abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203119812
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:17 schreef Megumi het volgende:

[..]
Precies. Als een deel van het zorgpersoneel thuis zit geeft dat natuurlijk ook problemen.
Dat is nu al natuurlijk. 10-20% uitval is niks bijzonders.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 09:19:52 #177
236264 crew  capricia
pi_203119816
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:16 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Er mee leren leven dat mensen ziek worden en alles open gooien. Zorgen dat de gehele zorgketen beter ingericht wordt op pieken van zieke mensen. En niet meer iedereen koste wat kost willen redden, waardoor de zorg steeds overspoeld raakt.
Bewustwording creëren dat als je ziek bent, dat je thuis blijft. Wat dat betreft kunnen we veel van Aziaten leren, die gewoon netjes een mondkapje voor doen als ze verkouden zijn. Hier in Nederland lijkt het soms wel of men als doel heeft zoveel mogelijk anderen te besmetten met hun griepje/verkoudheid/covid. :{
Sws moet er ook eens tijd komen om achterstallige zorg in te gaan halen.
Het is schandalig hoe die patiënten eindeloos moeten wachten.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_203119822
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:15 schreef THEFXR het volgende:
ze moeten ook letten op de quarantaines en niet alleen maar op de zkh cijfers
Dat zou mooi zijn.

Week 1: We sturen op besmettingscijfers
Week 2: We sturen nog steeds op besmettingscijfers
Week 3: We blijven kijken naar de besmettingscijfers

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Week 14: We hebben altijd op ziekenhuiscijfers gestuurd
Week 15: We sturen nog steeds op ziekenhuiscijfers
Week 16: We blijven kijken naar de ziekenhuiscijfers

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Week 112: We gaan kijken naar de quarantainecijfers
  maandag 10 januari 2022 @ 09:20:12 #179
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203119823
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:18 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Hoeveel zijn dat er nu echt? Is er al gedegen onderzoek naar gedaan? Was een tijd geleden ook sprake van dat een groot deel van de long covid klachten verklaarbaar kunnen zijn door een burn out opgelopen door de hele crisis plus je eigen besmetting.
En weegt de vaccinatieplicht op tegen die paar jongeren die langdurig besmet zijn? Want met zo'n plicht komt weer een hele sloot aan ellende.
Wat jij aangeeft dat word allemaal onderzocht. En welke ellende geeft het vaccineren precies?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 09:20:45 #180
236264 crew  capricia
pi_203119828
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:19 schreef Tarado het volgende:

[..]
gewoon? dat is nou net het probleem en dat loslaten zie ik ook niet gebeuren dus dan kom je weer op 2G terecht
Ja. Onnodige regels om met een dure omweg, en met veel frustratie overal, hetzelfde te willen bereiken.
- Goethe, “Faust”
pi_203119838
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:17 schreef Tarado het volgende:
gisteren m'n booster gehad, ik kwam daar aan en er stond echt een giga rij in de regen, ik o shit dat heb ik weer en was bijna richting huis gegaan maar de rij bleek voor testen te zijn, voor vaccineren meteen aan de beurt
Krijg je geen Covid van de persoon voor je in de rij, of achter in de rij, dan krijg je wel een longontsteking :7
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203119845
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Sws moet er ook eens tijd komen om achterstallige zorg in te gaan halen.
Het is schandalig hoe die patiënten eindeloos moeten wachten.
Het is soms om te janken als je ziet hoe lang mensen hebben moeten wachten voor ze bij ons op de OK komen.
Klachten worden met de maand erger en keer op keer worden dingen afgebeld. Maar tja, ze gaan niet dood dus is het niet interessant voor de beleidsmakers ofzo. ;(
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_203119849
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Onnodige regels om met een dure omweg, en met veel frustratie overal, hetzelfde te willen bereiken.
Het gros van de partijen in de Tweede Kamer krijgt al een rolberoerte van 2G, laat staan van een vaccinatieplicht. We mogen in dit land vooral geen kleine minderheid voor het hoofd stoten. Ze laten liever die 88% boeten uit solidariteit, want zoiets als solidariteit werkt blijkbaar maar één kant op.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 januari 2022 @ 09:22:58 #184
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203119856
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Elke 4 maanden boosteren of anders geen groen vinkje is ook verkapte vaccinatieplicht.
Straks mag niet eens meer werken of de supermarkt in zonder booster update.
Gaat toch nergens over dat je niet een paar schroeven mag kopen in de praxis want tja uw vinkje is rood.
Dat schiet toch het doel figantisch voorbij.
Waarom zo vaak boosteren als het virus steeds minder gevaarlijk wordt?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 10 januari 2022 @ 09:23:08 #185
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203119858
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:20 schreef capricia het volgende:

[..]
welkom in de politiek, met CU nog in de regering komt zo'n plicht er niet dus dan moet je wel linksom of rechtsom
  maandag 10 januari 2022 @ 09:23:26 #186
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203119863
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Oke maar hoe lang gaan we daar nog mee door dan? En waarom moet je de verspreiding remmen als de druk van de IC af is?

Wederom, serieuze vraag. Want als je er met een vaccinatieplicht niet vanaf kan, wanneer dan wel?
Het gaat trouwens niet eens meer om de IC alleen maar om de hele zorgketen. Daar zal je wat aan moeten doen. En wellicht ook meer mogelijkheden creëren dat mensen gewoon thuis kunnen uitzieken of in het ergste geval dood gaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203119864
twitter
pi_203119866
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:22 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Het is soms om te janken als je ziet hoe lang mensen hebben moeten wachten voor ze bij ons op de OK komen.
Klachten worden met de maand erger en keer op keer worden dingen afgebeld. Maar tja, ze gaan niet dood dus is het niet interessant voor de beleidsmakers ofzo. ;(
Ik vermoed dat er in februari nog wel een bom ontploft als blijkt dat die oversterfte vooral ontstaan is door uitgestelde zorg, eenzaamheid en verminderde levensvreugde etc.

En dan staat de oppositie in de Tweede Kamer natuurlijk weel lekker mee te janken met het sentiment, maar zij zijn er net zo goed verantwoordelijk voor als de regering dat er geen perspectief is geboden.
  maandag 10 januari 2022 @ 09:24:15 #189
65846 Bocaj
47th President.
pi_203119871

*O* *O* *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203119874
quote:
Vandaag zijn de basisscholen en de
middelbare scholen weer opengegaan,maar
op meer dan een kwart van de scholen is
de ventilatie nog niet op orde.Dat werd
duidelijk uit onderzoek in opdracht van
het ministerie van Onderwijs.

Volgens het RIVM helpt ventileren om de
verspreiding van het coronavirus te
beperken.Het Platform Perspectief
Jongeren zegt dat scholen,gemeenten en
de landelijke overheid te veel naar
elkaar wijzen als het gaat om de aanpak
van ventilatie op scholen.Dat leidt tot
weinig nieuwe plannen en projecten.

De adviescommissie wil daarom dat het
nieuwe kabinet de regie neemt.
Bron: Teletekst https://nos.nl/teletekst#108

Dit is echt weer typisch Nederland. Je bent gvd de hele maand december en half januari dicht zo ongeveer. Allemaal weten we dat ventileren heel goed kan helpen om de verspreiding tegen te gaan. En dan heeft een KWART van de scholen de shit gewoon niet voor elkaar als ze weer open gaan, omdat ze vingertjes wijzen met elkaar.

Man man man :') :') :') |:( |:( |:(
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 09:24:22 #191
236264 crew  capricia
pi_203119875
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:23 schreef Tarado het volgende:

[..]
welkom in de politiek, met CU nog in de regering komt zo'n plicht er niet dus dan moet je wel linksom of rechtsom
Van sluiting naar sluiting, idd.
- Goethe, “Faust”
pi_203119879
Succes aan alle kinderen die school superkut vinden.
Tap tap tap
  maandag 10 januari 2022 @ 09:25:05 #193
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203119881
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:22 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
In februari komen er mogelijk cijfers en gegevens over de reden van de oversterfte ben benieuwd.
pi_203119884
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:20 schreef Megumi het volgende:

[..]
Wat jij aangeeft dat word allemaal onderzocht. En welke ellende geeft het vaccineren precies?
Je ziet al hoeveel weerstand er nu is tegen de vaccinaties, ga eens indenken wat van protesten er komen als iedereen zich verplicht moet laten inenten. Moet ook allemaal weer opgetuigd worden, kost weer klauwen met geld.
En uiteindelijk kan je net zo goed ziek worden, zelfs inclusief de huidige booster. Beschermt vooral tegen ernstig verloop. Maar dat ernstige verloop is er vrijwel niet bij jongeren (uitzonderingen daargelaten, waarvan ondergetekende er ook 1 is. Dus weet heus wel dat er jongeren tussen zitten die de pineut kunnen zijn, maar dat zijn verwaarlosbare getallen). Is er überhaupt al onderzocht of vaccins beschermen tegen long covid?
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_203119887
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:23 schreef Megumi het volgende:

[..]
Het gaat trouwens niet eens meer om de IC alleen maar om de hele zorgketen. Daar zal je wat aan moeten doen. En wellicht ook meer mogelijkheden creëren dat mensen gewoon thuis kunnen uitzieken of in het ergste geval dood gaan.
Ja maar wou je een anderhalvemetersamenleving handhaven totdat dit is opgepakt dan? Dat is toch niet haalbaar of wel?
pi_203119891
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:22 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Waarom zo vaak boosteren als het virus steeds minder gevaarlijk wordt?
Tja vraag het Mark en Hugo Ernst?
Ze zijn al ingekocht en waarschijnlijk om je antistoffen up to date te houden mocht er een gevasrlijkere variant opduiken.
Pfizer money + QR maatschappij.
  maandag 10 januari 2022 @ 09:25:50 #197
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_203119893
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 00:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Je kijkt zeker nooit naar de persconferenties?
Zie er het nut niet van in, sorry.
*Hosselcopter*
pi_203119896
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:24 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Dit is echt weer typisch Nederland. Je bent gvd de hele maand december en half januari dicht zo ongeveer. Allemaal weten we dat ventileren heel goed kan helpen om de verspreiding tegen te gaan. En dan heeft een KWART van de scholen de shit gewoon niet voor elkaar als ze weer open gaan, omdat ze vingertjes wijzen met elkaar.

Een raampje openzetten is te moeilijk ?
Zelfs in mijn tijd gebeurde dat vrijwel altijd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203119897
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja maar wou je een anderhalvemetersamenleving handhaven totdat dit is opgepakt dan? Dat is toch niet haalbaar of wel?
Dat wordt toch amper nageleefd. Vind dat een minder vervelende maatregelen dan bv. bijna alles dicht.
pi_203119898
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:24 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Nederland polderland :')

Je zou soms echt bijna hopen dat we iets meer China en Rusland in ons systeem krijgen. Overleggen is prima, maar op een gegeven moment moet er wel iemand gedwongen een knop omzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')