Nee, dat ik mijn camera krijg waar ik voor betaald hebquote:Op donderdag 30 december 2021 09:44 schreef kanovinnie het volgende:
Wat verwacht je, dat ze iedereen die zegt niets ontvangen te hebben klakkeloos een nieuw product toesturen?
Hoe wil je dat doen als winkels gesloten zijn?quote:Op donderdag 30 december 2021 10:04 schreef RedFever007 het volgende:
Risico van het online bestellen. Dure les, volgende keer of zelf er naartoe rijden of gewoon lokaal bestellen
Click en collect?quote:Op donderdag 30 december 2021 10:05 schreef KeesRolffff het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen als winkels gesloten zijn?
Dan moet je toch echt even dat onderzoek afwachten.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:03 schreef KeesRolffff het volgende:
[..]
Nee, dat ik mijn camera krijg waar ik voor betaald heb
Dat is natuurlijk ook niet zo en eigenlijk ook een beetje een dooddoener. Alleen is dit een vervelend welles nietes spelletje waar je je recht moet halen, velen kunnen of durven dat niet.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:04 schreef RedFever007 het volgende:
Risico van het online bestellen.
gewoon afwachten, wat voor advies wil je dan nog meer?quote:Op donderdag 30 december 2021 09:39 schreef KeesRolffff het volgende:
Gemeld aan de webshop. Gaan onderzoek instellen wat 5 tot 10 werkdagen duurt.
bij bol.com doen ze dit wel. Ik heb hier al 2x ervaring mee.quote:Op donderdag 30 december 2021 09:44 schreef kanovinnie het volgende:
Wat verwacht je, dat ze iedereen die zegt niets ontvangen te hebben klakkeloos een nieuw product toesturen?
Je loopt nogal op de zaken vooruit. Dat pakket is kwijt, er wordt een onderzoek gedaan en de uitkomst daarvan hoort TS binnenkort. Er is (nog) geen welles nietes spel.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook niet zo en eigenlijk ook een beetje een dooddoener. Alleen is dit een vervelend welles nietes spelletje waar je je recht moet halen, velen kunnen of durven dat niet.
Ook producten met een waarde van boven de 2500 euro?quote:Op donderdag 30 december 2021 10:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
bij bol.com doen ze dit wel. Ik heb hier al 2x ervaring mee.
wel bij een laptop van 800 euro bij mij. Maar ik koop zelden iets on-line voor dat bedrag. Niet omdat ik het niet vertrouw maar omdat ik uberhaupt zelden iets koop van dat bedrag.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ook producten met een waarde van boven de 2500 euro?
Ik heb echt zelden problemen gehad met online bestellen, en de paar keren dat er iets mis is gegaan, werd meestal alsnog goed opgelost. Alleen met een paar goedkope rotdingetjes uit het buitenland is het soms ff mis gegaan.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:04 schreef RedFever007 het volgende:
Risico van het online bestellen. Dure les, volgende keer of zelf er naartoe rijden of gewoon lokaal bestellen
Ik ook niet, maar je kan net een keer de pech hebben dat het wel fout gaat.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb echt zelden problemen gehad met online bestellen, en de paar keren dat er iets mis is gegaan, werd meestal alsnog goed opgelost. Alleen met een paar goedkope rotdingetjes uit het buitenland is het soms ff mis gegaan.
Zelfs met een camera en diverse lenzen van eBay en eGlobal is het altijd goed gegaan.
Dat is dan weer netjes van ze. Wellicht hangt het er ook vanaf hoe groot de webshop is en of je er vaker wat koopt.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wel bij een laptop van 800 euro bij mij. Maar ik koop zelden iets on-line voor dat bedrag. Niet omdat ik het niet vertrouw maar omdat ik uberhaupt zelden iets koop van dat bedrag.
Het grappige was, toen ik het meldde kreeg ik de dag daarna er 2 thuis gebracht... ik heb er maar 1 teruggestuurd.
Ja. Nakoming van de overeenkomst. Het risico gaat pas op de ontvanger over bij levering. Er is niet bij TS geleverd. Hun probleem.quote:Op donderdag 30 december 2021 09:44 schreef kanovinnie het volgende:
Niks mis mee om op meerdere plekken informatie/hulp te vragenquote:Op donderdag 30 december 2021 09:44 schreef Lienekien het volgende:
Kreeg je niet genoeg info met je topic op Tweakers?
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2107676
Meh, Track&trace, verzekerd ÉN aangetekend; dat moet wel goed komen.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar je kan net een keer de pech hebben dat het wel fout gaat.
Same here, maar ik heb nog nooit iets voor 2500 euro laten bezorgen. Dan rij ik er gewoon naar toe.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb echt zelden problemen gehad met online bestellen, en de paar keren dat er iets mis is gegaan, werd meestal alsnog goed opgelost. Alleen met een paar goedkope rotdingetjes uit het buitenland is het soms ff mis gegaan.
Zelfs met een camera en diverse lenzen van eBay en eGlobal is het altijd goed gegaan.
Zeker! Maar het duurt even. Die pech heeft hij.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Meh, Track&trace, verzekerd ÉN aangetekend; dat moet wel goed komen.
Is dit niet een stukje overmacht? Het is toch niet heel gek dat ze een kort onderzoek willen doen voor ze een andere camera opsturen?quote:Op donderdag 30 december 2021 10:17 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja. Nakoming van de overeenkomst. Het risico gaat pas op de ontvanger over bij levering. Er is niet bij TS geleverd. Hun probleem.
Mijn Nikon D500 zat toentertijd volgens mij wel rond die prijs, en ik heb hem vanuit Ierland laten komen.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:21 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Same here, maar ik heb nog nooit iets voor 2500 euro laten bezorgen. Dan rij ik er gewoon naar toe.
ja is ook zo. alleen roepen dat dat het risico van verzending is , is me te kort door de bocht.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je loopt nogal op de zaken vooruit. Dat pakket is kwijt, er wordt een onderzoek gedaan en de uitkomst daarvan hoort TS binnenkort. Er is (nog) geen welles nietes spel.
Ik een fiets, al was die iets onder de 2500 geloof ik. 1800 heb ik meen ik betaald, maar die was meer dan 2500 waard.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Mijn Nikon D500 zat toentertijd volgens mij wel rond die prijs, en ik heb hem vanuit Ierland laten komen.
Op zich kunnen ze TS gewoon een vervangend exemplaar en als het initiële pakket boven water komt, die terug laten komen.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeker! Maar het duurt even. Die pech heeft hij.
[..]
Is dit niet een stukje overmacht? Het is toch niet heel gek dat ze een kort onderzoek willen doen voor ze een andere camera opsturen?
En, komt dat nummer overeen met het nummer van het identiteitsbewijs van TS? Die kans lijkt me vrij klein, aangezien TS het niet heeft aangenomen.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:47 schreef Gunner het volgende:
Maar goed, volgens het topic op Tweakers is het 'onderzoek' al afgerond en kon de chauffeur zich perfect herinneren dat het ID was opgeschreven van diegene die het heeft aangenomen.
Nee, inderdaad komt dat niet overeen.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:49 schreef baskick het volgende:
[..]
En, komt dat nummer overeen met het nummer van het identiteitsbewijs van TS? Die kans lijkt me vrij klein, aangezien TS het niet heeft aangenomen.
Dan is er dus niet geleverd, of mis ik iets?quote:Op donderdag 30 december 2021 10:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee, inderdaad komt dat niet overeen.
Tenzij de webshop denkt dat TS de boel aan het oplichten is.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:48 schreef baskick het volgende:
[..]
Op zich kunnen ze TS gewoon een vervangend exemplaar en als het initiële pakket boven water komt, die terug laten komen.
Lekker suf dat TS dat hier niet meld.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:47 schreef Gunner het volgende:
Maar goed, volgens het topic op Tweakers is het 'onderzoek' al afgerond en kon de chauffeur zich perfect herinneren dat het ID was opgeschreven van diegene die het heeft aangenomen.
Prima als je dan de bevindingen uit zo’n eerder topic ook meeneemt. Zie ik hier de TS niet doen.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:19 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Niks mis mee om op meerdere plekken informatie/hulp te vragen
nee er is dan niets geleverd maar de webshop en de vervoerder vinden van wel en daar is dan je wellus nietus spelletje.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:50 schreef baskick het volgende:
[..]
Dan is er dus niet geleverd, of mis ik iets?
Volgens dat topic komen die niet overeen. Dus heeft TS een sterke zaak en dient de webshop de camera alsnog te leveren.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:49 schreef baskick het volgende:
[..]
En, komt dat nummer overeen met het nummer van het identiteitsbewijs van TS? Die kans lijkt me vrij klein, aangezien TS het niet heeft aangenomen.
Mijn vraag was retorisch bedoeldquote:Op donderdag 30 december 2021 10:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Volgens dat topic komen die niet overeen. Dus heeft TS een sterke zaak en dient de webshop de camera alsnog te leveren.
Waar de bewijslast bij de verzender ligt.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
nee er is dan niets geleverd maar de webshop en de vervoerder vinden van wel en daar is dan je wellus nietus spelletje.
Je weet toch hoe dat gaat. ze claimen dat het is aangekomen doordat ervoor getekend is. De transporteur heeft dat bevestigd dus ze vinden het wel klaar. Duur product dus kom je al snel over als iemand die de boel wil flessen.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:18 schreef baskick het volgende:
[..]
Waar de bewijslast bij de verzender ligt.
Zeker. Dat kunnen en zullen ze vinden. Verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Voor dit bedrag nogal de moeite om je gelijk te halen, me dunkt.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:19 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je weet toch hoe dat gaat. ze claimen dat het is aangekomen doordat ervoor getekend is. De transporteur heeft dat bevestigd dus ze vinden het wel klaar.
Vaak genoeg dat soort topics gelezen, jij toch ook.
(ik sta aan de kant van TS hoor, dat lijkt misschien niet zo.)
Klopt, ze zeggen dat die bij mijn vriendin was aangenomen. Dat is knap, die was werken en niet thuis. Op naambordje staat naam vriendin dus heeft postnl chauffeur gewoon opgeschreven.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:22 schreef baskick het volgende:
[..]
Zeker. Dat kunnen en zullen ze vinden. Verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Voor dit bedrag nogal de moeite om je gelijk te halen, me dunkt.
Nog niemand gevraag of TS rechtsbijstand heeft?
Lijkt me appeltje eitje: TS claimt niet ontvangen te hebben, winkel toont track & trace met eindcijfers legitimatie, TS kan aantonen dat dat nummer niet van hem is.
Heb geen rechtsbijstand neequote:Op donderdag 30 december 2021 11:22 schreef baskick het volgende:
[..]
Zeker. Dat kunnen en zullen ze vinden. Verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Voor dit bedrag nogal de moeite om je gelijk te halen, me dunkt.
Nog niemand gevraag of TS rechtsbijstand heeft?
Lijkt me appeltje eitje: TS claimt niet ontvangen te hebben, winkel toont track & trace met eindcijfers legitimatie, TS kan aantonen dat dat nummer niet van hem is.
Hoe heb je betaald?quote:Op donderdag 30 december 2021 11:30 schreef KeesRolffff het volgende:
[..]
Heb geen rechtsbijstand nee
Waarom altijd van het negatieve uit gaan dat iemand de boel wilt flessen? Het komt ts in dit geval alleen dan maar op veel hoofdpijn te staan als ik het zo lees.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:19 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je weet toch hoe dat gaat. ze claimen dat het is aangekomen doordat ervoor getekend is. De transporteur heeft dat bevestigd dus ze vinden het wel klaar. Duur product dus kom je al snel over als iemand die de boel wil flessen.
Vaak genoeg dat soort topics gelezen, jij toch ook.
(ik sta aan de kant van TS hoor, dat lijkt misschien niet zo.)
dat zal vast wel via ideal zijn geweest... dan heb je namelijk de minste mogelijkheden als er iets mis gaat, en samen met geen rechtbijstandsverzekering is het helemaal feest.quote:
Lees op tweakers forum dat ts creditcard heeft. Oef!quote:Op donderdag 30 december 2021 11:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat zal vast wel via ideal zijn geweest... dan heb je namelijk de minste mogelijkheden als er iets mis gaat, en samen met geen rechtbijstandsverzekering is het helemaal feest.
dat scheelt weer. dan betwist je de koop bij de cc maatschappij.quote:Op donderdag 30 december 2021 12:00 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Lees op tweakers forum dat ts creditcard heeft. Oef!
Lees goed. Ik zeg dat niet, dat zal het gevoel van de winkel zijn.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:40 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Waarom altijd van het negatieve uit gaan dat iemand de boel wilt flessen? Het komt ts in dit geval alleen dan maar op veel hoofdpijn te staan als ik het zo lees.
Wellicht kan je beter de levering betwisten, dat is vaak een optie bij bijvoorbeeld ICSquote:Op donderdag 30 december 2021 12:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat scheelt weer. dan betwist je de koop bij de cc maatschappij.
Heb je vooraf betaald? Waarom? Dat doe ik al jaren niet meer.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:03 schreef KeesRolffff het volgende:
[..]
Nee, dat ik mijn camera krijg waar ik voor betaald heb
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |