SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik begrijp het vanuit het regeringsstandpunt wel, die zien niet graag mensen op de ziekenhuisgangen naar adem happen, alleen moeten we ons echt afvragen of dit zo'n groot offer waard is.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het nut van een latere besmettingspiek is dat er dan meer plek in het ziekenhuis is.![]()
De omikron golf komt er aan,versoepelingen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zeker weten maar er is nu amper griep, ook niet in het buitenland waar alles open is. Griep gaat net als Corona gewoon over het continent dus ontsnappen kan je niet. Stel je gaat volop versoepelen in weet ik veel februari en je krijgt griep er bij (dus samen met Omikron) gaat het wel weer hard in de ziekenhuizen.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vooralsnog valt het volgens mij wel mee met de griep. De maatregelen tegen covid zullen ook wel het aantal griepgevallen verminderen, lijkt me.
Misschien pessimistisch of doemscenario maar ik zie zoiets achterlijks wel weer gebeuren, en dan tot april weer in de restricties zeker.blablablabla![]()
Ok.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
![]()
Ik pas me vrij snel aan het niveau aan doorgaans.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:48 schreef Elan het volgende:
[..]
@:Da_Sandman trapt maar weer eens wat open deuren in.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
quote:Op donderdag 30 december 2021 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
![]()
![]()
Juist een reden om te versoepelen.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
![]()
![]()
Dat er nog een paar opties over zijn, maakt nog niet dat die voor iedereen praktisch realiseerbaar zijn, verre van. De beslissing om dan juist die tijdsbesteding zo scherp aan banden te leggen wordt daardoor niet ineens minder onbegrijpelijk of onwenselijk.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende: [..] Er is inderdaad absoluut geen sportverbod. Ik sport dagelijks. Vandaag nog langs een politieagent gerend en ik kreeg geen boete.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
en dat geldt dus voor iedereen op dit moment.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat er nog een paar opties over zijn, maakt dat nog niet dat die voor iedereen praktisch realiseerbaar zijn, verre van. De beslissing om dan juist die tijdsbesteding zo scherp aan banden te leggen wordt daardoor niet ineens minder onbegrijpelijk of onwenselijk.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Tuurlijk, maar dat neemt allemaal niet weg dat het erg druk in de ziekenhuizen was en dat het nu eindelijk sinds een week of wat een klein beetje aan het afnemen is. Als die daling nog even doorzet, is er meer plek om een nieuwe golf op te vangen dan er nu zou zijn.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeker weten maar er is nu amper griep, ook niet in het buitenland waar alles open is. Griep gaat net als Corona gewoon over het continent dus ontsnappen kan je niet. Stel je gaat volop versoepelen in weet ik veel februari en je krijgt griep er bij (dus samen met Omikron) gaat het wel weer hard in de ziekenhuizen.
Misschien pessimistisch of doemscenario maar ik zie zoiets achterlijks wel weer gebeuren, en dan tot april weer in de restricties zeker.![]()
We kunnen allemaal nog sporten, ik snap niet waar iedereen het over heeftquote:Op donderdag 30 december 2021 15:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
en dat geldt dus voor iedereen op dit moment.![]()
![]()
![]()
Vanmiddag nog even gesport. Drie keer zitten en opstaan + 10 seconden draaien met de voeten en 10 seconden draaien met de handen.![]()
quote:Op donderdag 30 december 2021 15:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
We kunnen allemaal nog sporten, ik snap niet waar iedereen het over heeft![]()
[ afbeelding ]Goed gevonden.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2021 16:00:52 ]![]()
Waar iedereen het over heeft, is dat iedereen het momenteel K*T heeft. Duidelijker kan ik het niet maken, ook niet met plaatjes.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
We kunnen allemaal nog sporten, ik snap niet waar iedereen het over heeft![]()
[ afbeelding ]Omnibus in omnibus.
Je bedoelt griep 2.0 is omicron. Dus valt reuze meequote:Op donderdag 30 december 2021 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
![]()
Drie keer raden wat hier gaat gebeuren half januari als we serieus gaan versoepelen.quote:Het begon met een paar gevallen hier en daar, maar ondertussen circuleert de griep stilaan. “Op laag niveau. Het is nog te vroeg om te spreken van een golf. Meestal zien we de griepcurve pas in januari opkomen”, zegt Steven Van Gucht. Maar opmerkelijk is vooral dat die curve er vorig jaar niet was. Zelfs geen moment van lage circulatie, zoals nu. Heel vreemd is dat niet. “Want vorig jaar waren er nog strengere maatregelen dan nu. De kappers waren gesloten, de horeca was dicht. Nu is het toch nog iets anders.”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211224_95085428
Normaal verloop van een griepepidemie.
Normaal griepseizoen liggen er gemiddeld zo 200 op de IC, 2018 bijna het dubbele.blablablabla![]()
Nou... tot in april maar weer, dus.quote:Op donderdag 30 december 2021 16:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Drie keer raden wat hier gaat gebeuren half januari als we serieus gaan versoepelen.
[ afbeelding ]
Normaal griepseizoen liggen er gemiddeld zo 200 op de IC, 2018 bijna het dubbele.Omnibus in omnibus.
Dan blijven al die kwetsbaren maar lekker thuis.quote:Op donderdag 30 december 2021 16:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Drie keer raden wat hier gaat gebeuren half januari als we serieus gaan versoepelen.
[ afbeelding ]
Normaal griepseizoen liggen er gemiddeld zo 200 op de IC, 2018 bijna het dubbele.![]()
Het scheelt dat omikron voor een relatief gezien veel minder hoge IC-bezetting lijkt te zorgen.quote:Op donderdag 30 december 2021 16:02 schreef Elan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Normaal griepseizoen liggen er gemiddeld zo 200 op de IC, 2018 bijna het dubbele.I'll give you something to do![]()
Kleinste aantal coronapatiënten in ziekenhuis sinds half november
Het aantal coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen is donderdag voor de derde dag op rij gedaald. In totaal liggen er nu 1.857 patiënten met COVID-19, het kleinste aantal sinds 13 november.
Het zijn er 108 minder dan woensdag, zo valt op te maken uit de recentste cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voor de Kerst lagen er geruime tijd meer dan 2.000 covidpatiënten in de ziekenhuizen.
Op de intensive cares liggen momenteel 492 mensen met corona, 23 minder dan een dag eerder. Het is voor het eerst sinds 23 november dat er minder dan 500 coronapatiënten op de ic's liggen. De verpleegafdelingen verzorgen 1.365 patiënten met COVID-19, 85 minder dan woensdag.
In de afgelopen 24 uur zijn 19 nieuwe patiënten met corona opgenomen op de ic's. Op de verpleegafdelingen werden 137 nieuwe covidpatiënten binnengebracht.
Bron: nu.nl
Is dat nl, kleinste? Is toch minste![]()
Wie gaat dat definiëren?quote:Op donderdag 30 december 2021 16:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan blijven al die kwetsbaren maar lekker thuis.Omnibus in omnibus.
er zijn natuurlijk ook al veel kwetsbaren bij (hun) God dus ik denk dat het wel mee gaat vallen, als je eenmaal dood bent aan corona kan je niet ook nog aan griep doodgaanquote:Op donderdag 30 december 2021 16:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan blijven al die kwetsbaren maar lekker thuis.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: