17 stond hij wel op toch?quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:56 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik vind het wat langzaam gaan. Nog steeds geen 16, terwijl ik al wel 17 verwacht had.
Paar weken terug stond ie zelfs kortstondig op 21.quote:
Minder dan 5 cent? Die heb ik niet meegekregen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 13:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Paar weken terug stond ie zelfs kortstondig op 21.
Ja, toen werden al die maatregelen door hem aangekondigd, Daarom ging het zo hard omlaag opeens weer.quote:Op donderdag 6 januari 2022 13:22 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Minder dan 5 cent? Die heb ik niet meegekregen.
En toch blijft dat volk maar in Erdogan geloven. Wat hij ook doet, het maakt allemaal niks uit.
21 was tegen de euro toch? Ik kijk meestal naar de dollarquote:Op donderdag 6 januari 2022 13:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, toen werden al die maatregelen door hem aangekondigd, Daarom ging het zo hard omlaag opeens weer.
Toch klopt er iets niet want als 0% rente volgens het islamitisch bankieren geen inflatie zou kunnen veroorzaken hoe kan het dan dat er inflatie is in de EU en de VS waar de rente op 0.0% of zelfs -0.5% is gezetquote:Op donderdag 6 januari 2022 20:33 schreef WammesWaggel het volgende:
En nu ook een mooie samenvatting bij Visual Politik
Turkije wordt steeds meer een Central planned economy. De incentive te ondernemen neemt daardoor flink af verwacht ik. Daarnaast kunnen een aantal bedrijven onvoldoende FX over houden om hun productie op peil te houden. En bedrijven zullen hun lira vermoedelijk in goud omwisselen evenals ontvangsten in FX , daar zal dan ook wel weer een verbod op komenquote:Turkey has announced that ALL EXPORTERS must hand over 25% of their FOREIGN CURRENCY in exchange for TURKISH LIRA. No guarantee or protection scheme has been put in place to cover the exchange rate risk. This looks like a DISASTROUS policy as the vast majority of these exporters rely upon IMPORTS for their RAW MATERIALS and therefore need foreign currency for purchasing. Removing 25% of all foreign currency will reduce the purchasing ability of the exporters and will lead to a reduction in trade.
OMGquote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:18 schreef Digi2 het volgende:
\
[..]
Turkije wordt steeds meer een Central planned economy. De incentive te ondernemen neemt daardoor flink af verwacht ik. Daarnaast kunnen een aantal bedrijven onvoldoende FX overhouden om hun productie op peil te houden. En bedrijven zullen hun lira vermoedelijk in goud omwisselen evenals ontvangsten in FX , daar zal dan ook wel weer een verbod op komen
Die zijn er al, maar als je de juiste diploma's of connecties hebt word je expat genoemd.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 23:01 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Straks krijgen we nog Turkse vluchtelingen, als het zo doorgaat..
Eens kijken hoeveel miljarden aan buitenlands geld Erdo deze maand in de open haard gooit om de koers weer even op te krikken.quote:
En in welke bochten Werkperd zich wringt om hem helemaal gek te pijpenquote:Op zaterdag 8 januari 2022 09:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eens kijken hoeveel miljarden aan buitenlands geld Erdo deze maand in de open haard gooit om de koers weer even op te krikken.
Dat kan erdogan pas doen als hij van de ondernemers hun 25% buitenlandse valuta ontvangen heeft.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 09:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eens kijken hoeveel miljarden aan buitenlands geld Erdo deze maand in de open haard gooit om de koers weer even op te krikken.
Daarnaast zijn er heel wat buitenlandse centjes nodig om alle Turkse leningen te betalen.quote:Turkey spent at least $7.3bn propping up lira in December
The multibillion dollar intervention has cast a fresh spotlight on the adequacy of Turkey’s foreign currency war chest in a country that has a large external debt burden, with $170bn coming due in the next 12 months.
Als het leger ontevreden is dan helemaal, die heeft ie na de verkiezingen hard nodig om alle nieuwe gulenisten op te sluitenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja als de ambtenaren massaal ontevreden worden is het lastig besturen.
Dat is een mooi staaltje roverijquote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:40 schreef Digi2 het volgende:
\
[..]
Turkije wordt steeds meer een Central planned economy. De incentive te ondernemen neemt daardoor flink af verwacht ik. Daarnaast kunnen een aantal bedrijven onvoldoende FX over houden om hun productie op peil te houden. En bedrijven zullen hun lira vermoedelijk in goud omwisselen evenals ontvangsten in FX , daar zal dan ook wel weer een verbod op komen![]()
Turkey's forex rule
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |