Hij wilde in eerste instantie ook niet komen, dat siert hem dan weer, maar dan zou hij alleen zijn geweest en dat wilde ik hem weer niet aan doen. Dus zijn wij thuis gebleven.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hij had als goede broer gewoon even een testje kunnen doen of niet komen.
"Niet meedoen" is zijn eigen keuze, net als een resterend groepje van zo'n 15% van Nederland.
Allemaal prima, maar sta dan ook voor de gevolgen van je keuze en besef dat 85% "wel meedoet".
Als de basis goed is, komt het vast (ooit) wel weer goed.
Oh wacht je broer is naar je ouders gegaan met kerst en jullie zijn thuisgebleven? Ik begreep uit de OP dat hij thuis was gebleven en jou had gevraagd een dag voor kerst even langs te komen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:04 schreef DjVero het volgende:
[..]
Hij wilde in eerste instantie ook niet komen, dat siert hem dan weer, maar dan zou hij alleen zijn geweest en dat wilde ik hem weer niet aan doen. Dus zijn wij thuis gebleven.
Heb ik ook gezegd en ik kreeg me toch een tirade:quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:04 schreef kwiwi het volgende:
Als ik je broer was geweest had ik gewoon even die zelftest gedaan, aangezien hij een dag ervoor nog ziek was. Kost je een minuut tijd. Maar goed, je had toch ook kunnen zeggen "ja ok, maar dan kom ik niet langs"?
Hier is van twee kanten wel een beetje overtrokken gereageerd vind ik.
Je broer is niet helemaal lekker. Dat hij klaar is met corona, ja leuk, maar je een beetje sociaal opstellen in zo'n situatie mag wel.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:07 schreef DjVero het volgende:
[..]
Heb ik ook gezegd en ik kreeg me toch een tirade:
"Ik hoop dat jullie nu je zin hebben, ik ga niet naar pa en ma", is één van de appjes.
Waarbij een beetje sociaal een understatement is.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je broer is niet helemaal lekker. Dat hij klaar is met corona, ja leuk, maar je een beetje sociaal opstellen in zo'n situatie mag wel.
Ja, klopt ook. Hij wilde de avond ervoor chillen. Op de dagen zelf vermoed ik dat mijn moeder hem uit zijn huis heeft getrokken en dat is helemaal prima. Hij is best eenzaam soms, heeft hij het afgelopen jaar meerdere malen aangegeven.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh wacht je broer is naar je ouders gegaan met kerst en jullie zijn thuisgebleven? Ik begreep uit de OP dat hij thuis was gebleven en jou had gevraagd een dag voor kerst even langs te komen.
Weet je wat een goede manier is om van die eenzaamheid af te komen? Lekker met je neefje of nichtje spelen als die kleine spruit er eenmaal is. Maar blijkbaar heeft hij liever een miskraam bij je vrouw dan een wattenstaafje in zijn neus ja, dat is wel wat zwart wit neergezet door mequote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:10 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ja, klopt ook. Hij wilde de avond ervoor chillen. Op de dagen zelf vermoed ik dat mijn moeder hem uit zijn huis heeft getrokken en dat is helemaal prima. Hij is best eenzaam soms, heeft hij het afgelopen jaar meerdere malen aangegeven.
Lijkt mij een vrij simpele keus als ik eerlijk ben.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:12 schreef DjVero het volgende:
Maargoed, ik voel me best kut nog steeds. Het voelt echt alsof hij me heeft laten kiezen tussen hem en mijn vrouw en dat is iets waarvan ik nooit had verwacht dat te moeten doen.
Mij ook. En die keuze heb ik zonder blikken of blozen gemaakt. Maar ik ben loyaal en mijn broer en mijn vrouw hebben altijd op #1 gestaan, dus ja, dat is wel ff kut haha.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lijkt mij een vrij simpele keus als ik eerlijk ben.
Denk niet dat hij het zo bedoeld heeft, maar gewoon even klaar was met al het coronagezeik en jij het resultaat daarvan toevallig moest incasseren. Neemt niet weg dat hij wel even 2 seconden had mogen nadenken over z'n reactie.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:12 schreef DjVero het volgende:
Maargoed, ik voel me best kut nog steeds. Het voelt echt alsof hij me heeft laten kiezen tussen hem en mijn vrouw en dat is iets waarvan ik nooit had verwacht dat te moeten doen.
quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:14 schreef DjVero het volgende:
[..]
Mij ook. En die keuze heb ik zonder blikken of blozen gemaakt.
Zeker! Maar straks als die kleine er is en de storm is een beetje gaan liggen komt het vast weer goed. Ik neem aan dat je dat ook tegen 'm gezegd hebt? Dat hij weer welkom is na een zelftest of als alles weer wat normaler is?quote:Maar ik ben loyaal en mijn broer en mijn vrouw hebben altijd op #1 gestaan, dus ja, dat is wel ff kut haha.
Thanks man. Niet echt eigenlijk, maar het zit me nog wel dermate hoog dat het eerste contact voorlopig niet van mij uit gaat komen, hoe zeer dat ook doet.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:18 schreef qajariaq het volgende:
Sterkte, ik hoop dat het delen van je verhaal oplucht.
Hopelijk heeft jullie wegblijven bij hem duidelijk gemaakt dat het serieus was en dat hij alsnog excuus gaat aanbieden.
Dat eerste wel, ja. Dat tweede niet. Nog niet. Intimidatie is nooit zijn doel geweest, geen idee wat wel, maar dat geloof ik niet. Hij is verder ook helemaal geen wappie, wel een scepticus soms. Daarom snap ik hier ook echt totaal niets vanquote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeker! Maar straks als die kleine er is en de storm is een beetje gaan liggen komt het vast weer goed. Ik neem aan dat je dat ook tegen 'm gezegd hebt? Dat hij weer welkom is na een zelftest of als alles weer wat normaler is?
Misschien is intimidatie wat ongelukkig gekozen (toch nog een klein katertje hier).quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:27 schreef DjVero het volgende:
[..]
Dat eerste wel, ja. Dat tweede niet. Nog niet. Intimidatie is nooit zijn doel geweest, geen idee wat wel, maar dat geloof ik niet. Hij is verder ook helemaal geen wappie, wel een scepticus soms. Daarom snap ik hier ook echt totaal niets van
Thanks, dit is wel een goed inzicht eigenlijk. Het gaat mij er ook niet om hem te overtuigen; mijn vrouw en haar comfort is waar het voor mij om draait. Ik heb haar in de afgelopen acht jaar twee keer zien huilen; een daarvan was tijdens de eerste miskraam. Ze vroeg aan de verloskundige wat ze fout had gedaan. Dat wil ik echt nooit meer zien, dus het dramatische komt wel ergens vandaan.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:36 schreef Seven. het volgende:
Geen wonder dat er ruzie is als je allebei zo verschrikkelijk dramatisch reageert bij een meningsverschil. Hij is kinderachtig dat hij de test niet wil doen, jij bent kinderachtig dat je liever ruzie maakt dan gewoon zegt 'geen probleem maar dan sla ik wel over want je was gisteren nog ziek'.
Ff afkoelen en over een weekje uitpraten. Ik las laatst een mooie: wil je liever gelijk hebben, of gelukkig zijn? Oftewel, ga jij negatieve energie steken in je gelijk halen zonder dat je hem zult overtuigen? Of accepteer je dat hij er nu eenmaal anders in staat, zodat je je boosheid kunt laten varen?
Snap ik wel, best logisch dat jet een gevoelig onderwerp geworden is. En je vrouw heeft gelijk dat ze zo voorzichtig is.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:44 schreef DjVero het volgende:
[..]
Thanks, dit is wel een goed inzicht eigenlijk. Het gaat mij er ook niet om hem te overtuigen; mijn vrouw en haar comfort is waar het voor mij om draait. Ik heb haar in de afgelopen acht jaar twee keer zien huilen; een daarvan was tijdens de eerste miskraam. Ze vroeg aan de verloskundige wat ze fout had gedaan. Dat wil ik echt nooit meer zien, dus het dramatische komt wel ergens vandaan.
Je bent gewoon opgekomen voor de grenzen van jou en je vrouw. Dat had ook gekund op de manier waarop Seven zegt, maar de emoties liepen natuurlijk hoog op omdat je om je vrouw en je familie geeft.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:12 schreef DjVero het volgende:
Integendeel eigenlijk. Hij is juist het meest sociale van ons drie (nog een broer), maar hij is wel licht ontvlambaar (en ik blijkbaar ook).quote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:32 schreef Stepperoller het volgende:
Waarom hebben sommige mensen als het coronagerelateerd is ineens niets meer voor een ander over? Of was je broer altijd al zo'n egoïst?
Nu ik er zo op reflecteer, geef ik je meteen gelijk, man. Ik reageerde ook overdreven, maar hij had een paar appjes gestuurd die bij mij een reactie opriepen waarvan ik niet eens wist dat ik dat in me had. Dat wordt nog wat als ze straks daadwerkelijk geboren isquote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:46 schreef Fer het volgende:
Wat een overdreven reactie van je. Dat jij het doet voor je vrouw is begrijpelijk. Maar hij is toch niet met haar getrouwd?
Ipv boos worden, had je ook gewoon kunnen aangeven dat je liever een paar dagen later komt. Een griepje is soms ook niet gunstig tijdens de zwangerschap.
Zo steek ik niet in elkaar. Als ik iets voor een ander doe, hoef ik daar niets voor terug. Wel als ik het van je vraag en dat is juist nu net niet gebeurd. En dat vind ik wél jammer.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:48 schreef Postbus100 het volgende:
(en misschien speelt ook nog wel mee dat je in het verleden regelmatig rekening hebt gehouden met je broer (je noemt het zelf loyaliteit), en dat je dat ook terug had verwacht, en dat dat niet het geval blijkt te zijn? Dat kan je hem natuurlijk niet aanrekenen, dat is iets dat bij jezelf ligt).
Natuurlijk wel, maar aan haar gevoel van (on)veiligheid kan ik niet zoveel doen als zij dat zo ervaart, behalve dan de randzaken waar ik wél invloed op uit kan oefenen. En dat is o.a. die zelftest/ziekte voorkomen. Wat ik daar verder zelf over denk, vind ik er idd niet toe doen op dit moment.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:58 schreef LordofLeaves het volgende:
Jouw mening doet er niet meer toe, ts? Sinds wanneer?
Wees blij !! Ik heb een hele rij "troetel" naampjes voor zo een iemand. Kinderachtig dom onvolwassen egoïstisch niet-empathisch figuur. De andere "troetel"naampjes wil ik zo vroeg in het jaar niet noemen, ook niet het korte woord (3 letters waarvan twee een l ) waarmee het mannelijk geslachtsdeel wordt aangeduid. Samen met een woord dat aanduidt dat dit een mannelijk geslachtsdeel in niet-erectieve toestand is.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:07 schreef DjVero het volgende:
[..]
"Ik hoop dat jullie nu je zin hebben, ik ga niet naar pa en ma", is één van de appjes.
Hallo, hou je een beetje in,quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:09 schreef kanovinnie het volgende:
Wat een dikke debiel. Je vrouw is gelukkig weer zwanger na een flink aantal miskramen. En het lijkt nu eindelijk goed te gaan. Hoeveel moeite is het dan voor hem om daar aan bij te dragen door even een test te doen?
Ik heb nooit tegen hem gezegd dat hij dan niet naar onze ouders moet/mag gaan, enkel dat als hij gaat wij niet gaan en andersom. Ik heb hem overigens ook nooit gehoord over een emmer en corona, wel over zijn eenzaamheid, maar het lijkt me toch niet dat dat een reactie als deze uitlokt.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:07 schreef timmmmm het volgende:
Tuurlijk had je broer die zelftest kunnen en moeten doen. Maar aan de andere kant had je dan ook kunnen zeggen, joh da's jouw keuze maar dan kom ik niet in plaats van zeggen joh dás jouw keuze maar dan kom jij niet.
Deze hele situatie met corona maakt in heel veel mensen heel veel dingen los, en dit volgens mij vrij redelijke verzoek om een zelftest kan voor iemand die er al helemaal doorheen zit en het gevoel heeft aanpassing na aanpassing te moeten doen en die zijn hele leven kapot gemaakt voelt door die situatie die gewoon heel veel extra eisen en verplichtingen met zich meebrengt voor ons allemaal de druppel zijn die de emmer doet overlopen waardoor er gewoon iets geknapt is en dat redelijke er gewoon af was.
Jullie hebben allebei in meer of mindere mate gelijk. Persoonlijk zou ik omdat jullie allebei vinden dat jullie gelijk meer waard is geen levenslange band kapot maken. Als hij dat niet ziet, moet jij misschien gewoon de verstandigste zijn en je over dat eigen gelijk heen zetten
Ik deel alles met mijn vrouw. Ik deel ook alles met hem, behalve de seksquote:Op zondag 2 januari 2022 14:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Je hebt gelijk dat je pal achter je vrouw bent gaan staan.
Maar dat gezegd hebbende, je schrijft dat je verder een erg goede band met je broer hebt. Dus ik zou als ik jou was wel over je schaduw heen stappen en contact opnemen.
Laat dit niet groter worden dan het is. Praat het uit met elkaar zodat je weer samen door kan.
Geloof dat deze vent of hij nou wel of geen corona had ook last heeft van een forse aanstelleritus.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:07 schreef DjVero het volgende:
[..]
Je moet het niet zo serieus nemen. Hij had natuurlijk even zwaar de "pik in" maar dat zal ook snel weer bijtrekken. Want gek zal ie ook wel niet zijn, om met jullie en dadelijk het kindje te willen breken. Zeg je moeder dat ze hem zegt, ja, ze zijn natuurlijk super voorzichtig, zeker na die drie miskramen. Denk dat het uiterlijk dan wel weer in orde is. Maak hem peetoom ...., zijn de beste peetooms, grootste mond, kleinste hartje. En uit (mijn) onderzoek s gebleken dat peetooms die leuk met hun petekind omgaan tamelijk geliefd zijn bij vrouwen, dus hoeft ie vermoedelijk niet lang meer alleen te zijn. Amen!quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:14 schreef DjVero het volgende:
[..]
Mij ook. En die keuze heb ik zonder blikken of blozen gemaakt. Maar ik ben loyaal en mijn broer en mijn vrouw hebben altijd op #1 gestaan, dus ja, dat is wel ff kut haha.
Hier ben ik het volledig mee eens. TS kijkt vooral vanuit zijn eigen referentiekader en niet die van zijn broer.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:07 schreef timmmmm het volgende:
Tuurlijk had je broer die zelftest kunnen en moeten doen. Maar aan de andere kant had je dan ook kunnen zeggen, joh da's jouw keuze maar dan kom ik niet in plaats van zeggen joh dás jouw keuze maar dan kom jij niet.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je vrouw in jullie situatie heel erg voorzichtig is, maar daar hoort dan ook bij dat je anderen niet op hoeft te zadelen met keuzes die jij daarin maakt. Vind je vrouw Kerst met je broer, geheel herstelt en klachtvrij, toch een te groot risico omdat hij in de dagen ervoor wel ziek was, kan je natuurlijk gewoon thuisblijven in plaats van eisen stellen aan iemand die herstelt en klachtvrij is.
Los van het feit dat ik die zelftest in jullie situatie wél gewoon gedaan had en geen probleem had gemaakt van zo iets klein, ik probeer me alleen ook in de ander te verplaatsen.
Deze hele situatie met corona maakt in heel veel mensen heel veel dingen los, en dit volgens mij vrij redelijke verzoek om een zelftest kan voor iemand die er al helemaal doorheen zit en het gevoel heeft aanpassing na aanpassing te moeten doen en die zijn hele leven kapot gemaakt voelt door die situatie die gewoon heel veel extra eisen en verplichtingen met zich meebrengt voor ons allemaal de druppel zijn die de emmer doet overlopen waardoor er gewoon iets geknapt is en dat redelijke er gewoon af was.
Hij vindt dat jij niks van hem te eisen hebt als hij zich gewoon helemaal goed voelt en hij zich daardoor zijn kerst niet laat afpakken. Jij vindt dat het maar een hele kleine moeite is om even een zelftestje te doen als dat jullie helpt.
Jullie hebben allebei in meer of mindere mate gelijk. Persoonlijk zou ik omdat jullie allebei vinden dat jullie gelijk meer waard is geen levenslange band kapot maken. Als hij dat niet ziet, moet jij misschien gewoon de verstandigste zijn en je over dat eigen gelijk heen zetten
Dit. Al is nog maar de vraag hoe sluitend je een zelftest vindt, maar dat is stap 2. Maar kom an, symptomen, in deze tijd. Op z'n minst een zelftest. Zeker als je in contact komt met een zwangere.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:21 schreef sirdanilot het volgende:
Als je een paar dagen daarvoor symptomen hebt gehad vind ik het niet redelijk om te verwachten dat jouw gastheer je zonder test of vaccinatie ontvangt.
Die zelftest was enkel de aanleiding, niet de oorzaak. Ik zou daar nooit iemand toe dwingen, maar als je gelijk al aan komt met shit als "ik doe niet meer mee" of "ik hoop dat jullie je zin hebben, jullie kunnen naar pa en ma", terwijl mijn enige vraag was "ik kan wel komen, maar ben jij bereid tot een zelftest", ja, dan schiet dat volledig in het verkeerde keelgat. Dan mis je gewoon empathie, terwijl ik dat juist niet van hem had verwacht.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:39 schreef Mintymintyy het volgende:
Ik ben het wel degelijk eens met je broer TS.
Waarom zou hij als gezond persoon moeten bewijzen dat hij niet ziek is? Ik zou dit ook niet waarderen als mijn broer dit van mij vraagt.
Aan de andere kant is het een kleine moeite een zelftest te doen. Het is flauw dat hij weigert maar wel zijn goedrecht. Je kan niet iedereen in Nederland dwingen zich te testen omdat jou vrouw bang is. Je kan het hooguit vragen en als zij nee zeggen dien je dat te respecteren.
De beste optie zal zijn, dat jullie thuis blijven tot de baby geboren is.
Vond dit gesprek via whatsapp plaats? Dan worden vaak zaken anders opgevat.quote:Op maandag 3 januari 2022 14:05 schreef DjVero het volgende:
[..]
Die zelftest was enkel de aanleiding, niet de oorzaak. Ik zou daar nooit iemand toe dwingen, maar als je gelijk al aan komt met shit als "ik doe niet meer mee" of "ik hoop dat jullie je zin hebben, jullie kunnen naar pa en ma", terwijl mijn enige vraag was "ik kan wel komen, maar ben jij bereid tot een zelftest", ja, dan schiet dat volledig in het verkeerde keelgat. Dan mis je gewoon empathie, terwijl ik dat juist niet van hem had verwacht.
Een constructieve oplossing als de vraag: "jo, wie gaat er dan naar pa en ma?" had al veel beter geweest. Maar ja, dat bedenk je natuurlijk niet echt meer in the heat of the moment.
Thuisblijven tot de baby is geboren is natuurlijk niet reëel. We hebben nog een zoon en die zal naar school moeten en zo. Mijn vrouw en ik werken allebei. Gelukkig ziet mijn vrouw dat ook nog wel in. Nu kwam het puur en alleen doordat mijn broer ziek was en daarvan schoot ze in een (te) defensieve modus. Terecht of onterecht; daar kun je een beetje rekening mee houden, vind ik.
Jaquote:Op maandag 3 januari 2022 15:37 schreef Mintymintyy het volgende:
[..]
Vond dit gesprek via whatsapp plaats? Dan worden vaak zaken anders opgevat.
Dan raad ik aan om hem op te bellen/ langs te gaan en je gevoel te uiten. Via whatsapp dit soort zaken bespreken loopt uit op ruzie.quote:
I know, thanks. Maar als ik dat nu doe, zal het alleen "ja, maar jij ...." worden en dus meer ruzie. Verder via WhatsApp was ik sws niet van planquote:Op maandag 3 januari 2022 19:20 schreef Mintymintyy het volgende:
[..]
Dan raad ik aan om hem op te bellen/ langs te gaan en je gevoel te uiten. Via whatsapp dit soort zaken bespreken loopt uit op ruzie.
Dat denk ik ook. Als jullie echt "soulmates" zijn dan lijkt het me sterk dat hij het zo hoog op laat lopen. Je klinkt ook behoorlijk hormonaal hoor. Calm your tits.quote:Op maandag 3 januari 2022 16:17 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb het gevoel dat hem meer dwars zat en dat dat er nu uit is gekomen, misschien speelt zijn eenzaamheid mee of voelt hij zich in de steek gelaten, zou dat kunnen?
Als je van tevoren al weet hoe het gaat lopen, waarom hier nog om advies vragenquote:Op maandag 3 januari 2022 21:09 schreef DjVero het volgende:
[..]
I know, thanks. Maar als ik dat nu doe, zal het alleen "ja, maar jij ...." worden en dus meer ruzie. Verder via WhatsApp was ik sws niet van plan
Wat een droeftoeter. Mensen die enorm principieel gaan doen over een zelftestje ten koste van een familieband/vriendschap sporen echt niet.quote:
En broerlief hoeft zeker niet te beseffen dat het niet opvolgen van een simpel verzoek gevolgen heeft? Kom nou zeg, het niet willen doen van een zelftest is domweg alleen maar dwarsliggen. What else?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:35 schreef Ixnay het volgende:
Hij bepaalt of hij een test doet of niet.
Jij bepaalt of jij hem ergens uitnodigt of niet.
Echter, als je hem weigert moet je je wel beseffen dat dit gevolgen kan hebben.
Wat je eigenlijk zegt is dat TS verstandig genoeg moet zijn om dit te accepteren omdat broer daar niet fatsoenlijk en verstandig voor is.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:35 schreef Ixnay het volgende:
De uitnodiging was bij ouders, TS had niemand uitgenodigd.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:35 schreef Ixnay het volgende:
Dank je dokter Lange Zwans voor deze analyse.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:20 schreef Chivaz het volgende:
Ik ben team broer in deze, niemand loopt risico en ik ga er van uit dat een ieder in dat huis gevaccineerd is. Het word tijd dat mensen de angstpsychose waar ze in zitten laten varen en weer eens een normaal leven gaan leiden.
Dat klopt, maar TS weet dondersgoed dat het risico er niet is en zijn broer weigert in mijn ogen terecht mee te werken aan dat toneelstukje dat opgevoerd moet worden om zijn paranoïde vriendin tevreden te stellen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:43 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
Dank je dokter Lange Zwans voor deze analyse.
Het is gelukkig niet aan jou, of broer van de TS om te bepalen of dat risico er wel/niet is.
Dat is jouw mening, waar ik zelf overigens grotendeels achter sta, maar mijn, jouw of die broers mening doen er niet aan toe. Sterker nog, Covid19 is hier zelfs amper relevant, het had net zo goed een ander meningsverschil kunnen betreffen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:20 schreef Chivaz het volgende:
Ik ben team broer in deze, niemand loopt risico en ik ga er van uit dat een ieder in dat huis gevaccineerd is. Het word tijd dat mensen de angstpsychose waar ze in zitten laten varen en weer eens een normaal leven gaan leiden.
Ook bij een zwangere?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:20 schreef Chivaz het volgende:
Amen. Dat hele corona doet er niet toe, het gaat over andere dingen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:53 schreef Justinn het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, waar ik zelf overigens grotendeels achter sta, maar mijn, jouw of die broers mening doen er niet aan toe. Sterker nog, Covid19 is hier zelfs amper relevant, het had net zo goed een ander meningsverschil kunnen betreffen.
De problemen hier zijn het rekening kunnen houden met elkaar (probleem van broer) én omgaan met een teleurstelling (probleem van TS).
a. die broer weigert rekening te houden met een wens van TS' vrouw. Daar kan je alles van vinden, maar fatsoenlijk is het gewoon niet. Die broer had ook op fatsoenlijke wijze kunnen bedanken in plaats van een relaas te starten over zijn standpunten. Als TS of zijn vrouw zich daarna ook nog over het waarom moet verantwoorden, ga je eigenlijk al te ver.
b. TS heeft zichzelf een 'kutkerst' aangepraat wat niet nodig is. De stress dat daaruit volgt, heeft ie deels aan zichzelf te danken. Als je van een ander wat verlangt en die legt dat naast zich naar, kan je prima zonder ruzie/escalatie de hele situatie afhandelen.
Dát zou als normaal gezien moeten worden. Om één of andere reden leiden meningsverschillen in familieverbanden te gauw tot een buitensporige escalatie en verdriet.
Da's waar, maar ik had in de OP al aangegeven dat ik niet zo goed weet wat ik met dit topic wilde. Of ik nou zo onredelijk ben, of dat hij dat is. Misschien wat adviezen of inzichten her en der. Laat ik het maar zo zeggen dan; ik vind hem nu nog teveel een graflul en dat zou ik hem laten weten ook. Verdriet en teleurstelling heb ik inmiddels wel verwerkt, m'n boosheid nog niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:22 schreef Mintymintyy het volgende:
[..]
Als je van tevoren al weet hoe het gaat lopen, waarom hier nog om advies vragen
Je kan niet weten wat hij denkt en gaat zeggen zolang je hem niet in real life spreekt. Je vult het nu zelf in.
Roerend met je eens, maar nu - tijdens de zwangerschap die overigens vorig jaar 3x fout is gegaan waarvan 1 toen we corona kregen - niet. Ik vind ook dat de angst van m'n vrouw irreëel is, heb ik haar ook gezegd, maar zij voelt dat nou eenmaal zo, dus sta ik achter haar. Dan hoef ik geen tirade van m'n broer die doodleuk zegt dat ze zich maar niet moet aanstellen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:20 schreef Chivaz het volgende:
Thanks. Ik weet ook wel dat ik beter had kunnen handelen, maar zijn reactie(s) viel(en) echt volledig verkeerd waardoor je niet altijd meer voor rede vatbaar bent.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:53 schreef Justinn het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, waar ik zelf overigens grotendeels achter sta, maar mijn, jouw of die broers mening doen er niet aan toe. Sterker nog, Covid19 is hier zelfs amper relevant, het had net zo goed een ander meningsverschil kunnen betreffen.
De problemen hier zijn het rekening kunnen houden met elkaar (probleem van broer) én omgaan met een teleurstelling (probleem van TS).
a. die broer weigert rekening te houden met een wens van TS' vrouw. Daar kan je alles van vinden, maar fatsoenlijk is het gewoon niet. Die broer had ook op fatsoenlijke wijze kunnen bedanken in plaats van een relaas te starten over zijn standpunten. Als TS of zijn vrouw zich daarna ook nog over het waarom moet verantwoorden, ga je eigenlijk al te ver.
b. TS heeft zichzelf een 'kutkerst' aangepraat wat niet nodig is. De stress dat daaruit volgt, heeft ie deels aan zichzelf te danken. Als je van een ander wat verlangt en die legt dat naast zich naar, kan je prima zonder ruzie/escalatie de hele situatie afhandelen. En ja, deels is de reactie van TS onredelijk. Hij en zijn vrouw zullen niet de eerste ouders zijn waar alles maar moet wijken voor een kindje vanwege de grote roze wolk.
Dát zou als normaal gezien moeten worden. Om één of andere reden leiden meningsverschillen in familieverbanden te gauw tot een buitensporige escalatie en verdriet.
Je zit in een lastige situatie, je vrouw heeft natuurlijk een hoop last van haar hormonen waardoor het rationele helaas een beetje op de achtergrond is gekomen. Ik vind ieder geval dat je het met je broer moet bijleggen en dat je deze kerst maar zo snel mogelijk moet vergeten. En wat betreft je vriendin, het heeft geen zin om haar te confronteren met feiten en statistieken, wees er gewoon voor haar en hou broer en vriendin deze zwangerschap een beetje uit elkaar. Als die kleine geboren is en het duidelijk is geworden voor een ieder dat Omicron juist onze redding is dan kunnen we hopelijk weer allemaal normaal gaan doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:11 schreef DjVero het volgende:
[..]
Roerend met je eens, maar nu - tijdens de zwangerschap die overigens vorig jaar 3x fout is gegaan waarvan 1 toen we corona kregen - niet. Ik vind ook dat de angst van m'n vrouw irreëel is, heb ik haar ook gezegd, maar zij voelt dat nou eenmaal zo, dus sta ik achter haar. Dan hoef ik geen tirade van m'n broer die doodleuk zegt dat ze zich maar niet moet aanstellen.
Dan had TS de vrije keuze gehad om thuis te blijven. Je mag niet voor een ander bepalen of hij een test doet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:00 schreef loveli het volgende:
[..]
De uitnodiging was bij ouders, TS had niemand uitgenodigd.
Juist.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:24 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wat je eigenlijk zegt is dat TS verstandig genoeg moet zijn om dit te accepteren omdat broer daar niet fatsoenlijk en verstandig voor is.
Niemand ligt iemand dwars.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:16 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En broerlief hoeft zeker niet te beseffen dat het niet opvolgen van een simpel verzoek gevolgen heeft? Kom nou zeg, het niet willen doen van een zelftest is domweg alleen maar dwarsliggen. What else?
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:44 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dan had TS de vrije keuze gehad om thuis te blijven. Je mag niet voor een ander bepalen of hij een test doet.
Lezen is lastig kennelijk.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:04 schreef DjVero het volgende:
[..]
Hij wilde in eerste instantie ook niet komen, dat siert hem dan weer, maar dan zou hij alleen zijn geweest en dat wilde ik hem weer niet aan doen. Dus zijn wij thuis gebleven.
Zie de OP (post nr. 1)quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:51 schreef Lospedrosa het volgende:
En zo maakt Corona en al de shit eromheen alles kapot.
Waar gaat dit over?
Dan heeft hij het juiste gedaan.quote:
Liegen zal alles echt beter maken, ja.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja dit is een goede. De angst is niet reël dan is de test ook niet reël. Zeg gewoon dat je elke dag test. Wat kan het schelen.
Graag gedaan. Wat jij zegt herken ik maar al toe goed helaas. Hier in de familie een wappie die structureel zijn standpunten (tov corona, overheid en zorg) zonder uitzondering boven de ooit goede familiaire band blijft zetten, al bijna 2 jaar lang. Dwarsliggen om het dwarsliggen en dat toepassen op de familie. Dat heeft in het begin tot veel teleurstelling en gezeik geleid en verminderd contact. Met name door de negativiteit eromheen is het op een gegeven moment klaar en mag hij in zn eigen sop gaar koken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:11 schreef DjVero het volgende:
[..]
Thanks. Ik weet ook wel dat ik beter had kunnen handelen, maar zijn reactie(s) viel(en) echt volledig verkeerd waardoor je niet altijd meer voor rede vatbaar bent.
Hij vroeg op kerstavond of ik langs wilde komen. Ik vroeg hem - na overleg met mijn vrouw - dit: "best, maar ben je dan bereid een zelftest te doen?" Hele normale vraag, toch? Hij reageerde vervolgens meteen met dat wij maar niet langs moeten komen bij onze ouders, dat hij niet na elk kuchje een zelftest wil doen, dat hij er niet meer aan meedoet, dat er in de ogen van mijn vrouw (en onze moeder) niets anders meer bestaat dan corona en hij sloot af met "ik hoop dat jullie nu je zin hebben, je kunt naar pa en ma". Gewoon een stuk of vijf appies waar ik helemaal niet om vroeg, echt wat de fuck. Dat is ook waarom ik zo boos ben. En teleurgesteld was. Ik vroeg helemaal niet naar zijn mening, want die ken ik.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:07 schreef loveli het volgende:
Een doorgemaakt besmetting vermindert het risico, objectief zou je vrouw niet zo bang hoeven zijn.
Julie bepalen hoe je met de corona-situatie omgaat en hoe jullie risico's inschatten. Als het risico van een niet geteste broer te hoog is, dan ga je niet naar je ouders. That's it. En je kunt er wat van vinden dat hij geen stokje in z'n neus wil steken. Als ik het topic lees vraag ik me af of de toon van die vraag de muziek heeft gemaakt.
Wilden je ouders wel een zelftest doen, of heb je het alleen aan je broer gevraagd?
Je stelt zelf dat je vrouw onredelijk is in deze. Maar dat je dat begrijpt door wat is gebeurd.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:18 schreef DjVero het volgende:
[..]
Hij vroeg op kerstavond of ik langs wilde komen. Ik vroeg hem - na overleg met mijn vrouw - dit: "best, maar ben je dan bereid een zelftest te doen?" Hele normale vraag, toch? Hij reageerde vervolgens meteen met dat wij maar niet langs moeten komen bij onze ouders, dat hij niet na elk kuchje een zelftest wil doen, dat hij er niet meer aan meedoet, dat er in de ogen van mijn vrouw (en onze moeder) niets anders meer bestaat dan corona en hij sloot af met "ik hoop dat jullie nu je zin hebben, je kunt naar pa en ma". Gewoon een stuk of vijf appies waar ik helemaal niet om vroeg, echt wat de fuck. Dat is ook waarom ik zo boos ben. En teleurgesteld was. Ik vroeg helemaal niet naar zijn mening, want die ken ik.
Onze ouders staan in het midden, hebben het er wel over met ons, maar kiezen geen kant. Zoals het hoort. Zelftesten doen ze, volgens mij, vrij regelmatig, maar was nu niet nodig, omdat mijn broer anderhalve dag voor kerstavond ziek was.
Wappie zijn en een keer een zelftest onnodig vinden zijn twee verschillende dingen hè?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:17 schreef Justinn het volgende:
[..]
Graag gedaan. Wat jij zegt herken ik maar al toe goed helaas. Hier in de familie een wappie die structureel zijn standpunten (tov corona, overheid en zorg
) zonder uitzondering boven de ooit goede familiaire band blijft zetten, al bijna 2 jaar lang. Dat heeft in het begin tot veel teleurstelling en gezeik geleid en verminderd contact. Met name door de negativiteit eromheen is het op een gegeven moment klaar en mag hij in zn eigen sop gaar koken
Goede vragen waar ik eigenlijk geen goede antwoorden op heb. Teleurgesteld, omdat ik dit nooit nooit nooit van hem had verwacht. Niet dat 'ie per se die zelftest moest doen, maar meer omdat het voelt alsof het hem geen ene fuck uit maakt. Omdat hij me heeft laten kiezen tussen hem en mijn vrouw, had ik nooit nooit nooit verwacht te moeten doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je stelt zelf dat je vrouw onredelijk is in deze. Maar dat je dat begrijpt door wat is gebeurd.
Maar zie je ook wat die ‘onredelijkheid’ doet met anderen?
De grote vraag in deze is of er meer is dan enkel dat testje dat contact tussen jullie lastiger maakt? Of is er meer in het leven van je broer dat maakt dat dit de welbekende druppel was voor hem?
En zo ja, zie jij dat en heb je daar begrip voor? Of gaat het nu enkel om ‘de zwangerschap’?
Ik begrijp vooral niet zo goed dat je aan de ene kant spreekt over soulmate, zo’n goede band, maar dat aan de andere kant 1 keer zeggen hier ga ik niet in mee en voel me er klote door leidt tot nu al zolang boos zijn. Tot zoverre dat jij (ts) geen irl contact op wil nemen omdat je te boos bent erover.
Hoe kan 1 keer van wederzijds onbegrip leiden tot dit?
Hij is geen wappie, eerder een scepticus, hoewel hij wel heeft aangegeven zich niet voor een derde keer te laten vaccineren, omdat...[is verder ook niet van belang, daar hebben we een heel subforum voorquote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wappie zijn en een keer een zelftest onnodig vinden zijn twee verschillende dingen hè?
Wat niet duidelijk is is de status van die broer los van deze zelftest. Is hij wel een wappie? Of vond hij het echt onnodig en vond hij vooral dat er teveel werd toegegeven aan ‘zwangerschapsgekte’?
Vooral omdat de ts zelf aangeeft dat er geen redelijke grond was.
Ga met je broer een wietje roken, of biertje drinken of van mij part limonade drinken of zelfs muntthee (met honing natuurlijk).quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:40 schreef DjVero het volgende:
[..]
Goede vragen waar ik eigenlijk geen goede antwoorden op heb. Teleurgesteld, omdat ik dit nooit nooit nooit van hem had verwacht. Niet dat 'ie per se die zelftest moest doen, maar meer omdat het voelt alsof het hem geen ene fuck uit maakt. Omdat hij me heeft laten kiezen tussen hem en mijn vrouw, had ik nooit nooit nooit verwacht te moeten doen.
Hij heeft overgewicht waar hij wat aan wil doen; Sommige dinsdag- en elke vrijdagavond ff een stuk wandelen.
Jarenlang heeft mijn vrouw er nooit een probleem van gemaakt dat ik hem praktisch elk weekend wel een keer zag, soms het hele weekend. Ze vraagt één keer wat terug en hij reageert zo.
Verdriet is er inmiddels niet meer; een paar jointjes (dat relativeert) en zondagavond met een vriend afgesproken hebben veel goed gedaan. Boosheid en onbegrip nog wel. Maar ik blijf nooit lang in rancune hangen, dus ik sta er al een stuk positiever in dan afgelopen zaterdag toen ik het blijkbaar echt even moest posten, of zo. [EDIT] Oh, en sommige inzichten hier hebben me ook best goed gedaan
Ging om mn eigen ervaringen waar het probleem en gevolgen er een beetje op lijkt. Ik stel niet dat zn broer ook een wappie is. Als ik OP na lees gaat het overigens niet over zwangerschapsgekte, maar “niet meer meedoen aan die bullshit”. Dat is een andere strekking.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wappie zijn en een keer een zelftest onnodig vinden zijn twee verschillende dingen hè?
Wat niet duidelijk is is de status van die broer los van deze zelftest. Is hij wel een wappie? Of vond hij het echt onnodig en vond hij vooral dat er teveel werd toegegeven aan ‘zwangerschapsgekte’?
Vooral omdat de ts zelf aangeeft dat er geen redelijke grond was.
Haar angst is zeker reëel. Angstoorzaken zijn echter zelden reëel, dat geldt voor bijna alles.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja dit is een goede. De angst is niet reël dan is de test ook niet reël. Zeg gewoon dat je elke dag test. Wat kan het schelen.
Of heb jij hem juist laten kiezen...?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:40 schreef DjVero het volgende:
Omdat hij me heeft laten kiezen tussen hem en mijn vrouw, had ik nooit nooit nooit verwacht te moeten doen.
Was/is dat dan een probleem? Zo ja, waarom heb je dat niet eerder aangekaart/opgelost? Er was geen overeenkomst dat als jij tijd met hem doorbracht, hij een stokje in z'n neus zou moeten steken met kerst.quote:Jarenlang heeft mijn vrouw er nooit een probleem van gemaakt dat ik hem praktisch elk weekend wel een keer zag, soms het hele weekend. Ze vraagt één keer wat terug en hij reageert zo.
Dit. En bier.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ga met je broer een wietje roken, of biertje drinken of van mij part limonade drinken of zelfs muntthee (met honing natuurlijk).
Jullie waren altijd ok met elkaar, dit hele afstand behouden nu maakt het erger dan het is. Het is niet ok dat dit ene nu al zolang door ettert.
Hou op met via WA communiceren, hou op met niet communiceren.
Er is meer aan de hand, in jouw leven, in zijn leven, dat weet ik niet. Stop met deze onzin en wees er voor elkaar zoals jullie altijd waren.
Bel op. Zeg ik kom vanmiddag nog langs. En voordat jullie dan ook ergens over praten, geef elkaar een dikke bro knuffel.
Nee, helemaal niet, er is helemaal niks tussen ons. Sterker nog, een paar weken terug zaten we nog te brallen dat we zo'n bijzondere broer-relatie hebben. Alle keren dat we ruzie en/of een meningsverschil hebben gehad, de pubertijd niet meegerekend haha, zijn op één hand te tellen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Of heb jij hem juist laten kiezen...?
[..]
Was/is dat dan een probleem? Zo ja, waarom heb je dat niet eerder aangekaart/opgelost? Er was geen overeenkomst dat als jij tijd met hem doorbracht, hij een stokje in z'n neus zou moeten steken met kerst.
Ik heb zo het idee dat het niet om het incident met kerst gaat, maar om andere niet opgeloste rommel.
Moeten nog ff een (half) weekje wachten, heaquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ga met je broer een wietje roken, of biertje drinken of van mij part limonade drinken of zelfs muntthee (met honing natuurlijk).
Jullie waren altijd ok met elkaar, dit hele afstand behouden nu maakt het erger dan het is. Het is niet ok dat dit ene nu al zolang door ettert.
Hou op met via WA communiceren, hou op met niet communiceren.
Er is meer aan de hand, in jouw leven, in zijn leven, dat weet ik niet. Stop met deze onzin en wees er voor elkaar zoals jullie altijd waren.
Bel op. Zeg ik kom vanmiddag nog langs. En voordat jullie dan ook ergens over praten, geef elkaar een dikke bro knuffel.
Quarantaine?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:17 schreef DjVero het volgende:
[..]
Moeten nog ff een (half) weekje wachten, hea
De ts geeft zelf aan dat zijn vrouw richting onredelijk gaat door de zorgen rondom de zwangerschap. Dat hij dat volledig begrijpt en haar steunt, maar ook ziet dat ze te gespannen is over zaken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:03 schreef Justinn het volgende:
[..]
Ging om mn eigen ervaringen waar het probleem en gevolgen er een beetje op lijkt. Ik stel niet dat zn broer ook een wappie is. Als ik OP na lees gaat het overigens niet over zwangerschapsgekte, maar “niet meer meedoen aan die bullshit”. Dat is een andere strekking.
Waarom loopt dit nu dan zo uit de klauw?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:16 schreef DjVero het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet, er is helemaal niks tussen ons. Sterker nog, een paar weken terug zaten we nog te brallen dat we zo'n bijzondere broer-relatie hebben. Alle keren dat we ruzie en/of een meningsverschil hebben gehad, de pubertijd niet meegerekend haha, zijn op één hand te tellen.
Nee, er is écht niksquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Waarom loopt dit nu dan zo uit de klauw?
Even eerlijk, omdat je dit zelf aanhaalde…
Vond je vrouw je goede en close relatie met je broer soms lastig? Dat je zoveel tijd met elkaar doorbracht?
Ik snap namelijk niet zo goed waarom je aanhaalde dat zij nooit klaagde dat jullie elke week of vaker bij elkaar waren.
Was dit een ‘offer’ van haar kant? Dat ze het wat teveel vond?
Nee als hij niet wil testen moet hij dat weten en nog steeds een goede broer zijn. Vrouwen maken alles kapot als je er teveel in meegaat.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:10 schreef Justinn het volgende:
[..]
Haar angst is zeker reëel. Angstoorzaken zijn echter zelden reëel, dat geldt voor bijna alles.
Realiteit is dat iemand angsten ervaart. Dat wegcijferen is egoïstisch, de angstgevoelens zijn er immers en voor haar reëel. Daar dus rekening mee houden is niets meer dan fatsoenlijk. En dat werkt ook nog 2 kanten op.
Eh, niet even met een stokje in je neus willen roeren als je notabene net ziek bent geweest om je broer en schoonzus ook op het kerstfeest te laten komen noem ik gewoon dwars liggen. Ongeacht of broer dat nu onzin vind of niet, dat doe je gewoon voor een ander. De te nemen moeite staat in geen enkele verhouding of broer moet nationaal bekend zijn als wappie die het voor zijn imago niet kan leiden om een test te doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:46 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Niemand ligt iemand dwars.
Iedereen is vrij.
Zo zou ik het niet willen noemen. Vijf minuten neuken en ik heb straks zes weken vrij; zomervakantie (want onderwijs) nog niet eens meegerekend, bijna vijf maanden dus, da's me ook wat waard.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee als hij niet wil testen moet hij dat weten en nog steeds een goede broer zijn. Vrouwen maken alles kapot als je er teveel in meegaat.
Ik hoef nog geeneens excuses. Voor een mening hoef je je excuses niet aan te bieden. Wel hoop ik dat hij het gesprek een keer gaat initiëren, ja.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:12 schreef Cockwhale het volgende:
Het raakt je omdat hij zich zeer egoïstisch gedroeg. Als hij zelf geen toenadering zoekt, met een excuses voor zijn uitbarsting, dan zou ik het contact eerst maar laten zitten. Iedereen kan fouten maken en gefrustreerd zijn, maar een beetje volwassen mens kan daar ook zijn verantwoordelijkheid voor nemen en op een later moment, na afgekoeld te zijn, zijn of haar oprechte excuses voor aanbieden.
Wij verschillen van mening.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:11 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Eh, niet even met een stokje in je neus willen roeren als je notabene net ziek bent geweest om je broer en schoonzus ook op het kerstfeest te laten komen noem ik gewoon dwars liggen. Ongeacht of broer dat nu onzin vind of niet, dat doe je gewoon voor een ander. De te nemen moeite staat in geen enkele verhouding of broer moet nationaal bekend zijn als wappie die het voor zijn imago niet kan leiden om een test te doen.
Kennelijk speelt er meer bij broer en dan moet broer daar maar open over zijn.
Anno 2022 COVID nog een 'verkoudheidje' noemenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:18 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Wij verschillen van mening.
Ik heb liever een verkoudheidje dan zo'n ding in mijn neus.
Maar het gaat in dit geval niet om jou (mijn broer); een beetje rekening houden met. Aan dat soort boude uitspraken heeft niemand wat, behalve jijzelf (mijn broer zelf). Cause Mayhem verwoordde het verder op de vorige pagina heel mooi.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:18 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Maar wil je ook liever de band met je familie verbreken?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:18 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Wij verschillen van mening.
Je hoeft niet meteen de band te verbreken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:28 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar wil je ook liever de band met je familie verbreken?
Het is meer dan een mening. Een mening is 'ik vind die testen onzin'. In een tantrum verwijten maken en daarmee zich respectloos gedragen naar jou en je vriendin/vrouw is geen mening. En ja, hij zou wel excuses moeten maken, of jij dat nou wil of niet. Dat betuigt van spijt en volwassenheid, en is een herstel van wederzijds respect voor elkaar.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:18 schreef DjVero het volgende:
[..]
Zo zou ik het niet willen noemen. Vijf minuten neuken en ik heb straks zes weken vrij; zomervakantie (want onderwijs) nog niet eens meegerekend, bijna vijf maanden dus, da's me ook wat waard.
[..]
Ik hoef nog geeneens excuses. Voor een mening hoef je je excuses niet aan te bieden. Wel hoop ik dat hij het gesprek een keer gaat initiëren, ja.
Waarom vullen we hier dan een heel topic over een ruzie?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:45 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Je hoeft niet meteen de band te verbreken.
1 persoon kan ervoor kiezen om niet meer in de buurt te komen van een ander persoon, zonder dat er verder mensen boos worden op elkaar.
Je zult al lang niet meer zo ongedwongen, relaxt en gezellig zijn door toedoen van je vrouw en dat irriteert je broer. Gok ik.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:18 schreef DjVero het volgende:
[..]
Zo zou ik het niet willen noemen. Vijf minuten neuken en ik heb straks zes weken vrij; zomervakantie (want onderwijs) nog niet eens meegerekend, bijna vijf maanden dus, da's me ook wat waard.
[..]
Ik hoef nog geeneens excuses. Voor een mening hoef je je excuses niet aan te bieden. Wel hoop ik dat hij het gesprek een keer gaat initiëren, ja.
Dit is ook mijn vraag. In hoeverre geld dat de miskramen en nu wel goed meetelt? Dat er meer moet wijken voor de zwangerschap, voor de ts en zijn vrouw de focus daarop ligt?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je zult al lang niet meer zo ongedwongen, relaxt en gezellig zijn door toedoen van je vrouw en dat irriteert je broer. Gok ik.
Zo dan, jij hebt een hoop narigheid meegemaakt door toedoen van een vrouw?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je zult al lang niet meer zo ongedwongen, relaxt en gezellig zijn door toedoen van je vrouw en dat irriteert je broer. Gok ik.
Alle problemen die ik om me heen zie bij vrienden en familie zijn vaak gedreven door de vrouwen aan gene zijde. Dat is niet erg maar je moet er niet teveel naar luisteren, dan behoudt je vrienden en familie.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:34 schreef DjVero het volgende:
[..]
Zo dan, jij hebt een hoop narigheid meegemaakt door toedoen van een vrouw?
De helft van alle verkoudheden is omicron.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:21 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Anno 2022 COVID nog een 'verkoudheidje' noemen![]()
![]()
Zeker! Alleen bij een 'goede broer' gaat dat idealiter zonder het volgende:quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee als hij niet wil testen moet hij dat weten en nog steeds een goede broer zijn.
Maar TS' z'n vrouw is de schuldige en moet zich niet aanstellen zeker.quote:
Dat is het punt nauwelijks. Dat TS zelf vindt dat de angst van z'n vrouw niet reëel is, betekent niet dat hij daar maar ver vandaan moet blijven of niet naar moet handelen. TS z'n belang is anders; hij wil dat z'n vrouw zich op haar gemak voelt, om imo begrijpelijke redenen. Vragen of iemand een zelftest wil doen zou helemaal niet zo'n probleem moeten zijn. Dat iemand daar niet in mee wil gaan zou overigens ook niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Vooral omdat de TS zelf aangeeft dat de angst rondom de zwangerschap niet geheel reeel is vraag ik me af of dat niet juist tot dit probleem heeft geleid.
Hij kiest voor zijn vrouw, die naar zijn eigen zeggen onredelijk is in haar zwangerschap. Maar dat kan wrevel oproepen aan de andere kant.
Gelukkig zijn dit zaken waar mijn vrouw, vrienden en ik normaliter geen last van hebben. Dat we er nu wel last van hebben, komt doordat, zoals Justinn hierboven al aangeeft, ik achter mijn vrouw ben gaan staan. Maar da's een keuze van mijzelf. Normaliter gaat alles in wederzijds overleg en zou ze mij nooit 'verbieden' om op bijv. een vriendenweekend te gaan. Mijn broer zou vorig jaar naar Amerika gaan, mijn vrouw pushte me zowat om ook mee te gaan.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Alle problemen die ik om me heen zie bij vrienden en familie zijn vaak gedreven door de vrouwen aan gene zijde. Dat is niet erg maar je moet er niet teveel naar luisteren, dan behoudt je vrienden en familie.
Zoals dat je eerst altijd een vrienden weekend had moet je dit nu nog doen; ook al staat je vrouw er jankend bij, dreigend dat de koffers buiten staan als je terug bent.
Dit leer je vanzelf als je wat ouder wordt en je ziet het ook overal om je heen.
Mijn enige zorg is dat mijn vrouw zich gewoon goed voelt, gewoon lekker d'r dingetje kan doen en zo, zonder zich om wat dan ook druk te hoeven maken. Straks na de zwangerschap gaan we weer lekker normaal doen, behalve dan met die kleine erbij. Ik ga er vanuit dat deze hele vete dan inmiddels is opgelost.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dit is ook mijn vraag. In hoeverre geld dat de miskramen en nu wel goed meetelt? Dat er meer moet wijken voor de zwangerschap, voor de ts en zijn vrouw de focus daarop ligt?
Dat laatste is zeer begrijpelijk, dat hoort zelfs zo, is even niet anders. Maar het kan wel lastig zijn voor anderen eromheen, zeker als die ook nog met andere zaken zitten.
Dat waar men een band mee had en op kon rekenen is nu naar binnen gekeerd (op die zwangerschap en dat kleintje dat komt). Die broer (in dit geval) is blij net dat kleintje dat komt, maar heeft er nog niet die binding mee nu die moeder en vader wel voelen. Die voelt zich nu ineens alleen en niet begrepen.
Vooral omdat de TS zelf aangeeft dat de angst rondom de zwangerschap niet geheel reeel is vraag ik me af of dat niet juist tot dit probleem heeft geleid.
Hij kiest voor zijn vrouw, die naar zijn eigen zeggen onredelijk is in haar zwangerschap. Maar dat kan wrevel oproepen aan de andere kant.
Lastig iig. De TS lijkt het vooral niet goed te kunnen doen. Tussen vuren te zitten.
Natuurlijk wil hij zijn vrouw niet afvallen. Die wat overdrijft, maar ook niet compleet losgeslagen is. Zelf heeft hij ook zijn zorgen en gedoe rondom het eerdere verlies en nu eindelijk wel dat kleintje die hij ook zo graag wil.
Zijn broer heeft zijn eigen leven en daarin zijn eigen zorgen. Ook is wat irritatie over maar toegeven aan zwangerschapsgekte niet zo heel raar. En ziet zijn broer misschien dat de TS ook wat over beschermend is, ook wat zwangerschapsgekte heeft om het zo maar te zeggen. En rekt de band tussen broers daardoor heel eventjes.
Je zit in je blinde vlek, je broer vind dat je onder de duim zit. Je mannelijkheid verloren. Dat moet je herwinnen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:36 schreef DjVero het volgende:
[..]
Gelukkig zijn dit zaken waar mijn vrouw, vrienden en ik normaliter geen last van hebben. Dat we er nu wel last van hebben, komt doordat, zoals Justinn hierboven al aangeeft, ik achter mijn vrouw ben gaan staan. Maar da's een keuze van mijzelf. Normaliter gaat alles in wederzijds overleg en zou ze mij nooit 'verbieden' om op bijv. een vriendenweekend te gaan. Mijn broer zou vorig jaar naar Amerika gaan, mijn vrouw pushte me zowat om ook mee te gaan.
In een goede stabiele relatie zoals wij hebben, hoef je daarin niets te leren, want dat gaat op wederzijds vertrouwen, overleg en respect. Blijkbaar heb jij geen van die dingen van dichtbij meegemaakt.
Onzin. Het enige wat broer niet wil is iets moeten. En TS kan het best vragen, maar niet eisen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je zit in je blinde vlek, je broer vind dat je onder de duim zit. Je mannelijkheid verloren. Dat moet je herwinnen.
Weet niet of ik gelijk heb, maar laat weten als je je broer gesproken hebt.
Meegaan in iemands angst is zelden effectief. Iemand zal zelf de angst aan moeten pakken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:10 schreef Justinn het volgende:
[..]
Haar angst is zeker reëel. Angstoorzaken zijn echter zelden reëel, dat geldt voor bijna alles.
Realiteit is dat iemand angsten ervaart. Dat wegcijferen is egoïstisch, de angstgevoelens zijn er immers en voor haar reëel. Daar dus rekening mee houden is niets meer dan fatsoenlijk. En dat werkt ook nog 2 kanten op.
Sorry, maar je vergelijkingen gaan een beetje mank. Een SOA loop je ten eerste al niet op via een toilet. Die andere angsten hebben ten tweede geen invloed op een zwangerschap. Ik vraag me af of COVID dat wel heeft, maar mijn vrouw ziet die link sowieso wel.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:11 schreef Gordeldiertje het volgende:
Me
[..]
Meegaan in iemands angst is zelden effectief. Iemand zal zelf de angst aan moeten pakken.
Ik snap dat to rekening houdt met de irrationele angst van zijn vrouw. Het is zijn vrouw en hij wil haar rust geven (ik betwijfel of dat testje daartegen werkt, de angst zit in haar zelf). Maar verwachten dat iedereen om je heen daar ook rekening mee houdt is wat mij betreft een brug te ver. Wat nou als de vrouw van to bang was geweest een soa op te lopen op het toilet... had die broer dan ook eerst een soa test moeten doen? Of heel erg last had van smetvrees, had die broer zich dan ook moeten ontsmetten voor hij op visite gaat? Of bang was voor de kleur groen... had de broer van to dan ook geen groene kleding aangemogen naar het feestje.
De omgekeerde wereld is met een vinger naar z'n vrouw wijzen en haar de schuldige maken voor het gedrag van 2 broers waar zij zelf verantwoordelijk voor zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:11 schreef Gordeldiertje het volgende:
Me
[..]
Maar het is nu wel de omgekeerde wereld om de broer de schuld te geven dat hij iets moet doen wat hij niet wil omdat de vrouw van to drama maakt.
Dit.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:32 schreef Stepperoller het volgende:
Waarom hebben sommige mensen als het coronagerelateerd is ineens niets meer voor een ander over? Of was je broer altijd al zo'n egoïst?
Je vrouw is na een aantal miskramen zwanger en dat ze zich nu risicomijdend opstelt vind ik totaal niet vreemd. Ik zou als medegast niet eens willen dat een kerstbezoek haar stress oplevert omdat ik te beroerd ben even een doodsimpele test te doen. En als ik die test heb gedaan en hij is negatief kunnen we gezellig en ontspannen met zijn allen kerst vieren.
[..]
Je bent gewoon opgekomen voor de grenzen van jou en je vrouw. Dat had ook gekund op de manier waarop Seven zegt, maar de emoties liepen natuurlijk hoog op omdat je om je vrouw en je familie geeft.
Er komt ook alleen maar vrouwonvriendelijke shit uit bij jou, nietwaar?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je zit in je blinde vlek, je broer vind dat je onder de duim zit. Je mannelijkheid verloren. Dat moet je herwinnen.
Weet niet of ik gelijk heb, maar laat weten als je je broer gesproken hebt.
Los van corona, neem je toch als verantwoordelijk mens met enig empathisch besef, sowieso voorzorgsmaatregelen wanneer je contact hebt met een zwanger familielid, en straks een kersverse baby? Up to date zijn met je vaccinaties (eventueel zelfs griepprik), niet ziek zijn en desnoods ruim uitzieken, handen wassen voor het vasthouden, al dat gedoe.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:17 schreef qajariaq het volgende:
Ik herhaal nog maar een keer dat een stokje door je neus halen toch heel wat minder drama is dan een familieruzie. Zeker als broer die week verschijnselen heeft gehad dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat je sowieso een test doet voor je bij wie dan ook op visite gaat.
Ik wacht eigenlijk op de climax van het verhaal dat broer dus wel corona blijkt te hebben en dat nu b.v. de ouders ziek zijn.
Vind het ook echt compleet bizar.quote:Wat mankeert die knul en iedereen die dat nog verdedigd ook?
Waarschijnlijk komt die broer ook nog verkouden op kraamvisite om even boven de wieg te hoestenquote:Op woensdag 5 januari 2022 18:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Los van corona, neem je toch als verantwoordelijk mens met enig empathisch besef, sowieso voorzorgsmaatregelen wanneer je contact hebt met een zwanger familielid, en straks een kersverse baby? Up to date zijn met je vaccinaties (eventueel zelfs griepprik), niet ziek zijn en desnoods ruim uitzieken, handen wassen voor het vasthouden, al dat gedoe.
Geen zelftest willen doen. Nou zeg, ik zou echt he-le-maal klaar zijn met mijn broer. Gelukkig zou (in mijn geval) mijn zusje zoiets nooit flikken, maar áls ze zó met corona (of welke ernstige ziekte dan ook) om zou gaan, zou ze sowieso mijn kind niet ontmoeten voordat het een degelijk immuunsysteem opgebouwd heeft. En dat is, wat, met 1.5-2 jaar?
Geen rekening willen houden met de gezondheid van een zwangere schoonzus en een toekomstige baby. Ja sorry hoor, maar waar ben je dan in godsnaam familie voor, als zelfs een van de meest basale waarden binnen een familie (zorg voor elkaar, geven om elkaars gezondheid) te veel voor die man is?
Ik had het contact op een zeer zeer laag pitje gezet (denk waakvlam van de cv-ketel laag) totdat hij uit eigen beweging kan laten zien dat hij rekening kan houden met de gezondheid van mijn gezin.
[..]
Vind het ook echt compleet bizar.
Daar is helemaal niet iedereen het mee eens.. Integendeel, de angst is wel reëel. En aangezien ze al eerder 3 kindjes zijn kwijt geraakt (eenmaal misschien door Corona) en al 3 keer door die rouw zijn moeten gaan, is het vrij normaal dat ze nu voorzichtig willen zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:11 schreef Gordeldiertje het volgende:
Iedereen is het er over eens dat de angst van de vrouw van to niet reëel is. Je kan vragen of mensen rekening willen houden met je angst en als iemand zwanger is begrijp ik dat je geneigd bent om dat dan te doen. Maar het is nu wel de omgekeerde wereld om de broer de schuld te geven dat hij iets moet doen wat hij niet wil omdat de vrouw van to drama maakt.
Onnodig niet van jullie kant hoor, maar fijn dat het is bijgelegd.quote:Op donderdag 13 januari 2022 12:35 schreef DjVero het volgende:
Voor diegene die het nog wat interesseert: het is uitgepraat en bijgelegd. Hij snapte er helemaal niks van dat ik ineens zo 'radicaal' was (nooit aanleiding toe gegeven) en daarom sloeg hij - onbedoeld - om zich heen. Het is maar goed dat de boosheid er niet meer was, anders had ik dit slappe excuus niet zo snel geaccepteerd en was ik er vol tegenin gegaan. Nu heb ik zoiets van 'ach, we hebben allebei onnodig heisa staan maken, een volgende keer eerst tot tien tellen.'Dit ook gezegd tegen hem. Als het een volgende keer echt, echt, echt nodig is en hij heeft zelf ook z'n twijfels zal hij zo'n test doen en anders elkaar eventjes (quarantaine) niet meer zien. Nou ja, best, en weer door.
In de buik zijn de risico's (voor moeder en kind) volgens mij wel wat groter dan buiten de buik. Er lagen relatief veel zwangere vrouwen op de IC, terwijl ik niet iets heb gehoord over net bevallen vrouwen of pasgeboren baby's. Tuurlijk wil je geen covid, maar de risicoverdeling ligt anders.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:37 schreef littledrummergirl het volgende:
Hebben jullie er ook al over nagedacht hoe jullie straks het kraambezoek ect willen gaan organiseren? Dan krijg je nog veel meer mensen die langs willen komen en je pasgeboren kindje willen zien ect.
Mooi. Ben wel nieuwsgierig wie nu de eerste stap gezet heeft.quote:Op donderdag 13 januari 2022 12:35 schreef DjVero het volgende:
Voor diegene die het nog wat interesseert: het is uitgepraat en bijgelegd. Hij snapte er helemaal niks van dat ik ineens zo 'radicaal' was (nooit aanleiding toe gegeven) en daarom sloeg hij - onbedoeld - om zich heen. Het is maar goed dat de boosheid er niet meer was, anders had ik dit slappe excuus niet zo snel geaccepteerd en was ik er vol tegenin gegaan. Nu heb ik zoiets van 'ach, we hebben allebei onnodig heisa staan maken, een volgende keer eerst tot tien tellen.'Dit ook gezegd tegen hem. Als het een volgende keer echt, echt, echt nodig is en hij heeft zelf ook z'n twijfels zal hij zo'n test doen en anders elkaar eventjes (quarantaine) niet meer zien. Nou ja, best, en weer door.
Hij.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 00:33 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Mooi. Ben wel nieuwsgierig wie nu de eerste stap gezet heeft.
Precies dit, ja. Risico's die we uit kúnnen sluiten, sluiten we uit. Zo onredelijk of raar is dat allemaal niet. En ik mag toch hopen dat als iemand symptomen heeft die persoon een beetje nadenkt. Gelukkig hebben we verder geen wappie-vrienden en/of -familie, dus dat komt wel goed.quote:Op donderdag 13 januari 2022 23:36 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
In de buik zijn de risico's (voor moeder en kind) volgens mij wel wat groter dan buiten de buik. Er lagen relatief veel zwangere vrouwen op de IC, terwijl ik niet iets heb gehoord over net bevallen vrouwen of pasgeboren baby's. Tuurlijk wil je geen covid, maar de risicoverdeling ligt anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |