abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202980303
…en nu is er dikke ruzie. Ik zal wat meer context geven.

Mijn vrouw is zwanger, over een paar maanden uitgerekend. Ze heeft zich altijd zorgen gemaakt om corona, ook voor de zwangerschap al. Ik ben (was) compleet het tegenovergestelde; gewoon lekker je dingetje doen en je leven leiden. No stress.

Nu ze zwanger is, denk ik er nog steeds hetzelfde over, maar vind ik mijn mening er niet meer toe doen. Ik wil dat zij zich op haar gemak voelt, hoe onredelijk haar angst voor corona ook is. Ik vind ook dat ze onredelijk is daarmee, maar die angst krijg ik niet uit haar, dus afijn, mijn leven staat nu in het teken van haar en haar (onze) zwangerschap. Kleine sidenote: afgelopen jaar hebben we drie miskramen gehad (PCOS) en één van die miskramen vond plaats toen we in februari corona opliepen. Zwangerschap van twee weken, dus dat stelde voor ons beiden niet zo heel veel voor. Maar ik denk wel dat het meespeelt in haar angst nu.

En nu komt het; we zouden de Kerstdagen bij onze ouders doorbrengen. Mijn broer was twee dagen daarvoor ziek; hij gaf in een appje aan dat hij niet zou komen met Kerst. Dan lig je aardig overhoop als je dat van tevoren al weet, lijkt mij. De dag voor kerst vroeg hij of ik langs wilde komen, hij was opgeknapt. Dus ik vraag hem om een zelftest te doen omwille van mijn vrouw, zij wilde dat graag namelijk, waarna vervolgens de boel ontploft. Hij wil niet voor ieder kuchje dat doen en “niet meer meedoen aan die bullshit”.

Ik was furieus. Echt, zo kwaad ben ik nog nooit geweest, zo rechtlijnig ook niet. Ik was ook echt verbaasd dat zijn reactie me zoveel deed. Normaal gesproken zou ik hem 100% gelijk geven, de kans dat hij het zou hebben (hij gaf aan door slaapgebrek en werk in de regen en dat geloof ik ook wel) én dat het invloed op de zwangerschap zou hebben is 0,000000001%, maar voor mijn vrouw voelt dat als 80%. En als ik iets nu het aller-, aller-, allerbelangrijkste vind is dat mijn vrouw zich nergens zorgen over hoeft te maken en we deze zwangerschap goed doorkomen.

Gevolg? Een kutkerst en echt de meest kutte week en oud-en-nieuw ever. Ben ik nu zo onredelijk hierin? Ik weet ook wel dat een zelftest geen 100% uitsluitsel zou geven, maar elk risico dat we kunnen ondermijnen, moeten we dan toch ook ondermijnen? En mijn vrouw had zich, ook al was het ‘maar’ een zelftest, gewoon op d’r gemak kunnen voelen. Ik zou het mezelf nooit vergeven als er onverhoopt tóch iets zou gebeuren. Ik heb echt even geen idee hoe verder. Mijn broer en mijn vrouw zijn mijn soulmates en als onze dochter straks gezond en wel geboren is, dan is het alweer een heel ander verhaal, maar nu sta ik toch echt achter mijn vrouw maar tegelijkertijd wel met een hoop pijn. En verdriet.

Ik heb afgelopen week een paar keer zitten janken. Het voelt echt alsof hij iets kapot heeft gemaakt waar we niet zo makkelijk meer uit gaan kunnen komen, of zo. We hebben sindsdien geen contact meer gehad. Ik heb daar ook even absoluut geen behoefte meer aan. Ik weet niet precies wat mijn vraag is; meer van me af schrijven. Hoe kom je ook van dit rotgevoel af, denk ik dat dan toch meer mijn vraag is?
pi_202980344
Hij had als goede broer gewoon even een testje kunnen doen of niet komen.

"Niet meedoen" is zijn eigen keuze, net als een resterend groepje van zo'n 15% van Nederland.
Allemaal prima, maar sta dan ook voor de gevolgen van je keuze en besef dat 85% "wel meedoet".

Als de basis goed is, komt het vast (ooit) wel weer goed.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 18:04:00 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_202980371
Als ik je broer was geweest had ik gewoon even die zelftest gedaan, aangezien hij een dag ervoor nog ziek was. Kost je een minuut tijd. Maar goed, je had toch ook kunnen zeggen "ja ok, maar dan kom ik niet langs"?
Hier is van twee kanten wel een beetje overtrokken gereageerd vind ik.
pi_202980373
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hij had als goede broer gewoon even een testje kunnen doen of niet komen.

"Niet meedoen" is zijn eigen keuze, net als een resterend groepje van zo'n 15% van Nederland.
Allemaal prima, maar sta dan ook voor de gevolgen van je keuze en besef dat 85% "wel meedoet".

Als de basis goed is, komt het vast (ooit) wel weer goed.
Hij wilde in eerste instantie ook niet komen, dat siert hem dan weer, maar dan zou hij alleen zijn geweest en dat wilde ik hem weer niet aan doen. Dus zijn wij thuis gebleven.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 18:07:12 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_202980406
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:04 schreef DjVero het volgende:

[..]
Hij wilde in eerste instantie ook niet komen, dat siert hem dan weer, maar dan zou hij alleen zijn geweest en dat wilde ik hem weer niet aan doen. Dus zijn wij thuis gebleven.
Oh wacht je broer is naar je ouders gegaan met kerst en jullie zijn thuisgebleven? Ik begreep uit de OP dat hij thuis was gebleven en jou had gevraagd een dag voor kerst even langs te komen.
pi_202980407
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:04 schreef kwiwi het volgende:
Als ik je broer was geweest had ik gewoon even die zelftest gedaan, aangezien hij een dag ervoor nog ziek was. Kost je een minuut tijd. Maar goed, je had toch ook kunnen zeggen "ja ok, maar dan kom ik niet langs"?
Hier is van twee kanten wel een beetje overtrokken gereageerd vind ik.
Heb ik ook gezegd en ik kreeg me toch een tirade:
"Ik hoop dat jullie nu je zin hebben, ik ga niet naar pa en ma", is één van de appjes.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 18:09:08 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_202980426
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:07 schreef DjVero het volgende:

[..]
"Ik hoop dat jullie nu je zin hebben, ik ga niet naar pa en ma", is één van de appjes.
Je broer is niet helemaal lekker. Dat hij klaar is met corona, ja leuk, maar je een beetje sociaal opstellen in zo'n situatie mag wel.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 18:09:27 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202980429
Wat een dikke debiel. Je vrouw is gelukkig weer zwanger na een flink aantal miskramen. En het lijkt nu eindelijk goed te gaan. Hoeveel moeite is het dan voor hem om daar aan bij te dragen door even een test te doen?

En om daarna te zeggen dat het jouw schuld is dat hij niet naar pa/ma gaat is helemaal kinderachtig.

Vrienden kan je uitkiezen, familie zit je mee opgescheept.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 18:09:58 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202980430
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:09 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Je broer is niet helemaal lekker. Dat hij klaar is met corona, ja leuk, maar je een beetje sociaal opstellen in zo'n situatie mag wel.
Waarbij een beetje sociaal een understatement is.
pi_202980431
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:07 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Oh wacht je broer is naar je ouders gegaan met kerst en jullie zijn thuisgebleven? Ik begreep uit de OP dat hij thuis was gebleven en jou had gevraagd een dag voor kerst even langs te komen.
Ja, klopt ook. Hij wilde de avond ervoor chillen. Op de dagen zelf vermoed ik dat mijn moeder hem uit zijn huis heeft getrokken en dat is helemaal prima. Hij is best eenzaam soms, heeft hij het afgelopen jaar meerdere malen aangegeven.
pi_202980460
Maargoed, ik voel me best kut nog steeds. Het voelt echt alsof hij me heeft laten kiezen tussen hem en mijn vrouw en dat is iets waarvan ik nooit had verwacht dat te moeten doen. :'(
  zaterdag 1 januari 2022 @ 18:12:33 #12
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202980463
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:10 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ja, klopt ook. Hij wilde de avond ervoor chillen. Op de dagen zelf vermoed ik dat mijn moeder hem uit zijn huis heeft getrokken en dat is helemaal prima. Hij is best eenzaam soms, heeft hij het afgelopen jaar meerdere malen aangegeven.
Weet je wat een goede manier is om van die eenzaamheid af te komen? Lekker met je neefje of nichtje spelen als die kleine spruit er eenmaal is. Maar blijkbaar heeft hij liever een miskraam bij je vrouw dan een wattenstaafje in zijn neus ja, dat is wel wat zwart wit neergezet door me
  zaterdag 1 januari 2022 @ 18:13:26 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202980477
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:12 schreef DjVero het volgende:
Maargoed, ik voel me best kut nog steeds. Het voelt echt alsof hij me heeft laten kiezen tussen hem en mijn vrouw en dat is iets waarvan ik nooit had verwacht dat te moeten doen. :'(
Lijkt mij een vrij simpele keus als ik eerlijk ben.
pi_202980499
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:13 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Lijkt mij een vrij simpele keus als ik eerlijk ben.
Mij ook. En die keuze heb ik zonder blikken of blozen gemaakt. Maar ik ben loyaal en mijn broer en mijn vrouw hebben altijd op #1 gestaan, dus ja, dat is wel ff kut haha.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 18:15:33 #15
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_202980512
quote:
Denk niet dat hij het zo bedoeld heeft, maar gewoon even klaar was met al het coronagezeik en jij het resultaat daarvan toevallig moest incasseren. Neemt niet weg dat hij wel even 2 seconden had mogen nadenken over z'n reactie.
pi_202980544
Sterkte, ik hoop dat het delen van je verhaal oplucht.

Hopelijk heeft jullie wegblijven bij hem duidelijk gemaakt dat het serieus was en dat hij alsnog excuus gaat aanbieden.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 18:21:28 #17
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202980575
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:14 schreef DjVero het volgende:

[..]
Mij ook. En die keuze heb ik zonder blikken of blozen gemaakt.
^O^ Je moet je nooit laten intimideren met dat soort fratsen.
Bij een vriendin van me was er gezeik met gescheiden ouders en aanwezigheid op de verjaardagen. Die heeft gezegd dat ze geen tijdsblokken gaat doen om de ouders te scheiden van elkaar maar dat ze gewoon allebei op dezelfde tijd als alle andere kunnen komen. Als ze gaan zeiken op elkaar worden ze allebei de deur uit gezet en ze hoeven niet te komen. Uiteindelijk werkte dat best goed
quote:
Maar ik ben loyaal en mijn broer en mijn vrouw hebben altijd op #1 gestaan, dus ja, dat is wel ff kut haha.
Zeker! Maar straks als die kleine er is en de storm is een beetje gaan liggen komt het vast weer goed. Ik neem aan dat je dat ook tegen 'm gezegd hebt? Dat hij weer welkom is na een zelftest of als alles weer wat normaler is?
pi_202980599
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:18 schreef qajariaq het volgende:
Sterkte, ik hoop dat het delen van je verhaal oplucht.

Hopelijk heeft jullie wegblijven bij hem duidelijk gemaakt dat het serieus was en dat hij alsnog excuus gaat aanbieden.
Thanks man. Niet echt eigenlijk, maar het zit me nog wel dermate hoog dat het eerste contact voorlopig niet van mij uit gaat komen, hoe zeer dat ook doet.
pi_202980632
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:21 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Zeker! Maar straks als die kleine er is en de storm is een beetje gaan liggen komt het vast weer goed. Ik neem aan dat je dat ook tegen 'm gezegd hebt? Dat hij weer welkom is na een zelftest of als alles weer wat normaler is?
Dat eerste wel, ja. Dat tweede niet. Nog niet. Intimidatie is nooit zijn doel geweest, geen idee wat wel, maar dat geloof ik niet. Hij is verder ook helemaal geen wappie, wel een scepticus soms. Daarom snap ik hier ook echt totaal niets van
  zaterdag 1 januari 2022 @ 18:36:53 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202980708
Geen wonder dat er ruzie is als je allebei zo verschrikkelijk dramatisch reageert bij een meningsverschil. Hij is kinderachtig dat hij de test niet wil doen, jij bent kinderachtig dat je liever ruzie maakt dan gewoon zegt 'geen probleem maar dan sla ik wel over want je was gisteren nog ziek'.

Ff afkoelen en over een weekje uitpraten. Ik las laatst een mooie: wil je liever gelijk hebben, of gelukkig zijn? Oftewel, ga jij negatieve energie steken in je gelijk halen zonder dat je hem zult overtuigen? Of accepteer je dat hij er nu eenmaal anders in staat, zodat je je boosheid kunt laten varen?
Resistance is futile.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 18:37:24 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202980716
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:27 schreef DjVero het volgende:

[..]
Dat eerste wel, ja. Dat tweede niet. Nog niet. Intimidatie is nooit zijn doel geweest, geen idee wat wel, maar dat geloof ik niet. Hij is verder ook helemaal geen wappie, wel een scepticus soms. Daarom snap ik hier ook echt totaal niets van
Misschien is intimidatie wat ongelukkig gekozen (toch nog een klein katertje hier).

Ik zou dat toch zsm vertellen tegen hem, misschien dat het dan duidelijk wordt dat je dit echt doet voor de kleine en niet omdat de regering het zo belangrijk vind dat je je laat testen.
pi_202980783
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:36 schreef Seven. het volgende:
Geen wonder dat er ruzie is als je allebei zo verschrikkelijk dramatisch reageert bij een meningsverschil. Hij is kinderachtig dat hij de test niet wil doen, jij bent kinderachtig dat je liever ruzie maakt dan gewoon zegt 'geen probleem maar dan sla ik wel over want je was gisteren nog ziek'.

Ff afkoelen en over een weekje uitpraten. Ik las laatst een mooie: wil je liever gelijk hebben, of gelukkig zijn? Oftewel, ga jij negatieve energie steken in je gelijk halen zonder dat je hem zult overtuigen? Of accepteer je dat hij er nu eenmaal anders in staat, zodat je je boosheid kunt laten varen?
Thanks, dit is wel een goed inzicht eigenlijk. Het gaat mij er ook niet om hem te overtuigen; mijn vrouw en haar comfort is waar het voor mij om draait. Ik heb haar in de afgelopen acht jaar twee keer zien huilen; een daarvan was tijdens de eerste miskraam. Ze vroeg aan de verloskundige wat ze fout had gedaan. Dat wil ik echt nooit meer zien, dus het dramatische komt wel ergens vandaan. ;)
pi_202980867
Geen test is geen bezoek.. dat had je toch zo kunnen neerleggen. Dan was het zijn keuze om geen test te doen en jou niet te ontvangen.

Ik snap dat sommige mensen niet meer kunnen tegen het testen en de draconische regeltjes omtrent corona.. maar ik ook had gewoon de test gedaan.

Maar goed, sterkte en hoop dat de lucht straks wat geklaard is tussen jullie.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 1 januari 2022 @ 19:20:28 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202981118
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:44 schreef DjVero het volgende:

[..]
Thanks, dit is wel een goed inzicht eigenlijk. Het gaat mij er ook niet om hem te overtuigen; mijn vrouw en haar comfort is waar het voor mij om draait. Ik heb haar in de afgelopen acht jaar twee keer zien huilen; een daarvan was tijdens de eerste miskraam. Ze vroeg aan de verloskundige wat ze fout had gedaan. Dat wil ik echt nooit meer zien, dus het dramatische komt wel ergens vandaan. ;)
Snap ik wel, best logisch dat jet een gevoelig onderwerp geworden is. En je vrouw heeft gelijk dat ze zo voorzichtig is.

En zo zal hij misschien ook zo z'n redenen hebben voor de emotionele reactie van zijn kant.
Resistance is futile.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 19:25:19 #25
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_202981159
Wat een lul, kleine moeite toch zo'n test ook al "doe je niet meer mee"( :') ).
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_202981218
Waarom hebben sommige mensen als het coronagerelateerd is ineens niets meer voor een ander over? Of was je broer altijd al zo'n egoïst?

Je vrouw is na een aantal miskramen zwanger en dat ze zich nu risicomijdend opstelt vind ik totaal niet vreemd. Ik zou als medegast niet eens willen dat een kerstbezoek haar stress oplevert omdat ik te beroerd ben even een doodsimpele test te doen. En als ik die test heb gedaan en hij is negatief kunnen we gezellig en ontspannen met zijn allen kerst vieren.

quote:
Je bent gewoon opgekomen voor de grenzen van jou en je vrouw. Dat had ook gekund op de manier waarop Seven zegt, maar de emoties liepen natuurlijk hoog op omdat je om je vrouw en je familie geeft.
pi_202981347
Wat een overdreven reactie van je. Dat jij het doet voor je vrouw is begrijpelijk. Maar hij is toch niet met haar getrouwd?

Ipv boos worden, had je ook gewoon kunnen aangeven dat je liever een paar dagen later komt. Een griepje is soms ook niet gunstig tijdens de zwangerschap.
.
pi_202981377
Je voelt je gekwetst door je broer. En dat kan ik me goed voorstellen. Sterkte met er samen uitkomen. Ik denk dat het goed is om dat ook te zeggen, dat je je gekwetst hebt gevoeld. En niet om de zelftest oid, maar omdat hij niet het welzijn van jouw vrouw en jullie kind voorop heeft gezet. En ik denk dat je daar zeker een punt hebt. Het is aan hem om daar nog eens op te reflecteren.

(en misschien speelt ook nog wel mee dat je in het verleden regelmatig rekening hebt gehouden met je broer (je noemt het zelf loyaliteit), en dat je dat ook terug had verwacht, en dat dat niet het geval blijkt te zijn? Dat kan je hem natuurlijk niet aanrekenen, dat is iets dat bij jezelf ligt).

Niettemin props voor je primaire reactie. Misschien voel je je er ellendig onder, maar je hebt niet onderhandeld over je gevoel. Bam. Zulke dingen kunnen maar beter duidelijk zijn. (mijn mening. Ik wou dat ik soms zo assertief kon reageren)

[ Bericht 22% gewijzigd door Postbus100 op 01-01-2022 19:55:41 ]
Somebody that I used to know
  zaterdag 1 januari 2022 @ 19:58:29 #29
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_202981502
Jouw mening doet er niet meer toe, ts? Sinds wanneer?
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_202982332
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 19:32 schreef Stepperoller het volgende:
Waarom hebben sommige mensen als het coronagerelateerd is ineens niets meer voor een ander over? Of was je broer altijd al zo'n egoïst?

Integendeel eigenlijk. Hij is juist het meest sociale van ons drie (nog een broer), maar hij is wel licht ontvlambaar (en ik blijkbaar ook).

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 19:46 schreef Fer het volgende:
Wat een overdreven reactie van je. Dat jij het doet voor je vrouw is begrijpelijk. Maar hij is toch niet met haar getrouwd?

Ipv boos worden, had je ook gewoon kunnen aangeven dat je liever een paar dagen later komt. Een griepje is soms ook niet gunstig tijdens de zwangerschap.
Nu ik er zo op reflecteer, geef ik je meteen gelijk, man. Ik reageerde ook overdreven, maar hij had een paar appjes gestuurd die bij mij een reactie opriepen waarvan ik niet eens wist dat ik dat in me had. Dat wordt nog wat als ze straks daadwerkelijk geboren is :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 19:48 schreef Postbus100 het volgende:

(en misschien speelt ook nog wel mee dat je in het verleden regelmatig rekening hebt gehouden met je broer (je noemt het zelf loyaliteit), en dat je dat ook terug had verwacht, en dat dat niet het geval blijkt te zijn? Dat kan je hem natuurlijk niet aanrekenen, dat is iets dat bij jezelf ligt).

Zo steek ik niet in elkaar. Als ik iets voor een ander doe, hoef ik daar niets voor terug. Wel als ik het van je vraag en dat is juist nu net niet gebeurd. En dat vind ik wél jammer.
Verder thanks voor je compliment. Nooit geweten van mezelf.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 19:58 schreef LordofLeaves het volgende:
Jouw mening doet er niet meer toe, ts? Sinds wanneer?
Natuurlijk wel, maar aan haar gevoel van (on)veiligheid kan ik niet zoveel doen als zij dat zo ervaart, behalve dan de randzaken waar ik wél invloed op uit kan oefenen. En dat is o.a. die zelftest/ziekte voorkomen. Wat ik daar verder zelf over denk, vind ik er idd niet toe doen op dit moment.
pi_202982491
Ik merk dat m'n hoofd al een paar uur leeg is nu, dus ik denk dat het hier posten wel degelijk heeft geholpen. Thanks!
  zondag 2 januari 2022 @ 01:07:14 #32
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_202989108
Tuurlijk had je broer die zelftest kunnen en moeten doen. Maar aan de andere kant had je dan ook kunnen zeggen, joh da's jouw keuze maar dan kom ik niet in plaats van zeggen joh dás jouw keuze maar dan kom jij niet.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je vrouw in jullie situatie heel erg voorzichtig is, maar daar hoort dan ook bij dat je anderen niet op hoeft te zadelen met keuzes die jij daarin maakt. Vind je vrouw Kerst met je broer, geheel herstelt en klachtvrij, toch een te groot risico omdat hij in de dagen ervoor wel ziek was, kan je natuurlijk gewoon thuisblijven in plaats van eisen stellen aan iemand die herstelt en klachtvrij is.

Los van het feit dat ik die zelftest in jullie situatie wél gewoon gedaan had en geen probleem had gemaakt van zo iets klein, ik probeer me alleen ook in de ander te verplaatsen.

Deze hele situatie met corona maakt in heel veel mensen heel veel dingen los, en dit volgens mij vrij redelijke verzoek om een zelftest kan voor iemand die er al helemaal doorheen zit en het gevoel heeft aanpassing na aanpassing te moeten doen en die zijn hele leven kapot gemaakt voelt door die situatie die gewoon heel veel extra eisen en verplichtingen met zich meebrengt voor ons allemaal de druppel zijn die de emmer doet overlopen waardoor er gewoon iets geknapt is en dat redelijke er gewoon af was.

Hij vindt dat jij niks van hem te eisen hebt als hij zich gewoon helemaal goed voelt en hij zich daardoor zijn kerst niet laat afpakken. Jij vindt dat het maar een hele kleine moeite is om even een zelftestje te doen als dat jullie helpt.

Jullie hebben allebei in meer of mindere mate gelijk. Persoonlijk zou ik omdat jullie allebei vinden dat jullie gelijk meer waard is geen levenslange band kapot maken. Als hij dat niet ziet, moet jij misschien gewoon de verstandigste zijn en je over dat eigen gelijk heen zetten
Laffe huichelaar
pi_202990720
Totaal niet mee eens, @timmmmm . Veel te vergoelijkend richting broerlief. Boehoehoe, misschien heeft hij ook wel een moeilijk jaar achter de rug. Ja, dat zou kunnen. Neemt niet weg dat je schoonzus zwanger is en vraagt om rekening met haar te houden. Als je dat op dat moment niet wil (en het had ook om iets anders kunnen gaan, bijvoorbeeld koste wat het kost iets met rauwe eieren willen serveren oid, alleen ligt corona veel gevoeliger) dan ben je wel een lul hoor. Ik kan me voorstellen dat dan even in het verkeerde keelgat schiet.
  zondag 2 januari 2022 @ 13:03:12 #34
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_202992558
quote:

[..]
Wees blij !! Ik heb een hele rij "troetel" naampjes voor zo een iemand. Kinderachtig dom onvolwassen egoïstisch niet-empathisch figuur. De andere "troetel"naampjes wil ik zo vroeg in het jaar niet noemen, ook niet het korte woord (3 letters waarvan twee een l ) waarmee het mannelijk geslachtsdeel wordt aangeduid. Samen met een woord dat aanduidt dat dit een mannelijk geslachtsdeel in niet-erectieve toestand is.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 2 januari 2022 @ 13:07:09 #35
450228 LeesFoknl
pi_202992620
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:09 schreef kanovinnie het volgende:
Wat een dikke debiel. Je vrouw is gelukkig weer zwanger na een flink aantal miskramen. En het lijkt nu eindelijk goed te gaan. Hoeveel moeite is het dan voor hem om daar aan bij te dragen door even een test te doen?
Hallo, hou je een beetje in, oO/ , om die mensen zo te beledigen door die vent zo te noemen !!

Van .... een dikke debiel _O- _O-
  zondag 2 januari 2022 @ 13:17:32 #36
450228 LeesFoknl
pi_202992750
Jij moet als haar man gewoon achter je vrouw staan, zeker nu, nu ze zwanger is. Na 3 miskramen !! Daar MAG je niet eens over twijfelen. Ongeacht welke "verzachtende" omstandigheden hij ook heeft.
Dan zou ik alles mogen zeggen als oude kalende dikke debiel!

<O)
pi_202993376
Ik kan je alleen maar sterkte toewensen. Jullie hebben de juiste keuze gemaakt, geen risico nemen. Dat jullie broer hier niet aan denkt.

Helaas heb jij een broer die overduidelijk niet het beste met jullie heeft en aan IKKE denkt en niet aan WIJ.

Heel jammer vanuit hem. Dat hij jullie dit risico en mogelijke verdriet aan zou willen doen.

Een grote *** kan ik alleen maar zeggen.
pi_202993522
Wat een grote egoïst is die broer van je zeg.
Je te goed voelen om even een stokje in je neus te dauwen, hoe moeilijk kan het zijn.
Als dit mijn broer zou zijn zou dit een flinke deuk op de broer relatie geven :X
Twiddel
  zondag 2 januari 2022 @ 14:26:25 #39
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_202993789
Je hebt gelijk dat je pal achter je vrouw bent gaan staan.

Maar dat gezegd hebbende, je schrijft dat je verder een erg goede band met je broer hebt. Dus ik zou als ik jou was wel over je schaduw heen stappen en contact opnemen.
Laat dit niet groter worden dan het is. Praat het uit met elkaar zodat je weer samen door kan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 2 januari 2022 @ 14:30:43 #40
189961 ex
aperture science
pi_202993849
Van je familie moet je het hebben, wat een klojo je broer. Ik zelf zou het contact op een zeer laag pitje zetten maar goed, ik vind mensen die elkaar bezoeken zonder zelf test sowieso onderdeel van het probleem.

Ik vind trouwens dat je vrouw precies goed over het risico nadenkt.
The cake is a lie!
pi_202995490
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 01:07 schreef timmmmm het volgende:
Tuurlijk had je broer die zelftest kunnen en moeten doen. Maar aan de andere kant had je dan ook kunnen zeggen, joh da's jouw keuze maar dan kom ik niet in plaats van zeggen joh dás jouw keuze maar dan kom jij niet.

Deze hele situatie met corona maakt in heel veel mensen heel veel dingen los, en dit volgens mij vrij redelijke verzoek om een zelftest kan voor iemand die er al helemaal doorheen zit en het gevoel heeft aanpassing na aanpassing te moeten doen en die zijn hele leven kapot gemaakt voelt door die situatie die gewoon heel veel extra eisen en verplichtingen met zich meebrengt voor ons allemaal de druppel zijn die de emmer doet overlopen waardoor er gewoon iets geknapt is en dat redelijke er gewoon af was.

Jullie hebben allebei in meer of mindere mate gelijk. Persoonlijk zou ik omdat jullie allebei vinden dat jullie gelijk meer waard is geen levenslange band kapot maken. Als hij dat niet ziet, moet jij misschien gewoon de verstandigste zijn en je over dat eigen gelijk heen zetten
Ik heb nooit tegen hem gezegd dat hij dan niet naar onze ouders moet/mag gaan, enkel dat als hij gaat wij niet gaan en andersom. Ik heb hem overigens ook nooit gehoord over een emmer en corona, wel over zijn eenzaamheid, maar het lijkt me toch niet dat dat een reactie als deze uitlokt.

Ik hoef ook helemaal geen gelijk te hebben, want iedereen heeft recht op een mening. Maar een mening kan wel gevolgen hebben. Helaas niet alleen voor hem in dit geval, maar ook voor ons en eigenlijk ook mijn ouders.

Verder wel bedankt voor je inzicht!

quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Je hebt gelijk dat je pal achter je vrouw bent gaan staan.

Maar dat gezegd hebbende, je schrijft dat je verder een erg goede band met je broer hebt. Dus ik zou als ik jou was wel over je schaduw heen stappen en contact opnemen.
Laat dit niet groter worden dan het is. Praat het uit met elkaar zodat je weer samen door kan.
Ik deel alles met mijn vrouw. Ik deel ook alles met hem, behalve de seks :+ Dus ja, je hebt wel gelijk, ik weet alleen zeker dat als ik dat nu ga doen het alleen maar in meer ruzie ontaardt. Te zijner tijd dus.
pi_203004722
quote:

[..]
Geloof dat deze vent of hij nou wel of geen corona had ook last heeft van een forse aanstelleritus.

Wat is nou precies de moeite om een zelftest te doen, ook al sta je er zelf niet achter. Deze man kiest ervoor dat niet te doen puur ‘uit principe’, terwijl die fucking principes hier helemaal niet boeien omdat het om je familie gaat en ‘gewoon voor de zekerheid’. Ook heel begrijpelijk van je vrouw overigens gezien haar voorgeschiedenis en traject. Dan ben je gewoon een lul, en ik zou excuses vanuit zijn kant verwachten en anders kan je opflikkeren.

Dat je je kut daarover voelt is natuurlijk minder, maar die vent gaat ook nog proberen een schuldgevoel aan te praten terwijl hij ook gewoon die test had kunnen doen. Ik zou dat je je er kut over voelt even parkeren en objectief blijven kijken: hij had gewoon die zelftest kunnen doen en niet gaan drammen als een verwende kleuter.
  maandag 3 januari 2022 @ 10:55:56 #43
450228 LeesFoknl
pi_203006645
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:14 schreef DjVero het volgende:

[..]
Mij ook. En die keuze heb ik zonder blikken of blozen gemaakt. Maar ik ben loyaal en mijn broer en mijn vrouw hebben altijd op #1 gestaan, dus ja, dat is wel ff kut haha.
Je moet het niet zo serieus nemen. Hij had natuurlijk even zwaar de "pik in" maar dat zal ook snel weer bijtrekken. Want gek zal ie ook wel niet zijn, om met jullie en dadelijk het kindje te willen breken. Zeg je moeder dat ze hem zegt, ja, ze zijn natuurlijk super voorzichtig, zeker na die drie miskramen. Denk dat het uiterlijk dan wel weer in orde is. Maak hem peetoom ...., zijn de beste peetooms, grootste mond, kleinste hartje. En uit (mijn) onderzoek s gebleken dat peetooms die leuk met hun petekind omgaan tamelijk geliefd zijn bij vrouwen, dus hoeft ie vermoedelijk niet lang meer alleen te zijn. Amen!
pi_203007097
Ik ben het wel degelijk eens met je broer TS.

Waarom zou hij als gezond persoon moeten bewijzen dat hij niet ziek is? Ik zou dit ook niet waarderen als mijn broer dit van mij vraagt.

Aan de andere kant is het een kleine moeite een zelftest te doen. Het is flauw dat hij weigert maar wel zijn goedrecht. Je kan niet iedereen in Nederland dwingen zich te testen omdat jou vrouw bang is. Je kan het hooguit vragen en als zij nee zeggen dien je dat te respecteren.

De beste optie zal zijn, dat jullie thuis blijven tot de baby geboren is.
pi_203007133
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 01:07 schreef timmmmm het volgende:

Ik kan me heel goed voorstellen dat je vrouw in jullie situatie heel erg voorzichtig is, maar daar hoort dan ook bij dat je anderen niet op hoeft te zadelen met keuzes die jij daarin maakt. Vind je vrouw Kerst met je broer, geheel herstelt en klachtvrij, toch een te groot risico omdat hij in de dagen ervoor wel ziek was, kan je natuurlijk gewoon thuisblijven in plaats van eisen stellen aan iemand die herstelt en klachtvrij is.

Los van het feit dat ik die zelftest in jullie situatie wél gewoon gedaan had en geen probleem had gemaakt van zo iets klein, ik probeer me alleen ook in de ander te verplaatsen.

Hij vindt dat jij niks van hem te eisen hebt als hij zich gewoon helemaal goed voelt en hij zich daardoor zijn kerst niet laat afpakken. Jij vindt dat het maar een hele kleine moeite is om even een zelftestje te doen als dat jullie helpt.

Hier ben ik het volledig mee eens. TS kijkt vooral vanuit zijn eigen referentiekader en niet die van zijn broer.

Ik zal niet het contact verbreken maar het gesprek aan gaan.
pi_203007676
Als je een paar dagen daarvoor symptomen hebt gehad vind ik het niet redelijk om te verwachten dat jouw gastheer je zonder test of vaccinatie ontvangt.

Mijn huisgenoot is antivaxer en zelfs hij gebruikte gisteren een zelftest. Helaas is meneer ook nog eens chronisch blut, de huur betalen aan me haalt-ie nétaan, dus het was mijn eigen zelftest die ik hem maaar heb gegeven en die had alleen maar instructies in het Nederlands en hij kan geen Nederlands en ook slecht Engels dus moest ik het ook nog eens gaan zitten uitleggen hoe het werkt :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203008220
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 12:21 schreef sirdanilot het volgende:
Als je een paar dagen daarvoor symptomen hebt gehad vind ik het niet redelijk om te verwachten dat jouw gastheer je zonder test of vaccinatie ontvangt.

Dit. Al is nog maar de vraag hoe sluitend je een zelftest vindt, maar dat is stap 2. Maar kom an, symptomen, in deze tijd. Op z'n minst een zelftest. Zeker als je in contact komt met een zwangere.
pi_203008880
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:39 schreef Mintymintyy het volgende:
Ik ben het wel degelijk eens met je broer TS.

Waarom zou hij als gezond persoon moeten bewijzen dat hij niet ziek is? Ik zou dit ook niet waarderen als mijn broer dit van mij vraagt.

Aan de andere kant is het een kleine moeite een zelftest te doen. Het is flauw dat hij weigert maar wel zijn goedrecht. Je kan niet iedereen in Nederland dwingen zich te testen omdat jou vrouw bang is. Je kan het hooguit vragen en als zij nee zeggen dien je dat te respecteren.

De beste optie zal zijn, dat jullie thuis blijven tot de baby geboren is.
Die zelftest was enkel de aanleiding, niet de oorzaak. Ik zou daar nooit iemand toe dwingen, maar als je gelijk al aan komt met shit als "ik doe niet meer mee" of "ik hoop dat jullie je zin hebben, jullie kunnen naar pa en ma", terwijl mijn enige vraag was "ik kan wel komen, maar ben jij bereid tot een zelftest", ja, dan schiet dat volledig in het verkeerde keelgat. Dan mis je gewoon empathie, terwijl ik dat juist niet van hem had verwacht.

Een constructieve oplossing als de vraag: "jo, wie gaat er dan naar pa en ma?" had al veel beter geweest. Maar ja, dat bedenk je natuurlijk niet echt meer in the heat of the moment.

Thuisblijven tot de baby is geboren is natuurlijk niet reëel. We hebben nog een zoon en die zal naar school moeten en zo. Mijn vrouw en ik werken allebei. Gelukkig ziet mijn vrouw dat ook nog wel in. Nu kwam het puur en alleen doordat mijn broer ziek was en daarvan schoot ze in een (te) defensieve modus. Terecht of onterecht; daar kun je een beetje rekening mee houden, vind ik.
pi_203010099
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 14:05 schreef DjVero het volgende:

[..]
Die zelftest was enkel de aanleiding, niet de oorzaak. Ik zou daar nooit iemand toe dwingen, maar als je gelijk al aan komt met shit als "ik doe niet meer mee" of "ik hoop dat jullie je zin hebben, jullie kunnen naar pa en ma", terwijl mijn enige vraag was "ik kan wel komen, maar ben jij bereid tot een zelftest", ja, dan schiet dat volledig in het verkeerde keelgat. Dan mis je gewoon empathie, terwijl ik dat juist niet van hem had verwacht.

Een constructieve oplossing als de vraag: "jo, wie gaat er dan naar pa en ma?" had al veel beter geweest. Maar ja, dat bedenk je natuurlijk niet echt meer in the heat of the moment.

Thuisblijven tot de baby is geboren is natuurlijk niet reëel. We hebben nog een zoon en die zal naar school moeten en zo. Mijn vrouw en ik werken allebei. Gelukkig ziet mijn vrouw dat ook nog wel in. Nu kwam het puur en alleen doordat mijn broer ziek was en daarvan schoot ze in een (te) defensieve modus. Terecht of onterecht; daar kun je een beetje rekening mee houden, vind ik.
Vond dit gesprek via whatsapp plaats? Dan worden vaak zaken anders opgevat.
pi_203010264
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 15:37 schreef Mintymintyy het volgende:

[..]
Vond dit gesprek via whatsapp plaats? Dan worden vaak zaken anders opgevat.
Ja
  maandag 3 januari 2022 @ 16:17:09 #51
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_203010599
Ik heb het gevoel dat hem meer dwars zat en dat dat er nu uit is gekomen, misschien speelt zijn eenzaamheid mee of voelt hij zich in de steek gelaten, zou dat kunnen?
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 3 januari 2022 @ 19:01:09 #52
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_203012440
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 15:47 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ja
Nooit doen.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_203012498
Je broer is egocentrisch.
pi_203012774
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 15:47 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ja
Dan raad ik aan om hem op te bellen/ langs te gaan en je gevoel te uiten. Via whatsapp dit soort zaken bespreken loopt uit op ruzie.
pi_203015764
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 19:20 schreef Mintymintyy het volgende:

[..]
Dan raad ik aan om hem op te bellen/ langs te gaan en je gevoel te uiten. Via whatsapp dit soort zaken bespreken loopt uit op ruzie.
I know, thanks. Maar als ik dat nu doe, zal het alleen "ja, maar jij ...." worden en dus meer ruzie. Verder via WhatsApp was ik sws niet van plan ;)
pi_203020032
Mijn vriend had die test ook echt niet gedaan. Maar hij doet niet aan testen. Maar hij had dat wel gewoon rustig gezegd en er geen drama van gemaakt en zelf niet gegaan met kerst. Geen idee waarom jullie nu zo een bitch fight hebben maar het komt er gewoon op neer dat jij vroeg hem te testen en hij zei nee. Jij besloot daarom niet te gaan en niet te komen met kerst. Klaar. En weer verder.
.
  maandag 3 januari 2022 @ 23:21:21 #57
338319 ZarB
Piña colada
pi_203020262
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 16:17 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb het gevoel dat hem meer dwars zat en dat dat er nu uit is gekomen, misschien speelt zijn eenzaamheid mee of voelt hij zich in de steek gelaten, zou dat kunnen?
Dat denk ik ook. Als jullie echt "soulmates" zijn dan lijkt het me sterk dat hij het zo hoog op laat lopen. Je klinkt ook behoorlijk hormonaal hoor. Calm your tits.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_203021624
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 21:09 schreef DjVero het volgende:

[..]
I know, thanks. Maar als ik dat nu doe, zal het alleen "ja, maar jij ...." worden en dus meer ruzie. Verder via WhatsApp was ik sws niet van plan ;)
Als je van tevoren al weet hoe het gaat lopen, waarom hier nog om advies vragen :')

Je kan niet weten wat hij denkt en gaat zeggen zolang je hem niet in real life spreekt. Je vult het nu zelf in.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 00:35:06 #59
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203021777
Hij bepaalt of hij een test doet of niet.

Jij bepaalt of jij hem ergens uitnodigt of niet.

Echter, als je hem weigert moet je je wel beseffen dat dit gevolgen kan hebben.
pi_203021980
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 19:04 schreef Scorpie het volgende:
Je broer is egocentrisch.
Wat een droeftoeter. Mensen die enorm principieel gaan doen over een zelftestje ten koste van een familieband/vriendschap sporen echt niet.
pi_203023609
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 00:35 schreef Ixnay het volgende:

En broerlief hoeft zeker niet te beseffen dat het niet opvolgen van een simpel verzoek gevolgen heeft? Kom nou zeg, het niet willen doen van een zelftest is domweg alleen maar dwarsliggen. What else?
pi_203023735
quote:

Wat je eigenlijk zegt is dat TS verstandig genoeg moet zijn om dit te accepteren omdat broer daar niet fatsoenlijk en verstandig voor is.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Vis een optie? dinsdag 4 januari 2022 @ 11:00:14 #63
70532 loveli
N
pi_203025389
quote:

De uitnodiging was bij ouders, TS had niemand uitgenodigd.
crap in = crap out
pi_203025748
Ik ben team broer in deze, niemand loopt risico en ik ga er van uit dat een ieder in dat huis gevaccineerd is. Het word tijd dat mensen de angstpsychose waar ze in zitten laten varen en weer eens een normaal leven gaan leiden.
pi_203026211
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 11:20 schreef Chivaz het volgende:
Ik ben team broer in deze, niemand loopt risico en ik ga er van uit dat een ieder in dat huis gevaccineerd is. Het word tijd dat mensen de angstpsychose waar ze in zitten laten varen en weer eens een normaal leven gaan leiden.
Dank je dokter Lange Zwans voor deze analyse.

Het is gelukkig niet aan jou, of broer van de TS om te bepalen of dat risico er wel/niet is.
pi_203026379
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 11:43 schreef madeleine-b het volgende:

[..]
Dank je dokter Lange Zwans voor deze analyse.

Het is gelukkig niet aan jou, of broer van de TS om te bepalen of dat risico er wel/niet is.
Dat klopt, maar TS weet dondersgoed dat het risico er niet is en zijn broer weigert in mijn ogen terecht mee te werken aan dat toneelstukje dat opgevoerd moet worden om zijn paranoïde vriendin tevreden te stellen.
pi_203026389
quote:
Dat is jouw mening, waar ik zelf overigens grotendeels achter sta, maar mijn, jouw of die broers mening doen er niet aan toe. Sterker nog, Covid19 is hier zelfs amper relevant, het had net zo goed een ander meningsverschil kunnen betreffen.

De problemen hier zijn het rekening kunnen houden met elkaar (probleem van broer) én omgaan met een teleurstelling (probleem van TS).
a. die broer weigert rekening te houden met een wens van TS' vrouw. Daar kan je alles van vinden, maar fatsoenlijk is het gewoon niet. Die broer had ook op fatsoenlijke wijze kunnen bedanken in plaats van een relaas te starten over zijn standpunten. Als TS of zijn vrouw zich daarna ook nog over het waarom moet verantwoorden, ga je eigenlijk al te ver.
b. TS heeft zichzelf een 'kutkerst' aangepraat wat niet nodig is. De stress dat daaruit volgt, heeft ie deels aan zichzelf te danken. Als je van een ander wat verlangt en die legt dat naast zich naar, kan je prima zonder ruzie/escalatie de hele situatie afhandelen. En ja, deels is de reactie van TS onredelijk. Hij en zijn vrouw zullen niet de eerste ouders zijn waar alles maar moet wijken voor een kindje vanwege de grote roze wolk.

Dát zou als normaal gezien moeten worden. Om één of andere reden leiden meningsverschillen in familieverbanden te gauw tot een buitensporige escalatie en verdriet.
pi_203026431
quote:
Ook bij een zwangere?
pi_203026455
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 11:53 schreef Justinn het volgende:

[..]
Dat is jouw mening, waar ik zelf overigens grotendeels achter sta, maar mijn, jouw of die broers mening doen er niet aan toe. Sterker nog, Covid19 is hier zelfs amper relevant, het had net zo goed een ander meningsverschil kunnen betreffen.

De problemen hier zijn het rekening kunnen houden met elkaar (probleem van broer) én omgaan met een teleurstelling (probleem van TS).
a. die broer weigert rekening te houden met een wens van TS' vrouw. Daar kan je alles van vinden, maar fatsoenlijk is het gewoon niet. Die broer had ook op fatsoenlijke wijze kunnen bedanken in plaats van een relaas te starten over zijn standpunten. Als TS of zijn vrouw zich daarna ook nog over het waarom moet verantwoorden, ga je eigenlijk al te ver.
b. TS heeft zichzelf een 'kutkerst' aangepraat wat niet nodig is. De stress dat daaruit volgt, heeft ie deels aan zichzelf te danken. Als je van een ander wat verlangt en die legt dat naast zich naar, kan je prima zonder ruzie/escalatie de hele situatie afhandelen.

Dát zou als normaal gezien moeten worden. Om één of andere reden leiden meningsverschillen in familieverbanden te gauw tot een buitensporige escalatie en verdriet.
Amen. Dat hele corona doet er niet toe, het gaat over andere dingen.
pi_203026712
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 00:22 schreef Mintymintyy het volgende:

[..]
Als je van tevoren al weet hoe het gaat lopen, waarom hier nog om advies vragen :')

Je kan niet weten wat hij denkt en gaat zeggen zolang je hem niet in real life spreekt. Je vult het nu zelf in.
Da's waar, maar ik had in de OP al aangegeven dat ik niet zo goed weet wat ik met dit topic wilde. Of ik nou zo onredelijk ben, of dat hij dat is. Misschien wat adviezen of inzichten her en der. Laat ik het maar zo zeggen dan; ik vind hem nu nog teveel een graflul en dat zou ik hem laten weten ook. Verdriet en teleurstelling heb ik inmiddels wel verwerkt, m'n boosheid nog niet.
pi_203026778
quote:
Roerend met je eens, maar nu - tijdens de zwangerschap die overigens vorig jaar 3x fout is gegaan waarvan 1 toen we corona kregen - niet. Ik vind ook dat de angst van m'n vrouw irreëel is, heb ik haar ook gezegd, maar zij voelt dat nou eenmaal zo, dus sta ik achter haar. Dan hoef ik geen tirade van m'n broer die doodleuk zegt dat ze zich maar niet moet aanstellen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 11:53 schreef Justinn het volgende:

[..]

b. TS heeft zichzelf een 'kutkerst' aangepraat wat niet nodig is. De stress dat daaruit volgt, heeft ie deels aan zichzelf te danken. Als je van een ander wat verlangt en die legt dat naast zich naar, kan je prima zonder ruzie/escalatie de hele situatie afhandelen. En ja, deels is de reactie van TS onredelijk. Hij en zijn vrouw zullen niet de eerste ouders zijn waar alles maar moet wijken voor een kindje vanwege de grote roze wolk.

Thanks. Ik weet ook wel dat ik beter had kunnen handelen, maar zijn reactie(s) viel(en) echt volledig verkeerd waardoor je niet altijd meer voor rede vatbaar bent.
pi_203026854
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:11 schreef DjVero het volgende:

[..]
Roerend met je eens, maar nu - tijdens de zwangerschap die overigens vorig jaar 3x fout is gegaan waarvan 1 toen we corona kregen - niet. Ik vind ook dat de angst van m'n vrouw irreëel is, heb ik haar ook gezegd, maar zij voelt dat nou eenmaal zo, dus sta ik achter haar. Dan hoef ik geen tirade van m'n broer die doodleuk zegt dat ze zich maar niet moet aanstellen.
Je zit in een lastige situatie, je vrouw heeft natuurlijk een hoop last van haar hormonen waardoor het rationele helaas een beetje op de achtergrond is gekomen. Ik vind ieder geval dat je het met je broer moet bijleggen en dat je deze kerst maar zo snel mogelijk moet vergeten. En wat betreft je vriendin, het heeft geen zin om haar te confronteren met feiten en statistieken, wees er gewoon voor haar en hou broer en vriendin deze zwangerschap een beetje uit elkaar. Als die kleine geboren is en het duidelijk is geworden voor een ieder dat Omicron juist onze redding is dan kunnen we hopelijk weer allemaal normaal gaan doen.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 13:44:37 #73
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203028550
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 11:00 schreef loveli het volgende:

[..]
De uitnodiging was bij ouders, TS had niemand uitgenodigd.
Dan had TS de vrije keuze gehad om thuis te blijven. Je mag niet voor een ander bepalen of hij een test doet.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 13:45:55 #74
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203028570
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:24 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Wat je eigenlijk zegt is dat TS verstandig genoeg moet zijn om dit te accepteren omdat broer daar niet fatsoenlijk en verstandig voor is.
Juist.

Alleen verschillen wij denk ik van mening over wat wel of niet verstandig is.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 13:46:36 #75
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203028574
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:16 schreef qajariaq het volgende:

[..]
En broerlief hoeft zeker niet te beseffen dat het niet opvolgen van een simpel verzoek gevolgen heeft? Kom nou zeg, het niet willen doen van een zelftest is domweg alleen maar dwarsliggen. What else?
Niemand ligt iemand dwars.

Iedereen is vrij.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 13:47:56 #76
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_203028600
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 13:44 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Dan had TS de vrije keuze gehad om thuis te blijven. Je mag niet voor een ander bepalen of hij een test doet.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:04 schreef DjVero het volgende:

[..]
Lezen is lastig kennelijk.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_203028671
En zo maakt Corona en al de shit eromheen alles kapot.

Waar gaat dit over?
Je broer heeft gelijk dat je vrouw zich aanstelt, niet alles draait om haar.
Maar zelf stelt die zich ook aan want een testje duurt 30sec. Of zeg dan gewoon : ja prima, de test was negatief. (Ook al deed je hem niet)
Vakman pur sang
  dinsdag 4 januari 2022 @ 13:53:37 #78
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203028711
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 13:51 schreef Lospedrosa het volgende:
En zo maakt Corona en al de shit eromheen alles kapot.

Waar gaat dit over?
Zie de OP (post nr. 1)
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 4 januari 2022 @ 13:53:46 #79
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203028717
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 13:47 schreef Elpis het volgende:

[..]
[..]
Lezen is lastig kennelijk.
Dan heeft hij het juiste gedaan.

Als ik bang ben voor auto's dan kan ik niet verwachten van anderen dat ze de fiets nemen of thuis blijven omdat ik bang ben voor iets waar je niet bang voor hoeft te zijn.
pi_203028781
Ja dit is een goede. De angst is niet reël dan is de test ook niet reël. Zeg gewoon dat je elke dag test. Wat kan het schelen.
Vakman pur sang
pi_203028846
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 13:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja dit is een goede. De angst is niet reël dan is de test ook niet reël. Zeg gewoon dat je elke dag test. Wat kan het schelen.
Liegen zal alles echt beter maken, ja.
  Vis een optie? dinsdag 4 januari 2022 @ 14:07:36 #82
70532 loveli
N
pi_203028973
Een doorgemaakt besmetting vermindert het risico, objectief zou je vrouw niet zo bang hoeven zijn.

Julie bepalen hoe je met de corona-situatie omgaat en hoe jullie risico's inschatten. Als het risico van een niet geteste broer te hoog is, dan ga je niet naar je ouders. That's it. En je kunt er wat van vinden dat hij geen stokje in z'n neus wil steken. Als ik het topic lees vraag ik me af of de toon van die vraag de muziek heeft gemaakt.

Wilden je ouders wel een zelftest doen, of heb je het alleen aan je broer gevraagd?
crap in = crap out
pi_203029120
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:11 schreef DjVero het volgende:
[..]
Thanks. Ik weet ook wel dat ik beter had kunnen handelen, maar zijn reactie(s) viel(en) echt volledig verkeerd waardoor je niet altijd meer voor rede vatbaar bent.
Graag gedaan. Wat jij zegt herken ik maar al toe goed helaas. Hier in de familie een wappie die structureel zijn standpunten (tov corona, overheid en zorg) zonder uitzondering boven de ooit goede familiaire band blijft zetten, al bijna 2 jaar lang. Dwarsliggen om het dwarsliggen en dat toepassen op de familie. Dat heeft in het begin tot veel teleurstelling en gezeik geleid en verminderd contact. Met name door de negativiteit eromheen is het op een gegeven moment klaar en mag hij in zn eigen sop gaar koken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Justinn op 04-01-2022 14:36:10 ]
pi_203029140
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:07 schreef loveli het volgende:
Een doorgemaakt besmetting vermindert het risico, objectief zou je vrouw niet zo bang hoeven zijn.

Julie bepalen hoe je met de corona-situatie omgaat en hoe jullie risico's inschatten. Als het risico van een niet geteste broer te hoog is, dan ga je niet naar je ouders. That's it. En je kunt er wat van vinden dat hij geen stokje in z'n neus wil steken. Als ik het topic lees vraag ik me af of de toon van die vraag de muziek heeft gemaakt.

Wilden je ouders wel een zelftest doen, of heb je het alleen aan je broer gevraagd?
Hij vroeg op kerstavond of ik langs wilde komen. Ik vroeg hem - na overleg met mijn vrouw - dit: "best, maar ben je dan bereid een zelftest te doen?" Hele normale vraag, toch? Hij reageerde vervolgens meteen met dat wij maar niet langs moeten komen bij onze ouders, dat hij niet na elk kuchje een zelftest wil doen, dat hij er niet meer aan meedoet, dat er in de ogen van mijn vrouw (en onze moeder) niets anders meer bestaat dan corona en hij sloot af met "ik hoop dat jullie nu je zin hebben, je kunt naar pa en ma". Gewoon een stuk of vijf appies waar ik helemaal niet om vroeg, echt wat de fuck. Dat is ook waarom ik zo boos ben. En teleurgesteld was. Ik vroeg helemaal niet naar zijn mening, want die ken ik.

Onze ouders staan in het midden, hebben het er wel over met ons, maar kiezen geen kant. Zoals het hoort. Zelftesten doen ze, volgens mij, vrij regelmatig, maar was nu niet nodig, omdat mijn broer anderhalve dag voor kerstavond ziek was.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 14:29:37 #85
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203029353
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:18 schreef DjVero het volgende:

[..]
Hij vroeg op kerstavond of ik langs wilde komen. Ik vroeg hem - na overleg met mijn vrouw - dit: "best, maar ben je dan bereid een zelftest te doen?" Hele normale vraag, toch? Hij reageerde vervolgens meteen met dat wij maar niet langs moeten komen bij onze ouders, dat hij niet na elk kuchje een zelftest wil doen, dat hij er niet meer aan meedoet, dat er in de ogen van mijn vrouw (en onze moeder) niets anders meer bestaat dan corona en hij sloot af met "ik hoop dat jullie nu je zin hebben, je kunt naar pa en ma". Gewoon een stuk of vijf appies waar ik helemaal niet om vroeg, echt wat de fuck. Dat is ook waarom ik zo boos ben. En teleurgesteld was. Ik vroeg helemaal niet naar zijn mening, want die ken ik.

Onze ouders staan in het midden, hebben het er wel over met ons, maar kiezen geen kant. Zoals het hoort. Zelftesten doen ze, volgens mij, vrij regelmatig, maar was nu niet nodig, omdat mijn broer anderhalve dag voor kerstavond ziek was.
Je stelt zelf dat je vrouw onredelijk is in deze. Maar dat je dat begrijpt door wat is gebeurd.
Maar zie je ook wat die ‘onredelijkheid’ doet met anderen?

De grote vraag in deze is of er meer is dan enkel dat testje dat contact tussen jullie lastiger maakt? Of is er meer in het leven van je broer dat maakt dat dit de welbekende druppel was voor hem?
En zo ja, zie jij dat en heb je daar begrip voor? Of gaat het nu enkel om ‘de zwangerschap’?

Ik begrijp vooral niet zo goed dat je aan de ene kant spreekt over soulmate, zo’n goede band, maar dat aan de andere kant 1 keer zeggen hier ga ik niet in mee en voel me er klote door leidt tot nu al zolang boos zijn. Tot zoverre dat jij (ts) geen irl contact op wil nemen omdat je te boos bent erover.

Hoe kan 1 keer van wederzijds onbegrip leiden tot dit?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 14:33:51 #86
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203029421
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:17 schreef Justinn het volgende:

[..]
Graag gedaan. Wat jij zegt herken ik maar al toe goed helaas. Hier in de familie een wappie die structureel zijn standpunten (tov corona, overheid en zorg
) zonder uitzondering boven de ooit goede familiaire band blijft zetten, al bijna 2 jaar lang. Dat heeft in het begin tot veel teleurstelling en gezeik geleid en verminderd contact. Met name door de negativiteit eromheen is het op een gegeven moment klaar en mag hij in zn eigen sop gaar koken
Wappie zijn en een keer een zelftest onnodig vinden zijn twee verschillende dingen hè?

Wat niet duidelijk is is de status van die broer los van deze zelftest. Is hij wel een wappie? Of vond hij het echt onnodig en vond hij vooral dat er teveel werd toegegeven aan ‘zwangerschapsgekte’?
Vooral omdat de ts zelf aangeeft dat er geen redelijke grond was.
pi_203029543
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Je stelt zelf dat je vrouw onredelijk is in deze. Maar dat je dat begrijpt door wat is gebeurd.
Maar zie je ook wat die ‘onredelijkheid’ doet met anderen?

De grote vraag in deze is of er meer is dan enkel dat testje dat contact tussen jullie lastiger maakt? Of is er meer in het leven van je broer dat maakt dat dit de welbekende druppel was voor hem?
En zo ja, zie jij dat en heb je daar begrip voor? Of gaat het nu enkel om ‘de zwangerschap’?

Ik begrijp vooral niet zo goed dat je aan de ene kant spreekt over soulmate, zo’n goede band, maar dat aan de andere kant 1 keer zeggen hier ga ik niet in mee en voel me er klote door leidt tot nu al zolang boos zijn. Tot zoverre dat jij (ts) geen irl contact op wil nemen omdat je te boos bent erover.

Hoe kan 1 keer van wederzijds onbegrip leiden tot dit?
Goede vragen waar ik eigenlijk geen goede antwoorden op heb. Teleurgesteld, omdat ik dit nooit nooit nooit van hem had verwacht. Niet dat 'ie per se die zelftest moest doen, maar meer omdat het voelt alsof het hem geen ene fuck uit maakt. Omdat hij me heeft laten kiezen tussen hem en mijn vrouw, had ik nooit nooit nooit verwacht te moeten doen.

Hij heeft overgewicht waar hij wat aan wil doen; Sommige dinsdag- en elke vrijdagavond ff een stuk wandelen.
Jarenlang heeft mijn vrouw er nooit een probleem van gemaakt dat ik hem praktisch elk weekend wel een keer zag, soms het hele weekend. Ze vraagt één keer wat terug en hij reageert zo.

Verdriet is er inmiddels niet meer; een paar jointjes (dat relativeert) en zondagavond met een vriend afgesproken hebben veel goed gedaan. Boosheid en onbegrip nog wel. Maar ik blijf nooit lang in rancune hangen, dus ik sta er al een stuk positiever in dan afgelopen zaterdag toen ik het blijkbaar echt even moest posten, of zo. [EDIT] Oh, en sommige inzichten hier hebben me ook best goed gedaan
pi_203029635
Als je hem nou had gevraagd om naar de GGD Teststraat te gaan voor een PCR-test, dan was er zeker nog iets te zeggen voor de reactie van je broer. Maar een zelftest?
Zelfs als je tegen alle maatregelen bent en de overheid te ver vind gaan (zoals ik dus), dan nog gaat dit nergens over. Totaal geen inlevingsvermogen of empathie hier. Ik neem aan dat jij duidelijk hebt gemaakt dat het om je vrouw gaat, die zwanger is en nu geen corona kan gebruiken. En ik neem ook aan dat je broer op de hoogte is van de eerdere miskramen, waarvan één tijdens een corona-infectie.

Dus ja, je mag gvd best boos zijn. Het is gewoon een asociale actie van hem. En hij was nog recentelijk nog ziek ook!
pi_203029811
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Wappie zijn en een keer een zelftest onnodig vinden zijn twee verschillende dingen hè?

Wat niet duidelijk is is de status van die broer los van deze zelftest. Is hij wel een wappie? Of vond hij het echt onnodig en vond hij vooral dat er teveel werd toegegeven aan ‘zwangerschapsgekte’?
Hij is geen wappie, eerder een scepticus, hoewel hij wel heeft aangegeven zich niet voor een derde keer te laten vaccineren, omdat...[is verder ook niet van belang, daar hebben we een heel subforum voor :+]. Maar dat is allemaal prima, moet hij weten.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 15:01:37 #90
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203029959
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:40 schreef DjVero het volgende:

[..]
Goede vragen waar ik eigenlijk geen goede antwoorden op heb. Teleurgesteld, omdat ik dit nooit nooit nooit van hem had verwacht. Niet dat 'ie per se die zelftest moest doen, maar meer omdat het voelt alsof het hem geen ene fuck uit maakt. Omdat hij me heeft laten kiezen tussen hem en mijn vrouw, had ik nooit nooit nooit verwacht te moeten doen.

Hij heeft overgewicht waar hij wat aan wil doen; Sommige dinsdag- en elke vrijdagavond ff een stuk wandelen.
Jarenlang heeft mijn vrouw er nooit een probleem van gemaakt dat ik hem praktisch elk weekend wel een keer zag, soms het hele weekend. Ze vraagt één keer wat terug en hij reageert zo.

Verdriet is er inmiddels niet meer; een paar jointjes (dat relativeert) en zondagavond met een vriend afgesproken hebben veel goed gedaan. Boosheid en onbegrip nog wel. Maar ik blijf nooit lang in rancune hangen, dus ik sta er al een stuk positiever in dan afgelopen zaterdag toen ik het blijkbaar echt even moest posten, of zo. [EDIT] Oh, en sommige inzichten hier hebben me ook best goed gedaan
Ga met je broer een wietje roken, of biertje drinken of van mij part limonade drinken of zelfs muntthee (met honing natuurlijk).

Jullie waren altijd ok met elkaar, dit hele afstand behouden nu maakt het erger dan het is. Het is niet ok dat dit ene nu al zolang door ettert.

Hou op met via WA communiceren, hou op met niet communiceren.
Er is meer aan de hand, in jouw leven, in zijn leven, dat weet ik niet. Stop met deze onzin en wees er voor elkaar zoals jullie altijd waren.

Bel op. Zeg ik kom vanmiddag nog langs. En voordat jullie dan ook ergens over praten, geef elkaar een dikke bro knuffel.
pi_203030004
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ging om mn eigen ervaringen waar het probleem en gevolgen er een beetje op lijkt. Ik stel niet dat zn broer ook een wappie is. Als ik OP na lees gaat het overigens niet over zwangerschapsgekte, maar “niet meer meedoen aan die bullshit”. Dat is een andere strekking.
pi_203030132
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 13:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Haar angst is zeker reëel. Angstoorzaken zijn echter zelden reëel, dat geldt voor bijna alles.

Realiteit is dat iemand angsten ervaart. Dat wegcijferen is egoïstisch, de angstgevoelens zijn er immers en voor haar reëel. Daar dus rekening mee houden is niets meer dan fatsoenlijk. En dat werkt ook nog 2 kanten op.
  Vis een optie? dinsdag 4 januari 2022 @ 15:14:48 #93
70532 loveli
N
pi_203030195
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:40 schreef DjVero het volgende:
Omdat hij me heeft laten kiezen tussen hem en mijn vrouw, had ik nooit nooit nooit verwacht te moeten doen.
Of heb jij hem juist laten kiezen...?
quote:
Was/is dat dan een probleem? Zo ja, waarom heb je dat niet eerder aangekaart/opgelost? Er was geen overeenkomst dat als jij tijd met hem doorbracht, hij een stokje in z'n neus zou moeten steken met kerst.

Ik heb zo het idee dat het niet om het incident met kerst gaat, maar om andere niet opgeloste rommel.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 4 januari 2022 @ 15:15:43 #94
70532 loveli
N
pi_203030209
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 15:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Ga met je broer een wietje roken, of biertje drinken of van mij part limonade drinken of zelfs muntthee (met honing natuurlijk).

Jullie waren altijd ok met elkaar, dit hele afstand behouden nu maakt het erger dan het is. Het is niet ok dat dit ene nu al zolang door ettert.

Er is meer aan de hand, in jouw leven, in zijn leven, dat weet ik niet. Stop met deze onzin en wees er voor elkaar zoals jullie altijd waren.

Bel op. Zeg ik kom vanmiddag nog langs. En voordat jullie dan ook ergens over praten, geef elkaar een dikke bro knuffel.
Dit. En bier.
crap in = crap out
pi_203030240
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 15:14 schreef loveli het volgende:

[..]
Of heb jij hem juist laten kiezen...?
[..]
Was/is dat dan een probleem? Zo ja, waarom heb je dat niet eerder aangekaart/opgelost? Er was geen overeenkomst dat als jij tijd met hem doorbracht, hij een stokje in z'n neus zou moeten steken met kerst.

Ik heb zo het idee dat het niet om het incident met kerst gaat, maar om andere niet opgeloste rommel.
Nee, helemaal niet, er is helemaal niks tussen ons. Sterker nog, een paar weken terug zaten we nog te brallen dat we zo'n bijzondere broer-relatie hebben. Alle keren dat we ruzie en/of een meningsverschil hebben gehad, de pubertijd niet meegerekend haha, zijn op één hand te tellen.
pi_203030263
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 15:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Moeten nog ff een (half) weekje wachten, hea :P
  Vis een optie? dinsdag 4 januari 2022 @ 15:19:32 #97
70532 loveli
N
pi_203030298
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 15:17 schreef DjVero het volgende:

[..]
Moeten nog ff een (half) weekje wachten, hea :P
Quarantaine?

Gewoon tijdens die knuffel een test in z'n neus joh. (geintje)
crap in = crap out
  dinsdag 4 januari 2022 @ 15:29:39 #98
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203030493
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 15:03 schreef Justinn het volgende:

[..]
Ging om mn eigen ervaringen waar het probleem en gevolgen er een beetje op lijkt. Ik stel niet dat zn broer ook een wappie is. Als ik OP na lees gaat het overigens niet over zwangerschapsgekte, maar “niet meer meedoen aan die bullshit”. Dat is een andere strekking.
De ts geeft zelf aan dat zijn vrouw richting onredelijk gaat door de zorgen rondom de zwangerschap. Dat hij dat volledig begrijpt en haar steunt, maar ook ziet dat ze te gespannen is over zaken.
Het siert hem dat hij pal achter haar blijft staan en misschien zelf ook wel wat gespannen is omdat het al een paar keer mis is gegaan en 1 keer zelfs in combinatie met Corona (of dat nu wel of niet daardoor kwam, dat gevoel blijft zeer begrijpelijk). Hij doet zijn stinkende best zo te zien.

Natuurlijk wil hij die spanning verminderen en samen met zijn vrouw zijn hierin, heeft hij ook zijn eigen spanningen hierin. Het is duidelijk dat ze samen graag een kindje willen, ook voor hem is dat enorm belangrijk.

Maar voor anderen eromheen geld dit minder. Alhoewel ook zij meeleven met de keren dat het mis ging en ook erg blij zijn met de nieuwe telg die eraan komt zien zij het toch wat anders. Relativeren makkelijker dan de ts en zijn vrouw die er zo in opgaan.
Dat heeft ook tot gevolg dat ‘overdreven’ gedrag (tussen haakjes want erg goed begrijpelijk) tot irritatie kan leiden. Tot zeggen ‘ik doe niet meer mee aan deze BS’.
Zeer zeker als er ook nog van andere kanten dingen spelen voor dat persoon waardoor dingen misschien wat gevoeliger liggen.

Ik weet niet wat er verder aan de hand is. Maar ik weet wel dat een zwangerschap, zeker nadat het al een paar keer misgegaan is, ervoor kan zorgen dat mensen (man en vrouw samen) wat teveel enkel daarmee bezig zijn en dat anderen eromheen het gevoel hebben enkel te moeten geven en niets terug krijgen.
Zeer zeker als er ook nog andere zaken eromheen spelen en de relatie verder juist erg goed was kan dit tot een wtf leiden. Iemand die er altijd ook voor jou was valt weg, kan alleen nog maar denken aan ‘de zwangerschap’ en aan haar ‘tevreden’ houden. Zelfs al is het iets onredelijk, wat de ts zelf aangeeft.

Al met al, zonder verdere zaken die de relatie bemoeilijken. En daar geeft de ts niets over aan. Denk ik vooral dat ze bij elkaar moeten komen. En gewoon moeten zeggen dat de omstandigheden even klote waren, maar ze nogsteeds er altijd voor elkaar zullen zijn.

Heel grofweg gezegd, schud je uit ts en dat geld ook voor je broer. Hap niet zo vast hierin. Zie in dat voor jullie die zwangerschap nu vrijwel alles beheerst, maar dat voor anderen dat minder (wel belangrijk, naar niet hetzelfde) geld en dat die anderen ook hu eigen leven en hun sores hebben.
Het voor hun nog iets is ipv het grote iets.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 15:33:38 #99
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203030568
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 15:16 schreef DjVero het volgende:

[..]
Nee, helemaal niet, er is helemaal niks tussen ons. Sterker nog, een paar weken terug zaten we nog te brallen dat we zo'n bijzondere broer-relatie hebben. Alle keren dat we ruzie en/of een meningsverschil hebben gehad, de pubertijd niet meegerekend haha, zijn op één hand te tellen.
Waarom loopt dit nu dan zo uit de klauw?

Even eerlijk, omdat je dit zelf aanhaalde…
Vond je vrouw je goede en close relatie met je broer soms lastig? Dat je zoveel tijd met elkaar doorbracht?

Ik snap namelijk niet zo goed waarom je aanhaalde dat zij nooit klaagde dat jullie elke week of vaker bij elkaar waren.
Was dit een ‘offer’ van haar kant? Dat ze het wat teveel vond?
pi_203030666
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 15:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Waarom loopt dit nu dan zo uit de klauw?

Even eerlijk, omdat je dit zelf aanhaalde…
Vond je vrouw je goede en close relatie met je broer soms lastig? Dat je zoveel tijd met elkaar doorbracht?

Ik snap namelijk niet zo goed waarom je aanhaalde dat zij nooit klaagde dat jullie elke week of vaker bij elkaar waren.
Was dit een ‘offer’ van haar kant? Dat ze het wat teveel vond?
Nee, er is écht niks :D
Ik haalde dat aan, omdat ik dat nu zo zie, omdat ik weet dat ik het wat dat betreft echt heb getroffen met haar. Ik heb het daar wel eens met mijn broer over gehad, dat hij dat ook bijzonder vindt. Eigenlijk meer juist vanwege dit laatste dan misschien.

Het is zelfs compleet het tegenovergestelde; ze stúúrt me zelfs wel eens naar hem "hmpf, moet je niet naar [...hem...]" :D

Die vriend zondagavond vroeg het ook nog: "waarom raakt het je zo?" Ik heb geen idee. Ik ben ook nog nooit zo rechtlijnig en besluitvaardig in mijn leven geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door DjVero op 04-01-2022 15:56:50 ]
pi_203031278
Het raakt je omdat hij zich zeer egoïstisch gedroeg. Als hij zelf geen toenadering zoekt, met een excuses voor zijn uitbarsting, dan zou ik het contact eerst maar laten zitten. Iedereen kan fouten maken en gefrustreerd zijn, maar een beetje volwassen mens kan daar ook zijn verantwoordelijkheid voor nemen en op een later moment, na afgekoeld te zijn, zijn of haar oprechte excuses voor aanbieden.
pi_203032210
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 15:10 schreef Justinn het volgende:

[..]
Haar angst is zeker reëel. Angstoorzaken zijn echter zelden reëel, dat geldt voor bijna alles.

Realiteit is dat iemand angsten ervaart. Dat wegcijferen is egoïstisch, de angstgevoelens zijn er immers en voor haar reëel. Daar dus rekening mee houden is niets meer dan fatsoenlijk. En dat werkt ook nog 2 kanten op.
Nee als hij niet wil testen moet hij dat weten en nog steeds een goede broer zijn. Vrouwen maken alles kapot als je er teveel in meegaat.
Vakman pur sang
pi_203032358
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 13:46 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Niemand ligt iemand dwars.

Iedereen is vrij.
Eh, niet even met een stokje in je neus willen roeren als je notabene net ziek bent geweest om je broer en schoonzus ook op het kerstfeest te laten komen noem ik gewoon dwars liggen. Ongeacht of broer dat nu onzin vind of niet, dat doe je gewoon voor een ander. De te nemen moeite staat in geen enkele verhouding of broer moet nationaal bekend zijn als wappie die het voor zijn imago niet kan leiden om een test te doen.

Kennelijk speelt er meer bij broer en dan moet broer daar maar open over zijn.
pi_203032502
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 17:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee als hij niet wil testen moet hij dat weten en nog steeds een goede broer zijn. Vrouwen maken alles kapot als je er teveel in meegaat.
Zo zou ik het niet willen noemen. Vijf minuten neuken en ik heb straks zes weken vrij; zomervakantie (want onderwijs) nog niet eens meegerekend, bijna vijf maanden dus, da's me ook wat waard. :+

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 16:12 schreef Cockwhale het volgende:
Het raakt je omdat hij zich zeer egoïstisch gedroeg. Als hij zelf geen toenadering zoekt, met een excuses voor zijn uitbarsting, dan zou ik het contact eerst maar laten zitten. Iedereen kan fouten maken en gefrustreerd zijn, maar een beetje volwassen mens kan daar ook zijn verantwoordelijkheid voor nemen en op een later moment, na afgekoeld te zijn, zijn of haar oprechte excuses voor aanbieden.
Ik hoef nog geeneens excuses. Voor een mening hoef je je excuses niet aan te bieden. Wel hoop ik dat hij het gesprek een keer gaat initiëren, ja.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 17:18:59 #105
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203032504
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 17:11 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Eh, niet even met een stokje in je neus willen roeren als je notabene net ziek bent geweest om je broer en schoonzus ook op het kerstfeest te laten komen noem ik gewoon dwars liggen. Ongeacht of broer dat nu onzin vind of niet, dat doe je gewoon voor een ander. De te nemen moeite staat in geen enkele verhouding of broer moet nationaal bekend zijn als wappie die het voor zijn imago niet kan leiden om een test te doen.

Kennelijk speelt er meer bij broer en dan moet broer daar maar open over zijn.
Wij verschillen van mening.

Ik heb liever een verkoudheidje dan zo'n ding in mijn neus.
pi_203032564
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 17:18 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Anno 2022 COVID nog een 'verkoudheidje' noemen :D :D :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_203032574
quote:

[..]

Maar het gaat in dit geval niet om jou (mijn broer); een beetje rekening houden met. Aan dat soort boude uitspraken heeft niemand wat, behalve jijzelf (mijn broer zelf). Cause Mayhem verwoordde het verder op de vorige pagina heel mooi. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door DjVero op 04-01-2022 17:31:28 ]
pi_203032690
quote:

[..]

Maar wil je ook liever de band met je familie verbreken?
  dinsdag 4 januari 2022 @ 17:45:10 #109
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203033020
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 17:28 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Maar wil je ook liever de band met je familie verbreken?
Je hoeft niet meteen de band te verbreken.

1 persoon kan ervoor kiezen om niet meer in de buurt te komen van een ander persoon, zonder dat er verder mensen boos worden op elkaar.
pi_203033314
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 17:18 schreef DjVero het volgende:

[..]
Zo zou ik het niet willen noemen. Vijf minuten neuken en ik heb straks zes weken vrij; zomervakantie (want onderwijs) nog niet eens meegerekend, bijna vijf maanden dus, da's me ook wat waard. :+
[..]
Ik hoef nog geeneens excuses. Voor een mening hoef je je excuses niet aan te bieden. Wel hoop ik dat hij het gesprek een keer gaat initiëren, ja.
Het is meer dan een mening. Een mening is 'ik vind die testen onzin'. In een tantrum verwijten maken en daarmee zich respectloos gedragen naar jou en je vriendin/vrouw is geen mening. En ja, hij zou wel excuses moeten maken, of jij dat nou wil of niet. Dat betuigt van spijt en volwassenheid, en is een herstel van wederzijds respect voor elkaar.
pi_203033479
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 17:45 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Je hoeft niet meteen de band te verbreken.

1 persoon kan ervoor kiezen om niet meer in de buurt te komen van een ander persoon, zonder dat er verder mensen boos worden op elkaar.
Waarom vullen we hier dan een heel topic over een ruzie?
pi_203033508
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 17:18 schreef DjVero het volgende:

[..]
[..]
Je zult al lang niet meer zo ongedwongen, relaxt en gezellig zijn door toedoen van je vrouw en dat irriteert je broer. Gok ik.
Vakman pur sang
  dinsdag 4 januari 2022 @ 18:33:39 #113
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203034013
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 18:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je zult al lang niet meer zo ongedwongen, relaxt en gezellig zijn door toedoen van je vrouw en dat irriteert je broer. Gok ik.
Dit is ook mijn vraag. In hoeverre geld dat de miskramen en nu wel goed meetelt? Dat er meer moet wijken voor de zwangerschap, voor de ts en zijn vrouw de focus daarop ligt?
Dat laatste is zeer begrijpelijk, dat hoort zelfs zo, is even niet anders. Maar het kan wel lastig zijn voor anderen eromheen, zeker als die ook nog met andere zaken zitten.

Dat waar men een band mee had en op kon rekenen is nu naar binnen gekeerd (op die zwangerschap en dat kleintje dat komt). Die broer (in dit geval) is blij net dat kleintje dat komt, maar heeft er nog niet die binding mee nu die moeder en vader wel voelen. Die voelt zich nu ineens alleen en niet begrepen.

Vooral omdat de TS zelf aangeeft dat de angst rondom de zwangerschap niet geheel reeel is vraag ik me af of dat niet juist tot dit probleem heeft geleid.
Hij kiest voor zijn vrouw, die naar zijn eigen zeggen onredelijk is in haar zwangerschap. Maar dat kan wrevel oproepen aan de andere kant.

Lastig iig. De TS lijkt het vooral niet goed te kunnen doen. Tussen vuren te zitten.
Natuurlijk wil hij zijn vrouw niet afvallen. Die wat overdrijft, maar ook niet compleet losgeslagen is. Zelf heeft hij ook zijn zorgen en gedoe rondom het eerdere verlies en nu eindelijk wel dat kleintje die hij ook zo graag wil.
Zijn broer heeft zijn eigen leven en daarin zijn eigen zorgen. Ook is wat irritatie over maar toegeven aan zwangerschapsgekte niet zo heel raar. En ziet zijn broer misschien dat de TS ook wat over beschermend is, ook wat zwangerschapsgekte heeft om het zo maar te zeggen. En rekt de band tussen broers daardoor heel eventjes.
pi_203034021
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 18:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zo dan, jij hebt een hoop narigheid meegemaakt door toedoen van een vrouw?
pi_203034125
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 18:34 schreef DjVero het volgende:

[..]
Zo dan, jij hebt een hoop narigheid meegemaakt door toedoen van een vrouw?
Alle problemen die ik om me heen zie bij vrienden en familie zijn vaak gedreven door de vrouwen aan gene zijde. Dat is niet erg maar je moet er niet teveel naar luisteren, dan behoudt je vrienden en familie.
Zoals dat je eerst altijd een vrienden weekend had moet je dit nu nog doen; ook al staat je vrouw er jankend bij, dreigend dat de koffers buiten staan als je terug bent.
Dit leer je vanzelf als je wat ouder wordt en je ziet het ook overal om je heen.

Let maar eens op bij zeer succesvolle figuren, die leven leven alsof ze geen vrouw / fam hebben maar zijn de zuinige tijd dat ze toch thuis zijn doorgaans heel gelieft.
Vakman pur sang
  Vis een optie? dinsdag 4 januari 2022 @ 19:07:06 #116
70532 loveli
N
pi_203034561
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 17:21 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Anno 2022 COVID nog een 'verkoudheidje' noemen :D :D :D
De helft van alle verkoudheden is omicron.
crap in = crap out
pi_203034586
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 17:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee als hij niet wil testen moet hij dat weten en nog steeds een goede broer zijn.
Zeker! Alleen bij een 'goede broer' gaat dat idealiter zonder het volgende:

quote:
een tirade
Maar TS' z'n vrouw is de schuldige en moet zich niet aanstellen zeker. :') TS zn vrouw had zich beter gevoeld bij een zelftest. Dat is toch prima om iemand te vragen? (en niet te eisen). Wat imo vast staat is dat de tirade van de broer niet nodig was en de woede van TS ook niet. En ja, indirect zal de roze wolk / hormonen allemaal ook wel een rol spelen.
pi_203034838
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 18:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Vooral omdat de TS zelf aangeeft dat de angst rondom de zwangerschap niet geheel reeel is vraag ik me af of dat niet juist tot dit probleem heeft geleid.
Hij kiest voor zijn vrouw, die naar zijn eigen zeggen onredelijk is in haar zwangerschap. Maar dat kan wrevel oproepen aan de andere kant.
Dat is het punt nauwelijks. Dat TS zelf vindt dat de angst van z'n vrouw niet reëel is, betekent niet dat hij daar maar ver vandaan moet blijven of niet naar moet handelen. TS z'n belang is anders; hij wil dat z'n vrouw zich op haar gemak voelt, om imo begrijpelijke redenen. Vragen of iemand een zelftest wil doen zou helemaal niet zo'n probleem moeten zijn. Dat iemand daar niet in mee wil gaan zou overigens ook niet.

Maar na "een tirade" is dat geëscaleerd. Dat ligt niet aan de vrouw van TS, maar aan de broer en TS zijn reactie daarop. Ik zie in de hele situatie amper zwangerschapsgekte oid eigenlijk.

Wrevel ontstaat niet door enkel een verzoek (al dan niet ingegeven door angsten), maar hoe men daar mee om gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Justinn op 04-01-2022 19:28:17 ]
pi_203035180
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 18:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Alle problemen die ik om me heen zie bij vrienden en familie zijn vaak gedreven door de vrouwen aan gene zijde. Dat is niet erg maar je moet er niet teveel naar luisteren, dan behoudt je vrienden en familie.
Zoals dat je eerst altijd een vrienden weekend had moet je dit nu nog doen; ook al staat je vrouw er jankend bij, dreigend dat de koffers buiten staan als je terug bent.
Dit leer je vanzelf als je wat ouder wordt en je ziet het ook overal om je heen.

Gelukkig zijn dit zaken waar mijn vrouw, vrienden en ik normaliter geen last van hebben. Dat we er nu wel last van hebben, komt doordat, zoals Justinn hierboven al aangeeft, ik achter mijn vrouw ben gaan staan. Maar da's een keuze van mijzelf. Normaliter gaat alles in wederzijds overleg en zou ze mij nooit 'verbieden' om op bijv. een vriendenweekend te gaan. Mijn broer zou vorig jaar naar Amerika gaan, mijn vrouw pushte me zowat om ook mee te gaan.
In een goede stabiele relatie zoals wij hebben, hoef je daarin niets te leren, want dat gaat op wederzijds vertrouwen, overleg en respect. Blijkbaar heb jij geen van die dingen van dichtbij meegemaakt.
pi_203035461
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 18:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Dit is ook mijn vraag. In hoeverre geld dat de miskramen en nu wel goed meetelt? Dat er meer moet wijken voor de zwangerschap, voor de ts en zijn vrouw de focus daarop ligt?
Dat laatste is zeer begrijpelijk, dat hoort zelfs zo, is even niet anders. Maar het kan wel lastig zijn voor anderen eromheen, zeker als die ook nog met andere zaken zitten.

Dat waar men een band mee had en op kon rekenen is nu naar binnen gekeerd (op die zwangerschap en dat kleintje dat komt). Die broer (in dit geval) is blij net dat kleintje dat komt, maar heeft er nog niet die binding mee nu die moeder en vader wel voelen. Die voelt zich nu ineens alleen en niet begrepen.

Lastig iig. De TS lijkt het vooral niet goed te kunnen doen. Tussen vuren te zitten.
Natuurlijk wil hij zijn vrouw niet afvallen. Die wat overdrijft, maar ook niet compleet losgeslagen is. Zelf heeft hij ook zijn zorgen en gedoe rondom het eerdere verlies en nu eindelijk wel dat kleintje die hij ook zo graag wil.
Zijn broer heeft zijn eigen leven en daarin zijn eigen zorgen. Ook is wat irritatie over maar toegeven aan zwangerschapsgekte niet zo heel raar. En ziet zijn broer misschien dat de TS ook wat over beschermend is, ook wat zwangerschapsgekte heeft om het zo maar te zeggen. En rekt de band tussen broers daardoor heel eventjes.
Mijn enige zorg is dat mijn vrouw zich gewoon goed voelt, gewoon lekker d'r dingetje kan doen en zo, zonder zich om wat dan ook druk te hoeven maken. Straks na de zwangerschap gaan we weer lekker normaal doen, behalve dan met die kleine erbij. Ik ga er vanuit dat deze hele vete dan inmiddels is opgelost.
pi_203036199
Ik ben allang blij dat TS onomwonden de kant van zijn vrouw heeft gekozen. Anders hadden we hier een topic van z'n vrouw gehad over 'boehoe, mijn man kiest partij voor z'n broer terwijl ik zwanger ben' :D
pi_203037251
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 19:36 schreef DjVero het volgende:

[..]
Gelukkig zijn dit zaken waar mijn vrouw, vrienden en ik normaliter geen last van hebben. Dat we er nu wel last van hebben, komt doordat, zoals Justinn hierboven al aangeeft, ik achter mijn vrouw ben gaan staan. Maar da's een keuze van mijzelf. Normaliter gaat alles in wederzijds overleg en zou ze mij nooit 'verbieden' om op bijv. een vriendenweekend te gaan. Mijn broer zou vorig jaar naar Amerika gaan, mijn vrouw pushte me zowat om ook mee te gaan.
In een goede stabiele relatie zoals wij hebben, hoef je daarin niets te leren, want dat gaat op wederzijds vertrouwen, overleg en respect. Blijkbaar heb jij geen van die dingen van dichtbij meegemaakt.
Je zit in je blinde vlek, je broer vind dat je onder de duim zit. Je mannelijkheid verloren. Dat moet je herwinnen.
Weet niet of ik gelijk heb, maar laat weten als je je broer gesproken hebt.
Vakman pur sang
pi_203038005
Wat een drama hier zeg, als broer aangeeft dat hij verkouden is en niet op het kerstfeest komt laat hem dan lekker.
Als broer vraagt of je wil komen omdat hij zijn eigen beter voelt dan is het jouw goed recht om tegen je broer te zeggen van ik wil wel komen maar over 8 ? dagen als de quarantaine tijd voorbij is en dat heeft broer dan te accepteren.

Dat gebeurt hier ook als de een zich niet zo lekker voelt of snottert dan komt diegene niet ook al is het een feestdag of een verjaardag of gewoon wat afgesproken, niemand die daar een punt van maakt.

Misschien een idee om met je broer en de rest van de familie af te spreken dat als het gesprek op corona komt ( 9 van de 10 keer) dat hij of een ander dan aangeeft dat het diegene teveel wordt dus nu wat anders graag. Werkt hier perfect omdat ik ook nog weleens uit de bocht wil vliegen en als ik dat aangeef dan wordt daar ook niet moeilijk over gedaan.

Probeer het een beetje te relatieveren, mensen hebben tegenwoordig een wat korter lontje.
  Vis een optie? dinsdag 4 januari 2022 @ 22:47:36 #124
70532 loveli
N
pi_203039013
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 21:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je zit in je blinde vlek, je broer vind dat je onder de duim zit. Je mannelijkheid verloren. Dat moet je herwinnen.
Onzin. Het enige wat broer niet wil is iets moeten. En TS kan het best vragen, maar niet eisen.

Verder goed van TS dat hij de gevoelens van z'n vrouw serieus neemt en ervoor kiest om zijn beslissingen te nemen met haar welzijn op prio.
crap in = crap out
pi_203044282
Me
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 15:10 schreef Justinn het volgende:

[..]

Meegaan in iemands angst is zelden effectief. Iemand zal zelf de angst aan moeten pakken.

Ik snap dat to rekening houdt met de irrationele angst van zijn vrouw. Het is zijn vrouw en hij wil haar rust geven (ik betwijfel of dat testje daartegen werkt, de angst zit in haar zelf). Maar verwachten dat iedereen om je heen daar ook rekening mee houdt is wat mij betreft een brug te ver. Wat nou als de vrouw van to bang was geweest een soa op te lopen op het toilet... had die broer dan ook eerst een soa test moeten doen? Of heel erg last had van smetvrees, had die broer zich dan ook moeten ontsmetten voor hij op visite gaat? Of bang was voor de kleur groen... had de broer van to dan ook geen groene kleding aangemogen naar het feestje.

Iedereen is het er over eens dat de angst van de vrouw van to niet reëel is. Je kan vragen of mensen rekening willen houden met je angst en als iemand zwanger is begrijp ik dat je geneigd bent om dat dan te doen. Maar het is nu wel de omgekeerde wereld om de broer de schuld te geven dat hij iets moet doen wat hij niet wil omdat de vrouw van to drama maakt.
.
  woensdag 5 januari 2022 @ 12:14:54 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203044330
Ik vind de angst van TS zijn vrouw best reëel. En ze heeft ook geen drama gemaakt.

Broer meldt dat hij kerst afzegt vanwege klachten en een dag later meldt hij zich weer beter. Logisch dat TS dan op zijn hoede is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203044838
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:11 schreef Gordeldiertje het volgende:
Me
[..]
Meegaan in iemands angst is zelden effectief. Iemand zal zelf de angst aan moeten pakken.

Ik snap dat to rekening houdt met de irrationele angst van zijn vrouw. Het is zijn vrouw en hij wil haar rust geven (ik betwijfel of dat testje daartegen werkt, de angst zit in haar zelf). Maar verwachten dat iedereen om je heen daar ook rekening mee houdt is wat mij betreft een brug te ver. Wat nou als de vrouw van to bang was geweest een soa op te lopen op het toilet... had die broer dan ook eerst een soa test moeten doen? Of heel erg last had van smetvrees, had die broer zich dan ook moeten ontsmetten voor hij op visite gaat? Of bang was voor de kleur groen... had de broer van to dan ook geen groene kleding aangemogen naar het feestje.

Sorry, maar je vergelijkingen gaan een beetje mank. Een SOA loop je ten eerste al niet op via een toilet. Die andere angsten hebben ten tweede geen invloed op een zwangerschap. Ik vraag me af of COVID dat wel heeft, maar mijn vrouw ziet die link sowieso wel.

Het is nou ook weer niet zo dat ons volledige leven een halt toegeroepen is, dus tot op zekere hoogte ga ik er niet in mee; onze zoon gaat gewoon naar school, we werken allebei (op locatie), normaal gesproken gaan we gewoon bij mensen op bezoek of zij bij ons. Daar ziet ze allemaal wel risico in, maar zoals iemand al zei ze is niet doorgeslagen in haar angst. Mijn broer was een dag voor kerst ziek, dat is iets waardoor bij haar allerlei alarmbellen afgingen en dus een extra risico wat we graag gewoon willen uitsluiten en ook kúnnen uitsluiten (grotendeels), dat is namelijk iets waar we direct invloed op hebben.

Daarnaast verwachtte ik niet per se dat hij die zelftest zou doen, dat is en blijft zijn goed recht, maar doordat hij meteen zo wild om zich heen sloeg, escaleerde de boel. Ook mede door mij, dat zie ik ook wel in.
pi_203046534
quote:
Me
[..]
Maar het is nu wel de omgekeerde wereld om de broer de schuld te geven dat hij iets moet doen wat hij niet wil omdat de vrouw van to drama maakt.
De omgekeerde wereld is met een vinger naar z'n vrouw wijzen en haar de schuldige maken voor het gedrag van 2 broers waar zij zelf verantwoordelijk voor zijn. ;) Letterlijk nergens, maar dan ook nergens, maak ik op dat z'n vrouw drama creëert. Als angsten en een doodsimpel verzoekje gelijk staan aan drama, be my guest, maar het slaat nergens op.

Dan nog is er imo wel logica te vinden in het op de hoede zijn wanneer de broer zich plotseling beter meldt, en schrijft het RIVM zelftesten voor als extra zekerheid wanneer je op bezoek gaat (bron). Dat niet iedereen dat dagelijks doet spreekt voor zich, maar het verzoek een zelftest te doen bij (het ontvangen van) bezoek is in lijn met de huidige adviezen en kan ook los van eventuele 'zwangerschapsgekte' gezien worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Justinn op 05-01-2022 14:22:42 ]
pi_203047377
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 19:32 schreef Stepperoller het volgende:

Je vrouw is na een aantal miskramen zwanger en dat ze zich nu risicomijdend opstelt vind ik totaal niet vreemd. Ik zou als medegast niet eens willen dat een kerstbezoek haar stress oplevert omdat ik te beroerd ben even een doodsimpele test te doen. En als ik die test heb gedaan en hij is negatief kunnen we gezellig en ontspannen met zijn allen kerst vieren.
[..]
Je bent gewoon opgekomen voor de grenzen van jou en je vrouw. Dat had ook gekund op de manier waarop Seven zegt, maar de emoties liepen natuurlijk hoog op omdat je om je vrouw en je familie geeft.
Dit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_203047405
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 21:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Er komt ook alleen maar vrouwonvriendelijke shit uit bij jou, nietwaar?
pi_203047516
Ik herhaal nog maar een keer dat een stokje door je neus halen toch heel wat minder drama is dan een familieruzie. Zeker als broer die week verschijnselen heeft gehad dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat je sowieso een test doet voor je bij wie dan ook op visite gaat.

Ik wacht eigenlijk op de climax van het verhaal dat broer dus wel corona blijkt te hebben en dat nu b.v. de ouders ziek zijn.

Wat mankeert die knul en iedereen die dat nog verdedigd ook?
pi_203051089
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 15:17 schreef qajariaq het volgende:
Ik herhaal nog maar een keer dat een stokje door je neus halen toch heel wat minder drama is dan een familieruzie. Zeker als broer die week verschijnselen heeft gehad dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat je sowieso een test doet voor je bij wie dan ook op visite gaat.

Ik wacht eigenlijk op de climax van het verhaal dat broer dus wel corona blijkt te hebben en dat nu b.v. de ouders ziek zijn.
Los van corona, neem je toch als verantwoordelijk mens met enig empathisch besef, sowieso voorzorgsmaatregelen wanneer je contact hebt met een zwanger familielid, en straks een kersverse baby? Up to date zijn met je vaccinaties (eventueel zelfs griepprik), niet ziek zijn en desnoods ruim uitzieken, handen wassen voor het vasthouden, al dat gedoe.

Geen zelftest willen doen. Nou zeg, ik zou echt he-le-maal klaar zijn met mijn broer. Gelukkig zou (in mijn geval) mijn zusje zoiets nooit flikken, maar áls ze zó met corona (of welke ernstige ziekte dan ook) om zou gaan, zou ze sowieso mijn kind niet ontmoeten voordat het een degelijk immuunsysteem opgebouwd heeft. En dat is, wat, met 1.5-2 jaar?

Geen rekening willen houden met de gezondheid van een zwangere schoonzus en een toekomstige baby. Ja sorry hoor, maar waar ben je dan in godsnaam familie voor, als zelfs een van de meest basale waarden binnen een familie (zorg voor elkaar, geven om elkaars gezondheid) te veel voor die man is?

Ik had het contact op een zeer zeer laag pitje gezet (denk waakvlam van de cv-ketel laag) totdat hij uit eigen beweging kan laten zien dat hij rekening kan houden met de gezondheid van mijn gezin.

quote:
Wat mankeert die knul en iedereen die dat nog verdedigd ook?
Vind het ook echt compleet bizar.
pi_203051134
Is hij überhaupt gevaccineerd? Lijkt er op van niet, als hij al zo loopt te bitchen over een zelftest.

Dan zou er de komende tijd mi sowieso geen contact plaatsvinden.
  Vis een optie? woensdag 5 januari 2022 @ 18:43:01 #134
70532 loveli
N
pi_203051224
Schoonzus had al corona gehad, de kans dat ze geen afweerstoffen heeft is nogal klein.

Pa en ma hadden bij de uitnodiging om een test kunnen vragen. TS en zijn vrouw bepalen aan de hand van hun inschatting van de risico's of ze wel of niet gaan. Als het feest bij TS thuis was geweest heb je een ander verhaal.
crap in = crap out
pi_203053495
Wat leven we erg in een IK cultuur. Gelukkig ervaar ik dat meer op FOK! dan irl.

Het is toch van den gekke dat je niet aan een klein verzoek van een familielid wilt voldoen. En er wel een drama door laten ontstaan. Het verzoek was m.i. volkomen terecht, broer heeft verschijnselen gehad die met corona te maken kunnen hebben. Zelfs al zou je het niet terecht vinden dan ga je nog niet over zo iets stoms als een nutteloze test oorlog maken.

Ik heb voor mijn kleinschalig kerstfeest mij ook getest. Mijn neef + aanhang hadden huis gekocht, kregen dag later de sleutel. Dan wil je toch op geen enkele manier het verwijt kunnen krijgen dat je ze besmet hebt... En dan was/ben ik zelfs kerngezond.

Wat een stelletje empathieloze heikneuters lopen er rond op deze wereld. Bah!
pi_203056519
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 18:34 schreef probeer het volgende:

[..]
Los van corona, neem je toch als verantwoordelijk mens met enig empathisch besef, sowieso voorzorgsmaatregelen wanneer je contact hebt met een zwanger familielid, en straks een kersverse baby? Up to date zijn met je vaccinaties (eventueel zelfs griepprik), niet ziek zijn en desnoods ruim uitzieken, handen wassen voor het vasthouden, al dat gedoe.

Geen zelftest willen doen. Nou zeg, ik zou echt he-le-maal klaar zijn met mijn broer. Gelukkig zou (in mijn geval) mijn zusje zoiets nooit flikken, maar áls ze zó met corona (of welke ernstige ziekte dan ook) om zou gaan, zou ze sowieso mijn kind niet ontmoeten voordat het een degelijk immuunsysteem opgebouwd heeft. En dat is, wat, met 1.5-2 jaar?

Geen rekening willen houden met de gezondheid van een zwangere schoonzus en een toekomstige baby. Ja sorry hoor, maar waar ben je dan in godsnaam familie voor, als zelfs een van de meest basale waarden binnen een familie (zorg voor elkaar, geven om elkaars gezondheid) te veel voor die man is?

Ik had het contact op een zeer zeer laag pitje gezet (denk waakvlam van de cv-ketel laag) totdat hij uit eigen beweging kan laten zien dat hij rekening kan houden met de gezondheid van mijn gezin.
[..]
Vind het ook echt compleet bizar.
Waarschijnlijk komt die broer ook nog verkouden op kraamvisite om even boven de wieg te hoesten :r
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 10:14:22 #137
441859 crew  Lenny77
pi_203059255
quote:

Iedereen is het er over eens dat de angst van de vrouw van to niet reëel is. Je kan vragen of mensen rekening willen houden met je angst en als iemand zwanger is begrijp ik dat je geneigd bent om dat dan te doen. Maar het is nu wel de omgekeerde wereld om de broer de schuld te geven dat hij iets moet doen wat hij niet wil omdat de vrouw van to drama maakt.
Daar is helemaal niet iedereen het mee eens.. Integendeel, de angst is wel reëel. En aangezien ze al eerder 3 kindjes zijn kwijt geraakt (eenmaal misschien door Corona) en al 3 keer door die rouw zijn moeten gaan, is het vrij normaal dat ze nu voorzichtig willen zijn.
De broer WAS effectief ziek, had zich al afgemeld voor het kerstfeestje. En dan wil hij een dag eerder wel afspreken met TS. De vrouw heeft helemaal niet eens gezegd dat hij niet mocht gaan? Ze was gewoon terecht wat ongerust. Het is dan toch een kleine moeite om even een testje te doen? Het gaat hier niet om een symptoomvrije broer waarbij de vrouw van TS drama maakt. Ik zie haar sowieso geen drama maken...
Dat hij die test niet wou doen, prima, vrije wereld enz.. Maar het is wel heel snel uit de hand gelopen en dat is jammer.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_203168141
Voor diegene die het nog wat interesseert: het is uitgepraat en bijgelegd. Hij snapte er helemaal niks van dat ik ineens zo 'radicaal' was (nooit aanleiding toe gegeven) en daarom sloeg hij - onbedoeld - om zich heen. Het is maar goed dat de boosheid er niet meer was, anders had ik dit slappe excuus niet zo snel geaccepteerd en was ik er vol tegenin gegaan. Nu heb ik zoiets van 'ach, we hebben allebei onnodig heisa staan maken, een volgende keer eerst tot tien tellen.' :D Dit ook gezegd tegen hem. Als het een volgende keer echt, echt, echt nodig is en hij heeft zelf ook z'n twijfels zal hij zo'n test doen en anders elkaar eventjes (quarantaine) niet meer zien. Nou ja, best, en weer door. :)
pi_203173578
Het is maar kerst hoor, lekker belangrijk. Heel goed dat je voor je vrouw opkomt. Corona kan best wel gevaarlijk zijn voor een zwangere vrouw, zeker tegen het einde van de zwangerschap. Dus de angst van je vrouw is zeer terecht. Ik zou nog even wachten met bezoekjes tot jullie dochter geboren is.
pi_203173595
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 12:35 schreef DjVero het volgende:
Voor diegene die het nog wat interesseert: het is uitgepraat en bijgelegd. Hij snapte er helemaal niks van dat ik ineens zo 'radicaal' was (nooit aanleiding toe gegeven) en daarom sloeg hij - onbedoeld - om zich heen. Het is maar goed dat de boosheid er niet meer was, anders had ik dit slappe excuus niet zo snel geaccepteerd en was ik er vol tegenin gegaan. Nu heb ik zoiets van 'ach, we hebben allebei onnodig heisa staan maken, een volgende keer eerst tot tien tellen.' :D Dit ook gezegd tegen hem. Als het een volgende keer echt, echt, echt nodig is en hij heeft zelf ook z'n twijfels zal hij zo'n test doen en anders elkaar eventjes (quarantaine) niet meer zien. Nou ja, best, en weer door. :)
Onnodig niet van jullie kant hoor, maar fijn dat het is bijgelegd.
pi_203175432
Die broer vind lekker dwars zijn blijkbaar belangrijker dan het welzijn van jouw zwangere vrouw, een vrouw die doodgraag een kindje wel en waarschijnlijk keihard voor zou willen vechten om de kans dat dat nu wel lukt te verhogen, al was het maar met 1%.

Niets is zwart-wit en er moet altijd ruimte voor nuance zijn maar come on…
pi_203175520
Hebben jullie er ook al over nagedacht hoe jullie straks het kraambezoek ect willen gaan organiseren? Dan krijg je nog veel meer mensen die langs willen komen en je pasgeboren kindje willen zien ect.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203179178
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 20:37 schreef littledrummergirl het volgende:
Hebben jullie er ook al over nagedacht hoe jullie straks het kraambezoek ect willen gaan organiseren? Dan krijg je nog veel meer mensen die langs willen komen en je pasgeboren kindje willen zien ect.
In de buik zijn de risico's (voor moeder en kind) volgens mij wel wat groter dan buiten de buik. Er lagen relatief veel zwangere vrouwen op de IC, terwijl ik niet iets heb gehoord over net bevallen vrouwen of pasgeboren baby's. Tuurlijk wil je geen covid, maar de risicoverdeling ligt anders.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 00:33:08 #144
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_203179587
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 12:35 schreef DjVero het volgende:
Mooi. Ben wel nieuwsgierig wie nu de eerste stap gezet heeft.
pi_203180897
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 00:33 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]
Mooi. Ben wel nieuwsgierig wie nu de eerste stap gezet heeft.
Hij. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:36 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
In de buik zijn de risico's (voor moeder en kind) volgens mij wel wat groter dan buiten de buik. Er lagen relatief veel zwangere vrouwen op de IC, terwijl ik niet iets heb gehoord over net bevallen vrouwen of pasgeboren baby's. Tuurlijk wil je geen covid, maar de risicoverdeling ligt anders.
Precies dit, ja. Risico's die we uit kúnnen sluiten, sluiten we uit. Zo onredelijk of raar is dat allemaal niet. En ik mag toch hopen dat als iemand symptomen heeft die persoon een beetje nadenkt. Gelukkig hebben we verder geen wappie-vrienden en/of -familie, dus dat komt wel goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')