Volgens mij heeft Zweden ook veel meer reservepersoneel dan Nederland. Het is leuk als alles high-tech is, maar als er stront aan de knikker is dan heb je handjes nodig. Nederland zou veel meer handjes paraat moeten hebben .quote:Op donderdag 30 december 2021 20:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
De eerste en laatste D66 mindef tot nu toe was Hans van Mierlo in 1981... Volgens mij stortte dat kabinet (van Agt II) ook binnen een jaar inelkaar...![]()
Maar goed, Zweden:
[..]
Marineschepen.nl
Zweden was natuurlijk traditioneel ook een militaristische natie.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:25 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Zweden ook veel meer reservepersoneel dan Nederland. Het is leuk als alles high-tech is, maar als er stront aan de knikker is dan heb je handjes nodig. Nederland zou veel meer handjes paraat moeten hebben .
O nee niet dat weer.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
Iemand nog wat leuke stukjes van Twitter waar beoogde ministers gekke uitspraken doen?
Jij zegt het. Over de historie van Zweden weet ik maar een beetje. Alleen dat ze Deense koningen hebben gehad.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zweden was natuurlijk traditioneel ook een militaristische natie.
Behalve Minister van Defensie (Def) - D66 - Kajsa Ollongren (genoemd)quote:Op donderdag 30 december 2021 20:37 schreef Raw85 het volgende:
Of er sprake is van een nieuw elan moet nog blijken uit daden de komende tijd natuurlijk maar ik ben vooralsnog wel enthousiast over de poppetjes.
Schijnt intern nog best een grote discussie te zijn over Hoekstra op BuZa. Want dan issie als vice-PM veel de hort op en niet in Den Haag.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:38 schreef Hanca het volgende:
CDA wacht lang, weer iemand die op het laatste moment heeft afgebeld? En mogen kennissen van de vrouw van Hoekstra dan in dit geval hopen?
Dat is vooral voor een eerste vice vervelend, Kaag is als minister van financiën gewoon bijna altijd in Nederland. En dan is die vice plek dus ook weer niet zo relevant.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:40 schreef borisz het volgende:
[..]
Schijnt intern nog best een grote discussie te zijn over Hoekstra op BuZa. Want dan issie als vice-PM veel de hort op en niet in Den Haag.
Brrrrquote:
Dat was in de periode van de Kalmar Unie. Later, in de 17e/18e eeuw lag Zweden vooral in de clinch met het Pools-Litouwse gemenebest om de macht rond de Baltische zee.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:34 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Jij zegt het. Over de historie van Zweden weet ik maar een beetje. Alleen dat ze Deense koningen hebben gehad.
Hoezo niet? Heel veel niet uit Den Haag, wat moeten ze anders doen? Wanneer had jij er wel in geloofd?quote:Op donderdag 30 december 2021 20:40 schreef -XOR- het volgende:
Nieuw elan geloof ik niet in met deze poppetjes.
Onbegrijpelijk, sowieso heb ik weinig op met de genoemde personen, maar dat zij terugkomt, neh liever niet.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
Behalve Minister van Defensie (Def) - D66 - Kajsa Ollongren (genoemd)
De kopstukken weg, dus geen Kaag, Rutte, Hoekstra, Ollongren. Een totaal nieuwe weg inslaan met mensen die zo vastgeroest zitten op kop gaat gewoon niet.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoezo niet? Heel veel niet uit Den Haag, wat moeten ze anders doen? Wanneer had jij er wel in geloofd?
Of Hugo de Jonge op VRO, terwijl de VVD in Liesje Schreinemacher een juriste met als specialiteit bouw- en aanbestedingsrecht heeft.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
Behalve Minister van Defensie (Def) - D66 - Kajsa Ollongren (genoemd)
Yeşilgöz was wel woordvoerder justitie in de kamer. Geen jurist, inderdaad, wel bestuursadviseur veiligheid in Amsterdam geweest.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:48 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Of Hugo de Jonge op VRO, terwijl de VVD in Liesje Schreinemacher een juriste met als specialiteit bouw- en aanbestedingsrecht heeft.![]()
Ik vind meerdere poppetjes goed gekozen (sommige ook totaal niet: Rutte, Ollongren, Yesilgöz, Jetten, Eric van der Burg), er zijn vooral aardig wat positionele toewijzingen die ik moeilijk te volgen vindt. Waarom niet Vijlbrief op FinZa, weet iemand of Kaag wel tot hoofdrekenen in staat is? Wopke Horksta op BuZa? Yesilgöz als niet-juriste op J&V terwijl VVD in Adriaansens nog een juriste heeft?
quote:Mevr. D. (Dilan) Yeşilgöz – Zegerius begint haar loopbaan in 2004 bij het Wetenschappelijk Bureau voor Onderzoek en Statistiek bij de Gemeente Amersfoort.
In 2006 start Yeşilgöz – Zegerius als Senior strategisch (bedrijfs-) adviseur van Burgemeester en Wethouders in Amsterdam op het gebied van de Haven van Amsterdam (directie Stedelijke Bestuursadvisering).
Hiervoor was zij bestuursadviseur Zorg en Veiligheid bij dezelfde directie, waarbij ze het gemeentebestuur met name adviseerde over het Programma Top 600 (integrale aanpak high impact criminelen, project 1012 (Wallenaanpak) en Zorg, met onder meer: de decentralisatie van de AWBZ en de hervorming van de WMO, het Amsterdamse Prostitutiebeleid, Verslaafdenaanpak, Maatschappelijke Opvang, Huiselijk Geweld (incl kindermishandeling en huisverboden) en het Coffeeshopbeleid. Ook hield ze zich bezig met het Amsterdamse diversiteitsbeleid, wijkaanpak en jeugdzorg.
Tevens werd ze met enige regelmaat ingezet bij actualiteiten en crises zoals lid kernteam bij de Amsterdamse Zedenzaak.
In maart 2014 start Yeşilgöz – Zegerius als Raadslid voor de VVD in de Gemeenteraad van Amsterdam In haar portefeuilles zitten Veiligheid, Armoede en Sport.
Vanaf maart 2017 wordt Yeşilgöz – Zegerius Tweede Kamerlid voor de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie (VVD). In haar eerste periode was zij primaire woordvoerder Klimaat en Energie, vervolgens woordvoerder Justitie en Veiligheid.
Alsof je jurist moet zijn op J&Vquote:Op donderdag 30 december 2021 20:48 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Of Hugo de Jonge op VRO, terwijl de VVD in Liesje Schreinemacher een juriste met als specialiteit bouw- en aanbestedingsrecht heeft.![]()
Ik vind meerdere poppetjes goed gekozen (sommige ook totaal niet: Rutte, Ollongren, Yesilgöz, Jetten, Eric van der Burg), er zijn vooral aardig wat positionele toewijzingen die ik moeilijk te volgen vindt. Waarom niet Vijlbrief op FinZa, weet iemand of Kaag wel tot hoofdrekenen in staat is? Wopke Horksta op BuZa? Yesilgöz als niet-juriste op J&V terwijl VVD in Adriaansens nog een juriste heeft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |