abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 januari 2022 @ 09:49:46 #1
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203024137

[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~:) ~:) ~:)
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
  dinsdag 4 januari 2022 @ 09:50:40 #2
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203024147
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:46 schreef vosss het volgende:

[..]
https://maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel97a

Dan mag jij mij uit leggen waarom dat alles NIET onder deze wet zou vallen. Want ik snap het niet. :)
Het leuke in Nederland is dat je onschuldig bent tot tegendeel bewezen is. Dus in feite zou jij degene zijn die moet gaan bewijzen waarom iemand (om wie gaat het?) schuldig is volgens jouw gevonden wetsartikel.
pi_203024154
Ik denk dat je dit virus zou moeten laten uitrazen, hoe sneller iedereen het gehad heeft hoe beter. Kijk naar Zuid-Afrika. Met Omikron krijgt iedereen een gratis booster. VK maakt een fout door iedereen 10 dagen in isolatie te zetten, zo ontregel je de maatschappij.
pi_203024166
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:46 schreef vosss het volgende:

[..]
https://maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel97a

Dan mag jij mij uit leggen waarom dat alles NIET onder deze wet zou vallen. Want ik snap het niet. :)
Nee, zo werkt het niet natuurlijk. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_203024173
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Heel eerlijk, als het alternatief is om alles dicht te houden niet nee. Daarentegen heeft onderzoek wel uitgewezen dat het ook wel bijdraagt aan het beschermen
Dit onderzoek?
https://www.ftm.nl/artikelen/basis-qr-code-twijfelachtig
pi_203024179
Omdat wij het niet laten uitrazen, betekent dat we er nog wel tot september mee zitten.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 09:53:20 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203024181
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:43 schreef popje het volgende:

[..]
Ik vind dat zo kansloos, dat we varen op besmettingen, wat tot nu toe laat zien dat het heel weinig betekent voor ziekenhuis opnames... en dan elke keer roepen we weten het nog niet, hoe lang kun je onderzoek uit het buitenland negeren?

Want het moet eerst weer dezelfde uitslag geven in Nederland voordat we het geloven?
Dat is niet helemaal waar want dat scholen open gaan is juist op basis van data uit het buitenland, maar die data is ook nog best summier
pi_203024198
P.s. Nog een vraagje aansluitend op mijn vorige vraag: wanneer kunnen we een persconferentie verwachten waarin nieuwe maatregelen (of een vervolg van de huidige maatregelen) bekend worden gemaakt?

Sorry voor mijn onwetendheid, maar woon sinds 8 jaar niet meer in Nederland en ben niet meer zo op de hoogte van alles.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  dinsdag 4 januari 2022 @ 09:54:41 #9
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203024200
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:53 schreef vosss het volgende:

[..]
Het gaat om het halve kabinet wat zich in laat met het WEF en die openlijk een omwenteling willen bewerkstelligen.
Je bent gedurende de feestdagen nog verder de krochten van BNW ingedoken?

Dit is echt schrijnend, vosss...
pi_203024219
Ja het staat er echt hoor, in de Volkskrant vanochtend. De komende weken worden... (tromroffel)

quote:
Dan rijst direct de vraag: was die bijna totale lockdown waar de Nederlandse regering voor koos, niet overdreven? Zijn we dan uitgerekend die éne keer dat we preventief actie hebben ondernomen, de mist ingegaan?

In het lab kan de bevlogen moleculair bioloog Jonges deze vraag gemakkelijk beantwoorden: nee. 'Vergeet niet dat ons uitgangspunt bizar slecht was. De ziekenhuizen waren overbelast door de delta-variant, we stonden enorm onder druk. De bevoorrading van het lab was niet optimaal en er waren nog maar weinig boosters gezet. Het is sowieso nog steeds ongewis hoe omikron op onze zorg gaat drukken.'

Menno de Jong, viroloog en OMT-lid, beaamt dit. 'De eerste Engelse data zagen er gunstig uit. Alleen, deze beperkten zich tot de periode waarin omikron zich nog vooral verspreidde onder jongeren, die niet zo'n groot risico lopen om in het ziekenhuis te belanden. Het wachten is tot omikron de kwetsbare delen van de bevolking heeft bereikt.'

Volgens De Jong is Nederland deze keer voorloper in Europa. 'Nederland heeft slim gehandeld door met deze lockdown tijd te kopen. Nu kunnen we boosteren en data verzamelen. De komende weken zullen cruciaal zijn. Dan gaan we zien hoe omikron zich vertaalt in het aantal ziekenhuisopnames, hier en elders in de wereld.'
:D :'(
  dinsdag 4 januari 2022 @ 09:56:18 #11
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203024230
Heeft het nut om de printbare CTB te downloaden als ze de vinkjes laten vervallen als je niet de booster neemt?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_203024253
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:55 schreef belanov het volgende:
Ja het staat er echt hoor, in de Volkskrant vanochtend. De komende weken worden... (tromroffel)
[..]
Dat ze het hun strot nog uitkrijgen. Net als 'grote zorgen' :r . Wens ik nooit meer te horen als deze shit voorbij is.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_203024274
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:53 schreef Mondkapje het volgende:
Omdat wij het niet laten uitrazen, betekent dat we er nog wel tot september mee zitten.
Ow en volgend jaar ook nog wel, maak je maar geen zorgen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:00:13 #14
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203024291
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:54 schreef margaretha_01 het volgende:
P.s. Nog een vraagje aansluitend op mijn vorige vraag: wanneer kunnen we een persconferentie verwachten waarin nieuwe maatregelen (of een vervolg van de huidige maatregelen) bekend worden gemaakt?

Sorry voor mijn onwetendheid, maar woon sinds 8 jaar niet meer in Nederland en ben niet meer zo op de hoogte van alles.
ik dacht de 14e nee de 11e
pi_203024316
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:56 schreef Gunner het volgende:
Heeft het nut om de printbare CTB te downloaden als ze de vinkjes laten vervallen als je niet de booster neemt?
Wat is het verschil? De printversie heeft toch ook een QR?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203024337
quote:
Alleen, deze beperkten zich tot de periode waarin omikron zich nog vooral verspreidde onder jongeren, die niet zo'n groot risico lopen om in het ziekenhuis te belanden
Even over dat stukje.

Ik zag laatst ook al zoiets staan, over dat het via jongeren blijkbaar altijd naar ouderen gaat. Nu snap ik dat iemand die slecht ter been is en 85 is, misschien niet meer zo sociaal bezig is. Het beeld wat men schetst is dat het steeds via jongeren omhoog kruipt naar de ouderen als het ware. Alsof personen van zeg 50-65 de hele dag op hun reet zitten en niets doen. Misschien zit je er qua geld warmpjes bij en hoef je al niet meer te werken, maar de mensen die ik ken in die positie gaan dan vervolgens veel uit eten, bij elkaar langs, naar musea of biljarten in de kroeg.
Is het ergens onderzocht dat het verloop altijd jong naar oud is?
pi_203024389
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:02 schreef xFriendx het volgende:
Is het ergens onderzocht dat het verloop altijd jong naar oud is?
De gedachte is dat het gaat van groepen met veel sociale contacten naar groepen met weinig sociale contacten.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:05:38 #18
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203024405
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:01 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Wat is het verschil? De printversie heeft toch ook een QR?
Vandaar de vraag eigenlijk. Ik heb geen idee hoe die controle werkt eigenlijk. Nu staat er in het document dat deze een jaar geldig is na aanmaken. in een app is het misschien mogelijk om die geldigheid in te korten, maar dat technische gedeelte is niet mijn expertise.

Gelukkig is er altijd een tweet /s (mag deze in de tS?)

twitter
Where law ends, tyrrany begins.
pi_203024414
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:53 schreef vosss het volgende:

[..]
Het gaat om het halve kabinet wat zich in laat met het WEF en die openlijk een omwenteling willen bewerkstelligen.
Het kabinet dat het normaal nog niet eens kan worden over de locatie van een simpele zandbak, stemt hier zonder kritiek unaniem mee in? Goed verhaal wel.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:07:46 #20
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203024431
quote:
[..]
Mooie spin. 'NL voorloper van Europa', terwijl wij het enige land zijn met een lockdown. Data willen verzamelen over boosteren en daarvoor je hele land gijzelen.
Hou op man. Dit is precies de reden waarom witte jassen niet een land mogen besturen, ze zien iedereen als een groot expiriment en hebben geen enkel oog voor de maatschappelijke, sociale en economische schade.

Waanzin. Wegwezen. En snel.
Werkelijk op het criminele af.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:07:50 #21
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203024433
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:57 schreef josja het volgende:

[..]
Dat ze het hun strot nog uitkrijgen. Net als 'grote zorgen' :r . Wens ik nooit meer te horen als deze shit voorbij is.
Het OMT maakt zich grote zorgen... kansloos!
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_203024443
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:04 schreef zoost het volgende:

[..]
De gedachte is dat het gaat van groepen met veel sociale contacten naar groepen met weinig sociale contacten.
Dat geldt dan lijkt mij vooral naar echt hele oude mensen, hun sociale contacten zijn immobiel of inmiddels dood.

Als ik in de buurt hier naar de gemiddelde 50 tot 70 jarige kijk zijn die sociaal net zo druk (wel op een andere manier) dan menig 20-30 jarige om maar iets te noemen.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:09:01 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203024456
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:45 schreef Mondkapje het volgende:
Voor mij persoonlijk vind ik het niet zo erg, ik vind het alleen sneu voor al die bedrijven/bedrijfjes die onnodig lang on hold worden gezet. Kappers, die hele dag met de handen in de shampoo zitten, hygienischer kun je het niet krijgen, onzin om die op slot te houden.
Verspreiding gaat hoofdzakelijk via de lucht, niet via contact

Kappers zitten dicht en lang op de klant te werken, zeker bij haar verven enzo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:09:25 #24
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203024459
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:07 schreef popje het volgende:

[..]
Het OMT maakt zich grote zorgen... kansloos!
rivm dat zich zorgen maakt, hoor je de afgelopen 20 jaar al uit monde van de dissel. Bij ieder schijtvirusje 'het zou zo moeten zijn dat mensen voorzichtig doen en elkaar niet zo op zoeken'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203024461
quote:
[..]
Goh, een OMT-lid geeft aan dat het beleid gebaseerd op adviezen van het OMT juist was. Wij van WC-eend artikel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')