, Zwansen op het FOK!-forum schrijft hier Philips even af in 1 zin.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:57 schreef Zwansen het volgende:
Philips -15%, maar de AEX wel op +1%.
Geeft al een beetje aan dat het vergane glorie is… Weging is minimaal gok ik?
Niet al in shell zittenquote:Op woensdag 12 januari 2022 15:23 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik zie wel kansen in gas als de prijs van 6 weer bereikt gaat worden en om dan short te gaan...tip van de dag
[ link | afbeelding ]
After 8 wordt het altijd kutquote:Op woensdag 12 januari 2022 15:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wel mooi om rond 15:29 je portfolio te openen als de futures omhoog wijzen en dan te wachten tot het 15:30 wordt.
Futures zijn vaak onbetrouwbare indicatoren is mijn ervaringquote:Op woensdag 12 januari 2022 15:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wel mooi om rond 15:29 je portfolio te openen als de futures omhoog wijzen en dan te wachten tot het 15:30 wordt.
Ongeveer m'n hele lijstje nieuwe aandelen staat nog roodquote:Op woensdag 12 januari 2022 16:01 schreef Zwansen het volgende:
Vrijwel alle aandelen donkergroen behalve Unilever.
Tja, met pijn in het hart hoor. Ooit toch Neerlands trots.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:02 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Lol, Zwansen op het FOK!-forum schrijft hier Philips even af in 1 zin.
Unilever is ook een beetje een zorgenkindje. Aandeel blijft hopeloos achter op peers. De omzet van Unilever stijgt ook al 10 jaar nauwelijks, ja gemiddeld met 1%. Ik laat het aandeel liever even links liggen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:01 schreef Zwansen het volgende:
Vrijwel alle aandelen donkergroen behalve Unilever.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |