abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_203108798
Voor vele misschien niet zo'n interessant project maar het is weer eens wat anders dan een mustang ;)

Ik heb de oprijwagen gekocht omdat de ford camper met aanhanger 2x zoveel plek in beslag nam en eigenlijk gewoon te duur was in maandelijkse kosten voor die 2x dat ik hem per jaar gebruikte.

Start van het project een bedford cf1 uit 1976 origineel een benzine maar in het verleden als eens omgebouwd naar een 2.3 diesel met 4 bak. Max snelheid 90km/h en met lading komt deze met z'n ~50pk en ~100nm niet boven de 70km/h.

In complete staat past deze net binnen:

Dus ik heb besloten een deel van de achterkant eraf te halen gedurende het project en deze op het laatst er weer terug op te monteren.

Een hele stapel onderdelen gehaald zoals chrome bumpertjes, nieuwe deurplaten, alle interieur delen, raam en deurrubbers enz:

En begonnen met demonteren:

De motor eruit, normaal is de voorkant niet te demonteren, maar dat was door 1 van de vorige eigenaren al doorgeslepen en slecht gelast. Geen reden om het mezelf niet makkelijk te maken en deze las weer door te slijpen tijdens de restauratie:

De motor wordt vervangen voor een 100pk sterke 2.3 Turbo diesel uit een frontera. Deze heeft ongeveer hetzelfde onderblok en is daardoor 'makkelijk' te monteren. Er zal nog veel gepuzzeld moeten worden maar dat komt goed. Meteen ook maar een 5 bak erin om te zorgen dat ik toch wel de 120 kan halen.

Ook hier moet nog wat gepuzzeld worden om het schakel mechanisme op de juiste plek te krijgen. (rechts de 4 bak, links de 5 bak.)

En zo blijven we lekker bezig.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  Moderator zondag 9 januari 2022 @ 13:43:49 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203108866
Gaaf project
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Forum Admin zondag 9 januari 2022 @ 14:20:10 #3
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_203109381
Tof! Ik kijk weer mee.
pi_203198923
Ik ga het ook weer volgen :)
pi_203345137
Eerst maar eens de nieuwe motor aangepakt met nieuwe pakkingen en keeringen:

En ontvet, schoongemaakt en een kleurtje gegeven:

En ook maar meteen de motor ruimte opnieuw gespoten nu het toch allemaal eruit is:

En de motor er weer in:

Het is allemaal maar krapjes, maar het past, de bak zat er ook al op, maar de koppeling werkt niet omdat de nieuwe koppeling niet ver genoeg ingedrukt kan worden. Hier moet ik nog iets op gaan verzinnen maar dat komt vast wel goed...
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')