Kijk, dat had ik wel gedachtquote:
Dit zeker ja.quote:Op woensdag 29 december 2021 22:50 schreef groenen het volgende:
OMT leden waaronder Gommers moeten echt uit de media gehouden worden.
quote:Op woensdag 29 december 2021 22:50 schreef groenen het volgende:
OMT leden waaronder Gommers moeten echt uit de media Nederland gehouden worden.
quote:NHS leaders are planning for temporary field hospitals in hospital car parks and to review the capacity of their mortuaries in readiness for the expected surge of Covid patients over the next five weeks.
Je vraagt je ook af (althans ik, al heel lang) waarom heeft de overheid niet volop ingezet op het beschermen van risicogroepen door hen extreem goed te informeren over de gevaren die zij lopen (want dat is feitelijk aangetoond, zoals v.d. Voort al vaker heeft aangegeven) en dat juist die groepen zich absoluut hadden moeten laten vaccineren?quote:Op woensdag 29 december 2021 22:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je moet de rest van de bevolking wel mee krijgen, dus dan inderdaad paniek zaaien met doem grafiekjes. Long Covid horror stories. Hameren op het nemen van boosters omdat het de transmissie sterk verminderd (terwijl de realiteit laat zien dat het iets helpt bij Omicron, maar al stukken minder - dat het voornamelijk nog helpt tegen een ernstig ziekteverloop), hameren op solidariteit, etc. Vooral niet toegeven dat een groot deel van de bevolking weinig te vrezen heeft en eigenlijk al twee jaar lang met beperkingen moeten leven om een minderheid te beschermen. En als je er vervolgens over klaagt dan moet je niet miepen.
Even door de zure appel heen bijten.quote:Op woensdag 29 december 2021 22:57 schreef capricia het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het gaat worden in het VK. Ze bereiden zich ieg voor op noodhospitalen, leger wat meehelpt etc.
[ twitter ]
Je ziet het toch ook gewoon letterlijk in dat filmpje? Hij begint dat Twitter-fragmentje nota bene met "het milieuprobleem is vele malen groter dan de covid".quote:Op woensdag 29 december 2021 22:55 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Dat duurde kort. Alweer terug gefloten :p
Alweer. De appel waar geen einde aan lijkt te komen.quote:Op woensdag 29 december 2021 22:58 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Even door de zure appel heen bijten.
quote:Op woensdag 29 december 2021 22:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Kun je dat als politiek nog steeds volhouden?
En zelfs dan leggen ze niet het hele land plat met een lockdown.quote:Op woensdag 29 december 2021 22:57 schreef capricia het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het gaat worden in het VK. Ze bereiden zich ieg voor op noodhospitalen, leger wat meehelpt etc.
[ twitter ]
Hier het artikel:
https://inews.co.uk/news/(...)id-cases-1365680/amp
[..]
Interessante testcase. Als het werkelijk zo uit de hand loopt, zou dat toch wel ernstig zijn.quote:Op woensdag 29 december 2021 22:57 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Hier het artikel:
https://inews.co.uk/news/(...)id-cases-1365680/amp
[..]
Daar heb je de overheid in dit geval niet voor nodig. Het is inmiddels algemene kennis waar de grootste risico's zitten.quote:Op woensdag 29 december 2021 22:57 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Vaccins zijn niet heilig maar had er, als overheid zijnde, in elk geval alles aan gedaan om de mensen uit risicogroepen (die de IC idd in grote getalen bezetten) constant bewust te maken van het gevaar dat zij liepen / lopen.
Oh nog een hele zak vol zure appels waar we door heen moeten.quote:Op woensdag 29 december 2021 22:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Alweer. De appel waar geen einde aan lijkt te komen.
In ieder geval blij dat er landen een andere strategie kiezen, hoewel wij dat nu ook doen.quote:Op woensdag 29 december 2021 23:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Interessante testcase. Als het werkelijk zo uit de hand loopt, zou dat toch wel ernstig zijn.
Nee. Dat denk ik zeker niet. Zonder vaccinatieplicht, 2G of andere maatregelen... You can't have your cake and eat it too.quote:Op woensdag 29 december 2021 23:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oh nog een hele zak vol zure appels waar we door heen moeten.
Maak je geen illusies.
Je dacht toch niet dat dit écht onze laatste lockdown is?
Niet met onze overheid nee.quote:Op woensdag 29 december 2021 23:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oh nog een hele zak vol zure appels waar we door heen moeten.
Maak je geen illusies.
Je dacht toch niet dat dit écht onze laatste lockdown is?
Oh, zeker die 2G gaat ook de oplossing niet zijn hoor. De stap erna zal trouwens wel 2G+ worden.quote:Op woensdag 29 december 2021 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Dat denk ik zeker niet. Zonder vaccinatieplicht, 2G of andere maatregelen... You can't have your cake and eat it too.
Dan maar kerst en carnaval naar de zomer verplaatsen.
Afschalen, nu!quote:Op woensdag 29 december 2021 23:08 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)19-liveblog-lockdown
De WHO verklaart nu dat omikron een stap richting einde pandemie is. Hugo, Mark, zullen we eens wat aan die lockdown gaan doen jongens?
De ongevaccineerden bedoel je?quote:Op woensdag 29 december 2021 21:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik mag toch echt gaan hopen dat ze na de huidige booster prik over gaan stappen naar een griep prik 2.0 systeem gericht op de groepen die ook daadwerkelijk de druk in de zorg veroorzaken.
Kan niet, want de zorg.quote:Op woensdag 29 december 2021 23:08 schreef trein2000 het volgende:
De WHO verklaart nu dat omikron een stap richting einde pandemie is. Hugo, Mark, zullen we eens wat aan die lockdown gaan doen jongens?
Kwetsbaren; ongevaccineerden en ouderen dus vooral ja. Jackpot als het gaat om een ongevaccineerde 50+'er.quote:Op woensdag 29 december 2021 23:10 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
De ongevaccineerden bedoel je?
hard gelachen.............quote:Op woensdag 29 december 2021 23:08 schreef trein2000 het volgende:
Jaarlijkse booster voor risicogroepenquote:Op woensdag 29 december 2021 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Dat denk ik zeker niet. Zonder vaccinatieplicht, 2G of andere maatregelen... You can't have your cake and eat it too.
Dan maar kerst en carnaval naar de zomer verplaatsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |