Maar omgekeerd kan hij zich ook afvragen of jij wel een match is voor hem, ook precies om dezelfde redenen. Maar als hij er verder niet om maalt is er niets aan de hand. Kennelijk maalt die van jou er niet om, dus kun je lekker dragen wat je wil.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 10:14 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Als m'n partner zich ongemakkelijk voelt bij m'n kledingkeuze (wederom, iets wat vooraf bekend was), dan vraag ik me eerlijk gezegd af of het überhaupt wel zo'n goede match is. Want waar komt dat ongemakkelijke gevoel dan vandaan? Is het onzekerheid (valt aan te werken, maar dat moet 'ie wel echt zelf doen, al ondersteun ik uiteraard met liefde)? Een gebrek aan vertrouwen in mij (mja, einde oefening, want hoe fix je dat)? Of gaat het in tegen z'n normen en waarden (iets wat normaliter niet écht verandert, dus accepteren dat dat blijft wringen)?
Ik bedoelde de match inderdaad van beide kanten.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 10:21 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Maar omgekeerd kan hij zich ook afvragen of jij wel een match is voor hem, ook precies om dezelfde redenen. Maar als hij er verder niet om maalt is er niets aan de hand. Kennelijk maalt die van jou er niet om, dus kun je lekker dragen wat je wil.
Verder vind ik het opvallend hoeveel fokkers iedere mening dat maar een beetje anders is, op onzekerheid gooit. Kan iemand niet gewoon iets vinden omdat die dat gewoon zo vindt?
Het gevoel alert te moeten zijn, dat is (zo als meelezer) heel wat anders dan een "ik vind het niet mooi" of "ik vind het niet gepast voor deze situatie". En mijn eerste aannames zijn dan onzekerheid of controledrang.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:56 schreef TheInnocent het volgende:
Je hebt gelijk denk ik, man gaf al aan dat hij het vervelend vindt dat hij de hele tijd alert moet zijn (en daar kan hij niets aan doen).
Beschermingsdrang kan ik persoonlijk niet zo veel mee, als ik eerlijk ben. Ik ben immers niet verantwoordelijk voor de acties van anderen, dus waarom zou ik/de dame daar dan de last van moeten ondervinden?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 10:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Die alertheid kan ook duiden op beschermingsdrang. Het vervelend vinden als hun dame niet met respect bekeken/behandeld wordt. Juist omdat ze je zo hoog hebben zitten en niet vanuit willen controleren of onzekerheid.
Iets motiveert zijn gedachtes. Bij mensen is dat alsnog vaak angst, lust of gemak.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 10:21 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Maar omgekeerd kan hij zich ook afvragen of jij wel een match is voor hem, ook precies om dezelfde redenen. Maar als hij er verder niet om maalt is er niets aan de hand. Kennelijk maalt die van jou er niet om, dus kun je lekker dragen wat je wil.
Verder vind ik het opvallend hoeveel fokkers iedere mening dat maar een beetje anders is, op onzekerheid gooit. Kan iemand niet gewoon iets vinden omdat die dat gewoon zo vindt?
Nou ja wat is last?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 11:15 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Beschermingsdrang kan ik persoonlijk niet zo veel mee, als ik eerlijk ben. Ik ben immers niet verantwoordelijk voor de acties van anderen, dus waarom zou ik/de dame daar dan de last van moeten ondervinden?
Het lijntje tussen oog hebben voor elkaar (en daadwerkelijk beschermen wanneer het helaas nodig blijkt) en controleren is dun.
Ik sleur er weer even een quote van de TS bij:quote:Op dinsdag 11 januari 2022 11:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nou ja wat is last?
In dit geval gaat het om iemand die aangeeft een enkel ding wat minder te vinden, maar ook erbij aangeeft dat hij zeker niet van plan is om te proberen iets te verbieden(/controleren).
Dat zie ik dus niet perse als last. Wel een goede reden om eens te praten over het hoe en waarom.
Zodra iemand aangeeft van "joh, ik ben er niet heel blij mee, maar ik verwacht geen aanpassing" (immers, de insteek was niet controleren/verbieden), verwacht ik ook dat diegene niet stil gaat zitten mokken (mijn interpretatie). Dat heeft ook impact op hoe ik m'n avond ervaar, dus last op z'n breedst. Prima als het een (wen)proces is, maar laat dan ook weten hoe dat proces gaat.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 08:18 schreef TheInnocent het volgende:
In haar geval wel erg want haar vriend schold haar ook uit en haalde haar neer, mijn man is dan weer heel netjes (hij wordt alleen stil, raakt geirriteerd, het zit hem wel diep hoe andere mannen naar mij kijken).
Dit had hij toen gezegd idd.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 10:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Die alertheid kan ook duiden op beschermingsdrang. Het vervelend vinden als hun dame niet met respect bekeken/behandeld wordt. Juist omdat ze je zo hoog hebben zitten en niet vanuit willen controleren of onzekerheid.
Dit is ook waar.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 11:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nou ja wat is last?
In dit geval gaat het om iemand die aangeeft een enkel ding wat minder te vinden, maar ook erbij aangeeft dat hij zeker niet van plan is om te proberen iets te verbieden(/controleren).
Dat zie ik dus niet perse als last. Wel een goede reden om eens te praten over het hoe en waarom.
Als je stript voor geld snapt iedereen wel wat daar het probleem mee is. Dat is sekswerk. Aan de andere kant is paaldansen als hobby wel een interessant voorbeeld. Als het "sekswerk" element ervan wordt gehaald, is het nog steeds sexy, maar geen probleem meer. Ik heb enkele vriendinnen die het doen en hun mannen zijn daar helemaal ok mee. Ik vind het heel jammer als er daar dan ook weer mee gaan lachen of het hoeren zijn. In mijn ogen toch heel andere werelden.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 11:40 schreef KroketBroodje het volgende:
Je man snapt in ieder geval dat zijn vrouw zich niet te koop hoeft op te stellen. Waarom wil je andere jouw blote lichaamsdelen laten zien?
En als hij 'onzeker' is waar ligt dan de grens? Moet je je vrouw als stripper laten werken of ben je dan al onzeker als de man dat geen goed plan vindt?
Je bent juist een onzekere man als je daar niks over durft te zeggen.
Dit is een van de reden waarom 50% van de stellen vreemdgaan. Echte mannen zijn een beetje jaloers als hun vrouw hun lichaam te koop gaat zetten en daar is niks mis mee.
Jij denkt dat al het “moois” wat vrouwen doen voor mannen is, single dan zijn ze op zoek, bezet dan zijn ze ook op zoek. Vrouwen doen dit zoals ik zei in eerste instantie voor henzelf omdat ze zich beter voelen en het kan ook met andere redenen worden omkleed: voor de gelegenheid, voor vriendinnen, voor partner, voor andere mannen.. etc etc dus niet 1 reden te noemen, maar het komt op mij over alsof dat voor jou wel het geval is (vrouw is opgetut, gekleed op bep manier, ze zoekt seks/ mannen/ ze wil vreemdgaan/ etc etc). Je lijkt elke andere mogelijke reden te ontkennen, omdat het niet in jouw belevingswereld past.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:48 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Je ontwijkt gewoon de vraag. Even eerlijk gewoon.
Je make up, hakken, uitdagende kleren.....dit soort dingen hebben puur een speciale functie, en vrouwen weten dat dondersgoed. Deze dingen draagt geen enkele vrouw als ze zeker weten dat ze niemand zullen ontmoeten.
Jullie kunnen wel beweren alsof er totaal niks aan de hand is en geen bedoelingen zijn waarom jullie dit buitenshuis dragen, maar jullie weten dondersgoed dat jullie liegen. Westerse vrouwen blijven hoe dan ook stiekem uit op hypergamie, altijd de deur open houden voor iets beters, de hoogst mogelijke deal bemachtigen.
Al een goed, rustig gesprek gehad met je vriend inmiddels?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:16 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Jij denkt dat al het “moois” wat vrouwen doen voor mannen is, single dan zijn ze op zoek, bezet dan zijn ze ook op zoek. Vrouwen doen dit zoals ik zei in eerste instantie voor henzelf omdat ze zich beter voelen en het kan ook met andere redenen worden omkleed: voor de gelegenheid, voor vriendinnen, voor partner, voor andere mannen.. etc etc dus niet 1 reden te noemen, maar het komt op mij over alsof dat voor jou wel het geval is (vrouw is opgetut, gekleed op bep manier, ze zoekt seks/ mannen/ ze wil vreemdgaan/ etc etc). Je lijkt elke andere mogelijke reden te ontkennen, omdat het niet in jouw belevingswereld past.
Hier geheel mee eens.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:16 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Jij denkt dat al het “moois” wat vrouwen doen voor mannen is, single dan zijn ze op zoek, bezet dan zijn ze ook op zoek. Vrouwen doen dit zoals ik zei in eerste instantie voor henzelf omdat ze zich beter voelen en het kan ook met andere redenen worden omkleed: voor de gelegenheid, voor vriendinnen, voor partner, voor andere mannen.. etc etc dus niet 1 reden te noemen, maar het komt op mij over alsof dat voor jou wel het geval is (vrouw is opgetut, gekleed op bep manier, ze zoekt seks/ mannen/ ze wil vreemdgaan/ etc etc). Je lijkt elke andere mogelijke reden te ontkennen, omdat het niet in jouw belevingswereld past.
Zonder pics kan ik dit niet beoordelen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:55 schreef TheInnocent het volgende:
Mijn man gaf heel serieus aan dat hij de (vooral gekleurde) sportleggings strak vindt en dat veel van mijn lichaam te zien is
Lekker selectief aan het quoten, het gaat om spieren ja.quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:45 schreef Werkman het volgende:
[..]
Zonder pics kan ik dit niet beoordelen.
Aha, Dus de vent van TS word pissig en jaloers omdat zijn vrouw alleen en uitsluitend spieren laat zien?quote:Op woensdag 12 januari 2022 00:56 schreef loveli het volgende:
[..]
Lekker selectief aan het quoten, het gaat om spieren ja.
Betrek het eens op jezelf. Kam jij nooit je haar ook al ga je de deur niet uit? Trek jij geen goede kleren aan ook al ga je deur niet uit? Dat doe je toch ook voor jezelf?quote:Op maandag 10 januari 2022 18:48 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Je ontwijkt gewoon de vraag. Even eerlijk gewoon.
Je make up, hakken, uitdagende kleren.....dit soort dingen hebben puur een speciale functie, en vrouwen weten dat dondersgoed. Deze dingen draagt geen enkele vrouw als ze zeker weten dat ze niemand zullen ontmoeten.
Jullie kunnen wel beweren alsof er totaal niks aan de hand is en geen bedoelingen zijn waarom jullie dit buitenshuis dragen, maar jullie weten dondersgoed dat jullie liegen. Westerse vrouwen blijven hoe dan ook stiekem uit op hypergamie, altijd de deur open houden voor iets beters, de hoogst mogelijke deal bemachtigen.
Het heeft geen zin om met dat soort types de discussie aan te gaan. Maakt niet uit met welke argumenten je komt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:50 schreef DjVero het volgende:
[..]
Betrek het eens op jezelf. Kam jij nooit je haar ook al ga je de deur niet uit? Trek jij geen goede kleren aan ook al ga je deur niet uit? Dat doe je toch ook voor jezelf?
Wat ben jij een vreselijk conservatieve vrouwen-onderdrukkende man, zeg! Niet veel anders dan de man van TS, eigenlijk.
Nee, op dit moment niet nodig geacht. Gisteravond nog gaan trainen met hem (ja ja als het niet mag van de overheid, dan zijn er gelukkig nog altijd kleine sportclubjes waar het voor een klein groepje stiekem mag maar goed geen anti-covidmaatregelen discussie hier :p). Het was geen lichtgekleurde opvallende legging deze keer, maar een zwarte met een cropped sweater. Enige opmerking die ik heb gekregen over mijn outfit was” je bent wel een echte Gymshark fan”. Dus ja, gaat prima zo denk ik zolang die ene lichtgekleurde legging thuisblijft.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:47 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Al een goed, rustig gesprek gehad met je vriend inmiddels?
Topic openen was nodig, maar met je vriend bespreken niet? Ok.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:22 schreef TheInnocent het volgende:
Nee, op dit moment niet nodig geacht.
Ik vind t nu gezeik uit het niks als ik het erover zou hebben, hij heeft immers 1x zijn mening geuit. Ben niet iemand die om alles een discussie wil starten met mijn partner. Gisteren was het bijv prima, kan best dat hij er moeite mee heeft nog steeds, maar hiermee laat hij iig zien dat hij ook zijn best doet om ook niet over alles een discussiepunt te maken.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:44 schreef loveli het volgende:
[..]
Topic openen was nodig, maar met je vriend bespreken niet? Ok.
Dan laten jullie beiden zien naar elkaar toe te willen komen, gedeelde grond te vinden. En dat is goed.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:58 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Ik vind t nu gezeik uit het niks als ik het erover zou hebben, hij heeft immers 1x zijn mening geuit. Ben niet iemand die om alles een discussie wil starten met mijn partner. Gisteren was het bijv prima, kan best dat hij er moeite mee heeft nog steeds, maar hiermee laat hij iig zien dat hij ook zijn best doet om ook niet over alles een discussiepunt te maken.
En die opmerking is eigenlijk toch wel weer een verkapte en 'veilige' opmerking over je outfitquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:22 schreef TheInnocent het volgende:
Enige opmerking die ik heb gekregen over mijn outfit was” je bent wel een echte Gymshark fan”. Dus ja, gaat prima zo denk ik zolang die ene lichtgekleurde legging thuisblijft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |