Die ME’ers bedoel je?quote:Op maandag 3 januari 2022 00:27 schreef Ulx het volgende:
Dat FVD-tuig uit de provincie heeft weer lekker lopen rellen in mijn stad. Kutvolk.
Het is nog veel erger.quote:Op zondag 2 januari 2022 19:29 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ]
Rond 11-12 seconde zie je de agent met de stok op de hond slaan, omdat het hondje niet los wil laten.
quote:Op maandag 3 januari 2022 03:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Satan kan zijn kont kussen, daar weet ik niets van en geloof ik niet in.
Waar ik wel wat van weet is de training van honden en in dit specifieke geval honden die getraind zijn als politie/leger honden.
En aangezien ik toch niet kan slapen heb ik besloten daar wat over te zeggen.
Deze honden worden simpelweg getraind op harder erop gaan als er meer commotie en geweld is. Op geen enkel moment is ‘slaan’ van de geleider een teken om te lossen.
De honden luisteren goed, maar niet perfect. Ze hebben eigen inzicht en hun instinct. Het is een fabeltje dat zo’n hond in een chaos situatie blij gaat zitten kwispelen als de gemiddelde golden als de geleider stop en zit zegt. Soms is er even nodig om ze te laten lossen.
Maar nooit en te nimmer is het gedoe wat deze geleider doet een stop teken voor de hond. In tegenstelling, het zegt ga door, doe harder en die geleider weet dat.
Je wordt niet zomaar een honden geleider bij politie of leger, ook het mens krijgt daarin een training (hondengeleider en met paarden is populair, niet elke Jan drol krijgt zo’n plaats. Ruime ervaring met de betreffende diersoort is een vereiste).
Geleider en hond zijn een team. Een geleider slaat zijn hond niet, niet als hij hem niet op wil porren voor meer, harder en vooral niet lossen, wat je dan ook ziet.
Deze honden zijn keihard, dat moeten ze ook zijn om dit werk te kunnen doen. Je wil geen hond die even rustig de tijd neemt om te kijken wie hem port, slaat of doet. Ze zijn getraind om te reageren op de kalmte of de aansporing van de geleider.
Een hond die nog even een keer extra zijn tanden erin zit of niet binnen een paar seconde lost is in een chaos situatie niet abnormaal. Had je maar het niet zover moeten laten komen dat de hond ingezet moest worden.
Maar deze hond wordt ‘verteld’ om door te gaan, om vast te houden. Wat de hond dan ook doet.
Als dat allemaal klopt is die user en al die gekken die er een like op geven knettergek vanwege dat hitsig taalgebruik omtrent zinloos geweld middels een hond.quote:
Heb jij die aflevering gezien waarbij er wordt getoond hoe politiehonden werden getraindquote:Op maandag 3 januari 2022 08:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als dat allemaal klopt is die user en al die gekken die er een like op geven knettergek vanwege dat hitsig taalgebruik omtrent zinloos geweld middels een hond.
Zieke geesten. Ook is de politie ronduit corrupt dat zo een agent een hand boven het hoofd krijgt.
We zien 2 agenten vervolgt worden na al deze extreme uitingen.
En dan krijg je een nieuwsbericht later dat er mensen zijn die radicaliseren. Kijk gvd naar je eigen apparaat!!! Tot het hoogste niveau is er kanker in de organisatie.
Overigens plaatste Bart Maes een tweet waarin hij stelt dat het alweer een voorval is van een agent die zijn hond niet onder controle heeft. Random user met een hitsig verhaaltje is voor mij geen autoriteit. Ik zeg niet dat het niet waar is maar het is mij allemaal net een tandje of 666 te gek.
Op diverse filmpjes te zien inderdaad.quote:Op maandag 3 januari 2022 00:36 schreef Ulx het volgende:
De politie begon net als bij krakersrellen met slaan?
Precies vergeleken met dat zou je de politie zelfs te lief kunnen vinden.quote:Op maandag 3 januari 2022 00:36 schreef Ulx het volgende:
De politie begon net als bij krakersrellen met slaan?
Waar vindt een mens die filmpjes?quote:Op maandag 3 januari 2022 09:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Op diverse filmpjes te zien inderdaad.
De meute staat er braaf te staan en uit het niets beukt de politie er ineens vol op los.
Telegram klokkenluiders voor vrijheid groep bijvoorbeeld.quote:
Daar zit ik niet in.quote:Op maandag 3 januari 2022 09:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Telegram klokkenluiders voor vrijheid groep bijvoorbeeld.
Ja, was het de moeite waard? Misschien vanavond eens kijken dan.quote:Op maandag 3 januari 2022 09:32 schreef greysbones het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen jullie wel lachen om Peter pannenkoek
Ik heb er niet naar gekeken?quote:Op maandag 3 januari 2022 09:32 schreef greysbones het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen jullie wel lachen om Peter pannenkoek
Als je auswitsch vergelijkingen leuk vindquote:Op maandag 3 januari 2022 09:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, was het de moeite waard? Misschien vanavond eens kijken dan.
De demonstranten zijn voor dat het uit de hand liep gewaarschuwd en aangesproken en kozen er voor toch te blijven. En daar de gevolgen van dus te aanvaarden. Je zou zelfs kunnen denken dat de demonstranten het er zelf dus op aan lieten komen? Of ze zijn gewoon dom bezig geweest?quote:Op maandag 3 januari 2022 08:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als dat allemaal klopt is die user en al die gekken die er een like op geven knettergek vanwege dat hitsig taalgebruik omtrent zinloos geweld middels een hond.
Zieke geesten. Ook is de politie ronduit corrupt dat zo een agent een hand boven het hoofd krijgt.
We zien 2 agenten vervolgt worden na al deze extreme uitingen.
En dan krijg je een nieuwsbericht later dat er mensen zijn die radicaliseren. Kijk gvd naar je eigen apparaat!!! Tot het hoogste niveau is er kanker in de organisatie.
Overigens plaatste Bart Maes een tweet waarin hij stelt dat het alweer een voorval is van een agent die zijn hond niet onder controle heeft. Random user met een hitsig verhaaltje is voor mij geen autoriteit. Ik zeg niet dat het niet waar is maar het is mij allemaal net een tandje of 666 te gek.
Russia state-affiliated mediaquote:Op maandag 3 januari 2022 09:27 schreef ludovico het volgende:
https://mobile.twitter.com/Ruptly/status/1477717348924669952
100% zeker nu dat die hond offensief gebruikt is als geweldsmiddel.
Hoe gaan we dat rechtvaardigen? Liep de man met een tas vol granaten?
Dit impliceert dat agenten bij niet gehoorzamen meer dan het minimale geweld dat nodig is voor het doel mogen toepassen.quote:Op maandag 3 januari 2022 09:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
De demonstranten zijn voor dat het uit de hand liep gewaarschuwd en aangesproken en kozen er voor toch te blijven. En daar de gevolgen van dus te aanvaarden.
https://www.at5.nl/artike(...)-dertig-aanhoudingen
De politie heeft een geweldsmonopolie, die aan regels is gebonden..je kunt niet aan de hand van enkele seconden videobeeld bepalen of die regels geschonden zijn...quote:Op maandag 3 januari 2022 09:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit impliceert dat agenten bij niet gehoorzamen meer dan het minimale geweld dat nodig is voor het doel mogen toepassen.
Sterker nog een extreem geweldsmiddel als een bijtende hond mag je wel even gebruiken zo lichtvoetig.
Denk niet dat deze gevolgen afspraak zijn in onze samenleving, sorry, en zo wel was het tirannie.
De werkelijkheid is natuurlijk dat er een kleine groep mensen is die gewoon dachten lekker een dagje rellen op het Museumplein. Niet meer en niet minder. Jammer voor de demonstranten die met betere bedoelingen gekomen zijn.quote:Op maandag 3 januari 2022 09:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit impliceert dat agenten bij niet gehoorzamen meer dan het minimale geweld dat nodig is voor het doel mogen toepassen.
Sterker nog een extreem geweldsmiddel als een bijtende hond mag je wel even gebruiken zo lichtvoetig.
Denk niet dat deze gevolgen afspraak zijn in onze samenleving, sorry, en zo wel was het tirannie.
Dat blijkt helaas ook uit de gewonde agenten en aanhoudingen voor verboden wapenbezit en mishandeling. Ik ga 'vreedzaam' demonstreren en ik neem m'n boksbeugel mee:quote:Op maandag 3 januari 2022 09:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
De werkelijkheid is natuurlijk dat er een kleine groep mensen is die gewoon dachten lekker een dagje rellen op het Museumplein. Niet meer en niet minder. Jammer voor de demonstranten die met betere bedoelingen gekomen zijn.
Tja daar lezen bepaalde mensen dus blijkbaar over heen?quote:Op maandag 3 januari 2022 10:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat blijkt helaas ook uit de gewonde agenten en aanhoudingen voor verboden wapenbezit en mishandeling. Ik ga 'vreedzaam' demonstreren en ik neem m'n boksbeugel mee:.
Of wuiven het weg als leugens van een dictatoriale overheid om zichzelf vervolgens gigantisch op te winden over de selectief geknipte fragmenten die je op de bekende (Russischequote:Op maandag 3 januari 2022 10:04 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja daar lezen bepaalde mensen dus blijkbaar over heen?
Nobody fucking cares om een paar gewonde agenten. Je doet het vak en kiest er zelf voor. Tevens zijn ze er voor de overheid en niet jou.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:04 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja daar lezen bepaalde mensen dus blijkbaar over heen?
Nou dat klopt dus gewoon niet. Ik ben in mijn leven best een paar keer zeer blij geweest dat er politie was. En niemand kiest een beroep om met een zooi relschoppende idioten die dodelijke wapens bij zich hebben in aanraking te komen.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:11 schreef Dibble het volgende:
[..]
Nobody fucking cares om een paar gewonde agenten. Je doet het vak en kiest er zelf voor. Tevens zijn ze er voor de overheid en niet jou.
Ze zijn weggestuurd een straat in en daar gaven ze gehoor aan. Vervolgens liepen ze daar in een fuik ME-ers en konden ze geen kant op.quote:Op maandag 3 januari 2022 09:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
De demonstranten zijn voor dat het uit de hand liep gewaarschuwd en aangesproken en kozen er voor toch te blijven. En daar de gevolgen van dus te aanvaarden. Je zou zelfs kunnen denken dat de demonstranten het er zelf dus op aan lieten komen? Of ze zijn gewoon dom bezig geweest?
https://www.at5.nl/artike(...)-dertig-aanhoudingen
Was jij er bij?quote:Op maandag 3 januari 2022 10:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Ze zijn weggestuurd een straat in en daar gaven ze gehoor aan. Vervolgens liepen ze daar in een fuik ME-ers en konden ze geen kant op.
Ze zijn er op getraind toch?quote:Op maandag 3 januari 2022 10:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nou dat klopt dus gewoon niet. Ik ben in mijn leven best een paar keer zeer blij geweest dat er politie was. En niemand kiest een beroep om met een zooi relschoppende idioten die dodelijke wapens bij zich hebben in aanraking te komen.
Veelzeggende uitspraak.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:11 schreef Dibble het volgende:
[..]
Nobody fucking cares om een paar gewonde agenten.
Denk het eigenlijk van niet. Iemand trainen om bijvoorbeeld een vuurwerkbom weg te koppen lijkt me lastig. En denk dat geweld in het algemeen tegen hulpverleners toegenomen is. En denk dat we er blij mee mogen zijn dat de politie er juist op getraind is niet te veel geweld te gebruiken.quote:
Daar kan je best wel wat twijfels over hebben dus. De waarheid is dat de meeste Nederlanders toch een mate respect hebben voor de politie, en hulpdiensten. Maar die zie je niet op twitter of op het Museumplein.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:20 schreef Dibble het volgende:
[..]
Niemand ligt er letterlijk wakker om-knip-. Wel om gewonde burgers.
Dat is werkelijk wat jij ziet in die filmpjes?...quote:Op maandag 3 januari 2022 09:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
De werkelijkheid is natuurlijk dat er een kleine groep mensen is die gewoon dachten lekker een dagje rellen op het Museumplein. Niet meer en niet minder. Jammer voor de demonstranten die met betere bedoelingen gekomen zijn.
Wat ik heb gezien is 1 serieus incident waarbij demonstranten van een verboden demonstratie de confrontatie opzochten met politie. En een paar incidentjes.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:08 schreef controlaltdelete het volgende:
[ afbeelding ]
Het jaar is maar net begonnen, van start gegaan met een hoop zinloos geweld. Ik ben geschokt dat mensen het goedpraten, toejuichen, ervan genieten of erger toewensen, ik ben zelfs berichten tegengekomen dat men gehoopt had dat de hond zijn bot had doorgebeten want wappies zijn geen mensen. Wat is er gebeurd met deze lui?
Vaak is nog belangrijker zeker achteraf wat je dus niet ziet op die filmpjes? Maar dat is denk ik verder niet aan jou besteed.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is werkelijk wat jij ziet in die filmpjes?...
Heb je gekeken?
Zo doen ze het altijd zeker met een demo tegen de maatregelen. Als dit niet was gebeurd was er helemaal niets aan de hand geweest en ook geen rellen. Een vreedzame demonstratie door "wappies" kan natuurlijk niet, want het beeld bij Henk & Ingrid moet natuurlijk in stand worden gehouden dat deze mensen geen knip voor hun neus waard zijn, daar er altijd gedonder van komt, het allemaal tuig en relschoppers zijn.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Ze zijn weggestuurd een straat in en daar gaven ze gehoor aan. Vervolgens liepen ze daar in een fuik ME-ers en konden ze geen kant op.
Gewonde burgers Relschoppers die willens en wetens de confrontatie opzoeken met de ME en vervolgens wat tikken krijgen. Ja ja, daar zal heel Nederland slapeloze nachten van hebbenquote:Op maandag 3 januari 2022 10:20 schreef Dibble het volgende:
[..]
Niemand ligt er letterlijk wakker om . Wel om gewonde burgers.
Vervelend is toch met deze redenatie dat je ook bepaalde demonstranten had die bijvoorbeeld verboden wapens bij zich hadden en dergelijke. Dus wie er dan precies wel en niet met vuur speelt kan je een verschil van mening over hebben?quote:Op maandag 3 januari 2022 10:25 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Wat ik heb gezien is 1 serieus incident waarbij demonstranten van een verboden demonstratie de confrontatie opzochten met politie. En een paar incidentjes.
Oke, van Halsema mag je alleen met de juiste huidskleur 'wild' demonstreren, maar op de dam indertijd werd dan ook geen politie opgezocht om mee te knokken.
Niet dat ik hiermee geweld wil goedpraten, maar het is een kwestie van spelen met vuur. En wie speelt met vuur hoeft geen krokedillentranen te komen huilen omdat ze zich verbrand hebben.
Dat met vuur spelen werkt idd twee kanten op. Als je willens en wetens naar een verboden demonstratie gaat dan speel je in elk geval met vuur. Zeker als het klopt wat je zegt dat ze er met wapens naartoe gaan.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:28 schreef Megumi het volgende:
[..]
Vervelend is toch met deze redenatie dat je ook bepaalde demonstranten had die bijvoorbeeld verboden wapens bij zich hadden en dergelijke. Dus wie er dan precies wel en niet met vuur speelt kan je een verschil van mening over hebben?
Hmm duidelijk mag zijn dat het vuren door de politie gelukkig achterwege is gebleven.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:30 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dat met vuur spelen werkt idd twee kanten op. Als je willens en wetens naar een verboden demonstratie gaat dan speel je in elk geval met vuur. Zeker als het klopt wat je zegt dat ze er met wapens naartoe gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |