Bank of New York Mellon is ook 4.5% up, dus mss vooral financiële sector die wat in de lift zit?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Berkshire Hathaway staat nu 2,5% in de plus terwijl Apple 1,05% in de min staat.
Aangezien Apple een groot deel van de portefeuille van Berkshire Hathaway uitmaakt vraag ik mij af wat er dan de oorzaak van is dat Berkshire zo stijgt.
Bank of America staat 4,5% en Coca-Cola 1,8% en American Express 2,86%.
Maar dan nog, is dat toch niet voldoende om Apple te compenseren?
Wat mis ik hier?

Mogelijk sentiment op basis van onderstaande artikel?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Berkshire Hathaway staat nu 2,5% in de plus terwijl Apple 1,05% in de min staat.
Aangezien Apple een groot deel van de portefeuille van Berkshire Hathaway uitmaakt vraag ik mij af wat er dan de oorzaak van is dat Berkshire zo stijgt.
Bank of America staat 4,5% en Coca-Cola 1,8% en American Express 2,86%.
Maar dan nog, is dat toch niet voldoende om Apple te compenseren?
Wat mis ik hier?

Kan ook natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:45 schreef floris_b het volgende:
[..]
Mogelijk sentiment op basis van onderstaande artikel?
https://www.cnbc.com/2022(...)-best-bets-ever.html

Ik zou voor de losse aandelen gaan, maar ABN heeft wel een aardig lekker dividend yield! Misschien dat ik daar ook nog wat van ga halenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Heb nog wat geld van een rekening naar de Rabo gestuurd, ga m'n portfolio nog met zo'n 8% vergroten deze week.
Wat zal ik doen? Het heel eigenwijs houden bij m'n bestaande "tech" aandelen of een mix van NN / ASR / ABN-AMRO / AHOLD DELHAIZE.
edit: Coca Cola lijkt me ook wel een stabiele factor
Begin toch naar het toevoegen van die aandelen te neigen.
Dat betekent wel dat ik m'n "maximaal 10 aandelen plan" moet laten varen
edit 2: ik slaap er een nachtje over

Ik kijk vooral naar bedrijven die een hoge schuldenlast hebben en recent investeringen hebben gedaan.quote:Wat is een aderlating en wat moet ik zeker behouden? Shell is mijn vlaggenschip nu! Helaas Aegon verkocht laatst voor 4,02, dom dom dom!

FD en WSJ. Laatste kost maar iets van 8 euro per maand.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:40 schreef floris_b het volgende:
Er zijn genoeg financiële nieuwssites te vinden maar bij de meeste moet je een abonnement afsluiten. Hebben jullie een abonnement oid?
Zelf heb ik op dit moment alleen het FD.

GLPG is gratis gokken inmiddels toch? Tientje onder de cash ofzo? Amerikaanse claims zou ik me ook niet zo snel aan wagen. Zie Bayer. En dan zo'n stel polderende Hollanders op zo'n dossier.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:21 schreef SOG het volgende:
Galapagos en philips wegdoen? Ligt er iets op de horizon voor galapagos? En philips is ook maar afwachten wat die kosten gaan zijn van die brakke apparaten.
Lekkere winst trouwens

Heb je BAM toch niet verkocht?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:33 schreef Beursaap het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wat is een aderlating en wat moet ik zeker behouden? Shell is mijn vlaggenschip nu! Helaas Aegon verkocht laatst voor 4,02, dom dom dom!

Denk kaspositie 74-75 euro per aandeel. Lees dat ze vorig jaar ongeveer 530m verloren. Maar goed. Tegenover de kaspositie staan toch ook verplichtingen?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:23 schreef nostra het volgende:
[..]
GLPG is gratis gokken inmiddels toch? Tientje onder de cash ofzo? Amerikaanse claims zou ik me ook niet zo snel aan wagen. Zie Bayer. En dan zo'n stel polderende Hollanders op zo'n dossier.

Ik volg Galapagos niet in detail, maar voor zover ik weet zijn die schulden voor het overgrote deel de vooruitontvangen licentie-inkomsten van Gilead, die ergens in de komende jaren ten gunste van de P&L gebracht kunnen worden (geen idee met welke milestones?). Is dus geen cash outflow, anders dan de cash die gemoeid is met een eventuele toekomstige prestatie om die revenue te kunnen posten.quote:Op woensdag 5 januari 2022 00:11 schreef SOG het volgende:
[..]
Denk kaspositie 74-75 euro per aandeel. Lees dat ze vorig jaar ongeveer 530m verloren. Maar goed. Tegenover de kaspositie staan toch ook verplichtingen?

Oke. Ja ik lees het idd. Dan is het wel een stuk aantrekkelijker iddquote:Op woensdag 5 januari 2022 13:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik volg Galapagos niet in detail, maar voor zover ik weet zijn die schulden voor het overgrote deel de vooruitontvangen licentie-inkomsten van Gilead, die ergens in de komende jaren ten gunste van de P&L gebracht kunnen worden (geen idee met welke milestones?). Is dus geen cash outflow, anders dan de cash die gemoeid is met een eventuele toekomstige prestatie om die revenue te kunnen posten.

Ik weet niet, waarom zou je geld in zo'n risico gooien als er zoveel mooie (en redelijk "veilige") aandelen en ETF's zijn?quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:56 schreef SOG het volgende:
[..]
Oke. Ja ik lees het idd. Dan is het wel een stuk aantrekkelijker idd
Miss moet ik er maar een pluk van kopen dan ipv geld op de bank laten aftakelen.

Met...629 stuks?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:17 schreef Beursaap het volgende:
Wat een sappig jaartje al! Met Shell kan ik snel gaan rentenieren heheehehe.

Biotech is gewoon een leuke gamble.quote:Op woensdag 5 januari 2022 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet, waarom zou je geld in zo'n risico gooien als er zoveel mooie (en redelijk "veilige") aandelen en ETF's zijn?

Omdat ze handelen onder de kaspositie en daar voorlopig geen verandering in komt... maar ze hebben niet lang geleden 41.xx gestaan dus wellicht dalen ze nog wel... ik kijk wel als ze lager staan. Is wel goedkoop gokken iig. Redelijk bizar dat het verschil tussen de marktprijs en de kaspositie per aandeel zo groot is. Maar goed: verlies draaien en inflatie + opportunity costs. Maar dan nog..quote:Op woensdag 5 januari 2022 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet, waarom zou je geld in zo'n risico gooien als er zoveel mooie (en redelijk "veilige") aandelen en ETF's zijn?

Mss valt het risico ook wel mee, ik kan het heel moeilijk inschatten en dan ga ik liever voor wat meer zekerheid.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:34 schreef SOG het volgende:
[..]
Omdat ze handelen onder de kaspositie en daar voorlopig geen verandering in komt... maar ze hebben niet lang geleden 41.xx gestaan dus wellicht dalen ze nog wel... ik kijk wel als ze lager staan. Is wel goedkoop gokken iig. Redelijk bizar dat het verschil tussen de marktprijs en de kaspositie per aandeel zo groot is. Maar goed: verlies draaien en inflatie + opportunity costs. Maar dan nog..
Edit: ben t wel met je eens trouwens over dat er betere opties zijn... mocht er een dipje zijn dan koop ik weer bij... vorig dipje veel te weinig bijgekocht

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |