abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 5 januari 2022 @ 14:31:27 #51
269689 crew  Viv
pi_203046778
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 13:17 schreef IrishBastard het volgende:
Mooi te zien dat de verhuizing goed gegaan is *O*

Hoe voelt het nou, de eerste uren zo met alleen drie? Lijkt me een hele rare gewaarwording :o
Oh, nog niet echt tijd gehad om bij stil te staan. :D
quote:
Wanneer start je met de nieuwe baan Viv?
17 januari! :o
pi_203047997
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 13:01 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Alcoholtoerisme is dan ook volkomen normaal. Volgens de Bordershop in Puttgarden, Duitsland is de helft van hun klanten afkomstig uit Zweden. Ze hebben het zelfs voor elkaar gekregen dat de 500 meter van de veerboot naar de winkel en v.v. het enige stukje wegdek in Duitsland is waar je met spijkerbanden mag rijden. Speciaal voor de Zweedse alcoholreisjes. Maar je kan ook gewoon met de bus. Er gaan genoeg georganiseerde busreizen naar toe.

[ link | afbeelding ]
Zelfde met de boten naar Estland etc. Daar nemen de mensen steekkarretjes mee om de duty free alcohol te kopen...

Goed dat jullie nu kunnen settelen, het kost nogal wat energie zo'n verhuizing!

ha det bra!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 januari 2022 @ 00:15:56 #53
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203056810
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 13:28 schreef IrishBastard het volgende:

[..]
Niet zo vreemd toch :o Ik kan me herinneren dat onze verhuizing al best veel stress gaf, en dat is nog zonder emigratie en alle gekke Corona regels om rekening mee te houden. Tel daar je al niet al te beste start (inclusief ook Corona) bij op en het is alleen maar logisch dat je gesloopt bent ;) Waarschijnlijk ben je volgende week al weer een eind op weg ^O^

Hopelijk is dit voor jullie de ‘big reset’ die jullie zoeken om tot een fijnere balans te komen, de ‘great resignation’ hebben jullie in ieder geval redelijk extreem doorgetrokken :D
Klopt natuurlijk ook wel, maar toch voelde het heel gek. Dit is iets waarvan ik altijd heb geroepen "dit wil ik". Juist daarom was het heel raar om te denken "waar zijn wij aan begonnen". Dat gevoel was gelukkig snel weg, dus waarschijnlijk kwam het vooral door de vermoeidheid.

Ben nog steeds moe, maar zit wel meer te genieten al. Zo'n pak sneeuw is natuurlijk ook naisj _O_
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 00:56:16 #54
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203057004
Ik snap het ook wel @Evenstar, het is allemaal ontzettend snel gegaan. In 3 maanden tijd hebben jullie de beslissing genomen en zijn al geëmigreerd, je hebt nu pas de tijd om het écht te laten bezinken. Geef het ook even de tijd, je moet ook wennen aan alle nieuwe veranderingen :)

Gaat ZZ ook meteen naar school?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 6 januari 2022 @ 09:49:22 #55
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_203058951
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 00:15 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Klopt natuurlijk ook wel, maar toch voelde het heel gek. Dit is iets waarvan ik altijd heb geroepen "dit wil ik". Juist daarom was het heel raar om te denken "waar zijn wij aan begonnen". Dat gevoel was gelukkig snel weg, dus waarschijnlijk kwam het vooral door de vermoeidheid.

Ben nog steeds moe, maar zit wel meer te genieten al. Zo'n pak sneeuw is natuurlijk ook naisj _O_
Haha, en precies daarom is er verschil tussen ‘talk the talk’ en ‘walk the walk’ :D Jullie hebben het beide gedaan en ook nog eens heel rap :7

Ben benieuwd hoe snel jullie settelen, maar het uitzicht met de sneeuw helpt zeker!
  donderdag 6 januari 2022 @ 09:50:16 #56
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_203058959
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 14:31 schreef Viv het volgende:

[..]
Oh, nog niet echt tijd gehad om bij stil te staan. :D
[..]
17 januari! :o
Oh dus nog 1,5 week *O* Mooi tijd om alles een beetje op orde te krijgen ^O^
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 6 januari 2022 @ 10:32:19 #57
269689 crew  Viv
pi_203059511
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 00:56 schreef MaJo het volgende:
Gaat ZZ ook meteen naar school?
Nee, ze viel in Nederland al onder de leerplicht, maar hier nog niet. :)

Er is wel een pre-school (vergelijkbaar met peuterspeelzaal in Nederland, maar dan ook voor kleuters). We gaan even afwachten of we snel zicht krijgen op een koophuis, want dat zal waarschijnlijk niet hier in de buurt zijn. Dan zou het sneu zijn om haar hier te laten wennen en dan al snel weer weg te halen.

Voor de taal zou het wel goed zijn, maar eerst even landen hier.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:50 schreef IrishBastard het volgende:

[..]
Oh dus nog 1,5 week *O* Mooi tijd om alles een beetje op orde te krijgen ^O^
Ja, daarom zou het ook echt heel kut geweest zijn als ik positief had getest voor het reiscertificaat. :%
pi_203059735
Mooi plaatje zo met die sneeuw!! Love it (op de foto’s ik ben team warmte).

Lekker nog even tot de 17e om te landen.
Met een meidenkwartet
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 januari 2022 @ 20:53:26 #59
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203068824
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:49 schreef IrishBastard het volgende:

[..]
Haha, en precies daarom is er verschil tussen ‘talk the talk’ en ‘walk the walk’ :D Jullie hebben het beide gedaan en ook nog eens heel rap :7

Ben benieuwd hoe snel jullie settelen, maar het uitzicht met de sneeuw helpt zeker!
True true :D

@Viv en ik hebben ook wel tegen elkaar gezegd dat wij eerlijk moeten zijn over hoe wij het vinden gaan. Als het niet gaat dan gaat het niet. Niks mis met proberen en dan op je bek gaan. Liever dat dan dat je het nooit probeert en steeds weer afvraagt "what if ...".

Vandaag weer een rondje IKEA gedaan. Wij zijn met één busje deze kant op gekomen, maar ondertussen wel twee bussen vol aan spullen _O-

Bed + kast van ZZ staat. Bed + bureaus van ons staan ook en dat is alles. Morgen een dagje binnenblijven en wat meer uitpakken.

Vrienden uit Zweden belden net toevallig ook even om te kijken hoe het gaat. Zitten zelf vakantie te vieren in een dorpje op vier uur rijden vanaf hier. Zitten er tot volgende week zondag, dus misschien dat wij aan het einde van volgende week nog een paar dagen langsgaan. Even ontspannen na al het harde werken en voordat @Viv moet beginnen met haar baan :D

Eerst maar eens de volgende dagen wat meer orde op zaken hier krijgen....
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 januari 2022 @ 20:55:08 #60
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203068860
Ben trouwens wel ERG blij met de winterbanden _O_

Heb er aardig wat moeite in moeten steken, maar het is het waard geweest. Sinds gisteren ligt er een flink pak sneeuw. De snelwegen zijn prima, maar de wegen in Enköping zijn spekglad. Best blij met de banden.

Volgende winter gaan er wel spijkerbanden onder. Vooral als wij nog een klein stukje noordelijker en iets meer afgelegen gaan wonen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 6 januari 2022 @ 21:00:30 #61
269689 crew  Viv
pi_203068972
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:46 schreef Cathmar het volgende:
Mooi plaatje zo met die sneeuw!! Love it (op de foto’s ik ben team warmte).
Ik ben eigenlijk ook team warmte! :D :')

Vandaag weer een dagje IKEA gedaan, o.a. eetkamerstoelen gehaald (tot dusver hebben we gepicknickt op de keukenvloer O+ ). Op zondag was onze huisraad even heel minimalistisch (alles wat mee ging vanuit Nederland, paste in één bestelbusje), inmiddels is het alweer verdubbeld. oO<

Mijn ouders zijn weer thuis, die hebben de reis nogmaals gemaakt in omgekeerde volgorde (4-5 uur rijden, overnachting op de boot, 4-5 uur rijden). Morgen wordt het busje volgens plan ingeleverd bij de verhuurder. ^O^
  donderdag 6 januari 2022 @ 21:02:11 #62
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_203069016
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 20:55 schreef Evenstar het volgende:
Ben trouwens wel ERG blij met de winterbanden _O_

Heb er aardig wat moeite in moeten steken, maar het is het waard geweest. Sinds gisteren ligt er een flink pak sneeuw. De snelwegen zijn prima, maar de wegen in Enköping zijn spekglad. Best blij met de banden.

Volgende winter gaan er wel spijkerbanden onder. Vooral als wij nog een klein stukje noordelijker en iets meer afgelegen gaan wonen.
Spijkerbanden zijn wel zo praktisch heb ik in Lapland geleerd…
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 6 januari 2022 @ 21:09:01 #63
269689 crew  Viv
pi_203069176
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2022 21:02 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Spijkerbanden zijn wel zo praktisch heb ik in Lapland geleerd…
@Evenstar heeft er al mee gereden in Lapland inderdaad. :Y We hebben aan het einde van die vakantie een hele avond en nacht achter een slagboom gestaan in de bergen, vanwege te veel sneeuw. Zonder die spijkerbanden hadden we de vlucht naar huis (was al omgeboekt naar een latere die dag) nooit meer kunnen halen. :D
  donderdag 6 januari 2022 @ 21:59:48 #64
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203070174
Hebben de Zweden in Uppsala ook allemaal hun kerstverlichting nog hangen? Viel me in Gotenburg altijd op dat dat pas eind januari/begin februari verdween?
Resistance is futile.
  donderdag 6 januari 2022 @ 22:09:13 #65
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203070334
Tjugondedag jul. In sommige gezinnen zetten ze de boom tijdens de advent. Anderen wachten tot de dag voor kerst. Heel wat mensen halen hun boom nog recht uit de natuur. Bij de meesten blijft de boom staan tot 20 dagen na kerst of tjugondedag jul. Deze dag wordt soms ook Knutsdagen genoemd en is de dag waarop ze alle kerstversieringen weghalen.


https://www.takemetosweden.be/nl/zweedse-kersttradities/

Of omdat het er kneiterdonker is...

[ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 06-01-2022 22:15:19 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 6 januari 2022 @ 23:10:56 #66
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_203071332
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 20:53 schreef Evenstar het volgende:

[..]
True true :D

@:Viv en ik hebben ook wel tegen elkaar gezegd dat wij eerlijk moeten zijn over hoe wij het vinden gaan. Als het niet gaat dan gaat het niet. Niks mis met proberen en dan op je bek gaan. Liever dat dan dat je het nooit probeert en steeds weer afvraagt "what if ...".

Vandaag weer een rondje IKEA gedaan. Wij zijn met één busje deze kant op gekomen, maar ondertussen wel twee bussen vol aan spullen _O-

Bed + kast van ZZ staat. Bed + bureaus van ons staan ook en dat is alles. Morgen een dagje binnenblijven en wat meer uitpakken.

Vrienden uit Zweden belden net toevallig ook even om te kijken hoe het gaat. Zitten zelf vakantie te vieren in een dorpje op vier uur rijden vanaf hier. Zitten er tot volgende week zondag, dus misschien dat wij aan het einde van volgende week nog een paar dagen langsgaan. Even ontspannen na al het harde werken en voordat @:Viv moet beginnen met haar baan :D

Eerst maar eens de volgende dagen wat meer orde op zaken hier krijgen....
Ja is ook de enige juiste manier toch? Prima instelling en als het ‘niet werkt’ heb je in ieder geval een vet avontuur gehad! Maar iets zegt me dat het prima gaat werken :D

En nog ff een paar dagen vakantie klinkt als een goed idee. Is toch niet niks zo en dan meteen doorrollen in nieuw werk :o
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 6 januari 2022 @ 23:35:16 #67
269689 crew  Viv
pi_203071536
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2022 21:59 schreef Seven. het volgende:
Hebben de Zweden in Uppsala ook allemaal hun kerstverlichting nog hangen? Viel me in Gotenburg altijd op dat dat pas eind januari/begin februari verdween?
Hier in Enköping wel in ieder geval. :Y En het winkelcentrum-met-IKEA in Västerås is ook nog helemaal in kerstsfeer (inclusief grote kerstboom waar je onderdoor kan lopen en dan dwarrelt er nepsneeuw naar beneden :D ).

I love it, ik liet in Nederland de kerstversiering (inclusief kerstboom) altijd al staan tot februari, dus op dat vlak voel ik me meteen thuis! ~:)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 januari 2022 @ 22:47:51 #68
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203086648
Wilden vandaag eigenlijk een dagje thuisblijven om verder uit te pakken en dingen te bouwen, maar het liep toch anders.

Mogen hier niet in de muren boren etc, maar er hangen wel allerlei vage systemen waar je dan wel je (rol)gordijnen aan mag ophangen. Het was dus even knutselen om dat voor elkaar te krijgen.... Toch nog maar een ritje naar de IKEA, zucht. Meteen ook maar een ritje naar de supermarkt gemaakt, want de volgende twee dagen gaat het sneeuwen :D

Hoeven wij in ieder geval nergens naar toe :P

Kamer van ZZ schiet mooi op, morgen nog een schommelstoel maken en een lamp ophangen en daarna mag zij het zelf aankleden.

Begint nu al meer "van ons" te voelen, dus hopelijk zet dat door :D
  vrijdag 7 januari 2022 @ 23:37:21 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203087575
Wat een tocht en bezigheden joh!

Buren nog gesproken? :P
En hoe vinden jullie én ZZ het tot nu toe qua gevoel/ervaring?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 januari 2022 @ 00:08:54 #70
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203087993
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 23:37 schreef Molo het volgende:
Wat een tocht en bezigheden joh!

Buren nog gesproken? :P
En hoe vinden jullie én ZZ het tot nu toe qua gevoel/ervaring?
Nog niemand gesproken :D Weinig mensen in- en om het gebouw gezien sowieso. Wij horen ze ook echt niet. Af en toe wat gerommel boven ons, maar het is hier erg rustig tot nu toe :D

Het is nog steeds "onwennig". Voelt soms nog een beetje alsof wij midden in een hele lange vakantie zitten. Nog zoveel te doen de komende dagen. ZZ doet het goed. Gisteren was ze echt moe, maar vandaag ging het een stuk beter. Ben vooral bezig geweest om haar kamer af te krijgen, zodat zij in ieder geval een plek heeft waar zij rustig kan spelen.

Zelf hebben wij net weer even wat zaken geregeld. @Viv en ZZ zijn nu officieel uitgeschreven in Nederland Ik "woon" er nog wel :D Verkoop is ondertussen ook in gang gezet. Net een vragenlijst van miljoenmiljard vragen ingevuld voor de makelaar .... Is die ook weer blij. Als het goed is zijn de foto's ondertussen ook al gemaakt, dus ben benieuwd!

Wij zijn zo hals over kop vertrokken door alle haast en deadlines dat wij niet eens wat foto's hebben kunnen maken op de laatste dag _O- Hopelijk zit er wat leuks bij die van de makelaar :D
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 8 januari 2022 @ 00:22:00 #71
269689 crew  Viv
pi_203088159
Mijn handen zijn al naar de Filistijnen trouwens. :'( Dat heb ik elke (strenge) winter wel, eerst droge handen en dan barst de huid gewoon overal open.

Heb nu dit Zweedse zalfje gekocht:



Volgens de verpakking wordt het al sinds 1927 gebruikt voor dit soort toestanden, dus dan zal het wel goed spul zijn toch? :7 Ben benieuwd! ^O^
pi_203088629
@Viv en @Evenstar: als je ‘t niet erg vindt, hoe oud zijn jullie eigenlijk? Mag ook gewoon ‘dertiger’, ‘veertiger’ of zo zijn.

Ik volg jullie verhalen met veel interesse. Maar ben wel benieuwd of jullie hier bijvoorbeeld al 10 jaar van dromen en het nu werkelijkheid maken. De achtergrond vind ik heel interessant om te weten.

Zelf ben ik 28. Ik sluit niet uit dat ik ooit als ik ouder en wijzer ben zelf ook het buitenland op zoek. Maar dan iets warms binnen Europa. ;-) Maar voor nu ben ik wel blij dat ik in Nederland woon. Als je single bent is moederziel alleen in het buitenland zitten ook niet fijn.

Ben wel benieuwd hoe het voor jullie uit gaat pakken. Hopelijk blijven jullie langer in Zweden dan de Meilandjes in Frankrijk. Die waren na twee jaar al terug. :D Daarmee bedoel ik niets negatiefs. Het is in ieder gevoel goed dat jullie hebben afgesproken dat als jullie je na een lange tijd nog niet thuis voelen, daar wel over gesproken moet worden. Inderdaad, anders denk je alleen maar ‘what if’. Heb echt respect dat jullie dit aandurven.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 8 januari 2022 @ 10:35:49 #73
269689 crew  Viv
pi_203090961
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 01:18 schreef Dennisweb het volgende:
@:Viv en @:Evenstar: als je ‘t niet erg vindt, hoe oud zijn jullie eigenlijk? Mag ook gewoon ‘dertiger’, ‘veertiger’ of zo zijn.

Ik volg jullie verhalen met veel interesse. Maar ben wel benieuwd of jullie hier bijvoorbeeld al 10 jaar van dromen en het nu werkelijkheid maken. De achtergrond vind ik heel interessant om te weten.

Zelf ben ik 28. Ik sluit niet uit dat ik ooit als ik ouder en wijzer ben zelf ook het buitenland op zoek. Maar dan iets warms binnen Europa. ;-) Maar voor nu ben ik wel blij dat ik in Nederland woon. Als je single bent is moederziel alleen in het buitenland zitten ook niet fijn.

Ben wel benieuwd hoe het voor jullie uit gaat pakken. Hopelijk blijven jullie langer in Zweden dan de Meilandjes in Frankrijk. Die waren na twee jaar al terug. :D Daarmee bedoel ik niets negatiefs. Het is in ieder gevoel goed dat jullie hebben afgesproken dat als jullie je na een lange tijd nog niet thuis voelen, daar wel over gesproken moet worden. Inderdaad, anders denk je alleen maar ‘what if’. Heb echt respect dat jullie dit aandurven.
Wij zijn dertigers. :) En @Evenstar wilde toen ik hem leerde kennen (op zijn achttiende) al ooit naar Canada emigreren.

Zweden kwam voor ons in beeld in 2008, toen we vrienden kregen in dat land en er op bezoek gingen voor Midsommar (feestdag vanwege de langste dag van het jaar). We hebben toen zelfs al een thuiscursus Zweeds aangeschaft (nooit wat mee gedaan natuurlijk :') ).

Zweden biedt ongeveer dezelfde ervaring als Canada (het ging hem om de natuur, ruimte, rust), en is als EU-burger makkelijker te regelen. Ook is het minder kostbaar om Nederland te bezoeken voor vrienden en familie. :D

Het idee om ooit die kant op te gaan was er dus al heel lang. Begin 2021 heb ik ontslag genomen (vaste baan sinds 2013), toen een tijd nagedacht over wat ik zou willen, en toen kwam Zweden ook weer naar voren als serieuze optie. Toen een tijdje vacatures in de gaten gehouden via LinkedIn en the rest is history. 8-)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 9 januari 2022 @ 11:34:19 #74
269689 crew  Viv
pi_203107215
Na een aantal dagen van shoppen bij IKEA en in elkaar zetten wat we gekocht hebben, gaan we straks de sneeuw in om te wandelen en de buurt te verkennen! *O*

ZZ was wel al met mijn ouders op pad geweest naar een slot in de regio, maar ze vond het maar een "nep-kasteel". :')
pi_203107263
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 11:34 schreef Viv het volgende:
Na een aantal dagen van shoppen bij IKEA en in elkaar zetten wat we gekocht hebben, gaan we straks de sneeuw in om te wandelen en de buurt te verkennen! *O*

ZZ was wel al met mijn ouders op pad geweest naar een slot in de regio, maar ze vond het maar een "nep-kasteel". :')
:') :') :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')