Allemaal uitvluchten. Nogmaals, ik vind het knap dat jij precies weet hoeveel iedereen op zijn/haar rekening heeft staan of maandelijks krijgt. En wat de vaste lasten zijn van alle mensen in Nederland.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je weet de salarissen die er in Nederland verdiend worden, je weet wat je normaal kwijt bent aan vaste lasten, je weet wat eten kost...
Veel andere dingen zouden minder belangrijk moeten zijn dan dat.
ja, vette daling, alles open, omikron is al op zijn retour.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 27.890 nieuw gemelde positieve testen
- 149 nieuwe ziekenhuisopnames
- 16 nieuwe IC-opnames
- 8 nieuwe overlijdens
Deze wijsheid is gebaseerd op wat precies?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Joh. Gemiddeld huishouden heeft het echt niet zo druk dat ze niet even gezond eten in kunnen slaan om het daarna klaar te maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
0 gemeentes met 0 besmettingen
3 gemeentes met 1 besmettingen
5 gemeentes met 2-4 besmettingen
3 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Tegenvallertje hoor.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op individuele basis kun je dat niet weten. Je weet wel wat voor salarissen er in Nederland worden betaald, wat 'n huis kost, wat GWL kost, etc.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Allemaal uitvluchten. Nogmaals, ik vind het knap dat jij precies weet hoeveel iedereen op zijn/haar rekening heeft staan of maandelijks krijgt. En wat de vaste lasten zijn van alle mensen in Nederland.
Je maakt alleen maar ongefundeerde gigantische aannames.
Nou, mijn dag is zeker niet goed met deze bescheiden cijfersquote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 27.890 nieuw gemelde positieve testen
- 149 nieuwe ziekenhuisopnames
- 16 nieuwe IC-opnames
- 8 nieuwe overlijdens
Aan de hoge inflatie moet wat gedaan worden. Bijvoorbeeld de boel weer open gooien i.p.v. dicht laten en iedereen geld geven.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gisteren bij OP1, Annemarie zei dat de inflatie 6,9% was, dus iedereen gaat er op achteruit, de minima komen in de schulden.
Je vergeet de groepen die je ook daadwerkelijk iets kwalijk kan nemen. Het kabinet en het OMTquote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is de schuld van jongeren/oudjes/horeca/tokkies/alle buitenlanders/christenen/dikzakken/rokers/klootzakken die chronische ziektes hebben/ongevaccineerden/rabobank, vergeet ik nog een groep?
.als je besmet wil worden, hup, naar de teststraat!quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:17 schreef Benny het volgende:
35,3%
Prachtig. Samenleving die met dit aantal en maatregelen totaal ontwricht raakt. Echt top.
Vakantiegangers!quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is de schuld van jongeren/oudjes/horeca/tokkies/alle buitenlanders/christenen/dikzakken/rokers/klootzakken die chronische ziektes hebben/ongevaccineerden/rabobank, vergeet ik nog een groep?
Dat is dan wel weer goed nieuws 👍quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Zonder storing groeit het groeipercentage richting 71%
fruit en groenten zijn duur, de snacks juist goedkoop, vroeger was dat andersom.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op individuele basis kun je dat niet weten. Je weet wel wat voor salarissen er in Nederland worden betaald, wat 'n huis kost, wat GWL kost, etc.
Of denk jij echt dat gezond eten een soort van luxe is wat de meeste mensen zich niet kunnen veroorloven?
Je weet niet wat iemand betaald voor zijn/haar huur. Je weet niet welke andere variabele lasten er zijn per gezin.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op individuele basis kun je dat niet weten. Je weet wel wat voor salarissen er in Nederland worden betaald, wat 'n huis kost, wat GWL kost, etc.
Of denk jij echt dat gezond eten een soort van luxe is wat de meeste mensen zich niet kunnen veroorloven?
Ja, ongezond eten is relatief goedkoop als je het vergelijkt met gezond eten. Maar gezond eten is niet onbetaalbaar of zo.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
fruit en groenten zijn duur, de snacks juist goedkoop, vroeger was dat andersom.
Zijn duim.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Deze wijsheid is gebaseerd op wat precies?
Oh, gezond eten is onbetaalbaar?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je weet niet wat iemand betaald voor zijn/haar huur. Je weet niet welke andere variabele lasten er zijn per gezin.
Zoals ik al zei, het enige wat je doet is aannames maken. Maar daar wel waarde oordelen aan hangen...
De gezondheidsfreaks met hun biologisch onbespoten doperwten moeten natuurlijk deze crisis ook enigszins kunnen aanwenden.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je weet niet wat iemand betaald voor zijn/haar huur. Je weet niet welke andere variabele lasten er zijn per gezin.
Zoals ik al zei, het enige wat je doet is aannames maken. Maar daar wel waarde oordelen aan hangen...
Was je visstick stukquote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:20 schreef Momo het volgende:
[..]
De vissen zijn van Urk naar Volendam gezwommen
Prachtig. Het is net Miljoenenjachtquote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:21 schreef LTVDK het volgende:
De afgelopen 4 dagen in totaal ruim 112.000 besmettingen
De eerste post van jou waar ik het mee een ben.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Aan de hoge inflatie moet wat gedaan worden. Bijvoorbeeld de boel weer open gooien i.p.v. dicht laten en iedereen geld geven.
Het hoeft geen zooi uit de biowinkel te zijn, maar gewoon gezond eten van de markt, uit de normale supermarkt, etc. Meeste inwoners van Nederland kunnen dat echt wel betalen als ze dat zouden willen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De gezondheidsfreaks met hun biologisch onbespoten doperwten moeten natuurlijk deze crisis ook enigszins kunnen aanwenden.
Als jij door omstandigheden nog maar 40 euro per week te besteden hebt, ja.quote:
die boosters helpen wel een beetje, maar Hugo was echt te laat, had honderden doden gescheeld.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nou, mijn dag is zeker niet goed met deze bescheiden cijfers
En... 8 doden 😐
Tussen weten wat gezond voedsel is en een gezond voedingspatroon aanhouden zit nog een wereld van verschil.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:11 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Voedselleer is heel complex, maar een gezonde basis aanleggen is niet heel moeilijk. Of in elk geval het tegenovergestelde voorkomen (ongezond/heel ongezond) is niet heel ingewikkeld. Variatie, groen, proteïne, goede carbs en vetten. Uiteraard moet dit allemaal nog veel toegankelijker gemaakt worden tijdens een crisis.
Maar ja, dat verschilt inderdaad per leeftijdsgroep. Vanaf een bepaalde grens zou (zelfs) ik ook gewoon voor vaccinatie over de hele linie pleiten.
Volgens mij is een groot deel van de hedendaagse samenleving gewoon totaal niet in staat met geld om te gaan.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Minder op vakantie, minder dure telefoon, minder abonnementen, wat goedkopere kleren kopen, iets minder dure auto, etc, etc.
Gezond eten zou de basis moeten zijn, niet de sluitpost van je huishoudboekje.
Meeste mensen hebben wel meer dan 40 euro per week te besteden. Natuurlijk zijn er schrijnende minima gevallen, maar vaak doen mensen toch echt iets niet goed als ze maar 40 euro per week kunnen besteden aan eten.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als jij door omstandigheden nog maar 40 euro per week te besteden hebt, ja.
Dor houtquote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die boosters helpen wel een beetje, maar Hugo was echt te laat, had honderden doden gescheeld.
nu ben je aan het liegen of je weet totaal niet waarover je het hebt. doe je zelf weleens boodschappen?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, ongezond eten is relatief goedkoop als je het vergelijkt met gezond eten. Maar gezond eten is niet onbetaalbaar of zo.
Zoals ik zei, kwestie van prioriteiten.
Als jij in de schuldsanering zit is dat meestal je besteedbare inkomen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Meeste mensen hebben wel meer dan 40 euro per week te besteden. Natuurlijk zijn er schrijnende minima gevallen, maar vaak doen mensen toch echt iets niet goed als ze maar 40 euro per week kunnen besteden aan eten.
Ook een beetje overdreven om dat nou helemaal via de notaris te regelen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
We hebben onlangs via een verkoopakte voor tweedehands spullen wat dingen proberen te verkopen voor een paar cent, nul reacties.
Ja, natuurlijk doe ik zelf weleens boodschappen. Ben ook de laatste die beweert dat een karretje met gezond eten goedkoper is dan een karretje vol met vette troep. Maar onbetaalbaar is wat anders dan goedkoper dan.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nu ben je aan het liegen of je weet totaal niet waarover je het hebt. doe je zelf weleens boodschappen?
Het enige wat hij doet is aanames doen en daar zijn waarde oordeel aan hangen. Dus veroordelingen van personen die hij totaal niet kent. Hun situatie totaal niet kent, maar toch nodig vind om daar een oordeel over te vellen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nu ben je aan het liegen of je weet totaal niet waarover je het hebt. doe je zelf weleens boodschappen?
we hebben al 20 maanden een flopshow en een stel clowns die de show runnen.....quote:
De meeste mensen zitten natuurlijk niet in de schuldsanering.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als jij in de schuldsanering zit is dat meestal je besteedbare inkomen.
En in de schuldsanering komen hoeft niet eens de schuld van de betreffende persoon te zijn. Zie het toeslagendrama.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |