Op zich kijk ik zelf niet meer naar de persco's. Ik lees wel na wat ze weer verzonnen hebben.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:08 schreef Benny het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag... We zijn inmiddels ruim 2 jaar en tig persco's verder. Deze week staat er weer een op de planning.
Waarom worden de persco's niet visueel gemaakt?
In zo'n persco wordt enorm veel info op je afgevuurd. Het grootste deel van de bevolking krijgt nog steeds maar een selectieve hoeveelheid info daarvan mee. Enerzijds omdat het heel veel info is, anderzijds omdat het vooral moeilijk te begrijpen / bevatten is.
Ik vraag mij serieus af wat Gert, Corry en Wilma uit de volks-/achterstandswijk in Arnhem nou daadwerkelijk meekrijgen van een persco. Of dat niet meer uit de berichtgeving voor/na de persco is of van horen zeggen.
Een van de eerste lessen op de basisschool(!) bij het presenteren is dat je het aantrekkelijk moet maken. Niet alleen vertellen. Ook laten zien. Of dat nou met een powerpresentatie (of vet hip een Prezi) is of met de cavia waarover je lult.
Een van de debielste dingen die ze konden doen en deden was Jaap een pleidooi laten houden aan het begin van een van de belangrijkste persco's sinds het begin van de pandemie. Wie dat heeft bedacht of heeft toegelaten is nog minder slim dan de mensen waar de boodschap van een persco niet aankomt.
Ligt nog op tafel. Assemblée is akkoord. Ligt nu bij de senaat.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Herstelbewijs is niet voldoende dan?
Het doel is dan ook om vaccinatie en boosters af te dwingen. Qua beteugelen van het virus heeft het geen nut.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Elke 4 maanden boosteren of anders geen groen vinkje is ook verkapte vaccinatieplicht.
Straks mag niet eens meer werken of de supermarkt in zonder booster update.
Gaat toch nergens over dat je niet een paar schroeven mag kopen in de praxis want tja uw vinkje is rood.
Dat schiet toch het doel figantisch voorbij.
Ik denk dat dit inderdaad de enige weg is om hier uit te komen, zonder dat de hele middenstand failliet gaat.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom werk een beperkte vaccinatieplicht (bijv 50+) ook beter.
Genoeg landen zijn daar nu (met een of andere vorm van) mee bezig. Omikron heeft het spel veranderd.
Weet ik niet. Wel weet ik zeker dat er nu een vaccinatie plicht is.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Herstelbewijs is niet voldoende dan?
Zou bizar zijn natuurlijk als enkel vaccinatie acceptabel was.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ligt nog op tafel. Assemblée is akkoord. Ligt nu bij de senaat.
Dat het dusdanig besmettelijk is, dat 2G je niet veel verder gaat helpen.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat is er volgens jou dan veranderd? Niet dat ik het er niet mee eens ben maar ik ben oprecht benieuwd naar jouw zienswijze.
elke 4 maanden gaat m echt niet worden maar wel met je eens dat 2G een verkapte vaccinatieplicht is, ik had ook liever 2G alleen voor 50+ gehad of zo want dat is de groep die je moet hebbenquote:Op maandag 10 januari 2022 09:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Elke 4 maanden boosteren of anders geen groen vinkje is ook verkapte vaccinatieplicht.
Straks mag niet eens meer werken of de supermarkt in zonder booster update.
Gaat toch nergens over dat je niet een paar schroeven mag kopen in de praxis want tja uw vinkje is rood.
Dat schiet toch het doel figantisch voorbij.
Oke eens, maar wat daarna dan?quote:Op maandag 10 januari 2022 09:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat het dusdanig besmettelijk is, dat 2G je niet veel verder gaat helpen.
Dat je moet zorgen dat je zo snel mogelijk je pijlen richt op de grootste groep in het ziekenhuis waarbij opname makkelijk te voorkomen is.
Dus een vaccinatieplicht voor 50plussers.
Geen idee maar zo doen we het altijd.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:08 schreef Benny het volgende:
De basisregels blijven nog wel even gehandhaafd. Maar je bent in elk geval een boel ziekenhuisopnamen kwijt. Wat defacto onze IC capaciteit verdubbelt (om en nabij).quote:Op maandag 10 januari 2022 09:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oke eens, maar wat daarna dan?
Dat is een ding. Maar er zijn wel degelijk jongeren die ernstig ziek worden en ook blijven vanwege covid. Dus vaccineren is dan toch voor de meeste de veiligste keuze.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja idd, als het een jaarlijkse booster betrof bv.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
elke 4 maanden gaat m echt niet worden maar wel met je eens dat 2G een verkapte vaccinatieplicht is, ik had ook liever 2G alleen voor 50+ gehad of zo want dat is de groep die je moet hebben
Er mee leren leven dat mensen ziek worden en alles open gooien. Zorgen dat de gehele zorgketen beter ingericht wordt op pieken van zieke mensen. En niet meer iedereen koste wat kost willen redden, waardoor de zorg steeds overspoeld raakt.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er zijn voldoende signalen dat ook in andere delen van de zorg de boel vast loopt?quote:Op maandag 10 januari 2022 09:15 schreef capricia het volgende:
[..]
De basisregels blijven nog wel even gehandhaafd. Maar je bent in elk geval een boel ziekenhuisopnamen kwijt. Wat defacto onze IC capaciteit verdubbelt (om en nabij).
Hoe wil je 'onvermijdelijk' combineren met een grafiek met dalende opnamecijfers?quote:Op maandag 10 januari 2022 09:08 schreef Benny het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag... We zijn inmiddels ruim 2 jaar en tig persco's verder. Deze week staat er weer een op de planning.
Je bedoelt eventueel versoepelen van de quarantaine regels?quote:Op maandag 10 januari 2022 09:15 schreef THEFXR het volgende:
ze moeten ook letten op de quarantaines en niet alleen maar op de zkh cijfers
Precies. Als een deel van het zorgpersoneel thuis zit geeft dat natuurlijk ook problemen.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:15 schreef THEFXR het volgende:
ze moeten ook letten op de quarantaines en niet alleen maar op de zkh cijfers
Hoeveel zijn dat er nu echt? Is er al gedegen onderzoek naar gedaan? Was een tijd geleden ook sprake van dat een groot deel van de long covid klachten verklaarbaar kunnen zijn door een burn out opgelopen door de hele crisis plus je eigen besmetting.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is een ding. Maar er zijn wel degelijk jongeren die ernstig ziek worden en ook blijven vanwege covid. Dus vaccineren is dan toch voor de meeste de veiligste keuze.
Oke maar hoe lang gaan we daar nog mee door dan? En waarom moet je de verspreiding remmen als de druk van de IC af is?quote:Op maandag 10 januari 2022 09:15 schreef capricia het volgende:
[..]
De basisregels blijven nog wel even gehandhaafd. Maar je bent in elk geval een boel ziekenhuisopnamen kwijt. Wat defacto onze IC capaciteit verdubbelt (om en nabij).
gewoon? dat is nou net het probleem en dat loslaten zie ik ook niet gebeuren dus dan kom je weer op 2G terechtquote:Op maandag 10 januari 2022 09:17 schreef capricia het volgende:
Als 2G een verkapte vaccinatieplicht is, stop daar dan mee, om dat te proberen in te voeren. Het brengt dan onnodige kosten met zich mee voor de middenstand.
Doe dan gewoon een vaccinatieplicht van overheidswege en laat de rest los.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |