@Straatcommando weet er alles van.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:47 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dit ja, ik ga NU naar de GGD voor mijn prikkie!
[ afbeelding ]
Begin december waren de besmettingen ook al aan het dalen, zonder harde lockdown.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:04 schreef Nattekat het volgende:
Je lijkt te vergeten dat Nederland verreweg het slechtste jongetje van de klas was in december en dat we toen al op de rand van de afgrond balanceerden
Dat is 10 januari 😉quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:03 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Nee is presentatie “nieuwe” kabinet
HA!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:51 schreef zoost het volgende:
Gaat het OMT nog toegeven dat hun vorige voorspelling er volkomen naast zat? En dat hun volgende dat waarschijnlijk ook weer is?
Vanaf 10 december daalde de instroom alquote:
Yup. Zodat er per plek beoordeeld kan worden of een sluiting genoeg winst oplevert. Maar makkelijker om alles op een hoop te gooien om daadkrachtig over te komen blijkbaar.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zou zo 2 jaar na dato graag eens een overzichtje zien van hoeveel invloed welke maatregel afzonderlijk nou helemaal heeft op de R.
Voor zo ver ik weet is dat overzicht er niet.
Dan zeggen ze gewoon dat wij wat weekjes achterlopen op het VK.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:08 schreef Momo het volgende:
Ik vind dat mensen wel een beetje weer makkelijk afgeven over die modellen nu. Omicron keek net om de hoek en er was nog veel onzekerheid. Alleen voorzichtige informatie uit ZA. Schijnbaar gingen ze wel meteen uit van het worst case scenario en meteen in harde lockdown. Een lockdown is gewoon een stuk minder effectief nu als een jaar terug, mensen zijn er klaar mee. Een groep wordt financieel hard getroffen door deze lockdown. Is het waard om alle horeca en niet essentiële winkels dicht te gooien? Ik denk van niet. En ze hadden beloofd eerder terug te komen als Omicron veel milder bleek te zijn. Dat lijkt mij nu wel geval, ziekenhuis lopen langzaam leeg. Achten ze het reëel dat wij weer omhoog gaan in de ziekenhuisbezetting zoals andere landen?
[ afbeelding ]
Zijn wel genoeg internationale onderzoeken geweest naar dat soort dingen. Die staan ook in de OP:quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zou zo 2 jaar na dato graag eens een overzichtje zien van hoeveel invloed welke maatregel afzonderlijk nou helemaal heeft op de R.
Voor zo ver ik weet is dat overzicht er niet.
We zullen sowieso gaan stijgen, maar het zal voornamelijk kliniek zijn en niet die kritieke ICquote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:08 schreef Momo het volgende:
Ik vind dat mensen wel een beetje weer makkelijk afgeven over die modellen nu. Omicron keek net om de hoek en er was nog veel onzekerheid. Alleen voorzichtige informatie uit ZA. Schijnbaar gingen ze wel meteen uit van het worst case scenario en meteen in harde lockdown. Een lockdown is gewoon een stuk minder effectief nu als een jaar terug, mensen zijn er klaar mee. Een groep wordt financieel hard getroffen door deze lockdown. Is het waard om alle horeca en niet essentiële winkels dicht te gooien? Ik denk van niet. En ze hadden beloofd eerder terug te komen als Omicron veel milder bleek te zijn. Dat lijkt mij nu wel geval, ziekenhuis lopen langzaam leeg. Achten ze het reëel dat wij weer omhoog gaan in de ziekenhuisbezetting zoals andere landen?
[ afbeelding ]
Geprotesteerd door de doelgroep, ja.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 07:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk het nieuws niet meegekregen toen de afschaffing van de studiebeurs besproken werd. Is genoeg protest over geweest.
De andere onderwerpen zijn voor een boel mensen incl mezelf toch echt een ver van mijn bed show. Maar een kroeg of restaurant dichtgooien is iets waar je iedere week/maand de nadelen van ondervind. Logisch dat daar dan meer reuring over ontstaat
Precies, wat bij een verlenging van een lockdown dan ook gebeurt. Het nieuws nu is dat de besmettingscijfers als een komeet stijgen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als de lockdown verlengt wordt, wat voor effecten heeft dat dan voor u als ondernemer, sporter, wat dan ook. Ook een legitieme vraag. Maar nee, zo'n zelfingenomen team red poppetje die komt vertellen dat het allemaal wel nog strenger mag is natuurlijk veel toffer.
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn wel genoeg internationale onderzoeken geweest naar dat soort dingen. Die staan ook in de OP:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
Gewoon een natuurlijke curve, maar we willen het gooien op het effect van een lockdown, zodat we die later weer in kunnen zetten en we zo de illusie kunnen houden dat het heel veel zin heeft en dat het proportioneel is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Begin december waren de besmettingen ook al aan het dalen, zonder harde lockdown.
Zoals elke keer het geval was bij het nemen van maatregelen.
Zit even mobiel, maar vlak voor kerst kwamen artikelen van 1vandaag en telegraaf hierover naar buiten.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:54 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Linkje naar de enquête waar dit uit blijkt? Ik heb dit nergens voorbij zien komen.
Zou wel mooi zijn als het daadwerkelijk zo laag is.
Zo hoog als de anderen komen we niet omdat er geen plek is. Wij zitten al vrij dicht op ons maximum.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:08 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Alsof het zo makkelijk is om per sector dit te bepalen..quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Yup. Zodat er per plek beoordeeld kan worden of een sluiting genoeg winst oplevert. Maar makkelijker om alles op een hoop te gooien om daadkrachtig over te komen blijkbaar.
Kwestie van tijd voordat ook hij bezoek krijgt van een of andere creep.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:13 schreef Questular het volgende:
Gelukkig is Ernst er nu, het kan vanaf nu alleen maar beter gaan. Ik kan niet wachten op alle louter positieve reacties hier
Ik vind dat je de Ernst van de situatie wat onderschat.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:13 schreef Questular het volgende:
Gelukkig is Ernst er nu, het kan vanaf nu alleen maar beter gaan. Ik kan niet wachten op alle louter positieve reacties hier
Die we natuurlijk NIET gaan volgen, dat blijft altijd leukquote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel zin in een nieuwe routekaart volgende week.
Wat? Er zit een banaan in mijn oor...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat ging over krokodillen, cultuurbarbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |