quote:Het nieuwe seizoen van De slimste mens staat voor de deur. Vanaf maandag 13 december gaan de deelnemers uitmaken wie er dit seizoen de trofee van Lisa Loeb mag overnemen.
Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
https://kro-ncrv.nl/dit-zijn-de-deelnemers-van-de-slimste-mens-0quote:Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.
De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.
Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!
quote:Annette van Trigt (presentatrice)
Bettina Holwerda (musicalster)
Elke Vierveijzer (cabaretier, winnares Poelifinario)
Fatima Warsame (journalist, columnist, presentatrice)
Frank Heinen (sportschrijver, Volkskrantcolumnist)
Henk van Straten (schrijver, columnist)
Joosje Duk (filmmaker, auteur)
Joost Eerdmans (fractievoorzitter JA21)
Johan Nijenhuis (filmregisseur)
Justus van Dillen (acteur, o.a. Dertigers)
Koos Buster (kunstenaar, Minister of Ceramic Affairs)
Marie Lotte Hagen (auteur, oprichter feministisch platform Damn Honey)
Martin Visser (financieel journalist Telegraaf)
Milouska Meulens (voormalig presentatrice Jeugdjournaal)
Pete Wu (journalist, auteur)
Randy Fokke (actrice)
Remy Evers (cabaretier, Winnaar Cameretten 2019)
Rosanne Hertzberger (microbioloog, columnist NRC)
Steef de Jong (theatermaker)
Tessa Veldhuis (sportpresentatrice, ex-rugby international)
Thorn Roos de Vries (acteur)
Vera Siemons (DJ 3FM, podcast Lesbische Liga)
Wouter Bouwman (NPO Radio 1-presentator, genomineerd Marconi Talent Award)
Yuki Kempees (Muzikant, Kriss Kross Amsterdam)
Zaïre Krieger (spoken word artist, vertaalster Amanda Gorman)
quote:Op maandag 3 januari 2022 20:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
Pre-corona nam ik lifters mee via blablabla-car, die betaalden daarvoor. Wel eens iemand, een nerdige computerdeskundige die van Berchem vlakbij Luxemburg, meewilde tot Antwerpen, die aan de verkeerde kant van de snelweg bij het benzinestation stond. Om zo stom te zijn moet je vast hoogbegaafd zijn.
Dat het nog bestaat, liften, wauw.quote:Op maandag 3 januari 2022 20:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
Pre-corona nam ik lifters mee via blablabla-car, die betaalden daarvoor. Wel eens iemand, een nerdige computerdeskundige die van Berchem vlakbij Luxemburg, meewilde tot Antwerpen, die aan de verkeerde kant van de snelweg bij het benzinestation stond. Om zo stom te zijn moet je vast hoogbegaafd zijn.
Ik ken heel veel mensen die het de afgelopen jaren nog gedaan hebben. Liftweekend is een populaire activiteit bij studie/studentenverenigingenquote:Op maandag 3 januari 2022 20:54 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dat het nog bestaat, liften, wauw.
Ik deed het zelf toen ik jong was, maar zie nu nooit meer een lifter met de duim omhoog.
Ah, leuk! Ik neem ze wel mee als ik ze tegenkom (als het past)quote:Op maandag 3 januari 2022 20:56 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik ken heel veel mensen die het de afgelopen jaren nog gedaan hebben. Liftweekend is een populaire activiteit bij studie/studentenverenigingen
Hij wilde dat ik een afslag zou nemen en terugrijden, maar ik had al meer dan een uur langs een tegemoetkomende file gereden., dus no way. Toen wilde bij de snelweg oversteken, op de helft aan zijn kant stond het verkeer immers stil. Dat heb ik uit zijn hoofd gepraat. Toen is hij via een afgesloten bruggetje (voor wegwerkers) langs een paar hoge hekken geklauterd en aan de andere kant van de brug gesprongen. Zat aardig onder de blubber en heeft me 2 uyr gekost.Maar verder was het wel een aardige gast die me een hele hoge beoordeling geeft gegeven.quote:
Klinkt als een aanbeveling om ook te gaan doenquote:Op maandag 3 januari 2022 20:59 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Hij wilde dat ik een afslag zou nemen en terugrijden, maar ik had al meer dan een uur langs een tegemoetkomende file gereden., dus no way. Toen wilde bij de snelweg oversteken, op de helft aan zijn kant stond het verkeer immers stil. Dat heb ik uit zijn hoofd gepraat. Toen is hij via een afgesloten bruggetje (voor wegwerkers) langs een paar hoge hekken geklauterd en aan de andere kant van de brug gesprongen. Zat aardig onder de blubber en heeft me 2 uyr gekost.Maar verder was het wel een aardige gast die me een hele hoge beoordeling geeft gegeven.
Jeetje, is dat zoveel goedkoper dan het OV?quote:Op maandag 3 januari 2022 20:59 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Hij wilde dat ik een afslag zou nemen en terugrijden, maar ik had al meer dan een uur langs een tegemoetkomende file gereden., dus no way. Toen wilde bij de snelweg oversteken, op de helft aan zijn kant stond het verkeer immers stil. Dat heb ik uit zijn hoofd gepraat. Toen is hij via een afgesloten bruggetje (voor wegwerkers) langs een paar hoge hekken geklauterd en aan de andere kant van de brug gesprongen. Zat aardig onder de blubber en heeft me 2 uyr gekost.Maar verder was het wel een aardige gast die me een hele hoge beoordeling geeft gegeven.
Omdat ze het via blabla en dergelijke doen. Dan ben je via het bedrijf wederzijds bekend en lees je beoordlingen.quote:Op maandag 3 januari 2022 20:54 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dat het nog bestaat, liften, wauw.
Ik deed het zelf toen ik jong was, maar zie nu nooit meer een lifter met de duim omhoog.
ik zag het weer dus ja daarom wissik nog dat daar die ophef van wasquote:
Dennis leeft minimalistisch op Bali volgens mijquote:Op maandag 3 januari 2022 21:12 schreef Martinello het volgende:
Waar zijn die twee gebleven, was ze bijna vergeten.
Ik ookquote:Op maandag 3 januari 2022 21:13 schreef svann het volgende:
Ik dacht even dat het een first dates was.
Ja!quote:Op maandag 3 januari 2022 21:13 schreef svann het volgende:
Ik dacht even dat het een first dates was.
ja altijd de meest voor de hand liggende dingen ook roepenquote:Op maandag 3 januari 2022 21:16 schreef hhh38 het volgende:
Wat weet je van een kippenei?
Het is van een kip, het is een ei
Maar je kan ook overdrijvenquote:Op maandag 3 januari 2022 21:16 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja altijd de meest voor de hand liggende dingen ook roepen
ja als je 538 gaat roepen als antwoord op de vraag wat weet je van radio538 ben je idd wel erg afquote:
kweenie heb niet zo goed opgelet elke keerquote:
ja ik zie t dan zo voor me dat zo'n beest kwaad weg beent.. eerst zn hele onderlijf omhoog hijsen en dan hop hop hop hele grote stappen en wegquote:
Ze lieten de scores zien aan het begin vandaag. Hij liep nog 1 aflevering achter maar ik weet niet of ze die van vandaag al meerekendenquote:Op maandag 3 januari 2022 21:22 schreef Nizno het volgende:
[..]
kweenie heb niet zo goed opgelet elke keer
ja zeg ik ik heb niet zo goed opgeletquote:Op maandag 3 januari 2022 21:23 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ze lieten de scores zien aan het begin vandaag. Hij liep nog 1 aflevering achter maar ik weet niet of ze die van vandaag al meerekenden
Hahaha, ik zie het nu ook helemaal voor mequote:Op maandag 3 januari 2022 21:23 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja ik zie t dan zo voor me dat zo'n beest kwaad weg beent.. eerst zn hele onderlijf omhoog hijsen en dan hop hop hop hele grote stappen en weg
Ik heb ook niet opgelet, maar volgens mij was Frank ook nog één keer meer de Slimste van de dag geweest. Oftewel: omdat Martin vandaag niet de slimste was, staat hij nog steeds onder Frank. Zo uit mijn hoofd hoor.quote:
Niet meer dan 3 maanden geleden lijkt mequote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:47 schreef Szura het volgende:
Wanneer zijn die opnames geweest? Want Wouter Koolmees is ook informateur geweest.
In de verste verte niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:57 schreef 297534 het volgende:
Ik vind absoluut niet dat alle Aziaten op elkaar lijken, maar Pete lijkt echt op de acteur John Cho.
Inderdaadquote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:06 schreef hhh38 het volgende:
Voor de 2e keer in 1 seizoen wordt Mussolini niet herkend
Das waarquote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:09 schreef la_perle_rouge het volgende:
In het buitenland kan dat, in Nederland zitten de kerken op slot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |