abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 december 2021 @ 20:24:51 #1
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202938034
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:12 schreef AchJa het volgende:

[..]
De eerste en laatste D66 mindef tot nu toe was Hans van Mierlo in 1981... Volgens mij stortte dat kabinet (van Agt II) ook binnen een jaar inelkaar... :')

Maar goed, Zweden:
[..]
Marineschepen.nl
Volgens mij heeft Zweden ook veel meer reservepersoneel dan Nederland. Het is leuk als alles high-tech is, maar als er stront aan de knikker is dan heb je handjes nodig. Nederland zou veel meer handjes paraat moeten hebben .
  donderdag 30 december 2021 @ 20:25:38 #3
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_202938049
Dijkgraaf wordt opgegeten door Politiek den Haag ben ik bang. Wel een mooie man met een mooie staat van dienst op diens positie.
  donderdag 30 december 2021 @ 20:27:11 #4
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202938111
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:25 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Volgens mij heeft Zweden ook veel meer reservepersoneel dan Nederland. Het is leuk als alles high-tech is, maar als er stront aan de knikker is dan heb je handjes nodig. Nederland zou veel meer handjes paraat moeten hebben .
Zweden was natuurlijk traditioneel ook een militaristische natie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 30 december 2021 @ 20:28:45 #5
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_202938167
Iemand nog wat leuke stukjes van Twitter waar beoogde ministers gekke uitspraken doen?
pi_202938419
twitter
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 30 december 2021 @ 20:34:20 #7
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_202938429
quote:
9s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
Iemand nog wat leuke stukjes van Twitter waar beoogde ministers gekke uitspraken doen?
O nee niet dat weer.

'10 jaar geleden Twitterde persoon x en heeft daarom zijn ontslag aan de Koning gevraagd'
pi_202938436
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zweden was natuurlijk traditioneel ook een militaristische natie.
Jij zegt het. Over de historie van Zweden weet ik maar een beetje. Alleen dat ze Deense koningen hebben gehad.
pi_202938529
Nog even het lijstje.

Minister-president / Minister van Algemene Zaken (AZ) - VVD - Mark Rutte

Minister van Buitenlandse Zaken (BZ) - CDA - Wopke Hoekstra (genoemd)
Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking (BZ) - VVD - Liesje Schreinemacher

Minister van Justitie en Veiligheid (JV) - VVD - Dilan Yesilgöz
Minister voor Rechtsbescherming (JV) - D66 -
Staatssecretaris Asiel en Migratie (JV) - VVD - Eric van der Burg

Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) - CDA
Minister voor Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening (BZK) - CDA - Hugo de Jonge (genoemd)
Staatssecretaris Koninkrijksrelaties en Digitalisering (BZK) - D66 -

Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) - D66 - Robbert Dijkgraaf (genoemd)
Minister voor Primair- en Voortgezet Onderwijs (OCW) - VVD - Dennis Wiersma
Staatssecretaris Cultuur en Media (OCW) - D66 -

Minister van Financiën (Fin) - D66 - Sigrid Kaag (genoemd)
Staatssecretaris Fiscaliteit (Fin) - CDA -
Staatssecretaris Toeslagen en Douane (Fin) - VVD - Aukje de Vries

Minister van Defensie (Def) - D66 - Kajsa Ollongren (genoemd)
Staatssecretaris van Defensie (Def) - VVD - Christophe van der Maat

Minister van Infrastructuur en Waterstaat (IW) - VVD - Mark Harbers
Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat (IW) - CDA -

Minister van Economische Zaken (EZK) - VVD - Micky Adriaansens
Minister voor Klimaat en Energie (EZK) - D66 - Rob Jetten (genoemd)
Staatssecretaris Mijnbouw (EZK) - D66 - Hans Vijlbrief (genoemd)

Minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) - CU - Henk Staghouwer
Minister voor Natuur en Stikstof (LNV) - VVD - Christianne van der Wal

Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) - CDA -
Minister voor Armoedebeleid, Participatie en Pensioenen (SZW) - CU - Carola Schouten

Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) - D66 - Ernst Kuipers (genoemd)
Minister voor Langdurige Zorg en Sport (VWS) - VVD - Conny Helder
Staatssecretaris Jeugd en Preventie (VWS) - CU - Maarten van Ooijen
  Moderator donderdag 30 december 2021 @ 20:37:03 #10
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_202938568
Prima taakverdeling denk ik zo
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_202938585
Of er sprake is van een nieuw elan moet nog blijken uit daden de komende tijd natuurlijk maar ik ben vooralsnog wel enthousiast over de poppetjes.
pi_202938656
CDA wacht lang, weer iemand die op het laatste moment heeft afgebeld? En mogen kennissen van de vrouw van Hoekstra dan in dit geval hopen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 30 december 2021 @ 20:39:21 #13
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_202938675
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:37 schreef Raw85 het volgende:
Of er sprake is van een nieuw elan moet nog blijken uit daden de komende tijd natuurlijk maar ik ben vooralsnog wel enthousiast over de poppetjes.
Behalve Minister van Defensie (Def) - D66 - Kajsa Ollongren (genoemd)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 20:40:07 #14
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202938707
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:38 schreef Hanca het volgende:
CDA wacht lang, weer iemand die op het laatste moment heeft afgebeld? En mogen kennissen van de vrouw van Hoekstra dan in dit geval hopen?
Schijnt intern nog best een grote discussie te zijn over Hoekstra op BuZa. Want dan issie als vice-PM veel de hort op en niet in Den Haag.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 30 december 2021 @ 20:40:56 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202938733
Nieuw elan geloof ik niet in met deze poppetjes.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_202938802
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:40 schreef borisz het volgende:

[..]
Schijnt intern nog best een grote discussie te zijn over Hoekstra op BuZa. Want dan issie als vice-PM veel de hort op en niet in Den Haag.
Dat is vooral voor een eerste vice vervelend, Kaag is als minister van financiën gewoon bijna altijd in Nederland. En dan is die vice plek dus ook weer niet zo relevant.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 december 2021 @ 20:42:20 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202938804
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:34 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Brrrr
Ik vind hem alleen maar negatief huilen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 30 december 2021 @ 20:43:03 #18
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202938843
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:34 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Jij zegt het. Over de historie van Zweden weet ik maar een beetje. Alleen dat ze Deense koningen hebben gehad.
Dat was in de periode van de Kalmar Unie. Later, in de 17e/18e eeuw lag Zweden vooral in de clinch met het Pools-Litouwse gemenebest om de macht rond de Baltische zee.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_202938847
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:40 schreef -XOR- het volgende:
Nieuw elan geloof ik niet in met deze poppetjes.
Hoezo niet? Heel veel niet uit Den Haag, wat moeten ze anders doen? Wanneer had jij er wel in geloofd?
  donderdag 30 december 2021 @ 20:43:18 #20
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_202938858
twitter

twitter

twitter

Ik moest lachen :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
  donderdag 30 december 2021 @ 20:45:46 #21
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_202938987
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:39 schreef xzaz het volgende:

[..]
Onbegrijpelijk, sowieso heb ik weinig op met de genoemde personen, maar dat zij terugkomt, neh liever niet. :{
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  donderdag 30 december 2021 @ 20:46:44 #22
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202939041
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoezo niet? Heel veel niet uit Den Haag, wat moeten ze anders doen? Wanneer had jij er wel in geloofd?
De kopstukken weg, dus geen Kaag, Rutte, Hoekstra, Ollongren. Een totaal nieuwe weg inslaan met mensen die zo vastgeroest zitten op kop gaat gewoon niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 30 december 2021 @ 20:48:21 #23
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_202939112
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:39 schreef xzaz het volgende:

[..]
Of Hugo de Jonge op VRO, terwijl de VVD in Liesje Schreinemacher een juriste met als specialiteit bouw- en aanbestedingsrecht heeft. |:(

Ik vind meerdere poppetjes goed gekozen (sommige ook totaal niet: Rutte, Ollongren, Yesilgöz, Jetten, Eric van der Burg), er zijn vooral aardig wat positionele toewijzingen die ik moeilijk te volgen vindt. Waarom niet Vijlbrief op FinZa, weet iemand of Kaag wel tot hoofdrekenen in staat is? Wopke Horksta op BuZa? Yesilgöz als niet-juriste op J&V terwijl VVD in Adriaansens nog een juriste heeft?
pi_202939266
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:48 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Of Hugo de Jonge op VRO, terwijl de VVD in Liesje Schreinemacher een juriste met als specialiteit bouw- en aanbestedingsrecht heeft. |:(

Ik vind meerdere poppetjes goed gekozen (sommige ook totaal niet: Rutte, Ollongren, Yesilgöz, Jetten, Eric van der Burg), er zijn vooral aardig wat positionele toewijzingen die ik moeilijk te volgen vindt. Waarom niet Vijlbrief op FinZa, weet iemand of Kaag wel tot hoofdrekenen in staat is? Wopke Horksta op BuZa? Yesilgöz als niet-juriste op J&V terwijl VVD in Adriaansens nog een juriste heeft?
Yeşilgöz was wel woordvoerder justitie in de kamer. Geen jurist, inderdaad, wel bestuursadviseur veiligheid in Amsterdam geweest.

Dit is best een aardige CV voor die plek:

quote:
Mevr. D. (Dilan) Yeşilgöz – Zegerius begint haar loopbaan in 2004 bij het Wetenschappelijk Bureau voor Onderzoek en Statistiek bij de Gemeente Amersfoort.
In 2006 start Yeşilgöz – Zegerius als Senior strategisch (bedrijfs-) adviseur van Burgemeester en Wethouders in Amsterdam op het gebied van de Haven van Amsterdam (directie Stedelijke Bestuursadvisering).
Hiervoor was zij bestuursadviseur Zorg en Veiligheid bij dezelfde directie, waarbij ze het gemeentebestuur met name adviseerde over het Programma Top 600 (integrale aanpak high impact criminelen, project 1012 (Wallenaanpak) en Zorg, met onder meer: de decentralisatie van de AWBZ en de hervorming van de WMO, het Amsterdamse Prostitutiebeleid, Verslaafdenaanpak, Maatschappelijke Opvang, Huiselijk Geweld (incl kindermishandeling en huisverboden) en het Coffeeshopbeleid. Ook hield ze zich bezig met het Amsterdamse diversiteitsbeleid, wijkaanpak en jeugdzorg.

Tevens werd ze met enige regelmaat ingezet bij actualiteiten en crises zoals lid kernteam bij de Amsterdamse Zedenzaak.
In maart 2014 start Yeşilgöz – Zegerius als Raadslid voor de VVD in de Gemeenteraad van Amsterdam In haar portefeuilles zitten Veiligheid, Armoede en Sport.
Vanaf maart 2017 wordt Yeşilgöz – Zegerius Tweede Kamerlid voor de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie (VVD). In haar eerste periode was zij primaire woordvoerder Klimaat en Energie, vervolgens woordvoerder Justitie en Veiligheid.

[ Bericht 40% gewijzigd door Hanca op 30-12-2021 21:01:22 ]
  donderdag 30 december 2021 @ 20:59:39 #25
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202939603
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:48 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Alsof je jurist moet zijn op J&V _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')