abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203090416
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 23:54 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Aanvullend hierop en offtopic: dat “wollah” gebeuren ziet meer op cultuur/opvoeding dan religie. Een religie zegt eigenlijk niks meer dan “ik geloof in god en de profeten (Jezus, Mohamed, etc) en zijn er kernwaarden zoals dat je als een goed mens moet leven, dankbaar zijn, vasten, nuchter leven (volgens mij). De rest is bijzaak en aangeleerd in mijn ogen, die invulling is verzonnen door mensen die toentertijd leefden en zijn zo doorgegeven. Dus cultureel bepaald. Afhankelijk van opleidingsniveau, omgeving en IQ zien we hier verschillen in NL en zo krijgen we de “wollah” generatie en de extremisten. Dit heeft dus niks met religie of een geloof in een god te maken, maar opvoeding/ extreme gedachten/ omgeving/ IQ.

Gelovig zijn geeft aan dat je gelooft in een god/ energie of hoe je het ook wil noemen. Agnosten weten het niet en atheïsten zijn tegen het bestaan van een god/energie. That’s it.
Ik vind dat echt helemaal prima. Alleen vind ik het jammer dat jij niet blijkt te zien dat niet het stuk geloof, maar de cultuur ( van de sterke man) hetgeen is waar je al een paar jaar geleden tegen gewaarschuwd bent. Juist omdat jij zelf misschien wel veel ‘liberaler’ bent n je kernwaarden.

Toen kon je ook geen leuke gast vinden. Dat kwam omdat je een eisenlijstje had. Je bent er nu met een getrouwd en ben bang dat je het nu te doen hebt met mores en culturele waarden waar jij niet blij van wordt.

Als jij op de manier waarop jij het zegt hierboven gelooft, dan kan ik niet anders dan daar respect voor opbrengen. Alsnog ben ik bang dat je je leven lang de slaaf van een vrouwenonderdrukkende cultuur zult zijn. Niet alle vrouwen in die cultuur zullen dat vinden maar voor jou geldt dat denk ik. . Jouw kernwaarden komen niet overeen met een man waarvan je geen ‘sexy’ kleding aan mag.

Ik heb eigenlijk medelijden met je. Want je lijkt me een intelligente vrouw. Zonde als je straks achter de dichte gordijnen verdwijnt omdat je man dat nu eenmaal wil.

[ Bericht 2% gewijzigd door Spanky78 op 08-01-2022 10:46:37 ]
Whatever...
pi_203090456
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 02:56 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Wat je man doet is juist een teken van goedheid en mannelijkheid. Als jij er zo bijloopt, dat geeft aan dat je je man niet echt respecteert. Je bent ondanks je relatie jezelf nog steeds in de etalage aan het zetten voor andere mannen (misschien ben je daar moet bewust van). Zijn protectie en jaloezie zijn juist prijzenswaardige eigenschappen.
Kolere, ga lekker in Iran wonen ofzo.
Whatever...
pi_203090509
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 23:41 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Waar heb ik gezegd dat ik een orthodox achterlijk kerel wilde? Wat een onzin. Heb altijd een lieve, charmante, zorgzame man gewild die bij mij past qua normen en waarden en heb die ook gevonden. Deze post ziet op bemoeienis van mijn man uit bescherming/ jaloezie. Het is niet iemand die mijn telefoon checkt, constant belt waar ik ben, mij continu in de gaten houdt etc dat in de gaten houden gebeurt zelden en alleen op feestjes voor het geval een andere man te ver gaat bij mij. En verder is er voorzichtige bemoeienis met kledingkeuze wanneer ik me met hem in openbare ruimtes bevind. En nu wordt hij bestempeld als achterlijk orthodoxe kerel?

Hij is trouwens niet religieus, maar gelovig (net als ik).
Haha moslim of kerkgemeenschap achtergrond dus.
pi_203091058
Heb je het boek van Lale Gul gelezen ts? Misschien moet jij ook gaan leven.
Whatever...
pi_203091404
Ik bemoei mij niet met de outfit van mijn vrouw.

Zij draagt ook nog eens vaak van die strakke yoga/stretchbroeken.

Is altijd geinig als mannen langs ons lopen en haar begroeten en mij niet aankijken.
pi_203091831
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 10:47 schreef Spanky78 het volgende:
Heb je het boek van Lale Gul gelezen ts? Misschien moet jij ook gaan leven.
Grappig om met iemand vergeleken te worden met andere normen en waarden dan ik. Heb je haar interview gezien? Zo niet, bij deze:

https://www.ad.nl/gezond/(...)oezie-niet~a16984b2/

Ik was afgehaakt na een paar minuten, alsof een Turkse MBO scholiere werd geïnterviewd. Totaal ander spreekniveau dan schrijfniveau, dat je gaat twijfelen aan het feit of zij het boek wel heeft geschreven.. “weetjewel” “ofsow” “gewoon” zo erg is het.

Het is echter een slimme zet, want dit is wat het volk wil horen, dit is wat lezers en media-aandacht trekt. Zo word je verkozen tot Nederlander van het jaar en niet Max Verstappen.

En ik ga niet herhalen wat ik je eerder heb uitgelegd: dit is haar opvoeding, IQ van ouders die een strenge opvoeding meegeven, haar omgeving die haar situatie schetsen (en heeft niets met geloof of religie te maken). Het is een situatie die totaal niet van toepassing op mijn situatie. Ik voel me niet onderdrukt oid.

Zie het jaloezie topic van een andere TS, dit heeft vrij weinig met cultuur te maken, maar puur met de instelling van sommige mannen. Dus allemaal met de persoon zelf te maken en niet omdat het eenmaal een “man” is of afkomstig van “abrahamitische” volkeren.
pi_203091936
Ik hoop het voor je. Maar ik geloof wel dat achtergrond hier een rol speelt. Jij bent Nederlandser dan je soms zelf zou willen, heb ik vaak bij jouw topics gedacht.

Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit. Jij zult hem duidelijk moeten maken dat je zelf je keuzes maakt en hij jou niet kan dwingen tot het dragen van bepaalde kleding. Of het niet doen van bepaalde zaken.

Als jij niet een avondje weg kan omdat hij ziekelijk jaloers is en je niet kan vertrouwen (of dat komt door zijn achtergrond of iets anders) dan heb je een probleem. Of hij. Het is aan jou om het probleem meer te leggen waar het hoort: bij hem.

Succes er mee. Zal niet makkelijk zijn. En als je zelf niet helder de keuze maakt voor jezelf, dan gaat dit nog heel lang duren en niet minder worden.
Whatever...
  zaterdag 8 januari 2022 @ 12:14:19 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203091948
Dus ‘puur de instelling van sommige mannen’. En het heeft verder niks te maken met zijn ‘nette’ opvoeding? Zijn familie bemoeit zich ook niet met wat je schoonzussen dragen of doen?

Je zei zelf ‘waar eindigt dit’. En dat vind ik heel veelzeggend. Je bent er zelf ook niet gerust op.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203093651
Omdat je met een traditionele man getrouwd bent die graag de controle wil over zijn vrouw.
  zaterdag 8 januari 2022 @ 14:27:23 #110
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_203093694
Tjah als je als een hoertje naar de gym wil gaan had je beter een anabolenhenkie kunnen trouwen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_203093750
Plaatst even wat foto's van jou en jouw outfit. Kunnen wij meeoordelen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_203094367
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 08:18 schreef TheInnocent het volgende:
weet je wat ik nu denk: die bemoeienis van die man komt uit bezitterigheid
Wees blij dat je man nog enigzins over je bemoeit. Een man is een leider en hoort zich te bemoeien over zijn gezinsleden. Een man die zijn vrouw en dochters maar laat doen waar ze lekker zin in hebben (en zo dus prooi laten worden voor mannen) is geen man maar een zwakke bediende.

quote:
Het probleem is dus niet alleen kleding, maar het feit dat de kans groter wordt dat andere mannen denken dat ik beschikbaar ben
Ja duh, jezelf uitdagend strak kleden, je opmaken, enz....hoort allemaal bij het uitnodigen en verleiden van mannen.

quote:
Mijn man wil dat waarschijnlijk ook gewoon uitsluiten voor de veiligheid van onze relatie. Zo gaan we nu allebei niet meer afzonderlijk naar dansfeesten, maar samen en dan ook niet lang (en dan zijn we de hele avond ook met elkaar aan het dansen etc). Meer kan ik er niet uit halen, dansen is onze passie en ik wil dat we daar niet allebei mee stoppen. Dan maar zo, hebben we allebei nog een leuke avond.
Ik heb medelijden met hem. Majah, tis zijn eigen fout om een relatie aan te gaan met zo'n feminist als jou die mannen niet respecteren.
pi_203094650
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 08:15 schreef Greenbird999 het volgende:
Het simpele antwoord is gewoon dat je er vandaag de dag als man vanuit moet gaan dat je vrouw zich 24 uur per dag etaleert en simpelweg altijd beschikbaar is voor betere opties, en dit wil afschuiven op de onzekere man.
Precies, een vrouw blijft altijd een hypergaam wezen. Kunst voor de man om haar hypergamie drang te vervullen en goed te kanaliseren.
pi_203095236
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 15:29 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Precies, een vrouw blijft altijd een hypergaam wezen. Kunst voor de man om haar hypergamie drang te vervullen en goed te kanaliseren.
Nope, zij heeft een pact met de duivel gesloten die haar de macht gegeven heeft om te kunnen verleiden en domineren, maar dat komt haar uiteindelijk duur te staan...

Vergeet nooit dat de vrouw jouw ter wereld heeft gebracht...

Dat gegeven zou jouw aan het denken moeten zetten,.
pi_203097573
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 16:40 schreef jigggy het volgende:

[..]
Hierom jaloers worden :')

Dan ben je wel een behoorlijke beta hoor
Ligt inderdaad allemaal aan je eigen mindset. Die vent kan het ook opvatten als 'wat heb ik toch een geluk met mijn vrouwtje, aangezien andere mannen haar ook aantrekkelijk vinden.'
pi_203097709
Ben geneigd om te zeggen dat je partner zich niet zo godsgruwelijk moet laten leiden door zijn eigen onzekerheid en dat jij lekker moet dragen wat je wilt.

Vanuit mijn persoonlijke mening en referentiekader kan ik daar nog aan toevoegen dat ik het zelf niet (en mijn man later denk ik ook niet) zie zitten om me zodanig te kleden dat het (overmatige) aandacht zou trekken van andere mannen, máár dat moet ik nog altijd zelf weten en dat bepaalt hij niet per definitie.
  Vis een optie? zaterdag 8 januari 2022 @ 19:36:54 #117
70532 loveli
N
pi_203097872
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 16:07 schreef Greenbird999 het volgende:

[..]
Nope, zij heeft een pact met de duivel gesloten die haar de macht gegeven heeft om te kunnen verleiden en domineren, maar dat komt haar uiteindelijk duur te staan...

Vergeet nooit dat de vrouw jouw ter wereld heeft gebracht...

Dat gegeven zou jouw aan het denken moeten zetten,.
jou x2
crap in = crap out
pi_203099078
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 15:12 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Wees blij dat je man nog enigzins over je bemoeit. Een man is een leider en hoort zich te bemoeien over zijn gezinsleden. Een man die zijn vrouw en dochters maar laat doen waar ze lekker zin in hebben (en zo dus prooi laten worden voor mannen) is geen man maar een zwakke bediende.
[..]
Ja duh, jezelf uitdagend strak kleden, je opmaken, enz....hoort allemaal bij het uitnodigen en verleiden van mannen.
[..]
Ik heb medelijden met hem. Majah, tis zijn eigen fout om een relatie aan te gaan met zo'n feminist als jou die mannen niet respecteren.
Dus een vrouw die gelijke rechten wil als een man, vraagt teveel en moet zich terugtrekken want anders is zij feministisch ongehoorzaam en respectloos tegenover de man. Heb even hardop gelachen.

Ik verdien bijna evenveel als mijn man, beiden universitair opgeleid met goede baan, huis 50/50 gekocht en er gelden gelijke regels. Dat is soms win-win en soms lose-lose, hetzij zo, maar we zijn beide leider van onze relatie. Ik maak mij elke dag op, zie er op en top vrouwelijk uit en dat is voor mij (mijn vrouwelijkheid), zo voel ik me beter. Voor mijn man zijn dat dan zijn brede schouders en armen die hij traint. Dat hoort bij jezelf goed voelen, daarvoor dien je elkaar die ruimte ook te geven.

Succes met je importbruid.
  zaterdag 8 januari 2022 @ 22:38:25 #119
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_203101943
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 19:16 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Ligt inderdaad allemaal aan je eigen mindset. Die vent kan het ook opvatten als 'wat heb ik toch een geluk met mijn vrouwtje, aangezien andere mannen haar ook aantrekkelijk vinden.'
Amen
pi_203101957
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 15:12 schreef BookFreak het volgende:

[..]
En wie heeft op jouw zolderkamer de touwtjes in handen?
pi_203104504
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 20:35 schreef TheInnocent het volgende:
Ik verdien bijna evenveel als mijn man, beiden universitair opgeleid met goede baan, huis 50/50 gekocht en er gelden gelijke regels. Dat is soms win-win en soms lose-lose, hetzij zo, maar we zijn beide leider van onze relatie.
Al deze punten over jezelf zijn mannelijke punten en geen pluspunten maar juist minpunten voor een vrouw. Veel plezier met je onderdanige beta man (die je eigenlijk veel liever inruilt voor een alpha man, maar die willen jou niet) voorlopig en veel succes in de toekomst oud worden met je kat.

quote:
zie er op en top vrouwelijk uit en dat is voor mij (mijn vrouwelijkheid), zo voel ik me beter
Dit is het enige punt van vrouwelijkheid die je opnoemt. Je enige pluspunt. Met dit alleen ga je een ongelukkig leven leiden zonder je begeerde man. De meest begeerde mannen willen hooguit in the best case scenario best nog gratus sex met je, meer niet.
pi_203104993
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 03:24 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Al deze punten over jezelf zijn mannelijke punten en geen pluspunten maar juist minpunten voor een vrouw. Veel plezier met je onderdanige beta man (die je eigenlijk veel liever inruilt voor een alpha man, maar die willen jou niet) voorlopig en veel succes in de toekomst oud worden met je kat.
[..]
Dit is het enige punt van vrouwelijkheid die je opnoemt. Je enige pluspunt. Met dit alleen ga je een ongelukkig leven leiden zonder je begeerde man. De meest begeerde mannen willen hooguit in the best case scenario best nog gratus sex met je, meer niet.
In welke sekte leef jij?
pi_203105678
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 03:24 schreef BookFreak het volgende:

[..]
[..]
Mijn man is een mannelijke man en valt ook op een vrouwelijke vrouw (lief, zorgzaam, bedachtzaam, verzorgd, sexy etc), maar in zijn ogen heeft die ideale vrouwelijke vrouw OOK een goed stel hersens en kan ze haar eigen boontjes doppen. Een ontwikkelde vrouw die OOK blij is met haar leven en energiek is. Dat vindt hij superaantrekkelijk. Aangezien we OOK nog dezelfde normen en waarden delen en het belangrijkste nog van elkaar houden, wilde hij ook zijn leven met mij delen.

Jij kan dat gewoon niet begrijpen, omdat jij alleen in je eigen waarheid kan geloven en er niet buitenom kan denken. Uiteindelijk zou je toch een blije energieke vrouw moeten willen, want anders wordt ze depressief en kan je al helemaal fluiten naar je “gratis” sex (want dit lijk jij het belangrijkst te vinden). Op een gegeven moment wordt ze ook oud en esthetisch minder mooi, en is er voor jou reden om buiten de relatie te kijken want mogelijk is jouw relatie hier op gebaseerd.

[ Bericht 15% gewijzigd door TheInnocent op 09-01-2022 09:59:07 ]
pi_203105876

[ Bericht 100% gewijzigd door TheInnocent op 09-01-2022 09:58:14 (dubbel) ]
pi_203106492
Ik heb nog nooit een man ontmoet die zich met m'n outfit bemoeide. Sterker nog, de meeste mannen vinden het vervelend als je ze lastig valt met de vraag of een bepaalde outfit wel kan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')