Hebben de polls op FOK! überhaupt ooit nut?quote:Op maandag 10 januari 2022 15:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:
En wat wil je doen met deze resultaten, TS?
Zeker, ter lering en vermaakquote:Op maandag 10 januari 2022 15:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Hebben de polls op FOK! überhaupt ooit nut?
Ik plaats hem puur uit nieuwsgierigheid.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:
En wat wil je doen met deze resultaten, TS?
Dat is de optie dat je je blijft prikken om je QR-code te behouden.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik mis de optie dat je je blijft prikken om niet getest te hoeven worden.
Qaurantaine is nu namelijk erger dan het ziektebeeld.
Nee het gaat niet om de qr code. Ik ken de afgelopen weken echt tientallen mensen die geen klachten hadden en zich lieten testen vanwege uiteenlopende redenen en positief werden getest. Dan moeten ze in quarantaine en dat is velen malen erger dan het ziektebeeld. Niet alleen voor die persoon zelf maar ook voor de gehele maatschappij.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is de optie dat je je blijft prikken om je QR-code te behouden.
quote:Op maandag 10 januari 2022 15:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Hebben de polls op FOK! überhaupt ooit nut?
Zie daar het nut.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik plaats hem puur uit nieuwsgierigheid.
Iedereen moet zich laten testen bij klachten. Ook gevaccineerden. Iedereen.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dan kan je je beter laten prikken om niet getest te hoeven worden.
Ja, en straks wordt het hier Frankrijk 2.0 waarbij een negatieve test waardeloos is en je met een gerust hart mensen mag gaan besmetten zolang je maar gevaccineerd bent!quote:Op maandag 10 januari 2022 15:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik mis de optie dat je je blijft prikken om niet getest te hoeven worden.
Qaurantaine is nu namelijk erger dan het ziektebeeld.
Ok, dat snap ik, maar dit valt dus onder 'enz' van diezelfde optie.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee het gaat niet om de qr code. Ik ken de afgelopen weken echt tientallen mensen die geen klachten hadden en zich lieten testen vanwege uiteenlopende redenen en positief werden getest. Dan moeten ze in quarantaine en dat is velen malen erger dan het ziektebeeld. Niet alleen voor die persoon zelf maar ook voor de gehele maatschappij.
Dan kan je je beter laten prikken om niet getest te hoeven worden.
Als iedereen zich zou laten prikken, was dat geen gigantisch probleem geweest.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja, en straks wordt het hier Frankrijk 2.0 waarbij een negatieve test waardeloos is en je met een gerust hart mensen mag gaan besmetten zolang je maar gevaccineerd bent!
Ok, maar ben je niet bang dat je vaccinatieschema dan niet compleet is omdat de tijd tussen de laatste prik en een booster te lang is geweest? Hoe ga je dat aanpakken?quote:Op maandag 10 januari 2022 15:53 schreef ToT het volgende:
Mijn vrouw en ik laten ons boosteren als het echt noodzakelijk is voor de QR-code als we op vakantie gaan of naar een restaurant willen wanneer dat weer mogelijk is.
In het voorjaar hebben we weer een lang weekend in de planning staan in het buitenland, en we moeten wel op tijd weten hoe het dan met de QR-codes zit enzo.
Voor de rest houden we ons aan de vereiste voorschriften. We komen niet echt veel in direct contact met andere mensen, dus we maken ons niet al te druk om het virus.
Hoe kom jij aan deze wijsheid?quote:Op maandag 10 januari 2022 16:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja, en straks wordt het hier Frankrijk 2.0 waarbij een negatieve test waardeloos is en je met een gerust hart mensen mag gaan besmetten zolang je maar gevaccineerd bent!
Voor zover ik weet zijn de regels nog niet zo bizar streng dat je per sé alle prikjes op de juiste datums in de juiste volgorde moet hebben gehad om die QR-code actief te houden / geheractiveerd te krijgen. Mocht dat wel gebeuren, dan ga je uiteindelijk een enorme achterstand krijgen van een steeds groter wordende groep mensen die een dikke middelvinger opsteken naar deze dwang.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ok, maar ben je niet bang dat je vaccinatieschema dan niet compleet is omdat de tijd tussen de laatste prik en een booster te lang is geweest? Hoe ga je dat aanpakken?
Vaccinatie betekent niet dat je lichaam het virus meteen direct 100% neutraliseert met een onzichtbaar schild dat om je heen zweeft. Je kunt echt nog wel anderen besmetten als je gevaccineerd bent. Verder kijk maar naar Macron z'n uitspraken over lekker ongevaccineerde burgertjes pesten. Negatieve coronatest =quote:Op maandag 10 januari 2022 16:07 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Hoe kom jij aan deze wijsheid?
Nou, ik denk dus dat je je daarin vergist. Hier in Frankrijk geldt dit wel degelijk namelijk. Je code verloopt na x aantal maanden en dat aantal maanden wordt dus steeds korter. Bijv. na de 3e prik is de vervaldatum slechts 4 maanden later. Dan heb je nu nog een paar maanden, maar vanaf 15 januari nog maar een maand de tijd waarin je de volgende moet halen, anders vervalt je status als 'volledig gevaccineerd' en verlies je je gezondheidspas en dus ook de voordelen die daarmee gepaard gaan.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn de regels nog niet zo bizar streng dat je per sé alle prikjes op de juiste datums in de juiste volgorde moet hebben gehad om die QR-code actief te houden / geheractiveerd te krijgen. Mocht dat wel gebeuren, dan ga je uiteindelijk een enorme achterstand krijgen van een steeds groter wordende groep mensen die een dikke middelvinger opsteken naar deze dwang.
Ja, dat zien we in Portugal, Gibraltar en op de verschillede cruiseschepen. Ondanks 100% vaccinatie en 100% testen breekt er alsnog corona uit en raken er mensen besmet. Dus al zou iedereen zich laten prikken dan maakt dat geen verschil.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als iedereen zich zou laten prikken, was dat geen gigantisch probleem geweest.
Ja nee dat je QR-code komt te vervallen geloof ik ook wel, maar die wordt met het eerstvolgende prikje toch gewoon weer geheractiveerd?quote:Op maandag 10 januari 2022 16:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nou, ik denk dus dat je je daarin vergist. Hier in Frankrijk geldt dit wel degelijk namelijk. Je code verloopt na x aantal maanden en dat aantal maanden wordt dus steeds korter. Bijv. na de 3e prik is de vervaldatum slechts 4 maanden later. Dan heb je nu nog een paar maanden, maar vanaf 15 januari nog maar een maand de tijd waarin je de volgende moet halen, anders vervalt je status als 'volledig gevaccineerd' en verlies je je gezondheids pas en dus ook de voordelen die daarmee gepaard gaan.
De vraag die ik me dus stel is in hoeverre mensen bereid zijn dit te accepteren, of ze zullen blijven boosteren of niet.
En op een meer filosofisch vlak: wat voor maatschappij wordt dit, waarbij je in wezen een tweederangsburger wordt als je niet om de x maanden een prik laat zetten. Dit hebben we nog nooit eerder gezien volgens mij in vrije landen.
Ja maar met volledige vaccinatie is het ziektebeeld wel een stuk minder ernstig (tenzij je een Bob Sagetje doet.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:22 schreef KlaasVermeer het volgende:
[..]
Ja, dat zien we in Portugal, Gibraltar en op de verschillede cruiseschepen. Ondanks 100% vaccinatie en 100% testen breekt er alsnog corona uit en raken er mensen besmet. Dus al zou iedereen zich laten prikken dan maakt dat geen verschil.
In wezen bedoeld als 'dan heb ik er genoeg van' / 'ik heb gedaan wat de overheid van ons vroeg, nu is het klaar'.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:13 schreef Catatafishh het volgende:
'Maar daarna moet het klaar zijn'
Kan iemand mij uitleggen die deze optie heeft gekozen wat de gedachte hierachter is? Volgens mij valt namelijk niet te kiezen of iets klaar is. Het overkomt ons.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |