Weet ik ook niet, tis wel op een bootquote:Op maandag 3 januari 2022 19:55 schreef Kanaroe het volgende:
Leuke openingsfoto, wie zijn al die mensen?
Captains Dinner is wat de pot schaft inderdaad!quote:Op maandag 3 januari 2022 20:03 schreef Karzai het volgende:
[..]
Weet ik ook niet, tis wel op een boot
Rats, kuch en bonen? Zonder piccalillyquote:Op maandag 3 januari 2022 20:42 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Captains Dinner is wat de pot schaft inderdaad!
Kapucijners en spek. Geen piccaliliy helaas voor de liefhebberquote:Op maandag 3 januari 2022 21:21 schreef maily het volgende:
[..]
Rats, kuch en bonen? Zonder piccalilly
Wij hadden stoofvlees, aardappels en respectievelijk rucola en rauwe spinazie; geen rode kool in huis ...
Jammie kapucijnersquote:Op maandag 3 januari 2022 19:05 schreef Karzai het volgende:
Post hier je ontbijt, lunch, brunch, snack, borrel, avondeten of drinken!
[ afbeelding ]
Sterkte hoor!quote:Op maandag 3 januari 2022 21:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jammie kapucijners![]()
Vanavond even gekeken wat ik nog aan Sint dingen heb. 3 Droste letters, zak karamel kruidnoten, zak kokos kruidnoten en 2 zakken kikkers & muizen. Valt me meeMaar moet op. Dus ga m'n best doen. Had net thee met 3 kikkers/muizen.
Knap dat je er maar 3 pakt. Bij mij moet zo'n zakje gewoon leeg in één avond.quote:Op maandag 3 januari 2022 21:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jammie kapucijners![]()
Vanavond even gekeken wat ik nog aan Sint dingen heb. 3 Droste letters, zak karamel kruidnoten, zak kokos kruidnoten en 2 zakken kikkers & muizen. Valt me meeMaar moet op. Dus ga m'n best doen. Had net thee met 3 kikkers/muizen.
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:16 schreef uniekhoorn het volgende:
Door jullie aangestoken:
Bruine bonen met uitgebakken vetspek, speklapje, mosterd, appelmoes, ui en zuur
Brezelserviettenknödel? Klinkt als pretzelkoekjes....?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ga zo een eend braden, daarbij een sinaasappelsaus, Brezelserviettenknödel en rode kool met appel, en een stoofpeertje gestoofd in rode wijn.
Nee niet echtquote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:29 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Brezelserviettenknödel? Klinkt als pretzelkoekjes....?
Vertel!
En een hele eend
Wauw, wat een mooi werkje! Lijkt me lekker.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee niet echt
Serviettenknödel, die zijn er in variaties, maar ik maakte ze vandaag van 10 Brezeln (die dingen die je in Duitsland koop, niet die zoutjes), en wat oud brood, 750 cc melk en 4 eieren. De oudbakken Brezeln en het brood klein snijden, Melk en ei losslaan, zout, peper, nootmuskaat en peterselie erdoor, dit met de Brezeln en het brood tot een massa kneden en 10 minuten laten rusten. Controleren of de massa lekker sappig is en eventueel wat bijsturen met melk of paneermeel.
In plasticfolie tot een worst rollen en ca 45 minuten in ziedend water (tegen de kook aan) garen.
Laat die dan afkoelen en snij dat aan plakken. Kort in wat boter bakken, heerlijk als bijlage bij ragout of wild. goed in te vriezen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |