Beetje binnen 45-60min van Uppsala. Zijn niet heel erg aan het kijken naar één gebied.quote:Op maandag 7 februari 2022 14:18 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
In welk gebied zoeken jullie?
Hagadalen is mooi trouwens, daar hebben wij erg veel gewandeld toen ik zwanger was van mijn eerste.
Ook een leuk gebied is rond Sunnersta, langs Mälaren lopen. En ook Gamla Uppsala is een bezoekje waard.
quote:Op maandag 7 februari 2022 15:25 schreef Adnap het volgende:
Jullie doen dus gewoon waar ik al jaren van droom.
Ooit als de kids allemaal t huis verlaten hebben wil ik ook mijn hebben en houden oppakken en gaan.
Tot die tijd maar meelezen en mee genieten.
Tierp is inderdaad wel ver als je in Stockholm moet zijn, Uppsala is nog wel te doen (afhankelijk waar je dan precies in Tierp woont). Vänge was ik nog niet tegengekomen. Ga ik ook eens op letten.quote:Op maandag 7 februari 2022 23:25 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wij hebben destijds veel gekeken naar huizen in Örsundsbro. Prijzen in Uppsala waren toen ook al erg pittig. Ook Tierp was interessant, maar dat vonden we uiteindelijk toch ver weg van Uppsala en Stockholm, waar wij allebei werkten. Uiteindelijk eerst in de wijk Sävja een appartement gehad en later in het dorp Vänge terechtgekomen, vlak buiten Uppsala. Beiden beviel uitstekend.
Ik vond dat wel heel leuk, bezichtigen en bij open huizen langs. Jullie vinden vast iets moois
Tierp heeft een treinverbinding met Uppsala, dat maakt het wel extra interessant om te wonen als je in Uppsala werkt.quote:Op maandag 7 februari 2022 23:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Tierp is inderdaad wel ver als je in Stockholm moet zijn, Uppsala is nog wel te doen (afhankelijk waar je dan precies in Tierp woont). Vänge was ik nog niet tegengekomen. Ga ik ook eens op letten.
Komen sowieso nog steeds relatief weinig nieuwe woningen bij per dag/week, maar dat zou binnenkort wel moeten aantrekken.
Edit: Ah Vänge ligt tussen Heby en Uppsala in zie ik. Wel veel gezien in Heby en ook dorpje Järlåsa, maar nog niks leuks tegengekomen in die regio.
Werk bevalt goed!quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:54 schreef IrishBastard het volgende:
En hoe bevalt het nou? Zowel thuis als werk als werkloos?
Gaan jullie pas zoeken naar een school voor ZZ als jullie een huis hebben, of nu al?quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:14 schreef Evenstar het volgende:
Skatteverket is in ieder geval bezigDe case manager vroeg gisteren nog wat extra informatie. Vandaag precies twee weken geleden aangevraagd, dus best wel blij en verbaasd dat het nu al echt behandeld wordt. Geeft hoop op een snelle afhandeling.
@:IrishBastard Beetje wat @:Viv zegt inderdaad. Nog steeds 100% overtuigd dat dit de juiste stap was alleen begin ik mij nu wel een beetje te vervelen
Dat zal straks echt wel veranderen als ZZ naar school gaat en wij een koophuis hebben. Heb genoeg dingen die ik wil en kan doen, maar gaat een beetje lastig in een huurappartement en een kleuter die de hele dag je de oren van de kop kletst
Toevallig gaan wij dit weekend er even voor zitten. Zijn twee "förskolan" in de buurt. Eentje echt aan de andere kant van de straat en één op een paar minuten lopen. Willen even kennis met ze maken en kijken wat ze precies aanbieden. Nu is ZZ wel heel erg makkelijk met aanpassen, maar een klein beetje extra aandacht voor een kind wat de taal niet spreekt zou ook wel lekker zijn. Verder vooral nog even uitzoeken hoe en wat zonder personnummer.quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:18 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Gaan jullie pas zoeken naar een school voor ZZ als jullie een huis hebben, of nu al?
Aanrader voor daguitstap met ZZ is het Vasamuseet in Stockholm. En Grona Lund, natuurlijk!
Als je niet weet waar je gaat wonen lijkt het me idd handig om zz nog niet naar een school te sturen?quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:18 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Gaan jullie pas zoeken naar een school voor ZZ als jullie een huis hebben, of nu al?
Aanrader voor daguitstap met ZZ is het Vasamuseet in Stockholm. En Grona Lund, natuurlijk!
Volgend schooljaar moet zij sowieso switchen van een "förskola" naar een "förskoleklass". Förskola is eigenlijk meer vergelijkbaar met een BSO. Förskoleklass (vanaf 6 jaar) is verplicht en een voorbereiding op "grundskola" (vanaf 7 tot 16 jaar).Hoe dan ook zou zij een switch moeten maken, dus vandaar dat wij besloten hebben om haar toch nu al in te schrijven. Zoals hierboven aangegeven lijkt het ons ook wel fijn dat zij even gaat wennen en de taal begint te leren om niet blanco aan haar förskoleklass te beginnen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:30 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Als je niet weet waar je gaat wonen lijkt het me idd handig om zz nog niet naar een school te sturen?
Island life yoquote:Op donderdag 10 februari 2022 11:40 schreef Evenstar het volgende:
Alles zit ook gewoon bijelkaar in de buurt, binnenkort maar een dagje plannen Djurgården plannen
Edit: Damn, wist niet dat Gröna Lund ook een soort van Goffertpark was. Veel concerten in de zomer en niet de minste zeg. Greta van Fleet, My Chemical Romance, Korn, Dua Lipa, Deftones, Toto, Saxon
En dan heerlijk met de boot van Slussen naar djürgarden....quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:40 schreef Evenstar het volgende:
Alles zit ook gewoon bijelkaar in de buurt, binnenkort maar een dagje plannen Djurgården plannen
Edit: Damn, wist niet dat Gröna Lund ook een soort van Goffertpark was. Veel concerten in de zomer en niet de minste zeg. Greta van Fleet, My Chemical Romance, Korn, Dua Lipa, Deftones, Toto, Saxon
Ah, die hebben we op vakantie al eens benut bij wijze van gratis (want OV-kaartje hadden we toch al nodig) boottochtje, dus zonder Djurgården daadwerkelijk te bezoeken.quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:47 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
En dan heerlijk met de boot van Slussen naar djürgarden....
@Evenstar is fan van ijshockey, voetbal, American Football (NFL en college), baseball en Formule 1.quote:Op donderdag 10 februari 2022 17:08 schreef Knutknuttsson het volgende:
Zijn jullie sportfans trouwens? Sirius Bandy staat namelijk voor het eerst in meer dan 10 jaar weer eens in de 8ste finales en dat is toch zeker een bezoekje waardHeja Sirius!
Wacht wat? Heb je een link?quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:47 schreef Evenstar het volgende:
395kr voor een seizoenspas voor al die concerten, what the fuckDat is nog geen ¤40
Off-topic: ik dacht dat jij geen foto´s van jezelf op internet wildequote:Op donderdag 10 februari 2022 20:29 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wacht wat? Heb je een link?
Stockholm is prima te doen voor een weekend zo nu en dan, en dan een concert meepakken maakt het extra mooi.
https://www.gronalund.com/en/ticketsquote:Op donderdag 10 februari 2022 20:29 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wacht wat? Heb je een link?
Stockholm is prima te doen voor een weekend zo nu en dan, en dan een concert meepakken maakt het extra mooi.
Mijn vorige UI was te herkenbaar…quote:Op donderdag 10 februari 2022 20:38 schreef flipsen het volgende:
[..]
Off-topic: ik dacht dat jij geen foto´s van jezelf op internet wildeEn nu heb je gewoon je foto in je UI staan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |