abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 december 2024 @ 19:23:18 #126
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216100444
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 17:48 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Jij zit in loondienst toch ? Waarom dan een verzekering?
Bij ontslag krijg je een vergoeding van je werkgever + een uitkering, heb je tijd zat om iets anders te vinden.
Als je doel is om op een bepaalde leeftijd te stoppen met werken kun je beter beleggen oid. De eerste paar jaar merk je weinig, na een aantal jaren gaat het balletje rollen (rendement op rendement). Je kunt beter de kosten van zo'n verzekering beleggen.

Note: ken natuurlijk niet alle details.

Omdat ik het een eng idee vind om afhankelijk te zijn van alleen mijn werkgever, en ik weet ook dat andere werkgevers mij waarschijnlijk niet zoveel gaan betalen. Mijn man kan niet besluiten om fulltime te gaan werken, dus met een minimale buffer geeft me dat best wel gemoedsrust. Met de beoogde buffer is dit wel een verzekering die ik direct stopzet.

Eerder stoppen met werken zit niet direct in de planning, rond mijn pensioenleeftijd hypotheekvrij zijn wel. En dat plan ligt ook netjes op koers maar met nog 38 jaar te gaan wel lastig om te voorspellen.
Resistance is futile.
pi_216110264
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2024 19:23 schreef Seven. het volgende:

[..]
Omdat ik het een eng idee vind om afhankelijk te zijn van alleen mijn werkgever, en ik weet ook dat andere werkgevers mij waarschijnlijk niet zoveel gaan betalen. Mijn man kan niet besluiten om fulltime te gaan werken, dus met een minimale buffer geeft me dat best wel gemoedsrust. Met de beoogde buffer is dit wel een verzekering die ik direct stopzet.

Eerder stoppen met werken zit niet direct in de planning, rond mijn pensioenleeftijd hypotheekvrij zijn wel. En dat plan ligt ook netjes op koers maar met nog 38 jaar te gaan wel lastig om te voorspellen.
Krijg je dan het verschil tussen je huidige salaris en je nieuwe salaris of hoe werkt dat ?
Lijkt mij dat die verzekering niet tot je pensioen dat verschil blijft betalen? En zo wel , indexeren ze dan ook jaarlijks?

Ik kan me haast niet voorstellen dat zoiets op enige wijze gunstig kan uitpakken. Maar dat komt omdat ik het ken van zzpers en die betalen een hele forse premie en de uitkering is aan alle kanten beperkt.

Mijn onderbuikgevoel zegt dat je die premie beter kan aflossen op je woning of sparen (of nog beter beleggen zoals gezegd, maar als je risico avers bent werkt dat niet).
  dinsdag 31 december 2024 @ 08:03:30 #128
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216112781
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2024 00:06 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Krijg je dan het verschil tussen je huidige salaris en je nieuwe salaris of hoe werkt dat ?
Lijkt mij dat die verzekering niet tot je pensioen dat verschil blijft betalen? En zo wel , indexeren ze dan ook jaarlijks?

Ik kan me haast niet voorstellen dat zoiets op enige wijze gunstig kan uitpakken. Maar dat komt omdat ik het ken van zzpers en die betalen een hele forse premie en de uitkering is aan alle kanten beperkt.

Mijn onderbuikgevoel zegt dat je die premie beter kan aflossen op je woning of sparen (of nog beter beleggen zoals gezegd, maar als je risico avers bent werkt dat niet).

Als mijn inkomen wegvalt door arbeidsongeschiktheid of ontslag, dan vult de verzekering mijn inkomen voor 2 jaar aan tot 4000 euro. Het kost me iets van 125 euro per maand.
Resistance is futile.
  Miss 200.000.000! dinsdag 31 december 2024 @ 08:08:27 #129
367000 roos94
pi_216112798
Heb dit jaar ¤3800 bijgevoegd op de spaarrekeningen.
pi_216112903
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2024 08:03 schreef Seven. het volgende:

[..]
Als mijn inkomen wegvalt door arbeidsongeschiktheid of ontslag, dan vult de verzekering mijn inkomen voor 2 jaar aan tot 4000 euro. Het kost me iets van 125 euro per maand.
Heeft je werkgever niets vergelijkbaars? De mijne wel iig. Bij arbeidsongeschiktheid sowieso. En bij ontslag door reorganisatie ook, dan krijg ik bijvoorbeeld genoeg mee om meer dan 2 jaar uit te zingen nog zonder ww.

Als ik eruit gedonderd wordt omdat ik domme dingen doe, is het een ander verhaal. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')