abonnement Unibet Coolblue
pi_203925114
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:50 schreef boegschroef het volgende:
De meter is origineel, maar deed niets toen ik hem kocht,
Zit er achter op de tellerkast/print geen spanningsregelaar? (klein metaal kastje wat je kunt inpluggen) Die zijn verantwoordelijk voor goede werking van de brandstof en temperatuurmeter. En helaas voor ze ver ik weet kun je ze niet eruit trekken en door meten, ze doen het goed of niet. Is die gaar dan geeft ie dus niet meer de juiste voltage en dan wijken die meters sterk af. Omdat de weerstand van de sensor een goede constante voltage nodig heeft wat vertaald wordt naar correcte de uitslag van de wijzer.

Houd het tijdje in de gaten en merk je dat brandstofmeter ook sterk afwijkt dan zal de spanningsregelaar gaar zijn.

En die zijn meestal origineel erg duur mits nog voorradig...


Het kan uiteraard ook ergens anders zitten in het circuit. En zien er ook niet allemaal zo uit.


In de auto's die ik gehad heb heb ik ook nooit iets in de documentatie kunnen vinden welke output ze precies moeten geven. Slechts doet het of doet het niet. Zo wordt het lastig alternatieven zoeken. En doen die het niet dan doen je meters van alles behalve het juiste.

[ Bericht 1% gewijzigd door Watuntrik op 03-03-2022 18:30:48 ]
  donderdag 3 maart 2022 @ 18:31:58 #27
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_203925342
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 15:26 schreef Watuntrik het volgende:
Hier is ie
https://amklassiek.nl/old(...)ialisme/ford-engels/

Ook nog eens toevallig Ford Specialist... ^O^
Ja, maar Bedford is van GM.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_203925450
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 18:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ja, maar Bedford is van GM.
Nu je het aanhaalt, inderdaad het is Vauxhall / Opel... Bedankt!.. Altijd gedacht dat het van Ford was...

Maakt verder niet uit ging om VDO teller... :)
pi_203979723
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 18:15 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Zit er achter op de tellerkast/print geen spanningsregelaar? (klein metaal kastje wat je kunt inpluggen) Die zijn verantwoordelijk voor goede werking van de brandstof en temperatuurmeter. En helaas voor ze ver ik weet kun je ze niet eruit trekken en door meten, ze doen het goed of niet. Is die gaar dan geeft ie dus niet meer de juiste voltage en dan wijken die meters sterk af. Omdat de weerstand van de sensor een goede constante voltage nodig heeft wat vertaald wordt naar correcte de uitslag van de wijzer.

Houd het tijdje in de gaten en merk je dat brandstofmeter ook sterk afwijkt dan zal de spanningsregelaar gaar zijn.

En die zijn meestal origineel erg duur mits nog voorradig...

Het kan uiteraard ook ergens anders zitten in het circuit. En zien er ook niet allemaal zo uit.
[ afbeelding ]

In de auto's die ik gehad heb heb ik ook nooit iets in de documentatie kunnen vinden welke output ze precies moeten geven. Slechts doet het of doet het niet. Zo wordt het lastig alternatieven zoeken. En doen die het niet dan doen je meters van alles behalve het juiste.
Dit is helaas niet het probleem, ik dacht het in eerste instantie ook, maar blijkbaar werkt mijn bedford niet met een spanningsregelaar. Beide meters hebben een "balans coil" dus de meters die passen zichzelf aan op de voltage. Oude techniek...
Maar goed, deze week wat weerstandjes gehaals en getest, blijkt dat de meters het perfect doen op de losse weerstanden dus nu snap ik het niet meer -O-
Met een 100 Ohm weerstand staat de meter precies in het midden, met 40 ohn in het rood.
Sluit ik de tempsensor aan die ik meet op 110 ohm dan staat de meter in het rood?
Dan zou je kunnen denken, slechte massa, maar bij een slechte massa heb je meer weerstand en zou de meter juist minder moeten aangeven. Nouja ik laat het even voor wat het is nu, ik ga ne verder met het plaatwerk want ik wil hem eigenlijk over 2 weken gespoten hebben.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_203981015
Is het probleem de juiste sensor voor in de motor te vinden?

Je kunt ook van die universele T adapters krijgen om in de koelslang te monteren.
https://www.conrad.nl/nl/(...)weergave-852801.html?

Waar je sensor met de juiste waarde in kunt plaatsen die het doet op de meter. Dan zit je niet vast gepind aan de schroefdraad in de motor.

Een sensor die daarin past is deze
https://www.ezt-autoteile(...)-zoll-27-npt-konisch
925 Ohm - 32 Ohm

Misschien eens navragen of de originele sensor van bedford nog te krijgen is en welke draad het heeft. Zal wel BSP zijn wat wij G noemen. Dan die slang adapter daarop aanpassen... Deze adapter heeft 1/8 NPT draad. Zou ook zo kunnen passen mits 1/8 BSP in 1/8 NPT, zijn beide inch, dacht dat alleen de spoed beetje anders is.
https://www.gns-nederland(...)zat-het-ook-al-weer/

Maar ik vermoed dat die sensors van Bosch af komen of zo (die zijn er ook in 1/8 npt voor verschillende automerken) En dan zullen ze er ook wel zijn aftermarket van Febi of Hella...

Edit: Yup! :) Hella en allemaal NPT 1/8, hopelijk kun je er wat mee... :)
https://www.ebay.com/sch/(...)ture+sensor&_sacat=0

Zou de meter zelf naar de kloten zijn, moet je deze eens kijken.
https://www.ebay.nl/itm/2(...)d:g:PZcAAOSwp~Vgrezu

Dan de waslijst aan automodellen waar het nog meer in verbouwd is... Dat moet met beetje geduld niet zo moeilijk zijn om te vinden en te fiksen zoals het origineel was. Als het goed is moet het op deze sensor.
https://www.auto-onderdelen24.nl/hella/937798

[ Bericht 9% gewijzigd door Watuntrik op 07-03-2022 12:37:58 ]
pi_204086343
Ik heb het sensor/temp probleem even gelaten voor wat het is, de garage moet binnekort leeg dus ik moet het plaatwerk afmaken zodat hij naar buiten kan ;) Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken, ik ga daar weer mee verder zodra het plaatwerk klaar is.

Daarover, natuurlijk ook wat voortgang ;)
Plaatwerk is echt slecht, ik heb veel opnieuw gelast, maar er is toch aardig wat plamuur nodig...



Laagje spuitplamuur om het net wat strakker te krijgen:




Grondlak:


En de zwarte lak :)




Helaas is er iets mis gegaan en heb ik op 2 plekken een flinke zakker in de lak, maar het was altijd de bedoeling de lak redelijk dik te spuiten en dan weer op te schuren en polijsten. Aangezien ik deze niet in een kabine spuit valt er toch stof in de lak die eruit gepolijst moet worden. Dus geen ramp, alleen wat extra werk.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_204534829
Eindelijk weer wat voortgang. Ik ben 3 weken goed ziek geweest dus het project heeft even stil gelegen. Maar nu ik weer fit ben kan ik weer door ;)

Interieur:



Even de oude planken terug leggen:


En een overview:


Het begint weer wat te worden, helaas is nieuw hout op dit moment erg duur dus ik ga de auto planken proberen te herstellen (zijn oude stijgerplanken) Als dat niet lukt kijk ik wel weer verder.

Todo lijst:
Deurpanelen
Tapijt vast maken aan de randen
Radio
Bijrijders stoel
Planken en oprijplaten netjes maken
Opslagbakken onder de oprijplaat.
Velgen poedercoaten
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_204535335
Ziet er strak uit.
Rijd hij goed nu?
pi_204535418
Geen idee eigenlijk. Ik heb sinds gisteren pas weer achterlichten en een stoel ;) Deze week eens een test ritje maken als ik de planken vast heb gezet.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_204556878
Vandaag de eerste proefrit, dit was nog niet echt een succes. 2 problemen kwamen naar boven:
De auto loopt echt heet, lijkt een waterpomp of thermostaat probleem.
Als ik flink gas geef kantelt het blok zo ver dat deze tegen het chassis komt.
Het goede nieuws is dat hij echt veel en veel meer vermogen heeft 😁
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_204562058
Mooi kan je er gelijk 2 meenemen :)
Eentje achterop en nog een aanhanger erachter knopen.
pi_204603491
De problemen lijken opgelost, ik heb het blok en de bak wat opgehoogd. En nog veel belangrijker de thermostaat vervangen en nu loopt hij niet meer warm :)

De meter geeft nog wel te veel aan als de auto loopt, dit lijkt zoals eerder al vermeld in de meter te zitten want deze wagens hebben geen spannningsregelaar voor de meters. Dus ik heb een andere meter onderweg om dat eens te proberen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')