SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ja goh, dat snap ik.quote:
En dat is ook weer iets waarover me moeten nadenken of we dat wel moeten willen. Wegen de voordelen van z'n quarantaine wel op tegen de nadelen. Ik denk dat ik het antwoord wel kan raden.![]()
Ja dat is wel een dingetje maar dat heb je niet zomaar veranderd zeker met de onzekerheden die zo'n nieuwe variant met zich meebrengt, ik las dat in het VK veel zorgpersoneel thuis zit hierdoor.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:51 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ziek als in letterlijk zo ziek dat je niet kan werken? Of ziek als in positief getest zonder klachten en thuis in verplichte quarantaine? Daar zit nog wel een gigantisch verschil in.
We moeten sowieso eens ophouden met doen alsof besmet = ziek.![]()
En sowieso je kan niet in de winter verwachten dat de opnames niet stijgen, ook bij een verkoudheid, longontsteking, griep, komen de meest kwetsbare mensen in het ziekenhuis terecht en stijgen de cijfers voor een paar weken. Of wil je daar telkens de samenleving voor blijven gijzelen?![]()
Je ziet het nu gebeuren in Engeland. Ja, minder ziekmakend, maar door de hoge aantallen nemen de opnames gewoon toe.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:55 schreef CR7 het volgende:
[..]
Niet als de Omikron variant niet de longen aantast. Volgens mij liggen de mensen met corona in het ziekenhuis vooral vanwege een zuurstoftekort toch?'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Nee, en dat hebben we ook niet eerder gedaan, omdat dat niet om grote getallen gaat.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:56 schreef mir1986 het volgende:
En sowieso je kan niet in de winter verwachten dat de opnames niet stijgen, ook bij een verkoudheid, longontsteking, griep, komen de meest kwetsbare mensen in het ziekenhuis terecht en stijgen de cijfers voor een paar weken. Of wil je daar telkens de samenleving voor blijven gijzelen?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ja klopt en ze bouwen er snel noodtenten bij. Het verschil is dat hun wel de mensen en de spullen hebben en hier niet.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je ziet het nu gebeuren in Engeland. Ja, minder ziekmakend, maar door de hoge aantallen nemen de opnames gewoon toe.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Laten we daar dan nu ook mee stoppen als omicron niet zo gevaarlijk lijkt te zijn.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, en dat hebben we ook niet eerder gedaan, omdat dat niet om grote getallen gaat.![]()
om de cijfers te kunnen laten stijgen in het ziekenhuis moeten ze eerst dalen en dat was nu net het probleemquote:Op maandag 3 januari 2022 11:56 schreef mir1986 het volgende:
En sowieso je kan niet in de winter verwachten dat de opnames niet stijgen, ook bij een verkoudheid, longontsteking, griep, komen de meest kwetsbare mensen in het ziekenhuis terecht en stijgen de cijfers voor een paar weken. Of wil je daar telkens de samenleving voor blijven gijzelen?![]()
Als dat zo BlIJKT te zijn, zou dat kunnen. Zover zijn we nog niet.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:59 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Laten we daar dan nu ook mee stoppen als omicron niet zo gevaarlijk lijkt te zijn.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Nu er minder mensen in een ziekenhuis lijken te komen, zelfs heel veel minder mensen aan een ventilator en de ligduur korter lijkt te zijn, kunnen we ons waarschijnlijk heel wat meer besmettingen veroorloven.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar hoe realistisch is het dat we dat gaan halen. In de delta piek zaten we waarschijnlijk op 40-60 duizend besmettingen per dag waarvan er 23k werd gerapporteerd (ik blijf er even van uit gaan dat we minimaal de helft missen), die piek was een goede 20 tot 30 dagen en heeft niet geleid tot "code zwart" in de zieken huizen.
Omikron is een derde ziekmakend ten opzichte van delta. Als we dezelfde piek gaan halen als met delta, en dan blijven we binnen de lijntjes dan vinden er waarschijnlijk tussen de 4 en 8 miljoen besmettingen plaats in de komende 20-30 dagen. Dan is de voorraad mensen die ziek kunnen worden behoorlijk uitgeput in ieder geval.
Dat is maar goed ook, want die lijken onvermijdelijk plus ze helpen ook nog eens versneld immuniteit op te bouwen.I'll give you something to do![]()
En dus is de boel dicht.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Ja klopt en ze bouwen er snel noodtenten bij. Het verschil is dat hun wel de mensen en de spullen hebben en hier niet.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
de mensen schijnen ze ook niet te hebbenquote:Op maandag 3 januari 2022 11:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Ja klopt en ze bouwen er snel noodtenten bij. Het verschil is dat hun wel de mensen en de spullen hebben en hier niet.![]()
Nee, dat is niet zo. Alleen kan het VK wat sneller mensen importeren die Engels spreken dan wij mensen kunnen importeren die Nederlands spreken uit landen als India, Pakistan en de Fillipijnen.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Ja klopt en ze bouwen er snel noodtenten bij. Het verschil is dat hun wel de mensen en de spullen hebben en hier niet.
De zgn. Nightingale hospitals die vorig jaar opgebouwd werden zijn nooit gebruikt omdat...er geen personeel voor was.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2022 12:01:37 ]![]()
Hmmm. 2,3 maal zoveel covid-doden dan bij de GGD gemeld in augustus alleen al.
Ben benieuwd hoe dat in de wintermaanden verloopt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nvmquote:Op maandag 3 januari 2022 12:01 schreef capricia het volgende:
Hmmm. 2,3 maal zoveel covid-doden in augustus alleen al.
[ twitter ]![]()
Na bijna 2 jaar is dat het enige wat ze kunnen, de rest strandt op de bekende kan niet of strandt op politieke gronden...quote:Op maandag 3 januari 2022 11:38 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Hoge besmettingscijfers ≠ lockdowns. Het een leidt niet automatisch tot het ander.![]()
Het aantal corona doden ligt nu volgens mij rond de 40k (onofficieel).quote:Op maandag 3 januari 2022 12:01 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:quote:Doodsoorzaakcijfers augustus 2021 zijn gepubliceerd. In augustus werden 190 coronadoden bij de GGD-en gemeld, maar uiteindelijk bleken er 435 mensen aan Covid-19 te zijn overleden: 2,3 keer zoveel. @statistiekcbs https://t.co/yqTGy3Wr7v
Komende tijd volgen de overige maanden. https://t.co/DyklJVmaSt"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
dus code zwart is al een tijdje aan de gang?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:01 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ben benieuwd hoe dat in de wintermaanden verloopt.![]()
Zorgpersoneel moet toch hier ook gewoon in het Engels kunnen?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Alleen kan het VK wat sneller mensen importeren die Engels spreken dan wij mensen kunnen importeren die Nederlands spreken uit landen als India, Pakistan en de Fillipijnen.
De zgn. Nightingale hospitals die vorig jaar opgebouwd werden zijn nooit gebruikt omdat...er geen personeel voor was.![]()
Dat lijkt mij best lastig en dan speelt ook nog mee dat er diploma's erkend moeten zijn en eventueel vertaald. Het is allemaal niet zo simpel als men wel eens denkt.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zorgpersoneel moet toch hier ook gewoon in het Engels kunnen?
Ik vind het wel ironisch dat men er schande van spreekt dat Nederlandse universiteiten in het Engels les geven maar dat de zorg dan maar helemaal in het Engels moet want het is zo lekker handig om 3e wereld landen van hun medische personeel af te helpen.
[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2022 12:06:19 ]![]()
blijkbaar niet en het niveau is hier ook Champions League op IC gebied, tenminste volgens zo'n IC verpleegster die ik bij Op1? erover zag praten, dus die importverpleegsters kunnen niet zomaar instromenquote:Op maandag 3 januari 2022 12:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zorgpersoneel moet toch hier ook gewoon in het Engels kunnen?![]()
Wat mij betreft worden die cijfers gecorrigeerd.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het aantal corona doden ligt nu volgens mij rond de 40k (onofficieel).
Sterke mate van onderrapportage tot nu toe."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat is niet wat er staat, maar bovenal blijft dat uitdrukken van het aantal gevaccineerden in een % de totale besmettingen vrij nutteloos.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:46 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
97% van de besmettingen is gevaccineerd. Bizar, zulke hoge aantallen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
Forum Opties Forumhop: Hop naar: