Als het verschil kleiner wordt dan de exit polls, dan zullen er vingers worden gewezen naar zijn oude kameraad Roussel van de Communistische Partij. Maar inderdaad als Pecresse geen incompetente campagne heeft gevoerd en Zemmour een bredere programma had behalve immigratie dan had Melenchon echt kansen gehad.quote:Op zondag 10 april 2022 20:15 schreef Hanca het volgende:
Heeft Melenchon toch nog bijna Le Pen verslagen.
Chirac draait zich om in zijn graf.quote:Op zondag 10 april 2022 20:41 schreef borisz het volgende:
Nog even tov vijf jaar geleden
[ afbeelding ]
En dan straks de oranje man weer terug in Washington…quote:Op zondag 10 april 2022 21:33 schreef capricia het volgende:
Hopen dat de aanhang van Melenchon op Macron gaat stemmen.
Heb echt geen zin in een Le Pen als presidente.
Die poll overschatte alleen Zemmour met 5%. Franse polls waren en zijn zoals nu gebleken vrij betrouwbaar, dus ik weet niet of een Zuid-Amerikaanse poll bedrijf veel toevoegt. Maar alles wijst erop dat het veel closer wordt dan 2017quote:
Is dat niet heel slecht nieuws voor Macron?quote:Op zondag 10 april 2022 22:43 schreef L3gend het volgende:
Geupdate Prognose maakt het misschien toch een beetje spannend nu. Verschil tussen Le Pen en Melenchon wordt steeds kleiner volgens de prognoses. Volgens de uitslagen nu op basis van 66% is er nog een groot gat, maar voornamelijk de grote steden zijn nog niet geteld
Macron 27,6%
Le Pen 23,0%
Melenchon 22,2%
Weet ik niet, eigenlijk, ik zie rechtse en centrum stemmers niet op Melenchon gaan stemmen bij een 2e ronde.quote:Op zondag 10 april 2022 23:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is dat niet heel slecht nieuws voor Macron?
In de peilingen voor de tweede ronde stond Macron er beter voor tegen Mélenchon dan tegen Le Pen, dus op basis daarvan zou je zeggen van niet. Maar ja, de peilingen onderschatten Mélenchon hier ook wel, als die toch de tweede ronde haaltquote:Op zondag 10 april 2022 23:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is ook Melenchon zijn schuld vanwege zijn ego. Voor 2017 zaten Melenchon partij en PCF samen in een coalitie, totdat Melenchon zijn eigen beweging opstartte (LFI) en probeerde de PCF te vermorzelen. Vroeger zaten in het parlement als 1 fractie, maar sinds 2017 zijn ze opgesplitst in 2 fracties en bevechten ze elkaar in de verkiezingen.quote:Op zondag 10 april 2022 23:03 schreef Hexagon het volgende:
Als Melenchon het net niet haalt mogen linkse kansloze linkse splinters als Poutou, Roussel en Arthaud zich dat wel aanrekenen.
Volgens de peilingen is het juist goed nieuws, maar het gat is wel kleiner dan paar weken geleden. De andere comments hebben ook denk ik een punt. En ik denk niet dat veel mensen aan zo'n scenario hebben gedacht, dus er is veel onzekerheid. Maar om dat scenario toch werkelijk te maken, moet Melenchon volgens mij echt enorme marges halen in en rond Parijs en de andere grote steden en misschien de expat stem, wat nog moet blijken. De eerste resultaten rond Parijs en steden lijken belovend voor Melenchon, maar of dat voldoende is.quote:Op zondag 10 april 2022 23:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)t-verslagen-a4110495quote:Het debat dat op 20 april plaatsvindt tussen Macron en Le Pen zal vermoedelijk in het voordeel van de eerste zijn. Bij hetzelfde debat entre deux tours van vijf jaar geleden bleek de welbespraakte en goed onderbouwde Macron te sterk voor Le Pen. De vraag is echter of kiezers die in de eerste ronde voor anti-establishmentpartijen stemden, zich erg zullen laten beïnvloeden door een dergelijke politieke show.
Gebeurde dat in 2017 ook al niet met Melenchon? Die lui leren het nooit.quote:Op zondag 10 april 2022 23:03 schreef Hexagon het volgende:
Als Melenchon het net niet haalt mogen linkse kansloze linkse splinters als Poutou, Roussel en Arthaud zich dat wel aanrekenen.
Ik ook niet, nog meer tegenwerking in de EU. Echt, mensen die denken dat we nog steeds beter af zouden zijn als kleine nietszeggende staatjesquote:Op zondag 10 april 2022 21:33 schreef capricia het volgende:
Als mensen gewoon eens normaal hadden nagedacht over de aanhangers van de religie van de vrede, misschien zelfs een keer een gesprekje zouden hebben aangeknoopt met deze lieden, dan was dit ook niet gebeurd.quote:Op zondag 10 april 2022 23:41 schreef Harvest89 het volgende:
Als er wat minder religie van de vrede aanhangers werden geïmporteerd de afgelopen decennia dan was dit nooit gebeurd.
Lijkt me niet dat die op Le Pen gaan stemmen inderdaad. Dus met veel van die stemmen moet Macron het toch wel gaan halen.quote:Op zondag 10 april 2022 21:33 schreef capricia het volgende:
Houd er wel rekening mee dat 'links' in Frankrijk vooral staat voor sociaal beleid op economisch vlak, niet zo zeer voor verstandig en weloverwogen progressief beleid op de vlakken van economie, klimaat, landbouw etcetera, zoals in Nederland.quote:Op maandag 11 april 2022 09:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat die op Le Pen gaan stemmen inderdaad. Dus met veel van die stemmen moet Macron het toch wel gaan halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |