quote:Op woensdag 29 december 2021 10:23 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, mijn doel is 1000 euro per maand te sparen, en dat is meer dan gelukt.
quote:Op woensdag 29 december 2021 10:28 schreef Sfancta het volgende:
Jullie laatste hemd heeft geen zakken he mensen.
Wow, ik zou niet eens weten waar ik 2000 euro per maand aan moest uitgevenquote:Op woensdag 29 december 2021 10:34 schreef investeerdertje het volgende:
Nee, ik heb het voor elkaar gekregen om @:coolguy zijn planning andersom toe te passen. Ik heb bijna 2000¤ per maand te veel uitgegeven.
Mijn vermogen is geslonken. Aankomend jaar zal ik vermoedelijk meer schulden aan gaan. Dus mijn verwachting is dat het aankomend jaar ook af zal nemen.
Energielabel verbeterende maatregelen die op de lange termijn wel terug verdienen. Zeker op het moment dat je het deels kan financieren met overheidsleningen. Daarnaast ook een aantal vakanties gedaan.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wow, ik zou niet eens weten waar ik 2000 euro per maand aan moest uitgevenJa, natuurlijk kan ik wel wat bedenken, maar stelselmatig 2000 euro per maand uitgeven, nee, dan moest ik toch wel even nadenken.
Ah ja, ja dat loopt hard op. In dit huis, waar we pas sinds deze zomer wonen, is dat niet nodig want A label. Hier zit wel een warmtepomp in en als die vervangen moet worden is dat vrij prijzig. Dus, van mijn spaargeld moet ik dat bedrag reserveren en 'dat bestaat niet meer'. Het is er wel, maar dient maar 1 doel en dat is als die pomp vervangen moet worden.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:29 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Energielabel verbeterende maatregelen die op de lange termijn wel terug verdienen. Zeker op het moment dat je het deels kan financieren met overheidsleningen. Daarnaast ook een aantal vakanties gedaan.
Er zijn vrij weinig bochten om je in te wringen is mijn idee. Het moeilijkste is Nederland uit komen ;-)quote:Op woensdag 29 december 2021 11:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ah ja, ja dat loopt hard op. In dit huis, waar we pas sinds deze zomer wonen, is dat niet nodig want A label. Hier zit wel een warmtepomp in en als die vervangen moet worden is dat vrij prijzig. Dus, van mijn spaargeld moet ik dat bedrag reserveren en 'dat bestaat niet meer'. Het is er wel, maar dient maar 1 doel en dat is als die pomp vervangen moet worden.
Onderhoud is in dit huis (nog) niet nodig, maar ja, dit jaar als het goed is ook een nieuwe keuken, dat is ook redelijk duur, en daarnaast heb ik altijd een minimum dat ik aan spaargeld op mijn rekening wil hebben, want dan slaap ik beter![]()
Maar goed, je koopt niet elk jaar een keuken of een warmtepomp, dus op zich gaat mn spaargeld al jaren omhoog. Vakantie hebben we sinds corona niet gedaan, dat wordt ook weer tijd maar ik ga me niet in bochten wringen om te kunnen gaan qua corona, dus ik wacht rustig af.
Maar sparen heeft wel altijd bovenaan m'n prioriteitenlijstje gestaan, omdat, of het nou leuk is of niet, de hele wereld om geld draait bij wijze van, dus dan kun je maar beter zorgen dat je er een beetje van hebt want dat maakt het een en ander net even wat makkelijker.
Of anders gezegd, geld of niet, verdriet en pijn heb je toch, maar ik huil liever in een BMW dan op een Batavus.
Spaargeld is niet geinvesteerd. Dan is het geen sparen (ooeeh definitiekwesties kom er maar in!)quote:Op woensdag 29 december 2021 11:52 schreef bleiblei het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk met al dat spaargeld? Weg laten rotten op een spaarrekening waar het dit jaar minimaal 3.5% minder waard is geworden? Of wordt het ook ergens in geīnvesteerd?
Wel zonde met de bedragen die hierboven genoemd wordenquote:Op woensdag 29 december 2021 11:53 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Spaargeld is niet geinvesteerd. Dan is het geen sparen (ooeeh definitiekwesties kom er maar in!)
het een sluit het ander niet uit.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:55 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wel zonde met de bedragen die hierboven genoemd worden
Ja, hele excels heb ikquote:Op woensdag 29 december 2021 12:04 schreef Zwansen het volgende:
Geen flauw idee. Weet gewoon echt niet hoe ik er vorig jaar voorstond. Houden jullie dat allemaal bewust bij?
Hoe doe je dat dan met je belasting aangifte?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:04 schreef Zwansen het volgende:
Geen flauw idee. Weet gewoon echt niet hoe ik er vorig jaar voorstond. Houden jullie dat allemaal bewust bij?
De belastingdienst doet mij wel herinneren bij de belastingaangiftequote:Op woensdag 29 december 2021 12:04 schreef Zwansen het volgende:
Dat vult de belastingdienst keurig alvast voor je inquote:Op woensdag 29 december 2021 12:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan met je belasting aangifte?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |