abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 januari 2022 @ 13:11:06 #251
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203402106
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:09 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat ik mis zijn de dillechips. Die vond ik altijd heerlijk, en jammer genoeg bij de ikea niet te krijgen. Ook pyttipanna mis ik, maar dat zou eventueel zelf wel te maken zijn....
Is dit wat? https://www.ekoplaza.nl/n(...)ill-chive-0001038391

Geen idee of er ook een Ekoplaza is in België, maar je komt vast nog regelmatig in Nederland :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 28 januari 2022 @ 14:08:28 #252
499030 WatMoetJeDanInvullen
Niet naar jezelf te herleiden.
pi_203402963
Viv, heb je bij de fika ook al een "stofzuiger" geprobeerd (soort mergpijp, groen van kleur) en "fika-brood"? (Die met safraan is lekker) of prinsessencake.
(ga er even van uit dat je minimaal 1x per week wel een fika hebt) ;)
  Manager PR/Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 14:25:57 #253
269689 crew  Viv
pi_203403233
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 14:08 schreef WatMoetJeDanInvullen het volgende:
Viv, heb je bij de fika ook al een "stofzuiger" geprobeerd (soort mergpijp, groen van kleur) en "fika-brood"? (Die met safraan is lekker) of prinsessencake.
(ga er even van uit dat je minimaal 1x per week wel een fika hebt) ;)
Die groene mergpijp is al jaren een favoriet van ons. :Y

Prinsessentaart wil ik bestellen (of zelf maken) als ZZ jarig is, die is helemaal into prinsessen. :D

Fika-brood ken ik nog niet. Met saffraan heb ik wel de Sint Lucia-broodjes gezien, maar nog niet geprobeerd.

[ Bericht 25% gewijzigd door Viv op 28-01-2022 16:47:07 (Foto's toegevoegd) ]
pi_203403679
Het is nu de tijd van Semla/Semlor. De verse gemaakte zijn echt zo heerlijk :Y)
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Manager PR/Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 15:42:35 #255
269689 crew  Viv
pi_203404301
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 14:56 schreef Knutknuttsson het volgende:
Het is nu de tijd van Semla/Semlor. De verse gemaakte zijn echt zo heerlijk :Y)
Ja, die wees een collega al aan deze week, toen we even een blokje om liepen. :Y Binnenkort eens proberen!
pi_203405632
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 15:42 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, die wees een collega al aan deze week, toen we even een blokje om liepen. :Y Binnenkort eens proberen!
Beste semlor in Uppsala hier: https://goo.gl/maps/bLB9PMGyKnQo2N4XA
  Manager PR/Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 22:14:22 #257
269689 crew  Viv
pi_203410837
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:21 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Beste semlor in Uppsala hier: https://goo.gl/maps/bLB9PMGyKnQo2N4XA
Bedoel je Güntherska? :)

Dan wordt het die. :Y
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 29 januari 2022 @ 12:41:40 #258
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203415888
Dille chips zijn goedgekeurd _O_
pi_203416508
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:14 schreef Viv het volgende:

[..]
Bedoel je Güntherska? :)

[ afbeelding ]

Dan wordt het die. :Y
Yes, inderdaad Güntherska. Mijn kantoor zat in dezelfde straat, en ik keek uit op de Fyris. Ik was daar vaak te vinden!
  Manager PR/Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 13:35:41 #260
269689 crew  Viv
pi_203416625
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Yes, inderdaad Güntherska. Mijn kantoor zat in dezelfde straat, en ik keek uit op de Fyris. Ik was daar vaak te vinden!
Leuk! Ik kijk uit op de rest van ons eigen gebouw. :')
pi_203441247
@Viv kom ik nu dit tegen.. Zweden??

Is dat vanwege ons?

Ik weet nog dat je 2 jaar terug ons uitnodigde om bij jullie de Super Bowl finale te kijken, maar ja die dekselse corona he...

Kijk, als je die halve gare zolderkamer autisten die we zijn toch liever niet in je huis gehad wilt, dan had je dat toch ook kunnen zeggen, om hiervoor helemaal te gaan verhuizen naar zweden? Beetje overdreven als je het mij vraagt... :P
  Manager PR/Moderator maandag 31 januari 2022 @ 01:21:50 #262
269689 crew  Viv
pi_203441255
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 01:15 schreef Attitude het volgende:
@:Viv kom ik nu dit tegen.. Zweden??

Is dat vanwege ons?

Ik weet nog dat je 2 jaar terug ons uitnodigde om bij jullie de Super Bowl finale te kijken, maar ja die dekselse corona he...

Kijk, als je die halve gare zolderkamer autisten die we zijn toch liever niet in je huis gehad wilt, dan had je dat toch ook kunnen zeggen, om hiervoor helemaal te gaan verhuizen naar zweden? Beetje overdreven als je het mij vraagt... :P
:D

Hier kunnen we ook een FOK!meet houden hoor. :Y
  maandag 31 januari 2022 @ 11:31:39 #263
499030 WatMoetJeDanInvullen
Niet naar jezelf te herleiden.
pi_203443955
quote:
Fika-brood ken ik nog niet. Met saffraan heb ik wel de Sint Lucia-broodjes gezien, maar nog niet geprobeerd.
Is iets wat alleen bij een bakker te koop is. Een Zweedse collega wees me er op (en heeft het gehaald) toen ik nog in Stockholm werkte
  Moderator maandag 31 januari 2022 @ 11:42:37 #264
45833 crew  Fogel
pi_203444115
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 01:21 schreef Viv het volgende:

[..]
:D

Hier kunnen we ook een FOK!meet houden hoor. :Y
Ik kom wel, is maar een uur of 10 rijden :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 januari 2022 @ 16:45:58 #265
416575 crew  Evenstar
pi_203448358
Dinsdag op woensdag weer kans op noorderlicht, maar weerbericht ziet er niet positief uit :( Heb al wel een paar leuke plekjes gevonden in een park in de buurt om te gaan staan met minimale lichtvervuiling (voor in een stad :P)

Verder is het nu vooral wachten op Skatteverket ....... en huisje zoeken (weinig aanbod nog).
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 februari 2022 @ 21:16:24 #266
416575 crew  Evenstar
pi_203464554
Vandaag met ZZ gewandeld in Hågadalen-Nåsten Naturreservat en daarna met z'n allen gegeten bij Texas Longhorns in Uppsala.

Had als voorgerecht de super hot chicken wings. Serveerster zei "neem het achteraf, anders verpest je echt je eetlust" _O- (wel netjes geluisterd).

Op menukaart stond "hottest wings in Sweden", maar meestal zijn dat soort uitspraken bullshit .... maar verdomme wat waren deze heet. Niet. Normaal. Nu drie uur laten voel ik nog steeds mijn mond, lippen en maag branden. Kreeg wel zes van de acht wings op, die laatste twee gingen echt niet meer, vooral omdat ik vol zat _O-

Kreeg 10% korting ... "normally people run to the toilet after just 1 or 2, so we gave you 10% off for eating 6" aangevuld met "the sauce contains Carolina Reaper".... Dat was wel duidelijk ja _O-

Leuke tent, lekker eten, kan het vleeesch liefhebbers wel aanraden (en de frietjes zijn ook heerlijk).
  dinsdag 1 februari 2022 @ 21:18:15 #267
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203464592
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 21:16 schreef Evenstar het volgende:
Vandaag met ZZ gewandeld in Hågadalen-Nåsten Naturreservat en daarna met z'n allen gegeten bij Texas Longhorns in Uppsala.

Had als voorgerecht de super hot chicken wings. Serveerster zei "neem het achteraf, anders verpest je echt je eetlust" _O- (wel netjes geluisterd).

Op menukaart stond "hottest wings in Sweden", maar meestal zijn dat soort uitspraken bullshit .... maar verdomme wat waren deze heet. Niet. Normaal. Nu drie uur laten voel ik nog steeds mijn mond, lippen en maag branden. Kreeg wel zes van de acht wings op, die laatste twee gingen echt niet meer, vooral omdat ik vol zat _O-

Kreeg 10% korting ... "normally people run to the toilet after just 1 or 2, so we gave you 10% off for eating 6" aangevuld met "the sauce contains Carolina Reaper".... Dat was wel duidelijk ja _O-

Leuke tent, lekker eten, kan het vleeesch liefhebbers wel aanraden (en de frietjes zijn ook heerlijk).
Ik heb echt nog nooit pittig eten op in het noorden en zelfde ervaring als jij. Dat als ze roepen dat iets pittig is het onzin is.
Maar mooie dit :D

ZZ ook hapje laten proeven? :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 februari 2022 @ 21:24:51 #268
416575 crew  Evenstar
pi_203464722
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 21:18 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik heb echt nog nooit pittig eten op in het noorden en zelfde ervaring als jij. Dat als ze roepen dat iets pittig is het onzin is.
Maar mooie dit :D

ZZ ook hapje laten proeven? :+
Ja, normaal is het dan een beetje gekruid _O- Dit was wel echt serieus _O- Denk wel echt serieus het meest pittige wat ik ooit gegeten heb (na een Carolina Reaper zelf). De curry bij Gandhi in Nijmegen is eindelijk verslagen :D
  donderdag 3 februari 2022 @ 14:44:34 #269
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_203488185
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 21:16 schreef Evenstar het volgende:

Maar hoe was het de dag daarna? o|O
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 februari 2022 @ 14:45:29 #270
416575 crew  Evenstar
pi_203488213
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 14:44 schreef IrishBastard het volgende:

[..]
Maar hoe was het de dag daarna? o|O
Viel erg mee! :D Had erger verwacht _O-
pi_203489298
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 21:24 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ja, normaal is het dan een beetje gekruid _O- Dit was wel echt serieus _O- Denk wel echt serieus het meest pittige wat ik ooit gegeten heb (na een Carolina Reaper zelf). De curry bij Gandhi in Nijmegen is eindelijk verslagen :D
Toen ik je bericht las over de super hot wings en dat het meestal onzin is als ze dat er bij zetten was ik me aan het bedenken in welk tentje in Nijmegen ik een keer flink hete curry gehad heb. Na een Google actie op bovenstaande naam en de foto van het restaurant gezien te hebben denk ik dat ik daar dezelfde curry op heb als die jij hier benoemd (eten op eigen risico, en er aan beginnen terwijl mijn drinken net op was..) ik kan best wat hebben maar die was flink pittig :D
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 februari 2022 @ 16:11:45 #272
416575 crew  Evenstar
pi_203489329
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 16:09 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Toen ik je bericht las over de super hot wings en dat het meestal onzin is als ze dat er bij zetten was ik me aan het bedenken in welk tentje in Nijmegen ik een keer flink hete curry gehad heb. Na een Google actie op bovenstaande naam en de foto van het restaurant gezien te hebben denk ik dat ik daar dezelfde curry op heb als die jij hier benoemd (eten op eigen risico, en er aan beginnen terwijl mijn drinken net op was..) ik kan best wat hebben maar die was flink pittig :D
Haha, die was goed he :D

Ik kan mij nog herinneren dat de kok nog even langskwam om te vragen of ik wel wist waar ik aan begon _O- en de serveerster met een mooi accent zei "u bent een dapper man" nadat ik het, met wat moeite, toch op had gekregen :D

Daar had ik dag later wel wat meer last van dan de chicken wings, terwijl ik de wings uiteindelijk echt een stuk heter vond.
pi_203490300
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 16:11 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Haha, die was goed he :D

Ik kan mij nog herinneren dat de kok nog even langskwam om te vragen of ik wel wist waar ik aan begon _O- en de serveerster met een mooi accent zei "u bent een dapper man" nadat ik het, met wat moeite, toch op had gekregen :D

Daar had ik dag later wel wat meer last van dan de chicken wings, terwijl ik de wings uiteindelijk echt een stuk heter vond.
Ja die was wel goed. Al heb ik ook echt m’n best moeten doen met elke hap meer rijst (of brood) dan saus en denk ik dat een tandje minder pittig net wat lekkerder was. Maar heb me niet laten kennen :P

En daarna vertellen dat het niet iets is dat in hun eigen cultuur gegeten wordt 😂
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 februari 2022 @ 14:07:10 #274
416575 crew  Evenstar
pi_203554033
Zo, net eerste keer contact opgenomen met een makelaar voor een woning wat er leuk uitziet. Nu afwachten totdat wij kunnen bezichtigen :D

(gaan trouwens om privacy redenen geen foto's en/of links posten van (of naar) woningen die online staan, als wij iets kopen kunnen wij persoonlijke foto's wel delen natuurlijk :D)
pi_203554311
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 14:07 schreef Evenstar het volgende:
Zo, net eerste keer contact opgenomen met een makelaar voor een woning wat er leuk uitziet. Nu afwachten totdat wij kunnen bezichtigen :D

(gaan trouwens om privacy redenen geen foto's en/of links posten van (of naar) woningen die online staan, als wij iets kopen kunnen wij persoonlijke foto's wel delen natuurlijk :D)
In welk gebied zoeken jullie?

Hagadalen is mooi trouwens, daar hebben wij erg veel gewandeld toen ik zwanger was van mijn eerste.

Ook een leuk gebied is rond Sunnersta, langs Mälaren lopen. En ook Gamla Uppsala is een bezoekje waard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')